О П Р Е Д Е Л Е Н И Е
№ 250
гр.Плевен, 10.02.2021 г.
Административен съд-гр.Плевен, ІІ – ри състав, в
закрито съдебно заседание на десети февруари две хиляди двадесет и първа година
в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: Николай Господинов
като
разгледа докладваното от съдията Господинов административно дело № 104 по описа
за 2021 год. на Административен
съд-Плевен и за да се произнесе, взе предвид следното:
Производството е образувано по жалба от Община Белене,
ЕИК/ БУЛСТАТ *********, със седалище и адрес на управление гр.Белене, обл.
Плевенска, ул.“България“ № 35, представлявана от кмета М.П.Д., против Решение №
07-0800/5801 от 19.10.2020 г. за частично съгласуване на проведена обществена
поръчка и за налагане на финансова корекция, издадено от изпълнителния директор
на Държавен фонд „Земеделие“.
Жалбата е постъпила направо в съда, поради което на директор
на Държавен фонд „Земеделие“ следва да се изпратят преписи от жалбата и
доказателства. На основание чл.152, ал.2 и ал.3 от АПК ответникът следва да
бъде задължен да представи по делото
пълната преписка по издаване на оспореното решение, списък на страните в
производството с посочване на техните адреси за призоваване и становище по
жалбата.
По силата на § 8 от ПЗР на
Закона за изменение и допълнение на ЗОДОВ, разпоредбата на чл.27, ал.7 от
ЗУСЕСИФ, въз основа на която общините са били освободени от заплащане на
държавна такса за производства от вида на настоящото, е отменена. Това изменение е публикувано в
Държавен вестник бр.94 от 29 ноември 2019 г. Нормата е процесуална и влиза в
сила и действа занапред, поради което Община Белене дължи държавна такса за
образуване на делото, която се определя по реда на чл.27, ал.6 от ЗУСЕСИФ- таксата при оспорване
на индивидуални административни актове по този закон се определя като
пропорционална в размер на 0,8 % върху материалния интерес, като в случаите,
когато този материален интерес е до 10 млн.лв., таксата не може да бъде повече
от 1700 лв. С оспореното решение на Община
Белене е определена финансова корекция в размер на 10 % от разходите, които са
поискани от бенефициента за възстановяване по договора за възлагане на
обществената поръчка със стойност на договора 710 270, 31 лв., без ДДС; за
обособена позиция 1 – 147 912, 00 лв., без ДДС; за обособена позиция 2 –
562 358, 31 лв., без ДДС; като одобрената стойност от ДФ „Земеделие“ по BG06RDNP001-7.006-0127 от дата
04.06.2019 г. е 556 017, 02 без ДДС. Тоест в оспореното решение не е
определен размер на наложената финансова корекция като конкретна стойност, а
същият е определяем. Ето защо и с оглед коректното изчисляване на дължимата
държавна такса за образуване на делото от ответника следва да се изиска справка
и уточнение по отношение размера на определената финансовата корекция, предмет
на оспореното решение като абсолютна стойност в лева. Едва след предоставяне на
горното уточнение съдът ще е в състояние да определи дължимата от жалбоподателя
държавна такса, съобразно разпоредбата на чл.27, ал.6 от ЗУСЕСИФ.
Воден
от горното, съдът
ОПРЕДЕЛИ:
ДА СЕ ИЗПРАТЯТ на ответника - изпълнителния
директор на Държавен фонд „Земеделие“, преписи от подадената жалба и
приложените към нея доказателства.
ИЗИСКВА от изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“ да представи
по делото в 3(три) дневен срок от съобщението:
1. пълната
преписка по издаване на оспореното решение, списък на страните в производството
с посочване на техните адреси за призоваване и становище по жалбата;
2. справка,
уточнение и доказателства за конкретната стойност в лева на определената
финансовата корекция, с оглед коректното изчисляване на дължимата от
жалбоподателя държавна такса по чл.27, ал.6 от ЗУСЕСИФ.
Определението
не подлежи на оспорване, преписи от същото да се изпратят на страните.
СЪДИЯ: /п/