Решение по дело №575/2021 на Административен съд - Стара Загора

Номер на акта: 209
Дата: 18 май 2022 г.
Съдия: Ирена Илкова Янкова
Дело: 20217240700575
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 28 септември 2021 г.

Съдържание на акта

Р   Е   Ш   Е   Н   И  Е

 

 

  209                18 .05.2022 г.  град Стара Загора

 

 

В    И  М  Е  Т  О    Н  А    Н  А  Р  О  Д  А

 

 

            Старозагорският административен съд, III състав, в публично съдебно заседание на деветнадесети април две хиляди двадесет и втора година, в състав:

 

 

СЪДИЯ: ИРЕНА ЯНКОВА

 

 

при секретар  Стефка Христова

и с участието на прокурор

като разгледа докладваното от съдия ИРЕНА ЯНКОВА административно дело № 575 по описа за 2021 г., за да се произнесе, съобрази следното

 

 Производството е по реда на чл. 145 и сл. АПК във връзка със Закона за подпомагане на земеделските производители /ЗПЗП/.

 Постъпила е жалба от Г.Д.П. *** против Уведомително писмо изх. № 02-240-6500/8038 от 05.08.2021 г., издадено от зам.-изпълнителния директор на ДФ "Земеделие" за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане по схеми и мерки за директни плащания, базирани на площ, за кампания 2019 г. в частта, в която е намален размерът на финансовото подпомагане по СЕПП – с 808,16 лв., по СПП – с 582, 65 лв., по ЗДП – с 233,84  лв. и по подмярка 13/1 НР с 1055,16 лева. В жалбата се твърди, че оспореният административен акт е незаконосъобразен като постановен при допуснати процесуални нарушения и в нарушение на материалния закон. Излагат се съображения, че актът страда от липса на мотиви, че административният орган не е изпълнил задължението си да извърши необходимите проверки и оторизираната сума е неправилно определена. Иска се актът да бъде отменен с присъждане на разноските по делото.

 Ответникът зам.-изпълнителен директор на Държавен фонд "Земеделие" счита жалбата за неоснователна и моли да бъде отхвърлена. Сочи, че е спазил както процесуалните правила, така и материалния закон. Претендира разноски.

Старозагорският административен съд, като прецени събраните по делото доказателства, приема за установено от фактическа страна следното:

Предмет на делото е Уведомително писмо изх. № 02-240-6500/8038 от 5.08.2021 г. за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане по схемите и мерките за директни плащания, базирани на площ за кампания 2019, издадено от зам.-изпълнителния директор на Държавен фонд "Земеделие" /л. л. 17-19/.

В Таблица 1 на същото са посочени отделните схеми/мерки, исканите суми по тях, намаления на исканите суми и оторизирани суми, представляващи разликата между исканата сума и намалената такава. Исканите суми не са намалявани в колоните "редукции" и "намаления поради достигане таван на субсидията".

 По подмярка 13/1НР исканата сума е 4792,69 лв., намаления 1055,16 лева и оторизираната сума е 3737,53 лв , по СЕПП исканата сума е 3667,83 лева, намаленията 808,16 лева, оторизираната сума е 2859,67 лева; по СПП исканата сума е 2586,60 лева, намаленията 582,65 лева, оторизираната сума е 2003,95 лева; По ЗДП исканата сума е 2312,33 лева, намаленията 233,84 лева, оторизираната сума е 2078,49; Посочена е и сума "Възстановяване от ФД" в размер на 43,44 лева, за която няма намаления, и изцяло е оторизирана. В това УП също се сочи, че общата оторизирана сума е изчислена чрез ИСАК, поддържан на основание чл. 30 от ЗПЗП. В Таблица 1 са посочени оторизираните суми, с посочените по-горе намаления. Посочено е, че в колона намаления се отчитат:

-намаления на субсидията след извършени административни проверки, при които са установени всички недопустими за подпомагане площи в съответното заявление - проверки за площи, заявени от повече от един кандидат, проверки на място или автоматизирани проверки спрямо данните в слоя с допустими площи от СИЗП и предоставени данни от МЗХГ и МОСВ.

 -намаление на субсидията в случаите, когато не са спазени сроковете за подаване и/или редакция на заявлението съгласно чл. 12 от Наредба № 5 от 27.02.2009 г. за условията и реда за подаване на заявления по схеми и мерки за директни плащания:

-наложена ставка на корекция ("финансова дисциплина"), определена съгласно чл. 26 от Регламент (ЕС) № 1306/2013 и член 8, пар. 1 от Регламент (ЕС) № 1307/2013:

-Линейно намаление съгласно чл. 51, параграф 2 от Регламент (ЕС) № 1307/2013, налагано съгласно чл. 6, параграф 2, буква е), т. iii) от Регламент за изпълнение (ЕС) № 809/2014 на Комисията.

 -Линейно намаление съгласно чл. 65, параграф 2, буква в) от Регламент (ЕС) № 1307/2013, налагано съгласно чл. 6, параграф 2, буква е), т. iii) от Регламент за изпълнение (ЕС) № 809/2014 на Комисията.

 Посочени в УП са ставките за подпомагане по съответните схеми и е приложена Таблица 2, в която са посочени датите, на които одобрените суми са преведени на оспорващия. Видно от същата, оторизираните суми по Таблица 1 съвпадат с изплатените по Таблица 2.

Към преписката е приобщено становище на издателя на УП /л. л. 68-69/. Съгласно същото са извършени административни проверки, като са установени застъпени площи с тези, посочени в подадено заявление от Г.П., УИН 24/28051913256. Приложен е чл. 17 от Наредба № 5, като данните са публикувани на електронната страница на ДФЗ. Използвани са данните, предоставени от МЗХГ по чл. 41, ал. 5 от ЗПЗП, като е приложена таблица по отношение на същите. Предоставена е и допълнителна информация по чл. 41, ал. 7 и ал. 8 от ЗПЗП, като недопустима/наддекларирана площ по парцели, като е посочена допустимата площ  в размер от 17,19 ха , като декларираните площи от П. са 18,85 ха.

Със заявление за подпомагане 2019  от 14.05.2019 г. Г.Д.П. е заявила за подпомагане за кампания 2019 г. 17 бр. парцели в землищата на с. Манолово и с. Тъжа с обща площ 18,85 ха по следните схеми и мерки:

СЕПП (Схема за единно плащане на площ) – 18,85 ха;

Подмярка 131/НР1 / планински райони -18,85 ха;

ПНДП(Схема за преходна национална помощ на земеделска земя на хектар) - право до 16,33 ха;

ЗДП – (Схема за плащане на селскостопански практики, които са благоприятни за климата и околната среда - зелени директни плащания) -18,85 ха.

По подаденото от нея заявление за подпомагане 2019 са били извършени административни проверки, включващи кръстосани проверки чрез автоматизирани компютърни средства за пространствено сравнение на заявените площи с допустимите референтни парцели в специализирания слой "Площи, допустими за подпомагане". При проверките са били установени несъответствия между декларираните площи и площите, допустими за подпомагане, в 12 броя от заявените парцели,. Установени са били площи, попадащи извън специализирания слой, в общ размер на 1,66 ха.

 Със заповед №ОЗ-РД/2891 от 16.06.2021 г. на изпълнителния директор на ДФЗ /л. л. 8-10 на подписалата УП П.С. – заместник-изпълнителен директор на ДФЗ, е делегирано да издава и подписва всички УП по схемите и мерките за директни плащания за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане /т. 1 от заповедта/.

Назначената по делото съдебнотехническа експертиза потвърждава факта, че в 12 броя от заявените от Г.П. за подпомагане парцели са налице допустими за подпомагане площи с общ размер 17,19 ха. Вещото лице е изследвало  всеки парцел поотделно и е посочило недопустимите участъци за 12 парцела, като за три от тях е посочено застъпване и недопустим слой, а за останалите е посочено, че се намират извън допустимия слой. Недопустимата за подпомагане  площ е определена от вещото лице в табличен вид и възлиза на 1,66 ха.  

По делото е назначена и съдебноикономическа експертиза.

 ВЛ извършва подробни изчисления на сумите по всяка от схемите/мерки, като установява, че по СЕПП - схема за единно плащане на площ:

Декларирана площ по СЕПП - 18. 85 ха,

Недопустима/наддекларирана площ – 1,66 ха

Установена площ - 17. 19 ха.

 Процентно съотношение на наддекларираната площ към установената площ 1,66 ха/17. 19 ха

 Процент на надцеклариране/недопустимост – 9,66%

 При процентно съотношение на наддекларираната площ към установената площ в рамките над 10 % или над 2 ха (вкл.) - санкционираната площ е равна на коефициент 1, 5, умножен по размера на наддекларираната площ (1. 5 х наддекл. пл.);

ха х 1, 5 = 2,49 ха

 Санкционирана площ 2,49 ха.

 Оторизирана площ – 17,19 ха- 2,49 ха = 14,70 ха.

 Площта на оторизацията - 14, 70 ха х 194. 58 лв. = 2860,33 лв.;Наложена е корекция за финасова дисциплина 0,66 лева, която според експерта е неправилно определена и общата оторизирана сума следва да бъде в размер от 2819,35 лв.

По СПП Схема за преразпределително плащане от заявените площи за кампания 2019 г. Декларирана площ – 18,85 ха; Установена площ – 17,19. ха Площ за оторизация - 14, 70 ха, оторизирана сума - 14.70 ха х 137. 22 = 2017,13 лв., наложената е корекция за финансова дисциплина, която според експерта е неправилно определена, като оторизираната сума не следва да бъде 2003,95 лева, а 1988,23 лева

 

 По Мярка 13 „ плащания за райони с природни или други специфични ограничения

 Декларирана площ – 18,85 ха.

 Недопустима/наддекларирана площ – 1,66 ха.

Санкционната площ е 2,49  дка,площ за оторизация е 14,70

процентно съотношение на наддекларираната площ към установената площ – 1,66 ха / 17,19 ха.

 Процент на наддеклариране/недопустимост - 9. 66%

 Оторизирана сума -3737,53 лева

 По ЗДП – Площи, заявени по схема за плащане за селскостопански практики, които са благоприятни за климата и околната среда - зелени директни плащания.

 Декларирана площ – 18,85 ха. Установена площ –17,19 ха. Площ за оторизация - 17. 19 ха. Оторизираната сума е 17,19 Х 122. 67 лв/ха = 2108,31 лв., крайната сума е определена като 20,78 лв, след приспадане на сумата на корекция за финансова дисциплина  

 

 Вещото лице също сочи, че от намалението са възстановени 43,55 лева. Изчислението на финансовото подпомагане и санкцията в УП за всяка схема и мярка се основава на нормативни разпоредби и указания от МЗХГ и ДФЗ.

 

 Съдът намира, че заключението на вещото лице е компетентно, относимо и обосновано, поради което го възприема изцяло.

Въз основа на изложеното от фактическа страна от правна страна Старозагорският административен съд намира следното:

Жалбата е допустима. Изхожда от активно легитимирано лице с правен интерес от оспорването, което е неблагоприятно засегнато от постановения акт. Подадена е в законоустановения срок и срещу акт, подлежащ на съдебен контрол.

Разгледана по същество, жалбата е неоснователна.

В съответствие с чл. 168, ал. 1 АПК съдът провери оспорения административен акт на всички основания по чл. 146 АПК.

 Съгласно чл. 20а, ал. 1 и ал. 2, т. 2 ЗПЗП изпълнителният директор на Държавен фонд "Земеделие" е изпълнителен директор на Разплащателната агенция и я представлява. Съгласно чл. 20а, ал. 4 ЗПЗП изпълнителният директор може да делегира със заповед правомощията си, произтичащи от правото на Европейския съюз или от националното законодателство, както и такива, делегирани на основание чл. 2д, ал. 2, включително за вземане на решения, произнасяне по подадени заявления за подпомагане и формуляри за кандидатстване и/или сключване на договори за финансово подпомагане, административни договори по Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове и по подадени заявки и искания за плащане, на заместник-изпълнителните директори. С приложената по делото Заповед № 03-РД/715 от 27.06.2017 г. изпълнителният директор на Държавен фонд "Земеделие" е делегирал на заместник-изпълнителния директор на Фонда правомощията да издава и подписва всички уведомителни писма по схемите и мерките за директни плащания за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане до кандидатите за финансово подпомагане, които са подали заявления по реда на Наредба № 5 от 27.02.2009 г. за условията и реда за подаване на заявления по схеми и мерки за директни плащания. Следователно, оспореното уведомително писмо е издадено от компетентен орган в кръга на предоставените му по делегация правомощия.

Административният акт е в необходимата писмена форма и има изискуемото от чл. 59, ал. 2 АПК съдържание. Съдът не споделя довода на жалбоподателката за липса на мотиви. В уведомителното писмо и в приложеното по преписката становище изх. № 02-240-6500/8038 от 03.09.2021 г. са изложени фактическите и правните основания за издаване на акта. Съгласно Тълкувателно решение № 16 от 31.03.1975 г., ОСГК, мотивите към административния акт могат да бъдат изложени и отделно от самия акт най-късно до изпращането на жалбата срещу акта. В случая, с посоченото становище административният орган е допълнил съображенията си, което позволява волята му да бъде разбрана от жалбоподателя и да бъде осъществен съдебният контрол за законосъобразност.

 При издаването на оспорения акт не са били допуснати нарушения на административнопроизводствените правила. Обстоятелството, че не е извършена проверка на място, не представлява процесуално нарушение. Съгласно чл. 28, пар. 1 от Регламент за изпълнение (ЕС) № 809/2014 на Комисията административните проверки, посочени в член 74 от Регламент (ЕС) № 1306/2013, включително кръстосаните проверки, позволяват установяването на случаи на неспазване, по-специално автоматичното откриване чрез компютърни средства. Проверките обхващат всички елементи, които е възможно и целесъобразно да бъдат контролирани с административни проверки. Те гарантират, че са изпълнени критериите за допустимост. Съответно, разпоредбата на чл. 37, ал. 1 ЗПЗП предвижда, че интегрираната система за контрол включва административни проверки на подадените заявления за подпомагане и проверки на място, като съгласно ал. 3 Разплащателната агенция всяка година проверява на място контролна извадка от подадените заявления за подпомагане въз основа на анализ на риска. Това означава, че проверката на място е един от способите за контрол, който не е задължителен. В разглеждания случай наличието на недопустими за подпомагане площи е установено посредством административни кръстосани проверки, които са надлежен и достатъчен начин да се проверят данните, посочени в заявлението за подпомагане.

Оспореният частичен отказ за подпомагане по заявените схеми е постановен при правилно приложение на материалния закон. Съгласно чл. 43, ал. 3, т. 6 ЗПЗП Разплащателната агенция намалява размера на плащането или отказва плащане по схемите за директни плащания, когато заявените за подпомагане площи не са включени в специализирания слой по чл. 33а, ал. 1 - за площите, които не са били обект на проверки по реда на чл. 37, ал. 3 и 4 за съответната година. Както е указано в Тълкувателно решение № 8 от 11.12.2015 г. на ВАС по т. д. № 1/2015 г., ОСС, І и ІІ колегия, РА действа в условията на обвързана компетентност и е длъжна да се съобрази със заповедта на министъра по чл. 16 г, ал. 4 от Наредбата № 105 от 22.08.2006 г. за условията и реда за създаване, поддържане, достъп и ползване на Интегрираната система за администриране и контрол.

В настоящото производство административният орган е установил, че части от заявените от жалбоподателката парцели не са включени в окончателния специализиран слой  "Площи, допустими за подпомагане" за кампания 2019, одобрен по реда на чл. 16 г, ал. 4 от Наредба № 105 от 22.08.2006 г. със Заповед № РД 09-228 от 28.02.2020 г. на министъра на земеделието, храните и горите, и е налице застъпване. Съдебнотехническата експертиза по делото потвърждава, че 1,66 ха от декларираните 18,85 ха попадат извън специализирания слой и е налице застъпване. Този факт е основание частично да бъде отказано финансово подпомагане по заявените схеми.

По СЕПП: Съгласно чл. 36, пар. 2 от Регламент (ЕС) № 1307/2013 единното плащане на площ се предоставя на годишна база за всеки отговарящ на условията за подпомагане хектар, деклариран от земеделския стопанин в съответствие с чл. 72, пар. 1, първа алинея, б. а) от Регламент (ЕС) № 1306/2013. Прилагането на тази схема предоставя възможност на земеделските стопани да получат средства от Европейския фонд за гарантиране в земеделието, като плащането се определя на хектар използвана земя. Правилно е определен размер на площта, за която не се изплаща субсидия по СЕПП, тъй като съгласно чл. 19а от делегиран Регламент (ЕС) № 640/2014 на Комисията от 11 март 2014 година за допълнение на Регламент (ЕС) № 1306/2013 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на интегрираната система за администриране и контрол и условията за отказ или оттегляне на плащанията и административните санкции, приложими към директните плащания, подпомагането на развитието на селските райони и кръстосаното съответствие, съгласно който по отношение на група култури, посочена в член 17, параграф 1, декларираната площ по схемите за помощ, предвидени в дял III, глави 1, 2, 4 и 5 и дял V от Регламент (ЕС) № 1307/2013, и по мерките за подпомагане, посочени в членове 30 и 31 от Регламент (ЕС) № 1305/2013, надвишава установената площ в съответствие с член 18 от настоящия регламент, помощта или подпомагането се изчисляват въз основа на установената площ, намалена с 1, 5-кратния размер на установената разлика, ако тази разлика е по-голяма от 3 % от установената площ или по-голяма от 2 хектара. В случая декларираната площ по СЕПП е 18, 85 ха, наддекларината площ е 1, 66 ха, като процент на наддекларираната е 9,66 % или санкционирана площ е равна на коефициент 1,5, умножен по размера на наддекларираната площ или 1,66 ха х 1, 5=2,49 ха санкционирана площ или следва плащане за 14,70 ха, като правилно е определена сума за заплащане в размер на 2860,33 лева Но разпоредбата на чл. 26, пар. 1 от Регламент (ЕС) № 1306/2013 предвижда ставка на корекция на директните плащания, когато прогнозите за финансирането на мерките за дадена финансова година показват, че приложимите годишни тавани ще бъдат надвишени. Съгласно чл. 8, пар. 1 от Регламент (ЕС) № 1307/2013 ставката на корекцията по чл. 26 от Регламент (ЕС) № 1306/2013 се прилага само за директни плащания, надвишаващи 2000 EUR, които се отпускат на земеделски стопани през съответната календарна година. В чл. 1, параграф 1 от Регламент за изпълнение (ЕС) № 2019/1928 е определено, че директните плащания по изброените в приложение I към Регламент (ЕС) № 1307/2013 схеми за подпомагане, които се отпускат на земеделските стопани над сумата от 2000 евро по заявление за помощ, подадено за календарната 2019 година, се намаляват със ставка на корекция 1, 432635 %. При неправилно приложение на горните разпоредби административният орган е намалил исканата сума с 0,66 лева, а тя следва да бъде в размер от 49,98 лева, но това не влияе върху законосъобразността на УП.

По СПП: Съгласно чл. 43б, ал. 1 ЗПЗП земеделските стопани, които имат право на плащане по СЕПП, могат да получат подпомагане и по схемата за преразпределително плащане. Преразпределителното плащане се предоставя под формата на еднакво завишено плащане на площ за първите до 30 хектара, за които земеделският стопанин има право на подпомагане по СЕПП. т. е., допустимите за подпомагане площи по СЕПП са допустимите за подпомагане площи и по СПП. Тъй като жалбоподателката има право на подпомагане по СЕПП за 14,70 ха, то може да получи плащане и по СПП за тези декари. Но разпоредбата на чл. 26, пар. 1 от Регламент (ЕС) № 1306/2013 предвижда ставка на корекция на директните плащания, когато прогнозите за финансирането на мерките за дадена финансова година показват, че приложимите годишни тавани ще бъдат надвишени. Съгласно чл. 8, пар. 1 от Регламент (ЕС) № 1307/2013 ставката на корекцията по чл. 26 от Регламент (ЕС) № 1306/2013 се прилага само за директни плащания, надвишаващи 2000 EUR, които се отпускат на земеделски стопани през съответната календарна година. В чл. 1, параграф 1 от Регламент за изпълнение (ЕС) № 2019/1928 е определено, че директните плащания по изброените в приложение I към Регламент (ЕС) № 1307/2013 схеми за подпомагане, които се отпускат на земеделските стопани над сумата от 2000 евро по заявление за помощ, подадено за календарната 2019 година, се намаляват със ставка на корекция 1,432635 %. При неправилно приложение на горните разпоредби административният орган е намалил исканата сума с 13,18 лв., а не с 28,99 лева , но това не променя крайният извод за законосъобразност на писмото в тази му част.

 По Схема за плащане за селскостопански практики, които са благоприятни за климата и околната среда – зелени директни плащания (ЗДП) е определено намаление от 233,84 лева. Съгласно чл. 2 от Наредба № 3 от 17.02.2015 г. за условията и реда за прилагане на схемите за директни плащания право на зелено директно плащане имат земеделски стопани с право на плащане по Схемата за единно плащане на площ (СЕПП), които спазват на допустимите си хектари, доколкото са приложими за тях, селскостопанските практики, благоприятни за климата и за околната среда по чл. 43 от Регламент (ЕС) № 1307/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. за установяване на правила за директни плащания за земеделски стопани по схеми за подпомагане в рамките на общата селскостопанска политика и за отмяна на Регламент (ЕО) № 637/2008 на Съвета и Регламент (ЕО) № 73/2009 на Съвета (ОВ L 347/608 от 20.12.2013 г.) (Регламент (ЕС) № 1307/2013). В случая е налице право на плащане по СЕПП, като заявената площ е 18, 85 ха, но установената площ е 17,19 ха, като за недопустимата да подпомагане площ от 2,49 ха не  се дължи плащане.

 Съдът намира, че намалението след наложена ставка на корекция ("финансова дисциплина") е определено съгласно чл. 26 от Регламент (ЕС) № 1306/2013 и член 8, пар. 1 от Регламент (ЕС) № 1307/2013. За кампания 2019 е наложена ставка на корекция в размер на 1.432635 %, съгласно Регламент за Изпълнение (ЕС) № 2019/1928 на Комисията.

За всички недопустими площи са наложени предвидените в чл. 19 и 19а на Делегиран регламент (ЕС) № 640/2014 на Комисията от 11 март 2014 санкции.

 

            По Подмярка 13.1/НР  Съгласно чл. чл13,т.1 от  Наредба № 6 от 24.02.2015 г. за прилагане на мярка 13 "Плащания за райони с природни или други специфични ограничения" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г.Държавен фонд "Земеделие" – Разплащателна агенция, може да откаже изплащането на финансова помощ частично или изцяло, когато кандидатът за подпомагане е заявил по-големи площи в сравнение с реално ползваните от него; По тази мярка декларираната площ е в размер на 18,85 ха, недопустимата за подпомагане площ е в размер на1,66 ха. В съответствие със закона е приложена санкцията по чл.19 а 19а на Делегиран регламент (ЕС) № 640/2014 на Комисията от 11 март 2014  и е установена санкционната площ от 2,49 ха  .С оглед на което правилно е извършено намаления с 1055,16 лева

Съдът не констатира наличие на отменителни основания, поради което оспорването на уведомителното писмо е недоказано и следва да бъде отхвърлено.

 С оглед изхода на делото и на основание чл. 143, ал. 3 АПК ответникът има право на разноски, включващи внесения депозит за вещо лице в размер на 490 лв. и юрисконсултско възнаграждение в размер на 100 лв., определено съгласно чл. 37 ЗПП във вр. с чл. 24 НЗПП.

 По изложените съображения и на основание чл. 172, ал. 2 АПК Старозагорския  административен съд

 

                                                                             Р ЕШИ:

 

ОТХВЪРЛЯ  жалбата на Г.Д.П. *** против Уведомително писмо изх. № 02-240-6500/80381 от 05.08.2021 г., издадено от зам. -изпълнителния директор на ДФ "Земеделие" за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане по схеми и мерки за директни плащания, базирани на площ, за кампания 2019 г. в частта, в която е намален размерът на финансовото подпомагане по СЕПП – с 808,16 лв., по СПП – с 582, 65 лв., по ЗДП – с 233,84  лв. и по подмярка 13/1 НР с 1055,16 лева.

ОСЪЖДА Г.Д.П. ***  да заплати на ДФ "Земеделие" за разноски по делото сумата 590 /петстотин и деветдесет/ лева.

 

Решението може да се обжалва с касационна жалба пред Върховния административен съд в 14 дневен срок от съобщаването му на страните.

 

 

                                                   СЪДИЯ: