№ ……………………………..гр. Варна
В ИМЕТО
НА НАРОДА
Варненският
административен съд - Двадесет и трети състав, в открито съдебно заседание на седемнадесети
септември през две хиляди и деветнадесета година в състав:
АДМИНИСТРАТИВЕН
СЪДИЯ: НАТАЛИЯ ДИЧЕВА
при секретаря Светла Великова, като разгледа докладваното
от съдията адм. дело № 1234 по описа за 2019год. , за да се произнесе взе
предвид следното:
Производството
е по реда на чл. 145 и сл. от АПК, вр. чл.220 от Закона за митниците.
Образувано е
по подадена жалба от «Даримекс Трейдинг» ООД, ЕИК *****, представлявано от Д.Н.Р.
решение peг. № 32-112959/15.04.2019г. към митнически декларации, на Директора
на ТД Северна морска при агенция „Митници“, с което са коригирани митническите
декларации и са определени дължими суми за доплащане в общ размер, както
следва: окончателно антидъмпингово мито за досъбиране /А30/ в размер на 99
506,48лв и ДДС в размер на 20 042,07лв, ведно с лихва за забава върху размера
на държавните вземания, на основание чл.114, пар.1 и пар.2 от Регламент (ЕС) №
952/2013г. и чл.59, ал.2 от ЗДДС. Решението на директора на ТД Северна морска
не е обжалвано в частта за увеличена данъчната основа при вноса, на основание
чл.55, ал.1 от ЗДДС с присъщите на вноса разходи, за които доставчикът на
услугата не е начислил дължимото ДДС и е издал фактури с нулева ставка на
данъка на основание чл.30 ЗДДС, предвид на което е влязло в законна сила в тази
част.
Жалбоподателят навежда доводи за незаконосъобразност на
издаденото решение, тъй като административният орган е определил неправилно
тарифния код ТАРИК 7607 11 19 30, вместо 7607 11 19 60, а впоследствие
неправилно се начислява антидъмпингово мито за досъбиране /А30/ в размер на 99
506,48лв и ДДС в размер на 20 042,07лв, ведно с лихва за забава върху размера
на държавните вземания. Представя писмени бележки. Моли съда да отмени
оспорваното решение и претендира разноските по делото.
Ответникът по жалбата – Директора на ТД Северна морска към
Агенция „Митници“, чрез процесуалния си представител оспорва жалбата,
моли да бъде отхвърлена като
неоснователна, като твърди че издаденото решение е законосъобразно. Представя
подробно писмено становище. Моли за присъждане на юрисконсултско възнаграждение.
След като разгледа оплакванията, изложени в
жалбата, доказателствата по делото, становищата на страните и в рамките на
задължителната проверка по чл.168 от АПК, вр. чл.220 от Закона за митниците,
Административният съд приема за установено от фактическа страна следното:
Въз основа на
Заповед за възлагане № ЗМ-2000-714(32-357592)/07.12.2018 г. на Началника на
Митница Варна, изменена със Заповед № ЗТД-2000-6(32-
8792)/07.01.2019 г. на Директора на Териториална дирекция
Северна морска, е извършена проверка в рамките на последващия контрол на
основание чл. 48 във връзка с чл. чл. 12, 15, 46, 47 и 51 от Регламент (ЕС) №
952/2013 и чл. 84а, ал. 1 от Закона за митниците на
"ДАРИМЕКС-ТРЕЙДИНГ" ООД, гр. Варна, ЕИК *****, във връзка с
поставянето на стоки под режим за периода от 07.12.2015г. до 06.12.2018 г.,
включваща 29 бр. митнически декларации.
Резултатите от проверката са изложени в Доклад №
BG002000/1/9/18.02.2019 г. (peг. № 32-50752/18.02.2019 г.) на сектор „Одит и
последващ контрол”, отдел „Митническа дейност” при ТД Северна морска на Агенция
„Митници“, като е констатирано следното:
Установено е, че по 17 бр. митнически декларации, с които
дружеството е декларирало за режим „допускане за свободно обращение“ стоки
„алуминиево фолио“ с код по ТАРИК 7607 11 19 30 и произход от Китайската
Народна Република, е въведено окончателно антидъмпингово мито, което не е било
начислено и не е събрано. Окончателното антидъмпинговото мито е въведено с
Регламент за изпълнение (ЕС) 2017/271 на Комисията от 16 февруари 2017 година
(публикуван на 17.02.2017 г.) със задна дата - 02.06.2016 г., момента от който
за вноса на тези стоки има регистрационен режим, въведен с Регламент за
изпълнение (ЕС) 2016/865 на Комисията от 31 май 2016 година. Всички 20 бр.
митнически декларации са подадени в периода от 02.06.2016 г. до 17.02.2017 г.,
през който е в действие регистрационния режим за стоките с код по ТАРИК 7607 11
19 30. Описанието на стоките в кл. 31 на митническите декларации, както и в
търговските фактури, опаковъчните листове, сертификати, съответства на
декларирания код по ТАРИК. За стоките, декларирани
от дружеството с тарифен код 7607 11 19 30 е приложен допълнителен код по
ТАРИК А999: Други, със ставка на окончателно антидъмпингово мито в размер на
30%, видно от приложената информация от ТАРИК. ТАРИК е Интегрираната тарифа на
Европейските общности, в която са кодифицирани и интегрирани всички мерки,
произтичащи от тарифното законодателство и се обновява ежедневно.
В становището си peг. №32-44647/12.02.2019г, след заключителното
обсъждане на основание чл.84к от ЗМ., представляващият
"ДАРИМЕКС-ТРЕЙДИНГ" ООД е посочил, че след влизане в сила на
Регламент за изпълнение (ЕС) 2017/271, са се запознали с него, но не са
допуснали приложението му с обратна сила посредством разрешение за специфичен
режим по силата на чл.172 от Делегиран регламент на Комисията (ЕС) 2015/2446,
като единствен възможен вариант за освобождаване от антидъмпингово мито. Според
него не е бил ясен параграф 4 от регламента.
Видно от обясненията на представляващия дружеството основната
дейност на "ДАРИМЕКС-ТРЕЙДИНГ" ООД, е производството на каширано
алуминиево фолио, т.е. алуминият се залепва върху хартия, а не се използва за
домакински цели.
Според чл.1, пар. 4 от Регламент за изпълнение (ЕС)
2017/271 на Комисията от 16 февруари 2017 година, продуктът с код по ТАРИК 7607
11 19 30 се освобождава от окончателно антидъмпингово мито, ако той се внася за
други употреби, различни от употребата като фолио за домакински цели.
Освобождаването се прави при условията, посочени в съответните митнически
разпоредби на Съюза относно режима специфична употреба, по-специално член 254
от Митническия кодекс на Съюза. За използването на режим специфична употреба се
изисква издаването на разрешение от митническите органи, съгласно чл. 211, пар.
1 т. а) от Регламент (ЕС) № 952/2013. Такова разрешение може да бъде издадено с
обратна сила, съгласно чл. 211, пар. 2 от Регламент (ЕС) № 952/2013. Според
разпоредбата на чл. 172 от Делегиран регламент на Комисията (ЕС) 2015/2446, когато
митническите органи издадат разрешение с обратна сила съгласно чл. 211, пар. 2
от Кодекса, това разрешение поражда действие най-рано на датата на приемане на
заявлението за издаване на разрешение, а при извънредни обстоятелства
митническите органи могат да позволят дадено разрешение да породи действие най-
рано една година преди датата на приемане на Заявлението.
В рамките на така регламентирания срок, дружеството не е
подало заявление, съответно не е получило разрешение за режим специфична
употреба на стока „алуминиево фолио“, като по този начин не се е възползвало от
възможността за освобождаване от окончателно антидъмпингово мито, предвидена в
чл. 1, пар. 4 от Регламент за изпълнение (ЕС) 2017/271 на Комисията от 16
февруари 2017 година.
В хода на проверката от дружеството-получател на стоките
по проверявани 17 бр. митнически декларации, проверени са придружаващите
стоката документи. Проверяващият екип е взел предвид описанието на стоките в
търговските фактури, опаковъчните листи, сертификатите за изпитване на
физико-химическите параметри /mill test certificate/, приложени към
митническите декларации, вкл. данните от счетоводните регистри на
дружеството-получател, информация в интернет пространството относно изпращачите
на стоките и начин на производство, приложими тестове, издадени различни видове
сертификати.
Проверката по линия на последващ контрол, е установила,
че от „Даримекс Трейдинг“ ООД не е подадено заявление и съответно не е поискано
издаване на разрешение съгласно чл.1, пар.4 от Регламент за изпълнение (ЕС)
2017/271 за специфичен режим на процесния продукт, при условията на чл.254 от
МКС, а да бъде освободено дружеството от окончателно антидъмпингово мито.
При така събраните доказателства, решаващият
административен орган е достигнал до извода, че следва да се досъбере
антидъмпингово мито и ДДС в посочения в решението размер, а не да се коригира
тарифния код, защото няма спор относно размера на внесеното алуминиево фолио с
произход Китайската Народна Република.
С оглед установеното от фактическа страна
съдът прави следните правни изводи:
Жалбата е
подадена от надлежната страна, в законоустановения срок и при наличието на
правен интерес, поради което същата се
явява ДОПУСТИМА за разглеждане.
ПО
ОТНОШЕНИЕ ВАЛИДНОСТТА НА АКТА :
При извършване на задължителната проверка по чл.168, ал.1
от АПК, вр. чл.220 от Закона за митниците съдът констатира, че обжалваният акт
е издаден от компетентен орган в
законоустановената форма, поради което обжалваният индивидуален
административен акт не страда от пороци,
водещи до неговата нищожност.
Разгледана по същество жалбата е НЕОСНОВАТЕЛНА по следните съображения:
ПО
ОТНОШЕНИЕ ПРОЦЕСУАЛНАТА И МАТЕРИАЛНАТА ЗАКОНОСЪОБРАЗНОСТ НА АКТА :
Не се спори между страните, а и от събраните
по делото доказателства по безспорен и категоричен начин се установи, че по 17
бр. митнически декларации, с които дружеството е декларирало за режим
„допускане за свободно обращение“ стоки „алуминиево фолио“ с код посочен от
жалбоподателя по ТАРИК 7607 11 19 30 и произход от Китайската Народна Република.
Проверяващият екип е взел предвид описанието на стоките в
търговските фактури, опаковъчните листи, сертификатите за изпитване на
физико-химическите параметри /mill test certificate/, приложени към
митническите декларации, вкл. данните от счетоводните регистри на
дружеството-получател, информация в интернет пространството относно изпращачите
на стоките и начин на производство, приложими тестове, издадени различни видове
сертификати.
Видно от представената информация от ТАРИК към дата
03.06.2016г./ датата на подаване на първата митническа декларация от процесния
период/ за код на стоките - 7607 11 19 30, описанието е следното:
- с дебелина
не по-малка от 0,007 mm и по-малка от 0,008 mm, дори отгрято, включва и
процесната стока с дебелина равна на 0,007мм, по съображения за понятието „не
по-малка“, т.е равна или повече.
Според
жалбоподателя правният въпрос по делото е „кой е правилния тарифен номер за
стоките - ********** или **********“, от отговора, на който зависи дали се дължи
антидъмпингово мито и ДДС, независимо от това как е декларирана стоката при
вноса, тъй като в хода на административното производство - проверката на
псоледващия контрол и издаването на решението, решаващият орган трябва да
прецени правилността на декларираното. В случая,
според жалбоподателя, незаконосъобразно директорът на ТД „Северна
Морска“ е възприел за правилен тарифен номер **********, вместо **********,
според който антидъмпингово мито не се дължи.
Становището
на жалбоподателя, че антидъмпингово мито
не се дължи за внесената стока е неправилно.
Според
ТАРИК Код от стокова номенклатура **********
е за употреба на алуминиево фолио за други цели, а не като алуминиево фолио за
домакински цели,
1/ С дебелина 0,007
mm или повече, но непревишаваща 0,008 mm, дори отгрято, или
2/ С дебелина 0,008 mm или повече, но непревишаваща 0,018
mm, на рула с ширина, по-голяма от 650 mm, дори отгрято, или
3/ С дебелина, превишаваща 0,018 mm, но непревишаваща
0,021 mm, дори отгрято;
Следователно
посочения тарифен код обхваща код **********; код **********; и код **********,
в които са описани различните дебелини на внасяно алуминиево фолио.
Разграничението е, че с код ********** се посочва предназначението на внесеното
алуминиево фолио - за други цели, а
не като алуминиево фолио за домакински цели.
По делото не се спори, че жалбоподателят внася
алуминиево фолио за други цели, а именно за производство на каширано алуминиево
фолио. Тази основна дейност е приета от административния орган по време на
проверката и се приема и от съда, въз основа на приетата и неоспорена от
страните ССчЕ.
Според чл. 1, § 1 е § 2 от Регламент (ЕО) № 925/2009 на Съвета от 24 септември 2009година се
налага окончателно антидъмпингово мито и окончателно събиране на временното
мито, наложено върху вноса на някои видове алуминиево фолио с произход от
Армения, Бразилия и Китайската народна република.
Видно от чл. 1, § 1, § 4 и § 5 от Регламент за изпълнение (ЕС) 2017/271 на Комисията от 16 февруари
2017 година за разширяване на обхвата на окончателното антидъмпингово мито,
наложено с Регламент (ЕО) № 925/2009 на Съвета върху вноса на някои видове
алуминиево фолио с произход от Китайската народна република, за да бъде
обхванат и вносът на някои леко модифицирани видове алуминиево фолио
1. Окончателното антидъмпингово мито, приложимо към
„всички други дружества“, наложено с член 1, параграф 2 от Регламент (ЕО) №
925/2009 върху вноса на някои видове алуминиево фолио с произход от Китайската
народна република, се разширява до вноса в Съюза на
— алуминиево фолио с дебелина, не по-малка от 0,007 mm и по-малка от 0,008 mm, с всякаква ширина
на рулата, дори темперирано, понастоящем класирано в код по КН ex 7607 11 19
(код по ТАРИК **********), или
— алуминиево фолио с дебелина, не по-малка от 0,008 mm и
не по-голяма от 0,018 mm, и на рула с ширина, по-голяма от 650 mm, дори
темперирано, понастоящем класирано в код по КН ex 7607 11 19 (код по ТАРИК
**********), или
— алуминиево фолио с дебелина, по-голяма от 0,018 mm и
по-малка от 0,021 mm, с всякаква ширина на рулата, дори темперирано,
понастоящем класирано в код по КН ex 7607 11 19 (код по ТАРИК **********), или
— алуминиево фолио с дебелина, не по-малка от 0,021 mm и
не по-голяма от 0,045 mm, когато се представя с най-малко два слоя, с всякаква
ширина на рулата, дори темперирано, понастоящем класирано в код по КН ex 7607
11 90 (кодове по ТАРИК ********** и **********)….
4. Продуктът,
описан в параграф 1, се освобождава от окончателно антидъмпингово мито,
ако той се внася за други употреби, различни от употребата като фолио за
домакински цели. Освобождаването се прави при условията, посочени в съответните
митнически разпоредби на Съюза относно режима специфична употреба, по-специално
член 254 от Митническия кодекс на Съюза.
Според чл. 254, § 1, чл. 211, § 1, б. „а“, чл. 33, § 2 и
чл. 34, § 1, б. „а“ от Регламент (ЕС) № 952/2013 на Европейския парламент и на
Съвета от 9 октомври 2013 година за създаване на Митнически кодекс на Съюза
/МКС/:
Под режим специфична употреба могат да се допускат за
свободно обращение стоки, освободени от мито или с намалена ставка на митото
поради тяхната специфична употреба.“ Член 211 Разрешение от митническите органи се изисква
за: а) използването на режими активно или пасивно усъвършенстване, временен внос
или специфична употреба,“ Разширеният
с чл. 1, § 1 от Регламента обхват на митото се събира върху регистрирания в
съответствие с чл. 2 от регламента за започване на разследване внос с произход
Китайската народна република /чл. 1, § 5 от Регламент за изпълнение /ЕС
2017/271/. Продуктът по § 1 се освобождава от окончателно антидъмпингово мито,
ако той се внася за други употреби, различни от употребата като фолио за
домакински цели. Освобождаването се прави с прилагане на режима специфична
употреба по чл. 254 от Митническия кодекс на съюза.
Жалбоподателят е декларирал процесната стока в позиция по
КН 7607, подпозиция 7607 11 и код по КН 7607 11 19, код по ТАРИК 7607 11 19 30
по 17 бр. митнически декларации. За верността на декларираните от него данни,
носи отговорност съобразно изискванията на чл.9 от Наредба № 5 от 29.06.2006 г.
за условията и реда за деклариране пред митническите органи по електронен път,
а именно: „ (1) Подаването на електронна митническа декларация от декларатора
или от упълномощени от него лица го прави отговорен за: 1.верността и точността
на данните, посочени в електронната митническа декларация; 2.автентичността на
приложените документи; 3. спазването на всички изисквания за деклариране по
електронен път; 4. спазването на всички задължения, свързани с поставянето на
стоките под съответния митнически режим“.
Според представената информация от ТАРИК към дата
03.06.2016г./ датата на подаване на първата митническа декларация от процесния
период/ за код на стоките - 7607 11 19 30, описанието е следното:
- с дебелина
не по-малка от 0,007 mm и по-малка от 0,008 mm, дори отгрято, включва и
процесната стока с дебелина равна на 0,007мм, по съображения за понятието „не
по-малка“, т.е равна или повече.
При внос от Китай, за допълнителен код по А999: Други
/тъй като китайското дружество не е от изключенията в пар.2 на чл.1 от
регламента/, е посочено окончателно антидъмпингово мито за периода
02.06.2016-17.02.2017 - 30,00%. Като основание е посочен Регламент за
изпълнение (ЕС) 2017/271 - (R0271/17).
За декларирания от дружеството код по ТАРИК 7607 11 19 30
е приложим посочения Регламент за изпълнение (ЕС) 2017/271, при спазване на
всички изисквания, като освобождаването се прави при условията, посочени в
съответните митнически разпоредби на Съюза относно режима специфична употреба,
по-специално чл.254 от МКС, както е посочено в чл.1,пар.4 от същия.
Видно от Информацията от ТАРИК, към референтна дата
03.06.2016г. за кода, който се сочи за правилен от жалбоподателя в хода на
съдебно производство - 7607 11 19 60, описанието е следното:
- За
употреба за други цели, а не като алуминиево фолио за домакински цели с дебелина
0,007 mm или повече, но непревишаващо 0,008 mm, дори отгрято, или При внос от
Китай, за Допълнителен код по А999: Други
- Деклариране
на подпозиция обект на разпоредби за специфичната употреба
(02.06.2016-17.02.2017, като основание е посочен Регламент за изпълнение (ЕС)
2017/271 - (R0271/17), Забележка под черта(СВ 497) и изброено представяне на
документи, с пояснение, както следва:
В1- Представяне на
сертификат/лицензия/ документ D 019. Само след представяне на този
документ, е посочено - Декларираната подпозиция позволена.
- Допълнителна
информация/Представени документи/ Сертификати или разрешителни, за D 019, е
посочено Разрешение за ползване на митнически икономически режим/специфично
предназначение в контекста на антидъмпингова/изравнителна мярка /колона 8с,
Приложение А от Делегиран регламент (ЕС) 2015/2446.
В поясненията за Забележка под черта CD 497, е обяснено
следното: Посочването на тази подпозиция се разрешава при изпълнение на
условията, посочени в съответните разпоредби на Общността (виж чл.254 от
Регламент (ЕС) № 952/2013 на Европейския парламент и на Съвета (OB L
269/10.10.2013, стр.1)
От гореизложеното по тарифното класиране на стоките,
следва да е налице разрешение от митническите органи в изпълнение Регламент за
изпълнение (ЕС) 2017/271, за освобождаване от антидъмпингово мито при
декларирания от дружеството тарифен код 7607 11 19 30.
При деклариране от дружеството, както по единия, така и
по другия тарифен код, митническите органи са задължени да извършат проверка
дали алуминиевото фолио е за употреба за други цели, или за домакински цели,
съобразно представените пред тях документи, така, че описанието на стоката не е
достатъчно условие за тарифното класиране на стоката, както твърди
жалбоподателя. И за тарифен код 7607 11 19 60, следва да се докаже пред
митническите органи, че процесната стока е за други цели, различни от
домакински цели, т.е. подлежи на проверка от митническите органи.
Видно от Информацията за тарифните кодове от ТАРИК
системата, и за тарифен код 7607 11 19 30
и за тарифен код 7607 11 19 60, освобождаването се прави при условията,
посочени в съответните митнически разпоредби на Съюза относно режима специфична
употреба, по-специално член 254 от Митническия кодекс на Съюза, а за
използването на режим специфична употреба се изисква издаването на разрешение
от митническите органи, съгласно чл. 211, nap. 1 т. а) от Регламент (ЕС) №
952/2013. Съществува ограничение върху допускането за свободно обращение, като
е посочено Деклариране на подпозиция обект на разпоредба за специфична употреба
и представяне на сертификат/лицензия/документ D019. Така че, за да се класира
стоката и в посочения от жалбоподателя код 7607 11 19 60, също се изисква
Разрешение за ползване на митнически икономически режим/специфично
предназначение в контекста на антидъмпинговата изравнителна мярка за код по КН
7607 11 19.
Твърденията на процесуалния представител на жалбоподателя,
че прилагането на посочения код го освобождава от антидъмпинг са неоснователни,
доколкото и за посочения от него тарифен код, е приложима процедура за
разрешаване на режим за специфична употреба. Едва след извършване проверка от
митническите органи на изпълнение изискванията и условията на режима, се издава
или не се издава разрешение за
режима. Следователно и посочения от жалбоподателя тарифен код не го освобождава
от задълженията по съответната процедура по разрешаване на режим специфична
употреба. При подаване на 17 броя митнически декларации, митническите органи са
извършили проверка на придружаващите стоката документи. Установили са, че
описанието на стоките в кл. 31 на митническите декларации, в търговските
фактури, опаковъчните листи и сертификати за изпитване, съответства на
декларирания код по ТАРИК. По 3 броя митнически декларации е установено
неправилно тарифно класиране на стоки с код по ТАРИК 7607 11 19 95, тъй като
декларираният от дружеството тарифен код не съответства на описанието на
стоките в кл. 31 на митническите декларации, съответно описанието на стоките в
придружаващите стоките документи- търговски фактури, опаковъчни листове и
сертификати. Описанието на стоките в кл. 31 на тези митническите декларации е
„Алуминиево фолио без подложка с дебелина: 0.007мм х 575мм“ и съответства на
код по ТАРИК 7607 11 19 30 с текст „С дебелина не по-малка от 0,007 mm и
по-малка от 0,008 mm, дори отгрято“, съответстващо и на описанието по 17 броя
митнически декларации.
Въз основа на правила 1 и 6 от Общите правила за
тълкуване на Комбинираната номенклатура на ЕС, както и от текстовете и
термините на позиция по КН 7607, подпозиция 7607 11 и код по КН 7607 11 19,
стоките по 3-те броя митнически декларации правилно се класират от митническите
органи с код по ТАРИК 7607 11 19 30. Съгласно Правило 1 от Общите правила за
тълкуване на КН, текстът на заглавията на разделите, на главите или на
подглавите има само индикативна стойност, като класирането се определя законно
съгласно термините на позициите и на забележките към разделите или към главите
и съгласно следващите правила, когато те не противоречат на посочените по-горе
термини на позициите и на забележките към разделите или главите. Според Правило
6, класирането на стоките в подпозициите на една и съща позиция е нормативно
определено, съгласно термините на тези позиции и забележките към подпозициите,
както и съгласно горните правила при уговорка, че могат да се сравняват само
подпозиции на еднакво ниво. Видно от придружаващите вноса документи,
износителят, получателят и стоките са идентични.
Съобразявайки правила 1 и 6, правилно и законосъобразно
внесените стоки по описаните 3 броя митнически декларации, декларирани с код по
ТАРИК 7607 11 19 95, са коригирани от митническите органи на код по ТАРИК 7607
11 19 30 и за тях следва аналогично да бъде начислено и събрано окончателно
антидъмпингово мито в размер на 30% от митническата стойност.
Деклараторът не се е възползвал от възможността, която му
е дадена в чл.173, пар. 1 и пар. 3 от МКС, а именно - да подаде заявление за
поправка на митническата декларация, в срок три години от датата на приемане на
митническата декларация. След вдигане на стоките, митническите органи могат да
разрешат поправка на данните в митническата декларация, след като тя вече е
приета, но и след извършване на проверка на основателността на искането,
съобразно европейските норми. Административният орган не е бил сезиран със
заявление от декларатора за промяна на тарифия код по процесните декларации, в
съответствие с предоставената му правна възможност със съюзното законодателство
и в горепосочения тригодишен срок, както той е сторил с искания за промяна на
тарифния код от 760711 19 95 на **********, по които административният орган се
е произнесъл с решения- Решение, peг. индекс 32-206496/ 22.07.2016г.и Решение,
peг. индекс 32-206506/22.07.2016 г., приложени на стр.261 и стр.262. Видно от
тези решения, по искания от същото дружество, административният орган е
допуснал поправка в митническите декларации, в кл.ЗЗ- Тарифен код, от код
760711 19 95 на тарифен код *********. Процесните стоки по тези декларации също
са с дебелина 0,007mm.
Видно от Информацията за тарифните кодове от ТАРИК
системата, и за тарифен код 7607 11 19 30 и за тарифен код 7607 11 19 60,
освобождаването се прави при условията, посочени в съответните митнически
разпоредби на Съюза относно режима специфична употреба, по-специално член 254
от Митническия кодекс на Съюза, а за използването на режим специфична употреба
се изисква издаването на разрешение от митническите органи. Неправилни са
твърденията на жалбоподателят, че тарифен код 7607 11 19 60 е изключва
начисляването и събирането на антидъмпингово мито.
Според Регламент за изпълнение (ЕС) 2017/271, продуктът, описан в параграф 1 / който включва тарифен
код 7607 11 19 30 - внос на алуминиево фолио с дебелина не по-малка от 0,007 mm
и по-малка от 0,008 mm, дори отгрято/, се освобождава от окончателно
антидъмпингово мито, ако той се внася за други употреби, различни от употребата
като фолио за домакински цели. Освобождаването се прави при условията, посочени
в съответните митнически разпоредби на Съюза относно режима специфична
употреба, по-специално член 254 от
Митническия кодекс на Съюза, т.е. с издаването на специално разрешение от митническите органи,
каквото безспорно жалбоподателят не притежава.
В този смисъл е й решение № 222/31.05.2018 г. по адм. д.
№ 906/2017 г. по описа на Административен съд Велико Търново, към момента
висящо пред ВАС- адм. дело № 9555/2018,
по което е изготвено преюдициално запитване относно обратна сила на чл. 211, §
2 от МКС за прилагане на режима специфична употреба по чл. 254 от МКС на
издаденото разрешение към внос на стоки - алуминиево фолио с
дебелина, не по-малка от 0,007 mm и по-малка от 0,008 mm, с всякаква ширина на
рулата, дори темперирано, понастоящем класирано в код по КН ex 7607 11 19 (код
по ТАРИК **********), за което не е спорно, че изделието ще се ламинира с
хартия, полиетилен или полиестер и ще се използва за производството на
комбинирани опаковки, .т.е липсва спор за предмета – производство на каширано
фолио, относно тарифния номер- ********** и задължението за издаване на
разрешение по чл.254 от МС.
Следва да се посочи, че директното приложение на Регламент за изпълнение (ЕС) 2017/271 е
задължително в случая, а ТАРИК е консултационен модул, който не може да се
противопостави на приложението на регламента. В случая обаче дори не е налице
противоречие между тях.
С оглед на гореизложеното, съдът намира, че правилно и
законосъобразно с оспореното решение Директора на ТД Северна морска при агенция
„Митници“ е класирал стоката по тарифен код по ТАРИК ********** и доначислил
допълнителни задължения за антидъмпингово мито и ДДС.
Обжалваният акт е
законосъобразен, а жалбата на дружеството е неоснователна и следва да се
отхвърли.
Предвид изхода на спора, направеното своевременно искане
от процесуалния представител на ответника и на основание чл.143, ал.3 от АПК ,
на същия следва да се заплатят сторените по делото разноски за юрисконсултско
възнаграждение в размер на 100,00лв. Претенцията за заплащане на разноски на
ответната страна, представляваща платени преводи на документи, е неоснователна.
Задължение на административния орган е да представи цялата административна
преписка на съда на български език- чл. 152
вр. чл. 14 АПК.
Воден от
горното, съдът на осн. чл.172 АПК
Р Е
Ш И :
ОТХВЪРЛЯ жалбата на «Даримекс Трейдинг» ООД, ЕИК *****,
представлявано от Д.Н.Р. решение peг. № 32-112959/15.04.2019г. към митнически
декларации, на Директора на ТД Северна морска при агенция „Митници“, с което са
коригирани митническите декларации и са определени дължими суми за доплащане в
общ размер, както следва: окончателно антидъмпингово мито за досъбиране /А30/ в
размер на 99 506,48лв и ДДС в размер на 20 042,07лв, ведно с лихва за забава
върху размера на държавните вземания, на основание чл.114, пар.1 и пар.2 от
Регламент (ЕС) № 952/2013г. и чл.59, ал.2 от ЗДДС.
ОСЪЖДА „Даримекс Трейдинг“ ООД, ЕИК *****,
представлявано от Д.Н.Р. да заплати на Агенция „Митници“ сума в размер на
100,00лв. /сто лева/.
РЕШЕНИЕТО
подлежи на обжалване пред Върховния административен съд, в 14- дневен срок от
съобщаването му на страните.
АДМИНИСТРАТИВЕН
СЪДИЯ: