ОПРЕДЕЛЕНИЕ
№ 12353
Варна, 22.11.2024 г.
Административният съд - Варна - VIII състав, в закрито заседание на двадесет и втори ноември две хиляди двадесет и четвърта година в състав:
Съдия: | ИСКРЕНА ДИМИТРОВА |
като разгледа докладваното от съдията Искрена Димитрова административно дело № 2662/2024 г. на Административен съд - Варна, за да се произнесе, взе предвид следното:
Производството е по реда на чл.215, ал.1 от Закона за устройство на територията /ЗУТ/, вр. чл.57а, ал.3, вр. чл.57а, ал.1, т.1 и т.3 ЗУТ, вр. чл.68, ал.1, т.6 от Наредбата за условията и реда за поставяне на преместваеми обекти по смисъла на чл.56, ал.1 ЗУТ.
Образувано е по жалба на „ПАЗАРИ“ ЕАД, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление гр. Варна, [улица], представлявано от изп.д-р Н. Н. Р., против Заповед № 3842/31.10.2024г. на директора на Дирекция „УСКОР“ към Община - Варна, с която на основание чл.57а, ал.3, вр. чл.57а, ал.1, т.1 и т.3 ЗУТ, вр. чл.68, ал.1, т.6 от Наредбата за условията и реда за поставяне на преместваеми обекти по смисъла на чл.56, ал.1 ЗУТ, на дружеството е разпоредено да демонтира собствения си павилион № 2, разположен в гр. Варна, [улица] Пискюлиев, на осем метра от уличното платно на ул. Г.Бенковски, граничещ с павилион № 1 и павилион № 3, съгласно утвърдена от Управител на „Пазари“ ЕООД схема № 1553/06.10.2005г., и е определен 14-дневен срок за доброволно изпълнение.
Тъй като съдът е възприел жалбата като съставена като ел.документ, подписана с ел.подпис, с Разпореждане № 11753/13.11.2024г. същата е оставена без движение, с указания за представяне на държавна такса по чл.102з, ал.3 ГПК, респ. за представяне на препис за другата страна за изискване на преписката. Със същото разпореждане е констатирано и че жалбата не отговаря на изискванията на чл.151, т.3 АПК и на жалбоподателя е указано да представи доказателства за внесена държавна такса, в размер на 50,00лв.
В изпълнение на Разпореждане № 11753/13.11.2024г. жалбоподателят представя доказателства за внесена държавна такса за производството. Относно представянето на препис от жалбата (респ.такса по чл.102з, ал.3 ГПК) за изискване на преписката сочи, че същата е приложена по адм.д. № 2789/2024г. по описа на Адм.съд - Варна, ІІ-ри състав, образувано по жалбата срещу същата заповед (препратена в съда на основание чл.152, ал.2 АПК), поради което моли същата да се изиска служебно.
След справка в деловодната система на Адм.съд - Варна се установява, че адм.д. № 2789/2024г. е прекратено с Определение 12045/18.11.2024г. на основание чл.159, т.7 АПК - като второ образувано, като е разпоредено преписката да се докладва на настоящия състав. Същата е представена по настоящото дело с писмо С.д. № 17621/21.11.2024г.
Доколкото жалбата отговаря на изискванията на чл.150 и чл.151 АПК, съдът намира, че делото следва да бъде насрочено за разглеждане в открито съдебно заседание с призоваване на страните.
Относно ответника по оспорването, съдът съобразява приложената по преписката Заповед № 4153/28.11.2023г., с която кметът на Община - Варна на основание § 1, ал.3 ДР ЗУТ е делегирал правомощията по чл.57а, ал.3 ЗУТ на директора на Дирекция „Управление на сигурността и контрол на обществения ред“ при Община - Варна, поради което същият - като издател на процесната заповед, следва да се конституира като ответник.
Относно изпълнение на изискването на чл.150, ал.1 т.8 АПК - жалбата да бъде подписана, следва да се изиска за адм.д. № 2789/2024г. на Адм.съд - Варна, по което е приложена оригиналната жалба.
Следва на основание чл.150, ал.2 АПК да се предостави възможност на жалбоподателя, след запознаване с административната преписка, да направи доказателствени искания и да посочи доказателствата, които иска да бъдат събрани, в т.ч. да формулира въпроси за Съдебно-техническа експертиза.
След запознаване с административната преписка съдът констатира, че същата е непълна. В тази връзка следва да се даде възможност на ответната страна да представи: доказателства за датата, на която Заповед № 3842/31.10.2024г. е съобщена на жалбоподателя; Акт за общинска собственост за терена върху който е поставен разпоредения за демонтиране преместваем обект; доказателства за компетентността на длъжностните лица, съставили КА № 78/25.10.2024г., а именно, че са служители за контрол по строителството - каквото е изискването на чл.223, ал.2 ЗУТ, вр. чл.57а, ал.2 ЗУТ.
Във връзка с твърденията в жалбата, че Наредбата на ОбС - Варна за условията и реда за поставяне на преместваеми обекти по смисъла на чл.56, ал.1 ЗУТ е неприложима в случая, както и във връзка с посоченото в обжалваната заповед и в КА № 78/25.10.2024г. обстоятелство - че процесният обект (павилион № 2) е разположен без разрешение за поставяне съгласно чл.57а, ал.1, т.1 ЗУТ, следва от Общински съвет - Варна да се изиска действащата към 17.10.2002г. (датата на издаване на Разрешение за поставяне № О-6/17.10.2002г.) и към 15.10.2008г (датата на одобряване от главния архитект на общината на схема за преместваемите обекти) наредба, регламентираща условията и реда за поставяне и ползване на преместваеми обекти по чл.56 ЗУТ, както и всички други последвали наредби, регламентиращи тези въпроси, действащи до приемането на настоящата Наредба, приета с Решение на ОбС - Варна № 1270-10(26)/13, 14.12.2013г.
Водим от горното и на основание чл.154, ал.1 АПК, чл.163, ал.2, Варненският административен съд, VІІІ-ми състав
ОПРЕДЕЛИ:
КОНСТИТУИРА страните по адм.д. № 2662/2024г. по описа на Адм.съд - Варна: жалбоподател - „ПАЗАРИ“ ЕАД, ЕИК *********, гр.Варна, ответник - Директора на Дирекция „Управление на сигурността и контрол на обществения ред“ при Община - Варна.
ДАВА ВЪЗМОЖНОСТ на ответната страна, в 14-дневен срок от получаване на съобщението, да представи писмен отговор по жалбата.
ДАВА ВЪЗМОЖНОСТ на жалбоподателя, в 7-дневен срок от получаване на съобщението, след запознаване с административната преписка да направи доказателствени искания и да посочи доказателствата, които иска да бъдат събрани, в т.ч. да формулира въпроси за Съдебно-техническа експертиза.
ДА СЕ ИЗИСКА адм.д. № 2789/2024г. на Адм.съд - Варна.
ЗАДЪЛЖАВА ответната страна, в срока за отговор по жалбата, да попълни административната преписка със:
- доказателства за датата, на която Заповед № 3842/31.10.2024г. е съобщена на жалбоподателя;
- Акт за общинска собственост за терена върху който е поставен разпоредения за демонтиране преместваем обект;
- доказателства за компетентността на длъжностните лица, съставили КА № 78/25.10.2024г., а именно, че са служители за контрол по строителството - каквото е изискването на чл.223, ал.2 ЗУТ, вр. чл.57а, ал.2 ЗУТ.
ДА СЕ ИЗИСКАТ от Общински съвет - Варна: действащата към 17.10.2002г. и към 15.10.2008г. наредба, регламентираща условията и реда за поставяне и ползване, както реда за премахване на преместваеми обекти по чл.56 ЗУТ, както и всички други последвали наредби, регламентиращи тези въпроси, действащи до приемането на настоящата Наредба, приета с Решение на ОбС - Варна № 1270-10(26)/13, 14.12.2013г.
НАСРОЧВА делото за разглеждане в открито съдебно заседание на 14 януари 2025г. от 10,00 часа, за когато да се призоват страните!
Съдия: | |