Р Е Ш Е Н И Е
№ 772
гр. Пловдив, 15.04.2020 година
В ИМЕТО НА
НАРОДА
АДМИНИСТРАТИВЕН
СЪД - ПЛОВДИВ, Десети състав, в открито
съдебно заседание на пети февруари през две хиляди и двадесета година в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: ЯНКО АНГЕЛОВ
при секретаря ПОЛИНА
ЦВЕТКОВА и с участието на прокурора
ТОДОР ПАВЛОВ, като разгледа докладваното от
съдията Янко Ангелов административно дело № 3464 по описа за 2019 год. и взе предвид следното:
Производството
е по реда на чл. 284 и сл.
от Закона за изпълнение на наказанията и задържането под стража (ЗИНЗС)
във вр. с чл. 203
от АПК.
Ищецът Ж.А.Ж., с ЕГН **********,***, е предявил
срещу ответника Главна Дирекция “Изпълнение на наказанията” /ГДИН/ -
София, ул.”Н. Столетов”№21 претенция за присъждане на сумата от 10 000
лева, представляваща обезщетение за причинени неимуществени вреди, изразяващи
се в чувство за малоценност, страдания и унижено човешко достойнство, преживяни за времето, през което е прекарал в Затвора
Пловдив за периода от 01.11.2019г. до 05.11.2019г., които се твърди да са пряка
последица от допуснатото от страна на ответника нарушение на чл.3 от ЗИНЗС.
В исковата молба от страна на ищеца се
твърди, че причинените вреди се изразяват в неосигуряване на лицето на елементарни битови и хигиенни
условия – мръсна тоалетна, с постоянно отворена врата и изключително силна и неприятна миризма; мивка
без връзка с течаща вода; липсваща подова настилка; липса на топла вода, липса
на дюшеци, одеала и възглавници; слаба естествена и
изкуствена светлина, липса на отопление, както и недостиг на необходимата
жилищна площ, определена в чл.43, ал.4 от ЗИНЗС;
В съдебното заседание - Ж.Ж. лично поддържа исковата си претенция.
Ответникът – Главна Дирекция
“Изпълнение на наказанията”/ГДИН/ - София, чрез юрк.Ч.
счита така предявената претенция с основание чл.284 ал.1 от Закона за изпълнение
на наказанията и задържането под стража /ЗИНЗС/, за неоснователна,
поради което настоява за отхвърлянето и.
Представителят на Окръжна прокуратура –
Пловдив дава заключение за неоснователност на исковата претенция.
Пловдивският административен съд – Второ
отделение, десети състав, след като прецени поотделно и в съвкупност събраните
в настоящото производство доказателства, намира за установено следното.
От събраните по делото доказателства се
установява, че ищецът Ж.А.Ж. е пребивавал в Затвора гр.Пловдив от 01.11.2019г. до 05.11. 2019г.,
при т.нар „чужда делегация“, като по
време на престоя си там е бил настанен в Приемното отделение на Затвора
Пловдив, което според приложената справка /л.32/ от ответника, разполага с пет
стаи за настаняване, една от които е с капацитет от три легла. Ответникът прави признание на неизгоден за
него факт, че в денят на приемане - 01.11.2019 г. Ж. е пребивавал една нощ в
нарушение на изискванията за осигуряване на минимална жилищна площ и е прекарал
нощта без осигурен дюшек. За частична компенсация на тази липса му били дали
няколко одеала. На 02.11.2019 г. Ж. бил преместен в стая ОП-2, където му бил осигурен дюшек.
По делото е разпитан като свидетел Г.Т.С.,
чиито показания съдът възприема като достоверни, последователни и
непротиворечиви на събраните по делото доказателства.
Свидетелят заявява: …“познавам ищеца от
01.12.2019г. до 05.12.2019 година. На първи декември се запознахме и
пребивавахме заедно в една килия с ищеца в Затвора - Пловдив. Два дни беше с
мен и след това го преместиха. От 01.12. бяхме два дни с него, до 02-03.12.
бяхме заедно, не си спомням. След това само на карето се засичахме, когато
правихме разходки. Площта в килията беше около 20 кв. м. според мен. Много
мизерия. Бяхме 20 и няколко човека в тази килия заедно с ищеца. Вътре е мизерия
всичко. Бая вишки имаше в тази килия, аз не съм ги броил. 10-12 вишки имаше и
20 и няколко човека. Аз така мисля, но не бяхме 20 човека, бяхме 12-13 човека,
но без дюшеци си бяхме, нямаше дюшеци да спим на тях. На нашите легла нямаше
дюшеци, другите момчета си имаха дюшеци. Аз и ищецът нямахме дюшеци, търсихме,
но нямаше. Има тоалетна към тази килия, мивки, вързани с чаршафи, но яко
мизерия, мирише, боклуци има в тоалетната, 2-3 чувала вътре, вътре хвърлят туби
- муби, пушат цигари - мигари
хвърлят вътре, мизерия вътре. На карето си беше добре, разкарвахме се и това е.
Достъп до телефон също си имахме. Ищецът стоя в Затвора Пловдив 5 дена май. И аз бях 5 дена и той
толкова. Преди не сме идвали в Затвора – Пловдив. Това ни е за първи път. В
другите затвори има дюшеци, това за първи път го тегля тази мизерия. В другите
затвори се пази чистота. В Пазарджик, в Стара Загора е чисто. В Пловдив е
мръсно, мизерия. Не знам дали другите лишени от свобода пазят чистота, аз не
съм лежал там, само в приемната съм бил, там е мизерия, няма чистота. Ние
чистим, почваме да метем и да чистим като дойдем тук.
При така изяснената фактическа обстановка,
съдът приема от правна страна следното.
Исковата претенция е процесуално
ДОПУСТИМА, а по същество частично основателна.
Разпоредбата на чл.284 ал.1 ЗИНЗС
предвижда, че държавата отговаря за вредите, причинени на лишени от свобода и
задържани под стража от специализираните органи по изпълнение на наказанията в
резултат на нарушения на чл.3 ЗИНЗС.
Според чл.285 ал.1 ЗИНЗС, искът по чл.284
ал.1 се разглежда по реда на глава единадесета от Административнопроцесуалния
кодекс, а ал.2 на текста сочи като ответници органите по чл.284 ал.1, от чиито
актове, действия или бездействия са причинени вредите. Последните, според
правилото на чл.205 АПК са юридическите лица, представлявани от органа /в
случая от специализираните органи по изпълнение на наказанията/, от чиито
незаконосъобразен акт, действие или бездействие са причинени вредите.
Ответникът Главна дирекция „Изпълнение на
наказанията“ със седалище гр.София, съгласно чл.12 ал.2 ЗИНЗС е юридическо лице
към Министъра на правосъдието и осъществява прякото ръководство и контрола
върху дейността на местата за лишаване от свобода и пробационните служби, част
от структурата, на което са Областните служби „Изпълнение на наказанията“
съгласно чл.12 ал.1 и 3 ЗИНЗС. За вредите, причинени от незаконосъобразни
актове, действия и/или бездействия на администрацията на областните служби
„Изпълнение на наказанията“ и длъжностни лица в системата на тази
администрация, отговаря юридическото лице. При това положение, Главна дирекция
„Изпълнение на наказанията“ за процесния период има както процесуална, така и материалноправна легитимация да отговаря по предявения
иск.
За да бъде приета основателност на иска за
вреди с правно основание чл.284 ал.1 ЗИНЗС, следва кумулативно да бъдат
доказани: акт, действие и/или бездействие на специализираните органи по
изпълнение на наказанията, с което се нарушава чл.3 от закона и настъпила, в
резултат на нарушението неимуществена вреда в правната сфера на ищеца, която
се предполага до доказване на противното по силата на въведената с разпоредбата
на чл.284 ал.5 ЗИНЗС оборима презумпция.
Отговорността на Държавата се ангажира при
доказано подлагане на изтезания, на жестоко, нечовешко или унизително отношение
/чл.3 ал.1/, както и при поставянето на лицата в неблагоприятни условия за
изтърпяване на наказанието „лишаване от свобода“ или „задържането под стража“,
изразяващи се в липса на достатъчно жилищна площ, храна, облекло, отопление,
осветление, проветряване, медицинско обслужване, условия за двигателна
активност, продължителна изолация без възможност за общуване, необоснована
употреба на помощни средства, както и други подобни действия, бездействия или
обстоятелства, които уронват човешкото достойнство или пораждат чувство на
страх, незащитеност или малоценност /чл.3 ал.2/.
Ефектът от неизпълнението на задълженията
от страна на затворническата администрация спрямо евентуално настъпилите за
ищеца неимуществени вреди, следва да се отчита в съвкупност от преживяното,
независимо, че за всяко от бездействията е налице различна законова
регламентация.
Според Европейския съд по правата на
човека /решение от 10.02.2012г. по делото на Ш. срещу България/, разделянето на
исковата претенция, като се разглежда всеки елемент от условията в мястото за
лишаване от свобода като отделен въпрос, нуждаещ се от отделен анализ на
възможния му ефект върху благосъстоянието на ищеца, води до намаляване на релевантността на всеки елемент при разглеждане на общите
условия на задържане и по този начин представлява неразглеждане на
кумулативните ефекти от тези условия върху ищеца, както изисква Конвенцията.
Такъв подход, според Съда по правата на човека, лесно би могъл да доведе до
заключението, че нито едно от оплакванията не е само по себе си достатъчно
сериозно, за да изисква обезщетение, дори в случаите, когато би могло да се
счете, че общото въздействие върху конкретния затворник, ако е било преценено в
контекста на съдебната практика във връзка с Конвенцията, достига прага по чл.3
от Конвенцията. Такова разрешение на въпроса дава и разпоредбата на чл.284
ал.2 ЗИНЗС, според която в случаите по чл.3 ал.2 от с.з. съдът взема предвид
кумулативното въздействие върху лицето на условията, в които се е изтърпявало
наказанието лишаване от свобода или задържането под стража, продължителността,
както и други обстоятелства, които имат значение за правилното решаване на
спора.
В най-общ план разпоредбата на чл.3 ЗИНЗС
е еманация на установените в практиката на ЕСПЧ стандарти за защита на
жертвите на нечовешко или унизително отношение по смисъла на чл.3 ЕКПЧ. В тази
връзка, разпоредбите на чл.3 и чл.43 ЗИНЗС са законови гаранции за
съществуването на нормална битова среда в местата за лишаване от свобода. Тези
разпоредби са действали през процесния период, което е основание за преценка
във всеки конкретен случай при предявен иск за обезщетение на това основание
доколко тази законова гаранция е реализирана в конкретната битова среда на
конкретното място, където ищецът е пребивавал в спорния период 01.11.2019г. – 05.11.2019г.
Относима към спора е и друга материалноправна
разпоредба на чл.3 от Европейската конвенция за защита правата на човека и
основните свободи, която е ратифицирана от България през 1992г. и съгласно чл.5
ал.4 от Конституцията на Република България е част от вътрешното право на
страната и има предимство пред тези норми на вътрешното законодателство, които
й противоречат. Според посочената разпоредба от Конвенцията, никой не може да
бъде подложен на изтезания или нечовешко или унизително отнасяне или наказание.
Според Минималните стандарти за третиране
на лишените от свобода, приети от Първия конгрес на Организацията на
обединените нации по предотвратяване на престъпленията и третиране на
престъпниците, проведена в Женева в 1955г. и утвърдени от Икономическия и
социален съвет с резолюции 663 C (XXIV) от 31.07.1957г. и 2076 (LXII) от
13.05.1977г., които нямат задължителна сила, но спазването им е критерий за
зачитане на човешките права и свободи и демократичния характер на държавите:
10. Всички помещения, от които се ползват лица, лишени от свобода, и особено
помещенията, в които те спят, трябва да отговарят на всички санитарни изисквания,
като следва да се обръща дължимото внимание на климатичните условия, особено на
кубатурата на тези помещения, на тяхната минимална площ, осветление, отопление
и проветряване. 11. Във всички помещения, в които живеят и работят лица,
лишени от свобода: а) прозорците трябва да имат достатъчни размери, за да
могат тези лица да четат и работят на дневна светлина, като прозорците трябва
да са така конструирани, че да осигуряват приток на пресен въздух, независимо
от наличието или липсата на вентилационна уредба; б) изкуственото осветление
трябва да е достатъчно, за да могат лицата, лишени от свобода, да четат или
работят без опасност за тяхното зрение. 12. Санитарните възли трябва да са
достатъчни, за да може всяко лице, лишено от свобода, да удовлетворява своите
естествени потребности тогава, когато изпитва нужда, и в условията на чистота и
пристойност. 13. Къпалните помещения и броят на душовете трябва да са
достатъчни за това всяко лице, лишено от свобода, да може и да е задължено да
се къпе или да взема душ при подходяща за съответния климат температура и
толкова често, колкото това се изисква от общата хигиена, като се отчитат
сезонът и географският район, тоест във всеки случай поне един път седмично в
районите с умерен климат.
При разрешаване на настоящия правен спор
следва да се има предвид и съдържанието на множество решения на Съда по правата
на човека по дела, заведени пред този съд от български граждани срещу България,
в които се е твърдяло нарушение на чл.3 от Конвенцията, произтичащо от битовите
условия в местата за лишаване от свобода /решение от 10.06.2006г. по делото Й.
срещу България, решение от 27 януари 2015г. по шест съединени дела Н. и други
срещу България/, като последното е пилотно решение по своя характер.
Това е нов механизъм, уреден в глава V от
правилата на съда, чл.61 Пилотно решение Pilot Judgment приложим при наличие на структурни или системни
проблеми в държава член на Съвета на Европа. Така например, в пилотното
решение от 27 Януари 2015г. за условията в българските затвори „Н. и други
против България“, жалба № 36925/10, Съдът прие, че провеждането на исково
производство по чл.1 ЗОДОВ от затворници за обезщетяване за претърпени от тях
неимуществени вреди във връзка с лошите условия в българските затвори не е
ефективно средство за защита, което би поправило нарушението, заради формалистичния
подход на съдилищата при разглеждането на този тип дела във връзка с преценката
на редовност на исковата молба, указанията до ищеца за посочване на надлежния
ответник по исковете, оценката на доказателствата, в частност – на свидетелски
показания; възлагане на доказателствената тежест върху ищците, в разрез с
изискванията на чл.3 от Конвенцията, относно установяване наличието и размера
на претърпените от тях неимуществени вреди във връзка с лошите условия в
затворите. Наред с това, в посочените съдебни решения се съдържат критерии от
значение за преценката дали условията за изтърпяване на един ограничителен
режим могат да достигнат до третиране в нарушение на чл.3 от Конвенцията.
Едно от оплакванията, наведено в хода на съдебното
производството е за пренаселеност на килиите. От данните по делото се
установява, че изискванията за осигуряване на минимална жилищна площ /4 кв.м./
не са били спазени за цялото време на
престой на Ж..
Доколкото не съществува легална дефиниция
на понятието „жилищна площ“, то тя следва да се определя по общоприетите
правила, а именно като се измерва по контура на съответните вертикални
конструктивни елементи – стени и колони. Съгласно практиката на Европейския съд
по правата на човека, ако затворниците имат на разположение по-малко от три кв.
м. жилищна площ, пренаселеността трябва да се счита за толкова тежка, че да
доведе само по себе си, независимо от други фактори, до нарушение на чл. 3 от
Конвенцията.
В конкретния случай относно площта в
Приемното отделение за всеки от обитателите и с оглед признанието на ответника,
може да се приеме, че е било осъществено
соченото нарушение, доколкото тя следва да осигурява възможност лицата да
сменят позата си и да извършват свободно движения за задоволяване на битовите
си нужди - спане, обличане, занимания в затворени помещения, като гледане на
телевизия, четене на книги и т.н.
Съгласно разпоредбата на чл.43 ал.5 ЗИНЗС,
количеството дневна светлина, степента на изкуственото осветление, отопление и
проветряване, достъпът до санитарни възли и течаща вода, както и минимумът
обзавеждане на спалните помещения се определят с Правилника за прилагане на
закона. Съответно нормата на чл.20 ал.2 от ППЗИНЗС предвижда, че в спалните помещения се
осигурява пряк достъп на дневна светлина и възможност за естествено
проветряване. Количеството дневна светлина, степента на изкуственото
осветление, отопление и проветряване се определят в зависимост от изискванията
на съответните стандарти за обществени сгради. Съгласно изискванията на
чл.115 ал.1 и 2 от Наредба № 7/22.12.2013г. за правила и нормативи за
устройство на отделните видове територии и устройствени зони, помещенията в жилището
трябва да имат осигурено проветряване чрез прозоречни отвори и балконски врати
и вентилационни канали(шахти, комини и др.). Килиите в затворите и арестите по
своята същност представляват жилищни помещения, макар и разположени в
обществена сграда и след като са снабдени с прозорци, то същите безспорно
служат за проветряване, респ. за проникване на естествена светлина, поради
което не е налице твърдяното бездействие. Килията безспорно разполага и с
маса и столове, като по този начин на ищеца са били осигурени и нормални
условия за хранене.
Действително, от показанията на свидетеля С.
и твърденията на ищеца е възможно да се приеме, че първата килия по настаняване
в Приемното отделение и килия ОП-2 са с изключително лоши хигиенни и битови
условия, но следва да се отбележи, че хигиената в спалните помещения и
намиращите се в тях санитарни помещения изцяло зависи от лишените от свобода,
които се грижат за почистването.
От друга страна, не се ангажираха
доказателства от страна на ответника, че за времето на престоя на ищеца Ж. в
двете килии са били осигурени препарати
за почистване и дезинфекция и те са били надлежно и по предназначение използвани,
напротив от страна на свидетеля С. се описа обстановка на изключителна
замърсеност и лоши битови условия.
Относно необходимостта от обособен отделен
санитарен възел, по-конкретно тоалетна,
се констатира, че същата в килия ОП-2 не е била ремонтирана. От страна на ответника не са
опровергаха наведените твърдения, че вратата на тоалетната е била счупена и се
местела встрани, което се налагало при влизане, а от другата страна е трябвало
някой да я подкрепя.
Няма пречка тоалетната в килията да бъде само
с преграда, но липсата на уединение е факт, който принизява човешкото достойнство
и е несъвместимо със забраната по чл.3 ЕКПЧ и чл.3 ЗИНЗС.
Не може да бъде споделено твърдението, че ищецът е бил поставен в
неблагоприятни условия свързани с осигуряване на необходимото отопление.
Съгласно приложената Заповед № Л-3056 от 27.11.2019 г. се обявява начало на
отоплителния сезон, считано от 20.11.2019 г.
Съдът намира, че е налице
незаконосъобразно действие на специализиран орган по изпълнение на
наказанието, извършено в нарушение на забраната по чл.3 ЗИНЗС.
Разпоредбата на чл.284, ал.5 ЗИНЗС въвежда
презумпцията, че в случаите по ал.1 настъпването на неимуществени вреди се
предполага до доказване на противното. Следователно, успешно проведеното по
делото доказване на предпоставката по чл.284 ал.5 във вр.
ал.1 ЗИНЗС, а именно унизително отношение на служители в Затвора Пловдив към
ищеца в нарушение на чл.3 ЗИНЗС, налага извод, че за Ж. са настъпили
неимуществени вреди.
Съдът намира, че е налице и
незаконосъобразно бездействие от страна на служителите на ответника ГД
„Изпълнение на наказанията“ по отношение на конкретно установените факти по
делото относно неосигуряване на нормални условия за сън – липса на дюшек; липса
на минимално необходима жилищна площ при настаняване; липсата на уединение при
задоволяване на физиологични нужди, които водят до извода, че битовите условия
в Затвора гр.Пловдив създават предпоставки за увреждане на психическото и
физическото здраве на лишените от свобода, създават предпоставка за уронване на
човешкото им достойнство.
Тези неблагоприятни условия, освен пряко
водещи до унизително и недостойно отношение към лишените от свобода, водят и
до извода за заплаха за здравето им поради липса на осъществени елементарни
хигиенни стандарти.
С оглед доказателствената тежест в
процеса, ответникът не е представил доказателства за осигуряване на приемливи
условия на ищеца за дните му на престой в Затвора Пловдив.
Отговорността на държавата за причинените
вреди по чл.284 ал.1 ЗИНЗС е обективна и освобождава ищеца от тежестта да
доказва вина на конкретно длъжностно лице. Обективният характер означава още,
че Държавата отговаря за вредите, причинени от нейните органи или длъжностни
лица при изпълнение на административната дейност, които са последица от
незаконосъобразните им актове, действия или бездействия, без значение дали са
причинени виновно от тях.
В случая безспорно се установява, че е
налице незаконосъобразно фактическо бездействие от ответника, защото негови
длъжностни лица, на които е възложено да осъществяват ръководство и контрол
върху дейността по изтърпяване на наложено с присъда наказание, не са
изпълнили задълженията си да осигурят на ищеца в посочения период такива
условия на живот, съобразени с уважение към човешкото му достойнство, а именно
– нормални условия за сън, за задоволяване на физиологични нужди и за спокойното
му биологично съществуване, които да не създават предпоставки за увреждане на
физическото и психическото му здраве и за нарушаване на забраната, установена в
чл.3 ЕКПЧ.
Налице е общото правило на чл.3 от ЕКПЧ,
забраняващо нечовешко и унизително отношение, поради което администрацията на Затвора
е длъжна да осигури на лицата изтърпяващи наказанието – лишаване от свобода
такива условия, които да не създават предпоставки за увреждане на тяхното
физическо и психическо здраве и унизяване на човешкото им достойнство.
Поставянето на ищеца в невъзможност за
уединение, неосигуряване на нормални условия за сън и подлагане на унизително
отношение, са предизвикали такова ниво на страдание за Ж., което надвишава
това, присъщо на лишаването от свобода.
Според практиката на ЕСПЧ, начинът на
изтърпяване на наказанието не трябва да излага лишения от свобода на отчаяние
или изпитание, които надхвърлят по интензивност неизбежното ниво на страдание
при престой в затвора. Достъпът до правилно оборудвани и хигиенични санитарни
помещения е от изключително значение не само за запазване на чувството на
затворниците за лично достойнство, но и за опазване на физическото им здраве.
В този смисъл са решенията по делото Т., делото Ч. срещу България и други. В
случая липсата на осигурени елементарни хигиенни и битови стандарти са от
такова естество, че да предизвикат у всяко нормално психически здраво човешко
същество стрес, емоционално и физическо страдание от степен над неизбежното
ниво на страдание, присъщо на задържането, каквито ищецът е претърпял, и
обосноват настъпили за него неимуществени вреди. Лишаването на ищеца от горните
права предпоставя нечовешко и унизително отношение спрямо него и представлява
нарушение на чл.3 ЕКПЧ.
Съгласно разпоредбата на чл.52 ЗЗД,
обезщетението за неимуществени вреди се присъжда от съда по справедливост.
Размерът на обезщетението зависи от степента и характера на вредите и от
продължителността на периода, през който са били претърпени. С оглед характера
на деянието, естеството и степента на претърпените вредни последици от ищеца и
краткият престой на същия в тези условия от 01.11.2019г. до 05.11.2019г. /4
дни/ според настоящия състав обезщетението, което е най-справедливо в този
случай да се присъди, е в размер на 150 лева при съобразяване цялостната
практика на ВАС по идентични дела.
Според този съд именно посоченият размер
най-точно и съответно ще овъзмезди претърпените
психически увреждания и този размер именно съответства на конкретната
преценка, направена от състава на база установените по делото факти и съобразно
обществения критерий за справедливост.
За останалата част - за разликата над 150
лева до пълния предявен размер от 10 000 лева претенцията, като неоснователна,
следва да се отхвърли.
При този изход от производството и
съобразно разпоредбата на чл.286 ал.3 ЗИНЗС, ответникът следва да бъде осъден
да заплати в полза на Административен съд – Пловдив сумата от 10 лева –
държавна такса за образуване на производството.
Ето защо и поради мотивите, изложени по –
горе ПЛОВДИВСКИЯТ
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – ІІ отд., десети състав :
Р Е Ш И
ОСЪЖДА Главна Дирекция “Изпълнение на
наказанията”/ГДИН/ - София, ул.”Н. Столетов”№21, да заплати на Ж.А.Ж.,
с ЕГН **********, сумата в размер на 150
лв. обезщетение за претърпени неимуществени вреди,
изразяващи се в преживяното чувство за
малоценност, страдания и унижено
човешко достойнство, през времето което е прекарал в Затвора Пловдив за периода
от 01.11.2019г. до 05.11.2019г. включително, като ОТХВЪРЛЯ претенцията
до пълния и заявен размер от 10 000 лева, като НЕОСНОВАТЕЛНА.
ОСЪЖДА Главна Дирекция
“Изпълнение на наказанията”/ГДИН/ - София, ул.”Н. Столетов”№21 да заплати
на Административен съд-Пловдив сумата от 10 /десет/ лева, представляваща дължимата
държавна такса за образуване на делото, по сметката на Съда за държавни такси.
Решението подлежи на обжалване пред тричленен състав
на Административен съд Пловдив в 14-дневен срок от съобщаването на страните за
неговото изготвяне.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: