Решение по дело №4649/2019 на Районен съд - Добрич

Номер на акта: 260015
Дата: 11 януари 2021 г. (в сила от 8 юли 2022 г.)
Съдия: Стела Иванова Тонева
Дело: 20193230104649
Тип на делото: Гражданско дело
Дата на образуване: 20 декември 2019 г.

Съдържание на акта Свали акта

 

 

 

 

Р Е Ш Е Н И Е

гр. Добрич  ,11.01.2021 г.

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

 

ДОБРИЧКИ РАЙОНЕН СЪД , ГРАЖДАНСКА КОЛЕГИЯ, четиринадесети състав  в закрито  заседание на  шестнадесети деке***и през  2020 година,   в следния състав :

 

                  ПРЕДСЕДАТЕЛ : СТЕЛА ТОНЕВА

 

като разгледа докладваното от съдията гражданско дело № 4649 по описа за 2019 година и за да се произнесе , съобрази следното :

Производството по делото е образувано по предявените от В.А.В. с ЕГН ********** ***  срещу ГД „Пожарна безопасност и защита на населението” към *** осъдителни искове  за заплащане на следните суми:

         -1500 лева, представляваща сумарно възнаграждение за положен извънреден труд в резултат на преобразуване на часовете положен нощен труд в дневен в периода от 20.11.2016г. до 20.11.2019г., ведно със законната лихва върху главницата от подаване на исковата молба  20.11.2019 г. до окончателното изплащане на сумата;

-220 лева, представляваща обезщетение за забава в плащането на главното задължение, изчислено от края на месеца, следващ тримесечието, за което не е изплащан извънреден труд до подаване на исковата молба 20.11.2019 г.

Предявените искове са с правно основание чл. 150 от КТ вр. чл. 178, ал. 1, т. З вр. чл. 187, ал. 5, т. 2 и ал. 6 от З*** за заплащане на възнаграждение за положен извънреден труд и чл. 86, ал. 1 от ЗЗД за заплащане на обезщетение за забава.

В исковата молба са изложени следните обстоятелства:

Ищецът работи като ***** - от  месец януари 2017г. и към  настоящия момент.

Работата в системата на *** „ е организирана на смени от по 24 часа непрекъснати денонощни дежурства /или 12 часа/, по предварително утвърдени графици за смените. През периода 20.11.2016г. - 20.11.2019г. ищецът е изпълнявал служебните си задължителни смени, всяка от които включва полагането на нощен труд - в часовия интервал от 22.00ч.-до 06.00ч. на следващия ден. Така общо за посочения период е отработил 230 нощни смени.

Твърди се ,че положеният от него труд при сумирано изчисляване на работното време, следва да се изчислява съгласно разпоредбата на чл. 187, ал.З, З*** - в работни дни - подневно, а за работещите на 8-, 12- или 24-часови смени сумирано за тримесечен период. Според чл.187, ал.5 З*** работата извън редовното работно време се компенсира с възнаграждение за извънреден труд за отработени до 70 часа на тримесечен период - за служители работещи на смени. Така от организацията на работа на служителя  на 24 - ,респ. 12- часови смени при сумирано изчисляване на работното време следва, че в настоящия случай отношенията се уреждат съобразно разпоредбите на чл.187, ал.5 - 6  З***, предвиждащи компенсиране на работата извън редовното работно време с възнаграждение за извънреден труд за служителите на смени.

Настоява се ,че в процесния случай намира приложение и нормата на чл.9, ал.2 от Наредбата за структурата и организацията на работната заплата, предвиждаща преизчисление на положения нощен труд. Според чл. 187, ал.9 З*** редът за организацията и разпределянето на работното време, за неговото отчитане, за компенсирането на работата на държавните служители извън редовното работно време,  режимът на дежурства, времето за отдих и почивките за държавните служители се определят с Наредба на ***. В процесния период действащи са  били Наредба № 8121з-592 / 25.05.2015г. и Наредба № 8121з -776 /29.07.2016г. В тези наредби липсвала изрична регламентация  за преизчисляване на нощния труд в дневен. Липсата на изрична регламентация обаче не следвало да се тълкува като законово въведена забрана за преизчисляване на положените от служителите на *** часове нощен труд в дневен, а представлява празнота в уредбата на реда за организацията и разпределянето на работното време, на неговото отчитане, за компенсирането на работата извън редовното работно време, режима на дежурства, времето на отдих и почивката на държавните служители в ***.При наличие на такава непълнота в специалната уредба, касаеща служителите на ***, следвало субсидиарно да се приложи чл.9,ал.2 от Наредбата за структурата и организацията на работната заплата, която гласи, че при сумирано изчисляване на работното време нощните часове се превръщат в дневни с коефициент, равен на съотношението между нормалната продължителност на дневното и нощно работно време, или коефициент 1.143. Неприлагането на тази разпоредба би довело до поставяне на държавните служители, работещи в системата на *** , в неравностойно положение спрямо другите държавни служители.

 Към датата на завеждане на исковата молба  този    извънреден труд - неизчислен и незаплатен от работодателя за исковия период - 20.11.2016г. - 20.11.2019г. е  250 часа, в парична равностойност -1 500 лева.

Излага се още  в исковата молба,че задължението на работодателя за заплащане на възнаграждение за извънреден труд е част от задължението за заплащане на трудово възнаграждение, а за последното е установен срок. На основание чл. 84, ал.1 ЗЗД ответникът е изпаднал в забава след изтичане на срока, в който е трябвало да изплати съответното възнаграждение .Ето защо, с оглед основателността на основния иск - с падеж на 1-во число след изтичане на всеки тримесечен период на сумирано изчисляване на работното време - съобразно размера му - до завеждането на ИМ 20.11.2019г. се  претендира размер на обезщетението за забава  общо за тригодишния исков период от 220.00 лева.

Иска се присъждане на разноски .

В срока по чл.131 ГПК ответникът е подал писмен отговор на исковата молба с вх. № ***/31.01.2020 г. 

Оспорва основателността на исковите претенции.Излага следните съображения :

НСОРЗ се прилага за работниците и служителите по трудово правоотношение във всички предприятия по смисъла на § 1, т. 2 от допълнителните разпоредби на Кодекса на труда, независимо от формата на собственост и източниците на финансиране, с изключение на служителите по трудово правоотношение в държавната администрация, за които се прилага чл. 107а КТ (чл. 2, ал. 2 НСОРЗ). Ищецът е държавен служител и неговото служебно правоотношение е уредено в специалния З***. Правилото за преизчисляване на часовете положен нощен труд към дневни часове се прилага за работещите по трудово правоотношение, защото в КТ е регламентирана различна нормална продължителност на дневния и на нощния труд. Нормалната продължителност на работното време през деня е до 8 часа (чл. 136, ал. 3 КТ), а на работното време през нощта при 5-дневна работна седмица е до 7 часа (чл. 140, ал. 1, изречение второ КТ). Съгласно специалния закон З*** нормалната продължителност на работното време на държавните служители в *** е 8 часа дневно и 40 часа седмично при 5-дневна работна седмица (чл. 187, ал. 1 З***). Съгласно ал. 3 на същата разпоредба при работа на смени е възможно полагането на труд и през нощта между 22,00 ч. и 6,00 ч., като работните часове не следва да надвишават средно 8 часа за всеки 24-часов период, от което следва, че нормалната продължителност на работното време през нощта е 8 часа и не е налице твърдяната от ищеца празнота на правната уредба.

Видът и условията за заплащане на възнаграждения, натурални престации и работното време на държавните служители в *** са предмет на подробна уредба в гл. XV, раздел VI и VII от специалния З*** .

По отношение отчитането на работното време и възнаграждението за извънреден труд приложението на общите правила по ЗДСл (и съответно КТ и актовете по прилагането им) е отклонено с чл. 211, ал. 7 от З***-2006 и чл. 187, ал. 9 от З***-2014 г., които делегират на *** издаването на особен подзаконов нормативен акт. С оглед на нарочната уредба на видовете допълнителни възнаграждения и на размера им  се излага,че не са налице предпоставките за субсидиарно прилагането на Кодекса на труда  и Закона за държавния служител и актовете, към които препращат.

През периода, за който ищецът търси допълнително възнаграждение като извънреден труд след превръщане на нощния труд в дневен с коефициент 1,143         е действала Наредба № 8121з-776 от 29.07.2016 г. за реда за организацията и разпределянето на работното време, за неговото отчитане, за компенсирането на работата извън редовното работно време, режима за дежурство, времето за отдих и почивките на държавните служители в ***(Обн. - ДВ, бр. 60 от 02.08.2016 г., в сила от 02.08.2016 г.) (Наредба № 81213-776/29.07.2016 г.). В чл.3, ал.3 е регламентирано: „За държавните служители в *** е възможно полагането на труд и през нощта между 22,00 ч. и 6,00 ч., като работните часове не следва да надвишават средно 8 часа за всеки 24-часов период", което съответства на регламентацията на този въпрос в чл. 187, ал. 3 З***.

Сочи се ,че претенцията  на ищеца за възнаграждение за положен извънреден труд ,който му се следва чрез преобразуване нощните часове в дневни с коефицент 1,143 е неоснователна. Наредба 8121з-407 от 11.08.2014г., отменена с Наредба 8121з-592 от 25.05.2015г. на ***, която от своя страна е отменена с Решение №8585 от 11.07.2016г. на ВАС по адм. дело № 5450/2016г. не са относими към посочения в исковата молба период на полагане на труда.

В З*** в чл.187, ал.3, законодателят е определил продължителност на нощния труд от 8 часа. Затова не е налице празнота, а има специфична законова уредба, различна от общата, с която е допусната продължителност на нощния труд от 8 часа. Разпоредбата по чл.187, ал.1 З*** е императивна. Същата определя изрично и точно нормалната продължителност на работното време, изразено в броя часове. Разпоредбата на чл.187, ал.3 е продължение на чл.187, ал.1 З*** и предвижда, че само трудът, който се полага при работа на смени и в интервала от 22.00 до 6.00 часа е нощен. Установената по-голяма нормална продължителност на работното време на държавните служители в *** , а именно  обща и еднаква продължителност на работното време през деня и през нощта от 8 часа се явява по -голяма от общата нормална продължителност на работното време за работниците и служителите по трудови правоотношения, установени по Кодекса на труда, който предвижда съгласно чл.140, ал.1 нормалната продължителност на седмичното работно време при 5 -дневна работна седмица през нощта от 35 часа. Нормалната продължителност на работното време през нощта при 5-дневна работна седмица е до 7 часа. Това различие и по-голямата продължителност на работното време при 5 - дневна работна седмица от 40 часа и на работното време през нощта - 8 часа е обусловено от функциите вменени с чл.2, ал.1 З*** на служителите от ***, а именно за защита на правата и свободите на гражданите, противодействието на престъпността, защита на ***, опазването на общественият ред и пожарна безопасност и защита на населението, напълно кореспондираща с нормата по чл. 105, ал.2 от Конституцията овластяваща изпълнителната власт да осигурява общественият ред и националната сигурност на гражданите и държавата.

 С оглед спецификата на служебните правоотношения на държавните служители в *** са предвидени редица компенсаторни механизми, като допълнително възнаграждение за прослужено време (чл.178, ал.1,т.1 З***), размер на основния платен годишен отпуск (чл.189, ал.1 З***), обезщетения за неизползван платен годишен отпуск (чл.234, ал.1 З***), обезщетения за прекратяване на служебното правоотношение (чл.234, ал.1 З***), по-благоприятен режим на заплащане на извънредният труд по неговата продължителност - до 280 часа за година по чл.187, ал.5,6 и 7 З*** и други. Заплащането на трудово възнаграждение за положеният нощен труд е със самостоятелна функция и значение. Предвидените условия за разграничение на нощен и извънреден труд в З*** кореспондират и с * *** и на Съвета от* ****и 2003г. относно някои аспекти на организацията на работното време, включително по въпроса за начина на компенсиране на положеният нощен труд. Предвидените компенсационни механизми са във връзка с равнището на безопасност и отчитане условията на неговото полагане, а не с компенсирането чрез превръщане на същия в извънреден такъв. Специалните норми, определени в други актове на Общността, например във връзка с продължителността на почивката, работното време, годишния отпуск и нощния труд за някои категории работници, имат приоритет пред разпоредбите на директивата. Този приоритет е отчетен в горепосочените правни норми на З***, регулиращи и допълнителните придобивки за служителите. По смисъла на същата директива е реализирана и възможността за гъвкавост при прилагането на някои разпоредби, като същевременно се гарантира спазване на принципите за защита на безопасността и здравето на работниците, което от друга страна предоставя възможност за отнасяне на правилата на общността.

         Сочи се още  ,че задължението на ответника за заплащане на положеният нощен труд е напълно и своевременно изплатено, поради което превръщането на часовете нощен труд в извънреден такъв след приравняването им в извънреден би се явило като недължимо платено.

Настоява се с оглед изложеното ,че  няма основание да се приложи Наредбата за структурата и организацията на работната заплата, а специалната разпоредба на чл. 187, ал. 1 и ал. 3 от З*** и издадената наредба в изпълнение на същия закон. Нормалната продължителност на дневното работно време на държавните служители в *** е 8 часа (чл. 187, ал.1 от З***), а положения труд през нощта е 8 часа за всеки 24-часов период. Следователно съотношението на нормалната дневна продължителност на работното време (чл. 187, ал.1 З***) към нормалната продължителност на нощния труд по З*** (чл. 187, ал. 3) е 8 часа : 8 часа, което е равно на коефициент 1, а не както е по КТ - 8 часа: 7 часа, което е равно на 1,143.

За държавните служители, чиито служебни правоотношения са уредени от З***, какъвто е ищецът, когато положеният нощен труд е в рамките на 8 часова продължителност, той не се трансформира в дневен такъв, а се заплаща по смисъла на Заповед № 8121з-1429 от 23.11.2017 г., издадена от *** работи, обн. ДВ, бр. 98 от 8.12.2017 г., с която се отменя Заповед № 8121з-791/28.10.2014 г.

Полагането на нощен труд, когато е в рамките на установеното  работно  време,  не  се  явява извънреден труд  и  с  оглед неговата продължителност от 8 часа не се преобразува в дневен, умножен по съответния коефициент , а се заплаща като нощен по смисъла на т.1 от Заповед № 8121з-791/28.10.2014г.и Заповед № 8121з-1429 от 23.11.2017 г., издадена от ***, обн. ДВ, бр. 98 от 8.12.2017 г.

За да има извънреден труд и за да е налице право на държавния служител на заплащане на допълнително възнаграждение за извънреден труд, е необходимо служителят да е полагал дневен/нощен труд над/извън установеното работно време.

Ответникът оспорва и основателността  на  претенцията за заплащане на обезщетение за забава като акцесорна такава и недължима при неоснователност на главната искова претенция .

Претендира присъждане на разноски по делото и юрисконсултско възнаграждение .

Районният съд, след преценка на събраните по делото доказателства и доводите на страните, намира за установено от фактическа и правна страна следното:

Не е спорно между страните ,че  през процесния период ищецът е бил в служебно правоотношение с ответника, възникнало на основание З***, по силата на което е заемал длъжността  *** и защита на населението“ – ******.

По делото са приети като писмени доказателства утвърдени протоколи - Приложение №* към чл.31 ал.1 от Наредба №8121з-776/29.07.2016г. за отчитане на отработеното време между 22,00ч. и 06,00ч., времето на разположение и положения труд по време на официални празници от държавните служители, работещи на смени в *** и защита на населението“ – Т., в т.ч. и ищеца, през исковия период.

Вещото лице Е.Й. по назначената съдебно- счетоводна експертиза установява  следното :

В периода от 20.11.2016г. до 26.01.2017 г. ищецът е заемал длъжността *** и е полагал труд при петдневна работна седмица с нормална продължителност на рботния ден от 8 часа .

В периода от 01.02.2017 г. до 20.11.2019 г. от ищеца са положени 189 смени с продължителност от 24 часа-дневни и нощни смени при сумарно изчисляване на работното време съгласно разпоредбата на чл. 187 , ал. 3 от З*** , в т. ч.1488 часа нощен труд .

При сумираното отчитане на работното време през тримесечните периоди в рамките на процесния  период, работодателят не е извършвал преобразуване на часовете нощен труд в дневни.

Вещото лице е преизчислило при прилагане на чл. 9, ал. 2 от НСОРЗ положения в периода 01.02.2017 г. до 20.11.2019 г. нощен труд  и след преобразуване положените часове нощен труд в дневни и отчитане като извънреден труд  общо 205 часа  е определило паричната им равностойност в размер на 1467.01 лева , съобразвайки получаваното от ищеца основно трудово възнаградение .

Експертизата е изчислила мораторна лихва върху всяко едно от възнагражденията за извънреден труд, след преобразуването към дневен, начиная от месеца следващ тримесечието до крайната дата посочена в  исковата молба -  20.11.2019 г., в размер на общо 174.70 лева .

Като държавен служител в системата ***, в частност *** по смисъла на чл.142 ал.1 т.1 от З***, статутът на ищеца, както и на всички държавни служители в ***, по силата на чл.142 ал.2 от З***, се урежда от З***, който  е специален закон и съдържа пълна правна уредба относно служебното правоотношение на служителите на ***. Ищцовата претенция е за присъждане на допълнително възнаграждение за извънреден труд, който, според ищеца се получава след преобразуване на часовете, положен нощен труд към дневен такъв с коефициент 1,143, по силата на правилото на чл.9 ал.2 от НСОРЗ, което ищецът твърди, че е приложимо, при липсата на специален регламент за служителите на ***. В този смисъл спорът между страните се свежда до въпроса подлежи ли на преобразуване положеният нощен труд от държавните служители ***, работещи на смени  при сумирано изчисляване на работното време, в дневен с коефициента от 1,143 по чл.9 ал.2 от НСОРЗ и получената разлика брой часове след преобразуването съставлява ли извънреден труд и води ли до възникване на задължение на ответника за неговото заплащане, съгласно чл.187, ал. 6 от З***.

При  установеното по делото от фактическа страна , съдът приема от правна страна следното :

                  Съгласно чл. 176 от З*** брутното месечно възнаграждение на държавните служители на *** се състои от основно месечно възнаграждение и допълнителни възнаграждения. Според чл. 178, ал. 1, т. 3 от З***, към основното месечно възнаграждение на държавните служители се изплащат допълнителни възнаграждения за извънреден труд. Извънреден е трудът, който се полага по разпореждане или със знанието и без противопоставянето на работодателя или на съответния ръководител от работника или служителя извън установеното за него работно време. Съгласно чл. 187, ал. 1 от З***, нормалната продължителност на работното време на държавните служители в *** е 8 часа дневно и 40 часа седмично при 5-дневна работна седмица. Работното време на държавните служители се изчислява в работни дни - подневно, а за работещите на смени - сумирано за тримесечен период (така чл. 187, ал. 3, изр. 1 от З***). Според чл. 187, ал. 3, изр. 3 от З*** при работа на смени е възможно полагането на труд и през нощта между 22,00ч. и 6,00ч., като работните часове не следва да надвишават средно 8 часа за всеки 24-часов период. Съгласно чл. 187, ал. 6, вр. ал. 5, т. 2 от З*** работата извън редовното работно време до 280 часа годишно се компенсира с възнаграждение за извънреден труд за отработени до 70 часа на тримесечен период - за служителите, работещи на смени, чрез заплащане с 50 на сто увеличение върху основното месечно възнаграждение. Редът за организацията и разпределянето на работното време, за неговото отчитане, за компенсирането на работата на държавните служители извън редовното работно време, режимът на дежурство, времето за отдих и почивките за държавните служители се определят с Наредба на ***, според чл. 187, ал. 9 от З***.

         През процесния период е действала Наредба № 8121з-776 от 29.07.2016г., издадени от ***. В чл. 3, ал. 3 от тази наредба е предвидена възможност за полагането на труд и през нощта - между 22.00 и 06.00 часа, при работа на смени, като работните часове не следва да надвишават средно 8 за всеки 24-часов период. В действалата през предходен период Наредба № 8121з-407 от 11.08.2014г. (чл. 31, ал. 2) изрично е било предвидено, че при сумирано отчитане на отработеното време часовете положен нощен труд се превръщат към дневен, като общият брой часове нощен труд за отчетния период се умножава с коефициент 0.143. Подобна разпоредба в действалата през процесния период Наредба № 8121з-776 от 29.07.2016г. няма и поради това ищецът счита, че е налице непълнота в специалната уредба относно полагания от тях нощен труд и тази празнота следва да бъде запълнена от общата разпоредба на чл. 9, ал. 2 от Наредба за структурата и организацията на работната заплата (НСОРЗ).

         Страните по делото са обвързани от служебно правоотношение, регламентирано от З*** и подзаконовите нормативни актове по неговото приложение. В закона няма препращаща норма, която да даде основание да се прилагат субсидиарно както разпоредбите на Кодекса на труда , така и издадените въз основа на него подзаконови нормативни актове, в т.ч. и НСОРЗ.

         З*** е специален нормативен акт, регламентиращ статута на служителите, работещи в системата на ***. Той обосновава различен метод на правно регулиране на работното време, трудовото възнаграждение и др. С оглед специалния характер на акта, размерът на дължимото допълнително възнаграждение следва да се определи съобразно специалните правила, посочени в закона и издадените по силата на изрична законова делегация наредби на *** и негови заповеди.

         Правната уредба на нощния труд на служителите в *** е регламентирана в чл. 187, ал. 1 от З*** вр. ал. 3 и чл. 179 от с.з., както и в Наредба №8121з-776 от 29.07.2016г. на ***, които са съобразени с функциите на ***, както и с естеството на извършваната дейност. Посочените нормативни актове изчерпват правната регламентация на нощния труд на работещите в системата на ***, поради което не могат да намерят приложение правилата както на КТ, така и на НСОРЗ (в този смисъл решение № 55/07.04.2015г. на ВКС по гр.д.№ 5169/2014г., ІІІ ГО, решение № 197/07.10.2019г. по гр.д.№ 786/2019г. на IV г.о., ГК на ВКС).

За полагания от служителите на *** извънреден и нощен труд е налице специална нормативна уредба :

 На държавните служители по служебно правоотношение в ***, работещи на смени , се дължи заплащане на извънреден труд до 70 часа на тримесечие/ чл. 187 , ал.5 1 т. 2 от З*** / , формиран като разлика  между действително отработените часове по график, в т.ч. нощен труд без превръщането му в дневен и нормативно определения брой часове за тримесечие , като размерът на възнаграждението е определен с чл. 187 , ал. 6 от З*** / 50 на сто увеличение върху основното месечно възнаграждение/.Дължи се и допълнително заплащане на нощния труд съгласно чл. 179 , ал.1 от З*** .

С оглед горното  претенцията на ищеца за преобразуване на положения от него нощен труд в дневен и за осъждане на ответника да му заплати възнаграждение за положен извънреден труд  вследствие горното преобразуване е неоснователна и подлежи на отхвърляне .

Макар и математически вярно, съдът не кредитира писменото заключение, изготвено от вещото лице по ССчЕ в частта , в която е преизчислен  при прилагане на чл. 9, ал. 2 от НСОРЗ положения в периода 01.02.2017 г. до 20.11.2019 г. нощен труд  и след преобразуване положените часове нощен труд в дневни и отчитане като извънреден труд  общо 205 часа  е определена паричната им равностойност в размер на 1467.01 лева.Посочените изчисления са на база приложението на чл.9 ал.2 от НСОРЗ, която норма, съобразно изложените по-горе правни изводи, е неприложима към служебното правоотношение на ищеца.

На отхвърляне подлежи и акцесорната претенция  за обезщетение за забава  на основание чл. 86,ал. 1 от ЗЗД .

Относно отговорността за разноски:

При този изход от спора ищецът по делото няма право на разноски. На основание чл. 78, ал. 8 от ГПК в полза на ответника следва да се присъди възнаграждение за процесуално представителство от юрисконсулт в размер, определен по реда на чл. 37 от Закона за правната помощ. По правилото на чл. 25 от Наредбата за заплащането на правната помощ, и съобразно фактическата и правна сложност на делото, съдът определя възнаграждението за юрисконсулт в размер на 150 лева. На основание чл. 78, ал. 3 от ГПК ищецът следва да заплати на ответника внесения от него депозит за вещо лице в размер на 50 лева.

При отхвърляне на исковете, държавната такса за водене на делото и разноските за вещо лице, изплатени от бюджета на съда остават за сметка на бюджета на съда, тъй като ищецът е освободен от заплащане на такси и разноски като държавен служител на *** и поради това, че образуваното дело е свързано с негово служебно правоотношение /така т.23 от ТР №6/06.11.2013 г. по тълк.д.№6/2012 г. на ОСГТК на ВКС/.

На основание горното , съдът

 

Р  Е  Ш  И :

        

ОТХВЪРЛЯ предявените от В.А.В. с ЕГН ********** срещу *** към *** искове  за заплащане на следните суми:

-1500.00 лева , представляваща сумарно възнаграждение за положен извънреден труд в резултат на преобразуване на часовете положен нощен труд в дневен в периода от 20.11.2016г. до 20.11.2019г., ведно със законната лихва върху главницата от подаване на исковата молба  20.11.2019 г. до окончателното изплащане на сумата;

-220.00 лева, представляваща обезщетение за забава в плащането на главното задължение, изчислено за периода от датата на изискуемостта на всяко  възнаграждение до подаване на исковата молба 20.11.2019 г.

ОСЪЖДА В.А.В. с ЕГН ********** да заплати на *** към ***разноски в размер на 50 лева хонорар вещо лице и юрисконсултско възнаграждение в размер на 150 лева.

РЕШЕНИЕТО подлежи на въззивно обжалване пред Добричкия окръжен съд в двуседмичен срок от връчването му на страните.

 

 

 

                                           РАЙОНЕН СЪДИЯ: