Р Е Ш Е Н И Е
Номер 27.09.2018 година
гр. Стара Загора
В ИМЕТО НА НАРОДА
СТАРОЗАГОРСКИ
РАЙОНЕН СЪД ХІV НАКАЗАТЕЛЕН СЪСТАВ
На
четвърти септември Година 2018
В
открито заседание в следния състав
ПРЕДСЕДАТЕЛ:
Д. СТОЯНОВА
Секретар: Кремена Панайотова
като
разгледа докладваното от съдия СТОЯНОВА
АНД
№ 1897 по описа за 2018г., за да се произнесе съобрази:
Производството е по реда на чл. 59 и
сл. ЗАНН.
Образувано е по жалба на Д.М.А. против
наказателно постановление № 262 от 10.05.2018г. на Й.П.Н. - заместник-кмет на
Община Стара Загора.
В жалбата се твърди, че наказателното
постановление е незаконосъобразно и като такова следва да бъде отменено. Сочат
се подробни съображения. В съдебно заседание чрез адв. Иван Иванов заявява, че
изцяло поддържа подадената жалба.
В съдебно заседание въззиваемата страна
Община Стара Загора моли съда да потвърди обжалваното наказателно
постановление.
Съдът,
като прецени събраните доказателства и служебно провери изцяло
законосъобразността на обжалваното наказателно постановление, намери за
установено следното:
Жалбата е редовна и допустима -
подадена е в срок от надлежна страна.
С обжалваното наказателно
постановление № 262 от 10.05.2018г. на Й.П.Н. - заместник-кмет на Община Стара
Загора на нарушителя Д.М.А. на основание чл. 52, ал. 1, т. 1 от Наредба за рекламната
и информационна дейност на територията на Община Стара Загора е наложена глоба
в размер на 100 лева за това, че на 14.03.2018г. около 17.45ч. в гр. Стара
Загора, на ул. А.Т. № 16, на ствола на широколистно дърво, находящо се на
тротоара пред входа на аптека „Августа“, лицето Д.М.А. е поставила
рекламно-информационен елемент, захванат с метални скоби към ствола на дървото –
нарушение на чл. 5, ал. 1, т. 6 от Наредба за рекламната и информационна
дейност на територията на Община Стара Загора.
Горното наказателно постановление е
издадено въз основа на АУАН № 22453/262 от 14.03.2018г., съставен от инспектор
КЕЧ при Община Стара Загора.
Към административнонаказателната
преписка са приложени още: снимков материал от 14.03.2018г., от който се
установява, че процесният рекламно-информационен елемент е с надпис „АПТЕКА“; констативен
протокол № 1 от 14.03.2018г., съставен от инспектор КЕЧ при Община Стара Загора,
с който са дадени указания до края на работния ден на 15.03.2018г. да бъде
демонтиран рекламно-информационният елемент; и уведомително писмо от Д.М.А. с
рег. № 10-02-2381 от 30.03.2018г. по описа на Община Стара Загора за това, че
на 15.03.2018г. рекламно-информационният елемент е демонтиран.
Приложено е и наказателно
постановление № 1473 от 03.10.2016г. на Й.Н. - заместник-кмет на Община Стара
Загора, издадено въз основа на АУАН № 20365 от 19.09.2016г., от което е видно,
че на Д.М.А. на основание чл. 52, ал. 1, т. 1 от Наредбата за рекламната и
информационна дейност на територията на Община Стара Загора е наложено
наказание глоба в размер на 100 лв. за това, че на 19.09.2016г. около 15,50
часа в гр. Стара Загора, на ул. А.Т. № 16, пред аптека „Августа“ е допуснала
поставянето на 1 бр. рекламно-информационен елемент /РИЕ/ с размери 0,60 х 0,40
м върху ствола на 1 бр. широколистно дърво. РИЕ е с надпис „АПТЕКА“, като по
този начин е извършено нарушение на чл. 5, ал. 1, т. 6 от Наредбата за
рекламната и информационна дейност на територията на Община Стара Загора. Това
наказателно постановление е влязло в сила и с приходна квитанция № **********
от 20.01.2017г. е платена определената с него глоба в размер на 100 лв.
Във връзка с компетентността на актосътавителя
и на наказващия орган са представени заповед № 10-00-1878 от 02.09.2016г. и
заповед № 10-00-2512 от 23.11.2015г., и двете на Кмета на Община Стара Загора.
С оглед изясняване на обстоятелствата
по делото, в хода на съдебното следствие са разпитани П.Г.Т. – актосъставител и
Д.В.Д. – свидетел при установяване на нарушението и при съставяне на акта. От
техните показания се установява, че проверката е направена въз основа на
сигнал, постъпил в Община Стара Загора. И двамата свидетели завяват, че на
жалбоподателката Д.М.А. е съставен и друг АУАН за нарушение на чл. 5, ал. 1, т.
6 от Наредбата за рекламната и информационна дейност на територията на Община
Стара Загора, като свидетелят Д. заявява, че той е съставил предходния АУАН
през 2016г. и след това е разговарял лично с А. и съпруга ѝ да демонтират
РИЕ, но това не било сторено. Свидетелят Д. заявява също, че става въпрос за
един и същи рекламно-информационен елемент, като при изпълнение на служебните
си задължения често минавал покрай него и констатирал, че едва след съставянето
на АУАН на 14.03.2018г. бил демонтиран.
Съдът кредитира показанията на
свидетелите, тъй като същите са последователни и непротиворечиви.
Съдът
намира, че в хода на административнонаказателното производство е допуснато
съществено процесуално нарушение, налагащо отмяна на обжалваното наказателно постановление
на това основание.
Основателни са възраженията на
жалбоподателката, че в конкретния случай е нарушен принципът Non bis in idem – не два пъти за едно и също нещо.
Настоящото административнонаказателно
производство е образувано за това, че на 14.03.2018г. около 17.45ч. в гр. Стара
Загора, на ул. А.Т. № 16, на ствола на широколистно дърво, находящо се на
тротоара пред входа на аптека „Августа“, лицето Д.М.А. е поставила рекламно-информационен елемент, захванат с метални
скоби към ствола на дървото - нарушение на чл. 5, ал. 1, т. 6 от Наредбата за
рекламната и информационна дейност на територията на Община Стара Загора.
Същевременно е представено влязло в
сила наказателно постановление № 1473 от 03.10.2016г. на Й.Н. - заместник-кмет
на Община Стара Загора, от което е видно, че Д.М.А. е понесла
административнонаказателна отговорност за това, че на 19.09.2016г. около 15,50
часа в гр. Стара Загора, на ул. А.Т. № 16, пред аптека „Августа“ е допуснала поставянето на 1 бр.
рекламно-информационен елемент /РИЕ/ с размери 0,60 х 0,40 м върху ствола на 1
бр. широколистно дърво. РИЕ е с надпис „АПТЕКА“ - нарушение на чл. 5, ал. 1, т.
6 от Наредбата за рекламната и информационна дейност на територията на Община
Стара Загора.
От показанията на свидетеля Д.В.Д. се
установява, че става въпрос за един и същи рекламно-информационен елемент.
Като взе предвид изложеното, съдът
прие, че е недопустимо след като веднъж А. е наказана за това, че е допуснала
поставянето на процесния рекламно-информационен елемент, отново да бъде
наказвана за това, че лично го е поставила, т.е. за самото му поставяне
жалбоподателката два пъти да понесе административнонаказателна отговорност.
Действително и в АУАН и в НП е
посочено, че нарушението е извършено на 14.03.2018г., но от доказателствата,
събрани в хода на съдебно следствие се установи, че процесният РИЕ не е
поставен тогава, а още през 2016г., като в периода от 19.09.2016г. /датата на
съставяне на АУАН № 20365 от 19.09.2018г./ до 14.03.2018г. /датата на съставяне
на АУАН № 22453/262 от 14.03.2018г./ не е бил демонтиран.
В случая следва да се приеме, че настоящото
административнонаказателно производство е образувано за нарушение, за което
вече е било образувано друго административнонаказателно производство,
приключило с влязло в сила наказателно постановление.
Водим от горните мотиви и на основание
чл. 63, ал. 1, пр. 3 ЗАНН, съдът
Р Е
Ш И :
ОТМЕНЯ наказателно постановление № 262 от
10.05.2018г. на Й.П.Н. - заместник-кмет на Община Стара Загора, с което на
основание чл. 52, ал. 1, т. 1 от Наредба за рекламната и информационна дейност
на територията на Община Стара Загора е наложена глоба в размер на 100 лева на Д.М.А.,
ЕГН: ********** е наложено административно наказание глоба в размер на 100 лева
за извършено нарушение на чл. 5, ал. 1, т. 6 от Наредбата за рекламната и
информационна дейност на територията на Община Стара Загора.
Решението подлежи на касационно
обжалване пред Административен съд Стара Загора в 14-дневен срок от получаване
на съобщението.
РАЙОНЕН СЪДИЯ: