Настоящото производство е с правно основание чл.104,ал.2 от ЗМИ. Образувано е по повод депозираното от Сали Шабан Ибрям ,с ЕГН **********,особено искане за спиране на обжалваното от него по настоящото адм. д. № 20 /2005 г.,решение № 29/14.03.2005 г. на ОИК ,гр. Момчилград. С цитираното решение са определени изборните резултати от проведените частични избори за Кмет на Община Момчилград. Направеното особено искане е немотивирано. Настоящата инстанция ,действуваща в качеството си на първоинстанционна такава,намира направеното искане за неоснователно. Съобрази,че спирането на изпълнението на административния акт представлява вид обезпечение на жалбата и цели да предотврати осъществяването на порочно разпоредени с него правни последици. В административния процес обезпечителна нужда възниква в хипотезите на предварителна изпълняемост на обжалвания административен акт, произтичаща по силата на закона или по разпореждане на административния орган или когато специален закон, изключва общото правило на чл. 37, ал. 3 от ЗАП, но предвижда възможността сезираният съд да спре предварителното изпълнение на акта,както е в настоящия казус / чл. 104, ал. 2 от ЗМИ /. В тези случаи единствената обезпечителна мярка е тази по чл. 37, ал. 3 от ЗАП- спиране на допуснатото от органа или произтичащото по силата на закона изпълнение. Посредством спирането се осъществява запазване на фактическото и правно положение, което е било преди издаването на акта, докато административният спор е висящ. Следователно по своята правна същност спирането на предварителното изпълнение съставлява специфична обезпечителна мярка, чиято функция е да защити нарушаването на застрашеното от обжалвания акт субективно право или законен интерес. Както беше посочено в предходен абзац,направеното искане е изцяло немотивирано,в него не са посочени съображенията ,които налагат спирането на административния акт. Нещо повече същото не е подкрепено и с надлежни доказателства в аспекта на обосноваване на това искане. Развитите в жалбата съображения касаят законосъобразността на обжалвания административен акт по същество на спора,но същите определено не могат да бъдат доводи обосноваващи основателността на това особено искане,доколкото същите не навеждат на изводи мотивиращи наличие на застрашено от обжалвания акт нечие субективно право или законен интерес. В този ход на мисли и доколкото преценката в този случай е предоставена на съда,то същата следва да има за своя отправна точка и наличие на вероятност за настъпване на непоправими вреди за жалбодателя от изпълнението на обжалвания от него акт. И такива в настоящото производство не се твърдят. В аспекта на изложеното ,следва да бъде оставено направеното от Сали Шабан Ибрям , ,с ЕГН **********, искане за спиране на решение № 29/14.03.2005 г. на ОИК ,гр. Момчилград,с което са определени изборните резултати от проведените частични избори за Кмет на Община Момчилград,без уважение,като неоснователно. Водим от изложеното ,съдът
О П Р Е Д Е Л И :
ОСТАВЯ БЕЗ УВАЖЕНИЕ искането на Сали Шабан Ибрям , ,с ЕГН **********, с адрес гр. Пловдив,бул.”Марица” № 102,офис 2, за спиране на решение № 29/14.03.2005 г. на ОИК ,гр. Момчилград,с което са определени изборните резултати от проведените частични избори за Кмет на Община Момчилград. Определението е окончателно.
ПРЕДСЕДАТЕЛ : ЧЛЕНОВЕ :1.
2.
|