Разпореждане по дело №363/2023 на Административен съд - Ямбол

Номер на акта: 124
Дата: 24 януари 2024 г.
Съдия:
Дело: 20237280700363
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 18 декември 2023 г.

Съдържание на акта

РАЗПОРЕЖДАНЕ

№ 124

Ямбол, 24.01.2024 г.

Административният съд - Ямбол - IV състав, в закрито заседание в състав:

Съдия: СТОЯН ВЪЛЧЕВ

като разгледа докладваното от съдията административно дело363 по описа за 2023 година на Административен съд - Ямбол, за да се произнесе, взе предвид следното:

Производството е образувано на основание чл.73, ал.4 от Закон за управление на средствата от Европейските фондове при споделено управление (ЗУСЕФСУ) по жалба на Община Стралджа, [населено място], [улица], представлявана от кмета на общината А. К. против Решение за налагане на финансова корекция № 03-РД/3834/11.08.2023 г. по подмярка 7.2 „Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура” по мярка 7 „Основни услуги и обновяване на селата и селски те райони” от ПРСР 2014-2020 г., с което Заместник изпълнителен директор на ДФ „Земеделие” на основание нa основание чл.20a, ал.2 от Закона за подпомагане на земеделските производители, чл.73, ал.1, чл.72, ал.1 във връзка с чл.70, ал.1, т.9 от ЗУСЕФСУ (загл. изм - ДВ, бр. 51 от 2022 г„ в сила от 01.07.2022 г.) във връзка с §70 от Преходните и заключителните разпоредби към Закона за изменение и допълнение на Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове, е решил:

1.За установеното нарушение на чл. 21, ал. 15 и чл. 17, ал. 1 от ЗОП, изразяващо се в използването на незаконосъобразен ред за възлагане на обществена поръчка, определям на основание т. 1, б. „а“ от Приложение № 1 към чл. 2, ал. 1 от Наредба за посочване на нередности, представляващи основания за извършване на финансови корекции, и процентните показатели за определяне размера на финансовите корекции по реда на Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове, 100 % финансова корекция от стойността на финансовата помощ, изплатена за заявени за възстановяване разходи по договор за възлагане на обществена поръчка с предмет: „Извършване на авторски надзор на обект: Път JAM2057/III-707 Воденичане - Палаузово/-Иречеково-/Ш-7072/, от км 0+000 до км 4+307,80” и сключен договор № Д-459 от 17.04.2018 г., с избран изпълнител „ВТС Консулт“ ЕООД на стойност - 1 900,00 лв. без ДДС по Договор № 28/07/2/0/00453 от дата 22.11.2017 г. за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, сключен между ДФ „Земеделие“ и община Стралджа с УРН 401316.

2.Установявам, че за община Стралджа с [ЕИК] и адрес: Община Стралджа, област Ямбол, [улица], п.к. 8680, представлявана от А. К. К., възниква публично държавно вземане, представляващо недължимо платена финансова помощ по Договор № 28/07/2/0/00453 от дата 22.11.2017г. за отпускане на безвъзмездна финансова помощ по подмярка 7.2 „Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура“ от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014-2020, подкрепена от Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони, в размер на 2 280,00 лв. с ДДС (две хиляди двеста и осемдесет лева).

С молба вх.№177/24.01.2024 г. оспорващата страна, чрез процесуалния си представител е направила искане на основание чл.166, ал.2 АПК да бъде спряно допуснатото по силата на закона предварително изпълнение на решението.

Оспореният административен акт е издаден на основание чл.73, ал.1 ЗУСЕФСУ и съгласно ал.4 може да се оспорва пред съд по реда на Административнопроцесуалния кодекс, като при съдебното оспорване се прилагат съответно разпоредбите на чл.27, ал.2 и 3 и ал.5 и 6 ЗУСЕФСУ.

От своя страна чл.27, ал.2 ЗУСЕФСУ предвижда, че оспорването на индивидуалните административни актове и на административните договори не спира тяхното изпълнение, т.е. тяхното предварително изпълнение е допуснато по силата на закона.

Нормата на чл.166, ал.4 АПК дава възможност на оспорващия, когато не се предвижда изрична забрана за съдебен контрол, да поиска от съда да бъде спряно допуснатото предварително изпълнение на административен акт по силата на отделен закон при условията на чл.166, ал.2 АПК.

В последния е предвидено, че при всяко положение на делото до влизането в сила на решението съдът може да спре предварителното изпълнение, ако то би могло да причини на оспорващия значителна или трудно поправима вреда.

Според последното е в доказателствена тежест на оспорващия да установи, че предварителното изпълнение би могло да причини на оспорващия значителна или трудно поправима вреда.

Ето защо следва да се даде възможност на оспорващата страна да представи доказателства, установяващи наведените в искането за спиране съображения.

Предвид посоченото, съдът

РАЗПОРЕДИ:

ДАВА ВЪЗМОЖНОСТ на Община Стралджа в тридневен срок от получаването да ангажира доказателства, че предварителното изпълнение на Решение за налагане на финансова корекция № 03-РД/3834/11.08.2023 г. по подмярка 7.2 „Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура” по мярка 7 „Основни услуги и обновяване на селата и селски те райони” от ПРСР 2014-2020 г. на Заместник изпълнителен директор на ДФ „Земеделие” би могло да й причини значителна или трудно поправима вреда.

ДАВА ВЪЗМОЖНОСТ на О. С. същия срок да ангажира доказателства за образуването на изпълнително дело № *********/2024 г. на ТД НАП Бургас, офис Ямбол, за извършените по него процесуални действия и за претендираните суми.

Доказателствата да бъдат представени с препис за насрещната страна.

Да се докладва делото след изтичане на срока.

Съдия: