Р
Е Ш Е Н И Е
№ гр. Асеновград, 30.08.2021г
В И М
Е Т О Н А Н А Р О Д А
АСЕНОВГРАДСКИ РАЙОНЕН СЪД, в
публично заседание на втори юни две
хиляди двадесет и първа година в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: НЕВЕНА КАБАДАИЕВА
при секретаря НЕДЕЛИНА РАБАДЖИЕВА като разгледа докладваното от съдия НЕВЕНА КАБАДАИЕВА
гр.дело № 160 по описа за 2021г. и като обсъди:
Предявени искове с правно
снование чл. 86 ЗЗД.
Надзорна агенция Подемни съръжения ЕООД със седалище и адрес на управление с Първенец
общ родопи ул съединение № 41, представляван от Е. Х. Д. моли да бъде постановено решение, с което да бъде осъден Индустриал ремонт сторой ЕООД, със седалище и
адрес на управление с Патриарх Евтимово общ Асеновград ул „Кавал“ № 21,
представлявано от М. Н. М. да заплати
главница в размер на 9384лв по ф-ра **********/21.08.2020г, мораторна лихва от 145,97лв от датата на падежа 21.08.2020г до предявяване на иска,
главница от 7272 лв по ф-ра **********/24.08.2020г, ведно
с мораторна ливав размер на 86,86лв за периода от 03.09.2020г до предявявне на иска.
Претендира и законната лихва от предявяване на иска до окончателното плащане.
Твърди че, е с основна дейност продажба и отдаване под наем на кофражи, фасадни
скелета, строителна техника, кулокранове и др, като с ответното дружество имат
търговски взаимоотношения, изразяващи се в отдаване под наем, покупко продажба
и поддржка на посочената техника и матерали. На 12.08.2020г ищецът продал на
ответника 2бр Анкерни основи на обща стоност 9384лв за което е издадена ф-ра **********/21.08.2020г
с дата на плащане 21.08.2020г. На 15.09.2019г
между сранте е сключен договор за обслужване и поддържане на кулокран SAEZ
S-41, собственост на възложитиеля – ответник в призводството. На 27.07.2020г,
по заявка на ответника от страна на ищеца е извършен демонтаж на кулокран SAEZ
S-41 на стойност 2000лв, услуга с автокран
на стойност 1100лв,монтаж на кулокран на стойност 2000лв, узаконяване на
кулокран SAEZ S-41 на стойност 570лв и
техническо обслужване на кулокран SAEZ S-41
на 390лв без ДДС, а на 04.08.2020г е извършено техническо обслужване на
кулокран SAEZ
S-41, закоето е сътавен потокол. За така
ивършените услуги е съставена ф-ра
**********/24.08.2020г на обща стойност 7272лв
с ДДС и пдеж 03.09.2020г. Ангажира
събиране на доказателства, претендира разноски.
Ответникът оспорва иска, оспорва
твърденията за предоставени стоки и услуги, оспорва да са налице посочените
отношения между страните, както и да е сключен догвор за обслужване и поддръжка
на кулокран. Моли исковете да се отхвърлят, претендира разноски.
След като прецени събраните по
делото доказателства, поотделно и в тяхната съвкупност, съдът намира за
установено следното: Ищецът
е издал ф-ра **********/21.08.2020г на стойност 9384лв, представляващи цената
на анкерна основа ES 51
и анкерна основа ES 52 R
по 1 бр., с получател – ответника в производството и посочен падеж – датата на
данъчното събитие – 21.08.2020г. За предаването на посочените в издадената ДФ
стоки е съставен приемо предавателен
протокол от 12.08.2020г, а за приел е
положен подпис от Явор Станков. На 24.08.2020г ищецът е издал ф-ра№ **********
на стойност 7272лв, представляващи стойността на извършени услуги – демонтаж на
кулокран SAEZ S-41,
услуга с автокран 70т, монтаж на кулокран SAEZ S-41 съгласно прококол от 27.07.2020г, узаконяване на
кулокран, техническо обслужване с гресиране протокол от 04.08.2020г, с получател
- ответникът в производството и посочен падеж -03.09.2020г. На 27.07.2020г е съставен протокол от управителя на ищцовото
дружество, в присъствието на монтажник
Светлин Миндизов и представител на възложителя Павел Зеков , за извършен монтаж и изпитане ан кулокран SAEZ
S-41, на същата дата е съставен протокол № 000003 за демонтаж на кран SAEZ S-41
собственост на ИРС, а за приел от страна на възложителя е положен подпис на
Павел Зеков, и протокол № 000110 за монтаж на кран SAEZ S-41 отново за приел е
положен подпис на Павел Зеков. Съгласно Протокол 2704/04.08.2020г е извършено
техническо обслужване на кулокран SAEZ
S-41 собдственост на ИРС - гресиране.,
за възложителя работата е приета от Методи Хубенов. На 15.09.2019г между Индустриал
ремонт строй ЕООД и в качеството на
възложител и НАПС ЕООД с Пръвенец изпълнител е сключен договор № 0946, с
предмет на договора – обслужване и поддържанае на кулокранове с горно въртене
марка SAEZ S-41 собстевност на възложителя, със срок на договора - една година(чл.1,7).
Съгласно заключението на допуснатата по делото
ССчЕ, неоспорено от сраните което съдът кредитира като пълно, компетентно и
безпристврастно изготвено, ДФ **********/21.08.2020г на стойност 9384лв с ДДС и
ДФ **********/24.08.2020г на стойност 7272лв са заведени в отчетните регистри
по ЗДДС и счетоводната документация на Индустриал ремонт строй ЕООД в дневник
за покупки за данъчен период август 2020г, ответникът е приспаднал данъчен кредит в
размер на начисления ДДС. Вещото лице е установило ,че към датата на изготвяне
на заключението счетоводна спметка 401 доставичици водена от ответното дружество
е с осчетоводено задължение към ищеца в общ размер на 16656лв дължимо по
процесните фактури, а по счетоводни данни ДФ не са платени на ищеца. Като
размер на мораторната лихва върху претендираните главници сочи сумата от
145,97лв върху главница от 9384лв за
период а231.08.2020г до 16.10.2020г, и 86,86лв ъвърху главница от 7272лв за
периода 03.09.2020г-16.10.2020г.
При така установената фактическа обстановка
съдът прави следните изводи: От наведените обстоятелства и формулираният петитум
следва да се направи извод, че е предявен иск с правно основание чл. 79,86 от ЗЗД – за осъждане ответника да заплати дължимата цена на доставени стоки и
извършени услеуги. С оглед твърденията за продадени стоки, както и извършени услуги,
чиято цена не е платена, е налице интерес от предявения иск.
Разгледан по същество. Установи се от тпредставените и неоспорени от
ответника писмени доказателства, че на 21.08.2020г ищецът е доставил на
ответника анкерна основа ES 51 и анкерна основа ES 52 R по 1 бр. с обща цена
9834лв с ДДС. Възражението на ответника, че посочените ДФ
**********/21.08.2020г стоки не са
доставени е неоснователно. За доставката на стоките по така издадената фактура
е съставен приемо предавателен протокол от 12.08.2020г , който не е оспорен ответника.
Установи се освен това, че между страните е било налице валидно сключено облигационно
правоотношение въз основа15.09.2019г договор
№ 0946, с предмет на договора – обслужване и поддържанае на кулокранове с горно
въртеуне марка SAEZ S-41, както и че в изпълнение задълженията си по така
сключения договор ищецът е извършил обслужване на SAEZ S-41 кулокран кобственост на ответника .
Въэзражението на ответника в тази насока също са неоснователни. От
представените и приети по делото, неоспорени от ответника 3 и 110/27.07.2020г за демонтаж и монтаж на
кулокран се установява по безспорен начин извършването на посочената услуга,
както и че извършената работа е приета без забележки от възложителя. Отделно от
това установи се от неоспореното заключение на ССчЕ, че ответното дружество е
осчетоводило процесните ДФ, вписало ги е в дневника за покупки и е ползвало
данъчен кредит по тях, което съдът приема за извънсъдебно признание на факта на
получаване на стоките и услугите по тях.
Ето защо ответникът дължи заплащане цената на доставените стоки и предоставени услуги. Не се установи
ответникът да е изпълнил задължението си да заплати цената на доставените
стоки и извършените услуги на посочения
падеж за плащане, поради което дължи и обезщетение за забавено плащане, в размерите, изчислени от вещото лице по
допуснатата ССчЕ. Поради горното следва да бъде осъден ответникът да заплати на
ищеца9384лв по ф-ра
**********/21.08.2020г, мораторна лихва
от 145,97лв от датата на падежа
21.08.2020г до предявяване на иска, главница от 7272 лв по ф-ра
**********/24.08.2020г, ведно с
мораторна ливав размер на 86,86лв за периода от 03.09.2020г до предявявне на
иска. Ще се присъди и законната лихва от предявяване на иска -16.10.2020г.
При този изход на делото, направеното искане и
на основание чл. 78 ал.3 ГПК следва да бъде осъден ищецът да заплати на ответника
разноски по настоящото и обезпечителното
проиводство(съобразно представените доказателства за направени такива и списък)
в размер на 2704,24лв.
Поради,
мотивите изложени по-горе, съдът
Р Е Ш И:
ОСЪЖДА Индустриал ремонт строй ЕООД ЕИК *********,
със седалище и адрес на управление с Патриарх Евтимово общ Асеновград ул
„Кавал“ № 21, представлявано от М. Н. М.
да заплати на Надзорна
агенция Подемни съръжения ЕООД
********* със седалище и адрес на
управление с Първенец общ родопи ул съединение № 41, представляван от Е. Х. Д. 9384(девет
пхиляди триста осемдесет и четири)лв главница
по ф-ра **********/21.08.2020г,
мораторна лихва от 145,97(сто четиридесет и пет лв деветдесет и седем
ст)лв от 21.08.2020г до предявяване на иска, главница
от 7272(седем хиляди двеста седемдесет и два) лв по ф-ра
**********/24.08.2020г, ведно с
мораторна ливав размер на 86,86(осемдесет и шест лв осемдесет и шест ст)лв за
периода от 03.09.2020г до предявявне на иска, ведно със законната лихва от
предявяване на иска – 16.10.2020г, както и разноски по производството в размер
на 2704,24(две хиляди седемстотин и четири лв двадесет и четири ст)лв..
Решението
подлежи на обжалване пред Окръжен съд – Пловдив в двуседмичен срок от
съобщаването му на страните.
РАЙОНЕН СЪДИЯ: