Р Е Ш Е Н И Е № 260034/28.1.2021 г.
гр.Ямбол, 28.01.2021 год.
В ИМЕТО НА НАРОДА
Ямболският Районен Съд, наказателна
колегия, VІІ-ми състав в публично заседание на осми януари две хиляди двадесет
и първа година в състав:
Председател:
Невена Несторова
при секретаря Г. М., като
разгледа докладваното от съдия Несторова АНД № 1166 по описа за 2020 год., за
да се произнесе взе предвид следното:
Производството
е по реда на чл.59 и сл. от ЗАНН.
Образувано
е по жалба на П.Г.П., ЕГН: **********, адрес: ***, *** против Наказателно
постановление № 845/30.09.2020 г. на зам. кмет, упълномощен със Заповед №
РД/02-00864/25.11.2019 г. на Кмета на Община Ямбол, с което на жалбоподателят
на основание чл.51, ал.1, т.11 от Наредба № 1 за опазване на обществения ред и
поддържане на приветлив вид на община Ямбол и чл.53 от ЗАНН е наложено
административно наказание глоба в размер на 50 лв. за нарушение на чл.16, т.1, п.т.1.1
от Наредба № 1 за опазване на обществения ред и поддържане на приветлив вид на
община Ямбол. Със жалбата се прави искане издаденото наказателно постановление
да бъде отменено като незаконосъобразно.
В
съдебно заседание жалбоподателят, редовно призован, се явява лично, като поддържа жалбата си и моли съда да бъде отменена
наложената глоба.
Административнонаказващият орган Община Ямбол, редовно
призован, не изпраща представител и не взема становище по жалбата.
Съдът,
след като обсъди събраните по делото доказателства приема за установена
следната фактическа обстановка:
На
12.09.2020 год. около 09.20 часа на територията на Общински пазар *** е
извършена съвместна проверка от служители на РУ-Ямбол и Община Ямбол, при която
е констатирано, че жалбоподателят П. извършва търговска дейност – продажба на
зеленчуци върху терен общинска собственост, без надлежно издадено разрешение.
За констатираното нарушение му бил съставен АУАН № 1679а-4103/12.09.2020 г.,
който жалбоподателят подписал, като в графата за възражения записал, че
„продажбата е в рамките на пазара“. Впоследствие въз основа на съставения АУАН
на жалбоподателят П. е издадено обжалваното наказателно постановление, с което
на основание чл.51, ал.1, т.11 от Наредба № 1 за опазване на обществения ред и
поддържане на приветлив вид на община Ямбол и чл.53 от ЗАНН е наложено
административно наказание глоба в размер на 50 лв. за нарушение на чл.16, т.1, п.т.1.1
от Наредба № 1 за опазване на обществения ред и поддържане на приветлив вид на
община Ямбол.
Горната
фактическа обстановка се установява от свидетелските показания на ***Й. и на
свидетелите Д. и Д., дадени в съдебно заседание и приобщените към
доказателствения материал по делото писмени доказателства.
При
така установената фактическа обстановка от правна страна съдът намира следното:
Жалбата
е допустима, като подадена в срока по чл.59, ал.2 от ЗАНН и от надлежно
легитимирано лице.
Разгледана
по същество същата се явява неоснователна по следните съображения:
От
събраните по делото доказателства по безспорен начин се установи, че
жалбоподателят П. е извършил нарушението на основание и на което е издадено и
процесното наказателно постановление, с което му е наложено административно
наказание глоба. Съгласно разпоредбата на чл.16, т.1, п.т.1.1 от Наредба № 1 за
опазване на обществения ред и поддържане на приветлив вид на Община Ямбол, на
територията на община Ямбол се забранява извършване на търговска дейност без
надлежно издадено или с изтекъл срок разрешение за ползване на терен общинска
собственост. С действията си П. е нарушил горепосочената разпоредба от Наредба
№ 1 на Общински съвет - Ямбол, тъй като е констатирано от свидетелите Й. и Д.,
че жалбоподателят извършвал търговска дейност без надлежно издадено. Разпоредбата
на чл.51, ал.1, т.11 от Наредба № 1 предвижда за нарушение на чл.16, т.1 от
наредбата да се налага глоба в размер от 50 до 500 лв. На П. е наложено
административно наказание глоба в размер на 50 лв., в минималния размер, която
се явява законосъобразно и правилно определено, като съдът счита, че така
наложеното административно наказание съответства на тежестта на извършеното от
жалбоподателя нарушение и на материалното му положение, поради което и
наказателното постановление следва да бъде потвърдено като правилно и
законосъобразно.
Относно възражението, изложено в
допълнителната жалба на жалбоподателя за приложение на разпоредбата на чл.28 от ЗАНН, съдът намира, че не са налице предпоставките за приложение на тази разпоредба,
приемайки, че деянието не представлява „маловажен случай” на административно
нарушение. Правилно административнонаказващият орган е ангажирал отговорността
на нарушителя, като изпълнявайки задълженията си по чл.27, ал.2 от ЗАНН е
посочил, че в конкретния случай следва да бъде наложено административно
наказание в минимален размер. Съдът намира, че след извършване на преценка на
вида и тежестта на извършеното нарушение, отчитайки наличието на смекчаващи и
отегчаващи вината обстоятелства е определил наказание, което съответства на
тежестта на извършеното нарушение. В конкретния случай наложеното
административно наказание напълно съответства на тежестта на извършеното
нарушение и безспорно не е явно несправедливо.
Предвид изложеното и на основание чл.63,
ал.1 от ЗАНН, съдът
Р Е Ш И :
ПОТВЪРЖДАВА Наказателно постановление № 845/30.09.2020
г. на зам. кмет, упълномощен със Заповед № РД/02-00864/25.11.2019 г. на Кмета
на Община Ямбол, с което на основание чл.51, ал.1, т.11 от Наредба № 1 за
опазване на обществения ред и поддържане на приветлив вид на община Ямбол и
чл.53 от ЗАНН на П.Г.П., ЕГН: **********,
с адрес: ***, *** е наложено административно наказание глоба в размер на 50.00 /петдесет/ лв. за нарушение на чл.16,
т.1, п.т.1.1 от Наредба № 1 за опазване на обществения ред и поддържане на
приветлив вид на община Ямбол.
Решението
подлежи на обжалване пред Административен съд – гр.Ямбол в 14-дневен срок от
получаване на съобщението, че е изготвено.
РАЙОНЕН
СЪДИЯ: