ОПРЕДЕЛЕНИЕ
№
39/11.1.2022г.
гр. Пловдив, 11 януари 2022 год.
В ИМЕТО НА
НАРОДА
АДМИНИСТРАТИВЕН
СЪД - ПЛОВДИВ, I отделение, IX състав в закрито
заседание на единадесети януари през две хиляди двадесет и втора година в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: НИКОЛАЙ СТОЯНОВ
като разгледа докладваното от Председателя адм. дело № 3288 по описа на съда за 2021 год., за да се произнесе взе
предвид следното:
Производството е образувано
по жалба на С.Д.Г., ЕГН ********** *** против предупредителен протокол по чл. 65 от ЗМВР, издаден от С.С.,
полицейски инспектор при РУ – Пещера, на 03.11.2021 г.
Жалбата е недопустима.
Предмет на оспорване по
настоящото производство е протокол за полицейско предупреждение, издаден на
03.11.2021 г. от С.С., ПИ при РУ – Пещера, в
качеството му на полицейски орган, с който, на основание чл. 65 от ЗМВР, жалбоподателят е предупредена да не
извършват никакви дейности касаещи спорната стена до приключване на съдебното
дело, да не извършва закононарушения, да спазва законите в страната и всички
спорни въпроси да се решават по законоустановения
ред. Жалбоподателят е предупреден и за отговорността по разпоредбите на чл. 264,
ал. 1.
Видно от съдържанието на така
оспорения протокол за предупреждение, издаден на основание чл. 65 ЗМВР, той не създава права и задължения за
адресата, нито засяга негови права, свободи или законни интереси, поради което
няма характер на ИАА по чл. 21 АПК, съответно не подлежи на обжалване по
реда на АПК.
В подкрепа на този извод е и
сравнението на чл. 65 с нормата на чл. 64 ЗМВР, в която изрично е предвидено
оспорване на писмените разпореждания на полицейските органи по реда на АПК.
Законодателят не е предвидил съдебно оспорване на предупредителните протоколи
на полицейските органи. С протокола по чл. 65 от ЗМВР лицето се предупреждава за
отговорността, предвидена в закона за нарушение на обществения ред или за
съответното престъпление. Този протокол има превантивен и уведомителен характер
и с него единствено се цели да се предупреди лицето, че при продължаване на
констатираното нарушение на обществения ред, за което е предупреден, се носи
съответната по закон отговорност.
Крайният извод е, че
поставеният за разглеждане акт по характера си е предупреждение по смисъла на чл. 65 от ЗМВР - акт, насочен към превенция на
нарушение на обществения ред, който не създава конкретни задължения за адресата
си и като акт, който не засяга правната му сфера неблагоприятно, а само се
предупреждава лицето да има дължимото поведение няма характер на индивидуален
административен акт по чл. 21 от АПК и не подлежи на обжалване.
В горния смисъл Определение №
8700 от 2.07.2020 г. на ВАС по адм. д. № 6236/2020 г.,
V о., докладчик съдията Е. Д., Определение № 8983 от 7.07.2020 г. на ВАС по адм. д. № 6342/2020 г., V о., докладчик съдията Ю.К.,
Определение № 6294 от 26.05.2021 г. на ВАС по адм. д.
№ 4090/2021 г., V о., докладчик съдията Д.П., Определение № 8478 от 30.06.2020
г. на ВАС по адм. д. № 5958/2020 г., V о., докладчик
председателят Г.К..
Ето защо и на основание чл. 159, т. 1 от АПК, Съдът
ОПРЕДЕЛИ:
ОСТАВЯ
БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ
жалбата, предявена от С.Д.Г., ЕГН ********** ***, против протокол за полицейско
предупреждение, издаден на 03.11.2021 г. от С.С., ПИ
при РУ – Пещера, в качеството му на полицейски орган, с който, на основание чл. 65 от ЗМВР, той е предупредена да не извършват
никакви дейности касаещи спорната стена, до приключване на съдебното дело, да
не извършва закононарушения, да спазва законите в страната и всички спорни
въпроси да се решават по законоустановения ред.
ПРЕКРАТЯВА производството
по административно дело № 3288 по описа за 2021 г. на Административен съд –
Пловдив.
Определението подлежи на обжалване с
частна жалба в седмодневен срок от съобщаването пред Върховния административен
съд на Република България.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: