Решение по дело №267/2020 на Административен съд - Сливен

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 19 октомври 2020 г. (в сила от 19 октомври 2020 г.)
Съдия: Светлана Костадинова Драгоманска
Дело: 20207220700267
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 27 юли 2020 г.

Съдържание на акта

 

Р Е Ш Е Н И Е  № 227

 

гр. Сливен 19.10.2020г.

 

В   ИМЕТО   НА   НАРОДА

 

 

АДМИНИСТРАТИВЕН  СЪД  СЛИВЕН, в публично заседание на дванадесети октомври,  две  хиляди и  двадесета година,  в  състав:

                   

                                АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ:  СВЕТЛАНА ДРАГОМАНСКА

 

при секретаря Николинка Йорданова, като разгледа докладваното от административния съдия адм. дело № 267/2020 г. по описа на Административен съд Сливен, за да се произнесе, съобрази следното :

 

Производството е по реда на чл. 145 и сл. от Административно-процесуалния кодекс /АПК/ във връзка с чл. 211, изр. 1, пр. 2 от Закона за Министерството на вътрешните работи /ЗМВР/.

Образувано е по жалба от Х.Н.С., с ЕГН **********,*** със съдебен адрес:***, офис …. – чрез адв. В.С. ***, подадена против Заповед № 343з-1333 от 14.07.2020 г., издадена от Директора на Областна дирекция на МВР- Сливен, с която на оспорващия е наложено дисциплинарно наказание "п." за срок от шест месеца.

В жалбата си оспорващият твърди, че оспорената заповед е незаконосъобразна, тъй като е постановена при допуснати процедурни нарушения в хода на дисциплинарното производство, липса на съществени елементи, изискуеми при реализиране на отговорността, несъответствие с т. 2.5 и 2.6 от Заповед 8121з-1252/2016 г. на Министъра на вътрешните работи, наложеното наказание е неправилно определено. Моли оспорената заповед да бъде отменена. Претендира присъждане на направените по делото разноски.

В съдебно заседание оспорващият, редовно призован, не се явява. Представлява се адв. В.С., който поддържа жалбата и моли да бъде уважена. Подробни съображения излага в писмени бележки. Твърди, че грубо е нарушено правото на защита на оспорващия, поради отказ за предоставяне на копия от документите по извършената проверка; липса на ясно посочване на дисциплинарното нарушение. Счита, че неправилно е приложен закона.

Административният орган, редовно призован се представлява от юрисконсулт К. Б., която изразява становище за неоснователност на жалбата. Подробни съображения излага в писмени бележки. Претендира юрисконсултско възнаграждение. Прави възражение за прекомерност на адвокатското възнаграждение.

Административен съд Сливен, като обсъди доводите на страните и събраните по делото доказателства, приема за установено следното от фактическа страна:

Оспорващият Х.Н.С. е сл. в МВР от 01.08.2013 г. Към датата на издаване на оспорената заповед е мл. а. … с. в група „О. на дв., п. к. и п. д.“, сектор „П. п.“, отдел „О. п.“ в ОДМВР-Сливен.  

Със Заповед № 343з-967 от 22.05.2020 г. на Директора на ОД на МВР- Сливен, издадена на основание чл. 205, ал. 2 от ЗМВР, във връзка с чл. 43, ал. 4 от ЗМВР е разпоредено извършване на проверка за изясняване на постъпили предварителни данни за извършено дисциплинарно нарушение по чл. 200, ал. 1, т. 12 от ЗМВР -  „нарушаване на етичните правила за поведение на държавните служители в МВР", срещу държавен служител от ОДМВР-Сливен – м. и.  Х.Н.С., мл. а. … с. в група "О. на дв., п. к. и п. д.", сектор „П. п.", отдел „О. п." в ОДМВР-Сливен, във връзка с получен сигнал, регистриран с вх.№812102-558/23.04.2020 г. по описа на ОДМВР-Сливен с характер т.30 –нарушаване на етичните правила за поведение, за това, че на 20.04.2020 г. подателката на сигнала заедно с придружаващият я гражданин П. В. Х. от Х. били спрени от полицейски органи на КПП разположено в посока към Сливенски минерални бани, като по време на извършаваната проверка се твърди, че били ругани и заплашвани от полицейските органи, чието поведение било непристойно.  Със заповедта е определена комисия, която да извърши проверката и да изготви писмена справка за резултата в срок до 20.06.2020 г. /л. 27-28/ Оспорващият е запознат с горепосочената заповед на 03.06.2020 г.

В образуваното дисциплинарно производство оспорващият не е дал писмени обяснения, което е обективирано в Протокол рег. № 804р-2814 от 11.06.2020 г. по образец Приложение № 4 за отказ от даване на писмени обяснения от служител, извършил дисциплинарно нарушение.

Предварителната проверка на основание чл.205, ал.2 от ЗМВР извършена от комисия назначена със заповед № 343з-967/22.05.2020 год. е изготвила справка рег. № 804р-2910/18.06.2020 год. до директора на ОДМВР Сливен (л.50), съгласно която при извършена проверка се констатира, че на 20.04.2020г. за времето от 07.00 часа до 19.00 часа, м. и. Х.Н.С. и м. и. В. М. М. са били на назначени в наряд, като АЕ613 със служебен автомобил Киа Сийд рег.№ ………….. на КПП „Банско шосе- Шел" във връзка с обявеното извънредно положение в Република България. На същият ден преди обяд спират за проверка лек автомобил „Мерцедес" с Българска регистрация с водач П. В. Х. и пасажер Т. И. Т.. Лицата в автомобила не разполагали със служебна бележка или декларация, които да удостоверяват неотложността и целта на пътуването, а заявили, че са с. на ф. в кв."Речица". Водача на автомобила (П. В. Х.) говорел на развален български език и разбирал добре какво се изисква от него, но отказвал да попълни декларация под предлог, че всеки ден му искали различни документи на КПП-то и провокирал служителите. Затова служителите му разяснили, че ако не си попълнят декларациите коректно няма да ги пуснат да преминат през КПП-то. След кратък спор водачът и спътницата му си попълнили правилно декларациите и преминали през КПП-то. Г-н В. Х. направил видео запис с телефона си, който бил накаран да изтрие от служителите, но в последствие успял да възстанови от архива на телефона. От записа било видно, че м. и. Х.Н.С. е проявил неуважително отношение към г-н В. Х., изразяващо се в говорене на „жаргон", отправяне на квалификации и заплахи. Комисията приема, че по този начин м. и. Х.Н.С. е извършил нарушение по т.21 от Етичен Кодекс за поведение на държавните служители в МВР - "Държавния служител се отнася с уважение към всички представители в обществото", което е дисциплинарно нарушение по смисъла на чл.194, ал.2, т.4 от ЗМВР - „неспазване на правилата на Етичния кодекс за поведение на държавните служители в МВР", за което съгласно чл.200, ал.1, т.12 от ЗМВР - „нарушаване на етичните правила за поведение на държавните служители в МВР" се предвижда налагане на дисциплинарно наказание „п." за срок от шест месеца до една година.

Комисията предложила на директора на ОДМВР Сливен да наложи на оспорващия Х.С. дисциплинарно наказаниеп. за срок от шест месеца. Оспорващият е запознат със справката на 19.06.2020 г., като му е отказано предоставянето на копие от същата и е уведомен за правото му в 24-часов срок да даде допълнителни обяснения или възражения /л.54/.  Не са дадени такива, за което е съставен протокол рег. № 804р-2952/19.06.2020 г.

На 22.06.2020 г. с Рег. № 804р-2964 Комисията изразява становище до Директора на ОД на МВР – Сливен за наличие на основание за реализиране на дисциплинарна отговорност на м. и. Х.С., като му се наложи дисциплинарно наказание „п.” за срок от шест месеца.  Директорът на ОД на МВР – Сливен е запознат с горепосочената справка, становище и със събраните материали на 23.06.2020 г.

На 23.06.2020 г. от старши експерт /ЧР/ в сектор КАПОЧР в отдел „Административен“  при ОДМВР е изготвено становище до Директора на ОД на МВР Сливен, въз основа на което със Заповед № 343з-1186/23.06.2020 г. на основание чл. 43, ал. 4 от ЗМВР Директорът на ОД МВР е удължил с 15 дни, считано от 07.07.2020 г. срока за разследване по дисциплинарната проверка за допълнително събиране на доказателства по случая. С покана рег. № 804р-2989/23.06.2020 г. по образец Приложение № 15 /л. 62/, връчена на същата дата, С. е поканен в 10.30 часа в кабинет 301 на ОД МВР – Сливен за изслушването му пред Дисциплинарно наказващия орган, във връзка с дисциплинарната проверка назначена със Заповед 343з-967/22.05.2020 г. В указания срок оспорващият не се е явил за изслушване.

В производството е приложен протокол УРИ № 343р-715/13.07.2017 г., от който е видно, че оспорващият Х.С. на 12.07.2017 г. е запознат с Етичния кодекс за поведение на държавните служители в МВР.  На 01.07.2020 г. В. М. М. е дал сведения във връзка с извършваната проверка по преписка № 812102-558/2020 г., в които заявява, че потвърждава написаното в сведения рег. № 804р-2313/14.05.2020 г. На 01.07.2020 г. са депозирани сведения от подателката на сигнала и пътуващият с нея П. В. Х.. В сведенията си Господин Х., твърди, че на 20.04.2020 г. на КПП по улица „Банко шосе“, където са били спрени е станал жертва на дискриминация от служителите. Заявява „върху мен се изля изблик на гняв, неуважение и дискриминация“. Твърди, че отношението на служителите е било непристойно и заплашително, като от записа било видно, че по-младият служител е този, който го е заплашвал и обиждал.

С покана рег. № 804р-3176/01.07.2020 г. /л. 67/, връчена на същата дата, С. е поканен за даване на писмени обяснения, на основание чл. 206, ал. 1 от ЗМВР в срок до 14.00 часа на 02.07.2020 г., както и да посочи доказателства за твърдяните от него факти и обстоятелства. В указания срок оспорващият не е депозирал писмени обяснения, за което е съставен протокол рег. № 804р-3200/02.07.2020 г.

На 02.07.2020 г. е изготвена справка рег. № 804р-3201 на комисията до директора на ОД на МВР – Сливен, в която се преповтарят констатациите от предходната, като допълнително са описани събраните допълнителни сведения и се предлага  на оспорващия Х.С. да се наложи дисциплинарно наказание „п. “ за срок от шест месеца, за извършено нарушение от него на 20.04.2020 г. дисциплинарно нарушение по смисъла на чл. 194, ал.2, т. 4 от ЗМВР – „неспазване на правилата на Етичния кодекс за поведение на държавните служители в МВР“. На 02.07.2020 г. със справката е запознат оспорващия и е уведомен за правото му в 24-часов срок да даде допълнителни обяснения или възражения, като му е отказано връчване на копие. Връчена е покана за даване на допълнителни писмени обяснения или възражения в срок до 15.20 часа на 03.07.2020 г. Не са дадени такива, за което е съставен протокол рег. № 804р-3233/06.07.2020 г.

На 06.07.2020 г. комисията изготвя становище до Директора на ОД на МВР – Сливен, с което предлага на м. и. Х.Н.С., мл. а. …. с. в група „ О. на дв., п. к. и п. д.", сектор „П. п.", отдел „О. п." в ОДМВР - Сливен, да бъде наложено дисциплинарно наказание „п." за срок от шест месеца, съгласно чл. 200, ал. 1, т.12 от ЗМВР за извършеното на 20.04.2020 г.  дисциплинарно нарушение по смисъла на чл. 194, ал. 2, т. 4 от ЗМВР - „неспазване на правилата на Етичния кодекс за поведение на държавните служители в МВР“. Директорът на ОД на МВР – Сливен е запознат с горепосочената справка, становище и със събраните материали на 06.07.2020 г.

С покана рег. № 343р-8096/06.07.2020 г. /л. 82/, връчена на същата дата, С. е поканен в 10.30 часа в кабинет 301 на ОД МВР – Сливен за изслушването му пред Дисциплинарно наказващия орган, във връзка с дисциплинарната проверка назначена със Заповед 343з-967/22.05.2020 г.  На 07.07.2020 г. с рег. № 804р-3284 Х.Н.С. е подал възражение до Директора на ОД МВР Сливен, в което заявява, че му е било нарушено правото на защита, тъй като не му е било връчено копие от заповедта за образуване на дисциплинарна проверка; връчените му покани не отговаряли на изискванията на закона, образците и основни правни принципи, като не съдържали пълно и ясно посочване в какво се състои предполагаемото нарушение или нарушения, както и нарушените норми.

На 08.07.2020 г. е съставен протокол рег. № 343р-8165 за неявяване за изслушване на Х.Н.С. пред дисциплинарно наказващия орган и за приемане на депозираното от служителя възражение. Копие от протокола е връчен на С. на 09.07.2020 г.

На 14.07.2020 год. е издадена Заповед № 343з-1333 на Директора на ОД МВР Сливен, с която на м. и. Х.Н.С., мл. а. с. в група „ О. на дв., п. к. и п. д.", сектор „П. п.", отдел „О. п." в ОДМВР – Сливен за дисциплинарно нарушение по смисъла на чл. 194, ал. 2, т. 4 от ЗМВР - „неспазване на правилата на Етичния кодекс за поведение на държавните служители в МВР“, за което на основание чл.197, ал.1, т.3, чл. 204, т. 3, във връзка с чл. 200, ал.1, т. 12 от ЗМВР му е наложено дисциплинарно наказаниеп.за срок от шест месеца. Заповедта е връчена на оспорващия на 15.07.2020 год.

По делото са събрани като доказателства сигнал за извършени корупционни деяния или други престъпления от служители на МВР; сведения от 14.05.2020 г. на Т. И. Т. и П. В. Х., Протокол за доброволно предаване от 13.05.2020 г., сведения от В. М. М. от 14.05.2020 г., сведения от Х.Н.С., Протокол за допълнителен преглед на видео файлове; Доклад рег. № 804р-2370/18.05.2020 г., относно извършена проверка в ОДМВР – Сливен по сигнал вх. № 7855р-01-73/23.04.2020 г.; месечен график за носене на службата от група „ОДПКПД“, сектор „ПП“ за месец април 2020 г.;  Длъжностна характеристика на длъжността мл. а. ….. с. в група „ О. на дв., п. к. и п. д.", сектор „П. п.", отдел „О. п." в ОДМВР; Протокол от 12.07.2017 г. за запознаване на Х.С. с длъжностната характеристика;часови график за работа на нарядите от ПК при СПП ОДМВР за 20.04.2020 г.; Ежедневна ведомост за 20/21.04.2020 г.; Заповед № 8121з-1252/03.11.2016 г. на МВР; Заповеди №,№ 8121з-61/23.01.2018г., 8121з-187/07.03.2016 г, ведно с приложенията към нея и Заповед № 8121з-749/24.06.2015 г., ведно с приложенията към нея – издадени от Министъра на вътрешните работи.

Жалбата въз основа на която е образувано настоящото производство е входирана в деловодството на Административен съд Сливен на 27.07.2020 г., изпратена по пощата на 24.07.2020 г.

Въз основа на установените по делото факти, съдът прави следните правни изводи:

Жалбата е допустима. Подадена е в предвидения в чл. 149, ал. 1 от АПК преклузивен срок, от надлежна страна, при наличие на правен интерес, и срещу индивидуален административен акт, който подлежи на съдебен контрол за законосъобразност. Разгледана по същество, жалбата е неоснователна по следните съображения:

Съгласно чл. 168, ал.1 вр. с чл. 146 от АПК, съдът проверява законосъобразността на обжалвания административен акт, като преценява дали е издаден от компетентен орган и при спазване на установената форма, спазенили са процесуалните и материалноправни разпоредби по издаването му.

Оспорената заповед е издадена от компетентен административен орган, действал в кръга на предоставените му правомощия. На оспорващия, който е мл. а. … с. в група „ О. на дв., п. к. и п. д.", сектор „П. п.", отдел „О. п." в ОДМВР - Сливен, е наложено наказание „п.”, определено в нормата на чл. 197, ал. 1, т. 4 от ЗМВР, със заповед, издадена от Директора на ОД на МВР– Сливен. На основание чл. 204, т. 3, пр. 1 от ЗМВР, всички наказания по чл. 197 за служителите на младши изпълнителски длъжности се налагат със заповеди от ръководителите на структурите по чл. 37 от ЗМВР. Едни от посочените в разпоредбата на чл. 37, ал. 1 структури на МВР са Областните дирекции на МВР. Следователно Директорът на ОД на МВР – Сливен като ръководител на структура по чл. 37 от ЗМВР е оправомощен да издаде оспорената в настоящото производство заповед.

Изпълнено е условието на чл. 195, ал.1 от ЗМВР, според което дисциплинарното наказание се налага не по-късно от два месеца от откриване на нарушението и не по-късно от една година от извършването му. Съгласно чл. 196, ал.1 от ЗМВР дисциплинарното нарушение се смята за открито, когато органът, компетентен да наложи дисциплинарното наказание, е установил извършеното нарушение и самоличността на извършителя. Нарушението е открито на 23.06.2020 г. във връзка със представеното становище до Директора на ОДМВР-Сливен, дисциплинарното наказание е наложено на 14.07.2020 г., следователно е в срок.

 Спазена е установената форма – заповедта е писмена, с посочване на фактическите и правни основания за издаването й. Административният акт съдържа изискуемите от разпоредбата на чл. 210, ал. 1 от ЗМВР реквизити. 

 При издаването на оспорения акт не са допуснати съществени нарушения на административнопроизводствените правила. Спазена е процедурата по налагане на дисциплинарни наказания, уредена в Глава осма от ЗМВР и в Инструкция № 8121з-470 от 27.04.2015 г. за организацията на дейността по установяване на дисциплинарни нарушения и налагане на дисциплинарни наказания, събирането и обработката на информация за състоянието на дисциплината и дисциплинарната практика в Министерството на вътрешните работи.

Не може да бъде споделено възражението на жалбоподателя, че дисциплинарното производство е незаконосъобразно, тъй като не му е връчен препис от заповедта за образуване на дисциплинарно производство, не са му връчени преписи от справките и от становищата на определената комисия извършила проверка за постъпили предварителни данни  за извършено дисциплинарно нарушение, че същите не са по утвърдения образец, като по този начин му е било нарушено правото на защита.

Съгласно чл. 207, ал. 8 от ЗМВР държавният служител, срещу когото се води дисциплинарното производство, има право: 1. да се запознае със заповедта по ал.1 и с обобщената справка по ал.7; запознаването се удостоверява с подпис и дата. Това процесуално изискване е спазено. Жалбоподателят е бил запознат със съдържанието на заповедта за извършване на проверка и справката по чл. 207, ал. 7 от ЗМВР.

Не може да бъде споделено и становището, че са допуснати съществени нарушения, тъй като не са спазени образците утвърдени със Заповед № 8121з-1252/2016 г. на Министъра на вътрешните работи издадена на основание § 2 от ПЗР на Инструкция № 8121з-470/27.04.2015 г. за организацията на дейността по установяване на дисциплинарни нарушения и налагане на дисциплинарни наказания, събирането и обработката на информация за състоянието на дисциплината и дисциплинарната практика в Министерството на вътрешните работи. Сочената заповед е вътрешноведомствен акта и не може да дерогира общия АПК, ЗМВР и ППЗМВР за установяване на дисциплинарни нарушения и налагане на дисциплинарни наказания. При положение, че е спазена процедурата по налагане на дисциплинарно наказание разписана в ЗМВР, ППЗМВР  и Инструкция № 8121з-470/27.04.2015 г.,  неизползването на образците, утвърдени със заповедта на МВР не може да се счита за съществено процесуално нарушение, обуславящо отмяна на издадения акт. Нарушението би било съществено когато може да обуслови друг правен резултат, какъвто не е настоящия случай. От данните по делото се установява, че оспорващият не е бил лишен от възможността да се запознае с обстоятелството, че по отношение на него се извършва проверка за извършено дисциплинарно нарушение и не е бил лишен от възможността да реализира по адекватен начин защитата си. Спазено е изискването на чл. 206, ал. 1 от ЗМВР, преди издаване на заповедта на държавния служител да бъде връчена покана за реализиране на правото му да даде писмени обяснения пред дисциплинарно наказващия орган. След удостоверяване на това обстоятелство, преценката дали да даде или да откаже обяснения е изцяло за държавния служител. В случая в срока е депозирано възражение, което е прието по надлежния ред.

Дисциплинарната отговорност по Глава VІІІ от ЗМВР е лична и виновна отговорност и за да бъде наложено дисциплинарно наказание на един държавен служител от състава на МВР, следва дисциплинарно-наказващият орган да докаже, че служителят е нарушил служебната дисциплина и е извършил дисциплинарно нарушение по някоя от хипотезите на чл. 194, ал. 2 от ЗМВР. Съгласно чл. 194, ал. 4 ЗМВР, дисциплинарната отговорност е лична, като всеки държавен служител отговаря за своите действия или бездействия, извършени виновно в нарушение на служебната дисциплина и свързани със заеманата длъжност и правилата на Етичния кодекс за поведение на държавните служители в МВР. В тежест на дисциплинарно-наказващия орган е да установи конкретни фактически обстоятелства, осъществяващи състав на дисциплинарно нарушение.

Съгласно разпоредбата на чл. 194, ал.1 от ЗМВР, държавните служители в МВР, които са нарушили служебната дисциплина, се наказват с предвидените в този закон наказания, като в ал.2, т.1 - т.4 на същия текст е посочено, че дисциплинарните нарушения са: неизпълнение на разпоредбите на този закон и на издадените въз основа на него подзаконови нормативни актове, на заповедите и разпорежданията на министъра на вътрешните работи, заместник - министрите и главния секретар на МВР и на преките ръководители; неизпълнение на служебните задължения; неспазване на служебните правомощия и неспазване на правилата на Етичния кодекс за поведение на държавните служители в МВР. Като правно основание за налагане на дисциплинарното наказание административният орган е посочил в оспорената заповед чл. 194, ал.2, т.4 от ЗМВР, съгласно която, дисциплинарно нарушение представлява неспазване на правилата на Етичния кодекс за поведение на държавните служители в МВР. Посочена е и разпоредбата на чл. 200, ал.1, т.12 от ЗМВР, която регламентира, че дисциплинарно наказание-п. се налага за нарушаване на етичните правила за поведение на държавните служители в МВР.

При анализа на фактическата обстановка Съдът намира, че изводите на административния орган, че в случая м. и. С. е допуснал дисциплинарно нарушение по смисъла на чл. 194, ал.2, т.4 от ЗМВР, са обосновани и мотивирани и в съответствие с относимите доказателства: писмени сведения, дадени от Т. И. Т. и П. В. Х.; Доклад рег. № 804р-2370/18.05.2020 г., относно извършена проверка в ОДМВР – Сливен по сигнал вх. № 7855р-01-73/23.04.2020 г.; Протокол за преглед и допълнителен преглед на видео файлове, които са непротиворечиви, изнасят едни и същи факти и обстоятелства и ясно разкриват поведението на служителя, което е неуважително и е нарушил приетите норми на етично поведение в МВР.

Съдът формира извод, че Х.С. действително е проявил неуважително отношение към г-н В. Х. по време на наряд, изразяващо се в нелюбезно и неетично отношение и отправяне на заплахи. Това поведение безспорно нарушава служебната дисциплина и накърнява авторитета на институцията, в която работи жалбоподателя.

Съдът намира, че действително с поведението си жалбоподателят не се е отнесъл с уважение към всички представители на обществото и е нарушил етичното правило, визирано в т.21 от Етичния кодекс за поведение на държавните служители в МВР, приет със Заповед № 8121з-348/25.07.2014 г. на министъра на МВР.

Нарушението на служебната дисциплина следва да се квалифицира като виновно неизпълнение на произтичащите от служебното правоотношение задължения, при което фактически осъщественото деяние обективно не съответства на правно дължимото поведение на служителя. В случая от доказателствата се установява, че с извършеното от оспорващия са осъществени субективните и обективни признаци на дисциплинарно нарушение по чл. 200, ал.1, т.12 от ЗМВР. За цитираното нарушение се налага дисциплинарно наказание-п. за срок от 6 месеца до 1 година, като в случая е наложено наказание за 6 месеца, което е най-краткият срок, с оглед императивно определеният от закона срок.

Анализът и съпоставката на относимите правни норми и установената фактическа обстановка, изложена по-горе, сочат, че са налице основанията за ангажиране дисциплинарната отговорност на жалбоподателя на посочените в акта основания, като наложеното наказание е съобразено и с целта на закона - да се създаде нетърпимост към нарушения на правилата за етично поведение от служителите на МВР.

Предвид изложеното настоящият състав приема, че оспорената заповед е издадена от компетентен орган, в предписаната от закона форма, при постановяването й не са допуснати съществени нарушения на административнопроизводствените правила, същата е в съответствие с приложимите материалноправни норми и с целта на закона, поради което жалбата срещу оспорената заповед следва да бъде отхвърлена като неоснователна.

С оглед изхода на спора, претенцията на оспорващия за присъждане на направените по делото разноски е неоснователна. На основание чл. 143, ал. 4 от АПК и чл. 144 от АПК във връзка с чл. 78, ал. 8 от ГПК, претенцията на административния орган за присъждане на юрисконсултско възнаграждение е основателна, поради което оспорващият следва да бъде осъден да заплати на административния орган, защитаван в процеса от юрисконсулт, юрисконсултско възнаграждение в размер на 100 лева, определено по реда на чл. 37 от Закона за правната помощ.

Воден от гореизложеното и на основание чл. 172, ал. 2, предл. последно от АПК, Административен  съд - Сливен

 

Р          Е          Ш          И:

 

ОТХВЪРЛЯ жалбата на Х.Н.С., с ЕГН: **********,***, подадена против Заповед № 343з-1333 от 14.07.2020 г., издадена от Директора на Областна дирекция на МВР- Сливен, с която на м. и. Х.Н.С., мл. а. … с. в група „ О. на дв., п. к. и п. д.", сектор „П. п.", отдел „О. п." в ОДМВР – Сливен за дисциплинарно нарушение по смисъла на чл. 194, ал. 2, т. 4 от ЗМВР - „неспазване на правилата на Етичния кодекс за поведение на държавните служители в МВР“, във връзка с чл. 200, ал.1, т.12 от ЗМВР,  на основание чл. 197, ал.1, т.3, и чл. 204, т. 3 от ЗМВР е наложено дисциплинарно наказание „п.“ за срок от шест месеца.

ОСЪЖДА Х.Н.С., с ЕГН: **********,*** да заплати на Областна дирекция на МВР-Сливен сумата от 100 /сто/ лева, представляваща юрисконсултско възнаграждение.

Решението на основание чл. 211 от ЗМВР не подлежи на обжалване.

Решението да се съобщи на страните чрез изпращане на препис от същото.

 

 

 

    АДМИНИСТРАТИВЕН  СЪДИЯ: