Решение по дело №347/2018 на Административен съд - Кюстендил

Номер на акта: 110
Дата: 10 май 2019 г. (в сила от 14 януари 2021 г.)
Съдия: Галина Атанасова Стойчева
Дело: 20187110700347
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 31 юли 2018 г.

Съдържание на акта

                                                 Р   Е   Ш   Е   Н   И   Е № 110

                                           гр.Кюстендил, 10.05.2019год.

                                             В  ИМЕТО  НА  НАРОДА

Административен съд – Кюстендил, в публичното съдебно заседание на дванадесети април  през две хиляди и деветнадесета година в състав:

                                                   АДМИНИСТРАТИВЕН  СЪДИЯ: ГАЛИНА  СТОЙЧЕВА

при участието на секретаря Лидия Стоилова, като  разгледа докладваното от съдията   адм. дело № 347 по описа за 2018год., за да се произнесе, взе предвид:

Производството по делото е по реда на чл.145 и сл. АПК вр. с  §27, ал.2, т.1 от ПЗР към ЗИД на ЗСПЗЗ /ДВ, бр.62/2010г./.

Производството по делото е образувано въз основа на заповед № РД-30-196/30.07.2018г. на областния управител на област Кюстендил, с която оспорва законосъобразността на Решения №№ 831, 833, 835, 837, 838, 839, 840 и 842 / по отношение на т.1 и т.3/ от Протокол № 34/28.06.2018г. на Общински съвет – Кюстендил. Претендира се материална незаконосъобразност на оспорените  административни актове с искане  за тяхната  отмяна. Противоречието с материалния закон се обосновава с това, че е налице несъответствие между скиците - проекти на ОСЗ от една страна  и от друга – със скиците на ОСЗ и актовете за частна общинска собственост  по отношение на местностите, в които се намират имотите по оспорените решения, с оглед на което се прави извод, че не е доказано предоставянето на имотите за възстановяване при условията на съществуващи/възстановими стари реални граници.

В съдебно заседание, изложените в заповедта доводи се поддържат от процесуалния представител на областния управител - младши експерт Р.. Прави се искане за отмяна на оспорените решения и за присъждане на деловодни разноски, вкл. юрисконсултско възнаграждение.

Ответникът Общински съвет – Кюстендил, не изразява становище по оспорването.

            Заинтересованото лице Л.С.А. ***, чрез пълномощника си адв. Д. Д., изразява  становище за неоснователност на оспорването. Счита, че оспореното решение № 833 по Протокол  № 34/28.06.2018г. на Общински съвет – Кюстендил е законосъобразно като постановено от компетентен орган в предписаната писмена форма, при спазване на административнопроизводствените правила и при осъществени материалноправни предпоставки по §27, ал.2, т.1 от ПЗР към ЗИД на ЗСПЗЗ. Претендира деловодни разноски за адвокатско възнаграждение.

            Заинтересованото лице М. М. Н. *** депозира писмено становище за неоснователност на оспорването.

            Заинтересованите лица Л.Й.К. *** и Р.Ц.С. ***, заявяват становище за неоснователност на оспорването.

            Заинтересованите лица Ю.К.Д. *** и А. И. И. ***, не изразяват ясно становище по оспорването.

            Заинтересованите лица В.В.Т. и Д.З.Д. не изразяват становище по оспорването.

Административният съд, след преценка  на  становищата на страните и на събраните доказателства,  намира за установена следната фактическата обстановка по спора:

С  решение № 831  от  Протокол № 34/28.06.2018г.  на Общински съвет – Кюстендил, на основание чл.21, ал.1, т.8 от ЗМСМА и на основание §27, ал.2, т.1 от ПЗР на ЗИД на ЗСПЗЗ /ДВ, бр.62/2010г./ и чл.45, ал.2 от ППЗСПЗЗ, органът е предоставил на Общинска служба по земеделие – Кюстендил, поземлен имот № 000634, находящ се в землището на с. П.С.в местността „Р.“ с начин на трайно ползване „пасище, мера“, с площ от 6,589 дка, който е образуван от имот № 000629  по КВС и с идентификатор 57319.46.12  по КККР на с.П. С. от ОПФ с площ от 22,118дка,  за постановяване на решение за възстановяване правото на собственост на наследниците на В. Д. Ш. по искане вх. № 92-00-163/23.03.2018г.  на  началника на ОСЗ-Кюстендил във връзка със заявление вх. № ВС-28-687/16.10.2017г. на В.В.Т. – наследник  на  В. Д. Ш..

Административното производство по приемане на визираното решение е започнало по мотивирано искане вх. № 92-00-163/23.03.2018г.  на  началника на ОСЗ-Кюстендил до кмета на община Кюстендил. Поискано е на осн. §27, ал.2 от ЗИД на ЗСПЗЗ предоставяне за възстановяване на наследниците на В. Д. Ш. на земи от общинския поземлен фонд, като е посочено, че с решение № 47-12/22.03.1993г. на ПК- Кюстендил на същите е възстановено правото на собственост в съществуващи /възстановими/ стари реални граници на земеделски имот – нива от 5,900 дка в землището на с. П. С., местността „Р.“; че във връзка със заявление вх. № ВС-28-687/16.10.2017г. на В.В.Т. – наследник  на  В. Д. Ш., е извършено установяване границите на признатия имот по реда на Наредба № 49/05.11.2004г., като след нанасяне на заснетите точки в КВС се установява, че признатият  имот попада върху имот № 000629 – пР.бит от Община Кюстендил  на осн. чл.19, ал.1 от ЗСПЗЗ и е заснет като имот № 000634  съгласно скица- проект № Ф00289/06.03.2018г.    Към искането на ОСЗ са представени цитираното решението  на ПК, скицата – проект за имот с проектен  № 000634  в землището на с. П. С., местността „Р.“  с площ от 6,589 дка, начин на трайно ползване „пасище, мера“. Имота е установен като част от имот № 000629 по КВС, съотв. имот с идентификатор 57319.46.12  по КККР на с.П. С. – общински поземлен фонд, който е в местността „И.“ в землището на с. П. С., с площ 22,120дка,  НТП – пасище, мера, за който е издаден Акт за публична общинска собственост № 4868/31.05.2018г.  По искането на началника на ОСЗ е изготвена  докладна записка на кмета на община Кюстендил до Общински съвет – Кюстендил с приложен Протокол за идентифициране на имотни граници по чл.45, ал.4 от ППЗСПЗЗ от 02.01.2018г., подписан от заявителката  и  представители на ОСЗ и „Г.“ ЕООД.   Искането е  внесено за разглеждане на заседанието на ОбС – Кюстендил на  28.06.2018г. и е прието оспореното решение № 831 по Протокол № 34/28.06.2018г. на Общински съвет – Кюстендил след поименното гласуване.

 С  решение № 833  от  Протокол № 34/28.06.2018г.  на Общински съвет – Кюстендил, на основание чл.21, ал.1, т.8 от ЗМСМА и на основание §27, ал.2, т.1 от ПЗР на ЗИД на ЗСПЗЗ /ДВ, бр.62/2010г./ и чл.45, ал.2 от ППЗСПЗЗ, органът е предоставил на Общинска служба по земеделие – Кюстендил, за постановяване на решение за възстановяване правото на собственост на наследниците на Г.А.Й.  по искане вх. № 92-00-585/20.12.2017г.  на  началника на ОСЗ-Кюстендил във връзка със заявление вх. № ВС-16-759/15.05.2017г. на Л.С.А. – наследник на Г.А.Й., следните имоти:

- поземлен имот № 000547, находящ се в землището на с. Р.в местността „Д.У.“ с начин на трайно ползване „пасище, мера“, с площ от 1,098 дка , който е образуван от имот № 000543 от ОПФ с площ от 5,075дка;

- поземлен имот № 000548, находящ се в землището на с. Р.в местността „Б.Н.“ с начин на трайно ползване „пасище, мера“, с площ от 2,211 дка , който е образуван от имот № 000543 от ОПФ с площ от 5,075дка;

- поземлен имот № 000550, находящ се в землището на с. Р.в местността „А.“ с начин на трайно ползване „пасище, мера“, с площ от 0,659 дка , който е образуван от имот № 000543 от ОПФ с площ от 5,075дка;

- поземлен имот № 000551, находящ се в землището на с. Р.в местността „А.“ с начин на трайно ползване „пасище, мера“, с площ от 0,634 дка , който е образуван от имот № 000543 от ОПФ с площ от 5,075дка;

- поземлен имот № 000552, находящ се в землището на с. Р.в местността „А.“ с начин на трайно ползване „пасище, мера“, с площ от 0,474 дка , който е образуван от имот № 000543 от ОПФ с площ от 5,075дка;

 - поземлен имот № 042041, находящ се в землището на с. Р.в местността „А.“ с начин на трайно ползване „овощна градина“, с площ от 1,521 дка , който е образуван от имот № 042026 от ОПФ с площ от 3,871дка.

Административното производство по приемане на визираното решение е започнало по мотивирано искане вх. № 92-00-585/20.12.2017г.  на  началника на ОСЗ-Кюстендил до кмета на община Кюстендил. Поискано е на осн. §27, ал.2 от ЗИД на ЗСПЗЗ предоставяне за възстановяване на наследниците на Г.А.Й. на земи от общинския поземлен фонд, като е посочено, че с решение № 50-19/03.01.1997г.  на ПК- Кюстендил на същите е възстановено правото на собственост в съществуващи /възстановими/ стари реални граници на земеделски имоти – нива от 2,000 дка в землището на с. Р.в местността „Б.Н.“, нива от 0,300 дка в землището на с. Р.в местността „А.“, други с площ от 1,000 дка в землището на с. Р.в местността „Д.У.“, нива от 0,200 дка в землището на с. Р.в местността „А.“,  овощна градина от 0,600 дка  в землището на с. Р.в местността „А.“  и нива от 1,200 дка в землището на с. Р.в местността „А.“; че във връзка със заявление № ВС-16-759/15.05.2017г. на Л.С.А. – наследник на Г.А.Й., е извършено установяване границите на признатите имоти по реда на Наредба № 49/05.11.2004г., като след нанасяне на заснетите точки в КВС се установява, че признатите  имоти попадат съотв.  върху имоти №№ 000548, 000550, 000547, 000552, 000551 и 042041– пР.бити от Община Кюстендил  на осн. чл.19, ал.1 от ЗСПЗЗ и са заснети като имоти №№ 000548 - съгласно скица - проект № Ф01827/13.12.2017г.; 000550 - съгласно скица- проект № Ф01828/13.12.2017г.;  000551 - съгласно скица- проект № Ф01829/13.12.2017г.;  000552 - съгласно скица- проект № Ф01830/13.12.2017г.;  000547 - съгласно скица- проект № Ф01826/13.12.2017г.  и 042041 - съгласно скица- проект № Ф01831/13.12.2017г.   Към искането на ОСЗ са представени цитираните решения  на ПК и скиците – проекти за посочените имоти, а именно: поземлен имот № 000547, находящ се в землището на с. Р.в местността „Д.У.“ с начин на трайно ползване „пасище, мера“, с площ от 1,098 дка , който е образуван от имот № 000543 от ОПФ в местността „К.“ в землището на с.Р., с площ 5,075дка,  НТП – пасище, мера, за който е издаден Акт за публична общинска собственост № 4665/05.05.2017г.;  поземлен имот № 000548, находящ се в землището на с. Р.в местността „Б.Н.“ с начин на трайно ползване „пасище, мера“, с площ от 2,211 дка , който е образуван от имот № 000543 от ОПФ в местността „К.“ в землището на с.Р., с площ 5,075дка,  НТП – пасище, мера, за който е издаден Акт за публична общинска собственост № 4665/05.05.2017г.;   поземлен имот № 000550, находящ се в землището на с. Р.в местността „А.“ с начин на трайно ползване „пасище, мера“, с площ от 0,659 дка , който е образуван от имот № 000543 от ОПФ в местността „К.“ в землището на с.Р., с площ 5,075дка,  НТП – пасище, мера, за който е издаден Акт за публична общинска собственост № 4665/05.05.2017г.;  поземлен имот № 000551, находящ се в землището на с. Р.в местността „А.“ с начин на трайно ползване „пасище, мера“, с площ от 0,634 дка , който е образуван от имот № 000543 от ОПФ в местността „К.“ в землището на с.Р., с площ 5,075дка,  НТП – пасище, мера, за който е издаден Акт за публична общинска собственост № 4665/05.05.2017г.;  поземлен имот № 000552, находящ се в землището на с. Р.в местността „А.“ с начин на трайно ползване „пасище, мера“, с площ от 0,474 дка, който е образуван от имот № 000543 от ОПФ в местността „К.“ в землището на с.Р., с площ 5,075дка,  НТП – пасище, мера, за който е издаден Акт за публична общинска собственост № 4665/05.05.2017г. и поземлен имот № 042041, находящ се в землището на с. Р.в местността „А.“ с начин на трайно ползване „овощна градина“, с площ от 1,521 дка , който е образуван от имот № 042026 от ОПФ в местността „Г.“ в землището на с.Р., с площ 3,871дка,  НТП – овощна градина, за който е издаден Акт за частна общинска собственост № 4826/08.05.2018г. По искането на началника на ОСЗ е изготвена  докладна записка на кмета на община Кюстендил до Общински съвет – Кюстендил с приложени  Протоколи  за идентифициране на имотни граници по чл.45, ал.4 от ППЗСПЗЗ от 11.08.2017г., подписани от заявителката  и  представители на ОСЗ и „Г.“ ЕООД.   Искането е  внесено за разглеждане на заседанието на ОбС – Кюстендил на  28.06.2018г. и е прието оспореното решение № 833 по Протокол № 34/28.06.2018г. на Общински съвет – Кюстендил след поименното гласуване.

С  решение № 835  от  Протокол № 34/28.06.2018г.  на Общински съвет – Кюстендил, на основание чл.21, ал.1, т.8 от ЗМСМА и на основание §27, ал.2, т.1 от ПЗР на ЗИД на ЗСПЗЗ /ДВ, бр.62/2010г./ и чл.45, ал.2 от ППЗСПЗЗ, органът е предоставил на Общинска служба по земеделие – Кюстендил, за постановяване на решение за възстановяване правото на собственост на наследниците на Т.Н.К. по искане вх. № 92-00-123/08.03.2018г.  на  началника на ОСЗ-Кюстендил във връзка със заявление вх. № ВС-28-606/12.09.2017г. на Д.З.Д. – наследник на Т.Н.К., следните имоти:

- поземлен имот № 000217, находящ се в землището на с. Ш. в местността „К.“ с начин на трайно ползване „изоставени трайни насаждения“, с площ от 4,257дка , който е образуван от имот № 000212 от ОПФ с площ от 13,152дка;

- поземлен имот № 000222, находящ се в землището на с. Ш. в местността „К.“ с начин на трайно ползване „изоставени трайни насаждения“, с площ от 1,900дка , който е образуван от имот № 000212 от ОПФ с площ от 13,152дка;

- поземлен имот № 000170, находящ се в землището на с. Ш. в местността „З.“ с начин на трайно ползване „неизползвана ливада“, с площ от 2,793дка , който е образуван от имот № 000153 по КВС, с идентификатор 83257.17.33 по КККР от ОПФ с площ от 11,295дка.

Административното производство по приемане на визираното решение е започнало по мотивирано искане вх. № 92-00-123/08.03.2018г.  на  началника на ОСЗ-Кюстендил до кмета на община Кюстендил. Поискано е на осн. §27, ал.2 от ЗИД на ЗСПЗЗ предоставяне за възстановяване на наследниците на Т.Н.К. на земи от общинския поземлен фонд, като е посочено, че с решение № 69-55/03.02.2006г. на ОСЗ - Кюстендил на същите е възстановено правото на собственост в съществуващи /възстановими/ стари реални граници на земеделски имоти, вкл.  нива  от 1,500 дка  в землището на с. Ш., местността „К.“ и нива от 3,700 дка в землището на с. Ш., местността „К.“, а с решение № 69-41/22.04.2009г. на ОСЗ – Кюстендил – нива от 2,700 дка в землището на с. Ш., местността „З.“;  че във връзка със заявление вх. № ВС-28-606/12.09.2017г. на Д.З.Д. – наследник на Т.Н.К., е извършено установяване границите на признатите имоти по реда на Наредба № 49/05.11.2004г., като след нанасяне на заснетите точки в КВС се установява, че признатите  имоти попадат  върху имоти  № 000212  и 000153 - пР.бити от Община Кюстендил  на осн. чл.19, ал.1 от ЗСПЗЗ и са заснети като имоти №№ 000217, 000222 и 000170 - съгласно скици - проекти №№ Ф30286/28.02.2018г., Ф30287/28.02.2018г. и Ф30288/28.02.2018г.  Към искането на ОСЗ са представени цитираните решения  на ОСЗ и скиците – проекти за посочените имоти, а именно:  поземлен имот № 000217, находящ се в землището на с. Ш. в местността „К. “ с начин на трайно ползване „изоставени трайни насаждения“, с площ от 4,257дка , който е образуван от имот № 000212 по КВС - общински поземлен фонд  в местността „Я.“ в землището на с. Ш., с площ 13,152дка,  НТП – изоставени трайни насаждения, за който е издаден Акт за частна общинска собственост № 4365/13.04.2016г. ;  поземлен имот № 000222, находящ се в землището на с. Ш. в местността „К.“ с начин на трайно ползване „изоставени трайни насаждения“, с площ от 1,900дка , който е образуван от имот № 000212 по КВС - общински поземлен фонд, в местността „Я.“ в землището на с. Ш., с площ 13,152дка,  НТП – изоставени трайни насаждения, за който е издаден Акт за частна общинска собственост № 4365/13.04.2016г.  и  поземлен имот № 000170, находящ се в землището на с. Ш. в местността „З.“ с начин на трайно ползване „неизползвана ливада“, с площ от 2,793дка , който е образуван от имот № 000153 по КВС, с идентификатор 83257.17.33 по КККР - общински поземлен фонд, в местността „Я.“ в землището на с. Ш., с площ 11,295дка,  НТП – неизползвана ливада, за който е издаден Акт за частна общинска собственост № 4825/08.05.2018г. По искането на началника на ОСЗ е изготвена  докладна записка на кмета на община Кюстендил до Общински съвет – Кюстендил с приложен Протокол  за идентифициране на имотни граници по чл.45, ал.4 от ППЗСПЗЗ от 15.02.2017г., подписан от заявителя  и  представители на ОСЗ, РДГ и „Г.“ ЕООД.   Искането е  внесено за разглеждане на заседанието на ОбС – Кюстендил на 28.06.2018г. и е прието решение № № 835 по Протокол № 34/28.06.2018г. на Общински съвет – Кюстендил след поименното гласуване.

С  решение № 837  от  Протокол № 34/28.06.2018г.  на Общински съвет – Кюстендил, на основание чл.21, ал.1, т.8 от ЗМСМА и на основание §27, ал.2, т.1 от ПЗР на ЗИД на ЗСПЗЗ /ДВ, бр.62/2010г./ и чл.45, ал.2 от ППЗСПЗЗ, органът е предоставил на Общинска служба по земеделие – Кюстендил, поземлен имот № 000178, находящ се в землището на с. К.в местността „Д.те“ с начин на трайно ползване „нива“, с площ от 6,092 дка, който е образуван от имот № 000091 по КВС и с идентификатор 36659.1.91 по КККР от ОПФ,  за постановяване на решение за възстановяване правото на собственост на наследниците на П.Г.,по искане вх. № 24-00-117/26.02.2018г. на  началника на ОСЗ-Кюстендил във връзка със заявление вх. № ВС-28-783/22.11.2017г. на Л.Й.К.  – наследник на П.Г..

Административното производство по приемане на визираното решение е започнало по мотивирано искане вх. № 24-00-117/26.02.2018г. на  началника на ОСЗ-Кюстендил до кмета на община Кюстендил. Поискано е на осн. §27, ал.2 от ЗИД на ЗСПЗЗ предоставяне за възстановяване на наследниците на П.Г. на земи от общинския поземлен фонд, като е посочено, че с решение № 29-49/26.07.1999г. на ПК- Кюстендил на същите е възстановено правото на собственост в съществуващи /възстановими/ стари реални граници на земеделски имот – нива от 6,000 дка в землището на с. К., местността „Д.те“; че във връзка със заявление вх. № ВС-28-783/22.11.2017г. на Л.Й.К.  – наследник на П.Г.,е извършено установяване границите на признатия имот по реда на Наредба № 49/05.11.2004г., като след нанасяне на заснетите точки в КВС се установява, че признатия  имот попада върху имот № 000091 по КВС и с идентификатор 36659.1.91 по КККР – пР.бит от Община Кюстендил  на осн. чл.19, ал.1 от ЗСПЗЗ и е заснет като имот № 000178  съгласно скица- проект № Ф28111/13.02.2018г.  Към искането на ОСЗ са представени цитираното решението  на ПК, скицата – проект за имот с проектен  000178, находящ се в землището на с. К.в местността „Д.те“ с начин на трайно ползване „нива“, с площ от 6,092 дка. Имота е установен като част от имот № 000091 по КВС и с идентификатор 36659.1.91 по КККР – общински поземлен фонд, който е в местността „Крававец“ в землището на с. К., с площ 17,920дка,  НТП – нива, за който е издаден Акт за частна общинска собственост № 4869/31.05.2018г.  По искането на началника на ОСЗ е изготвена  докладна записка на кмета на община Кюстендил до Общински съвет – Кюстендил с приложен  Протокол за идентифициране на имотни граници по чл.45, ал.4 от ППЗСПЗЗ от 30.01.2018г., подписан от заявителката  и  представители на ОСЗ и „Г.“ ЕООД.   Искането е  внесено за разглеждане на заседанието на ОбС – Кюстендил на 28.06.2018г. и е прието решение № № 837 по Протокол № 34/28.06.2018г. на Общински съвет – Кюстендил след поименното гласуване.

С  решение № 838  от  Протокол № 34/28.06.2018г.  на Общински съвет – Кюстендил, на основание чл.21, ал.1, т.8 от ЗМСМА и на основание §27, ал.2, т.1 от ПЗР на ЗИД на ЗСПЗЗ /ДВ, бр.62/2010г./ и чл.45, ал.2 от ППЗСПЗЗ, органът е предоставил на Общинска служба по земеделие – Кюстендил, поземлен имот № 049203, находящ се в землището на с.В.в местността „М.“ с начин на трайно ползване „използвана ливада“, с площ от 2,059 дка, който е образуван от имот № 049193 по КВС от ОПФ, за постановяване на решение за възстановяване правото на собственост на наследниците на К. К. Т., по искане вх. № 92-00-91/20.02.2018г. на  началника на ОСЗ-Кюстендил във връзка със заявление вх. № ВС-28-823/13.12.2017г. на Ю.К.Д.  – наследник на К. К. Т..

Административното производство по приемане на визираното решение е започнало по мотивирано искане вх. № 92-00-91/20.02.2018г. на  началника на ОСЗ-Кюстендил до кмета на община Кюстендил. Поискано е на осн. §27, ал.2 от ЗИД на ЗСПЗЗ предоставяне за възстановяване на наследниците на К. К. Т. на земи от общинския поземлен фонд, като е посочено, че с решение № 42-12/22.03.1993г. на ПК- Кюстендил на същите е възстановено правото на собственост в съществуващи /възстановими/ стари реални граници на земеделски имот – нива от 2,000 дка в землището на с. В., местността „М.“; че във връзка със заявление вх. № ВС-28-823/13.12.2017г. на Ю.К.Д.  – наследник на К. К. Т.  е извършено установяване границите на признатия имот по реда на Наредба № 49/05.11.2004г., като след нанасяне на заснетите точки в КВС се установява, че признатият имот попада върху имот № 049193 по КВС – пР.бит от Община Кюстендил  на осн. чл.19, ал.1 от ЗСПЗЗ и е заснет като имот № 049203  съгласно скица - проект № Ф24668/13.02.2018г. Към искането на ОСЗ са представени цитираното решението  на ПК, скицата – проект за имот с проектен  № 049203, находящ се в землището на с.В.в местността „М.“ с начин на трайно ползване „използвана ливада“, с площ от 2,059 дка. Имота е установен като част от имот № 049193 по КВС – общински поземлен фонд, който е в местността „К.“ в землището на с. В., с площ 5,784дка,  НТП – използвана ливада, за който е издаден Акт за частна общинска собственост № 4814/14.03.2018г.  По искането на началника на ОСЗ е изготвена  докладна записка на кмета на община Кюстендил до Общински съвет – Кюстендил с приложен  Протокол за идентифициране на имотни граници по чл.45, ал.4 от ППЗСПЗЗ от 12.01.2018г., подписан от заявителката  и  представители на ОСЗ и „Г.“ ЕООД. Искането е  внесено за разглеждане на заседанието на ОбС – Кюстендил на 28.06.2018г. и е прието решение № № 838 по Протокол № 34/28.06.2018г. на Общински съвет – Кюстендил след поименното гласуване. 

С  решение № 839  от  Протокол № 34/28.06.2018г.  на Общински съвет – Кюстендил, на основание чл.21, ал.1, т.8 от ЗМСМА и на основание §27, ал.2, т.1 от ПЗР на ЗИД на ЗСПЗЗ /ДВ, бр.62/2010г./ и чл.45, ал.2 от ППЗСПЗЗ, органът е предоставил на Общинска служба по земеделие – Кюстендил, за постановяване на решение за възстановяване правото на собственост на наследниците на А.М.В. по искане вх. № 92-00-26/19.01.2018г.  на  началника на ОСЗ-Кюстендил във връзка със заявление вх. № ВС-28-559/18.08.2017г. на Р.Ц.С. – наследник на А.М.В., следните имоти:

- поземлен имот № 040002, находящ се в землището на с. П. С. в местността „Ч.“ с начин на трайно ползване „нива“, с площ от 1,265дка , който е образуван от имот № 040002 по КВС и с идентификатор 57319.40.2  по КККР от ОПФ с площ от 1,256дка;

- поземлен имот № 000524, находящ се в землището на с. П. С. в местността „Г.“ с начин на трайно ползване „ливада“, с площ от 2,102дка , който е образуван от имот № 000065 по КВС и с идентификатор 57319.40.19  по КККР от ОПФ с площ от 2,817дка;

- поземлен имот № 000526, находящ се в землището на с. П. С. в местността „Г.“ с начин на трайно ползване „ливада“, с площ от 2,466дка , който е образуван от имот № 000063 по КВС и с идентификатор 57319.40.18  по КККР от ОПФ с площ от 12,458дка.

Административното производство по приемане на визираното решение е започнало по мотивирано искане вх. № 92-00-26/19.01.2018г.  на  началника на ОСЗ-Кюстендил до кмета на община Кюстендил. Поискано е на осн. §27, ал.2 от ЗИД на ЗСПЗЗ предоставяне за възстановяване на наследниците на А.М.В. на земи от общинския поземлен фонд, като е посочено, че с решение № 47-12/22.03.1993г. на ПК - Кюстендил на същите е възстановено правото на собственост в съществуващи /възстановими/ стари реални граници на земеделски имоти, вкл.  нива  от 4,000 дка  в землището на с. П. С., местността „Г.“ и  нива от 2,000 дка в землището на с. П. С., местността „Ч.“; че във връзка със заявление вх. № ВС-28-559/18.08.2017г. на Р.Ц.С. – наследник на А.М.В., е извършено установяване границите на признатите имоти по реда на Наредба № 49/05.11.2004г., като след нанасяне на заснетите точки в КВС се установява, че признатите  имоти попадат  върху имоти  № 040002, 000065  и 000063 - пР.бити от Община Кюстендил  на осн. чл.19, ал.1 от ЗСПЗЗ и са заснети като имоти №№ 040002, 000524 и 000526 - съгласно скици - проекти №№ Ф00276/11.01.2018г., Ф00278/11.01.2018г.  и  Ф00276/11.01.2018г.  Към искането на ОСЗ са представени цитираното решение  на ПК и скиците – проекти за посочените имоти, а именно:  поземлен имот № 040002, находящ се в землището на с. П. С. в местността „Ч.“ с начин на трайно ползване „нива“, с площ от 1,265дка , който е образуван от имот № 040002 по КВС и с идентификатор 57319.40.2  по КККР -  общински поземлен фонд, в местността „Ч.“ /“Д.Л.“/ в землището на с. П. С., с площ 1,266дка,  НТП – нива, за който е издаден Акт за частна общинска собственост № 4829/08.05.2018г.; поземлен имот № 000524, находящ се в землището на с. П. С. в местността „Г.“ с начин на трайно ползване „ливада“, с площ от 2,102дка , който е образуван от имот № 000065 по КВС и с идентификатор 57319.40.19 по КККР - общински поземлен фонд, в местността „Р.“ /“С.Л.“/  в землището на с. П. С., с площ 2,817дка,  НТП – ливада, за който е издаден Акт за частна общинска собственост № 4827/08.05.2018г. и поземлен имот № 000526, находящ се в землището на с. П. С. в местността „Г.“ с начин на трайно ползване „ливада“, с площ от 2,466дка, който е образуван от имот № 000063 по КВС и с идентификатор 57319.40.18  по КККР - общински поземлен фонд, в местността  „Д.Л.“  в землището на с. П. С., с площ 12458,00дка,  НТП – ливада, за който е издаден Акт за частна общинска собственост № 4828/08.05.2018г. По искането на началника на ОСЗ е изготвена  докладна записка на кмета на община Кюстендил до Общински съвет – Кюстендил с приложен Протокол  за идентифициране на имотни граници по чл.45, ал.4 от ППЗСПЗЗ от 03.01.2018г., подписан от заявителя  и  представители на ОСЗ и „Г.“ ЕООД.   Искането е  внесено за разглеждане на заседанието на ОбС – Кюстендил на 28.06.2018г. и е прието решение № № 839 по Протокол № 34/28.06.2018г. на Общински съвет – Кюстендил след поименното гласуване.

С  решение № 840  от  Протокол № 34/28.06.2018г.  на Общински съвет – Кюстендил, на основание чл.21, ал.1, т.8 от ЗМСМА и на основание §27, ал.2, т.1 от ПЗР на ЗИД на ЗСПЗЗ /ДВ, бр.62/2010г./ и чл.45, ал.2 от ППЗСПЗЗ, органът е предоставил на Общинска служба по земеделие – Кюстендил, за постановяване на решение за възстановяване правото на собственост на наследниците на Й.П.Т. по искане вх. № 92-00-154/20.03.2018г.  на  началника на ОСЗ-Кюстендил във връзка със заявление вх. № ВС-28-653/05.10.2017г. на А.Т.И. – наследник на Й.П.Т., следните имоти:

- поземлен имот № 000125, находящ се в землището на с. С.в местността „Ч.Н.“ с начин на трайно ползване „ливада“, с площ от 5,829дка, който е образуван от имот № 000086 по КВС и с идентификатор 66891.30.12  по КККР  от  ОПФ с площ от 26,579дка;

- поземлен имот № 000126, находящ се в землището на с. С.в местността „Г.“ с начин на трайно ползване „ливада“, с площ от 2,923дка, който е образуван от имот № 000086 по КВС и с идентификатор 66891.30.12  по КККР  от  ОПФ с площ от 26,579дка;

- поземлен имот № 000127, находящ се в землището на с. С.в местността „Б.П.“ с начин на трайно ползване „ливада“, с площ от 5,589дка, който е образуван от имот № 000086 по КВС и с идентификатор 66891.30.12  по КККР  от  ОПФ с площ от 26,579дка.

Административното производство по приемане на визираното решение е започнало по мотивирано искане вх. № 92-00-154/20.03.2018г. на  началника на ОСЗ-Кюстендил до кмета на община Кюстендил. Поискано е на осн. §27, ал.2 от ЗИД на ЗСПЗЗ предоставяне за възстановяване на наследниците на Й.П.Т. на земи от общинския поземлен фонд, като е посочено, че с решение № 56-13/21.08.1996г. на ПК - Кюстендил на същите е възстановено правото на собственост в съществуващи /възстановими/ стари реални граници на земеделски имоти, вкл.  нива  от 5,400 дка  в землището на с. С., местността „Б.П.“,  нива от 5,800 дка в землището на с. С., местността „Ч.Н.“ и ливада  от 3,000 дка  в землището на с. С., местността „Г.“;  че във връзка със заявление вх. № ВС-28-653/05.10.2017г. на А.Т.И. – наследник на Й.П.Т., е извършено установяване границите на признатите имоти по реда на Наредба № 49/05.11.2004г., като след нанасяне на заснетите точки в КВС се установява, че признатите  имоти попадат  върху имот  № 000086 по КВС с идентификатор 66891.30.12 по КККР  - пР.бит от Община Кюстендил  на осн. чл.19, ал.1 от ЗСПЗЗ и са заснети като имоти №№ 000125, 000126 и 000127  съгласно скици - проекти №№ Ф01299/12.03.2018г., Ф01300/12.03.2018г.  и  Ф01301/12.03.2018г.  Към искането на ОСЗ са представени цитираното решение  на ПК и скиците – проекти за посочените имоти, а именно:  поземлен имот № 000125, находящ се в землището на с. С.в местността „Ч.Н.“ с начин на трайно ползване „ливада“, с площ от 5,829дка, който е образуван от имот № 000086 по КВС и с идентификатор 66891.30.12  по КККР  -  общински поземлен фонд, в местността „Г.“  в землището на с. С., с площ 26,581дка,  НТП – ливада, за който е издаден Акт за частна общинска собственост № 3899/05.06.2015г.;  поземлен имот № 000126, находящ се в землището на с. С.в местността „Г.“ с начин на трайно ползване „ливада“, с площ от 2,923дка, който е образуван от имот № 000086 по КВС и с идентификатор 66891.30.12  по КККР  - общински поземлен фонд, в местността „Г.“  в землището на с. С., с площ 26,581дка,  НТП – ливада, за който е издаден Акт за частна общинска собственост № 3899/05.06.2015г. и  поземлен имот № 000127, находящ се в землището на с. С.в местността „Б.П.“ с начин на трайно ползване „ливада“, с площ от 5,589дка, който е образуван от имот № 000086 по КВС и с идентификатор 66891.30.12  по КККР  - общински поземлен фонд, в местността „Г.“  в землището на с. С., с площ 26,581дка,  НТП – ливада, за който е издаден Акт за частна общинска собственост № 3899/05.06.2015г. По искането на началника на ОСЗ е изготвена  докладна записка на кмета на община Кюстендил до Общински съвет – Кюстендил с приложен Протокол  за идентифициране на имотни граници по чл.45, ал.4 от ППЗСПЗЗ от 15.01.2018г., подписан от заявителя  и  представители на ОСЗ и „Г.“ ЕООД.   Искането е  внесено за разглеждане на заседанието на ОбС – Кюстендил на 28.06.2018г. и е прието решение № № 840  по Протокол № 34/28.06.2018г. на Общински съвет – Кюстендил след поименното гласуване.

С  решение № 842, т.1 и т.3 от същото от  Протокол № 34/28.06.2018г.  на Общински съвет – Кюстендил, на основание чл.21, ал.1, т.8 от ЗМСМА и на основание §27, ал.2, т.1 от ПЗР на ЗИД на ЗСПЗЗ /ДВ, бр.62/2010г./ и чл.45, ал.2 от ППЗСПЗЗ, органът е предоставил на Общинска служба по земеделие – Кюстендил, за постановяване на решение за възстановяване правото на собственост на наследниците на М.Н.Г.по искане вх. № 92-00-90/20.02.2018г.  на  началника на ОСЗ-Кюстендил във връзка със заявление вх. № ВС-28-715/24.10.2017г. на М.М.Н. – наследник на М.Н.Г., следните имоти:

- поземлен имот № 036023, находящ се в землището на с. Н.С.в местността „М. с начин на трайно ползване „ливада“, с площ от 1,155дка, който е образуван от имот № 036010 по КВС от  ОПФ с площ от 3,078дка;

- поземлен имот № 036025, находящ се в землището на с. Н.С.в местността „П.С.“ с начин на трайно ползване „ливада“, с площ от 0,883дка, който е образуван от имот № 036010 по КВС от  ОПФ с площ от 3,078дка.

Административното производство по приемане на визираното решение е започнало по мотивирано искане вх. № 92-00-90/20.02.2018г.  на  началника на ОСЗ-Кюстендил до кмета на община Кюстендил. Поискано е на осн. §27, ал.2 от ЗИД на ЗСПЗЗ предоставяне за възстановяване на наследниците на М.Н.Г.на земи от общинския поземлен фонд, като е посочено, че с решение № 44-11/08.03.1993г. на ПК - Кюстендил на същите е възстановено правото на собственост в съществуващи /възстановими/ стари реални граници на земеделски имоти, вкл.  ливада   от 0,800 дка  в землището на с. Н.С.,  местността „М.  и ливада  от 0,600 дка в землището на с. Н.С., местността „П.С.“;  че във връзка със заявление вх. № ВС-28-715/24.10.2017г. на М.М.Н. – наследник на М.Н.Г., е извършено установяване границите на признатите имоти по реда на Наредба № 49/05.11.2004г., като след нанасяне на заснетите точки в КВС се установява, че признатите  имоти попадат  върху имот  036010 по КВС - пР.бит от Община Кюстендил  на осн. чл.19, ал.1 от ЗСПЗЗ и са заснети като имоти №№ 036023 и 036025  съгласно скици - проекти №№ Ф14050/13.02.2018г.  и  Ф14052/13.02.2018г. Към искането на ОСЗ са представени цитираното решение  на ПК и скиците – проекти за посочените имоти, а именно: поземлен имот № 036023, находящ се в землището на с. Н.С.в местността „М. с начин на трайно ползване „ливада“, с площ от 1,155дка, който е образуван от имот № 036010 по КВС  - общински поземлен фонд, в местността „Р.“  в землището на с. Н.С., с площ 3,078дка,  НТП – ливада, за който е издаден Акт за частна общинска собственост № 4819/27.03.2018г. и  поземлен имот № 036025, находящ се в землището на с. Н.С.в местността „П.С.“ с начин на трайно ползване „ливада“, с площ от 0,883дка, който е образуван от имот № 036010 по КВС - общински поземлен фонд, в местността „Р.“  в землището на с. Н.С., с площ 3,078дка,  НТП – ливада, за който е издаден Акт за частна общинска собственост № 4819/27.03.2018г. По искането на началника на ОСЗ е изготвена  докладна записка на кмета на община Кюстендил до Общински съвет – Кюстендил с приложен  Протокол  за идентифициране на имотни граници по чл.45, ал.4 от ППЗСПЗЗ от 12.01.2018г., подписан от заявителката  и  представители на ОСЗ и „Г.“ ЕООД.   Искането е  внесено за разглеждане на заседанието на ОбС – Кюстендил на 28.06.2018г. и е прието решение № № 842, т.1 и т.3  по Протокол № 34/28.06.2018г. на Общински съвет – Кюстендил след поименното гласуване.

След получаване на 05.07.2018г., на протокола от заседанието на общинския съвет, областният управител на област Кюстендил издава заповед № РД-30-168/12.07.2018г., с която връща за ново обсъждане от ОбС – Невестино  решения №№ 831, 833, 835, 837, 838, 839, 840 и 842 /по отношение на т.1 и т.3/ от Протокол № 34/28.06.2018г., мотивирайки се, че е налице противоречие с императивните норми на §27, ал.2, т.1 от ПЗР на ЗИД на ЗСПЗЗ. Заповедта е получена в ОбС- Кюстендил на 12.07.2018г., но в законоустановения 14-дневен срок по чл.45, ал.7 от ЗМСМА, общинският съвет не е преразгледал върнатите за ново обсъждане решения, видно от публикувания на интернет страницата на Община Кюстендил дневен ред на 35-то редовно заседание на Общински съвет – Кюстендил, проведено на 26.07.2018г.  Следва издаване на заповед № РД-30-196/30.07.2018г. на областния управител, във връзка с която е образувано настоящото дело. 

В съдебното производство оспорващият е представил скици на съседни имоти на имотите по оспорените решения, разпечатани от Кадастрално-административна информационна  система на АГКК-София,  съдържащи различни местности от тези по възстановителните решения и издадените въз основа на тях скици – проекти на ОСЗ, както и местности по КККР с наименования, съвпадащи с наименованията по реституционните решения на ПК - Кюстендил /вж. л.137-162/.

От приетото заключение вх. № 1786/01.04.2019г. на вещо лице инж.Л.В. се установява, че границите на имотите по оспорените решения са определени на място чрез заснемане по реда на Наредба №45/05.11.2004г. за поддържане на КВС, за което са съставени приложените по делото протоколи за идентифициране на имотни граници, а въз основа на координатите при заснемането са изготвени скиците-проекти. След нанасяне на заснетите точки в КВС е установено, че показаните имоти попадат върху имоти, предадени за стопанисване и управление от община Кюстендил по реда на чл.19, ал.1 от ЗСПЗЗ и за тях са съставени актове за общинска собственост.  Вещото лице сочи, че при подаване на заявления за възстановяване на земеделски земи собствениците записват имената на местностите, съобразно притежаваните документи за собственост или така, както са им известни. При одобряването на КВС за дадена местност, ПК определя преобладаващото наименование на цялата местност, въпреки, че в нея има имоти, заявени в различни местности. При сравнение на координатите на заснетите имоти е установено, че местностите, в които се намират имотите по решенията на ОбС – Кюстендил и местностите по скиците – проекти на ОСЗ, АОС и скиците – проекти за делба на ОСЗ, са идентични.  

Заключението на вещото лице съдът намира за обективно и достоверно, тъй като съответства на писмените доказателства по делото.

Горната фактическа обстановка се установява и доказва от посочените по-горе  доказателствени средства.

С оглед установените обстоятелства, съдът счита оспорването за допустимо. Процесните решения са актове по чл.21, ал.1, т.8 от ЗМСМА, с които се  извършва разпореждане с общинско имущество. Този правен характер на решенията ги определя като индивидуални административни актове  по см. на чл.21, ал.1 от АПК. Нормата на чл.45, ал.4 от ЗМСМА дава правомощие на Областният управител да упражнява контрол за законосъобразност на актовете на ОбС, като ги връща за ново разглеждане или ги оспорва пред съответния административен съд, в каквато насока са указанията в ТР №5/10.12.2008г. на ВАС по т.д.№20/2007г., разширяващи компетентността на органа спрямо всички актове на ОбС. С оглед на изложеното, оспорването е предприето от легитимиран от закона правен субект спрямо годни за оспорване актове.  Оспорването е извършено в срока по чл.45, ал.8 вр. с ал.4  от ЗМСМА.  

Разгледано по същество, оспорването е неоснователно. Съображенията за това са следните:

            В резултат на служебната проверка по чл.168, ал.1 от АПК съдът констатира, че оспорените решения са  издадени от компетентен орган. Решенията за предоставяне на земи по §27, ал.2, т.1 от ПЗР към ЗИД на ЗСПЗЗ се взимат от ОбС по отношение на имоти от общинския поземлен фонд. В правомощията на ОбС по см. на чл.21, ал.1, т.8 от ЗМСМА е да взима решения за разпореждане с общинско имущество. Земеделските земи по решението на ОбС представляват имоти –общинска собственост по чл.19, ал.1 от ЗСПЗЗ и за тях са издадени АОС по чл.5 от ЗОС. Страните не спорят относно компетентността на органа.

            Решенията са взети в предписаната от закона писмена форма. Обективирани са в протокол от заседание на ОбС и съдържат реквизитите по чл.59, ал.2 от АПК, вкл. относимите фактическо и правно основания.

            При приемане на решенията е спазена процедурата по чл.45ж, ал.1 и 2 от ППЗСПЗЗ за образуване на преписките по мотивирани искания от ОСЗ до кмета на общината с приложени възстановителни решения за имотите и скици – проекти, издадени от ОСЗ. Спазени са и процесуалните  правила  в ЗМСМА по препращането от чл.8, ал.11 от ЗОС, относно кворума, мнозинството и начина на гласуване.

Оспорените решения са материалноправно законосъобразни. Съгласно §27, ал.2 от ПЗР на ЗИДЗСПЗЗ, общинските съвети предоставят земи от общинския поземлен фонд, включително пасища и мери по чл.19,  при наличие на едно от следните условия: 1. установяване на границите на земеделските имоти, за които е издадено решение на общинската служба по земеделие за признаване на правото на възстановяване на собствеността в съществуващи или възстановими стари реални граници; 2. изпълнение на съдебни решения за признато право на собственост; 3. обезщетяване на собствениците, чиято собственост не може да бъде възстановена.  

Следователно, фактическият състав за предоставяне на земите по §27, ал.2, т.1 от ПРЗ към ЗИД на ЗСПЗЗ съдържа три кумулативни елемента: земи от общинския поземлен фонд; решения на ОСЗ за признаване правото на възстановяване на собствеността в съществуващи или възстановими стари реални граници и установяване на границите на земеделските имоти. Анализът на доказателствата по делото сочи на наличие на посочените материалноправни предпоставки за постановяване на оспорените решения на ОбС.

            Посочените в исканията на началника на ОСЗ и предложенията на кмета земеделски имоти са такива по чл.19, ал.1 от ЗСПЗЗ. За тях са съставени актове за публична, съотв. частна общинска собственост по реда на чл.5 от ЗОС. Актовете са официални документи, удостоверяващи възникването на правото на собственост на общината върху земеделските имоти. Имотите са част от общинския поземлен фонд. Страните не спорят относно собствеността на имотите по процесните решения.

            Между страните няма спор и относно наличието на възстановителни решения. Същите са  приложени към мотивираните  искания на ОСЗ до кмета на общината по отношение на процесните имоти. С решенията се признава правото на бившите собственици да възстановят правото на собственост върху имотите по административните преписки в съществуващи или възстановими стари реални граници. Решенията са влезли в законна сила и представляват стабилни индивидуални административни актове.

            Границите на имотите са установени при  проведена процедура  по реда на Наредба №45/05.11.2004г. за поддържане на КВС, каквито са данните в исканията  на началника на ОСЗ и в протоколите за идентифициране с нанесени координати на заснетите гранични точки на имотите с приложени към тях ръчни скици, изготвени при идентифицирането. Горното се потвърждава и от вещото лице, което сочи, че при идентифицирането на имотите са  нанесени координати на заснетите гранични точки на същите, въз основа на което са изготвени скици – проекти.  Следователно, установяването на границите е в съответствие с чл.45е, ал.1 и 4 от ПЗСПЗЗ.

            Страните обаче спорят относно това  дали е налице идентичност в местностите, в които са предоставени имотите с местностите по възстановителните решения на ПК /ОСЗ/. Безспорно е, че местоположението /землището и местността/, ведно с площта, са важни елементи като част от идентификацията на имотите, правото върху които се признава или възстановява в съществуващи или възстановими на терена стари реални граници.    В  разглежданата процедура по §27, ал.2, т.1 от ПЗР към ЗИД на ЗСПЗЗ Общинският съвет действа в условията на обвързана компетентност. Следва, че  при наличие на елементите от посочения по-горе фактически състав на правната норма, установени с документите към исканията на ОСЗ, следва да постанови решения за предоставяне на имотите на ОСЗ, в качеството й на единствен решаващ орган по възстановяването на собствеността върху земеделските земи. В правомощията на Общинския съвет липсва възможност да преценява други обстоятелства освен посочените в закона.

В конкретния казус Общински съвет – Кюстендил, съобразявайки приложените доказателства за наличие на визираните предпоставки по §27, ал.2, т.1 от ПЗР на  ЗИДЗСПЗЗ,   на осн. чл.45ж, ал.2 от ППЗСПЗЗ  е  приел  законосъобразни  решения  за  предоставяне на процесните имоти на наследниците на  В. Д. Ш., Г.А.Й., Т.Н.К., П.Г.,К. К. Т., А.М.В., Й.П.Т.  и М.Н.Г., въз основа на които ОСЗ да завърши процедурата по чл.45ж, ал.3 от ППЗСПЗЗ.

Както се посочи, в заповедта на областния управител е релевирано възражение за нарушение на материалния закон поради това,  че е налице несъответствие между приложените скици-проекти  и скиците, издадени от  ОСЗ по отношение на местностите, в които се намират имотите. Съдът счита същото неоснователно. Безспорно се установява от заключението на вещото лице, че имотите са едни и същи, независимо от посочените различни наименования на местностите. Това се дължи на факта, че при одобряване на КВС за селищата,  ОЗС е възприела общо наименование на местностите, в които се намират процесните имоти. Не наименованията на местностите са определящи за идентичност на имотите, а самото заснемане на имотите на места, които по координати на заснетите точки са част от предоставените имоти по решенията на ОбС. От заключението на вещото лице е видно, че е налице идентичност на местностите, в които се намират имотите по решенията на ОбС – Кюстендил и местностите по скиците – проекти на ОСЗ,  АОС и  скиците – проекти за делба на ОСЗ.  Съществено в случая е, че съгласно геодезическото заснемане на имотите по протоколите за идентифициране, тези имоти са идентични с имотите в скиците – проекти на ОСЗ и са включени в имотите по скиците – проекти за делба и в АОС. Следователно, предоставените от ОбС имоти са в стари реални граници, установени посредством предвидения в закона правен способ.

            Извън горното, налице е спор относно това дали при влязла в сила КККР за населените места е допустимо издаване на скици – проекти от КВС, вместо от КККР.  Във тази връзка следва да се посочи, че издаването на скици – проекти от КВС при влезли в сила КККР за населените места не отразява съществено нарушение на процедурата, тъй като КВС е действаща, КККР съдържа нейните отреждания /арг. чл.41, ал.1, т.1 от ЗКИР/, а при несъответствие в местностите между КВС и КККР реституционният орган в лицето на ОСЗ разполага с възможността за последващо коригиране на несъответствието по реда на чл.45е, ал.6 от ППЗСПЗЗ преди издаване на окончателното възстановително решение. Тази процедура обаче следва процедурата по предоставяне на имотите от ОбС. Доводите  на оспорващия  в тази част са неоснователни.

           Оспорването на областният управител е неоснователно и съдът го отхвърля.

Независимо от изхода по делото, съдът не присъжда деловодни разноски за адвокатско възнаграждение на заинтересованото лице Л.С.А.  поради липса на доказателства за сторени такива.  

Водим от изложеното  и на осн. чл.172, ал.2 от АПК, съдът

                                                                  

                                                             Р Е Ш И:

 

ОТХВЪРЛЯ  оспорването със заповед № РД-30-196/30.07.2018г. на областния управител на област Кюстендил,  на  Решения №№ 831, 833, 835, 837, 838, 839, 840 и 842 /по отношение на т.1 и т.3/ от Протокол № 34/28.06.2018г. на Общински съвет – Кюстендил.

            Решението е постановено при участието на заинтересованите страни В.В.Т. ***, Л.С.А. ***, Д.З.Д. ***, Л.Й.К. ***, Ю.К.Д. ***, А.Т.  И. ***, М.М.Н. *** и Р.Ц.С. ***.

            Решението подлежи на  обжалване пред ВАС в 14-дневен срок получаване на съобщенията за изготвянето му.

            Решението да се съобщи на страните чрез изпращане на преписи от същото.

 

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: