Решение по дело №31/2023 на Административен съд - Търговище

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 25 април 2023 г.
Съдия: Красимира Тодорова Тодорова
Дело: 20237250700031
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 24 февруари 2023 г.

Съдържание на акта

 

 Р Е Ш Е Н И Е

 

Номер 49                           25.04.2023 година                                           град Търговище

 

В   И М Е Т О  НА   Н А Р О Д А

Административен съд                                                                                     първи състав

На четвърти април                                                                                            2023 година

В публично заседание в следния състав:   

                                                            ПРЕДСЕДАТЕЛ:  КРАСИМИРА ТОДОРОВА

                                                                               

Секретар: СТОЯНКА ИВАНОВА

Като разгледа докладваното от ПРЕДСЕДАТЕЛЯ

АД № 31 по описа за 2023 година, за да се произнесе, взе предвид следното:

 

 

Производството по делото е по реда на чл. 145 и следващите от АПК във връзка с чл. 153 ал.2 от Закона за социалните услуги /ЗСУ/.

Образувано е по жалба на „Хоспис Царица Йоанна“ ЕООД, представлявано от М. Х.К. - управител срещу Заповед № РД-3129-3-1 от 03.02.2023 г. издадена от В. Н. Т. изпълнителен директор на Агенция за качеството на социалните услуги, с която  е отказано издаването на лиценз,  за предоставяне на социална услуга „резидентна грижа“, с целева група „пълнолетни лица в нетрудоспособна възраст“. Жалбоподателят оспорва заповедта като неправилна и незаконосъобразна, по  подробни съображения изложени в жалбата като счита, че изложените в нея факти не отговарят на обективната истина, не са изложени конкретни фактически основания, липсват доказателства. Твърди допуснати процесуални нарушения.  Моли съда да отмени обжалваната заповед.  В съдебно заседание и по съществото на спора, чрез пълномощника си поддържа жалбата. Претендира присъждане на разноски по делото, съобразно представения списък. Представя писмена защита.

Ответната страна, чрез процесуалния си представител оспорва жалбата. Претендира присъждане на ю.к.възнаграждение. Представя писмена защита.

По допустимостта на жалбата:

Жалбата е предявена срещу подлежащ на съдебен контрол индивидуален административен акт и от процесуално легитимирано лице. Заповедта е връчена на  жалбоподателя на 08.02.2023 г.  като жалбата е депозирана   в законоустановения срок. Със спора е сезиран родово и местно компетентният съд. Налице са положителните процесуални предпоставки, обуславящи допустимостта на производството.

По основателността на жалбата:

Съдът, след съвкупна преценка на събраните по делото доказателства и доводите на страните, счита за изяснено от фактическа страна следното:

Административното производство е започнало по подадено от жалбоподателят  заявление № АУ-3129-342 от 05.12.2022 г., с което е направено искане за издаване на лиценз за предоставяне на социална услуга, вид на услугата  - резидентна.  В т.4 от заявлението е посочено, че резидентната група е пълнолетни лица с нетрудостособна възраст. Видно от заявлението в т.8 е изложено следното:

-осигурена достъпност на социалната услуга за хора с увреждания, посредством рампа на двата вход - изхода на сградата; - добре поддържана битова и околна среда; - осигуряване на спални помещения, с легло и индивидуално спално бельо за всяко настанено лице, нощни шкафчета, гардероби, телевизор; ползват се и медицински легла с антидекубитални дюшеци; - обособени кътове за ежедневни дейности и социални контакти; помещение за хранене, санитарни помещения към всяко спално помещение и отделен санитарен възел за персонала; - осигурено отопление посредством климатици и конвектори; - естествено и изкуствено осветление; - на всеки етаж има пожарогасител, указателно табло и план за евакуация; - спазване на санитарните и хигиенни норми върху разпространението на инфекции съобразно действащата нормативна уредба - редовна дезинфекция, спазване на лична хигиена на персонала и настанените, използване на лични предпазни средства.

Социалната услуга се предоставя в двуетажна масивна постройка.

Сградата разполага с общо 21 помещения, 17 от които са спални помещения с по две, три и четири легла – съобразно заетостта и спецификата на настаняване на потребителите. Капацитетът на услугата е 60 броя потребители. Услугата се предоставя въз основа на писмено заявено желание за ползване на същата, като се изготвя индивидуална оценка на потребностите и индивидуален план за подкрепа на всеки потребител от мултидисциплинарен екип, в съответствие с разпоредбата на чл.80, ал. 2 от СЗУ. Услугата се предоставя след сключване на индивидуален договор с потребителя на социалната услуга. Води се регистър на потребителите.

Личните ценности и парични средства на потребителите се съхраняват в кабинета на управителя, под ключ. В случай, че даден потребител желае и има физическата и умствена възможност за това, той сам съхранява и борави с личните си парични средства и ценности.

Броят на назначения персонал, който се грижи за настанените съответства на техните нужди - лекар – на повикване и визитация два пъти седмично, мед. сестра - 1; санитари - 8;

Осигурено четирикратно хранене, съобразено с нуждите на настанените, включително“   и индивидуални специализирани режими на хранене при необходимост; осигурена качествена, здравословна и питателна храна от одобрени доставчици; консултирано меню с потребителите на услугата, съобразно техните желания; - осигурено съхранение на лични хранителни продукти на настанените;

-Съставяне и реализиране на индивидуални рехабилитационни и оздравителни програми, с оглед нуждите на “настанените; - осигурено медицинско наблюдение и помощ, както и други здравни грижи и съпътстващи услуги; - осигуряване на съдействие за снабдяване с предписаните лекарства; - осигурен служител с подходящо образование, отговорен за изпълнението на критериите и стандартите за здравни грижи.

Спомагане за организиране на свободното време и личните контакти на настанените: - -организиране на празненства от личен характер; Организиране на лични контакти със семействата и близките на настанените, включително в условията на усложнена епидемиологична обстановка;

Със   Заповед №РД-18-818/13.12.2022 г. на изпълнителния директор на Агенция за качеството на социалните услуги е назначил комисия   за извършване на проверка за установяване на обстоятелствата, посочени в представеното от жалбоподателя описание на социалната услуга, по подадено заявление за издаване на лиценз за социална услуга „резидентна грижа“ с целева група „пълнолетни лица в нетрудоспособна възраст   в с. Николово, ул. „Липник парк“ № 7, община Русе.

Приет като доказателство по делото е КП-770/22.12.2022 г. изготвен  от назначената комисия, в който са отразени констатациите от извършената проверка в дома в с.Николаево, общ.Русе. Видно от КП, комисията е установила следното:  

„ХОСПИС ЦАРИЦА ЙОАННА“ ЕООД е вписано в Търговския регистър и Регистъра на юридическите лица с нестопанска цел към Агенция по вписванията с ЕИК *********, със седалище и адрес на управление:гр. Търговище, ул. „Дамян Груев“ № 2А; адрес за кореспонденция: гр. Търговище.

По информация на  управителя  на дружеството, в посочената в описанието  сграда се предоставя социалната услуга Дом за стари хора (ДСХ) „Св. Никола“ от 2016 г., ул. „….“ № .. и управител М. Х.К..

ТД е имало издадени удостоверения от Агенция за социално подпомагане за предоставяне на социалните услуги Дом за стари хора и Дом за пълнолетни лица с физически увреждания. Към момента на проверката в ДСХ „Св. Никола“ има настанени 48 лица. В дома не са налични документи за организация и управление на социална услуга, изискващи се по Закона за социалните услуги, Правилника за прилагане на закона за социалните услуги и Наредба за качеството на социалните услуги. Документи няма и по отменените разпоредби в Закона за социално подпомагане и Правилника за прилагане на закона за социално подпомагане. Управителят е предоставил на комисията списък с 48 лица, с които има сключен договор за предоставяне на услуги, но договорите се съхранявали в офиса на ТД в гр. Търговище. На комисията  е показана папка с листи, съдържащи имена, ЕГН и медикаментозна терапия на лицето, която управителят възприема, като Регистър на потребителите .

На комисията  е предоставена писмена информация от управителя, че в тридневен срок ще бъдат предоставени наличните документите на лицата, служителите и др., но такива не сапредоставени в определения срок.

Специализираната среда представлява масивна двуетажна сграда, която по информация на управителя е собственост на ТД, намираща се в Липник парк на 3 км. от с. Николово. До сградата се стига по указателна табела за Дом за стари хора „Св. Никола“, поставена на пътя от с. Николово към с. Червена вода.

Установено е, че до входа на сградата има метална рампа, осигуряваща достъп за хора със затруднения в придвижването. На комисията е бил осигурен достъп до сградата от лице, представило се за санитар в дома.

Комисията установила, че за настанените лица, полагат грижи четири лица, като по техни думи са назначени на трудов договор като санитари и работят на 24-часови смени. Санитарите посочили помещението, в което спят, като същото представлява и място за хранене с четири маси и два дивана. От него се влиза в малък кухненски бокс оборудван с готварска печка, хладилник и кухненски шкафове и във втори малък бокс с пералня и хладилник.

На първия етаж са разположени девет стаи, от които в седем са настанени 21 лица, една стая била заключена, защото по информация от персонала е свободна и една стая е оборудвана за медицински кабинет, като в нея се съхраняват лекарства в метален, заключен шкаф, превързочни материали и др. Кабинетът се използва и от управителя.

На етажа има складово помещение с перални. На комисията са  били показани функциониращи три санитарни помещения на първия етаж: едно за персонала и две за потребители, като в тях на тоалетните липсват седалки. Душовете са тип слушалка, монтирани към мивките.

На втория етаж са разположени осем стаи, като в седем от тях са настанени 27 лица, а една стая е заключена, защото е свободна. На етажа има две действащи санитарни помещения,две се използват за склад и едно е заключено.

Общо 25 лица са с възможност за придвижване, а останалите 23 се обгрижват изцяло на легло, поради тежко здравословно състояние.

В стаите се настанени по три и по четири лица. Оборудвани са с легла, един гардероб, нощни шкафчета и телевизор. За някои от лежащите лица са осигурени медицински легла и антидекубитални дюшеци. Отоплението се осъществява чрез климатици и конвекторни печки. В стаите и коридорите има влага, няма мухъл в спалните помещения. Достъпност до втория етаж се осигурява чрез лифт, тип катерач. Специализираната среда не разполага с дневно помещение и помещение за хранене с достатъчно пространство за поне половината от лицата. Няма отделни помещения за персонала. В коридора до общото помещение има врата, която води навън до оградена площадка, където по информация на управителя, се хранят и излизат настанените лица през лятото. Оградата е поставена, за да не се загуби някой в гората, тъй като имат такъв случай на избягало лице през 2019 г., което и до момента е в неизвестност. Домът се заключва и лицата не могат да излизат навън, освен на оградената площадка. Управителят е посочил и стаи, които заключват, защото потребителите били проблемни. Специализираната среда не отговарят на стандартите за качество, определени в Наредбата за качеството на социалните услуги.

По информация на управителя на  ТД, същият е и управител на ДСХ „Св. Никола“ и са  били наети 8 бр. санитари и лекар на граждански договор. Санитарите били на 24-часови смени и се транспортирали от гр. Търговище, лекарят е от с. Николово и посещавал дома два пъти в седмицата. На комисията не са  били предоставени щатни разписания, графици за работа и трудови  досиета на наетите служители. Не била налична документация, водена от посочения екип.

В деня  на  проверката настанените   лица закуската включва кус-кус със  сирене, на обяд  супа и хляб, вафла за десерт, като останалото количество от супата е предвидена за вечеря.  

Констатираните в хода на проверката обстоятелства относно организация и управление на социалната услугата „Резидентна грижа“ не съответстват на описаното в т. 8.1.1. от Заявлението за издаване на лиценз за предоставяне на социална услуга. Специализираната среда не отговарят на стандартите за качество, определени в Наредбата за качеството на социалните услуги  е Квалификацията и професионално развитие на служителите, които осъществяват дейността по предоставянето на услугата, съгласно описаното в т. 8.1.2. не може да бъде проверено, поради липсата на документация. 

Издадена  е Заповед № РД-3129-3-1 от 03.02.2023 г., с която изпълнителния директор на Агенция за качеството на социалните услуги е отказал издаването на лиценз на жалбоподателя за предоставяне на социална услуга „резидентна грижа“ с целева група „пълнолетни лица в нетрудоспособна възраст“. Като мотиви за отказа, административният орган се е позовал на изводите, направени в КП № 770/22.12.2022 г. Отразено е следното:

Във връзка със заявление № АУ-3129-342 от 05.12.2022 г. от „ХОСПИС ЦАРИЦА ЙОАННА“ ЕООД, регистрирано в Агенцията по вписванията с ЕИК/БУЛСТАТ: *********, със седалище и адрес на управление: област Търговище, община Търговище, гр. Търговище, ул. „Дамян Груев“ № 6А, представлявано от М. Х.К. - управител, и след преглед на съдържащите се по административната преписка документи е установено следното от фактическа и правна страна:                      

Подаденото заявление по чл. 149, ал. 1 от Закона за социалните услуги и приложените към него документи за лицензиране са подадени от представляващия  М. Х.К., при спазване на разпоредбата на чл. 149 от Закона за социалните услуги.

За установяване на обстоятелствата, посочени в представеното от кандидата „ХОСПИС ЦАРИЦА ЙОАННА“ ЕООД описание на социалната услуга, по подадено заявление за издаване на лиценз за социалната услуга „резидентна грижа“, с целева група „пълнолетни лица в нетрудоспособна възраст“ и адрес на предоставяне: с. Николово, ул. „Липник парк“ № 7, община Русе, на основание чл. 150, ал. 5 от Закона за социалните услуги е извършена проверка, в изпълнение на Заповед № РД-18-818/13.12.2022 г. на изпълнителния директор, на адрес с. Николово, ул. …. №…, община Русе  е съставен констативен протокол № КП-770/22.12.2022 г., в който са отразени и резултатите от нея.

В резултат на извършената проверка комисията е достигнала до следните изводи: 

Констатираните в хода на проверката обстоятелства относно организация и управление на социалната услугата „Резидентна грижа“ не съответстват на описаното в т. 8.1.1. от Заявлението за издаване на лиценз за предоставяне на социалната услуга. Специализираната среда не отговаря на стандартите за качество, определени в Наредбата за качеството на социалните услуги.

 Квалификацията и професионално развитие на служителите, които осъществяват дейността по предоставянето на услугата, съгласно описаното в т. 8.1.2. не може да бъде проверено, поради липсата на документация. 

Описаното в т. 8.1.3. Ефективност на услугата с оглед на постигнатите резултати за лицата, които я ползват в отговор на потребностите им, не отговаря на фактическата обстановка, констатирана по време на проверката.

 „ХОСПИС ЦАРИЦА ЙОАННА“ ЕООД не отговаря на стандартите и критериите за предоставяне на социалната услуга „Резидентна грижа“, съгласно Закона за социалните услуги, Правилника за прилагане на Закона за социалните услуги и Наредбата за качеството на социалните услуги. Предвид  изложеното кандидатът не отговаря на условията за издаване на лиценз по чл. 148, ал. 1, т. 5 от Закона за социалните услуги.

Акта е издаден на основание чл. 153, ал. 1 и по аргумент на противното на чл. 148, ал. 1, т. 4 от Закона за социалните услуги, и чл. 6, т. 5 от Устройствения правилник на Агенцията за качеството на социалните услуги, заявление № АУ-3129-342 от 05.12.2022 г. и констативен протокол № КП-770 от 22.12.2022 г.,

Постановен е отказ за издаване на лиценз на „ХОСПИС ЦАРИЦА ЙОАННА“ ЕООД, регистрирано в Агенцията по вписванията с ЕИК/БУЛСТАТ: *********, със седалище и адрес на управление: област Търговище, община Търговище, гр. Търговище, ул. „Дамян Груев“ № 2А, представлявано от М. Х.К. - управител за предоставяне на социалната услуга „Резидентна грижа“ с целева група „Пълнолетни  лица в нетрудоспособна възраст“.  

С оглед горните установявания, съдът прецени следното:

При преценка на законосъобразността на атакувания административен акт на основание чл.168 от АПК съдът не се ограничава само с обсъждане на основанията, посочени от оспорващия, а е длъжен въз основа на представените от страните доказателства да провери законосъобразността на оспорения административен акт на всички основания по чл.146 АПК. Съдът е длъжен да осъществи проверка издаден ли е същият от компетентен орган и в съответната форма, спазени ли са процесуалноправните и материалоправните предпоставки за издаването му и съобразен ли е с целта на закона.

Оспорения акт е издаден от компетентен орган. Съгласно чл. 153, ал. 1 от ЗСУ Изпълнителният директор на Агенцията за качеството на социалните услуги със заповед отказва издаването на лиценз.

Оспорената заповед е постановена в писмена форма и съдържа изискуемите реквизити по чл. 59, ал. 2 от АПК. Посочено е, както правното основание за упражненото от изпълнителния директор на Агенция за качеството на социалните услуги правомощие, така и релевантните факти и обстоятелства за обосноваване на възприетото от административния орган наличие на материалноправна предпоставка за постановяване на акта. В обстоятелствена част на заповедта е описано фактическото основание за осъщественото публично право, с обосноваване от фактическа и правна страна на констатациите и на следващите се от тях правни изводи. Предвид горното съдът приема, че е изпълнено изискването на чл. 59, ал. 2, т. 4 от АПК за постановяване на мотивиран административен акт.

Съдът не споделя доводите на жалбоподателя, че при издаване на акта са допуснати съществени процесуални нарушения, по следните съображения:

Реда за издаване на лиценз е уреден в глава Х от ЗСУ. Съгласно  чл. 148 ал.1 от ЗСУ лицензът се издава, когато кандидатът е лице по чл. 29, ал. 3, т. 2 или чл. 30;. не е обявен в несъстоятелност или не е в производство за обявяване в несъстоятелност; не е в ликвидация; не е осъждан за престъпление от общ характер, като за юридическите лица това изискване се отнася за членовете на управителните им органи; предлага социални услуги, които отговарят на стандартите за качество, определени в Наредбата за качеството на социалните услуги. За издаване на лиценз кандидатите подават до изпълнителния директор на Агенцията за качеството на социалните услуги заявление. Съгласно чл. 150 ал.1 от ЗСУ АКСУ разглежда заявленията за издаване на лиценз в двумесечен срок от постъпването им. Нормата на чл. 150 ал.2 от ЗСУ  при констатиране на несъответствия и/или непълноти в представените документи АКСУ дава на заявителя указания и 14-дневен срок за отстраняването им, като срокът за разглеждане на заявлението започва да тече от отстраняване на несъответствията и/или от предоставянето на допълнителната информация. Не са налице и не се твърди от жалбоподателя, че са били налице несъответствия и/или непълноти, които да са отстраними. От възражението не става ясно и кои конкретно несъответствия и/или непълноти жалбоподателя е бил лишен от възможност да отстрани/представи, които да водят до отмяна на оспорения акт на това основание.

Съгласно чл. 150, ал.5 от ЗСУ при необходимост АКСУ извършва проверка на място за установяване на обстоятелства, посочени в представеното от кандидата описание на социалната услуга. Издадена е заповед от Директора на АКСУ    №РД-18-818/13.12.2022 г.  за извършване на проверка за установяване на обстоятелствата посочени от кандидата.

Проверяващите са посетили дома  и по време на проверките на служителите на АКСУ са предоставени документи от служители на жалбоподателя. След приключване на проверката е съставен   КП № 770/22.12.2022 г.

Законът не регламентира процедура по връчване на протоколи за извършени проверки по реда на чл. 150 ал.5 от ЗСУ.  

По изложените доводи, съдът приема, че при издаване на оспорената заповед не са допуснати съществени нарушения на процесуалните правила.

Съдебният контрол за материална законосъобразност на обжалвания административен акт обхваща преценката налице ли са установените от административния орган релевантни юридически факти /изложени като мотиви в акта/ и доколко същите се подвеждат в посочената като правно основание за неговото издаване норма, съответно - следват ли се разпоредените с акта правни последици.

По приложението на материалния закон, съдът прецени следното:

  Дружеството жалбоподател не е ангажирало доказателства противопоставими на приобщените. Безспорно  липсват налични документи за организация и управление на социална услуга, изискващи се по Закона за социалните услуги, Правилника за прилагане на закона за социалните услуги и Наредба за качеството на социалните услуги. Документи липсват и по отменените разпоредби в Закона за социално подпомагане и Правилника за прилагане на закона за социално подпомагане. Липсват каквито и да са доказателства за брой назначени и работещи лица, както и на каква длъжност са назначени.  Не са  били предоставени щатни разписания, графици за работа и трудови  досиета на наетите служители. Не е налична документация, водена от посочения екип.

Констатираните в хода на проверката обстоятелства относно организация и управление на социалната услугата „Резидентна грижа“ не съответстват на описаното в т. 8.1.1. от Заявлението за издаване на лиценз за предоставяне на социална услуга. Специализираната среда не отговарят на стандартите за качество, определени в Наредбата за качеството на социалните услуги  е Квалификацията и професионално развитие на служителите, които осъществяват дейността по предоставянето на услугата, съгласно описаното в т. 8.1.2. не може да бъде проверено, поради липсата на документация. 

Специализираната среда не отговаря на стандартите за качество, определени в Наредбата за качеството на социалните услуги.

 Квалификацията и професионално развитие на служителите, които осъществяват дейността по предоставянето на услугата, съгласно описаното в т. 8.1.2. не може да бъде проверено, поради липсата на документация. 

Описаното в т. 8.1.3. Ефективност на услугата с оглед на постигнатите резултати за лицата, които я ползват в отговор на потребностите им, не отговаря на фактическата обстановка, констатирана по време на проверката.

Посоченото обуславя извод, че жалбоподателят не отговаря на стандартите и критериите за предоставяне на социалната услуга „Резидентна грижа“, съгласно Закона за социалните услуги, Правилника за прилагане на Закона за социалните услуги и Наредбата за качеството на социалните услуги. Предвид  изложеното кандидатът не отговаря на условията за издаване на лиценз по чл. 148, ал. 1, т. 5 от Закона за социалните услуги.

Съгласно чл. 41, ал.5 от ППЗСП, приложим на осн. §31 ал.3 от ПЗР на ЗСУ социалните услуги, предоставяни в специализирани институции и в общността, трябва да отговарят на следните стандарти и критерии за специализиран и обслужващ персонал: съответствие на числеността на персонала с длъжностите по утвърдена от министъра на труда и социалната политика методика за предоставяне на социални услуги. Предвид събраните по делото доказателства или по-скоро липса на такива, правилно ответника е преценил, че не са спазени стандартите и критериите за специализиран и обслужващ персонал, съгласно изискванията на чл.41 ал.5 от ППЗСП.

Предвид установените несъответствия при извършената жалбоподателя  социална услуга "резидентна грижа" с целева група "пълнолетни лица в нетрудоспособна възраст" не съответства на §31 ал.3 от ПЗР на ЗСУ, съгласно който до приемането на Наредбата за качеството на социалните услуги се прилагат критериите и стандартите за социалните услуги, приети до влизането в сила на закона.

Съгласно чл. 148 ал.1 т.5 от ЗСУ лицензът се издава, когато кандидатът предлага социални услуги, които отговарят на стандартите за качество, определени в Наредбата за качеството на социалните услуги.  Съгласно §31, ал.3 от ПЗР на ЗСУ до приемането на наредбата за качеството на социалните услуги се прилагат критериите и стандартите за социалните услуги, приети до влизането в сила на ЗСУ.

След като е установено, че жалбоподателя предлага социални услуги, които не отговарят на стандартите и качеството на социалните услуги, правилно е постановен оспорения в настоящото производство отказ за издаването на лиценз.

Предвид изхода на спора и направеното искане от ответната страна, на основание чл. 142 ал.4 от АПК вр. чл. 78 ал.8 от ГПК и чл. 24 от Наредбата за заплащане на правната помощ, следва да се осъди жалбоподателя да заплати на Агенция за качеството на социалните услуги сумата от 100лв., представляваща ю.к.възнаграждение.

Водим от горното, съдът

 

 

Р   Е   Ш   И :

 

 

ОТХВЪРЛЯ  жалбата   на „Хоспис Царица Йоанна“ ЕООД, представлявано от М. Х.К. - управител против Заповед № РД-3129-3-1 от 03.02.2023 г. издадена от В. Н. Т. изпълнителен директор на Агенция за качеството на социалните услуги, с която  е отказано издаването на лиценз,  за предоставяне на социална услуга „резидентна грижа“, с целева група „пълнолетни лица в нетрудоспособна възраст, като неоснователна.

ОСЪЖДА „Хоспис Царица Йоанна“ ЕООД, представлявано от М. Х.К. - управител да заплати на Агенция за качеството на социалните услуги сумата от 100лв., представляваща ю.к.възнаграждение.

Решението подлежи на касационно обжалване пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от получаване на съобщението до страните.

 

 

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ: