Решение по дело №204/2023 на Административен съд - Монтана

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 12 април 2023 г.
Съдия: Бисерка Любенова Бойчева
Дело: 20237140700204
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 23 февруари 2023 г.

Съдържание на акта

                                     Р  Е  Ш  Е  Н  И  Е

                                                   269/12.04.2023г.           

                                              В ИМЕТО НА НАРОДА

                      

АДМИНИСТРАТИВЕН  СЪД  -  МОНТАНА ,ІІІ  СЪСТАВ, в ОТКРИТО СЪДЕБНО  заседание на десети април   ,  през две хиляди двадесет и трета  година в състав :

                                                                                   

 

                                                                     Председател : БИСЕРКА БОЙЧЕВА

 

при секретаря Димитрана Димитрова, като разгледа докладваното от съдия БОЙЧЕВА ,административно дело№204/2023г., и за да се произнесе, взе предвид следното:

Съдебното производство е по чл.38 ,ал.1 ЗДС, във вр. с чл.34а,ал.1,във вр. с чл.34б от Закона за държавната собственост ЗДС/,във вр. с чл.145 и сл. АПК.

 Образувано е по жалба от К.С.А. и Л.С.А. ,като наследници на К*** А. К*** /К*** / ,двамата с адрес: гр.София,п.к.1172, ж.к.“Д*** “, бл.* ,ет.* ,ап.* против  Решение № 12/06. 01. 2023 г. на Министерския съвет/МС/ на Република България  за отчуждаване на имоти и части от имоти - частна собственост, за държавна нужда за изграждане на обект: "Модернизация на път I-1 /Е-79/ „Видин – Ботевград“, участък от км. 61+750 /километраж по съществуващ път I-1/ съвпадащ с км. 58+128.47 /километраж по проект/ до км. 102+060 /километраж по съществуващ път I-1/ съвпадащ с км.99+193 /километраж по проект/ на територията на областите Видин и Монтана, В ЧАСТТА по отношение размера на паричното обезщетение за  поземлен имот с идентификатор 11137.148.26  ,находящ се в землището на с.Винище , представляващ нива  с площ от 4,499 дка,за размера на отчуждената част 4,499  дка ,за която е определено парично обезщетение в размер на 870 лв.и за поземлен имот с идентификатор 11137.135.20 ,находящ се в землището на с.Винище  ,целият с площ от 6,701дка, с размер на отчуждена част  4,142дка   ,за която е определено обезщетение в размер на 801    лв.

 В жалбата си жалбоподателите молят решението да бъде изменено ,като се увеличи определения размер на парично обезщетение. Считат, че в настоящия случай размерът на определеното с обжалваното решение обезщетение е занижено и не отговаря на императивното изискване на ЗДС за равностойно парично обезщетение.

 В съдебно заседание,жалбоподателите, чрез адв.А*** поддържат изцяло жалбата си и молят да бъде прието заключението на вещото лице по най-високата цена лв./дка,като законосъобразно.Искат  да бъде изменено решението ,като бъде определено равностойно парично обезщетение за имота ,съобразно вариант 2 от СОЕ.Претендират разноски,съгласно списък.Прилагат и писмена защита.

 Ответникът – Министерски съвет на Република България не изпраща представител в съдебно заседание ,но чрез надлежно упълномощения И*** Г*** – правен съветник в дирекция“Правна“  на МС ,с юридическо образование и правоспособност,в писмени становища,вх.№1208/23.02.2023г. и вх.№2150/ 07.04.2023г. оспорва жалбата, като намира същата за неоснователна с доводи за законосъобразност на решението на МС в оспорената част, възразява срещу констатациите в приетата по делото съдебно – оценителна експертиза, като излага доводи за нейната незаконосъобразност. При изготвянето на оценката, твърди, че административният орган е спазил изискването на чл.32, ал.2 от ЗДС във вр. § 1а, т.2 и т. 4, буква "в" ДР на ЗДС.Претендира юрисконсултско възнаграждение и прави възражение за прекомерност на адвокатското възнаграждение на процесуалния представител на жалбоподателите.

Заинтересованата страна -Министерство на регионалното развитие и благоустройството не се представлява в съдебно заседание.В писмена молба, вх.№2050/31.03.2023г.,чрез надлежно упълномощения ,гл.юрк Б*** Б*** оспорва жалбата и моли да се остави без уважение.Претендира юрисконсултско възнаграждение.

 Заинтересованата страна -Министър на финансите не се явява и не изпраща представител в съдебно заседание. В писмена молба, вх.№2066/03.04.2023г.,чрез надлежно упълномощения ,юрк. В. И. оспорва жалбата и моли да се остави без уважение.

 Заинтересованата страна- Агенция "Пътна инфраструктура" гр.София ,чрез юрк. П. в съдебно заседание моли да се отхвърли жалбата и да се потвърди обжалваното решение,претендира юрисконсултско възнаграждение.

Въз основа на събраните по делото доказателства, съдът прие за установена следната фактическа обстановка:

С Решение №325/19 май 2011г. на Министерски съвет „Участък от път I-1 /Е-79/, Мездра – Ботевград“; „Видин – Монтана“ обход на гр.Монтана„ е обявен за републикански път и обект с национално значение по смисъла на § 5, т. 62 от ДР към Закона за устройство на територията /ЗУТ/, и за национален обект по смисъла на § 1 от ДР към ЗДС.

За обекта, в процесния му участък, разположен в землищата на с.Ружинци, с.Гюргич, с.Плешивец и с.Черно поле, община Ружинци, обл.Видин, с.Каменна Рикса, общ.Георги Дамяново, с.Белотинци, с.Винище, с.Горна Вереница, с.Долна Вереница, с.Смоляновци, с.Войници и с.Клисурица, община Монтана, област Монтана, със Заповед № РД-02-15-14/03.02.2021 г. на заместник-министър на регионалното развитие и благоустройството, влязла в законна сила, е одобрен подробен устройствен план - парцеларен план /ПУП-ПП/ обн. Дв. Бр.12/12.02.2021г.  

С цел теренно осигуряване и обезпечаване изграждането на обекта и на основание чл.34 от ЗДС, от заинтересованото лице Агенция "Пътна инфраструктура" е отправено искане от 28.10.2022 г. до МРРБ и МФ, за иницииране на процедура по отчуждаване на имоти и части от имоти - частна собственост, намиращи се в землищата на изброените по -горе населени места, за държавна нужда за изграждане на обект "Модернизация на път I-1 /Е-79/ „Видин – Ботевград“, участък от км. 61+750 /километраж по съществуващ път I-1/, км. 58+128.47 /километраж по проект/ до км. 102+060 /километраж по съществуващ път I-1/ км.99+193 /километраж по проект/ на територията на областите Видин и Монтана. Към искането са приложени коментираните по-горе документи (решение на МС, заповеди, одобрен ПУП-ПП), а също кореспонденция на инвеститора с Агенция по вписванията, служби по вписванията в гр. Монтана, предоставената от тях информация за големина, разположение и собственост на засегнатите от отчуждаването ПИ, оценителски доклад за определяне на обезщетение, финансова обосновка и други. Финансовата обосновка от Агенция "Пътна инфраструктура" за имотите – предмет на отчуждаване е одобрена от Министъра на финансите.

По възлагане от Агенция "Пътна инфраструктура" за имотите – предмет на отчуждаване е изготвен Оценителски доклад от независим оценител за определяне на равностойно парично обезщетение на поземлени имоти в земеделска територия, засегнати от одобрен ПУП - Парцеларен план.

Оценката на отчуждаваните имоти е възложена от АПИ на "Б*** консулт" ООД с писмо от 30.05.2022 г., във връзка с договор за възлагане на обществена поръчка, изведен от агенцията по изх. № Д-152 от 20.11.2019 г.

След допълнително извършени уточнения и одобряване на финансовата обосновка, с писмо изх. № 03-07-150/30.12.2022 г., министърът на регионалното развитие и благоустройството и министърът на финансите, на основание чл. 34а, ал. 1 от ЗДС, са отправили доклад до МС, с мотивирано предложение за отчуждаване на имоти – частна собственост, в посочените по-горе землища. Към предложението е била приложена и административната преписка от проведеното административно производство по чл.34 от ЗДС, съдържаща коментираните документи.

Въз основа на предложението Министерският съвет на Република България е постановил Решение № 12/06.01.2023 г., с което отчуждава за държавна нужда за изграждане на описания по-горе обект имоти и части от имоти - частна собственост, подробно описани в приложението – неразделна част от решението, по вид, площ, местонахождение, размер на паричното обезщетение и собственици. Съгласно приложение към решението, отчуждени са следните имоти и части от имоти,а именно: за  поземлен имот с идентификатор 11137.148.26  ,находящ се в землището на с.Винище , представляващ нива  с площ от 4,499 дка,за размера на отчуждената част 4,499  дка ,за която е определено парично обезщетение в размер на 870 лв.и за поземлен имот с идентификатор 11137.135.20 ,находящ се в землището на с.Винище  ,целият с площ от 6,701дка, с размер на отчуждена част  4,142дка   ,за която е определено обезщетение в размер на 801    лв.

   Съгласно представените от заинтересованите страни АПИ и МРРБ документи, МРРБ е изпратило уведомително писмо за обявяване на решението на областния управител на област Монтана, и кметовете на съответните общини и кметства, като са изпратени и уведомителни писма до известните собственици на подлежащи на отчуждаване имоти.

Ответникът е приложил административната преписка в цялост по издаване на обжалвания акт, включително експертната оценка (оценителски доклад) за обезщетение на отчуждените имоти.

В хода на съдебното производство е назначена и изслушана съдебно - оценителна експертиза,изготвена от вещото лице с необходимата квалификация И.Ц. –оценител на земеделски земи ,вписан в публичния регистър на  независимите оценители към Камарата на независимите оценители , която е изготвила експертно  заключение,което поддържа.

За землище с.Винище- вещото лице е определило цена на дка на база реални 5 приложими сделки ,посочени в таблица №2 от СОЕ.За първите две от сделките цената е близка до данъчна оценка и не отговаря на изискванията за равностойно парично обезщетение по ЗДС.За това по метода на пазарни аналози цената е определена въз основа и на др. три  сделки ,където цената е 1878,11лв/дка,като вещото лице е извело цена от 5 сделки ,в която се включват и 2 сделки на цени близки до данъчна оценка -1170,90лв./дка/вариант 1/ ,като е извело и цена само на база 3 сделки за землище Винище във вариант 2 ,като съдът кредитира по-високата цена от 1878,11лв./дка, доколкото тя отговаря най-пълно на целите на ЗДС. На тази база е определено равностойното парично обезщетение за отчуждената част от имотите. Дадена е цена и по наредбата ,но доколкото тя е много ниска и много под реалната пазарна цена ,същата не отговаря на целите на закона за равностойно парично обезщетение и съдът не я кредитира.

При така установената фактическа обстановка съдът достигна до следните правни изводи:

Жалбата е подадена в законоустановения срок, от лице, притежаващо активна процесуална легитимация и интерес от оспорване, и пред местно компетентния административен съд по местонахождение на отчуждавания имот, поради което е процесуално допустима.

Разгледана по същество,жалбата е ЧАСТИЧНО ОСНОВАТЕЛНА ,по следните съображения:

Предмет на съдебен контрол е Решение на Министерски съвет на Република България № 12 от 06.01.2023 г., с което се отчуждават имоти и части от имоти – частна собственост, за държавна нужда за изграждане на обект: "Модернизация на път I-1 /Е-79/ „Видин – Ботевград“, участък от км. 61+750 /километраж по съществуващ път I-1/, км. 58+128.47 /километраж по проект/ до км. 102+060 /километраж по съществуващ път I-1/ км.99+193 /километраж по проект/ на територията на областите Видин и Монтана намиращи се в землищата на с.Ружинци, с.Гюргич, с.Плешивец и с.Черно поле, община Ружинци, обл.Видин, с.Каменна рикса, общ.Георги Дамяново, с.Белотинци, с.Винище, с.Горна Вереница, с.Долна Вереница, с.Смоляновци, с.Войници и с.Клисурица, община Монтана, област Монтана В ЧАСТТА МУ , по отношение размера на парично обезщетение за  поземлен имот с идентификатор 11137.148.26  ,находящ се в землището на с.Винище , представляващ нива  с площ от 4,499 дка,за размера на отчуждената част 4,499  дка ,за която е определено парично обезщетение в размер на 870 лв.и за поземлен имот с идентификатор 11137.135.20 ,находящ се в землището на с.Винище  ,целият с площ от 6,701дка, с размер на отчуждена част  4,142дка   ,за която е определено обезщетение в размер на 801 лв.

 Съгласно чл.168 АПК съдът служебно изследва спазени ли са изискванията на чл.146,т.1-5 АПК ,вкл. нищожност ,при което установи следното.

По компетентността на органа.

Съгласно разпоредбата на чл. 34а, ал. 1 от ЗДС отчуждаването на имоти и части от имоти – частна собственост, предназначени за изграждането на национални обекти, се извършва с решение на Министерския съвет по предложение на министъра на регионалното развитие и благоустройството и министъра на финансите.

Според § 1 от ДР на ЗДС, национален обект е обект, определен като такъв със закон, както и подробно посочени инфраструктурни обекти, определени като национални обекти с решение на Министерския съвет. Както бе изложено, с Решение №325/19 май 2011г. на Министерски съвет е  обявен за републикански път  „Участък от път I-1 /Е-79/, Мездра – Ботевград“; „Видин – Монтана“ обход на гр.Монтана, за обект с национално значение по смисъла на § 5, т. 62 от ДР на Закона за устройство на територията и за национален обект по смисъла на § 1 от ДР на ЗДС. След като обектът, за който се извършва отчуждаването е национален обект, то компетентен да издаде процесното решение е именно Министерският съвет.

Оспореното решение е постановено от Министерски съвет, по предложение на министъра на регионалното развитие и благоустройството и министъра на финансите. С него са отчуждени имоти/части от имоти - частна собственост, предназначени за изграждането на национален обект - "Модернизация на път I-1 /Е-79/ „Видин – Ботевград“, участък от км. 61+750 /километраж по съществуващ път I-1/, км. 58+128.47 /километраж по проект/ до км. 102+060 /километраж по съществуващ път I-1/ км.99+193 /километраж по проект/ на територията на областите Видин и Монтана.По изложените съображения съдът приема, че оспореният административен акт е издаден от компетентен орган, в границите на неговата териториална и материално-правна компетентност, чиито режим за издаване е регламентиран със Закона за държавната собственост.

По формата на акта.

Решението е издадено в изискуемата от закона писмена форма, като издателят му е посочил наличието на държавната нужда, за която се отчуждават имотите, видът, местонахождението и размерът им, стойността на дължимото обезщетение и собствениците на имотите, с което е изпълнил изискването за съдържание, регламентирано в чл. 34б,ал.1 от ЗДС.

По спазване на административно-производствените правила.

Спазена е процедурата по издаване на оспореното решение на МС.Съдът не констатира при издаването му да е допуснато съществено нарушение на административно-производствените правила, като отчете ,че са  спазени  процедурните изисквания за вземане на решението, регламентирани в чл. 34, чл. 34а и чл. 34б от ЗДС.

По отношение приложението на материалния закон и целта на закона.

Съгласно чл. 32, ал. 1 от ЗДС, имоти и части от имоти – собственост на физически или юридически лица, могат да се отчуждават принудително за задоволяване на държавни нужди, които не могат да бъдат задоволени по друг начин, след предварително и равностойно обезщетение.

Съгласно  чл.32 ,ал.2 от ЗДС Равностойното парично обезщетение за имотите, предмет на отчуждаване, се определя в съответствие с предназначението, което са имали преди влизането в сила на подробния устройствен план, който предвижда изграждане на национален обект и за който е налице влязло в сила разпореждане за допускане на предварително изпълнение, въз основа на пазарните цени на имоти с подобни характеристики, намиращи се в близост до отчуждавания .

В § 1а, т. 1 от ДР на ЗДС е дадена легална дефиниция на понятието "равностойно парично обезщетение" – това е цената на отчуждаваните имоти или части от имоти , определена по реда на този закон. Тоест, парично обезщетение е дължимо само за имота или частта от него, която се отчуждава и то се формира от оценката на този имот. Едновременно с това, съгласно § 1а, т. 2 от ДР на ЗДС, "пазарни цени" са "осреднените цени от всички сделки с имоти за покупко-продажба, замяна, учредяване на вещни права или прехвърляне на собственост срещу задължение за строителство, ипотека – обезпечаваща покупко-продажба на имот, продажбите чрез търг от държавни и частни съдебни изпълнители, държавните институции и общините, както и други възмездни сделки, с изключение на тези с предмет идеални части от имоти, по които поне една от страните е търговец, сключени в рамките на 12 месеца преди датата на възлагане на оценката и вписани в службата по вписванията по местонахождението на имота. Ако в рамките на 12 месеца преди датата на възлагане на оценката в службата по вписванията по местонахождение на имота са вписани повече от 20 сделки, при определяне на пазарната цена се вземат предвид последните вписани 20 сделки. Осредняването се извършва въз основа на не по-малко от две относими сделки. Целта на посоченото изброяване е да бъде определено справедливо парично обезщетяване за имота и бъдат защитени интересите на засегнатите собственици като същите бъдат възмездени парично с цена близка до цената, която биха получили при свободно договаряне на пазара на недвижими имоти, при отсъствие на каквато и да било принуда. Нормативните изменения на ЗДС в ДВ брой 105/2014 г. стесняват още повече кръга на правните сделки, които могат да бъдат използвани като пазарни аналози, като целта е да бъдат ползвани само такива които установяват действителната пазарна цена на свободния пазар на недвижимите имоти.

Съгласно § 1а, т.4, б."в" от ДР на ЗДС, приложим с оглед изискването на чл.32, ал.2 от ЗДС "имоти, намиращи се в близост до отчуждавания" са имотите, които са разположени в едно и също землище в земеделските територии. Видно е от изготвения в хода на административното производство оценителски доклад по отношение на посоченото по-горе  землище , въз основа на чието заключение е определено обезщетението в оспореното решение ,оценката на имотите-предмет на отчуждение е определена по метода на пазарни аналози за землище на с. Винище. Във връзка с оспорването на размера на обезщетението съдът е допуснал съдебно-оценителна експертиза, която да даде заключение за равностойното парично обезщетение по реда на чл.32,ал.2 и ал.3 ЗДС , което за земеделски земи може да бъде определено в два варианта:  1.по реда на чл. 32, ал. 2 от ЗДС във вр. с § 1а от ДР на ЗДС, въз основа на пазарните цени на имоти с подобни характеристики, намиращи се в близост до отчуждавания и след проучване на съответните пазарни аналози, като се вземат предвид и  сделки за  покупко-продажби ,вписани в Службата по вписванията по местонахождението на имотите, за периода 30.05.2021г. до 30.05.2022 г. с предмет:ниви в съответното землище ;и  2. по реда на чл.32,ал.3,т.2 ЗДС-по наредбата по чл.36,ал.2ЗСПЗЗ. Доколкото определените цени от административния орган в решението не отговарят на целите на ЗДС  ,вещото лице, при наличие на поне 2 сделки за съответното землище е  изчислило размера на равностойно парично обезщетение по сравнителния метод на пазарни аналози.Като база е използвало предоставената му информация от Агенция по вписвания ,Служба по вписвания –Монтана  в pdf формат,като е приело за осреднена цена на земеделска земя, съгласно условията на ЗДС от реализирани сделки в съответното  землище ,която в най-високия определен размер е кредитирана от съда ,на база посочения по-горе анализ.На основание единична цена на 1 дка е определило равностойното парично обезщетение  за отчуждената част от процесните  имоти. Спазено е изискването на закона , използваните  сделки, вписани в службата по вписванията по местонахождението на имота да са между страни, поне едната от които има търговско качество, с ниви в съответното землище  и то за период една година преди възлагането на оценката.

Следва да се държи сметка за практиката на ЕСПЧ, която е задължителна по арг. от чл. 46 от КЗПЧОС. Така в Решение от 14.05.2020 г. на ЕСПЧ по делото К*** и други срещу България, по жалба № 66581/2012 г. и № 25054/2015 г. изрично е посочено, че размерът на обезщетението трябва да се изчисли въз основа на стойността на имота към датата, на която собствеността върху него е загубена /т. 63 и т. 107/, което е в съответствие с целите на закона, а именно да се получи равностойно обезщетение от собственика на земята /чл. 17, ал. 5 от КРБ/. Видно от същото решение, следва да бъде присъждано такъв размер на обезщетение, който да е в съответствие със стойността на отчужденото имущество, като е прието допуснато нарушение на чл. 1 от Протокол 1 от КЗПЧОС, поради това, че не е била дадена еквивалентна оценка на отчуждените имоти – земеделски земи. В своята практика ЕСПЧ застъпва, че не е налице съразмерност, ако даденото обезщетение не съответства на пълната пазарна стойност.

Държавите имат задължението да въведат такава законодателна рамка, с която да осигурят пълно осъществяване и защита на правата. Независимо дали става въпрос за негативни или позитивни задължения на държавите, ЕСПЧ винаги по конкретните дела изследва въпроса дали е постигнат справедлив баланс между конкуриращи се интереси и права (Решение от 04.12.2007 г. по дело Dickson v. the United Kingdom, app. 44362/04; Решение от 16.12.2010 г. по дело A., B. and C. v. Ireland, app. 25579/05). Позитивните задължения на държава страна по Конвенцията й налагат предприемането на активно поведение от нейна страна, което да създава гаранции, че защитените права ще могат безпрепятствено да бъдат упражнявани, освен ако не са налице изключенията за това, предвидени в параграф втори на всяка от посочените разпоредби. Тези задължения възлагат на държавата също така да организира защитата на правата по такъв начин, че и частноправни субекти да не правят невъзможно упражняването на правата или да ги нарушават (Решение от 23.09.1994 г. по дело Hokkanen v. Finland, app. 19823/92; Решение от 15.12.2005 г. по дело Karadzic v. Croatia, app. 35030/04).

При това положение, с оглед проявлението на принципа на пропорционалност, следва да се приеме, че оценяването на съответните имоти следва да се извършва по правилата на чл. 32, ал. 2 от ЗДС във връзка с § 1а, т. 1 от ДР на ЗДС като се използват пазарни аналози, а не по реда на Наредбата по чл. 36,ал.2  от ЗСПЗЗ- Наредбата за реда за определяне на цени на земеделски земи (чл. 32, ал. 3, т. 2 от ЗДС), приета с ПМС № 118 от 26.05.1998 г., посл. изм. ДВ бр. 55 от 7 юли 2017 г., поради което и като възприема оценката съгласно заключението на вещото лице специалист в тази област, изготвена на основание актуалните пазарни цени след проучване на съответните пазарни аналози, предвид сключените сделки, вписани в Службата по вписванията по местонахождението на имота за периода 30.05.2021г. до 30.05.2022г. с ниви в съответното землище, то възприема осреднената пазарна цена на декар за  землището ,съобразно най-високата цена на дка ,която е най-близка до средната годишна цена за землище Монтана  на НСИ за 2021г.-1547лв.,видно от Таблица №3 от СОЕ, като в тази част я кредитира като обективна и компетентно изготвена, отговаряща на целите на закона. Поради което, съдът кредитира експертизата и счита , че стойността на равностойното парично обезщетение за отчуждената част от  имотите следва да бъде  определена по вариант 2 от СОЕ.

 Предвид гореизложеното, решението на МС в  оспорената част е незаконосъобразно, тъй като определеното обезщетение за отчуждената част от имотите не е   равностойно по смисъла на ЗДС. Това налага решението на МС в тази му част да бъде изменено, като за отчуждената част от  поземления имот  размерът на парично обезщетение бъде увеличен ,съобразно изчисленията на вещото лице в експертизата на основание единична цена за 1 дка по вариант 2 от СОЕ.

При този изход на спора и своевременно направеното искане от жалбоподателите, на основание чл.143, ал.1 от АПК и при направено възражение за прекомерност от ответника ,следва на жалбоподателите да се присъдят сторените в производството разноски в размер на общо 620/шестотин и двадесет/лева , от тях 20,00/двадесет/лева заплатена държавна такса за образуване на делото , 400,00/четиристотин /лева внесен депозит за изготвяне на съдебно – оценителната експертиза и адв. в*** в размер на 200лв.,съгл. договор за правна защита и съдействие на л.118 от делото,платено в брой.Не са представени доказателства за заплатено възнаграждение за писане на жалба ,при което такова не следва да бъде признато.

Мотивиран от гореизложеното и на основание чл.172, ал.2, от АПК и чл. 38, ал. 8 от ЗДС, Административен съд Монтана, ІІІ състав,

 

                                               Р  Е  Ш  И:

 

ИЗМЕНЯ Решение № 12 от 06.01.2023 година на Министерски съвет на Република България за отчуждаване на имоти и части от имоти - частна собственост, за държавна нужда за изграждане на обект: "Модернизация на път I-1 /Е-79/ „Видин – Ботевград“, участък от км. 61+750 /километраж по съществуващ път I-1/, км. 58+128.47 /километраж по проект/ до км. 102+060 /километраж по съществуващ път I-1/ км.99+193 /километраж по проект/ на територията на областите Видин и Монтана, В ЧАСТТА ,с която е определен размер на равностойното парично обезщетение за отчуждената част от  следните поземлени имоти ,находящи се в землището на с.Винище, КАТО УВЕЛИЧАВА размера на дължимото обезщетение, както следва:

поземлен имот с идентификатор 11137.148.26  ,находящ се в землището на с.Винище , представляващ нива  с площ от 4,499 дка,за размера на отчуждената част 4,499  дка ,за която е определено парично обезщетение в размер на 870 лв.-от 870 лв. на  8450лв.

 поземлен имот с идентификатор 11137.135.20 ,находящ се в землището на с.Винище  ,целият с площ от 6,701дка, с размер на отчуждена част  4,142дка   ,за която е определено обезщетение в размер на 801  лв.-от 801лв. -на 7779лв.

 

ОСЪЖДА Министерски съвет на Република България да заплати на К.С.А. и Л.С.А. ,като наследници на К*** А. К*** /К*** /,двамата с адрес: гр.София,п.к.1172, ж.к.“Д*** “, бл.* ,ет.* ,ап.* разноски в общ размер на 620/шестотин и двадесет/лв., както и 5,00 лева държавна такса при издаване на изпълнителен лист.

 Решението е окончателно и не подлежи на обжалване, по аргумент на чл. 38, ал. 8 от ЗДС.

 На основание чл.138, ал.3 от АПК препис от решението да се изпрати на страните по реда на чл.137 от АПК.

 

                                             АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: