Решение по дело №185/2021 на Административен съд - Кюстендил

Номер на акта: 262
Дата: 13 декември 2021 г. (в сила от 27 юни 2022 г.)
Съдия: Милена Йорданова Алексова Стоилова
Дело: 20217110700185
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 27 май 2021 г.

Съдържание на акта Свали акта

Р Е Ш Е Н И Е

    262                                                         13.12.2021г.                                  град Кюстендил

В   ИМЕТО   НА   НАРОДА

Кюстендилският административен съд                                                                                     

на седемнадесети ноември                                            две хиляди двадесет и първа година

в открито съдебно заседание в следния състав:

                                           Административен съдия: МИЛЕНА АЛЕКСОВА-СТОИЛОВА

с участието на секретаря Антоанета Масларска

като разгледа докладваното от съдия Алексова-Стоилова

административно дело № 185 по описа на съда за 2021г.

и за да се произнесе, взе предвид следното:

 

            Производството по делото е по реда на чл.26б от Закон за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от 13 март 2020г., и за преодоляване на последиците /обн. ДВ, бр.44/2020г., в сила от 14.05.2020г./.

Адв.М.Х.С. от САК като пълномощник на „ОРИНДЖ ЕДЮКЕЙШЪН“ ООД, ЕИК ********* със седалище и адрес на управление *** със законен представител управителя И. Г. Б. и съдебен адрес ***, офис 2 Адвокатско дружество „Петров“ обжалва заповед №З-ЦУ-1357/19.04.2021г. на изпълнителния директор на НАП, с която се отказва предоставяне на безвъзмездна финансова помощ /БФП/ по ОП „Иновации и конкурентоспособност“ 2014 – 2020 по Схема за набиране на заявления за подкрепа BG16RFOP002-2.095 „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки“ на дружеството по негово заявление рег.№BG16RFOP002-2.095-0288. Релевира основанията за оспорване по чл.146, т.2, т.3 и т.4 от АПК. Нарушението на формата свързва с отсъствие на пълни мотиви за извода на органа, че дружеството не отговаря на критериите за помощта. Същественото нарушение на административнопроизводствените правила е по отношение приложението на чл.35 от АПК. Противоречието с материалния закон свързва с твърдението, че дружеството отговаря на условията за получаване на помощта. Сочи, че по силата на цитираната в акта заповед на министъра на здравеопазването е преустановило част от дейността по време на действие на заповедта, т.к. през периода месец октомври 2020г. – месец януари 2021г. е лишено от възможност да организира директна реклама и продажба на услуги във висшите учебни заведения, езикови школи и училища, като основната дейност е намиране на студенти и сключване на договори за предлаганите от дружеството услуги.

В с.з. и писмена защита пълномощникът на жалбоподателя поддържа жалбата. Допълва, че дейността на дружеството е специфична – продажба на програми за културен обмен и студентски бригади, изцяло предназначени за студенти и ученици, като фактическите продажби се реализират на специално организирани щандове на мероприятия, събития и семинари, провеждани в университети в цялата страна, като най-активният период за реализиране на продажби е октомври – януари. Сочи, че в резултат на действието на заповедта на министъра на здравеопазването е забранено провеждането на подобни мероприятия и са били невъзможни директните продажби на щанд, който е основен метод за продажба и дружеството е нямало възможност да извършва активна търговска дейност. Това е довело до ограничаване на дейността и значително намаляване на оборота, за което свидетелстват представените СД за ДДС и показанията на разпитания свидетел. Претендира деловодни разноски по списък.

В с.з. и писмени бележки пълномощникът на ответния изпълнителен директор на НАП оспорва жалбата като неоснователна.

Кюстендилският административен съд, след запознаване с жалбата, становищата на страните и събраните доказателства, обсъдени поотделно и в тяхната съвкупност, намира за установена следната фактическата обстановка по спора:

            Жалбоподателят е кандидат за предоставяне на БФП по ОП „Иновации и конкурентоспособност“ 2014 -2020 по Схема за набиране на заявления за подкрепа BG16RFOP002-2.095 „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки“, обявена в изпълнение на процедура чрез директно предоставяне BG16RFOP002-2.094 „Подкрепа чрез оборотен капитал на МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки чрез прилагане на схема за подпомагане от Национална агенция за приходите /НАП/ с бенефициент НАП за целите на изпълнение на едноименната мярка по силата на Решение №947 на МС от 18.12.2020г. за даване съгласие на Министерство на икономиката по линия на оперативната програма да обяви процедура на директно предоставяне с конкретен бенефициент НАП за целите на мярката. Правното основание за предоставяне на БПФ е чл.26б от Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от 13 март 2020г., и за преодоляване на последиците. Като кандидат за БФП, на 22.12.2020г. дружеството е подало заявление рег.№BG16RFOP002-2.095-0288 по ИСУН 2020 с приложен към него комплект от изискуеми се декларации, включени в утвърдените от НАП Условия за кандидатстване и условия за изпълнение за предоставяне на БФП по схемата. Декларираните от дружеството данни са за извършвана КИД 93.29 „Други дейности, свързани с развлечения и отдих“.  Поисканата помощ е за 5 броя офиси в гр.София, гр.Пловдив, гр.Русе, гр.Варна и гр.Благоевград с деклариран общ оборот в лева без ДДС от затворените/ограничени дейности за референтния период на предходната година, попадащи в обхвата за предоставяне на помощта в размер на 20% от оборота от 356 819.35лв.

            Със съобщение по ИСУН 2020 органът е уведомил заявителя за установено несъответствие между декларираните данни в заявлението и наличните такива в НАП и липсата на възможност да се формира извод за коректно деклариран оборот за преустановяване на дейността или част от нея по заповед №РД-01-677/25.11.2020г. на министъра на здравеопазването. Указано е че оборотът, който е база за определяне на подпомагането следва да е за периода от 23.30 часа на 27.11.2019г. до 31.01.2020г., референтен на периода на преустановената дейност през 2020г. и 2021г. Даден е 7-дневен срок за корекция на заявлението съобразно нормативните изискванията за предоставяне на помощта и е указано предоставяне на справка за вида на преустановената/и дейност/и и на справка по месеци, доказваща посочения оборот за референтния период на преустановяване на дейност/и в изпълнение на заповед/и на министъра на здравеопазването.

            В отговор дружеството е посочило, че преустановяването на дейността е в следствие заповед №РД-01-626/27.10.2020г. на министъра на здравеопазването /т.2 и т.3 от същата/. Посочило е че основната дейност е преустановена, т.к. периода октомври – януари е най-активен за дружеството, в който клиентите – студенти и ученици закупуват услугите по време на повежданите от него събития във висшите учебни заведения, училища и езикови школи. Тези събития са семинари, консултации, търговски презентации и директни продажби на услугите в университети, училища и езикови школи. Дружеството е заявило, че основната му дейност е организиране на студентски и младежки програми за културен обмен, образование и пътувания в САЩ и Европа по категориите: 1.Студентски програми за културен обмен в САЩ, 2.Организиране и провеждане на езикови ваканции за деца и младежи в Европа и 3.Кандидатстване за висше и средно образование в Европа. В тази връзка дружеството е изградило партньорства с множество езикови школи, училища, висши учебни завения, фирми и институции в страната и с държавни органи и структури. Спецификата на дейността намира пряк израз в модела на реклама и продажба на услугите, като дейността е съсредоточена в две места: 1.университети, училища и школи, където се организират десетки събития с директни продажби към клиентите – ученици и студенти, провеждани в периода октомври – януари, като поради заповедта на министъра тази част от дейността на дружеството е напълно преустановена и 2.продажби на място в офисите, която дейност има значително по-малко значение за продажбите. Като доказателства към отговора дружеството е приложило справка за реализирания оборот за референтния период 01.11.2019г. – 31.01.2020г. и документи от университети за организираните през този период събития. В справката за реализиран оборот срещу сумите по отделните фактури помесечно дружеството е отразило факта, че всеки от отделните обороти не може да бъде реализиран неприсъствено. Общата сума на оборота през периода е 356 819.35лв. Подадена е и декларация от управителя на дружеството за това,че оборота през периода не е реализиран чрез онлайн продажби.

            Изготвения формуляр за оценка на проекта съдържа предложение да се откаже финансова помощ, т.к. дружеството не е пряко засегнато от заповедите на министъра на здравеопазването.

            Оспорената заповед №З-ЦУ-1357/19.04.2021г. на изпълнителния директор на НАП е издадена на основание чл.10, ал.1, т.1 и т.18 от ЗНАП, чл.26б от Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от 13 март 2020г. и за преодоляване на последиците и Решение на МС №947 от 18.12.0202г. С нея е отказано предоставяне на БФП по ОП „Иновации и конкурентоспособност“ 2014 -2020 по Схема за набиране на заявления  за подкрепа BG16RFOP002-2.095 „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки“ на дружеството по заявление рег.№BG16RFOP002-2.095-0288/22.12.2020г. Мотивите за отказа за са това, че при извършена служебна проверка за допустимост на заявлението за съответствие с Условията за кандидатстване и условията за изпълнение на предоставяне на БФП по схемата е установено неизпълнение на едно от условията по т.11.1 „Критерии за допустимост на кандидатите“. Съгласно т.4 допустими са само кандидати, които са засегнати от временните противоепидемични мерки в резултат на заповеди с №№РД-01-626/27.10.2020г., РД-01-655/13.11.2020г., РД-01-677/25.11.2020г. и РД-01-718/18.12.2020г. на министъра на здравеопазването и развиват основна или допълнителна икономическа дейност /съгласно данни за 2019г./ в един от посочените в т.4 от раздел 11.1 „Критерии за допустимост на кандидатите“ от Условията кодове. Органът е посочил, че заявения от кандидата код на основна дейност 93.29 „Други дейности, свързани с развлечения и отдих“ се отнася за 5 броя офиси, като заповед №РД-01-677/25.11.2020г. ограничава извършването на икономическа дейност с посочения код. Според органа обаче, дружеството продължава да извършва същата дейност в периода 27.11.2020г. – 31.01.2021г. Органът е приел, че кандидата не е пряко засегнат от горепосочените заповеди на министъра на здравеопазването. Процесната заповед е подписана с валиден КЕП на издателя, съгласно удостоверенията от „Борика“ АД на л.151-152 и л.187-193 от делото.

            Цитираните в жалбата и оспорената заповед заповеди №РД-01-626/27.10.2020г. и №РД-01-677/25.11.2020г. на министъра на здравеопазването са приложени на л.206-208 и л .221-223 от делото.

            Съгласно известие за доставяне на л.199 от делото, жалбата срещу оспорената заповед е подадена по пощата на 05.05.2021г.

            Видно от приложените към жалбата 6бр. СД за ДДС, декларираните стойности на облагаемите доставки за м.12.2019г., м.01.2020г. и м.02.2020г., от една страна и декларираните такива за м.12.2020г., м.01.2021г. и м.02.2021г., от друга страна са различни, като първите са приблизително два пъти по-високи от вторите /вж.  л.12-17/.

            Св.М. /мажоритарен собственик в дружеството/ сочи, че дружеството е създадено през 2008г. Дейностите са свързани с организиране на програми за културен обмен на български студенти със САЩ и консултантска дейност, свързана с възможностите за средно и висше образование на учениците и студентите в България и възможностите за образование извън страната  - в страните от ЕС, САЩ и всички други страни, които ги интересуват. Предвид обстоятелството, че клиентите изцяло са ученици и студенти, през годините дружеството винаги е организирало презентации в училища и университети и е извършвало директни продажби на клиентите. Поради спецификата на процесите, свързана с организиране на програмите на дружеството, най-активната дейност е започвала малко след началото на учебната година за учениците, т.е. края на месец 09, а за университетите – след 22.09 – месец 10 до към средата на месец 11. Свидетелят сочи, че забраните по заповедта на министъра на здравеопазването №677 са се отразили на продажбите и мероприятията, т.к. със заповедта се преустановява присъственото обучение и се забраняват масови събития, каквито дружеството е организирало. Станали са невъзможни директните продажби, извършвани до този момент. Това е довело до спад в продажбите като цяло, видно от СД за ДДС до НАП за съответните отчетни периоди. Свидетелят сочи, че дружеството има офиси във всички по-големи университетски центрове в България. Програмите, които предлага са добре познати на клиентите, които са свикнали при презентациите на място да идват с ясно намерение за заявяване на участие и конкретен избор за университети и специалност, респ. конкретна дестинация в САЩ при програмите за културен обмен. Нерядко на такива мероприятия са присъствали и партньори на дружеството от САЩ. Свидетелят сочи, че продажбата на услугата се случва приоритетно на тази събития, по-рядко в офисите на фирмата и това е причина искането за БФП до НАП да касае ограничаване на дейността, е не за прекратяване на същата, т.к. дейността относно продажбите на място е изцяло преустановена в резултат на заповедите на министъра без дружеството да прекратява дейността изобщо. Поисканата помощ е за ограничаване на дейността. Свидетелят допълва, че в представения оборот за периода 01.11.2019г. – 31.10.2020г. декларираните продажби не са извършени онлайн и това е отразено по указание на НАП за да се докаже, че оборотите не са реализирани неприсъствено по терминологията от НАП.

            Показанията на свидетеля съдът намира за обективни и достоверни, т.к. са във връзка с писмените доказателства относно предмета на дейност на дружеството и реализираните продажби през периодите на м.11.2019г. – м.01.2020г. и м.11.2020г. – м.01.2021г.

            Горната фактическа обстановка се установява и доказва от посочените по-горе доказателства.

С оглед така установената фактическа обстановка, жалбата е допустима като подадена от пълномощник на надлежен правен субект с право на обжалване по чл.147, ал.1 от АПК, пред компетентния за разглеждането й съд в преклузивния срок по чл.149, ал.1 от АПК. Разгледана по същество, жалбата е основателна. Съображенията за това са следните:

            В резултат на служебната проверка по чл.168, ал.1 от АПК съдът намира, че оспорената заповед изхожда от компетентен орган. Отказаната БПФ се предоставя със средства от ЕСИФ по см. на чл.1, ал.2 от ЗУСЕСИФ. Нормите на чл.26б, ал.3 и ал.4 от Закона за мерките и действията по време на извънредно положение във вр. с решение №947 на МС от 18.12.2020г. за даване съгласие на Министерство на икономиката по линия на ОП „Иновации и конкурентоспособност“ 2014 - 2020 да обяви процедура на директно предоставяне с конкретен бенефициент НАП за целите на изпълнение на мярка „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки“, възлагат правомощия на НАП по превеждане на средствата по чл.26б, ал.1 от закона в качеството на бенефициент по процедура за директно предоставяне на средствата с Министерство на икономиката по посочената оперативна програма по см. на чл.25, ал.1, т.2 от ЗУСЕСИФ. Видно от утвърдените по реда на чл.26, ал.1 от ЗУСЕСИФ Условия за кандидатстване и условия за изпълнение за предоставяне на БФП по оперативната програма, схема за набиране на заявления за подкрепа BG16RFOP002-2.095 „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки“, т.16 „Приложим режим на минимални/държавни помощи/ от същите, БФП по схемата се предоставя чрез акт от администратора на помощта НАП. Следователно, отказът за предоставяне на БПФ също се постановява от НАП. Нормата на чл.10, ал.1, т.1 от ЗНАП възлага в правомощия на изпълнителния директор на НАП организирането, ръководството и контрола на цялостната дейност на агенцията, поради което същият представлява и управлява дейността на администратора на помощта и като такъв разполага с компетентността да издаде оспорената заповед. Страните не спорят относно компетентността.

По формата на акта:

            При издаване на отказа са спазени общите изисквания за писмена форма по чл.59, ал.2 от АПК. Посочени са имената и длъжността на издателя, неговият адресат, фактически и правни основания за издаване и ясно формирано волеизявление на органа. Налице е пълно съответствие между фактическите обстоятелства и разпоредения отказ за предоставяне на БПФ.

Неоснователно жалбоподателят релевира отсъствие на пълни мотиви за извода на органа, че дружеството не отговаря на критериите за помощта. Отказът е формулиран по ясен начин и е свързан с резултатите от проверката на органа, сочещи  за извършвана от дружеството дейност в периода 27.11.2020г. – 31.01.2021г. Достоверността на данните и тяхното доказване е въпрос по съществото на спора, а не по формата на акта. Останалите мотиви на органа проследяват хронологията по подаденото от кандидата за помощта заявление, неговото уточняване с допълнително подадените документи и формирания извод на органа за неизпълнено условие от заложените две в утвърдените нормативни документи по мярката.

По процедурата:

Отказът е издаден при спазване на процедурата, регламентирана в Условия за кандидатстване и условия за изпълнение за предоставяне на БФП по схемата от НАП и по-конкретно по т.21 „Ред за подбор“ на заявленията за подкрепа“ и т.23 „Начин на подаване на заявленията за подкрепа“. Жалбоподателят е подал заявление по електронен път с приложени към него декларации , включени в списъка на документите по т.24 от Условията за кандидатстване и условия за изпълнение. При документална проверка на заявленията, НАП е упражнила правото на иска допълнителна информация  и разяснения от кандидата по повод установено несъответствие, изпращайки уведомление и давайки срок за корекция по см. на задълженията по т.21 от Условията за кандидатстване. Процесният отказ е постановен след приобщаване на постъпилите допълнителни документи с коригирано заявление и попълнен формуляр за оценка на проекта.           

Изложеното налага извод за спазване на общите правила по чл.35 и чл.36 от АПК. Органът е изяснил относимите към проектното предложение на жалбоподателя фактически обстоятелства, основани на съдържанието на предложението, неговите приложения и допълнително постъпилите данни, противно на твърдението на оспорващия.

            По материалния закон:

            Въведените от НАП условия за допустимост на кандидатите за БФП по т.4 от т.11.1 „Критерии за допустимост на кандидатите“ от Условия за кандидатстване и условия за изпълнение са две. Първото е свързано с преустановяване или ограничаване на дейността на кандидата в заявените за подкрепа търговски обекти в резултат на някоя от изброените заповеди на министъра на здравеопазването, между които са заповеди с №№РД-01-626/27.10.2020г. и РД-01-677/25.11.2020г. Второто условие е кандидатите да развиват основна или допълнителна икономическа дейност  /съгласно данни за 2019г./ в един от изброените кодове/сектори съгласно КИД – 2008, Приложение №3 към Условията на НАП, изрично изброени в т.4.

            Страните не спорят относно наличието на второто условие, т.к. заявената от кандидат КИД е 93.29 „Други дейности, свързани с развлечения и отдих“, която е основна икономическа дейност и се включва в обхвата на дейностите за кандидатстване по мярката.

            Спорът между страните е относно наличието на първото условие за допустимост на кандидата по отношение преустановяване, респ. ограничаване на дейността в резултат на действие на заповедите на министъра на здравеопазването.

            Необоснован от доказателствата по преписката и допълнително приобщените такива в съдебното производство е извода на органа за отказ от подпомагане поради продължаване на дейността в периода 27.11.2020г. – 31.01.2021г. Видно от коригираното заявление, писмения отговор на дружеството и приложената към него справка за реализирания оборот, дружеството не кандидатства за помощта поради преустановяване на дейността, а в следствие на ограничаване на същата. В писмения отговор кандидатът изрично е записал, че предметът на дейност осъществява по два начина – основно в университети, училища и школи и по-малко – на място в офисите, което произтича от спецификата на предлаганите услуги, свързана с организиране на студентски и младежки програми за културен обмен, образование и пътувания в САЩ и Европа. Клиенти на дружеството са основно студенти и ученици. Това налага организиране на множество събития в университети, училища и школи, където се извършват основната част от продажбите на предлаганите услуги. Тази част от дейността преимуществено се осъществява в началото на учебната година на учениците и студентите, т.е. в периода месец септември, октомври – до месец януари. Видно от СД за ДДС за посочените периоди 2019 - 2020г. и 2020 - 2021г., търговските обороти на дружеството на спаднали почти на половина, т.е. налице е ограничаване на дейността. Дружеството е декларирало, че липсват реализирани неприсъствени обороти, т.е. няма онлайн продажби измежду заявения по преписката оборот. Данните за оборота са били на разположение на органа както по преписката, така и по данъчното досие на дружеството. Следователно, дружеството е доказало декларираното от него ограничаване на дейността. Утвърдената от НАП документация за участие в процедурата, позволява участие на кандидат, доказал не само преустановяване на дейността, но и ограничаване на същата. Доказва се, че ограничаването на дейността е резултат от действието на заповед №РД-01-667/25.11.2020г. на министъра на здравеопазването /със срок на действие от 23.30 часа на 27.11.2020г. до 21.12.2020г./, удължена със заповед №РД-01-718/18.12.2020г. /от 22.12.2020г. до 31.01.2021г./, видно от указанието на стр.8 /под черта/ от Условия за кандидатстване и условия за изпълнение на НАП /вж. стр.92-гръб от делото/. Неоснователно е позоваването на жалбоподателя на предходната заповед №РД-01-626/27.10.2020г., т.к. срокът й на действие е преди процесния период по оспорената заповед. Със заповед №РД-01-677/25.11.2020г. са въведени временни противоепидемични мерки на територията на Република България, като по т.1, т.2, т.3 и т.4 са преустановени присъствените учебни занятия /в т.ч. учебни практики, стажове, изнесени учебни часове, изпити, дуална система на обучение и др./ в училищата и центровете за подкрепа на личностно развитие; преустановено е провеждането в присъствена среда на групови извънкласни дейности, дейности по интереси, занимални и други, организирани в училищна и извън училищна среда за всички възрастови групи; преустановен е присъствения учебен процес във висшите училища с изключение на провеждането на държавни изпити за придобиване на специалност в системата на здравеопазването; преустановени са присъствените групови занятия в езикови центрове, образователни центрове и други обучителни центрове, организирани от юридически лица и физически лица. По т.6 от заповедта е преустановено провеждането на конгресно-конферентни мероприятия, семинари, конкурси, обучения, тимбилдинги, изложения и други обществени мероприятия в присъствена форма. Забраните по заповедта на министъра на здравеопазването директно са ограничили дейността на жалбоподателя, т.к. същият не е имал право да провежда в присъствена форма типичните за дейността му присъствени изложения, на които е рекламирал предлаганите услуги, а от друга страна – забраната за присъствено обучение на ученици и студенти, включително групови занятия в школи и езикови центрове е обезсмислило провеждането на организирани събития в посочените учебни места, т.к. не е имало на кой да се предложат услугите. Поради декларираното от дружеството обстоятелство, че оборотът от предходната година е реализиран изключително и само присъствено, няма основание са се счита, че забраната по заповедта на министъра на здравеопазването може да се компенсира чрез онлайн продажби, като такива в действителност липсват. Драстичният спад в облагаемия оборот по СД за ДДС за периода спрямо предходния такъв и показанията на св.М. доказват тезата на дружеството за ограничаване на икономическата дейност в резултат на действието на посочената в акта заповед на министъра на здравеопазването.

        Изложеното налага отмяна на оспореното решение и изпращане на административната преписка по реда на чл.173, ал.2 от АПК на органа за ново произнасяне. Органът следва да извърши нова преценка на основанията за допустимост по заявлението на кандидата, съобразявайки мотивите на съда в настоящето решение относно приложението на материалния закон.

            На основание чл.143, ал.1 от АПК НАП дължи заплащане на жалбоподателя на деловодни разноски в размер на 710лв. по представения списък на л.225 от делото, включващи 50лв. ДТ, 384лв. адвокатско възнаграждение за изготвяне на жалба и 276лв. адвокатско възнаграждение за представителство по делото. Разноските са доказани и реално сторени.

            Мотивиран от горното, съдът

 

Р Е Ш И:

 

            ОТМЕНЯ заповед №З-ЦУ-1357/19.04.2021г. на изпълнителния директор на НАП, с която се отказва предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014 – 2020 по Схема за набиране на заявления за подкрепа BG16RFOP002-2.095 „Подкрепа чрез оборотен капитал за МСП, засегнати от временните противоепидемични мерки“ на „Ориндж Едюшейшън“ ООД, ЕИК *********, заявление рег.№BG16RFOP002-2.095-0288.

ИЗПРАЩА преписката на изпълнителния директор на НАП за постановяване на нов административен акт по посоченото заявление на „Ориндж Едюкейшън“ ООД при спазване на задължителните указания на съда по тълкуването и прилагането на закона, дадени в мотивите на решението.

ОСЪЖДА НАЦИОНАЛНА АГЕНЦИЯ ЗА ПРИХОДИТЕ да заплати на „ОРИНДЖ ЕДЮКЕЙШЪН“ ООД деловодни разноски в размер на 710лв. /седемстотин и десет лева/.

            Решението подлежи на касационно обжалване от страните пред ВАС в 14-дневен срок получаване на съобщенията за изготвянето му.

            Решението да се съобщи на страните.

 

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: