Определение по дело №57235/2021 на Софийски районен съд

Номер на акта: 19407
Дата: 31 май 2023 г. (в сила от 31 май 2023 г.)
Съдия: Мария Станчева Димитрова
Дело: 20211110157235
Тип на делото: Гражданско дело
Дата на образуване: 6 октомври 2021 г.

Съдържание на акта

ОПРЕДЕЛЕНИЕ
№ 19407
гр. София, 31.05.2023 г.
СОФИЙСКИ РАЙОНЕН СЪД, 166 СЪСТАВ, в закрито заседание на
тридесет и първи май през две хиляди двадесет и трета година в следния
състав:
Председател:МАРИЯ СТ. ДИМИТРОВА
като разгледа докладваното от МАРИЯ СТ. ДИМИТРОВА Гражданско дело
№ 20211110157235 по описа за 2021 година
Извършена е проверка по реда на чл. 140, ал. 1 ГПК.
Направеното възражение на ответника за недопустимост на
производството е въпрос по основателност на претенцията и съдът дължи
произнасяне с акта по същество.
Ищците са представили писмени и веществени доказателства, които са
относими, необходими и допустими, поради което съдът счита, че са налице
процесуалните предпоставки за приемането им.
Страните следва да се поканят към постигане на спогодба за
доброволно уреждане на спора между тях.
Налице са предпоставките за насрочване на делото за разглеждането му
в открито съдебно заседание.
По тези съображения и на основание 146 ГПК, настоящият състав на
Софийски районен съд

ОПРЕДЕЛИ:
ПРИЕМА представените от ищците писмени и веществени
доказателства под опис.
НАСРОЧВА делото за разглеждане в открито съдебно заседание, което
ще се проведе на 06.07.2023 г. от 15:30 часа, за когато своевременно и
надлежно да се призоват страните.

СЪСТАВЯ на основание чл. 140, ал. 3 ГПК проект за доклад както
следва:
Предявени са от ищците „Д.... ЕООД, ЕИК *********, „Д...“ ЕООД,
ЕИК ********* и К. Е. М., ЕГН ********** искове с правно основание чл. 49
1
във вр. чл. 45 ЗЗД за осъждане на ответника Сдружение „К..“, ЕИК
********* да заплати на всеки от ищците сумата от по 25000,00 лева,
представляваща обезщетение за неимуществени вреди, претърпени от
публикации в тема „С какъв статут е D... към момента – отзиви и коментари“
във форума към уеб-сайт https://www.vwclub.bg/, собственост на ответника,
ведно със законната лихва от дата 03.08.2021 г. до окончателното изплащане
на обезщетението.
В подадената искова молба и уточнението ищците „ Д.... ЕООД, „Д...“
ЕООД и К. Е. М. твърдят, че в тема „С какъв статут е D... към момента –
отзиви и коментари“ във форума към уеб-сайт https://www.vwclub.bg/,
собственост на ответника, се съдържат противоправна информация, която
нанася вреди на ищците, уврежда тяхното добро име, търговска репутация,
излагат се неверни клеветнически твърдения, използват се обиди, груб и
арогантен език, надсмиване, изнасят се търговски клиентски тайни и лични
данни на ищеца-физическо лице. Сочи се за периода на търпене на вредите от
21.02.2019 г. – датата на първата публикация до настоящия момент.
Конкретните противоправни публикации, от които се търпят вреди са
посочени, както следва:
На 21.02.2019 г. в 14:59 ч. потребител с име DoH_KhXot започва тема
със заглавие „С какъв статут е D... към момента - отзиви и коментари" и
в първия пост по темата посоченият потребител изказва мнение, че се
използва слоган, за да имитира оторизираните сервизи.
Публикация от потребител w_smith на 21.02.2019 г. в 15:49 ч. -
„Поредните играчи от ден до пладне"
Публикация на 21.02.2019 г. в 17:40 от потребител с име „group®“, който
споделил линк към тема, намираща се и съхранявана на друг уеб сайт,
съдържаща увреждащата информация и потребителски мнения като:
„Да, учудващо е, че все още има хора в този сервиз/училище. Вечер да не
правят дискотека там?"; „Могат да черпят от тяхното бяло"; „Значи
аз, ако се пробвам да посетя въпросният сервиз с купето с механичният
инжекцион, който няма газова вероятно не само ще ме изхвърлят, но
може и да ме понабият, да не кажа друго"; „Колега, ти не знаеш ли че
при Д.. цената няма абсолютно никакво значение, а е важна само
стойността, която получава клиента? В този друг сервиз де то си дал
200лв съм сигурен че нито са работили само с оригинални инструменти,
нито са ти наляли течност за чистачки с оригинална ръкавичка, нито
са ти сложили на двигателя плочка с името на механика работил по
колата, което е гаранция за качество. "; „Мани ами и същия бастун
пише учебници и прави семинари."
Публикация от потребител w_smith на 21.02.2019 г., в която е написано
„докато има шарани за стригане, ще има и такива момчета като К......"
Публикация от 21.02.2019 г. от потребител Vlad777, който се твърди да е
и член на Управителния съвет на ответника - В..П...Ц.., е посочено
„Познавам обаче и съм говорил лично с човек, който е бил в екипа и този
разговор се случи пред свидетели, така че мога спокойно да преразкажа
някои от твърденията, които той направи: В сервиза се сменя на ред
2
докато изчезне проблема. Често се сменят и здрави части. Ако клиентът
пита - казва се, че такава е процедурата, а такива процедури няма;
Колите умишлено стоят на плаца пред сервиза с дни и по тях не се
работи - за да се представи ремонта като по-сложен и по-скъп, а и за да
се демонстрира колко много работа има сервиза и колко много коли
чакат; Голяма част от оригиналните инструменти, с които се хвалят
всъщност са взети назаем за снимката.“… „Та това е моето лично мнение
за сервиза с една дума: Сменявани. Не съм стъпвал лично там, а и не бих
отишъл, особено след това, което ми каза техен бивш доверен човек. А
за така наречената "академия" нямам никакви впечатления, но съдейки
по хората - едва ли е по-далече от дървото.“
Публикация от потребител Кайзен в 20:54 ч. на 21.02.2019 г.: „Как е
възможно определено неграмотен екип с явно неграмотен ръководител,
който дори няма академично образование, да ръководи академия и да
извършва семинари и обучения, та дори и да издава сертификати? Как
човек, който явно не знае немски посещава семинари в Германия? Как
може без да се извършва някаква елементарна проверка (било то с тест)
да се раздават сертификати? Та всички тези хартийки с надпис
Сертификат, Zertifikat и Certificate нямат никаква стойност. Просто
скъпо струващ лист хартия без никаква реална стойност. Бананови
сервизи в бананова република.“ Твърди се в същия пост да са споделени
снимки от обучителни материали, собственост на „Д..." ЕООД и „Д..
Сервиз" ЕООД, съставляващи търговска информация и достъпни само за
участващите в обученията автомонтьори.
Публикация от потребител jordan17772 на 21.02.2019 г. в 21:57 ч.:
„Всички сервизи освен техния за Фолксваген са реплика в Бг. Реплика
наричат и супер маслата на Мотул от клубния магазин. Палячовци."
Публикация от потребител stefarata на 22.02.2019 г. в 6:57 ч.: „Всеки
може да издаде сертификат в България, и за всичко. По -лошото е, че се
издават понякога без сертифицираната особа да си има хал хабер от
материята, и това е тенденция не само в монтьорството."
Публикация от потребител DoH_КиХоТ на 22.02.2019 г. в 10:33 ч.: „На
мен ми е интересна тази игра с лекциите и конфликта с авторското право
на VW до къде ще стигне, най-вероятно фирмата за 2лв става на един
неграмотен човек от малцинствата и кой от къде е. Интересни са и
сумите от 400-600лв за семинари и 80лв за учебници дали са с платени
данъци понеже инфо за тия цени някак странно се разнася само на
лични съобщения и лайф чатове."
Публикация от потребител DanZki на 22.02.2019 г. в 18:11 ч.: „Да се
смееш ли, до плачеш ли ?:)" по повод споделен от същия потребител
видеоклип в Youtube канала на „Д.. Сервиз" ЕООД със заглавие:
показвам едно от местото, в които съм учил -audi akodemie".
Публикация от потребител krasimir.rilski от 22.02.2019 г. в 19:10 ч.: „Аз
се опитах да стана техен клиент (добре че не се получи) даже оферта не
ми дадоха. Явно прецениха че съм неблагонадежден платец. А само им
казах, че съм си поставил лимит за ремонта, без да казвам дали лимита е
3
5 или 5000 лв. :). Според мен разчитат на бърз и добър маркетинг, за да
привличат максимум клиенти. Клиентите остават разочаровани от услуга
или продукт. След това се мислят други варианти за бърза печалба.
Първо сервиз, след това доставка на части, сега академия, да видим след
нея какво ще е."
Публикация от потребител Кайзен от 24.02.2019 г. в 12:29 ч.: „Така
както автора на старата тема има право да коментира други сервизи и
хора, така и аз (например) имам право да коментирам неговия
непрофесионален начин на работа. Понеже съм водил обучения,
workshop-u и т.н. в България зная как се прави това напълно законно,
зная и кой и как има право да издава учебници и учебни помагала, зная и
какво е да притежаваш или работиш с акредитирана академия, то мога да
имам мнение за случващото се с този сервиз/академия/.. То се вижда, че
огромна част от извършваните дейности са полузаконни или незаконни.
Та след като този някой си позволява да извършва нещо не с пълните
изисквания на закона, то той би правил това и с всичко останало. И
когато виждам такива действия, считам че мога да изкажа своето мнение
свободно.“
Публикация от потребител Gigabyte от 25.02.2019 г. в 16:01 ч.: „Така аз
ще си замълча за гледката на коли, които съм виждал след тяхна намеса."
Публикация от потребител DoH_КиХоТ от 26.02.2019 г. в 12:26 ч.: „На
такъв сервиз ми е интересно след две години каква гаранция може да
изискваш при положение, че всичко им е от ден до пладне. Дано да
греша..."
Публикация от потребител asdasd55 от 26.02.2019 г. в 13:16 ч.: „Alpinab
как са ти сложили неоригинална част, като във всичките си постове и
лайфове твърдят че работят само с оригинални части, как едва ли не
всички останали части са китайски боклуци и т.н. Значи лъжат. Също
така си спомням имаха един лайф със счупен при монтажа филтър на дсг
марка meyle и твърдяха че се счупил по време на работа, оттам било
паднало работното налягане в кутията и куп глупости."
Публикация от потребител Sarafov_03 на 06.03.2019 г. в 20:01 ч.: „От
общо 38 регистрирани Bentley-та в България 28 биват обслужвани от
сервиза Das Auto (по данни на К.. М.)." по повод споделен в същата
публикация линк към интервю с К.. М..
Публикация от потребител asdasd55 от 06.03.2019 г. в 20:59 ч.: „То си
личи, че това е поръчкова статия. Какво ще ти обяснява човек, които
нито е преподавател нито инженер." по повод споделения линк към
интервюто с К.. М..
Публикация от потребител sportul от 06.03.2019 г. в 21:14 ч.: „Незнам
кой би се вързал на този нестандартен идиот и лайно на дребно. Един
авер ходи на семинара му , даде 600лв , донесе и учебник , разгледах го:
Вътре всичко копирано и шляпнато от ЕТКА ELSA и другите програми
дори имаше снимки и от аутодата, текста е под всякаква критика.
Обяснение как се сменя верига - дава една черно бяла снимка размазана
и две страници разкази, а на места абсолютни тъпотии, например: „Вие
4
какво си мислите ? А !? че можете да смените еди кво си ли. Това само
ние можем“ Бахти учебника :) във фейса 5 човека го хвалят, след тях
питам въпрос и темата "умира", дори и не мога да я намеря :) Ще карам
Ауди RS4 2014 та и ще дам на този анонимник да ми се учи по колата
:D"
Публикация от потребител niks76 от 06.03.2019 г. в 21:49 ч.: „въпрос по
страничен аспект-с климатичните им изпълнения на кой level са в
момента?" като се твърди, че постът е завършен с емотикон, изразяващ
подигравателно отношение.
Публикация от потребител Vlad777 от 07.03.2019 г. в 15:18 ч.:
„Интересното е, че те няма да учат хората как да ремонтират качествено
климатични системи, а как да изкарват пари от тях чрез "магии".
Подозирам, че ще дадат подробности от личен опит - как да щавим
клиентите си, докато колата им стои на паркинга. В страната на
безкрайното търкане на билетчета явно подобен подход е печеливш и
има достатъчно потенциал да събират от шаранчетата по 350 лв на
калпак за подобни "семинари"." по повод споделен скрийншот от
публикация във Facebook страницата на „Д.. Сервиз" ЕООД за
предстоящо обучение за поддръжка на климатични системи.
Публикация от потребител sportul от 07.03.2019 г. в 18:51 ч.: „Днес
показах това на колегите ми , всички бяха единодушни, че докато има
кръгли идиоти ще има и шарлатани, че и добавки от билкови растения
правят вече :)"
Публикация от потребител Saraftov_03 от 13.03.2019 г. в 12:54 ч.:
„Всъщност се оказва, че именно собственикът К.. е писал в темата на
D..., защото днес в поредното видео, прехласвайки се по едно А7, с което
пътува към сервиза, той споменава за своето 20 годишно Поло, а именно
то беше на аватара му тук."
Публикация от потребител w_smith от 13.03.2019 г. в 14:05 ч.: „Лупо
караше май този субект, 3 литровата версия." Постът се твърди да е в
продължение на горепосочената публикация.
Публикация от потребител radi_b4 от 25.03.2019 г. в 11:28 ч.:
съставляваща скрийншот от публикация с автор неизвестен от събота,
14.41 ч. на потебител, представящ се за клиент на „Д.. Сервиз" ЕООД
споделя за проблем със свой автомобил и дадена му оферта със „доста
сериозна сума". Впоследствие потребителят потърсил съдействие от
форума и колата била отремонтирана в друг сервиз. Постът продължава
„Тази огромна разлика ме накара да пиша в форума. За опит за
отвратително нагла измама."
Публикация от потребител Кайзен от 25.03.2019 г. в 19:12 ч.: „от този
гараж се имат за голяма работа и се хвалят, че работили по немски
стандарт... Е тя тая оферта е писана от "бай Пешо"."
Публикация от потребител 110afn от 25.03.2019 г. в 20:35 ч.: „Бръснене
без сапунисване."
Публикация от потребител stefan4o от 25.03.2019 г. в 21:41 ч.: „Дали ще
бъде извършен този ремонт? Или ще се вземат парите, колата ще се
5
оправи за 1000лева и така..."
Публикация от потребител от Raino на 27.03.2019 г. в 20:15 ч.: „Аз бях в
ядрото на въпростният сервиз 2г., от самото му създаване до май месец
2017г. Мога да кажа адски много неща, но ще изложа определени факти.
Юни месец 2015г. мой клиент ме помоли да оставя поръчаните от него
части в сервиза където му е колата, съгласих се разбира се. Това ми беше
първият допир с това място. Тогава се казваше Сънрайс или нещо много
близко до това. В халето имаше един подемник и нищо друго като
оборудване. Имаше ударено ВМВ 5 Е60 на познат на К.. (бил е бояджия
преди) и въпросното А6, за което трябваше да оставя части. К.. усмихнат
и приветлив ме посрещна и започна да ми обяснява как е ходил на
обучение и тн. и как искал да се развива и дали аз искам да му доставям
оригинални части, пък до пращам и клиенти и тн. Отначало ми се стори
странно всичко това, но след това за съжаление ми узря идеята.
Започнахме някакво сътрудничество, което след това К.. пожела да
премине в едва ли не партньорство от моя страна. Трябваше да се грижа
за маркетинга, рекламата, приемане и издаване на автомобили,
оригиналните части и цялостно да му помогна да разработи сервиза,
нещо от което аз разбирам и той го е знаел. Постоянно ми говореше, че
ходил на обучения и какво ли още не. Аз обаче това не го проверих.
Слушаше ме за много неща, на работа дойде механикът Пепи, за който и
до ден днешен смятам, че е уникален професионалист. Та в крайна
сметка сервизът се разви бързо, мен ме кефеше да общувам с клиенти,
имах на 10000% доверие на К.. и нито съм се съмнявал, ни то съм
проверявал нещо. Времето си минаваше започнаха да се появяват
проблеми. Сроковете за ремонт станаха безумни, цените на труд също.
К.. твърдеше пред клиентите, че им прави отстъпка на частите, а то често
не беше така. Започна една арогантност и грандоманщина, която аз не
понасям. Плюеше всички в автобранша, все някой е мърляч, все някой
нещо не е направил. Тази манипулация се пренесе върху персонала и
клиентите. В крайна сметка аз вече освен, че не бях необходим защото
сервизът вече беше развит, то даже и пречех защото виждах все повече
некорекности, които обаче и аз на себе си не винаги можех да докажа.
Когато си ги доказах си тръгнах веднага и с то кеф, макар че във ФБ на
сервиза се написа аз колко съм лош. Той ме блокира веднага от там, за да
не мога да понапиша това-онова. Безумни срокове, мачкане на клиента и
вменяване на тезата как ако не е К.. никой не може да му оправи колата,
цени по-скъпи от на официалния дилър, лъжи как това е официален
следгаранционен сервиз, лъжи за много други неща. И да ви кажа,
сертификати няма! На обучения не е ходил, проверих го, проверете го и
вие - просто се обадете в Порше. Дори висше няма, каквото и да е то. К..
използва моето отношение към клиентите, за да си изплете кошницата.
За технически неща при запитване на клиенти се допитвах до него -
тотална грешка, оказа се, че съм наговорил бая глупости без да знам.
Знам, че има много излъгани, но без да се жалвам ви казвам, че аз съм
най-преебан. 10г. градя нещо и най вече име и в един момент, защото
6
съм балък се доверих на човек, който е пълен самозванец, който пак
заради тъпотията ми ми взе всичко и се върнах в първи клас буквално.
Със задна дата разбрирам много неща и се извинявам на всички, които
да били клиенти заради мен. Повярвайте ми и аз не съм знаел какво става
и какво ще става. Мога да пиша до утре, ако някой го интересува нещо
конкретно, да пита."
Публикация от потребител от Raino на 27.03.2019 г. в 20:36 ч.: „Да,
частите са си оригинални и по мое време и след това. За Бентлито е
дълга темата, то седя около 6 месеца, да не кажа и повече в сервиза и
постоянно уж е от еди какво си и е готово. Смениха се мега много неща.
При смяната на 3-тия стоп К.. спука стъклото и се опита да го прикрие . В
крайна сметка аз като напуснах Бентлито си беше още там. Знам само, че
в последствие е станала драма с клиента заради стъклото. Дали
проблемът е такъв и какво провокира, не знам, не съм механик. На мен
ми звучи нелепо, но пак казвам, не съм сигурен."
Публикация от потребител i.stojanov от 27.03.2019 г. в 21:17 ч.: „Не
проследих темата от край до край, не следях и предната тема, в която то
далеч миришеше Ан нещо нередно, ама тоя пич някой ще го набие.
Няма шанс Бентлито ми (дето го нямам) да ми стои при някакъв
6месеца... За това сме на тоя хал. Всеки прави, каквото си поиска без
никаква отговорност.."
Публикация от потребител pepss от 28.03.2019 г. в11:45 ч.:,
съставляваща скрийншот от публикации в друга тема, в която са
споделени лични данни на К.. М. - неговото име и телефонен номер.
Публикация от потребител Чудомир от 28.03.2019 г. в 13:29 ч.,
съдържаща два линка към публикации в друг форум. Част от тези
публикациите са: „Щото са таргет на можоретката с учебниците“ и се
твърди, че се предвид К.. М.. „Така е в D... - сумите са сериозни,
обявените срокове за ремонти не се спазват, а свършената работа не е
точно свършена." „Така ли не се намери някой измамен, да им
поначупи ръчичките на тия ламери". Твърди се в темата от линка има
и два поста от Raino: „Тогава аз бях част от екипа, даже от самото ядро
на сервиза и за съжаление бях един от многото подведени от човека
от статията. Оказа се, че е лъгал и мен и клиенти за адски много
неща и в момента, в който си го доказах изчезнах веднага от там, а бях
хвърлил много усилия и емоция в този проект. Когато ти беше клиент на
сервиза с К.. си бяхме разделили задачите - той отговаряше за сервиза и
ремонтите, аз за рекламата, маркетинга, комуникацията с клиенти,
доставка на части. Той ми подаваше информацията, която трябваше да
стигне до клиента. Аз смятам, че съм в час с доста неща технически, но
не с всичко, а и не съм имал времето да стоя под всяка една кола. За
съжаление аз не присъствах на самия оглед на твоята кола, дойдох след
това и само ми се даде протоколът за оглед, по който да се направи
оферта. Всичко, което си написал ти е абсолютно вярно, лошото е, че ти
и аз можем да го кажем в минало време. Успях да спра няколко безумни
ремонта в последните си дни там, но връщайки лентата и разбирайки с
7
какъв човек съм работил и съм му имал пълно доверие знам, че са
направени много пропуски." „Да, 1:1! Политика там беше ако има
дори и една втулка проблемна по окачването да се сменя цял носач.
При Пламен се получи така, че тъй като щеше да пътува колегите тогава
решиха да не започват окачването, уж за да не стане така да се проточат
нещата и да не може да пътува. Каква е истината не мога да кажа. Много
често бях извън сервиза или в офиса правех оферти и тн.“ „Това за
дистрониците е точно така и нека Пламен каже, че след като се махнах
от там, аз сам му звъннах с предложение и решение за укрепване. В Д..
след един определен момент нямах думата. От човек, който даваше ноу
хау в началото се превърнах в секретарка на не който трябва. Определяха
ми графика, кой ще влиза и кой не, какви да са цените...“ „Заради
подобни неща и то много на брой ми светна лампата. Зарязах всичко от
веднъж като разбрах, че съм инструмен, който се ползва с доверие от
едни, а в същото време е доверчив към тези, които си плетат кошницата.
Аз съм най-преебаният, повярвай ми.“ „Ето темата, че съм бил част от
този екип стои, аз я плащам и съм готов по всяко едно време да застана
гордо пред който и да е и обясня какво и защо."
Публикация от потребител Raino на 28.03.2019 г. в 14:08 ч.: „mayma е
К...“, в която се твърди да се разкрива идентичността на ищеца К. М. в
интернет.
Публикация от потребител Pet_rov на 28.03.2019 г. в 15:50 ч.: „Косисът
е невинно агънце в сравнение с акад. К.. М.. Както и на другите, и на мен
ми е чудно как досега някой от клиентите с по-скъпи коли, който е бил
одран академично, не си е послугувал да потърси възмездие. То
всъщност може и да има такива, но ние няма как да разберем, ако не
членуват в някой автофорум. Едно обаче не може да му се отрече,
изобретателен е и е ловък манипулатор. Като се има предвид крехката му
възраст..."
Публикация от потребител Raino на 28.03.2019 г. в 16:27 ч.: „К.. ме
излъга откровено и аз съм си научил урока.“
Публикация от потребител К.Одаджийски на 28.03.2019 г. в 22:49 ч.:
„Интересно история, момчето се издига. От измама за 450 лв успява да
стигне до измами за стотици хиляди левове, а аз ще гледам да сменя
тампон на носач и да му рециклирам шарнира вместо да сменя цялото
окачване."
Публикация от потребител simoV49 от 29.03.2019 г. в 4:21 ч.: „Писах го
и в Ауди форума, ще го напиша и тук. Ако не се даде гласност по
медиите и т.н., нещата няма да се подобрят. Трябва да се информират
медии или институции или хората ще продължават да горят с пари, за
които са работили. Имам доста познати, които не са "форумни членове"
както се вика и не са наясно и отиват в този сервиз и пият студена вода.
Дайте да правим нещо по въпроса, защото не са малко изгорелите от Das
Auto.“
Публикация от потребител bongoo от 29.03.2019 г. в 9:07 ч.: „Добре че
има хора като вас да споделят проблемите си с този сервиз. Бях го
8
набелязал за бъдещи ремонти, но сега го отписвам. Хубаво е когато се
споделят откровенни мнения за работата на сервизите. Пълно е с
"измекяри" и ако можем да не ги срещаме ще е най-добре."
Публикация от потребител DoH_КиХоТ от 29.03.2019 г. в 10:43 ч.: „А
доколко е ОК за VAG, някой да изкарва публично пари от вътрешна
информация, някога коментирано ли това ?“
Публикация от потребител Saraftov_03 от 13.04.2019 г. в 12:19 ч.:
„Предполагам, че имаш много основателна причина, за да платиш
трицифрена сума, и да правиш това:" като е публикуван линк към
публикация във Facebook страницата на „Д.. Сервиз" ЕООД,
представляваща видео от обучение, провеждано от „Дас Акамеди"
ЕООД.
Публикация от потребител Кайзен от 15.04.2019 г. в 21:24 ч.: „А за да
слушаш откровени глупости?" като е споделен линк към публикация във
Facebook страницата на „Д.. Сервиз" ЕООД представляваща видео от
;
обучение, провеждано от „Дас Акамеди" ЕООД. „Общо взето си загубих
5:31 мин от времето да слушам как един неуспешен бояджия е станал
гаражен монтьор. И само като се замисли човек; че този неук преподава
на други., и ми става жал за автомобилния парк в България и по-точно за
автомобилните климатици."
Публикация от потребител Кайзен от 16.04.2019 г. в 16:35 ч.: „Ако все
пак изтритите мнения се пазят в някой архив - нека бъдат извадени. За да
е ясно на всички, как един неграмотник се учи на колите на хората."
Публикация от потребител Golf 3 Yahting GT от 23.04.2019 г. в 7:33 ч.:
„Риболова” продължава:", последвано от скрийншот от публикация във
Facebook страницата на „Д.. Сервиз" ЕООД;
Публикация от потребител audiceco от 30.04.2019 г. в 12:54 ч.: „Новите
събития за рибки" като в публикацията е сложен скрийншот с билети за
обучения, провеждани от „Д..." ЕООД и К.. М..
Публикация от потребител Кайзен от 19.05.2019 г. в 17:14 ч.: „На гости
ми беше познат, голям фен на Audi, който следи какво се случва с
гаражчето…. Та пусна ми на неговия таблет няколко видеота…. П.П.2:
Толкова ли няма сред тези посетители на семинари/работни срещи или
фацебук привърженици, хора с поне някакво техническо образование
или технически знания, за да зададат няколко точни въпроса на подобни
глупави изказвания? Или всички посетители на гаражчето и на събитията
са яко зомбирани будали?"
Публикация от потребител Бай Иван от 14.06.2019 г. в 10:52 ч.: „... не
знам как да го оприлича най-точно...измамник."
Публикация от потребител Алекси Георгиев от 14.06.2019 г. в 23:04 ч.:
То май Господ достатъчно го е бил - хората няма смисъл и те го бият.“
Публикация от потребител Чудомир от 16.06.2019 г. в 17:08 ч.: „Това,
че ти и аз не сме прочели книжката X, която на К.. му е попаднала по
случайност и е решил да я преписва / прилага 1:1, не означава, че той е
някакъв корифей на мисълта.“ „От това, което съм видял от цялата
работа, че е доста добър в преписването“ „Пак казвам - като си
9
безскрупулен тарикат, лъжите ти идват отръки и нямаш свян да копираш
без оглед на последствията - да, ще имаш успех, но това не е за всеки. Аз
не мисля, че такъв „герой“ е пример за подражание."
Публикация от потребител Кайзен от 16.06.2019 г. в 22:28 ч.: „Когато
издадеш книжка с картинки с преведен защитен авторски текст, наречена
"учебник", без да си заплатил за използването на авторските права - си
мошеник. Когато не си оторизиран сервиз на VW/Audi/Seat/Bentley, но
имаш достъп до база с данни, за която нямаш законно право да
използваш - си мошеник. Когато преди години си лъгал хората като
"авто бояджия ", а днес ги лъжеш по друг начин - си мошеник. Когато
вълка козината си мени, но нрава - не..."
Публикация от потребител group® от 20.06.2019 г. в 22:08 ч.: „Дано
бързо забогатее и да може да си позволи охрана, че не знам с такова
телосложение как се влиза в разговор с недоволен клиент“
Публикация от потребител К.Одаджийски от 07.10.2019 г. в 20:44 ч.:
„Хубаво е да се вземе изподнадв предвид, неграмотникът си е
неграмотник до край"
Публикация от потребител Стилян.Петров от 03.03.2020 г. в 21:52 ч.:
„Това е пълна пародия на сервиз от високият клас." „Няма адекватни
отговори на елементарни въпроси и 10 часа говори пълни глупости.“
Публикация от потребител Pet_rov от 05.03.2020 г. в 15:30 ч.:
„Незаконно е, ако издават някакви сертификати за нещо (преминато
обучение например), без да са лицензирани да ги издават. Тоест
"лекторът", провеждащ обучението, трябва да представи някакви
документи, че е правоспособен по материята, която преподава. За да не
става като във вица на колегата VWGT."
Публикация от потребител jordan17772 от 05.03.2020 г. в 20:21 ч.: „Не
са само семинарите. Ами "учебниците"? Колко много добавена стойност
дават на създателя им."
Публикация от потребител Курт Деликуртев от 05.03.2020 г. в 21:22 ч.:
„Сакън, не му пречете на човека да си изкарва парите със семинари, че
иначе току виж станал политик и тогава от бакиите/празноговоренето му
ще трябва да страда цял народ!"
Публикация от потребител Кайзен от 01.04.2020 г. в 9:12 ч.: „Лъжи и
популизъм:" последвано от линк към страницата на Българска
национална телевизия (БНТ), съдържащ видео запис от предаването
„100% будни" от 30.03.2020 г. със заглавие „Кой и как ще се погрижи за
колата ни по време на пандемия?" с участието на К.. М.. „Маркетинг до
дупка:" последвано от линк към публикация от 26.03.2020 г. на сайта
gong.bg със заглавие: „Правят първата онлайн академия за автомобилни
механици у нас" и статия за К.. М. и развиваната от него дейност чрез
„Д..." ЕООД и „Д.. Сервиз" ЕООД.
Публикация от потребител Pet_rov от 01,04.2020 г. в 12:03 ч.: „Явно
шараните не свършват..."
Публикация от потребител °niksi° от 01.04.2020 г. в 14:41 ч.: „И това, че
било безплатно взимането и карането на автомобила - да бе да, включено
10
си е в цената. Но с това интервю и статията в гонг излетяха в космоса,
предприемач, механик, лектор, писател и иноватор - превода на чужда
/като език и като притежание/ техническа литература правили те
писател."
Публикация от потребител Pet_rov от 03.04.2020 г. в 15:16 ч. „ Визионер
е той, българският Илон Мъск!“
Публикация от потребител stefan4o от 03.04.2020 г. в 15:23 ч.:
„Отличник. Клиентите му го заслужават."
Публикация от потребител valcata от 21.04.2020 г. в 13:03 ч.: „Бях се
насочил към този сервиз, но като чета мненията ще търся друг."
Публикация от потребител dimitar_ak от 28.12.2020 г. в 18:02 ч.: „Да
наизустиш някой учебник и дори да го преведеш не те прави майстор."
Публикация от потребител JuStan от 30.03.2021 г. в 10:22 ч.: „ти да
видиш - а вие си го хейтвайте... "Това е първият български проект, в
който Google инвестира 1,5 млн. долара в платформата" и линк към
статия на сайта ams.bg (auto, motor&sport), в която се коментира
инвестиция на Google в дигиталната платформа за обучение, собственост
на К.. М. и оперираща чрез „Д..." ЕООД.
Публикация от потребител Petrolhead от 30.03.2021 г. в 10:31 ч.: „гугъл
дали знаят, че са инвестирали в фенса. или пак нашия герой е спал на
течение".
Публикация от потребител Vlad777 от 30.03.2021 г. в 12:11 ч.: „Щото за
момента Google не знаят за тази инвестиция, но като разберат много ще
се зарадват!"
Публикация от потребител niks76 от 30.03.2021 г. в 18:40 ч.: „никой не
налива пари без проверка и навярно някой в бг превода се е пообъркал с
чуждите езици „Какво да проверят? Взимаш от някъде едни селф
стъдита на ваг (а може да е разширил), превеждаш ги, префасонираш ги
(евентуално) и ги продаваш? Можеш да ги обединиш в една програма с
определен ред и навигация + умение да разкажеш какво пише в
стъдитата.... Воала - платформа. Са ВАГ знаят ли? Съгласни ли са?
Барем от гугъл са проверили авторските права? Сетил ли се е? Да
Правили ги?Да Евала! Особено, ако е изпипал нещата!"
Публикация от потребител VWGT от 30.03.2021 г. в 22:44 ч.: „ Иначе
съм абсолютно съгласен с Груп, ако вземе кинти няма да е само заради
"сините му очи", въпреки че за мен продължава да си е лаладжия от тип
"измамник".
Публикация от потребител thanis от 31.03.2021 г. в 12:06 ч.: „Също така
с преглед в търговския регистър, момъка има впечатляващ отчет от 2016
година ... В youtube е трагично също положението. Последните му 20
клипа имат грубо по 1к гледания. Почвам да си мисля, че яко си плаща за
PR/реклама, защото по всичките му медийни изяви е много гол. Т.е. дали
не е всичко това фасада за придърпване на шарани. В Google ревютата
на сервиза са основно или 5 или 1 с истинските случаи с проблеми по
сервиза. Реално погледнато е възможно и да се е писал за 60/40, ама не
ми се проверяваше."
11
Публикация от потребител niks76,15.04.2021 г., 18:53 ч.: „Няма пари за
измамни иновации"
Публикация от потребител ******@***.** от 02.06.2021 г. в 12:20 ч.,
съставляваща споделен линк към форум, находящ се на сайта на
audibg.com, в който линк има следните постове: „Симпатягите от D... са
заплашили Ауди Клуб България писмено чрез адвокат, че ако темата не
бъде закрита ще последват наказателни процедури по член бла- бла.
Докато не изясним положението темата за по-сигурно "изчезва"."
„Пазете се, хора! Тия се оказаха нечовеци." „Къде отиде темата за тия
боклуци?" „Е тво е, трябва да направи и един семинар по SEO за
автосервизи, "Как да се освободим от кофти мненията за сервиза ни в
интернет". „Майтапа настрана, падението е пълно..."
Публикация от потребител group® на 02.06.2021 г. в 15:59 ч.: „Сладур!
Интересно дали и нашия форум е заплашвал?"
Публикация от потребител furious на 02.06.2021 г. в 17:29 ч.: „Когато
си мошеник, но си и нагъл.."
Публикация от потребител Кайзен на 02.06.2021 г. в 21:09 ч.: „Малко
пипна слоган от сайта им: "Ние не сме оторизиран сервиз, но пък
вярваме.." че може да излъжем още много клиенти"
Публикация от потребител niks76 от 03.06.2021 г. в 19:18 ч.: „С5-ти
разряд за автомонтьор съм и ставам свидетел за всякакви съдебни дела
относно конкретния сервиз-пари не търся никакви ,ама да се лъже
откровенно от другата страна не мога да го приема… п.п за контакти на
лични ако някой има нужда (нямам времето да посетя столицата,но за
подобен фарс се разхождам за здрасти)"
Въз основа на така посочените публикации във форума, ищците считат,
че са претърпели вреди в исковите размери и молят съда да уважи
предявените искове. Претендират Присъждане на разноски.
В срок по чл. 131 ГПК е постъпил отговор на исковата молба от
ответника Сдружение „К..“, ЕИК *********, с който оспорва исковата молба
като недопустима. Счита, че не са представени доказателства, че ответникът е
собственик на уеб-сайт https://www.vwclub.bg/, в чийто форум е публикувана
тема „С какъв статут е D... към момента – отзиви и коментари“. По същество
оспорва предявения иск като неоснователен, тъй като авторите на
коментарите в темата „С какъв статут е D... към момента – отзиви и
коментари“, публикувана във форума на уеб-сайта https://www.vwclub.bg/ и
ответникът не са в отношения, съответна, на Изпълнител и Възложител.
Оспорва да са претърпени неимуществени вреди, особено в исковите размери.
Моли съда да отхвърли исковете. Претендира присъждане на разноски.

Разпределение на доказателствената тежест за подлежащите на
доказване факти:
УКАЗВА на ищците, че е в тяхна тежест при условията на пълно и
главно доказване да установят по делото наличието на всички елементи от
фактическия състав на непозволеното увреждане, а именно: че са претърпели
12
неимуществени вреди поне в исковия размер в причинна връзка с виновно
противоправно поведение на служители на ответника при или по повод
изпълнението на възложена от ответника работа във връзка с управляване и
модериране на съдържанието на собствената на ответника електронната
страница https://www.vwclub.bg/, включително на форума към страницата, в
който е публикувана тема „С какъв статут е D... към момента – отзиви и
коментари“ и процесните коментари с твърдяното противоправно съдържане,
което уврежда доброто име и търговска репутация на ищците, излага неверни
клеветнически твърдения, обидни думи и изрази, груб и арогантен език.
Размерът на обезщетението за неимуществени вреди се определя от
съда по справедливост на основание чл. 52 ЗЗД.
Вината се предполага – чл. 45, ал. 2 ЗЗД, като опровергаването на тази
презумпция е в тежест на ответника при условията на обратно пълно
доказване.
Указва на ищците, че не сочат доказателства и не правият
доказателствени искания за установяване обстоятелството, че ответникът е
собственик и модерира съдържанието на електронната страница
https://www.vwclub.bg/ и форума към нея и за размера на неимуществените
вреди.

УКАЗВА на страните, че следва най-късно в първото по делото
заседание да изложат становището си във връзка с дадените указания и
доклада по делото, както и да предприемат съответните процесуални
действия, като им
УКАЗВА, че ако в изпълнение на предоставената им възможност не
направят доказателствени искания, те губят възможността да направят това
по-късно, освен в случаите по чл. 147 ГПК.
УКАЗВА на страните, че ако отсъстват повече от един месец от адреса,
който са съобщили по делото или на който веднъж им е било връчено
съобщение, са длъжни да уведомят съда за новия си адрес, като при
неизпълнение на това задължение всички съобщения ще бъдат приложени
към делото и ще се смятат за редовно връчени.
ПРИКАНВА страните към спогодба, в който случай половината от
внесената държавна такса се връща на ищеца. УКАЗВА на страните, че за
приключване на делото със спогодба е необходимо лично участие на страните
или на изрично упълномощен за целта процесуален представител, за който
следва да се представи надлежно пълномощно.
УКАЗВА на страните, че за извънсъдебно разрешаване на спора при
условията на бързина и ефективност може да бъде използван способът
медиация. Ако страните желаят да използват медиация, те могат да се обърнат
към център по медиация или медиатор от Единния регистър на медиаторите
към Министерство на правосъдието.
ОПРЕДЕЛЕНИЕТО е окончателно и не подлежи на обжалване.
13
Съдия при Софийски районен съд: _______________________
14