Определение по дело №1840/2019 на Административен съд - Варна

Номер на акта: 553
Дата: 4 март 2020 г.
Съдия: Веселина Тенчева Чолакова
Дело: 20197050701840
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 2 юли 2019 г.

Съдържание на акта

О П Р Е Д Е Л Е Н И Е

 

гр. Варна,

 ……………..2020 г.

 

 

Варненският административен съд - II-ри състав, в закрито заседание  на четвърти март през  две хиляди и двадесета година в състав:

           

                                                    Председател: ВЕСЕЛИНА ЧОЛАКОВА

 

като разгледа докладваното от съдията Чолакова адм. дело N 1840  по описа за  2019г., за да се произнесе, взе предвид:

 

 

Производството е по чл.156 и сл. от ДОПК.

Образувано е по жалба на против РА № Р-03000318004942-091-001/14.03.2019 г. издаден от органи по приходите при ТД на НАП-Варна, потвърден с Решение № 101/07.06.2019 г. издадено от директора на Дирекция ОДОП-гр. Варна “ Хубав дом” ООД, ЕИК *********, гр.Варна, представляван от управителя К. А. Г., против РА № 03000316002179-091-001/13.10.2016 г. издаден от органи по приходите при ТД на НАП-Варна  , в частта потвърдена с Решение № 463/29.12.2016 г. издадено от директора на дирекция ОДОП-гр.Варна.

В хода на произнасяне по същество, съдът установи, че за преценката относно законосъобразността на обжалвания РА е необходимо да се допусне извършването на съдебно-счетоводна експертиза на основание чл. 171,ал.2, изр.2 от АПК приложим на основание пар.2 от ДР на ДОПК.

Следва да се изискат и предходен РА и решението на директора на Дирекция ОДОП-Варна.

С оглед гореизложеното, съдът

 

О П Р Е Д Е Л И:

 

ОТМЕНЯ протоколно определение от съдебно заседание, проведено на 28.01.2020 г. за даване ход по същество на адм. дело № 1840/2019 г. по описа на Административен съд–Варна,  ІІ състав.

 

УКАЗВА на директора на Дирекция ОДОП-гр. Варна, в 7-мо дневен срок от съобщението да представи административната преписка по предходен РА и решението на директора на Дирекция ОДОП-Варна постановено при административното оспорване.

 

ДОПУСКА извършването на  съдебно-счетоводна   експертиза /ССчЕ/, която след проверка на документите, съдържащи се по делото, проверка в счетоводствата на жалбоподателя „Илком“ ЕООД и неговите преки доставчици „Атина Стройинвест“ ЕООД, ЕИК *********, „Релпол-БГ“ ЕООД , ЕИК *********, „Рени 09“ ЕООД, ЕИК *********, „Великови 55“ ЕООД, ЕИК *********, „Орко груп“ ЕООД, ЕИК *********, „Божин“ ЕООД, ЕИК *********, „Юлком Билд енд Трейд“ ЕООД, ЕИК *********, „Мигре“ ЕООД, ЕИК *********, „Дипеком“ ООД, ЕИК *********  да даде заключение по следните въпроси:

І. По отношение на процесните фактури за продажба на стоки:

 Стоките, предмет на процесните фактури, издадени от посочените доставчици заприходени ли са в счетоводството на жалбоподателя, какви счетоводни записвания са направени и въз основа на какви документи?

Налице ли е съответствие между посочените във фактурите по вид, количество и цена на стока, с тези осчетоводени от „Илком“ ЕООД и с наличните в счетоводството на дружеството документи?

 Извършено ли е разплащане по фактурите, по какъв начин, в какъв размер и кога?

По такъв начин са били изписани закупените стоки и въз основа на какви документи, както и участвали ли са същите под формата на разходи при формирането на финансовия резултат на „Илком“ ЕООД, както и в осъществяваната от негова страна независима икономическа дейност?

 Осчетоводени ли са процесните фактури в счетоводството на доставчиците и по какъв начин?

Налице ли е съпоставимост по вид между закупените от жалбоподателя стоки и тези, закупени от доставчиците и може ли да се направи извод, че последните /доставчиците/ са разполагали с процесните стоки?

ІІ. По отношение на процесните фактури за услуги /СМР/:

Стоките, предмет на процесните фактури, издадени от посочените доставчици заприходени ли са в счетоводството на жалбоподателя, какви счетоводни записвания са направени и въз основа на какви документи?

Има ли извършени плащания на данъчната основа и на данъка по фактурите , по какъв начин, кога е осъществено плащането, по какъв начин е отразено в счетоводствата на доставчика и на жалбоподателя?

Съществуват ли доказателства за приемане на извършените от доставчиците СМР и налични ли са в счетоводството и търговската документация на жалбоподателя и доставчиците?

Налице ли е съответствие между посочените във фактурите по вид, количество и цена на услугата с тези в представените приемо-предавателните протоколи и актове образец 19. Отговорът следва да  се представи в табличен вид, с посочване на всяка конкретна фактура и приемо-предавателните протоколи/ актове образец 19?

ІІІ. По отношение на редовността на воденото счетоводство :

 При проследяване на записванията по отделните счетоводни сметки и при съпоставянето им с изготвените и подадените от страна на жалбоподателя оборотни ведомости, ГФО, да се даде заключение за това: редовно /в съответствие с изискванията на ЗСч и СС/ ли е водено счетоводството на жалбоподателя през ревизираните периоди?

         

Определя първоначален депозит за вещо лице в размер на  300.00 (триста ) лева, вносим от жалбоподателя в 7-дневен срок от днес, по сметка на Административен съд – Варна за вещи лица: УНИКРЕДИТ БУЛБАНК  IBAN: ***.

Вещото лице  ще бъде определено в закрито заседание, след представяне на доказателство за внасяне на определения депозит.

 

ДАВА ВЪЗМОЖНОСТ на страните в 3-дневен срок от съобщението да формулират и допълнителни задачи към ССчЕ.

 

 

НАСРОЧВА делото за разглеждане в открито съдебно заседание на 21.04.2020 г. от 10,00 часа.

 

ОПРЕДЕЛЕНИЕТО не подлежи на обжалване.

           

                                                                                                              Съдия: