Протокол по дело №297/2022 на Районен съд - Пазарджик

Номер на акта: 855
Дата: 14 юни 2022 г. (в сила от 14 юни 2022 г.)
Съдия: Димитър Бишуров
Дело: 20225220200297
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 28 февруари 2022 г.

Съдържание на акта

ПРОТОКОЛ
№ 855
гр. Пазарджик, 13.06.2022 г.
РАЙОНЕН СЪД – ПАЗАРДЖИК, XIV НАКАЗАТЕЛЕН СЪСТАВ, в
публично заседание на тринадесети юни през две хиляди двадесет и втора
година в следния състав:
Председател:Димитър Бишуров
при участието на секретаря Ива Чавдарова
Сложи за разглеждане докладваното от Димитър Бишуров Административно
наказателно дело № 20225220200297 по описа за 2022 година.
На именното повикване в 13:45 часа се явиха:
За дружеството-жалбоподател „М.“ ООД – редовно призовано, се явява
юрк.Д. И., надлежно упълномощена.
За АГЕНЦИЯ ПЪТНА ИНФРАСТРУКТУРА – редовно уведомени от
предходното съдебно заседание чрез юрк.В., се явява юрк.И. В., надлежно
упълномощен.
Явява се свидетелят СТ. АТ. АТ..

ЮРК. И.: Да се даде ход на делото.
ЮРК. В.: Да се даде ход на делото.

Съдът намира, че не е налице процесуална пречка за даване ход на
делото, поради което
О П Р Е Д Е Л И
Д А В А Х О Д Н А Д Е Л О Т О

ДОКЛАДВА СЕ постъпилото по делото официално уведомително
писмо от дружеството-жалбоподател с приложен към него пътен лист и
международна товарителница.
ДОКЛАДВА СЕ и постъпилото по делото официално уведомително
1
писмо от „Интелигентни трафик системи“ АД с приложена към него
подробна разпечатка за работата на бордовото устройство, асоциирано към
превозното средство, подробно описано в НП.

ЮРК. И.: От предоставената справка от „Интелигентни трафик
системи“ за първи път виждаме такава справка, в която се вижда, че има
отразени някакви грешки и какво означават те. Ние до този момент не знаем и
не ни е предоставена такава информация. Искам да кажа, че за бордовото
устройство, монтирано в процесното превозно средство, което е предоставено
от доставчика, са съобразни всички инструкции за инсталиране и ползване.
Това бордово устройство има грешки очевидно и защо никой не ни
уведомява за тези грешки и как същевременно при нас съответните превозни
средства преминават. За нас това не е ясно. Ние нямаме информация
адекватна и никой не може да ни разтълкува как точно се отразяват тези
грешки и какво точно означават. Ако бъде допуснато това доказателство,
бихме искали от „Интелигентни трафик системи“ да ни предоставят
информация кой и по какъв начин контролира грешките, как се отразяват те и
защо не спира да се показва зелен индикатор в превозното средство.
ЮРК. В.: Във връзка с изказването на противната страна дали са им
ясни или не факти и обстоятелства за някои доказателства има процесуални
способи, които ако желае страната, може да ги ползва. Такова искане не е
направено, поради което Ви представям официален документ, издаден от
длъжностно лице. Бях пропуснал и го бях представил неподписан, както и по
делото моля да приемете постъпилата от „Интелигентни трафик системи“
втора справка, в която вече ясно и изчерпателно и всички могат да разберат
от разпечатката от „Интелигентни трафик системи“ каква е причината, поради
която няма плащане на ТОЛ такси. Моля, да приемете тези доказателства по
делото, както представеното сега подписано становище, така и представеното
второ удостоверението от „Интелигентни трафик системи“, което също има
характер на официален документ и е издаден от длъжностно лице, имащо
задължителна доказателствена сила, освен ако с влязла в сила присъда не се
установени, че е документ с невярно съдържание. Моля, да не отразявате и да
не вземете предвид по-нататъчни искания във връзка с факти и обстоятелства
по делото, тъй като ние, ако тръгнем да събираме доказателства за всяко едно
2
нещо, което твърди другата страна, скоро няма да приключи делото.

Съдът
О П Р Е Д Е Л И
ПРИЕМА като писмени доказателства по делото: подробно описаните
по-горе официални уведомителни писма с приложения към тях, както и днес
представеното заверено копие на становище на служител в Отдел
„Управление на информационна система и инфраструктура“ към НТУ.

Сне се самоличността на свидетеля, както следва:
СТ. АТ. АТ. – на 44 години, от гр.Пазарджик, българин, български
гражданин, женен, със средно образование, неосъждан, служител в
дружеството-жалбоподател.
Свидетелят предупреден за отговорността по чл.290 от НК.

Пристъпи се към разпит на свидетеля С.А.:
СВ. А.: Работя като шофьор в дружеството „М.“. На 08-ми април
управлявах автомобил „Волво“, като курсът беше България - Турция. Не мога
да си спомня кога съм тръгнал. В този автомобил има бордово устройство,
което отчита откъде минавам. Аз нямам никакъв ангажимент към това
бордово устройство. То е свързано от фирма и нямам никакъв ангажимент
към него. То само се активира, като се разклати кабината на камиона, дори
като се качвам. Дори да не е запален двигателят, то е свързано директно и при
самото разклащане светват индикаторите зелено. Индикаторите се намират
точно до екрана. Това е устройство е с дисплей. Виждат се индикаторите и
сляп човек ще ги види. Има пътен лист и на него пише точно кога е започнал
курсът. Според мен сървърът не се е свързал. Вътре в камиона не е отчело
някаква грешка. Ако отчете грешка, има една лампичка, която светва с
червена индикация. Тя трябва да светне и едната зелена изгасва. Това
означава, че бордовото устройство не работи. То не е спирало. То затова е
направено - ако светне, шофьорът да обърне внимание. Няма как да не обърна
внимание, ако светне. Дава индикация изтощена батерия. Тя е свързана
директно и ако повече време стои камионът на място, тя се изтощава, но като
3
се даде контакт на камиона и тя се зарежда. Има оторизирана фирма, която ги
е свързала директно. От 06-ти до 08-ми април за този курс повече има седяне
на опашки. Отиваш и чакаш на митницата, може да минеш за ден, два или
три. Батерията на това устройство досега не съм виждал да пада. След това в
дните до 12-ти, ако има пътен лист, съм карал този камион. Мисля, че е каран.
Само аз го карам този камион. Рядко почивам. Карам и събота и неделя.
Всеки път различно карам. Карам и в България, Гърция, Румъния и Турция.
Това са дестинациите. Както съм се върнал на 08-ми, следващият курс може и
на другия ден да го почна. Зависи кога се натовари камионът.
Бордовото устройство в камиона не се случва да не работи. Постоянно
си е включено и дава индикация, че работи. При курса тогава не съм имал
никаква индикация, че не работи.
Щом съм се прибрал на 08-ми значи, тогава трябва да съм минал
граница. На 06.04.2021г. съм минал граница изход на България, точен час не
мога да кажа. Мога да кажа кога съм тръгнал от Пазарджик и кога съм
стигнал крайната точка. Това съм отразил в пътния лист. Междинни
преминавания през граница не се отразяват.
На свидетеля се предяви пътен лист.
СВ. А.: Тръгнал съм от Турция на 08-ми април в 10.30ч. и съм
пристигнал в България в Чирпан на 08-ми април в 16.15 ч. Часовете на
граница не ги знам. Тук се пише крайният километраж, като пристигна в
града. Мой подпис на водач има. Карах слънчоглед при този курс. На 08-ми
април светеха и двата зелени индикатори на устройството.
В Гърция имам такъв случай със същия този камион. Спряха ме на
границата заради тези натрупани грешки и трябваше да се плати
компенсаторна такса, за да мога да мина. Не съм запознат дали моите
работодатели са търсили някаква специална помощ специализирана за това.

ЮРК. В.: Моля, да задължите дружеството-жалбоподател да представи
по делото трудов договор на водача, който е карал въпросното превозно
средство в деня на нарушението, както и уведомлението му за въпросния
трудов договор. Нека да го има и на хартия. Аз не мога да оспорвам, защото
липсва основание за оспорване на доказателства. Аз искам да се съберат
доказателства и на хартия. Искам да се представи и данъчната фактура за
4
заплащане на процесния транспорт, който обхваща и датата на процесното
нарушение 08.04.2021г., ведно с разпечатка от банковата сметка на
дружеството-жалбоподател с плащане по тази данъчна фактура, както и
инвойс № 4258/08.04.2021г. Същият инвойс е вписан в ЧМР-то. Освен това,
моля, да изискате от ГКПП Капъкуле - Свиленград да удостоверят в периода
01-15.04.2021г. кога МПС с рег. № *** с прикачено ремарке с рег. № *** е
напуснало територията на Р България, съответно дата и час и кога е влязло
обратно на територията на Р България с дата и час. Имам още едно искане,
което няма да направя в днешното съдебно заседание, а евентуално след
постъпване на днес изисканите доказателства.
ЮРК. И.: Възразявам. Служителят А. е служител на дружеството-
жалбоподател от 7 години и е излишно да събираме доказателства за неговия
трудов договор и уведомление към него. Ако прецените, може още утре да ги
представим. Не смятам, че е относимо по делото да събираме инвойс,
данъчни фактури и всичко, което се транспортира като превоз, за съответната
дата и курс. Тук разглеждаме друга ситуация и смятам, че товарът няма
никакво значение в случая за въпросния казус.

Съдът, като съобрази направените доказателствени искания, намери
същите за частично основателни. Основателно се явява искането да бъде
задължено дружеството-жалбоподател да представи заверено копие на
трудовия договор и уведомлението във връзка с него, изпратено в ТД на НАП,
касаещо днес разпитания свидетел А., тъй като очевидно представителят на
АНО с тези доказателства иска да провери достоверността на твърденията на
свидетеля А., че е имал качеството на водач на процесното МПС и то на
посочената в НП дата. Всички останали доказателствени искания обаче,
касаещи товара, който е бил превозван, плащанията във връзка с превоза и
износа на товара, както и точното време, през което товарният автомобил е
напуснал границата на Р България и респективно се е завърнал след това през
нея, не са необходими и по никакъв начин няма да допринесат за изясняване
на фактите, включени в предмета на доказване по настоящото дело, а
напротив - с тези доказателства фактически предметът на делото се
разводнява.
По изложените съображения съдът
5
О П Р Е Д Е Л И
ЗАДЪЛЖАВА дружеството-жалбоподател в 7-дневен срок от днес да
представи по делото заверено копие на трудовия договор, сключен с шофьора
СТ. АТ. АТ., както и на уведомлението за неговото сключване, изпратено до
ТД на НАП.
ОСТАВЯ БЕЗ УВАЖЕНИЕ исканията на пълномощника на АНО в
останалата им част.
Извън казаното до тук, съдът намира, че по силата на служебното
начало ще следва да пристъпи към събиране на допълнителни писмени
доказателства, касаещи времето, през което според днес приетата справка от
„Интелигентни трафик системи“ бордовото устройство, асоциирано към
процесното превозно средство, не е било в работен режим и отчитало грешка.
По тези съображения съдът
О П Р Е Д Е Л И
ЗАДЪЛЖАВА дружеството-жалбоподател в 7-дневен срок от днес да
представи всички пътни листове, съставяни във връзка с превози, извършвани
в периода 06-13.04.2021г. с ППС влекач „Волво ФХ“ с рег.№ ***.

За събиране на допълнителни писмени доказателства съдът
О П Р Е Д Е Л И
ОТЛАГА И НАСРОЧВА делото за 04.07.2022г. от 09.00 ч, за която дата
и час дружеството-жалбоподател - уведомено чрез пълномощника юрк.И..
АНО – уведомен чрез процесуалния представител юрк.В..

Протоколът написан в с.з., което приключи в 14.16 ч.

Съдия при Районен съд – Пазарджик: _______________________
Секретар: _______________________
6