Р Е Ш Е Н И Е
Номер |
|
Година |
16.06.2020 |
Град |
Кърджали |
|||||||||||||||
В
ИМЕТО НА НАРОДА
|
||||||||||||||||||||
Кърджалийски
административен |
Съд |
|
състав |
|||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
На |
21.05. |
Година |
2020 |
|||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
В
публично заседание и следния състав: |
||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
Председател |
АНГЕЛ
МОМЧИЛОВ |
|||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
Членове |
|
|||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
Съдебни
заседатели |
|
|||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
Секретар |
Мариана
Кадиева |
|
||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
Прокурор |
|
|
||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
като
разгледа докладваното от |
Ангел
Момчилов |
|
||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
Адм. |
дело
номер |
42 |
по
описа за |
2020 |
година. |
|||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
Производството е по реда на чл. 211 от ЗМВР.
Депозирана
е жалба от Й.И.Х. от ***, против
Заповед № 292з-2493/30.12.2019 год., издадена
от директора на ОДМВР - Кърджали, с която на жалбоподателя е наложено дисциплинарно наказание
„писмено предупреждение“ за срок от 3 месеца.
Счита,
че оспорената заповед е незаконосъобразен поради съществени нарушения на административнопроизводствените правила, противоречие с материалноправни разпоредби и несъответствие с целта на
закона.
Твърди,
че в оспорената заповед са налични съществени процесуални пороци, които водят
до недопустимост на индивидуалния административен акт.
Излага
съображения, че обжалваният акт е издаден в нарушение на чл. 210, ал. 1 от ЗМВР, като в конкретния случай заповедта била издадена при липса на
доказателства, въз основа на които е установено нарушението. В тази връзка
сочи, че оспорения акт не било посочено, в какво конкретно се изразявала
небрежността му в служебната му дейност. Отделно от това при налагането на
наказанието не били взети предвид обстоятелствата, че не бил информиран и не му
било провеждано обучение във връзка с визираните в заповедта промени в ЗДвП и
не бил запознаван по никакъв начин за промените в ЗДвП.
Въвежда
доводи, че дисциплинарно наказващият орган не бил взет предвид и действаща
Заповед с рег. № ***/*** г., издадена от министъра на вътрешните работи,
потвърдена с Писмо № ***/*** г., с които било въведено задължение за
ръководителите на структурите по чл. 37 от ЗМВР да осигуряват своевременно
запознаване на всички служители в структурата срещу подпис с всички
новоиздадени вътрешноведомствени правила и актове на ръководителя на
структурата, както и да извършват на всеки шест месеца проверка на знанията на
служителите в ръководената от тях структура. В този смисъл счита, че е следвало
да бъде уведомен от директора на ОДМВР за настъпилата промяна в ЗДвП и
запознаване със същата срещу подпис.
На
следващо място твърди, че в случая не е взет предвид факта, че при издаването
на процесните 10 бр. глоби с фиш е използвал „Работна
станция за отдалечен достъп“/РСОД-таблет/, чийто
модул софтуерно се обслужвал от софтуерна фирма, която имала задължението да
въвежда в програмния продукт настъпилите промени в ЗДвП. В тази връзка
счита, че няма как да носи отговорност
за това, че ползваният от него програмен продукт не е бил актуализиран.
Ревелира доводи, че е налице нарушение на чл. 195, ал. 1 от ЗМВР, както и неспазване на изискването на чл. 205, ал. 3 от ЗМВР, тъй като не
бил уведомен за правата си по посочената разпоредба и не му била дадена
възможност да посочи друг служител от МВР, който да го подпомага. Последното
представлявало съществено нарушение на производствените правила и се явявало отменително основание по чл. 146, т. 3 от АПК.
В
заключение счита, че е допуснато и нарушение на чл. 206, ал. 2 от ЗМВР, тъй
като в заповедта не било установено какви противоправни
последици са настъпили от неговото поведение, поради което оспореният акт се
явявал издаден в противоречие с целта на закона, основание за отмяна по чл.
146, т. 5 от АПК.
Моли съда да постанови решение, с което да
отмени Заповед №
292з-2493/30.12.2019 год., издадена
от директора на ОДМВР - Кърджали, с която на Й.И.Х. е наложено дисциплинарно наказание „писмено
предупреждение“ за срок от 3 месеца. Претендира присъждането на деловодни
разноски.
В
съдебно заседание чрез пълномощник, поддържа
депозираната жалба по изложените в нея съображения.
Ответникът по жалбата се представлява от
юрк. М. П., която оспорва изцяло подадената жалба.
Излага съображения, че нарушението е безспорно установено и дисциплинарното
наказание е съответно на тежестта на деянието и дееца. Представя писмена
защита, в която излага подробни съображения в подкрепа на доводите си за
законосъобразност на оспорената заповед. Моли съда да постанови решение, с
което да отхвърли процесната жалба.
Съдът като прецени
събраните по делото доказателства в тяхната съвкупност и поотделно, намира за
установено от фактическа и правна страна следното:
С писмо рег. № ***/***
г./л. 21 от делото/ ГД „Национална
полиция“ към МВР е разпоредила на директорите на СДВР и ОДМВР да извършат
проверка за периода от 20.05.2018 г. до датата на получаване на писмото за
наличие на издадени фишове и НП със санкционна разпоредба чл. 181, т. 6 и чл.
183, ал. 3, т. 7 от ЗДвП, както и за наложени глоби в размер по-малък от 50 лв.
за санкцията по чл. 181, т. 1, т. 3 и т. 7 от ЗДвП. Посочено е, че с ДВ, бр. 97
от 2017 г., в сила от 09.12.2017 г. глобата по чл. 181 от ЗДвП е фиксирана в
размер на 50 лв., а с ДВ, бр. 2 от 2018 г., в сила от 20.05.2018 г. чл. 181, т.
6 от ЗДвП и чл. 183, ал. 3, т. 7 от ЗДВП са отменени.
Във връзка с дадените разпореждания в ОДМВР – Кърджали е
извършена проверка относно издадените за периода фишове и НП по посочените
текстове, резултатите от която са материализирани в докладна записка с рег. № ***/***
г./л. 20 от делото/.
Със Заповед № ***/***
г./л. 19 от делото/ директорът на
ОДМВР – Кърджали е разпоредил извършването на проверка за изясняване на
постъпилите данни за нарушение на служебната дисциплина и установи наличието на
основание за реализиране на дисциплинарна отговорност от *** Й.И.Х. – *** ***
при ОДМВР – Кърджали, при което е определил и съставът на комисията, която да
извърши проверката.
И.И.Х. е предоставил обяснения във връзка с проверката, обективирани в „Сведение“ с рег. № ***/*** г./л. 27 от делото/. Изложени са твърдения,
че 4бр. фишове са издадени от АИСПП чрез РСОД, при което системата сама
генерира санкционната разпоредба и служителят няма контрол върху нея. По
отношение на 9бр. фишове със серия „*“ е посочил, че същите са въведени ръчно в
АНД от инспектор в сектор „Пътна полиция“ и са приети от системата без
проблем.
На 19.11.2019 г. е
изготвена справка по извършената проверка/рег. № *** – л. 16 – л. 18 от делото/, в която комисията е изложила становище,
че със съставяне на неправомерните фишове Й.Х. е извършил дисциплинарно
нарушение по чл. 194, ал. 2, т. 2 от ЗМВР – неизпълнение на служебно
задължение, за което ан основание чл. 199, ал. 1, т.
5 от ЗМВР – пропуски в изучаването и прилагането на разпоредбите,
регламентиращи служебната дейност, следва да бъде наложено дисциплинарно
наказание „Писмено предупреждение“. Комисията е изложила мотиви, че съставянето
на всички незаконосъобразни фишове е без умисъл за неспазване на закона и
вследствие на непознаване на несъобразяване с поправки ЗДвП, поради което е
предложила на служителя да бъде наложено наказание „Писмено предупреждение“ на
основание чл. 195, ал. 1, т. 5 от ЗМВР, за срок от 3 месеца.
Със Заповед № 292з-2493/30.12.2019 год./л. 7 – л. 8/, издадена
от директора на
ОДМВР-Кърджали, на основание чл. 204, т. 3, чл.
194, ал. 2, т. 2, чл. 199, ал. 1, т. 5 и чл. 197, ал. 1, т. 2 от ЗМВР, на *** Й.И.Х.
– *** *** ***
при ОДМВР – Кърджали, е наложено дисциплинарно наказание „писмено
предупреждение“ за срок от 3 месеца, считано от датата на връчване на заповедта.
В акта са изложени мотиви, че извършеното нарушение на служебната дисциплина е
установено при проверка, назначена със Заповед
№ ***/*** г. и приключила със справка рег. № ***/*** г., в която е изразено
становище на комисията, че *** Й.Х. не е изпълнил вменено задължение от
длъжностна характеристика с рег. № ***/*** г., регламентиращо служебната
дейност – „да познава ЗДвП и издадените на негова основа подзаконови нормативни
актове“. Служителят е бил запознат с длъжностната характеристика, като в
периода от 10.11.2018 г. до 25.08.2019 г. на територията на община Кърджали
неправомерно е наложил 10 глоби по отменената санкционна разпоредба на чл. 183,
ал. 3, т. 7 от ЗДвП. Посочено е, че комисията е извела извода, че е допуснато
нарушение на служебната дисциплина по смисъла на чл. 194, ал. 2, т. 2 от ЗМВР,
при което е квалифицирала нарушението като съставомерно
по чл. 199, ал. 1, т. 5 от ЗМВР, за което се предвижда дисциплинарно наказание
по чл. 197, ал. 1, т. 2 от ЗМВР. Предвид изложеното и след анализ и обсъждане
на доказателствата дисциплинарнонаказващия орган е
приел, че Й.Х. е извършил горепосоченото нарушение на служебната дисциплина, за
което не са изтекли преклузивните срокове по чл. 195,
ал. 1 от ЗМВР. Изложени са съображения относно предоставените от служителя
писмени сведения, фактическото осъществяване на нарушението, формата на вината,
тежестта на нарушението, настъпилите последици, цялостното поведение на
служителя, включително липсата на наложени наказания и обстоятелството, че в
срока на службата е награждаван 1 (един) път, въз основа на което е наложено
дисциплинарно наказание „писмено предупреждение“ в минимално определения от
закона срок, 3 месеца.
При така установената
фактическа обстановка, съдът намира, че процесната жалба е
подадена в срока по чл. 149, ал. 1 от АПК,
от надлежна страна и при наличен правен интерес, в предвидената от закона писмена форма, срещу
административен акт, който подлежи на оспорване, т.е. на съдебен контрол за
законосъобразност, поради което се явява процесуално допустима.
Безспорно е по делото, че *** Й.И.Х. е
служител на МВР – *** *** ***
при ОДМВР – Кърджали.
Съгласно разпоредбата на чл.
168, ал. 1 от АПК съдът не се ограничава само с обсъждане на основанията,
посочени от оспорващия, а проверява законосъобразността на оспорения
административен акт на всички основания по чл. 146 от АПК. След извършване на
проверката по чл. 168 от АПК съдът намира за установено, следното:
Оспорената
заповед е издадена от компетентен
по място, материя и степен орган в предписаната от чл. 210 от Закона за
министерство на вътрешните работи/ЗМВР/ писмена форма.
Директорът на ОДМВР – Кърджали се явява
компетентен орган по смисъла на чл. 204, т. 3 от ЗМВР, съгласно която норма всички наказания по
чл. 197 за служителите на младши изпълнителски длъжности, за стажантите за
постъпване на младши изпълнителски длъжности/каквото е длъжността на
жалбоподателя/, за стажантите за постъпване на младши изпълнителски длъжности,
а за служителите от висши ръководни, ръководни и
изпълнителски длъжности – наказанията по чл. 197, ал. 1, т. 1 – 3, се налагат
със заповеди на ръководителите на структурите по чл. 37, каквато структура е и
ОДМВР – Кърджали.
Спазена е процедурата по чл. 206, ал. 1 от
МВР – независимо от предоставената му възможност, след запознаване с
изготвената справка от назначената комисия, да даде допълнителни обяснения или
изложи възражения, такива не са предоставени от държавния служител. При
постановяване на заповедта административният орган е разгледал и обсъдил
предоставените от Й.Х. писмени обяснения във връзка с образуваното
дисциплинарно производство, материализирани в Сведение с рег. № ***/*** г.
В конкретния случай са спазени и сроковете
по чл. 195, ал. 1 от ЗМВР. В този смисъл съдът намира за неоснователно
въведеното в жалбата възражение за неспазен срок по чл. 195, ал.1 от ЗМВР.
Видно от текста на цитираната разпоредба дисциплинарното наказание се налага не
по-късно от два месеца от откриване на нарушението и не по-късно от една година
от извършването му. По силата на чл. 196 от ЗМВР дисциплинарното нарушение се
смята за открито, когато органът, компетентен да наложи дисциплинарното
наказание, е установил извършеното нарушение и самоличността на извършителя, а
дисциплинарното нарушение е установено, когато материалите от дисциплинарното
производство постъпят при компетентния дисциплинарно наказващ орган. В
конкретния случай в изготвената от назначената комисия справка с рег. № ***/***
г. са посочени издадени 10 бр. фишове за глоба за периода от 10.11.2018 г. до
25.08.2019 г. Изготвената справка за извършената проверки по получени данни за
извършено дисциплинарно нарушение и установяване на извършителя, е постъпила
при дисциплинарнонаказващия орган на 21.11.2019 г.,
респ. на посочената дата е открито нарушението и е започнал да тече
двумесечният срок, поради което и с оглед разпоредбата на чл. 196 от ЗМВР, тъй
като процесната заповед е издадена на 30.12.2019 г.,
то в случая са спазени сроковете по чл. 195, ал. 1 от ЗМВР. В тази връзка
следва да се отбележи, че наказанието е наложено в законоустановения
едногодишен срок от извършване на нарушението, като в случая дисциплинарнонаказващия орган е приел, че се касае за
нарушение в периода от 10.11.2018 г. до 25.08.2019 г., т.е. след като
последният издаден от жалбоподателя фиш, релевантен за процесното
дисциплинарно нарушение е издаден на 25.08.2019 г., то едногодишният срок
изтича на 25.08.2020 г.
В конкретния случай са спазени
императивните изисквания на чл. 210, ал. 1 от ЗМВР за форма и съдържание на
акта за налагане на дисциплинарно наказание. Процесната
Заповед № 292з-2493/30.12.2019 г. съдържа всички задължителни реквизити по
смисъла на цитираната норма. Извършеното от Й.И.Х. дисциплинарно нарушение е
индивидуализирано от фактическа и правна страна. Посочени са мястото, времето и
обстоятелствата, при които е извършено нарушението, разпоредбите, които са
нарушени и доказателствата, въз основа на които то е установено. Изложени са
обстоятелствата, които обосновават наличието на съставомерно
от обективна и субективна страна поведение, изразяващо се в неизпълнение на
служебните задължения по смисъла на чл. 194, ал. 2, т. 2 от ЗМВР, като извършеното
от жалбоподателя е квалифицирано по чл. 199, ал. 1, т. 5 от ЗМВР – пропуски в изучаването и прилагането на
разпоредбите, регламентиращи служебната дейност.
Настоящият съдебен състав намира, че
оспорената заповед е издадена в съответствие с материалния закон и при липса на
допуснато съществено нарушение на административнопроиздзводствените
правила, респ. не са налице отменителните основания
по смисъла на чл. 146, т. 3 и т. 4 от АПК.
В конкретния случай дисциплинарното
производство е проведено при спазване на изискванията на глава VIII от ЗМВР. В тази връзка дисциплинарното производство е
образувано с оглед наличието на данни за извършено дисциплинарно нарушение от
страна на *** Й.Х.. Със Заповед № ***/*** г./л. 19/ на директора на ОДМВР - Кърджали е разпоредено
извършването на проверка в съответствие с чл. 205, ал. 2 от ЗМВР. Заповедта, в
която е посочен съставът на комисията и обхвата на проверката, е надлежно
връчена на жалбоподателя, с което същият е надлежно уведомен за образуваната проверка
относно осъществено дисциплинарно нарушение. Изготвена е изискуемата обобщена
справка, като е предоставена възможност на жалбоподателя да се запознае със същата,
което е надлежно удостоверено с подписа му. Видно от положения ръкописен текст
при връчване на справката/л. 18/,
жалбоподателят е потвърдил, че е запознат с правото си в срок до 24 часа да
представи допълнителни обяснения или възражения, което същият не е сторил.
Предвид изложеното и по-горе въведените
мотиви, съдът намира, че оспорената заповед е издадена при липса на съществени
процесуални нарушения, поради което релевираните в
този смисъл доводи от жалбоподателя, включително и твърдения за нарушения на
чл. 205, ал. 3 от ЗМВР, се явяват неоснователни.
Процесната Заповед № 292з-2493/30.12.2019 г. е издадена и в
съответствие с материалния закон и целта на закона.
Административния орган е приел, че *** Й.Х.
не е изпълнил вменено му задължение от длъжностна характеристика с рег. № ***/***
г., регламентиращо служебната дейност – „да познава ЗДвП и издадените на негова
основа подзаконови нормативни актове“, като в периода от 10.11.2018 г. до
25.08.2019 г. на територията на община Кърджали неправомерно е наложил 10 глоби
по отменената санкционна разпоредба на чл. 183, ал. 3, т. 7 от ЗДвП. Посочил е,
че е допуснато нарушение на служебната дисциплина по смисъла на чл. 194, ал. 2,
т. 2 от ЗМВР, при което е квалифицирал нарушението като съставомерно
по чл. 199, ал. 1, т. 5 от ЗМВР, за което се предвижда дисциплинарно наказание
по чл. 197, ал. 1, т. 2 от ЗМВР. Предвид изложеното и след анализ и обсъждане
на доказателствата дисциплинарнонаказващия орган е
приел, че Й.Х. е извършил горепосоченото нарушение на служебната дисциплина, за
което не са изтекли преклузивните срокове по чл. 195,
ал. 1 от ЗМВР. Изложени са съображения относно предоставените от служителя
писмени сведения, фактическото осъществяване на нарушението, формата на вината,
тежестта на нарушението, настъпилите последици, цялостното поведение на
служителя, включително липсата на наложени наказания и обстоятелството, че в
срока на службата е награждаван 1 (един) път, въз основа на което е наложено
дисциплинарно наказание „писмено предупреждение“ в минимално определения от
закона срок, 3 месеца.
Съдът намира, че в настоящия процес се
доказа описаното в обстоятелствената част на заповедта дисциплинарно нарушение,
извършено от жалбоподателя на посочената дата и място. В този смисъл събраните
по делото доказателства по безспорен и несъмнен начин установяват описаната в
заповедта и изготвената справка фактическа обстановка по осъществяване на
нарушението. От приетите в производството Глоба с фиш, серия ** № *** от *** г.
; Глоба с фиш, серия ** № *** от *** г.; Глоба с фиш, серия ** № *** от *** г.;
Глоба с фиш, серия ** № *** от *** г.; Глоба с фиш, серия ** № *** от *** г.,
Глоба с фиш, серия ** № *** от *** г.; Глоба с фиш, серия ** № *** от *** г.;
Глоба с фиш, серия ** № *** от *** г.; Глоба с фиш, серия ** № *** от *** г. и
Глоба с фиш, серия ** № *** от *** г., всичките издадени от Й.И.Х. – *** ***
към ОДМВР – Кърджали, се установява, че с всеки един от тях жалбоподателят е
наложил глоба в размер на 30 лв. на основание чл. 181, т. 6 във вр. с чл. 183, ал. 3, т. 7 от ЗДвП. Посочените разпоредби
от ЗДвП са претърпели изменение през годините, като релевантни за настоящия
процес са измененията с ДВ, бр. 97 от 2017 г., в сила от 09.12.2017 г., с което
изменение глобата по чл. 181 от ЗДвП е определена в абсолютен размер от 50 лв.,
а с ДВ, бр. 2 от 2018 г., в сила от 20.05.2018 г., нормата на чл. 183, ал. 3,
т. 7 от ЗДВП е отменена и е въведена разпоредбата на чл. 179, ал. 6,
предвиждаща минимално наказание от 50 лв.
Съдът намира за неоснователни,
голословни и ирелевантни доводите на жалбоподателя, че
не бил информиран и не му било провеждано обучение във връзка с визираните в
заповедта промени в ЗДвП и не бил запознаван по никакъв начин за промените в
ЗДвП, както и твърденията, че при издаването на процесните
10 бр. глоби с фиш е използвал „Работна станция за отдалечен достъп“/РСОД-таблет/, чийто модул софтуерно се обслужвал от
софтуерна фирма, която не била въвела в програмния продукт настъпилите промени
в ЗДвП, поради което нямало как да носи отговорност за това, че ползваният от
него програмен продукт не е бил актуализиран. В тази връзка съгласно типовата
длъжностна характеристика/л. 24 – л. 26/,
с която е надлежно запознат/л. 22/,
за Й.Х. е налице задължение да познава Закона за движението по пътищата и
издадените въз основа на него подзаконови нормативни актове. В този смисъл е и
въведеното му задължение с нормата на чл. 80 от Инструкция № *** от *** г. за
реда и организацията за осъществяване на дейностите по контрол на пътното
движение, с която служителят е надлежно запознат/Списък на служителите на
сектор „Пътна полиция“ при ОДМВР – Кърджали – л. 69/, която инструкция е пряко приложима при изпълнение на
служебните му задължения. На следващо място, 3 броя от процесните
фишове са съставени от жалбоподателя ръкописно, като видно и от постъпилото
писмо от дирекция „Комуникационни и информационни системи“ към Министерство на
вътрешните работи/рег. № 529000р-1655 от
27.03.2020 г./, при издаване на фишове за нарушения по ЗДвП през РСОД-таблет потребителите имат възможност да избират между
актуалните и неактуалните санкционни разпоредби. Изложеното по категоричен
начин опровергава доводите на жалбоподателя и неговия пълномощник, че в случая
е била налице обективна невъзможност Й. да наложи нормативно установената в
ЗДвП санкция, прилагайки действащата към момента разпоредба. Ирелевантни за
процеса са изложените в представеното по административната преписка „Сведение“
от 05.11.2019 г./л. 27/ доводи, че съставените
фишове серия * били въведени ръчно в системата от инспекторски състав, при
което били приети от системата без проблем. Дисциплинарното наказание е наложено за
издаване на фишове за глоба в разрез с действащите разпоредби на ЗДвП, а не за
неправилно въвеждане на издадените фишове в поддържаната база данни.
В заключение, Й.И.Х. в качеството си на ***
*** към ОДМВР – Кърджали има задължението да следи за измененията в Закона за
движението по пътищата и да прилага релавантните
редакции на санкционните норми на закона при констатиране на нарушения на ЗДвП,
което свое задължение в случая безспорно не е изпълнил, издавайки
горепосочените фишове за налагане на глоба. С така осъществените действия
жалбоподателят е осъществил нарушение на служебната дисциплина по смисъла на
чл. 194, ал. 2, т. 2 от ЗМВР – неизпълнение на служебните задължения. Деянието
правилно е квалифицирано по чл. 199, ал. 1, т. 5 от ЗМВР, която норма предвижда
дисциплинарно наказание „писмено предупреждение“ за пропуски в изучаването и
прилагането на разпоредбите, регламентиращи служебната дейност.
В
случая е налице и спазване на целта на закона, а именно при нарушения на
служебната дисциплина от страна на държавните служители в МВР, те да се
наказват с предвидените в ЗМВР дисциплинарни наказания – чл. 195, ал. 1 от ЗМВР, като при наличието на някое от описаните в чл. 199 от ЗМВР нарушения на
служебната дисциплина да се налага дисциплинарно наказание „писмено
предупреждение“.
Наказващия
орган е съобразил цялостната дейност на служителя – обстоятелството, че в срока
на службата е награждаван 1 (един) път; липсата на други наложени наказания;
формата на вината; тежестта на нарушението; обстоятелствата, при които е
извършено и настъпилите неблагоприятни последици, при което е наложил наказание
в минимално определения от закона размер, а именно „три месеца“.
Предвид
гореизложеното съдът намира, че депозираната от И.И.Х.
от ***, жалба против Заповед № 292з-2493/30.12.2019 год., издадена
от директора на ОДМВР - Кърджали, с която на *** Й.И.Х. – *** *** *** при ОДМВР –
Кърджали, е наложено дисциплинарно наказание „писмено предупреждение“ за срок
от 3 месеца, считано от датата на връчване на заповедта, се явява неоснователна
и следва оспорването да се отхвърли.
При този
изход на делото, с оглед надлежно заявеното от пълномощника на ответника искане
за присъждане на юрисконсултско възнаграждение и на
основание чл. 144 от АПК във вр. с чл. 78, ал. 8 от ГПК, чл. 37 от Закона за правната помощ и чл. 24 от Наредбата за заплащането на
правната помощ, следва в полза на ОДМВР-Кърджали да бъде присъдено юрисконсултско възнаграждение в размер на 100 лв.
Водим от горното
и на основание чл. 172, ал. 1 и ал. 2 от АПК, съдът
Р Е Ш И :
ОТХВЪРЛЯ оспорването по жалба на И.И.Х.
от ***, с ЕГН **********, срещу Заповед № 292з-2493/30.12.2019 год., издадена
от директора на ОДМВР - Кърджали, с която на *** Й.И.Х. – *** *** *** при ОДМВР –
Кърджали, е наложено дисциплинарно наказание „писмено предупреждение“ за срок
от 3 месеца, считано от датата на връчване на заповедта.
ОСЪЖДА И.И.Х. от ***, с ЕГН **********,
да заплати на Областна дирекция на МВР гр.Кърджали, деловодни разноски в размер
на 100 лв., представляващи юрисконсултско
възнаграждение.
Препис от решението да се връчи на
страните.
Решението
не подлежи на касационно обжалване/чл. 211, изр. последно от ЗМВР/.
Председател: