Решение по дело №668/2020 на Административен съд - Стара Загора

Номер на акта: 535
Дата: 18 декември 2020 г. (в сила от 21 януари 2021 г.)
Съдия: Стилиян Кирилов Манолов
Дело: 20207240700668
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 28 октомври 2020 г.

Съдържание на акта

Р   Е   Ш   Е   Н   И   Е   № 519

 

гр. Стара Загора 18.12.2020г.

 

    В    И  М  Е  Т  О    Н  А    Н  А  Р  О  Д  А

 

          Старозагорският административен съд, VІII състав, в публично съдебно заседание на десети декември през две хиляди и двадесета година, в състав:

                                          

                                                  СЪДИЯ: СТИЛИЯН МАНОЛОВ

       

 

         при секретар: НИКОЛИНА НИКОЛОВА                                                                       

         като разгледа докладваното от съдия СТИЛИЯН МАНОЛОВ административно дело №668 по описа за 2020г., за да се произнесе, съобрази следното:     

                                                 

         Производството е по реда на чл.27, ал.1 от Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове /ЗУСEСИФ/ и чл.145 и сл. Административнопроцесуалния кодекс /АПК/.

 

         Образувано е по жалба на „Одитор И.“ ЕООД, гр.Стара Загора, ЕИК ********* със седалище и адрес на управление гр.Стара Загора, ул. „Кольо Ганчев“ №101, вх. „А“, ет.2, ап.1 чрез адвокат М. О. от АК – Стара Загора, против Решение от 28.07.2020г. на Управляващия орган на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020г. /УО на ОПИК/, обективирано в одобрен списък на предложените за отхвърляне проектни предложения по сформираната седма оценителна сесия, в частта му, в която на „Одитор И.“ ЕООД, гр.Стара Загора е отказано отпускането на безвъзмездна финансова помощ, заявена от кандидата чрез проектно предложение рег. №BG16RFOP002-2.073-6009 в ИСУН по обявена процедура за подбор на проекти BG16RFOP002-2.073 “Подкрепа на микро и малки предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19”, Приоритетна ос 2 „Предприемачество и капацитет за растеж на  МСП“, инвестиционен приоритет 2.2. „Капацитет за растеж на МСП“, Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020г. В жалбата са изложени доводи за незаконосъобразност на оспорения акт по съображения за издаването му в противоречие и при неправилно приложение на материалния закон, при допуснати  нарушения на утвърдените от УО на ОПИК опростени правила за работа на оценителната комисия и опростени правила за кандидатстване по процедурата. Излагат се съображения, че неправилно административният орган е приел, че кандидатът не отговаря на условията по програмата и в частност на: 1. изискването от Критерии за допустимост по т. 11.1, подт. 5 от Условията за кандидатстване и изпълнение на процедурата, съответно Критерии 16 от „Критерии и методология за оценка на проектните предложения“ и 2. изискването на т. 9 „Минимален и максимален размер на безвъзмездната финансова помощ за конкретен проект“ от Условията за кандидатстване, съответно Критерии 25 от „Критерии и методология за оценка на проектните предложения“. В подкрепа на това си становище жалбоподателят посочва, че противно на твърдяното, дружеството е регистрирало нетни приходи от продажби за 2019г. в размер на 145 455.00 лв., която сума е посочена, както в т. III от Декларацията за финансови данни /Приложение №2/, така и в представената заедно с жалбата по делото ГДД по чл. 92 от ЗКПО за 2019г. В тази връзка било видно, че средномесечният оборот за 2019г. възлизал на 12 121.25 лв., който в сравнение с посочения от кандидата размер на нетните приходи от продажби за месец април 2020г. /9516.57 лв./ сочел на спад в оборота на дружеството от 21.49 %, при заложен от условията на програмата най-малко 20% спад. Твърди се също, че при посочените факти неправилно РУО на ОПИК е възприел, че жалбоподателят не е реализирал най-малко 30 000.00 лв. нетни приходи от продажби за 2019г., което е и условие за допустимост към кандидатите в процедурата. Излагат се съображения, че на база декларираното в декларацията за финансови данни и ГДД за 2019г., правилно е поискано предоставянето на безвъзмездна финансова помощ от 10 000.00 лв., представляваща сума в рамките на допустимия 10% диапазон от размера на нетните приходи за продажби през 2019г. /6.87%/. Сочи се, че е налице или допусната техническа грешка, или е извършена неточна служебна проверка в Национална агенция за приходите /НАП/, в резултат на което оценителната комисия е достигнала до грешни изводи, възприети в последствие и от решаващия орган, като в този смисъл било невярно посоченото в мотивите на решението, че при извършената проверка в НАП е установено, че нетните приходи от продажби на дружеството за 2019г. са в размер на 0.00 лв. Аргумент в тази насока, според жалбоподателя са данните от представената декларация по чл.92 от ЗКПО за 2019г. и Годишния отчет за дейността на дружеството за 2019г., подаден пред Националния статистически институт /НСИ/. От съда се иска отмяна на решението в оспорената му част и връщане на преписката на РУО на ОПИК с указания за постановяване на ново решение по отношение на кандидата „Одитор И.“ ЕООД, гр.Стара Загора, чрез което проектът на последния да бъде одобрен и съответно включен в списък с одобрени проектни предложения. Заявява се искане за присъждане на сторените по делото разноски в т. ч. и адвокатско възнаграждение. В проведеното открито съдебно заседание жалбоподателят, чрез процесуалния си представител поддържа изцяло депозирана жалба.

 

         Ответникът по делото – РУО на ОПИК – Главен директор на главна дирекция „Европейски фондове за конкурентоспособност“ при Министерство на икономиката на РБ, редовно и своевременно призован в открито съдебно заседание, не се явява и не се представлява. В представено, чрез придружаващото административната преписка писмо, писмено становище на процесуалния представител на ответника, се излага съображения за неоснователност на подадената жалба, респективно законосъобразност и правилност на постановеното решение. Твърди се, че съгласно предоставената служебна справка от НАП, кандидатът е декларирал 0.00 лв. нетни приходи от продажби, която стойност, съгласно условията за кандидатстване е взета от код 0110 на декларацията по чл.92 от ЗКПО за 2019г. Поддържа се становището, че оспореният административен акт е издаден от компетентен орган в предвидената от закона форма и при спазване на относимите материално и процесуалноправни норми. Направено е възражение за прекомерност на адвокатското възнаграждение и искане за присъждане на юрисконсултско възнаграждение. В допълнително постъпила по делото молба се заявява, че извършени от страна на кандидата корекции в ГДД, след подаване на проектното предложение, не следва да се вземат предвид, като противното би довело до възможност за промяна на проекта в рамките в рамките процеса по неговата оценка.

                   

        Въз основа на съвкупната преценка на събраните по делото доказателства, съдът приема за установено следното от фактическа страна по административноправния спор:

        

         Първоначално понастоящем разглежданата жалба е депозирана пред Административен съд София – град, където е образувано адм.д. №7970/2020г., по което дело е постановено определение №8001 от 21.10.2020г., с което на основание чл.135, ал.2 във връзка с ал.1 от АПК жалбата е изпратена по подсъдност на АС – Стара Загора, а производството по делото пред Административен съд София – град е прекратено.

 

         Съобразно разпоредбата на чл.26, ал. 1 от ЗУСЕСИФ, чрез своя заповед №РД-16-375 от 12.05.2020 . РУО на ОПИК е одобрил обява за откриване на процедура и общи условия за кандидатстване и изпълнение за предоставянето на безвъзмездна финансова помощ по обявената процедура на подбор на проекти BG16RFOP002-2.073 “Подкрепа на микро и малки предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19”, Приоритетна ос 2 „Предприемачество и капацитет за растеж на МСП“, инвестиционен приоритет 2. 2. „Капацитет за растеж на МСП“, Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020г., като тези условия и пълният пакет с документи за участие са публикувани и обществено достъпни в изпълнение на изискването на чл.26, ал.6 от ЗУСЕСИФ.  Със заповед №РД-16-381 от 14.05.2020г. на РУО на ОПИК /л.72 от адм. д. №7979/2020г. на АС-София-град/ са утвърдени опростени процедурни правила за работа на оценителната комисия /л.73-74 от адм. д. 7979/2020г./, като със заповед №РД-16-380 от 14.05.2020г. на органа /л.63-71 от адм. д. 7979/2020г./ е определен и съставът на оценителната комисия. Съгласно одобрените условия за кандидатстване началният момент за подаване на проектни предложения е 10:00 ч. на 14.05.2020г., а крайният срок за това е определен на 16:00 ч. на 15.06.2020г.  Съгласно опростените правила за работа на комисията тя трябва да извърши комплексна оценка на проектните предложения, като анализира дали съответните кандидати, чрез подадените от тях проектни предложения отговарят на минималните изисквания, предвидени в условията за кандидатстване. Чрез подадено проектно предложение рег. № в ИСУН BG16RFOP002-2.073-6009 „Одитор И.“ ЕООД, гр.Стара Загора е кандидатствало за предоставянето на безвъзмездна финансова помощ по обявена процедура за подбор на проекти, ведно  с изискуемите към него приложения в т.ч. и Декларация за финансови данни /Приложение №2/. Видно от приложения по делото доклад изх. №93-00-1253 от 28.07.2020г. на председателя на оценителната комисия /л.42-44 от адм.д.№7979/2020г./, към който доклад е приложен и списък на предложените за отхвърляне проектни предложения, проектното предложение на кандидата „Одитор И.“ ЕООД, гр.Стара Загора е присъединено и разгледано в образуваната на 03.07.2020г. седма оценителна сесия - BG16RFOP002-2.073-S7. От приложения оценителен лист /л.45-52 от адм.д.№7979/2020г./ конкретното предложение е разпределено на оценителя П.М.. В изложената комплексна оценка е посочено, че кандидатът не отговаря на два от критериите за допустимост, а именно: критерии 16 и 25 от „Критерии и методология за оценка на проектните предложения“. Посочено е, че съгласно представената Декларация за финансови данни стойността от нетните приходи от продажби на кандидата за 2019г. е 145 455.00 лв., а след извършена служебна проверка от НАП, същите възлизат на 0.00 лв., при общи приходи за 2019г. в размер на 359 879.35 лв. С изложени аргументи, почиващи върху същите факти и обстоятелства /справка от НАП – л.53 от адм.д.№7979/2020г./, е посочено, че кандидатът не е допустим по процедурата, тъй като нетните му приходи от продажба за 2019г. са 0.00 лв. В заключение е изложено, че кандидатът не може да получи безвъзмездна финансова помощ, като проектното предложение следва да бъде отхвърлено. Списъкът на предложените за отхвърляне проектни предложения, из между които е и това на жалбоподателя е предоставен с коментирания по-горе доклад на РУО на ОПИК. Със своето решение от 28.07.2020г. РУО на ОПИК е одобрил списъка на предложените за отхвърляне проектни предложения по проведената седма оценителна сесия и е отказал на „Одитор И.“ ЕООД, гр.Стара Загора предоставянето на изисканата сума в размер от 10 000.00 лв., представляваща безвъзмездна финансова помощ по обявената процедура. Органът е обосновал своето решение, като е възпроизвел констатациите от оценителния лист и е допълнил, че в случаите, при които е налице установено несъответствие с изискванията по т.13-23 и т.27 от „Критериите и методологията за оценка на проектните предложения“ конкретното проектно предложение се отхвърля.

 

          По делото са представени и приети като доказателства документите, съдържащи се в административната преписка по издаване на оспореното решение, както и документите представени от жалбоподателя – ГДД за 2019г., справка за предприятието за 2019г., както и оборотна ведомост за април 2020г.

        

         По делото е изискана и представена информация от страна на ТД на НАП, гр. Пловдив, офис Стара Загора /л. 9 – адм. д. №668/2020г./ по отношение декларираните от дружеството данни. Съгласно представената информация от страна на „Одитор И.“ ЕООД, гр.Стара Загора на 13.05.2020г. е подадена ГДД по чл.92 от ЗКПО с вх.№2400И0419611/13.05.2020г., като в част V от декларацията – „Определяне на данъчния финансов резултат и дължимия корпоративен данък“, на ред 1.1 в т. ч. нетни приходи от продажба е декларирано 0.00 лв. Посочено е, че на 30.07.2020г. от дружеството е подадена коригираща декларация по чл.92 от ЗКПО с вх. №2400И0434429/30.07.2020г., като в част V, на ред 1.1 в т.ч. нетни приходи от продажби е декларирана сумата от 145 455.10 лв.

        

          Съдът, като обсъди събраните по делото доказателства във връзка с направените в жалбата оплаквания, доводите и становищата на страните и като извърши цялостна проверка на законосъобразността на оспорения административен акт на основание чл.168, ал.1 във връзка с чл.146 от АПК, намира за установено следното:

 

         Жалбата е допустима, като подадена в общия 14-дневен срок, считано от датата на издаване на оспореното решение – 28.07.2020г. и видно от представения към жалбата пощенски баркод.

 

         Разгледана по същество жалбата е неоснователна.

 

          Съгласно чл.38 ал.1, т.1 от ЗУСЕСИФ в 10-дневен срок от одобряването на оценителния доклад, съответно от изтичането на срока по чл.36, ал.2 от ЗУСЕСИФ РУО издава мотивирано решение, с което отказва предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за всяко предложение, включено в списъка по чл.35, т.3 от същия закон, каквото е и настоящото. Както вече бе посочено по конкретната процедура са приети опростени процедурни правила за работа на оценителната комисия. Съгласно  т.2.14 от тези правила в срок от три работни дни РУО одобрява представените му списъци или ги връща за корекции, като според т.2.18 кандидатите, на които е отказано отпускането на безвъзмездна финансова помощ се уведомяват посредством ИСУН, като им се изпраща утвърденият списък с отхвърлени предложения.

 

         Съгласно чл.9, ал.5 от ЗУСЕСИФ ръководителят на управляващия орган е ръководителят на администрацията или организацията, в чиято структура се намира управляващия орган или оправомощено от него лице. С решение №574 от 13.07.2016г. на МС е определен за управляващ и сертифициращ орган на ОПИК - Министерство на икономиката на РБ, съответно за ръководител на УО на ОПИК – Министъра на икономиката. Със своя заповед №РД-16-458 от 12.06.2020г. /л. 96 от адм.д.№7979/2020г./ Министърът на икономиката е определил И. И., изпълняваща длъжността главен директор на главна дирекция „Европейски фондове за конкурентоспособност“ при Министерство на икономиката на РБ за лице, което да изпълнява функциите на РУО на ОПИК, като в този смисъл оспореното решение се явява издадено от компетентен орган.  На следващо място съдът намира, че актът е издаден в съответствие с изискванията на чл.59, ал.2 от АПК, като съдържа фактическите и правните основания за издаването му. В същия са посочени конкретни обстоятелства и правни изводи, въз основа на които е отказано предоставянето на финансовата помощ.

 

         Съдът счита, че оспореният акт е издаден при липса на съществено нарушение на административнопроизводствените правила и при съобразяване с целта на закона. Производството по предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по конкретната процедура е осъществено изцяло в съответствие с утвърдените опростени процедурни правила за работа на оценителната комисия и съобразно опростените условия за кандидатстване, които правила и условия са в съответствие с чл.21, ал.1, т.2 от Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на НС от 13.03.2020г. и за преодоляване на последиците. Според тази разпоредба управляващите органи на ЕСИФ имат право да отпускат безвъзмездна финансова помощ по опростени правила, вкл. без публикуване на покана за набиране на предложения. В случая и съгласно опростените правила за работа на комисията по процедурата се извършва комплексна оценка, която включва проверка на съответствието на всяко проектно предложение с минималните изисквания, предвидени в условията за кандидатстване и документална проверка по отношение това, дали кандидатът отговаря на изискванията за бенефициент. С оглед приетите опростени правила по процедурата проверката включва едновременно, както допустимост, така и техническа и финансова оценка. Тази проверка се извършва от един оценител, на когото е разпределено конкретно предложение, като резултатите от нея се обективират в оценителен лист. В конкретния случай не се наблюдават допуснати нарушения в проведената седма оценителна сесия и в частност в производството по разглеждане и извършване на оценка, на проектно предложение рег. № в ИСУН BG16RFOP002-2.073-6009.

        

         Наведеният административноправен спор е по отношение дали проектното предложение на „Одитор И.“ ЕООД, гр.Стара Загора отговаря на предварително зададените критерии за допустимост и останалите изисквания за предоставяне на финансова помощ. Тук е моментът да се подчертае, че утвърдената документация по процедурата, в която са включени и условията за кандидатстване, утвърдени по съответния ред от УО е със задължителен характер спрямо кандидатите, чиито проектни предложения подлежат на допускане и оценка, т.е. актът, с който те се утвърждават, обективира в себе си изричното волеизявление на административен орган, с което се създават конкретни права и задължения. Съобразно т.11.1, подт.5 от Условията за кандидатстване, кандидатите следва да са регистрирали поне 20% спад в оборота/нетни приходи от продажби за месец април 2020г. спрямо средния месечен оборот за 2019г. Ясно е разписано, както в условията за участие, така и в Приложение №4 към тях - одобрените критерии и методология за оценяване – всичките част от документацията по процедурата, че посочените изходни данни ще се извличат от представената към проектното предложение Декларация за финансови данни /Приложение №2/, както и чрез служебна проверка в НАП, относно нетните приходи от продажби за 2019г., като данните ще се извличат на база подадена декларация по чл.92 от ЗКПО. В Приложение №4 недвусмислено е посочено, че при несъответствие с изискванията по т.13-23 и т.27, проектното предложение ще бъде отхвърлено, като в контекста на това следва да се посочи, че коментираният критерии за допустимост в конкретния случай е подведен в т.16. В т.9 от условията за кандидатстване – Минимален и максимален размер на финансовата помощ е посочено, че същата може да бъде заявена в размер до 10% от нетните приходи от продажби, декларирани от лица, които се облагат с корпоративен данък в ГДД по чл.92 от ЗКПО за 2019г. Същото изискване е заложено в т.25 от Приложение №4.

 

         С оглед доказателствата по делото и съобразно представения оценителен лист се установява, че при извършената проверка са установени двете несъответствия от изискванията на т.16 и т.25. Неизпълнението на тези изисквания е установено след извършена служебна справка в НАП /л.53 от адм.д.№7979/2020г./, която представя данните, посочени от кандидата в подадената от него ГДД за 2019г., при условие, че кандидатите са подали такава декларация към датата на подаване на проектното предложение – т.27 от Приложение №4.

 

         В Приложение №2 към проектното си предложение – Декларацията за финансови данни /л.56 от адм.д.№7979/2020г./, кандидатът „Одитор И.“ ЕООД, гр.Стара Загора, чрез законния си представител – Г. И., е посочил в т.III, стойност на оборота /нетни приходи от продажби/ за месец април 2020г. сумата в размер на 9516.57 лв., като е посочил също и размер на нетните приходи от продажби по ГДД за 2019г. – 145 455.00 лв. В т.VI от същата тази декларация е посочено от кандидата, че подадената от него ГДД за 2019г. е с вх. №2400И0419611 от 13.03.2020г.

        

         Независимо декларираното, както бе посочено по-горе при извършване на оценка на проектните предложения е необходимо извършването на служебна проверка в НАП по отношение данните от подадената ГДД за 2019г. В случая тази проверка, извършена съответно в хода на сформираната седма оценителна сесия – след 03.07.2020г. е установила, че декларираният размер на нетните приходи от продажби за участника през 2019г. е 0.00 лв. Това от своя страна опровергава данните от представената декларация, дори и същите да бяха такива, каквито жалбоподателят твърди. В случая за извършващия проверката не е съществувало задължение да изпраща до кандидата уведомление за установени нередности, тъй като формално не е установена каквато и да било липса на документи, съответно данни, като за проверяващия е била налична достатъчно информация, получена по служебен ред от НАП. За извършващия проверката не е съществувало и задължение да проверява допълнително или да съпоставя данните, които сам кандидатът е посочил в декларацията с тези, които служебно са предоставени от приходната агенция, дори и да се наблюдава разлика между тях, тъй като в условията за кандидатстване и критериите и методологията за оценка ясно е посочено, че за декларираните от кандидата данни се извършва служебна проверка за потвърждение от компетентен държавен орган, в чиято основна сфера на действие и регулация попада администрирането, обработването и контрола върху декларираната от задължените субекти данъчно-осигурителна информация. Извършената служебна проверка в НАП е представила актуална и достоверна информация за декларирани обстоятелства, което всъщност правилно отразява и принципното положение, че кандидатите следва да отговарят на условията за допустимост и останалите въведени изисквания и критерии най-късно към дата на издаване на крайния административен акт – в случая оспореното решение.

 

         Както бе посочено ГДД за 2019г. следва да бъде вече подадена към датата на подаване на самото проектно предложение. Видно от представената по делото информация от страна на ТД на НАП, гр.Пловдив, офис Стара Загора действително дружеството е подало ГДД по чл.92 от ЗКПО с вх.№2400И0419611/13.05.2020г. на 13.05.2020г., обстоятелство което е посочено от кандидата в представената от него Декларация за финансови данни. В тази декларация /ГДД/ размерът на нетните приходи от продажби е посочен в размер от 0.00 лв. Пак съгласно представената по делото информация от НАП на 30.07.2020г. „Одитор И.“ ЕООД, гр.Стара Загора е подало коригираща декларация по чл.92 от ЗКПО с вх.№2400И0434429/30.07.2020г., като в част V, на ред 1.1 в т.ч. нетни приходи от продажби е декларирана сумата от 145 455.10 лв., т.е. с тази декларация кандидатът е променил размерът на нетните си приходи от продажби за 2019г. по първоначално подадената ГДД, но е сторил това едва на 30.07.2020г. – след извършената на 06.07.2020г. проверка от оценителя П.М., след одобрението на оценителния доклад и списъците на предложените за отхвърляне проектни предложения, съответно след постановяване на оспореното решение на РУО на ОПИК от 28.07.2020г. С оглед изложеното наведените съображения от страна на жалбоподателя се явяват неоснователни, като при извършването на проверката по проектното предложение е взета предвид единствено релевантната към относимия момент данъчна информация, декларирана с ГДД от 13.05.2020г. и налична към този момент в информационната система на НАП. Към момента на извършване на проверката от оценителната комисия, както и към постановяване на решението, с което се отхвърля проектното предложение коригиращата декларация от 30.07.2020г. не е подадена и в този смисъл за административните органи не е съществувало задължение да се съобразят с декларираните в нея данни. В случая, на 13.05.2020г. жалбоподателят сам е декларирал данни пред НАП, които са били изисквани и анализирани от помощния орган на РУО на ОПИК. С оглед изрично въведените по процедурата условия и правила за кандидатстване и проверка на проектните предложения съдът намира за неприложима разпоредбата на чл.142, ал.2 от АПК, като не може да кредитира, като нов факт от значение за делото наличието на подадената на 30.07.2020г. коригираща декларация по чл.92 от ЗКПО, чрез която реално се променят параметрите за допустимост на проектното предложение. Това е така, тъй като, както вече бе отбелязано кандидатите следва да отговарят на условията за допустимост и останалите изисквания на процедурата най-късно към дата на издаване на крайния административен акт, като в противен случай би се стигнало до съществена промяна на вече подаденото проектно предложение в рамките на неговата оценка, което е недопустимо. Още повече, че наличието на подадена ГДД за 2019г., към момента на кандидатстване по процедурата, е изведено като задължително условия и настъпването на нови факти и обстоятелства в тази връзка и то след издаване на крайния административен акт не следва да бъде отчитано като благоприятно правопроменящо обстоятелство. По делото безспорно се установи, че към датата на издаване на оспорения акт, посочените в него фактически основания съществуват и правилно към тях е приложената правна норма на  чл.38 от ЗУСЕСИФ от страна на РУО на ОПИК.

 

         С оглед по-горе изложеното в конкретния случай, административният орган правилно е приложил относимия регламент по процедурата, като към момента на извършваната от него проверка и въз основа на служебната справка от НАП, отразяваща данните от подадена ГДД за 2019г., е приел, че жалбоподателят не отговаря на условията за кандидатстване и поради това същият се явява недопустим кандидат. Решението му в оспорваната част е издадено от компетентен орган, в предвидената от закона форма, при спазване на административнопроизводствените правила и при правилно приложение на материалния закон и неговата цел, поради което жалбата следва да бъде отхвърлена като неоснователна.   

 

         При този изход на спора искането на ответника за разноски се явява основателно и следва да бъде уважено, като на основание чл.143, ал.3 във връзка с чл.144 от АПК, чл.78, ал.3 и 8 от ГПК и чл.24 от Наредбата за заплащането на правната помощ в тежест на „Одитор И.“ ЕООД, гр.Стара Загора следва да бъде възложено заплащането на сумата от 100 лв., представляваща възнаграждение за юрисконсулт.  

        

Водим от горните мотиви и на основание чл. 172, ал. 2, предложение четвърто от АПК, Старозагорският административен съд 

    

     Р     Е     Ш     И     :

 

 

            ОТХВЪРЛЯ жалбата на „Одитор И.“ ЕООД, гр.Стара Загора, против решение от 28.07.2020г. на Управляващия орган на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020г., обективирано в одобрен списък на предложените за отхвърляне проектни предложения по сформираната седма оценителна сесия, в частта му, в която на „Одитор И.“ ЕООД, гр.Стара Загора е отказано отпускането на безвъзмездна финансова помощ в размер на 10 000,00 лв., заявена чрез проектно предложение рег. № в ИСУН BG16RFOP002-2.073-6009, по обявена процедура за подбор на проекти BG16RFOP002-2.073 “Подкрепа на микро и малки предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19”.

 

ОСЪЖДА „Одитор И.“ ЕООД, гр.Стара Загора, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление гр.Стара Загора, ул. „Кольо Ганчев“ №101, вх. „А“, ет.2, ап.1, да заплати на Министерство на икономиката на РБ сумата от 100 (сто) лева, представляваща възнаграждение за юрисконсулт.

 

Решението подлежи на обжалване с касационна жалба чрез Административен съд Стара Загора пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

 

                                                          

 

СЪДИЯ: