РЕШЕНИЕ
Номер 355 28.02.2020г. Град ПЛОВДИВ
В ИМЕТО НА НАРОДА
Пловдивски районен съд ХІV
наказателен състав
На десети септември двехиляди и деветнадесета година
В публично заседание в следния състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: БОЯН КЮРТОВ
Секретар: Петя Сарпанова
като разгледа докладваното от съдията
АНД
номер 3175 по описа за
2019 година
намира и приема за установено следното:
Производството е по реда на чл. 59 и сл. от ЗАНН.
Обжалван е електронен фиш серия К № 2158405 издаден от ОДМВР
-гр.Пловдив, с който на Т.К.П., с ЕГН ********** *** е наложено административно наказание ГЛОБА в
размер на 100 / сто / лв. за нарушение по чл.21, ал.1, вр. с чл.182, ал.1, т.3
от ЗДвП.
Жалбоподателят моли Съда да отмени наложената глоба, по
съображения подробно изложени в жалбата.
Въззиваемата страна- ОДМВР– Пловдив, не изпраща представител и не взема становище по жалбата.
Съдът след преценка на събраните и приложени по делото
доказателства и във връзка с направеното оплакване, намира следното от
фактическа и правна страна:
ЖАЛБАТА е допустима за разглеждане , а по същество същата е
НЕОСНОВАТЕЛНА.
На 16.06.2018г. около 11.57ч автомобил с рег. № **, марка „БМВ”,
модел „325Д”, собственост на жалбоподателя, се движел в гр.Пловдив по бул.„Санкт
Петербург”. В района на №1, посока бул.Кукленско шосе скоростта му била 78 км/ч, при ограничение за
движение в населено място от 50 км/ч. Горното било заснето с автоматизирана
система тип преносима № ARH CAM S1. В
последствие бил разпечатан електорния фиш предмет на разглеждане в настоящото
дело и връчен на жалбоподателя.
Тази
фактическа обстановка се установява по безспорен и категоричен начин от писмените
доказателства по делото- ел. фиш и фотоснимка към него, удостоверение за
одобрен тип на средство за измерване, протокол за изпитване, протокол за
употреба на АТСС, които съгласно чл.189, ал.15 от ЗДвП се ползват с
доказателствена сила и които Съдът възприема и кредитира като обективни и
непротиворечиви.
По
фактите жалбоподателя напрактика не спори, навеждайки твърдение, че фиша не
съответства на законовите изисквания. Същото обаче не е основателно. На първо
място законът не изисква да има данни за орган който го издава, а само
посочване на структурата издала същия. В случая това е ОД МВР Пловдив. Такива изисквания чл.189,
ал.4 ЗДвП не поставя. Изисква се дата на нарушението и посочване на структурата
на МВР издала фиша. Освен това закона сочи, че образецът на фиша се утвърждава
от Министъра на вътрешните работи, а в случая това е сторено. Ето защо не е
нужно и във фиша да се посочва срока и реда за обжалването му. Образецът
утвърден за ел.фиш не предвижда това, нито законът. Последиците от влязъл в
сила фиш са приравнени на НП, но не и изискванията към съдържанието му. Липсата
на посочване дата на издаване на фиша е също въпрос на законодателно решение.
Не на последно място нормата на чл.189, ал.11 от ЗДвП, според която влезлият в
сила електронен фиш се смята за влязло в сила наказателно постановление само
приравнява правните последици на електронния фиш към тези на наказателно
постановление, а не поставя изисквания към идентичност на съдържанието им,
респективно правилата за издаването им. Непълнотите в законодателството не са
от компетенциите на съда, който не е нормотворчески орган и това може да бъде
преодоляно само по законодателен път. На следващо място по делото са приложени
удостоверение за одобрен тип и протокол от изпитване на техническото средство,
ето защо не са основателни възраженията в тази насока от жалбоподателя. Това
сочи на извод, че нарушението е било установено с годно техническо средство.
Отчетен е и съответен толеранс при измерването, с което не е основателна
критиката на жалбоподателя в тази насока. Приложени са и фотоснимки от
нарушението. Не е основателно възражението за липса напътен знак въвеждащ
ограничение на скоростта и липсата на схема. Нарушението е установено в
населено място и в случая по силата на закона ограничението е 50 км/ч, поради
което не е нужен нарочен знак за тази скорост. От приложения протокол за
използване на техническото средство е пък е видна начина и място на работа на
устройството, включително режимите на радара. Ето защо и това възражение на
жалбоподателя не е основателно. Не е основателно възражението, че нарушението
било установено в присъствие на контролен орган. Всъщност точното съдържание на
правната норма сочи, че фиша се издава в отсъствие на контролен орган и
нарушител. Няма как да има нарушение без нарушител, какъвто е прочита на
жалбоподателя. Законът към момента на деянието не предвижда зоната на контрол
да бъде означена с пътни знаци, поради което жалбата е неоснователна и в тази й
част. В съдържанието на фиша изрично
е било посочено, че може жалбоподателя или да плати глобата в 14 дневен срок или да посочи
кое е лицето управлявало автомобила. Като не е сторил това и съобразно ЗДвП,
жалбоподателя следва да понесе административното наказание, което изрично е
посочено в процесния фиш.
Не на последно място следва да се
посочи, че правилно е било подведено констатираното нарушение под нормата на
чл.182, ал.1, т.3 от ЗДвП и е определена глоба от 100 лева за превишение от 28
км/ч.
Ето
защо и поради горните мотиви, Пловдивският районен съд, ХІV н. с.
Р Е Ш
И :
ПОТВЪРЖДАВА
електронен фиш серия К № 2158405 издаден от ОДМВР
-гр.Пловдив, с който на Т.К.П., с ЕГН ********** *** е наложено административно наказание ГЛОБА в
размер на 100 / сто / лв. за нарушение по чл.21, ал.1, вр. с чл.182, ал.1, т.3
от ЗДвП.
Решението
подлежи на обжалване пред ПАС по реда на гл.12 от АПК и на основанията в НПК, в
14-дневен срок от получаване на съобщението до страните за постановяването му.
РАЙОНЕН
СЪДИЯ:
Вярно с оригинала!
С.И.