№ 155
гр. Разград , 01.12.2020 г.
РАЙОНЕН СЪД – РАЗГРАД в публично заседание на първи декември, през
две хиляди и двадесета година в следния състав:
Председател:КОНСТАНТИН П. КОСЕВ
Секретар:ГАЛЯ МАВРОДИНОВА
Сложи за разглеждане докладваното от КОНСТАНТИН П. КОСЕВ
Административно наказателно дело № 20203330200671 по описа за 2020
година.
На именното повикване в 10:30 часа се явиха:
ЖАЛБОПОДАТЕЛЯТ Теленор България ЕАД редовно призовани, не
се явява представител.
ЗА АДМИНИСТРАТИВНО НАКАЗВАЩИЯ ОРГАН редовно
призовани, не се явява представител.
ПОСТЪПИЛО е писмено становище.
РРП редовно призовани, не изпращат представител.
АКТОСЪСТАВИТЕЛЯТ редовно призован, лично.
СЪДЪТ намира, че липсват процесуални пречки по даване ход на
делото, поради което
О П Р Е Д Е Л И:
ДАВА ХОД НА ДЕЛОТО.
ДОКЛАДВА постъпилата жалба от Теленор България ЕАД, против НП
№ В-0050507/16.01.2020 година на Директор на РД за областите Варна,
Добрич, Шумен, Търговище, Разград и Силистра със седалище гр. Варна към
Главна дирекция „Контрол на пазара“ при КЗП.
ДОКЛАДВА писменото становище на наказващия орган.
1
ПРИЕМА доказателствените материали приложени към адм.
наказателната преписка, съдържащи се в НАХД № 94/20 г. на РРС.
ДОПУСКА до разпит актосъставителя.
СНЕМА самоличността й.
А. Н. Т. – 46 години, вдовица, неосъждана, без родство.
СЪДЪТ предупреждава свидетелката за наказателната отговорност по
чл. 290 от НК и същата обеща да говори истината.
СЪДЪТ пристъпи към разпит на свидетелката.
СВИДЕТЕЛКАТА А.Т.: Постъпи потребителска жалба в звеното, в
което работя. Това е потребителска жалба, която касае неизвършване на
гаранционен ремонт на мобилен телефон. Проверката е извършена на
28.10.2019 година в търговския обект, стопанисван от жалбоподателя,
находящ се на бул. България № 21. Установихме, че обекта работи,
обслужват се клиенти, надлежно се води регистър за рекламации. От
документите по жалбата и по време на проверката установихме, че телефона е
гаранционен и съответно жалбоподателката предявява рекламация на
04.10.2019 година. Служителите от Теленор България ЕАД оформят протокол
за приемане на устройството, в който отбелязват, че има изгорели пиксели,
никакви други констатации. На 16.10.2019 година Теленор България ЕАД се
произнасят по рекламацията, като не е извършил гаранционен ремонт.
Констатациите са, че е механично повреден дисплей и предлагат на
потребителя да си направи ремонт за негова сметка със смяна на дисплей за
168 лв. На 06.11.2019 година отново Теленор България ЕАД чрез
упълномощено лице не представя документи, от които е видно, че стоката е
ремонтирана в законоустановения срок. Съставих и връчих акт по ЗЗП затова,
че Теленор България ЕАД не е изпълнил административното си задължение
когато потребителската стока не съответства с договора за продажба, да я
приведе в съответствие с договора за продажба. Актът е подписан от
упълномощено лице. Теленор България ЕАД в своето писмено становище
отново излага, че потребителя сам си е увредил телефона, но тези констатации
по никакъв начин не са отразени в протокола, с който телефона постъпва за
2
ремонт. В жалбата си жалбоподателя не отрича, че има изгорели пиксели.
Естеството е изгорелите пиксели на дисплея. Не се установява причината за
тези изгорели пиксели. Може да не е механична повреда както твърдят
Теленор България ЕАД. Считам, че чл. 113, ал. 1 е нарушен.
СЪДЪТ счете делото за изяснено от фактическа страна и
О П Р Е Д Е Л И:
ДАВА ХОД ПО СЪЩЕСТВО.
СЪДЪТ обяви, че ще се произнесе с решение в срок.
ЗАСЕДАНИЕТО приключи в 10.41 часа.
ПРОТОКОЛЪТ изготвен днес в съдебно заседание.
Съдия при Районен съд – Разград: _______________________
Секретар: _______________________
3