Решение по дело №1233/2018 на Софийски градски съд

Номер на акта: 1087
Дата: 17 юни 2019 г. (в сила от 23 юли 2019 г.)
Съдия: Пламен Ангелов Колев
Дело: 20181100901233
Тип на делото: Търговско дело
Дата на образуване: 15 юни 2018 г.

Съдържание на акта

Р  Е  Ш  Е  Н  И  Е

гр.София, ……………..г.

 

                           

 

СОФИЙСКИЯТ ГРАДСКИ СЪД, ТО, VІ - 12 състав в публичното заседание на 05.04.2019 г.  в състав:

 

                             ПРЕДСЕДАТЕЛ: Пламен Колев

                                                         

при участието на секретаря………, като взе предвид докладваното от съдия П.Колев гр.д.№ 1233  по описа за 2018 г. и за да се произнесе, взе предвид следното:

         Предявени са искове с правно основание чл.95 вр. чл.95а, ал.1, т.1 от ЗАПСП

         Ищецът твърди, че е сдружение по Закона за юридическите лица с нестопанска цел и чл.40 от Закона за авторското право и сродните му права (ЗАПСП) за колективно управление на авторски права на композитори, автори на литературни произведения, свързани с музика и музикални издатели. Сдружението е вписано в регистъра на организациите за колективно управление на Министерството на културата под № 1/ 13.01.1994г., като притежава и удостоверение за регистрация № 62-00-0152/27.10.2011 г. и удостоверение № У-62/05.09.2014г.

Твърди, че при посещение на 12.12.2017 г. в ресторант - пицария „Л.“, който се намира в гр. София, ж.к. “*****и който е стопанисван от ответника, е установил, че са изпълнени публично следните песни, които са били на запис и са били включени в радиопрограма „Сити“:

         „Регетон Ленто”("Reggaeton Lento") - в изпълнение на Си Ен Си О и Литъл Микс (CNCO & Little Mix) с автори:

 Джадан Андино / Andino Jadan- композитор и автор на текста, член на американското дружество за колективно управление на права ASCAP/ACKAII;

Люис Ейнджъл ОНийл/ O’Neill Luis Angel - композитор и автор на текста, член на американското дружество за колективно управление на права ASCAP/ACKAII;

 Феликс Г. То рее Ортиз/ Perez Soto Eric - композитор и автор на текста, член на американското дружество ВМ1/ Би Ем Ай;

Ерик Сото Перез / Perez Soto Eric- композитор и автор на текста, член на американското дружество за колективно управление на права ВМ1/ Би Ем Ай;

 Хорхе И. Ривера / Rivera Jorge I.- композитор и автор н атекста, член на

американското дружество за колективно управление на права ВМ1/ Би Ем Ай.

 

 „Старбой“(Starboy) в изпълнение на Да Уикенд с участието на Дафт Пънк ( The Weeknd Feat. Daft Punk) c автори:

 Томас Бангалтер / Bangalter Thomas - комподзитор и автор на текста, член на британското дружество PRS (Пи Ар Ес);

 Гиийм Пол Еманюел Гуиаме Хомем / Homem Christo Guillaume Emmanuel Paul De, член на британското дружество за колективно управление на права PRS (Пи Ар Ес);

 Мартин Даниел МакКини / Mckinney Martin Daniel, композитор и автор на текста, член на канадското дружество за колективно управление SOCAN (СОКАН);

 Джейсън Кенвил  Quenneville Jason - композитор и автор на текста, член на канадското дружество за колективно управление SOCAN (СОКАН);

 Абел Тесфайе / Tesfaye Abel - композитор и автор на текста, член на канадското дружество за колективно управление SOCAN (СОКАН).

        

„Холдин Он“ ("Holdin On") - в изпълнение на Паскал Джуниър ( Pascal Junior) с автори:

 Влад Паскал Котан / Cotan Vlad Pascal - композитор и автор на текста, член на британското дружество за колективно управление на права PRS (Пи Ар Ес).

 

 „...Реди фор ит?“ ("...Ready For It?")- в изпълнение на Тейлър Суифт (Taylor Swift) с автори:

 Макс Мартин / Max Martin - композитор и автор на текста, член на шведското дружество за колективно управление на права STIM (СТИМ);

Али Паями (Payami Ali) - композитор и автор на текста, член на шведското дружество за колективно управление на права STIM (СТИМ);

 Шелбак / Shellback - композитор и автор на текста, член на шведското дружество за колективно управление на права STIM (СТИМ);

 Тейлър А. Суифт / Swift Taylor А., член на американското дружество за колективно управление на права BMI (БИ ЕМ АЙ).

 

Истанбул ("Istanbul") в изпълнение на Волкан Уча с участието на Мери Гюрлюк (Volkan Uса feat. Merih Gurluk) с автор:

 Волкан Уча - композитор и автор на текста, член на турското дружество за управление на права MSG/Ем Ес Джи

 

„Уолвс“ ("Wolves")в изпълнение на Селена Гомез и Маршмелоу (Selena Gomez&Marshmello) с автори:

Луис Ръсел Бел / Bell Louis Russell - композитор и автор на текста, член на американското дружество за колективно управление на права ASCAP (АСКАП);

Селена Мари Гомез / Gomez Selena Marie - композитор и автор на текста, член  на американското дружество за колективно управление на права ASCAP (АСКАП);

Браян Донг Хо Лий / Lee Brian Dong Но - композитор и автор на текста, член    на американското дружество за колективно управление на права BMI (Би Ем Ай);

Марлшмелоу / Marshmello, член на американското дружество ВМ1(Би Ем Ай);

Карл Аугустин Росен / Rosen Carl Austin - композитор и автор на текста, член на американското дружество за колективно управление на права ВМ1 (Би Ем Ай);

Александра Лиа Тампоси / Tamposi Alexandra Leah - композитор и автор на текста, член на американското дружество за колективно управление на права BMI (Би Ем Ай);

Андрю Уотман / Wotman Andrew - композитор и автор на текста, член на американското дружество за колективно управление на права ВМ1 (Би Ем Ай).

 

„Ню pyлc„("New Rules") в изпълнение на Дуа Липа (DuaLipa) с автори:

Айлин Каролин / CAROLINE AILIN - композитор и автор на текста, член на норвежкото дружество за колективно управление на права TONO (Тоно);

Ян Ерик Къркпатрик / Kirkpatrick Ian Eric - композитор и автор на текста, член на американското дружество за колективно управление на права BMI (Би Ем Ай);

Емили Уорън Швартц / SChwartz Emily Warren- композитор и автор на текста, член на американското дружествоза колективно управление на права ASCAP (АСКАП);

Емили Рут Уорън / Warren Emily Ruth - композитор и автор на текдга, член на английското дружествоза колективно управление на права PRS (Пи Ар Ес).

 

 „Ениуеър“ ("Anywhere")- в изпълнение на Рита Ора (Rita Ora) с автори:

Никълъс Гейл / Gale Nicholas- композитор и автор на текста, член на британското дружествоза колективно управление на права PRS( Пи Ар Ес);

 Нола Джоузеф Ламброза / Lambroza Nolan Joseph - композитор и автор на текста , член на американското дружество за колективно управление на права BMI (Би Ем Ай);

 Браян Д. Лий / Lee Brian D - композитор и автор на текста, член на американското дружество за колективно управление на права BMI (Би Ем Ай);

 Родолфо Пенато Алесандро Линдблад / Lindblad Alessandro Rodolfo Renato, член на шведското дружество за колективно управление на права ST1M (СТИМ);

 Рита Ора / Ora Rita, композитор и автор на текста, член на английското дружество за колективно управление на права PRS (ПиАпЕс);

 Александра Леа Тампоси / Tamposi Alexandra Leah - композитор и автор на текста, член на американското дружество за колективно управление на права BMI (Би Ем Ай);

 Андрю Уотмън / Wotman Andrew - композитор и автор на текста, член на американското дружество за колективно управление на права BMI (БиЗЕм Ай);

         Сочи, че тези автори са членове на изброените организации за колективно управление на авторски права, с които сдружение М.има сключени договори за двустранно представителство и които, на основание чл. 94с от ЗАПСП във връзка с § 24 от ПЗР на ЗИД на ЗАПСП (ДВ, бр.27/28.03.2018г.), представлява на територията на Република България и отстъпва авторските им права за използване на техните произведения.

С цел използването на музикални произведения с уредени авторски права, сдружението е сключило договори с различни категории ползватели, въз основа на които дава разрешение от името на своите членове и на членовете на сродните дружества за използването на техните произведения. Сред ползвателите по смисъла на § 2, т. 6 от ПРЗ на ЗАПСП са и питейни заведения, заведенията за хранене, търговски обекти и всякакви публични места, където се използват произведения за озвучаването им, без значение дали това озвучаване се извършва посредством изпълнения „ на живо” или техен звукозапис, независимо дали същият е включен в плейлист например или е част от радио- или телевизионна програма. За тази цел ползвателите следва да имат сключени договори по чл. 58 от ЗАПСП за предварително отстъпени авторски права със съответните правоносители директно или чрез организацията за колективно управление, която управлява съответната категория права в държавата, в която се Осъществява използването.

Счита, че разпоредбите на чл. 35 и чл. 58 от ЗАПСП във връзка с чл. 18, ал.1 от ЗАПСП изискват използването на произведения да се осъществява въз основа на отстъпени права. Отстъпването на авторски права следва да се извършва въз основа на договори, с които се уговарят условията за съответния вид използване и размера на дължимото възнаграждение.

Твърди, че ответното дружество “Л.3“ ЕООД няма отстъпени права да използва публично гореописаните произведения, използвани за озвучаване на стопанисвания от него обект - ресторант - пицария „Л.“, с което е нарушило нормата на чл.18, ал.2, т.3, предл. 2 от ЗАПСП. С факта на използване посредством озвучаването на заведението нарушението е безвъзвратно осъществено, като в резултат на действията на ответника посочените , носители на права са лишени от възнагражденията за своя творчески труд.

Смята, че  липсват критерии за определяне обичайно на такова дължимо еднократно възнаграждение, тъй като няма регламентира правила за заплащане на авторски възнаграждения при еднократно използване на произведенията, а наред с това и не е възможно да се установи какви са приходите на нарушителя, реализирани като резултат от използването на произведенията в процесиите 6 песни, предвид на което и размерът на обезщетението следва да се определи съобразно чл. 94а от ЗАПСП.

Претендира сумата от общо 8 000 лв., представляваща обезщетение за претърпени вреди (под формата на пропуснати ползи) поради нарушаване на правата на авторите - членове на сродни дружества за колективно управление на права, представлявани на територията на Република България от сдружение М.върху всеки от обектите по чл.3, ал.1 от ЗАПСП, включен във всяка песен, а именно: по 500 лв. за музиката и 500 лв. за текста (литературното произведение), свързан с музиката/ в тези песни.

Моли да бъде осъден ответникът да разгласи за своя сметка диспозитива на съдебното решение в два всекидневника и в определено от съда часови пояс на телевизионна организация с национално покритие

Ответникът оспорва  иска. Оспорва, че на посочената дата и в посоченият времеви диапазон в заведението е имало излъчване на  посочените песни. Твърди, че озвучителната система не е била свързана с радио приемник и на 12. 12.2017 г.  в заведението не са излъчвани публично записи от програма Радио програма Сити и на посочените музикални произведения. Оспорва наличието на вреди, както и  техният размер. Счита,  че възнаграждението за еднократно изпълнение на музикално  произведение не може да бъде по-голямо от това дължимо за  многократно използване на същите музикалните  произведения, поради което  и  евентуално счита, че претендираното такова от  ищеца е несправедливо и завишено.

Съдът, като взе предвид становищата на страните и след като обсъди събраните по делото доказателства, намира за установено от фактическа страна следното:

Спорът по делото от фактическата страна се концентрира относно извършването на нарушението, като  по делото за това обстоятелство  са разпитани 4 свидетели.

                 Свидетелят П. дава показания относно факта на посещението си в  пицарията на 12.12.2017 г. около 15,30 ч.  заедно със свидетеля Г.. Сочи, че са  консумирали, за което е бил издаден приложения по делото касов бон. В заведението е звучала музика от радио „Сити“, разпознато от тях по периодичния анонс на името на радиото. Престояли са в заведението около 40 мин., като посредством музикален софтуеър инсталиран на телефона му е индентифицирал музикалните произведения, които са звучали по време на пребиваването им. След това е извършил сверяване на произведенията  и изпълнителите със записите качени в музикалната платформа „YOU TUBE“. Излъчените произведения са „Регетон Ленто”("Reggaeton Lento"), изпълнител Си Ен Си О;  „Старбой“(Starboy), изпълнител Дафт Пънк; „Холдин Он“ ("Holdin On") "), изпълнител Паскал Джуниър (Pascal Junior);„Реди фор ит?“ ("...Ready For It?") "), изпълнител Тейлър Суифт (Taylor Swift); Истанбул ("Istanbul") "), изпълнител Волкан Уча с Мери Гюрлюк(Volkan Uса feat. Merih Gurluk);„Уолвс“ ("Wolves")"), изпълнител на Селена Гомез и Маршмелоу (Selena Gomez&Marshmello); „Ню pyлc„("New Rules") "), изпълнител Дуа Липа (DuaLipa);„Ениуеър“ ("Anywhere") "), изпълнител Рита Ора (Rita Ora), за които се и водил бележки, които ползва при разпита.

         Свидетелят св. Г. дава показания за посещението си в заведението на ответника на 12.12.2017 г., около 15,30 ч., заедно със свидетеля П.. Излага, че по време на около 40 минутния му престой в заведението е звучала музика, индентифицирана посредством софтуерен продукт „Регетон Ленто”("Reggaeton Lento"), изпълнител Си Ен Си О;  „Старбой“(Starboy), изпълнител Дафт Пънк; „Холдин Он“ ("Holdin On") "), изпълнител Паскал Джуниър (Pascal Junior);„Реди фор ит?“ ("...Ready For It?") "), изпълнител Тейлър Суифт (Taylor Swift); Истанбул ("Istanbul") "), изпълнител Волкан Уча с Мери Гюрлюк(Volkan Uса feat. Merih Gurluk);„Уолвс“ ("Wolves")"), изпълнител на Селена Гомез и Маршмелоу (Selena Gomez&Marshmello); „Ню pyлc„("New Rules") "), изпълнител Дуа Липа (DuaLipa);„Ениуеър“ ("Anywhere") "), изпълнител Рита Ора (Rita Ora), като относно произведенията и изпълнителите  по късно извършил проверка в    „YOU TUBE“. Обстоятелството, че музиката е излъчвана от радио „Сити“ е установил от факта, че между музикалните изпълнения е звучала реклама на това радио.

         Свидетелката Х.излага, че през 2017 г. е работила в пицарията като салонен управител, а на 12.12.2017 г. е била на работа. През това време заведението е било озвучавано с 2 телевизора – един във външната, а друг във врътрешната част на заведениет Не е имало музикална или аудио-уредба, като съществуващите тонколонки, с размерите на автомобилни такива, са били поставени по високите части на стените, под таваните и са били  свързани с телевизора. Предаваните по телевизонните приемници програми са били „24 Kitchen“ за готварски умения и „Фешън ТВ“- за мода. Свидетелката сочи, че на 12 и 13.12.2017 г. е била на работа, а на 14.12.2017 г. не е била, тъй като е работила по график и знае каква музика е пускала.

         Свидетелят Я.излага, че е бил управител на обект на ответното дружество в ж.к.“Дружба“, но е работил по заместване в обекта в Младост 2. Сочи, че през 2017 г. в заведението е имало два телевизора – един вътре в залата и един в откритото помещение, като предаваните по тях програми са „24 Kitchen“ за готварски умения и „Фешън ТВ“- за мода, а понякога футболни мачове. В заведението възможно да е имало малки колонки, но не е сигурен за това.

          По делото е представен касов бон за сумата 7,97лв. изходящ от апарат с фискална памет на „Пицария Л.“ в ж.к.****, съдържащ стойността на пица Маргарита – 5,59 лв. и два айрана по 1,19 лв.

         При съвместна преценка на свидетелските показания и документа, съдът мери, че следва да кредитира показанията на св.Г. и П.. Те са логични, безпротиворечиви и  достоверни. Свидетелите точно възпроизвеждат обстановката в пицарията, като показанията им за извършената от тях консумация в пицарията кореспондира с касовия бон. Това мотивира съда да приеме, че на  12.12.2017 г. те са посетили заведението, направили са отразената в платежния документ поръчка и са пребивавали в заведението около 40 мин. По отношение на тези обстоятелства липсват каквито и да било други опровергаващи ги доказателства. Доколкото свидетелите се занимават с извършването на такива проверки, което е наложило да си водят подробни записки, то и яснотата на изложението е логична. 

         Съдът кредитира показанията на свидетелите и относно това, че по време на престоя им в заведението са звучали посочените от тях музикални произведения, като в рекламните паузи се е чувала реклама на радио „Сити“. Последния факт е директно възприет от тях. Макар по делото да не е била изготвена допусната от съда съдебно техничско-музикална експретиза относно функционирането на програмното осигуряване използвано от свидетелите за индентифициране на звучащата музика, тя се явява факт, който те лично са възприели и после проверили посредством сравняване с намиращите в  интернет канала „YOU TUBE“ записи на произведения.

         Съдът не кредитира показанията на свидетелите Х.и Я.. Свидетелката е лицето, което осъществявало музикалното озвучаване – „пускала музика“, съобразно показанията й, т.е. е пряко заинтересована като извършител на евентуалното  нарушение. Недостоверно е твърдението й, че си спомня, че на конкретната дата 12.12.2017 г. е била на работа в ранния следобед между 15 ч. и 17 ч., предвид времевия период, регулярния рутинен  характер на трудовата и функция  и липсата на други събития от деня, които да  откроят конкретния ден.

         Свидетеля Я.няма възприятия към релевантния момент, спорадично е замествал в пицарията в „Младост 2“, което налага към него да се отнесе казаното за свидетелката. 

         Горното мотивира съда да приеме за доказани твърденията, че  на 12.12.2017 г. в заведението е било озвучено с „Регетон Ленто”("Reggaeton Lento"), изпълнител Си Ен Си О;  „Старбой“(Starboy), изпълнител Дафт Пънк; „Холдин Он“ ("Holdin On") "), изпълнител Паскал Джуниър (Pascal Junior);„Реди фор ит?“ ("...Ready For It?") "), изпълнител Тейлър Суифт (Taylor Swift); Истанбул ("Istanbul") "), изпълнител Волкан Уча с Мери Гюрлюк(Volkan Uса feat. Merih Gurluk);„Уолвс“ ("Wolves")"), изпълнител на Селена Гомез и Маршмелоу (Selena Gomez&Marshmello); „Ню pyлc„("New Rules") "), изпълнител Дуа Липа (DuaLipa);„Ениуеър“ ("Anywhere") "), изпълнител Рита Ора (Rita Ora)от ищеца музика, от радио „Сити“.

         По делото е изслушано заключение на съдебно-оценителна експертиза, която е дала следното заключение: При колективното управление на авторски и сродни права предоставянето на разрешение за ползване на потенциални ползватели е на неизключителна основа и включва по презумпция целият репертоар, предоставен за управление на съответната ОКУП, за многократно използване. ОКУП не би могла да лицензира поверените й права на индивидуална база - напр. за отделно произведение на конкретен автор, представляван от организацията, вкл. за еднократно публично изпълнение на произведението чрез запис в публично заведение за хранене. Размерът на възнагражденията се определя по споразумение между ОКУП (в случая „М.") и представителна организация на съответната категория ползватели (в случая - Сдружение Българска хотелиерска и ресторантьорска асоциация/БХРА, като актуалните размери на възнагражденията, дължими от членовете на БХРА, са приети с Анекс от 05.10.2015 г. към Рамково споразумение между „М." и БХРА от 16.06.2011 г.). Споразумението не предвижда определяне на размер на възнаграждение за еднократно публично изпълнение чрез запис в търговски обект - заведение за хранене, на отделно музикално произведение. Тарифата, определена за заплащане на възнагражденията на носителите на права в конкретния случай, е формирана на базата на дължимо годишно възнаграждение за целия отстъпен за ползване музикален репертоар, управляван от „М." за многократно изпълзване. При публично изпълнение чрез запис в търговски обект - заведение за хранене пазарната стойност на произведенията не може да бъде измерена, респ. използвана като база за оценка  и експертизата не може да даде отговор на този въпрос.

         При така установената фактическа обстановка съдът намери от правна страна следното:

Съгласно чл. 5 от ЗАПСП носител на авторското право е авторът - физическото лице, в резултат на чиято творческа дейност е възникнало произведението.   То възниква от момента на създаването на определено произведение на литературата, изкуството и науката, от който момент произведението е обект на закрила, съгласно чл. 3 от ЗОПСП. Обект на закрила съгласно чл. 3, ал. 1 т. 1, пр.1 и т. 2 от ЗАПСП   са и музикалните произведения.

Със създаването на произведение, обект на правна закрила по ЗАПСП, за автора възникват имуществени и неимуществени права, регламентирани в чл. 15 и следващите от ЗАПСП.

Чл. 19 от ЗАПСП признава имущественото право на автора да разреши използването на произведението от други лица, като  и правото на възнаграждение за всеки вид използване на произведението и за всяко поредно използване, като чл. 18, ал. 2 от ЗАПСП сочи, че  формите на използване на авторското произведение  включват публичното представяне или изпълнение на произведението(т.3).

Използването на авторско произведение без съгласие на автора (чл. 35 от ЗАПДП) съставлява нарушение на авторското право, което поражда в негова  полза право на обезщетение за причинените вреди(чл.95 ЗАПСП).

Съгласно чл. 95г ЗАПСП юридическите лица и едноличните търговци носят гражданска отговорност за нарушаването на права по този закон, извършено виновно от лицата, които ги представляват, съответно от техни служители или от лица, наети от тях. В този случай вината се предполага до доказване на противното.

         Ищецът е организация за колективно управление на права по см. на  на чл.94а от ЗАПСП, като не се спори авторите да са членове на изброените организации за колективно управление на авторски права, с които сдружение М.има сключени договори за двустранно представителство и които, като  представлява на територията на Република България и отстъпва авторските им права за използване на техните произведения ( § 24 от ПЗР на ЗИД на ЗАПСП (ДВ, бр.27/28.03.2018г.) При тяхната защита той разполага със самостоятелна процесуална легитимация, в съответствие с нормите на чл.94с и 95в от ЗАПСП.

         Съдът намира, че хода на съдебното дирене се установи твърдяното нарушение – използване на  посочените по-горе музикалните произведения  по см. на чл.18, ал.2 от ЗАПСП, осъществено на 12.12.2017 г. в обект стопанисван от ответника, като  последният не е установил това да е сторено въз основа  притежавано от него право. Следва да се вземе предвид, че когато радио или телевизионнна програма и музиката съм нея се ползва като част от друга услуга (в случая за озвучаване на търговски обект), е налице публично изпълнение по смисъла на чл. 58 от ЗАПСП, за което ползвателят следва да има отделно разрешение от носителите на права.( В тази насока са решенията по дело № С- 306/2005 г. SGAE v. RafaelHoteles СА, С-117/2015 г. , решение по дело № С-403/2008г. и др. на Съда на ЕС).

Носителян на авторското право има право на възнаграждение по чл. 19 от ЗАПСП. Следователно  използването на произведенията на авторско право  без надлежно разрешение е в причинна връзка с  възникнала вреда, имаща характер на пропусната полза - нереализиран доход от лицензионно възнаграждение.

Тъй като съгласно изслушаната съдебно-оценителна експертиза липсва възможност за изчисляване на еднократното използване на музикално произведение, то е налице основание за прилагане на разпоредбата на чл, 95а, ал 1 ЗАПСП, като претенцията на ищеца е в минималния размер от 500 лв. за всяко от правата – за  текст и за музика, за всяка песен и следователно се явява основателна.

С оглед основателността на претенцията, искането по чл. 95б, ал.1, т.6 от ЗАПСП се явява основателно.

       Горното налага извода за основателност на предявените искове в пълния им предявен размер.

         В тежест на ответника следва да се възложат направените от ищеца разноски – 800 лв. ДТ и 500 лв. възнаграждение за ВЛ.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     

         Воден от горното, Софийският градски съд

 

                                               Р   Е    Ш    И   :

 

         ОСЪЖДА на осн. чл.95 вр. чл.95а, ал.1, т.1 от ЗАПСП „Л.3” ЕООД, ЕИК *******, със седалище и адрес на управление:*** да заплати на М.- Сдружение на композитори, автори на литературни произведения, свързани с музика и музикални издатели за колективно управление на авторски права, ЕИК: *******, със седалище и адрес на управление ***, чрез п/к адв. М. А., сл. адрес: *** сумата 8 000 лв.(осем хиляди лв.), ведно със законна лихва от 14.06.2018 г., представляваща обезщетение за нарушаване на правата на авторите  за музиката и за текста (литературното произведение, свързано с музика) в следните песни: „Регетон Ленто”("Reggaeton Lento") - в изпълнение на Си Ен Си О и Литъл Микс (CNCO & Little Mix) с автори: Джадан Андино / Andino Jadan- композитор и автор на текста, член на американското дружество за колективно управление на права ASCAP/ACKAII;Люис Ейнджъл ОНийл/ O’Neill Luis Angel - композитор и автор на текста, член на американското дружество за колективно управление на права ASCAP/ACKAII; Феликс Г. То рее Ортиз/ Perez Soto Eric - композитор и автор на текста, член на американското дружество ВМ1/ Би Ем Ай;Ерик Сото Перез / Perez Soto Eric- композитор и автор на текста, член на американското дружество за колективно управление на права ВМ1/ Би Ем Ай; Хорхе И. Ривера / Rivera Jorge I.- композитор и автор н атекста, член на американското дружество за колективно управление на права ВМ1/ Би Ем Ай. „Старбой“(Starboy) в изпълнение на Да Уикенд с участието на Дафт Пънк ( The Weeknd Feat. Daft Punk) c автори: Томас Бангалтер / Bangalter Thomas - комподзитор и автор на текста, член на британското дружество PRS (Пи Ар Ес); Гиийм Пол Еманюел Гуиаме Хомем / Homem Christo Guillaume Emmanuel Paul De, член на британското дружество за колективно управление на права PRS (Пи Ар Ес); Мартин Даниел МакКини / Mckinney Martin Daniel, композитор и автор на текста, член на канадското дружество за колективно управление SOCAN (СОКАН); Джейсън Кенвил  Quenneville Jason - композитор и автор на текста, член на канадското дружество за колективно управление SOCAN (СОКАН); Абел Тесфайе / Tesfaye Abel - композитор и автор на текста, член на канадското дружество за колективно управление SOCAN (СОКАН); „Холдин Он“ ("Holdin On") - в изпълнение на Паскал Джуниър ( Pascal Junior) с автори: Влад Паскал Котан / Cotan Vlad Pascal - композитор и автор на текста, член на британското дружество за колективно управление на права PRS (Пи Ар Ес); „...Реди фор ит?“ ("...Ready For It?")- в изпълнение на Тейлър Суифт (Taylor Swift) с автори: Макс Мартин / Max Martin - композитор и автор на текста, член на шведското дружество за колективно управление на права STIM (СТИМ);Али Паями (Payami Ali) - композитор и автор на текста, член на шведското дружество за колективно управление на права STIM (СТИМ); Шелбак / Shellback - композитор и автор на текста, член на шведското дружество за колективно управление на права STIM (СТИМ);

 Тейлър А. Суифт / Swift Taylor А., член на американското дружество за колективно управление на права BMI (БИ ЕМ АЙ);Истанбул ("Istanbul") в изпълнение на Волкан Уча с участието на Мери Гюрлюк (Volkan Uса feat. Merih Gurluk) с автор: Волкан Уча - композитор и автор на текста, член на турското дружество за управление на права MSG/Ем Ес Джи;„Уолвс“ ("Wolves")в изпълнение на Селена Гомез и Маршмелоу (Selena Gomez&Marshmello) с автори:Луис Ръсел Бел / Bell Louis Russell - композитор и автор на текста, член на американското дружество за колективно управление на права ASCAP (АСКАП);Селена Мари Гомез / Gomez Selena Marie - композитор и автор на текста, член         наамериканското дружество за колективно управление на права ASCAP (АСКАП);Браян Донг Хо Лий / Lee Brian Dong Но - композитор и автор на текста, член         на американското дружество за колективно управление на права BMI (Би Ем Ай);Марлшмелоу / Marshmello, член на американското дружество ВМ1(Би Ем Ай);Карл Аугустин Росен / Rosen Carl Austin - композитор и автор на текста, член на американското дружество за колективно управление на права ВМ1 (Би Ем Ай);Александра Лиа Тампоси / Tamposi Alexandra Leah - композитор и автор на текста, член на американското дружество за колективно управление на права BMI (Би Ем Ай);Андрю Уотман / Wotman Andrew - композитор и автор на текста, член на американското дружество за колективно управление на права ВМ1 (Би Ем Ай);„Ню pyлc„("New Rules") в изпълнение на Дуа Липа (DuaLipa) с автори:Айлин Каролин / CAROLINE AILIN - композитор и автор на текста, член на норвежкото дружество за колективно управление на права TONO (Тоно);Ян Ерик Къркпатрик / Kirkpatrick Ian Eric - композитор и автор на текста, член на американското дружество за колективно управление на права BMI (Би Ем Ай);Емили Уорън Швартц / SChwartz Emily Warren- композитор и автор на текста, член на американското дружествоза колективно управление на права ASCAP (АСКАП);Емили Рут Уорън / Warren Emily Ruth - композитор и автор на текдга, член на английското дружествоза колективно управление на права PRS (Пи Ар Ес); „Ениуеър“ ("Anywhere")- в изпълнение на Рита Ора (Rita Ora) с автори:Никълъс Гейл / Gale Nicholas- композитор и автор на текста, член на британското дружествоза колективно управление на права PRS( Пи Ар Ес); Нола Джоузеф Ламброза / Lambroza Nolan Joseph - композитор и автор на текста , член на американското дружество за колективно управление на права BMI (Би Ем Ай); Браян Д. Лий / Lee Brian D - композитор и автор на текста, член на американското дружество за колективно управление на права BMI (Би Ем Ай); Родолфо Пенато Алесандро Линдблад / Lindblad Alessandro Rodolfo Renato, член на шведското дружество за колективно управление на права ST1M (СТИМ); Рита Ора / Ora Rita, композитор и автор на текста, член на английското дружество за колективно управление на права PRS (ПиАпЕс); Александра Леа Тампоси / Tamposi Alexandra Leah - композитор и автор на текста, член на американското дружество за колективно управление на права BMI (Би Ем Ай); Андрю Уотмън / Wotman Andrew - композитор и автор на текста, член на американското дружество за колективно управление на права BMI (БиЗЕм Ай), както и 1 300 лв. разноски, както и  на основание чл. 95б, ал.1, т.6 от ЗАПСП да разгласи за своя сметка диспозитива на съдебното решение в два всекидневника, както и в часови пояс 16ч.-18 ч. на телевизионна организация с национално покритие.

Решението подлежи на обжалване пред САС  в двуседмичен срок от връчването му.

        

                                                                                    СЪДИЯ: