РЕШЕНИЕ
№ 828
Бургас, 03.08.2023 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
Административният съд - Бургас - XXV-ти състав, в съдебно заседание на трети юли две хиляди и двадесет и трета година в състав:
Съдия: |
ТОДОР
ИКОНОМОВ |
При секретар ВЯРА СТОЯНОВА като разгледа докладваното от съдия ТОДОР ИКОНОМОВ административно дело № 455 / 2023 г., за да се произнесе взе предвид следното:
Производството е по реда на чл. 54,
ал. 6 от Закона за кадастъра и имотния регистър (ЗКИР) във връзка с чл. 145 и
сл. от Административнопроцесуалния кодекс (АПК).
Образувано по жалба на М.М.В. с ЕГН **********, А.К.В.
с ЕГН **********, З.К.В. с ЕГН **********, и тримата с адрес: ***, чрез адв. Н.Д.
и Ц.Р.Е. с ЕГН **********, с адрес: ***, Г.П.С. с ЕГН ********** с адрес: *** и
С.И.С. с ЕГН ********** с адрес: ***, чрез адв. Р.Д., срещу Заповед №
18-2304/23.02.2023 г., издадена от началника на Служба по геодезия, картография
и кадастър - Бургас, с която на основание чл. 54, ал. 4 във вр. с чл. 54, ал. 1
и чл. 51, ал. 1, т. 2 от ЗКИР, е одобрено изменение в кадастралната карта и
кадастралните регистри на гр. Ахелой, съгласно скица – проект №
15-110049/01.02.2023 г., за имоти с идентификатори: 00833.501.399,
00833.501.401, 00833.501.402, 00833.501.529 и 00833.501.530
Жалбоподателите считат, че оспорената заповед е
незаконосъобразна, издадена в противоречие с материалния закон и в нарушение на
административнопроизводствените правила. Изложени са доводи, че е налице спор
за материално право на собственост и не са налице основания за извършеното
изменение на КК. Иска се отмяна на заповедта и присъждане на разноски.
В съдебно заседание жалбоподателите М.М.В., А.К.В. и З.К.В.,
редовно призовани, се представляват от адвокат Д., който поддържа оспорването и
пледира за уважаване на жалбата, съответно за отмяна на заповедта. Поддържа
искането за присъждане на разноски. Представя писмени бележки, в които излага
допълнителни доводи за отмяна на оспорения административен акт.
Жалбоподателите Ц.Р.Е., Г.П.С. и С.И.С., редовно
призовани, се представляват от адвокат Д., който поддържа оспорването и пледира
за уважаване на жалбата, съответно за отмяна на оспорения акт. Претендира
присъждане на разноски.
Ответната страна – началника на Служба по геодезия,
картография и кадастър - Бургас, не се явява и не се представлява. Представя
административната преписка по издаване на оспорената заповед, като излага
съображения за неоснователността на подадената жалба и моли да бъде отхвърлена.
Претендира присъждане на разноски. Прави възражение за прекомерност на
претендираното адвокатско възнаграждение.
ЗАИНТЕРЕСОВАНАТА СТРАНА А.В.С., редовно уведомен, не
се явява и не се представлява.
ЗАИНТЕРЕСОВАНАТА СТРАНА Е.Д.Д., редовно призована, се
представлява от адвокат Г., която оспорва жалбата като неоснователна.
Претендира присъждане на разноски. Представя писмени бележки, в които излага
допълнителни доводи за законосъобразността на оспорения административен акт.
Административен съд - Бургас, като взе предвид
доводите на страните, събраните по делото доказателства и съобрази закона,
намира за установено от фактическа страна следното:
Производството пред административния орган е започнало
по заявление вх. № 01-38329/20.01.2023 г. (л.67 от делото), подадено от Е.Д.Д.
за изменение на кадастралната карта и кадастралните регистри (КККР) на гр.
Ахелой, състоящо се в промяна на югоизточната и североизточната кадастрални
граници на имот с идентификатор 00833.501.401 по съществуващите на място
граници - материализирани огради. Към заявлението са приложени Удостоверение за
приемане на проект за изменение на кадастралната карта и кадастралните регистри
№ 25-337424/20.10.2022 г. (л.68 от делото) ведно с приложенията към него
(л.69-71 от делото), проект за промяна на КККР, съдържащ Обяснителна записка
(л.73 от делото); Нотариален акт № 70, том VII, дело № 2819 от 19.12.1997 г. на
Поморийски районен съд (л.75 от делото); Протокол № 20 от 31.08.2022 г. на
Общински експертен съвет по устройство на територията при Община Поморие (л.76
от делото), проект за частично изменение на ПУП – ПР на УПИ XXIII, кв.18 по
плана на гр. Ахелой (л.79 от делото), извадка от ЗРП на гр.Ахелой, одобрен със
заповед № 897/1971г. и кадастрален план, одобрен със заповед № 565/1997г., в
частта на УПИ XXIII (л.77 от делото), комбинирана скица (л.78 от делото), данни
от геодезически измервания (л.80-81 от делото), скица-проект за изменение на
КККР (л.82 от делото), трасировъчен план (л.83 от делото) и кадастрален
регистър на недвижимите имоти (л.84 от делото).
С уведомление изх. № 24-3736/01.02.2023 г. (л. 64 от
делото) на основание чл. 26 от АПК, началникът на СГКК уведомил
заинтересованите лица М.М.В., А.В.С., Костадин А.В., Ц.Р.Е., Г.П.С. и С.И.С.,
че във връзка с подадено заявление започва производство по изменение на КККР на
гр. Ахелой за имоти с идентификатори 00833.501.399, 00833.501.401,
00833.501.402, 00833.501.529, 00833.501.530 и за сграда с идентификатор
00833.501.399.7. Посочено е, че изменението се състои в промяна на югоизточната
и североизточната кадастрални граници на имот с идентификатор 00833.501.401 по
съществуващите на място имотни граници, като границите на съседните имоти се
променят по съществуващото на място положение. Към уведомлението е приложена и
скица – проект № 15-110049/01.02.2023 г. на СГКК – Бургас (л.65 от делото).
Предоставен е седемдневен срок за представяне на писмени искания и възражения,
както и документи, доказващи претенции на права – в случай на несъгласие с
исканото изменение.
На 07.02.2023 г. жалбоподателите Г.П. Славов и С.И.С.,***
възражение рег. № 02-172/07.02.2023 г., с което изразили несъгласие с
изготвената скица – проект и исканото изменение (л.56 от делото).
На 10.02.2023 г. жалбоподателите М.М.В., А.К.В. и З.К.В.
също подали до началника на СГКК - Бургас възражение рег.№ 02-191/10.02.2023 г.
(л.52 от делото), с което е изразено несъгласие с исканото изменение на КККР,
като е поискано границите на ПИ с идентификатор 00833.501.529 да останат по
действащия кадастрален план. Към възражението е приложен Нотариален акт № 29, тим
II, рег. № 1521, дело № 204 от 27.1.2013 г. (л.53 от делото) и договор за
доброволна делба на съсобствени недвижими имоти от 27.11.2013 г. (л.54 от
делото).
На 10.02.2023 г. Димитър Едрев, като пълномощник на Ц.Р.Е.,
също подал възражение рег. № 02-195/10.02.2023 г. (л.48 от делото), с което е
изразено несъгласие срещу промяна в границите на ПИ с идентификатор
00833.501.402 по съществуващата граница. Приложен са Нотариален акт № 100, том
I, дело № 201 от 05.05.1976 г. (л.51 от делото), скица (л.50 от делото) и
пълномощно (л.49 от делото).
С оспорената в настоящото съдебно производство Заповед
№ 18-2304/23.02.2023г., издадена от началника на Служба по геодезия,
картография и кадастър - Бургас, с която на основание чл. 54, ал. 4 във вр. с
чл.54, ал.1 и чл.51, ал.1, т.2 от ЗКИР, е одобрено изменение в кадастралната
карта и кадастралните регистри на гр. Ахелой, съгласно скица – проект №
15-110049/01.02.2023г., за имоти с идентификатори: 00833.501.399,
00833.501.401, 00833.501.402, 00833.501.529 и 00833.501.530.
От фактическа страна обжалваният административен акт е
обоснован с подадено от собственика на поземлен имот с идентификатор
00833.501.401 заявление с приложен към него проект за изменение на КККР,
изготвен от лицензиран геодезист. Посочено е, съгласно притежавания от
заявителката Е.Д. документ за собственост, същата е собственик на дворно място
от 960 кв.м., съставляващо УПИ XXIII, кв.18 по плана на гр. Ахелой, с площ 960
кв.м, който е отразен в КККР като имот с идентификатор 00833.501.401, с площ
927 кв.м., като след изменението имотът ще стане с площ 933 кв.м., при
показаната в скица — проект № 15-110049/01.02.2023 г. на СГКК — Бургас, промяна
на югоизточната и североизточната кадастрални граници. Прието е, че след
изменението, границите ще съответстват на границите на място – съществуващи
огради, установени от правоспособно лице, чрез извършени на място геодезически
измервания. Подадените от заинтересованите лица възражения АО е счел за
неоснователни, тъй като югоизточната и североизточната кадастрални граници на
ПИ 00833.501.401, отразени в КККР, не съответстват на съществуващите на място
граници.
Заповедта била връчена с уведомление изх. №
24-6536/23.02.2023 г. (л.42 от делото), получено от жалбоподателите М.М.В., А.К.В.,
Ц.Р.Е., Г.П.С. и С.И.С., на 02.03.2023г. (л.35-37, л.39-41 от делото) и
получено на 13.03.2023 г. от З.К.В. (л. 34 от делото). М.М.В., А.К.В. и З.К.В.,***3.03.2023
г. (л.2 от делото), във връзка с което е образувано настоящото производство.
Г.П.С., С.И.С. и Ц.Р.Е., оспорили процесната заповед
пред АдмС – Бургас с жалба вх. № 2744/16.03.2023 г., във връзка с което било
образувано адм.д. № 474 по описа на Административен съд – Бургас за 2023 г. С
определение № 814/03.04.2023 г., постановено по посоченото дело, производството
е съединено с настоящото производство по адм.д. № 455 по описа Административен
съд – Бургас за 2023 г., с оглед на което двете жалби подлежат на разглеждане в
настоящото производство.
Към административната преписка са приложено и скица №
15-304265/20.03.2023г. на ПИ 00833.501.529, скица № 15-304268/20.03.2023г. на
ПИ 00833.501.530, скица № 15-304249/20.03.2023г. на ПИ 00833.501.399, скица №
15-304255/20.03.2023г. на ПИ 00833.501.401, скица № 15-304261/20.03.2023г. на
ПИ 00833.501.402, скица № 15-304276/20.03.2023г. на ПИ 00833.501.399.7 (л.21-31
от делото), заповед № 18-716/19.01.2023 г. на началника на СГКК – Бургас (л.32
от делото) и заповед № 18-718/19.01.2023г. на началника на СГКК – Бургас (л.33
от делото).
За изясняване на обстоятелства от значение по делото е
допусната, съдебно-техническа експертиза. Според заключението на вещото лице
процедурата по изменение на КККР за процесиите имоти е предизвикана от
процедура за частично изменение на действащата регулация заради разминаване в
границите на УПИ за кв. 18 - всички дворищно-регулационни линии са изместени на
юг, както и разлики в площта по документи на заявителя с тези, получени от
оцифряване на регулацията по трасировъчен карнет за кв. 18 и действащата КК.
Според експерта, границата между УПИ по ЧИ на ПУП-ПР и съответстващите ПИ по КК
са непроменени с границите на място и получени от геодезическата снимка, а
разликите с действащата КК варират между 4см и 27см (при допуски на
координатите, определени чрез геодезически измервания - S <= 30cm и S <=
20cm или от графичен план или карта - S <= 60cm и S <= 40cm), като S е
грешка по положение, а S е грешка за разстоянието между две точки. Вещото лице
е посочило, че получената разлика в площите по документи на заявителката по
нотариален акт и КК е ЗЗм2 при допуск до mPдоп. =
2SP = 19м2, определена по наредбата, където Р е площта на имота по
НА 960м2 (927м2 по КК). В съдебно заседание вещото лице
уточнява, че само за площта на основния имот № 401, разликата по документи в
площта е 960 кв. м. от графиката на регулацията е 951 кв.м., а от графиката по
КК е 927 кв.м., като в двата случая разликата в площта не е в допустимия
минимум от 19 кв.м., получен по формулата за изчисляване на разликата в
площите. Според експерта, документите на всички заинтересовани страни са по
регулация. Посочва, че разликите от геодезическо измерване и графиката на КК са
много малки – в порядъка на 4-5 кв. м., което също е в рамките на допуска.
Счита, че АО следва да прецени дали ще използва измерването, което е направено
с геодезическата снимка, или оцифряването, което е направено по плана. Посочва,
че видно от приложение № 5 към СТЕ, където с дебелите черти са показани
точките, които се измерени, когато е създавана КК, т.е. няма измерване по
границите, като в този случай се попада в хипотезата графична част, където
разликата може да бъде от 40 до 60 см. Посочва, че на място, и на практика не
се променя нито една граница с проектите. Оградите се запазват такива каквито
са на място.
При
така установените факти, настоящият състав на Административен съд – Бургас
прави следните правни изводи.
Жалбата
е процесуално допустима, като подадена в срока по чл. 149, ал. 1 от АПК, от
надлежна страна, имаща право и интерес от обжалването. Разгледана по същество
същата се явява основателна поради следните съображения:
Съгласно
приложимата разпоредба на чл. 51, ал. 1 ЗКИР кадастралната карта и
кадастралните регистри се поддържат в актуално състояние, като се изменят при
установяване на: 1. изменения в данните за обектите на кадастъра, настъпили
след влизането в сила на кадастралната карта и кадастралните регистри; 2.
непълноти или грешки.
Съгласно
чл. 51, ал. 2 от ЗКИР, измененията в кадастралната карта и кадастралните
регистри по ал. 1 се извършват от службата по геодезия, картография и кадастър
по местонахождение на имота. В съответствие с разпоредбата на чл. 54, ал. 4 ЗКИР, измененията в кадастралната карта и кадастралните регистри на недвижимите
имоти при отстраняване на непълнота или грешка се одобряват със заповед на
началника на службата по геодезия, картография и кадастър по местонахождение на
имота. Заповедта се придружава от скица-проект.
В
съответствие с чл. 54, ал. 4, вр., ал. 2 от ЗКИР, компетентен орган по
издаването на заповед за изменение на КККР в хипотезата на чл. 51, ал. 1, т. 2
от ЗКИР е Началника на СГКК по местонахождението на имота.
Оспореният
административен акт е издаден от началника на СГКК - Бургас, в кръга на
неговите правомощия, съобразно разпоредбата на чл. 54, ал. 4 от ЗКИР, в
съответната писмена форма и съдържа необходимите реквизити, което го прави
валиден.
При
провеждане на административното производство, ответният орган е спазил
процедурните правила, разписани в чл. 54 от ЗКИР и от съда не се констатира в
хода му да са допуснати съществени нарушения на административно производствени
правила, засягащи същността на волеизявлението на административния орган и
водещи до отмяна на акта. Заинтересованите лица са уведомени по реда на чл. 26
от АПК, съответно на тях им е предоставена предвидената от законодателя
възможност да участват в производството, като се запознаят с направеното
искане, приложените и събрани доказателства, да изразят становище, да
предявяват искания и възражения.
С
оглед изложеното обжалваният отказ се преценява като валиден административен
акт, постановен от компетентен орган, в предвидената от закона форма и при
липса на съществени процесуални нарушения.
Оспорваната
заповед обаче противоречи на материалния закон.
Основание
за издаването на заповедта на началника на СГКК Бургас е разпоредбата на чл.
51, ал. 1, т. 2 от ЗКИР, сочеща, че кадастралната карта и кадастралните
регистри се поддържат в актуално състояние като се изменят при установяване на
непълноти или грешки.
Съгласно
§ 1, т. 16 от ДР на ЗКИР, непълноти и грешки са несъответствия в границите и
очертанията на недвижимите имоти в кадастралната карта за урбанизирана
територия спрямо действителното им състояние. За да е налице непълнота или
грешка по смисъла на § 1, т. 16 от ДР на ЗКИР, е необходимо данните за
недвижимите имоти в КККР да не отговарят на действителното им състояние към
момента на одобряването им.
От
събраните по делото доказателства се установява, че с изменението на
кадастралната карта относно процесния имот се засягат ПИ с идентификатори
00833.501.399, 00833.501.401, 00833.501.402, 00833.501.529, 00833.501.530 и
сграда с идентификатор 00833.501.399.7. С допуснатото изменение площта на
имотите се променя, като имотът на Е.Д.Д. се увеличава с 6 кв.м., а имотите на
жалбоподателите се намаляват, както следва: ПИ с идентификатор 00833.501.402 с
2 кв.м.; ПИ с идентификатор 00833.501.399 с 1 кв.м.; ПИ с идентификатор
00833.501.529 с 2 кв.м.; ПИ с идентификатор 00833.501.530 с 1 кв.м. Съдът
намира, че в случая е следвало административният орган да установи
противоставимите данни за собственост и да приеме, че между заявителят Е.Д. и
собствениците на засегнатите имоти е налице спор за материално право.
В
случая след като със заявлението се иска изменение на КР и е внесен проект за
изменение и на КК по отношение на граници на имотите след влизане в сила на КК,
досежно площ и граници, за които са вписани и други лица и квадратура, различни
от заявителя, е налице спор за материално право.
Легално
определение на понятието „спор за материално право“ се съдържа в нормата на §
1, т. 16 от ДР на Наредба № РД-02-20-5/15.12.2016г., съгласно което „спор за
материално право“ по смисъла на чл.70 и 71 е налице, когато в проекта за
изменение на кадастралната карта местоположението и границите на имотите не
съответстват на правата на собственост на всички заинтересовани лица съгласно
представените и събрани писмени доказателства в административното производство.
В
подкрепа на този извод е изричното възражение от страна на Ц.Р.Е., М.М.В., А.К.В.,
З.К.В., Г.П. Славов и С.И.С. в административното производство. Според чл. 20,
ал. 3 от Наредба № РД-02-20-5/15.12.2016 г. за съдържанието, създаването и
поддържането на кадастралната карта и кадастралните регистри, споровете за
местоположението на границите на поземлените имоти се решават по съдебен ред. А
съгласно разпоредбата на чл. 54, ал. 2 от ЗКИР, при установяването от
административния орган на наличен спор за материално право /спор за
собственост/, каквото в случая е констатираното застъпване на площта и
границите със съседни имоти, чиито вписани в КР собственици са възразили,
следва да се изготви комбинирана скица с отразяване на спорните части от
имотите, а претендираната непълнота и грешка да се отстрани в кадастралната
карта и кадастралните регистри на недвижимите имоти въз основа на скица-проект
след решаване на спора по съдебен ред, т. е. след приключване на отделно исково
производство с влязло в сила решение между страните, имащо сила на пресъдено
нещо за тях /в този смисъл е Решение № 14947/06.12.2017 г. по адм. дело №
5571/2017 г. на ВАС, Решение № 7316/16.06.2021 по адм. дело № 2325/2021г./.
Константната
съдебна практика на ВАС приема, че двете предпоставки – фигуриране в
кадастралните регистри като носители на права и изрично изразено несъгласие с
промяната, са достатъчни да се приеме, че е повдигнат спор за материално право,
относно частта от имота, отговаряща на площта, чието намаляване според
отразяването в картата е последица от промененото местоположение на границата
му. Съществуването на спора е отрицателно материалноправна предпоставка за
волеизявление по чл. 51, ал. 1, т. 2 ЗКИР за отстраняване на грешка в кадастъра
до разрешаването му по съдебен ред – по аргумент от чл. 54, ал. 2, изр. 1 ЗКИР.
Проверката на източниците, удостоверяващи вещните права на заинтересованите
страни, е извън компетентността на административния орган и на съда в това
производство, тъй като спорът за права може да бъде решен само от общия съд. Основание да се одобри промяната в КККР би
възникнало или с влизането в сила на съдебно решение по спора за вещно право –
чл. 53а, т. 1 ЗКИР, или при постигане на съгласие между заинтересованите
собственици – чл. 52, ал. 1, т. 3 ЗКИР /Решение № 12328 от 16.09.2019 г. на ВАС
по адм. д. № 12301/2018 г./.
Целта
на предвидената в ЗКИР процедура е да се установят реално съществуващите
граници на имота и обстоятелството, че по отношение на тях е налице съгласие на
всички засегнати лица. Липсата на такова съгласие, какъвто е настоящият случай,
предвид направените възражения срещу изменението от настоящите жалбоподатели,
може да бъде преодоляна само с влязло в сила съдебно решение за установяване на
правата на засегнатите лица, но не и чрез други способи,непредвидени в правната
норма. В хода на административното производство са събрани достатъчно писмени
доказателства, които сочат, че е налице спор между страните за границите на
засегнатите имоти.
При
наличния спор за материално право, не са били налице предпоставките на
посоченото в заповедта основание за изменение на КККР поради непълноти и
грешки. В този случай административният орган, при условията на обвързана
компетентност е следвало съгласно чл. 54, ал. 2 ЗКИР да не издава заповед за
изменение на КККР, преди приключване на спора по съдебен ред. Този спор се
явява преюдициален спрямо административното производство за отстраняване на
грешки в кадастралната карта и кадастралния план, поради което следва да се
изчака разрешаването му по съдебен ред. При липса на такова съдебно решение,
заповедта за изменение на КККР е преждевременно издадена, което обуславя
нейната незаконосъобразност.
С
оспорения акт всъщност е създадено ново правно положение – от имоти с
идентификатори 00833.501.399, 00833.501.402, 00833.501.529, 00833.501.530 са
отнети части и са придадени към друг имот с идентификатор – 00833.501.401,
който е вписан с новата по-голяма площ. В резултат последицата е отнемане на
части от частни имоти без спазването на предвидените по закон процедури.
По
изложените съображения, съдът намира за основателна подадената жалба срещу
Заповед № 18-2304/23.02.2023г., издадена от началника на Служба по геодезия,
картография и кадастър - Бургас, с която на основание чл. 54, ал. 4 във вр. с
чл.54, ал.1 и чл.51, ал.1, т.2 от ЗКИР, е одобрено изменение в кадастралната
карта и кадастралните регистри на гр. Ахелой, съгласно скица – проект №
15-110049/01.02.2023г., за имоти с идентификатори: 00833.501.399,
00833.501.401, 00833.501.402, 00833.501.529 и 00833.501.530. Същата е
незаконосъобразна, като постановена в противоречие с материалноправните
разпоредби на закона и следва да бъде отменена. Делото следва да бъде върнато
като преписка на административния орган за ново произнасяне по подаденото от Е.Д.Д.
заявление, при спазване на указанията по тълкуване и прилагане на закона,
дадени в настоящото решение.
В съответствие с изхода на оспорването и искането на
процесуалните представители на жалбоподателите, на същите следва да се присъдят
направените разноски съобразно разпоредбата на чл. 8, ал. 2, т. 1 от Наредба №
1 за минималните размери на адвокатските възнаграждения. Основателно е обаче
възражението на процесуалния представител на ответника за прекомерност на
договорените адвокатски възнаграждения в полза на процесуалните представители
на жалбоподателите. Съгласно чл. 36, ал. 2 от ЗА, размерът на възнаграждението
се определя в договор между адвоката и клиента. Този размер трябва да бъде
справедлив и обоснован и не може да бъде по-нисък от предвидения в наредба на
Висшия адвокатски съвет размер за съответния вид работа. В чл. 8, ал. 2, т. 1
от Наредба № 1 от 09.07.2004 г. за минималните размери на адвокатските
възнаграждения е предвидено, че за процесуално представителство, защита и
съдействие по административни дела без определен материален интерес, в частност
за дела по Закона за устройство на територията и Закона за кадастъра и имотния
регистър, минималното възнаграждението е 1250 лв.. Видно от представените по
делото договори, процесуалният представител на жалбоподателите М.В., А.В. и З.В.
е сключил с тях два договора – един с М.В. за сумата от 1 000лв. и един с А.В.
и З.В., също за сумата от 1 000 лв., представляващи заплащане за предоставяне
на адвокатски услуги, а именно изготвяне на жалба срещу Заповед №
18-2304/23.02.2023 г. Сходни данни се установяват и по отношение на договорите
на останалите жалбоподатели - Ц.Р.Е., Г.П.С. и С.И.С., като процесуалният им
представител е сключил с всеки от тях отделен договор за сумата от 650 лв.,
представляващи заплащане за предоставяне на адвокатски услуги, а именно -
изготвяне на жалба и процесуално представително.
Същевременно обаче съдът отчита факта, че и в двата
случая, за тримата жалбоподатели е изготвена една обща жалба, с еднакви доводи
и основания за оспорване. На следващо място, производството е преминало в две
заседания, в които жалбоподателите се представляват едновременно и на еднакви
основания от процесуалния си представител. Като се вземе предвид и че делото не
се отличава с фактическа и правна сложност, съдът намира, че следва да присъди
възнаграждение за един адвокат в размер на 1 250 лева.
По изложените съображения и с оглед изхода на спора,
на основание чл. 143, ал. 1 от АПК, на жалбоподателите М.М.В., А.К.В. и З.К.В.,
следва да се присъдят направените от тях разноски по делото, които са
своевременно поискани и доказани в размер на 1 560 лева, от които 1 250 лева -
платено адвокатско възнаграждение, 280 лева - депозит за съдебно-техническа
експертиза и 30 лева - държавна такса за образуване на делото.
На жалбоподателите Ц.Р.Е., Г.П.С. и С.И.С. също следва
да се присъдят направените от тях разноски по делото, които са своевременно
поискани и доказани в размер на 1 560 лева, от които 1 250 лева - платено
адвокатско възнаграждение, 280 лева - депозит за съдебно-техническа експертиза
и 30 лева - държавна такса за образуване на делото.
Ето защо, на основание чл. 172, ал. 2 АПК,
Административен съд- гр. Бургас, XXV състав,
Р Е Ш И:
ОТМЕНЯ Заповед
№ 18-2304/23.02.2023г., издадена от началника на Служба по геодезия,
картография и кадастър - Бургас, с която на основание чл. 54, ал. 4 във вр. с
чл.54, ал.1 и чл.51, ал.1, т.2 от ЗКИР, е одобрено изменение в кадастралната
карта и кадастралните регистри на гр. Ахелой, съгласно скица – проект №
15-110049/01.02.2023г., за имоти с идентификатори: 00833.501.399,
00833.501.401, 00833.501.402, 00833.501.529 и 00833.501.530.
ВРЪЩА преписката
на началника на Служба по геодезия, картография и кадастър - Бургас за ново
произнасяне по подаденото от Е.Д.Д. заявление вх. № 01-38329/20.01.2023 г. при
съобразяване с дадените задължителни указания по тълкуването и прилагането на
закона.
ОСЪЖДА Службата
по геодезия, картография и кадастър – Бургас да заплати на М.М.В. с ЕГН **********,
А.К.В. с ЕГН **********, З.К.В. с ЕГН **********, и тримата с адрес: ***,
направените по делото съдебноделоводни разноски в размер на 1 560 лева (хиляда
петстотин и шестдесет лева).
ОСЪЖДА
Службата по геодезия, картография и кадастър – Бургас да заплати на Ц.Р.Е. с
ЕГН **********, с адрес: ***, Г.П.С. с ЕГН ********** с адрес: *** и С.И.С. с
ЕГН ********** с адрес: ***, направените по делото съдебноделоводни разноски в
размер на 1 560 лева (хиляда петстотин и шестдесет лева).
РЕШЕНИЕТО може да се обжалва с касационна жалба пред Върховния
административен съд на Република България, в 14-дневен срок от съобщаването.
Съдия: |
||