ОПРЕДЕЛЕНИЕ
гр.
Пазарджик,
18,02,2020г
В И М Е Т О Н А
Н А Р О Д А
Пазарджишкият районен
съд, НАКАЗАТЕЛНА КОЛЕГИЯ, след публичното заседание на шестнадесети януари
две хиляди и двадесета година, в
състав:
Председател:
ЕЛИСАВЕТА РАДИНА
при
секретаря Хр. Велчева, като разгледа докладваното от районен съдия РАДИНА нахд № 1469/19. по описа на Пазарджишкия
районен съд, за да се произнесе, взе предвид следното:
Производството
по реда на чл.63 от ЗАНН.
Образувано е по жалба от „И“ЕООД, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление гр.П, ул.“Х.Б.“№105, ет.1, офис 2, с управител А.С. против НП №153/ 15.05.2019г. в гр.П на с.д.директор на Териториална дирекция Тракийска, упълномощен съгласно Заповед №3AM-43/32-8734 от 07.01.2019г. на Директора на Агенция „Митници”, с което на дружеството - жалбоподател са наложени общо 111 бр. административни наказания-“имуществена санкция” в размер на общо 2 540 986,12 /два милиона петстотин и четиридесет хиляди деветстотин осемдесет и шест лв. и дванадесет ст./лв., представляваща двойния размер на неначисления акциз по 111 бр. нарушения на основание чл.112, ал.1 от ЗАДС.
В жалбата се твърди, че НП е материално-право и процесуално-правно незаконосъобразно, поради което се настоява за неговата отмяна.
В съдебно заседание на дружеството не участва, не открито на адреса по жалбата , адрес по седалище и на управление и чрез всички възможни процесуални механизми за обезпечаване редовното призоваване ( виж протокола от с.з.) ..
Въззиваемата страна, редовно призована, чрез процесуални представители, ангажира доказателства и депозира становище за неоснователност на жалбата.
Като взе предвид изложените в жалбата оплаквания и
прецени събраните по делото гласни и писмени доказателства, Съдът установи:
Дружеството - жалбоподател, съгласно Удостоверение за регистрация №
BG003000E00168/07.01.2016г. на началника на Митница П, е освободен от акциз
краен потребител (ОАКП), с местонахождение на обекта, където ще се получават и
използват енергийните продукти: с.л, общ.л, обл.Пазарджик, ул.„С.Н.“№15,
стопански двор (УПИ XI, кв.73).
Съгласно издаденото удостоверение дружеството има право
да използва следните видове енергийни продукти (с конкретно посочени в
удостоверението код по КН, код на АП и мерна единица ) : Минерален терпентин, Специални
бензини - други; газьол -
маркиран; други смазочни масла и други масла; толуен. В удостоверението са
посочени и целите, за които ще се
използват енергийните продукти: производство и продажба на химически продукти
за бита и строителството (разредители на ■ой, препарати за антикорозионна
защита, откълъпващо масло, разтворител на полимерни бои, оресилин, разредител
на битум и др.). Търговското наименование на произвежданите стоки ( с посочен код по КН) съгласно
удостоверението е: препарат за антикорозионна защита,разредител за алкидни бои, масло - откълъпващо, импрегнатор за дърво разтворител
за полимерни бои, кореселин .
Въз основа на Заповед за възлагане на ревизия №
BG003000-PK14-P2/06.07.2018г. на началника на Митница П била извършена ревизия
на дружеството, констатациите от която били отразени в Ревизионен доклад (РД) №
BG003000- РК14-РД7/04.09.2018г., неразделна част от Ревизионен акт
(PA)№BG003000-PK14-PA7 от 16.09.2018г.
С решение акт Р-667/32-373213/21,12,18 на директора на Агенция Митници ревизионният
поради съществени нарушения на процедурните правила за определяне на данъчни
задължения бил изцяло отменен и административната преписка върната на органа,
издал заповедта за ревизия с указания за издаване на нов въз основа на нова
заповед за ревизия.
Издаден бил нов ревизионен акт BG
003000-РК 5-РА3/09,08,19г. , в която е отразено, че след две
посещения на адреса за кореспонденция от членове на ревизиращия екип на осн.
чл. 32, ал.2 от ДОПК са съставени два протокола и съобщението за изготвяне на
акта е било публикувано на интернет страницата на Дирекция Тракийска като в 14 дневен срок не се е явил
представите на дружеството. Изпратеното
писмено съобщение за връчване на ревизионния доклад било върнато с отбелязване, че е поучено на
11,07,19г. от деловодител С.В..
Преди издаването
на новия ревизионен акт от 09,08,19г.- и въз основа на констатациите в
ревизионния доклад и ревизионния акт от
16,09,18 бил съставен на 06,12,2018г. АУАН против дружеството за това, че като
ОАКП за периода от 01.01.2017г. до 31.03.2018г., като не е издало регистрирани
електронни АДД в 111 случая,
съответно не е начислило акциз за използваните енергийни продукти за цели
различни от посочените в УОАКП, на посочените в таблица ( неразделна част от
акта) дати като не е изпълнило разпоредбата на
чл.43, ал.1, т.1, по реда на чл.84 ал.1, ал.2, ал.З и ал.7 ЗАДС във
връзка с чл.20, ал.2, т.19 от ЗАДС, с е осъществило състава на чл.112, ал.1 от ЗАДС. Наложената санкция е посочена само в общ размер 2 540 986,12
лева.
Против последното е депозирана настоящата жалба, в която
се възразява единствено в посока, че ревизирания акт, констатации в който са
послужили като основание за възприетите в АУАН обстоятелства, е отменен. Както
вече се посочи, установи се, че актът действително е бил отменен , но въз
основа на същия ревизионен доклад ( послужил като основание за издаване на
акта) е бил издаден нов ревизионен акт. Става ясно от отменителното решение на
директора на Агенция Митници, че първият ревизионен акт е било отменен поради
съществени нарушения на процедурните правила за определяне на данъчни
задължения. Констатациите в новия - от 09,08,19г. са запазени.
Те обаче неправилно
и административният и наказващият орган са приели, че сочат извършено
административно нарушение. Ревизията, както става ясно от отразеното в
доклада ( л. 25) е обхващала и период 2014, 2015 и 2016 година . Констатациите
в таблица 2 към ревизионния доклад
обхващат не само периода на нарушението, възприет в НП, но и тези години
- 2014, 2015 и 2016 година.
Както става ясно от писмо на л. 108 по делото от ОП П - в
сектор ПИП при ОД МВР П е на
производство ДП 43/19 - „срещу Неизвестен извършител за престъпление по чл.255 ал.З вр.ал.1 т.1, т.2, т.4 и т.6, вр.чл.26
ал.1 от НК, за това, че през периода
12.12.2014 година - 31.12.2016 година, в гр. П, при условията на
продължавано престъпление, е избегнал
установяването и плащането на данъчни задължения /акциз/ от „И“ ЕООД гр.П, в
особено големи размери - акциз в размер на 1 511 535.71 лева, като не е подал
акцизни декларации по чл.87 ал.6, вр.чл.20 ал.2 т.12, 13 и 19 от ЗАДС,
потвърдил е неистина и е затаил истина в подадени пред Митница П
рекапитулативни декларации по чл.89 ал.1 ППЗАДС, използвал е неистински и с
невярно съдържание документи при водене на счетоводство и при представяне на
информация пред органите по приходите, укрил е или не е съхранил в
законоустановените срокове първични счетоводни документи, дневници, регистри и
вторични счетоводни документи съгласно Закона за счетоводството като воденото
счетоводство не дава възможност за установяване на основата за данъчно облагане“.
От изложеното става ясно, че за период, обхванат от
ревизията и предмет на ревизионния доклад 12,12,14-31,12,16г. се води досъдебно
производство за престъпление, чиито състав е идентичен със състава на възприетото
в НП административно нарушение ( незаплащане на дължимия акциз чрез неиздаване
на съответните АДД за начисляването му), като периодът в НП е 01.01.2017г. до
31.03.2018г.. Разликата в периодите не
води до дублиране на наказателното преследване, но неясно защо, при положение, че ДСП се води за 1 511 535,71
лева, за 2 540 986,12 /два
милиона петстотин и четиридесет хиляди деветстотин осемдесет и шест лв. и
дванадесет ст./лв. е водено и приключило с обжалваното НП само
административно-наказателно преследване. Това решение е абсурдно не само на база на воденото разследване по
посоченото ДСТ в ОД МВР П и неговия предмет, а основно защото по настоящото
дело и на база на ревизионния доклад
(неоспорен в съответния срок след връчването му) се приема за
установено, че са налице описаните в доклада и в акта и НП 111 деяния. Те се установяват от представените от
дружеството протоколи за производство
( 111 бр.) , от които са видни -
дата на извършване на нарушението, на влагане на продукта и вида на продукта и
неговото количество - специален бензин, минерален терпентин, газьол, толуен .
От цитираното в доклада удостоверение на ОАКП - за продажбата на стоките:специални бензини - други
(търговско наименование - БАС-L)) : код по КН 2710 12 25, минерален терпентин с код по КН
2710 12 21, газьол - маркиран (син), с код по КН 2710 19 43 и толуен, с код по
КН 2902 30 00), като моторно гориво не
е издавано УОАКП, поради което не и следвало те да да бъдат включени в
подадените дружеството рекапитулативни декларации, като изразходвани количества
енергийни продукти по предназначение.
Тези продукти - БАС-L, минерален терпентин, газьол -
маркиран (син) и толуен са били получени в посочения в удостоверението обект -
Химически цех „ИЗИРА - 1“, с. Лесичово, стопански двор /УПИ XI, кв. 73/, общ.
Лесичово, обл. Пазарджик (който факт е налице) и изразходвани не в
производството на неакцизните стоки (препарат за антикорозионна защита,
разредител за алкидни бои и импрегнатор за дърво), а за продажба като моторно гориво на неизвестни трети лица и за
дружеството и затова за тях, както правилно са приели административните органи не възниква правото да бъдат освободен от
начисляване и внасяне на акциз в полза на Държавния бюджет.
Освободеният от акциз краен потребител може да използва
получените енергийни продукти само за
целите, посочени в издаденото удостоверение за съответния обект. Съгласно чл.24д, ал.З от ЗАДС -
освободеният от акциз краен потребител, който е използвал енергийни продукти за цели, различни от посочените в издаденото
удостоверение, заплаща размера на
акциза, дължим за енергийния продукт от съответния вид по ставката, определена
в чл.32.
Обсъждането горе
обосновава верността на извода, че за всички тези 111 процесни случая задълженото
лице не издало регистрирани електронни АДД , съответно не е начислило акциз. Предвид
горното, изводите в НП, че за всички 111 случая отделно обстоятелствата
покриват елементите на състава на въз приетото административно нарушение, но
степента на обществена опасност произтичаща от общия размера на неплатения
данък е съответна на престъпление от общ характер ( все пак ДСП се води за
аналогични деяния с предмет неплатен акциз , който е 1 511 535,71 лева ( с 1 млн. по -малко от размера по НП). Предвид
броя на деянията и размера на причинената щета
на държавния бюджет 2 540 986,12
/два милиона петстотин и четиридесет хиляди деветстотин осемдесет и шест лв. и
дванадесет ст./лв. - категорично се очертава висока степен на засягане на
обществения интерес, защитаван с нормите на чл. 255, ал.3 вр. ал.1 от НК (
предвид особено големите размери на данъчните задължения).
Предвид горното и на основание чл. 33, ал.3 от ЗАНН
Пазарджишкият районен съд :
О П
Р Е Д Е Л И :
ОТМЕНЯ определение
от 16,01,2020г., с което е даден ход по същество и
ПРЕКРАТЯВА
съдебното производство по анд 1469/19 по описа на ПРС.
Материалите да се изпратят по компетентност на ОП П .
Определението подлежи
на обжалване в 15-дневен срок от съобщението пред Пазарджишкия административен
съд.
РАЙОНЕН
СЪДИЯ: