Решение по дело №2078/2025 на Софийски районен съд

Номер на акта: 1210
Дата: 31 март 2025 г.
Съдия: Павел Георгиев Панов
Дело: 20251110202078
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 12 февруари 2025 г.

Съдържание на акта

РЕШЕНИЕ
№ 1210
гр. София, 31.03.2025 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
СОФИЙСКИ РАЙОНЕН СЪД, 116-ТИ СЪСТАВ, в публично заседание
на единадесети март през две хиляди двадесет и пета година в следния състав:
Председател:ПАВЕЛ Г. ПАНОВ
при участието на секретаря ВИОЛЕТА К. ДИНОВА
като разгледа докладваното от ПАВЕЛ Г. ПАНОВ Административно
наказателно дело № 20251110202078 по описа за 2025 година
Производството е по реда на чл. 59 и следващите от ЗАНН.
Обжалвано е Наказателно постановление (НП) № 803100-F797062 от
20.12.2024 г., издадено от Р.Д.М. - Директор на офис "Красно село" в ТД на
НАП София, оправомощена със Заповед на изпълнителния директор на НАП
за упълномощаване на АНО № ЗЦУ-1149 от 25.08.2020 г., с което на
основание чл. 53, във вр. с чл. 83 ЗАНН и чл. 355, ал. 1 от Кодекса за социално
осигуряване (КСО), на " ЕЖИС БЪЛГАРИЯ " ЕАД, с ЕИК *********, са
наложени административни наказания, както следва:
За нарушение на чл. 11, ал. 3 от Наредба № Н-13/17.12.2019 г. на МФ
("Наредбата"), , на търговеца е наложено административно наказание
"имуществена санкция" в размер на 500 лева за периода м. октомври 2023 г.
За нарушение на чл. 11, ал. 3 от Наредба № Н-13/17.12.2019 г. на МФ
("Наредбата"), , на търговеца е наложено административно наказание
"имуществена санкция" в размер на 500 лева за периода м. ноември 2023 г.
За нарушение на чл. 11, ал. 3 от Наредба № Н-13/17.12.2019 г. на МФ
("Наредбата"), , на търговеца е наложено административно наказание
"имуществена санкция" в размер на 500 лева за периода м. декември 2023 г.
За нарушение на чл. 11, ал. 3 от Наредба № Н-13/17.12.2019 г. на МФ
("Наредбата"), , на търговеца е наложено административно наказание
"имуществена санкция" в размер на 500 лева за периода м. януари 2024 г.
За нарушение на чл. 11, ал. 3 от Наредба № Н-13/17.12.2019 г. на МФ
("Наредбата"), , на търговеца е наложено административно наказание
"имуществена санкция" в размер на 500 лева за периода м. февруари 2024 г.

1
НП се обжалва в срок. В жалбата се излагат съображения за
незаконосъобразност и необоснованост на обжалвания акт. Твърди се, че е
подадено възражение срещу АУАН, което не било взето под внимание от
наказващия орган, съответно, че е налице маловажен случай на
административно нарушение. Намира, че не е спазен срокът по чл.34 от
ЗАНН. Прави оплаквания, че са налице нарушения в процедурата по издаване
на АУАН и НП, доколкото не е посочено правилно кой представлява
дружеството-жалбоподател, че не е посочено какви са нередностите в
подадените декларации за посочените пет месеца, за кое лице е подадена
неприетата декларация. Намира, че нарушението не е достатъчно ясно
описано в НП и АУАН.
В съдебно заседание представител на жалбоподателя не се явява.
Дружеството не е намерено на адреса, където е посочено, че не е познато в
бизнес сградата, на известния по преписката телефон, никой не отговаря и не
връща обаждане. В ТР е посочен същият адрес. На основание чл. 61, ал.4 от
ЗАНН делото е разгледано в открито съдебно заседание без негово участие.

Въззиваемата страна, редовно призована, се представлява от юрк. П., с
пълномощно към преписката. Моли съда да остави жалбата без уважение и да
потвърди наказателното постановление. Претендира и юрисконсултско
възнаграждение.

Съдът, като обсъди доводите на страните и събраните по делото
писмени и гласни доказателства, намира за установено следното:

На 25.10.2024 г. в ТД на НАП София, офис „Красно село", адрес: гр.
София, бул. „Македония" № 3, във връзка с подадено заявление с вх. № 10-53-
07-56/09.10.2024 г. в ТД на НАП София, офис „Център" и препратено в офис
„Красно село" с вх. № 02-24-10-216/15.10.2024 г., касаещо подаване на
декларация образец №1 и № 6 след дадени предписания от органите на НАП,
била извършена проверка в информационния масив на НАП от свидетелката
А. А. за прием и обработка на декларации образец 6 „Данни за дължими
вноски и данък по чл. 41а и/или чл. 42 от Закона за данъците върху доходите
на физическите лица", при която се установило, че „ЕЖИС БЪЛГАРИЯ" ЕАД
с ЕИК *********, в качеството си на осигурител по чл. 5, ал. 1 от КСО, чрез
Милолав В., който притежавал квалифициран електронен подпис /КЕП/, е
подало по електронен път чрез КЕП в компетентната ТД на НАП, която за
лицето била ТД на НАП София, офис „Красно село", декларации образец № 6
по чл. 2, ал. 2 в срока по чл. 4, ал. 3, т. 1 от Наредба Н-13 от 17.12.2019 г. за
съдържанието, сроковете, начина и реда за подаване и съхранение на данни
работодателите, осигурителите за осигурените при тях лица, както и от
самоосигуряващите се лица за периода от м. 10.2023 г. до м. 02.2024 г., като
същите били отхвърлени поради констатирани нередовности. На дружеството,
2
на основание чл. 11, ал. 3 от Наредба Н-13 от 17.12.2019 г., бил предоставен 7-
дневен срок за тяхното отстраняване и повторно изпращане на коректна
декларация в компетентната ТД на НАП. Подадените и неприети декларации,
за които били дадени допълнителни указания били както следва:
- За м. октомври 2023 г. декларацията била подадена и отхвърлена
на 24.11.2023г. поради констатирана нередовност в подадения файл. Същата
не е приета и на подателя е изпратен протокол за отказ с №
22000234899909/24.11.2023 г., в който била посочена причината за
отхвърлянето на декларацията, както и срокът по чл. 11, ал. 3 от Наредба № Н-
13/17.12.2019 г., в който следва да подаде нова декларация с коректно
попълнени данни. Срокът за подаване на коректната декларация е бил до
01.12.2023 г. /включително/. Същата била подадена с коректни данни на
09.10.2024 г. със заявление с вх. № 10-53-07-56/09.10.2024 г. и обработена с
протокол с вх. № 223582408464317 / 25.10.2024г. Констатирано било
закъснение от 313 /триста и тринадесет/ дни.
- За м. ноември 2023 г. декларацията била подадена и отхвърлена
на 26.12.2023 г. поради констатирана нередовност в подадения файл. Същата
не била приета и на подателя бил изпратен протокол за отказ с №
22000235049374 / 26.12.2023 г., в който била посочена причината за
отхвърлянето на декларацията, както и срокът по чл. 11, ал. 3 от Наредба № Н-
13/17.12.2019 г., в който следва да подаде нова декларация с коректно
попълнени данни. Срокът за подаване на коректната декларация била бил до
02.01.2024 г., включително /01.01.2024 г. - неприсъствен ден/ Същата била
подадена с коректни данни на 09.10.2024 г. със заявление с вх. № 10-53-07-
56/09.10.2024 г. и обработена с протокол с вх. Ns 223582408464317 /
25.10.2024 г. Констатирано било закъснение от 281 /двеста осемдесет и един/
дни.
- За м. декември 2023 г. декларацията била подадена и отхвърлена
на 22.01.2024г. поради констатирана нередовност в подадения файл. Същата
не е приета и на подателя е изпратен протокол за отказ с №
22000243111585/22.01.2024г., в който била посочена причината за
отхвърлянето на декларацията, както и срокът по чл. 11, ал. 3 от Наредба № Н-
13/17.12.2019 г., в който следва да подаде нова декларация с коректно
попълнени данни. Срокът за подаване на коректната декларация бил до
29.01.2024г., включително. Същата била подадена с коректни данни на
09.10.2024г. със заявление с вх. № 10-53-07- 56/09.10.2024г. и обработена с
протокол с вх. № 223582408464317 / 25.10.2024г. Констатирано било
закъснение от 254 /двеста петдесет и четири/ дни.
- За м. януари 2024г. декларацията била подадена и отхвърлена на
25.02.2024г. поради констатирана нередовност в подадения файл. Същата не е
приета и на подателя бил изпратен протокол за отказ с №
22000243416060/25.02.2024г., в който била посочена причината за
отхвърлянето на декларацията, както и срокът по чл. 11, ал. 3 от Наредба № Н-
3
13/17.12.2019 г., в който следва да подаде нова декларация с коректно
попълнени данни. Срокът за подаване на коректната декларация бил до
05.03.2024г., включително /от 03.03.2024г. до 04.03.2024г. - неприсъствени
дни/. Същата била подадена с коректни данни на 09.10.2024г. със заявление с
вх. № 10-53-07- 56/09.10.2024г. и обработена с протокол с вх. №
223582408496963/25.10.2024г. Констатирано е закъснение от 218 /двеста и
осемнадесет/ дни.
- За м. февруари 2024 г. декларацията била подадена и отхвърлена
на 25.03.2024 г. поради констатирана нередовност в подадения файл. Същата
не била приета и на подателя бил изпратен протокол за отказ с №
22000243657257/25.03.2024 г., в който била посочена причината за
отхвърлянето на декларацията, както и срокът по чл. 11, ал. 3 от Наредба № Н-
13/17.12.2019 г., в който следва да подаде нова декларация с коректно
попълнени данни. Срокът за подаване на коректната декларация бил до
01.04.2024 г., включително. Същата била подадена с коректни данни на
09.10.2024г. със заявление с вх. № 10-53-07-56/09.10.2024г. и обработена с
протокол с вх. № 223582408496963/25.10.2024г. Констатирано било
закъснение от 191 /сто деветдесет и един/ дни.

За констатираните пет на броя нарушения на „ЕЖИС БЪЛГАРИЯ" ЕАД с
ЕИК ********* бил съставен Акт за установяване на административно
нарушение (АУАН) cep. AN № F797062 / 07.11.2024 г., съставен от А. И. А. на
длъжност старши инспектор по приходите при Териториална дирекция на
НАП СОФИЯ Офис Красно село за извършено административно нарушение
на чл. 11, ал. 3 от Наредба № Н-13/17.12.2019 г. на МФ бил връчен надлежно
на М. В..
В законоустановения срок постъпили и възражения.
Въз основа на АУАН е издадено и обжалваното Наказателно
постановление (НП) № 803100-F797062 от 20.12.2024 г., издадено от Р.Д.М. -
Директор на офис "Красно село" в ТД на НАП София, оправомощена със
Заповед на изпълнителния директор на НАП за упълномощаване на АНО №
ЗЦУ-1149 от 25.08.2020 г., с което на основание чл. 53, във вр. с чл. 83 ЗАНН и
чл. 355, ал. 1 от Кодекса за социално осигуряване (КСО), на " ЕЖИС
БЪЛГАРИЯ " ЕАД, с ЕИК *********, са наложени административни
наказания, както следва:
За нарушение на чл. 11, ал. 3 от Наредба № Н-13/17.12.2019 г. на МФ
("Наредбата"), , на търговеца е наложено административно наказание
"имуществена санкция" в размер на 500 лева за периода м. октомври 2023 г.
За нарушение на чл. 11, ал. 3 от Наредба № Н-13/17.12.2019 г. на МФ
("Наредбата"), , на търговеца е наложено административно наказание
"имуществена санкция" в размер на 500 лева за периода м. ноември 2023 г.
За нарушение на чл. 11, ал. 3 от Наредба № Н-13/17.12.2019 г. на МФ
("Наредбата"), , на търговеца е наложено административно наказание
4
"имуществена санкция" в размер на 500 лева за периода м. декември 2023 г.
За нарушение на чл. 11, ал. 3 от Наредба № Н-13/17.12.2019 г. на МФ
("Наредбата"), , на търговеца е наложено административно наказание
"имуществена санкция" в размер на 500 лева за периода м. януари 2024 г.
За нарушение на чл. 11, ал. 3 от Наредба № Н-13/17.12.2019 г. на МФ
("Наредбата"), , на търговеца е наложено административно наказание
"имуществена санкция" в размер на 500 лева за периода м. февруари 2024 г.
Словесното описание на нарушенията и възприетата за тях правна
квалификация по акта и наказателното постановление съвпадат по признаци.

Горната фактическа обстановка съдът възприе въз основа на показанията
на разпитания в съдебното заседание свидетел А., както и въз основа на
събраните по делото писмени доказателства, приобщени по реда на чл. 283
НПК. Съдът кредитира изцяло показанията на разпитания свидетел, тъй като
същите се подкрепят от приложените по делото писмени документи, не
съдържат противоречия, като също така са логични и ясни. От тях се
установява, че след постъпване на молба от задълженото лице е извършена
проверка във връзка с подаваните декларации и било установено
нарушението, като представител на дружеството, комуникиращ с НАП,
признал, че не бил видял на електронната си поща съобщенията за отказ да
бъдат приети декларациите.
От представените протоколи за отхвърляне на подадените декларации се
установяват причините за отказа, вид на декларациите, подателят им, начин на
подаване, указанията до жалбоподателя.

При така установената фактическа обстановка съдът намира от
правна страна следното:
Въз основа на извършена служебна проверка по спазването на
материалния и процесуалния закон, съдът установи следното:
Като инстанция по същество в производството по реда на чл. 59 и
следващите от ЗАНН, районният съд осъществява цялостна проверка относно
правилното приложение на материалния и процесуалния закон, независимо от
основанията, посочени в жалбата. В изпълнение на това свое правомощие
съдът намира, че АУАН и НП отговарят по форма и съдържание на
изискванията по чл. 42, респ. чл. 57 от ЗАНН, издадени са от надлежен орган
и в рамките на неговите пълномощия, констатираното нарушение е
изчерпателно описано в акта за установяване на административно нарушение,
по идентичен начин – описано и в наказателното постановление, надлежно
връчени на нарушителя чрез упълномощено от него лице, с оглед гарантиране
на неговите права. АУАН и НП са издадени от органи с нужната
компетентност, видно от представените заповеди.
Противно на изложените в жалбата доводи, съдът намира, че сроковете,
5
посочени в чл.34 от ЗАНН са спазени. Това е така, защото нарушението е
станало известно на органите по приходите едва след извършена проверка
през месец октомври 2024 година, а датата на първото нарушение е декември
2023г. Ето защо едногодишният срок от извършване на нарушението е спазен.
По-малко от месец от установяване на първото нарушение е издаден и АУАН –
ноември 2024г., респективно и този срок не е изтекъл, като същото се отнася и
за НП, което е издадено приблизително месец след съставяне на АУАН. В този
смисъл възраженията в жалбата са неоснователни.
Неправилно жалбоподателят счита, че нарушението е описано неясно и
неточно. Напротив, същото намира идентично словесно описание както в
АУАН, така и в НП. Посочена е датата на всяко административно нарушение,
мястото на извършване, за кой период е подадена нередовна декларация
образец №6, с кой протокол е отхвърлена, кога е следвало да се подаде нова с
коректни данни, кога е сторено това и колко дни е отчетеното закъснение.
Неправилно жалбоподателят твърди да е приложен чл.53 от ЗАНН. Нито
наказващият орган, нито от НП се установява приложението на тази
разпоредба. Отделно, ясно е посочено и коя декларация не е подадена
коректно, а именно декларация образец № 6 - „Данни за дължими вноски и
данък по чл. 41а и/или чл. 42 от Закона за данъците върху доходите на
физическите лица", посочени са надлежно разпоредбите, които указват
нейното подаване, сроковете и изискванията за това както от КСО, така и от
цитирания подзаконов нормативен акт – Наредба Н-13 от 17.12.2019г. Ясно в
АУАН и НП е посочен и индивидуализиран всеки протокол. В който е
отказано приемането на съответната декларация образец №6 за всеки период.
Неправилно жалбоподателят счита, че с оглед характера на нарушението е
необходимо да се посочи и за кое лице е подадена некоректна декларация. В
случая се касае за неотстраняване на нередовности по вече подадена
декларация, като са цитирани и протоколите за отказ от приемане за
съответната дата на подаване, получени на посочената електронна поща,
ползвана за подаване на декларациите. В тези протоколи ясно е посочена
причината за отказа – липса на едновременно подаване на декларация образец
№1 и образец № 6, респективно некоректна стойност в поле 16, което
основание е идентично за всеки от отделните месеци октомври 2023 до
февруари 2024г. Във всеки протокол е указано и съдържанието на чл.11, ал.3
от наредбата и срокът за корекция, който очевидно не е спазен.
Неоснователно е възражението, че представителството на дружеството не
било описано ясно и коректно. Дружеството жалбоподател е посочено както в
АУАН, така и в НП коректно и точно с правилно наименование, ЕИК и
седалище. Без значение кой е негов представляващ, доколкото правилно или
не, това не влияе по никакъв начин върху правосубектността и
индивидуализацията на санкционираното юридическо лице. Следва да се има
предвид, че АУАН е връчен на лице, което представлява дружеството, а
последното надлежно е упражнило правото си на възражения по акта в
законоустановения срок и неговите права не са били незачетени от
6
актосъставителя и защитата му не е била ограничена, доколкото юридическото
лице е могло и дори е депозирало възражения. Липсата на подробно
обсъждане на депозираните възражения и оплаквания не води до
незаконосъобразност на издаденото НП. В рамките на съдебното
производство жалбоподателят излага идентични оплаквания, които обаче
съдът намира за неоснователни.

Съгласно чл. 5, ал. 4, т. 1 КСО "Осигурителите, осигурителните каси,
самоосигуряващите се лица и работодателите периодично представят в
Националната агенция за приходите данни за осигурителния доход,
осигурителните вноски за държавното обществено осигуряване, Учителския
пенсионен фонд, здравното осигуряване, допълнителното задължително
пенсионно осигуряване, вноските за фонд "Гарантирани вземания на
работниците и служителите", дните в осигуряване и облагаемия доход по
Закона за данъците върху доходите на физическите лица - поотделно за всяко
лице, подлежащо на осигуряване. "
Съгласно чл. 5, ал. 4, т. 2 КСО "Осигурителите, осигурителните каси,
самоосигуряващите се лица и работодателите периодично представят в
Националната агенция за приходите данни за декларация за сумите за
дължими осигурителни вноски за държавното обществено осигуряване,
Учителския пенсионен фонд, здравното осигуряване, допълнителното
задължително пенсионно осигуряване, вноските за фонд "Гарантирани
вземания на работниците и служителите" и данък по Закона за данъците върху
доходите на физическите лица; декларация за сумите за осигурителни вноски
за държавното обществено осигуряване и за допълнителното задължително
пенсионно осигуряване се подава и за лицата по чл. 4, ал. 5 и 9. "
Съгласно нормата на чл. 4, ал. 3, т. 1 от Наредба № Н-13 от 17 декември
2019 г. на Министерството на финансите за съдържанието, сроковете, начина и
реда за подаване и съхранение на данни от работодателите, осигурителите за
осигурените при тях лица, както и от самоосигуряващите се лица, действаща
към датата на нарушението: " Декларация образец № 6 се подава в
съответната компетентна териториална дирекция на Националната агенция за
приходите от работодателите, осигурителите и техните клонове и поделения за
дължимите осигурителни вноски и вноските за фонд "Гарантирани вземания
на работниците и служителите" – едновременно с подаване на декларация
образец № 1;".
Разпоредбата на чл. 11, ал. 3 от Наредба № Н-13/17.12.2019 г. на МФ сочи,
че "Задълженото лице по тази наредба в 7-дневен срок от датата, на която е
отказано приемане на декларации след попълването на необходимите данни,
ги изпраща отново в компетентната териториална дирекция на Националната
агенция за приходите. "
На следващо място, съдът намира, че е безспорно установено
обстоятелството, че въпросните декларации образец № 6 не са коригирани и
7
не са подадени в законоустановения за това срок – 7 дни от даването на
първоначалните указания за това.
Ето защо, нарушението е установено безспорно от обективна страна.
В случаите, когато са нарушени правилата на посочената разпоредба, чл.
355, ал. 1 КСО предвижда административно наказание "имуществена
санкция" от 500 до 5000 лева.
Нарушенията от този тип са от категорията на формалните.
Изпълнителното деяние се състои в бездействие от страна на
работодателя по изпълнение на законовото му задължение да подава данни за
осигурителния доход на лицата, които е наел на работа, както и за дължимите
осигурителни вноски, в законоустановения за това срок. В случая е безспорно
доказано, че дружеството не е изпълнило задължението си да коригира и да
декларира процесните данни в срока, предвиден в закона. Нещо повече,
сторено е със закъснение между 313 и 191 дни за отделните пет нарушения,
което е съществено закъснение, което се отразява върху правата на
работниците и служителите, респективно върху възможността на НАП да
отчита съответните данни. Ето защо, съдът намира, че нарушенията са
извършени от обективна страна.
Деянието е съставомерно от обективна страна, като с оглед
обстоятелството, че е ангажирана административно-наказателната
отговорност на юридическо лице, доколкото се касае за обективна
отговорност, то не следва да се обсъжда въпросът за субективната страна на
деянието.
Датата на нарушението и мястото на извършването му са правилно
посочени от наказващия орган за всяко отделно нарушение, като е отчетено
обстоятелството кога изтича седмодневния срок за корекции, респективно
дали е присъствен или неприсъствен ден.
Доколкото на търговеца са наложени минимални наказания и за двете
нарушения, то съдът намира, че те са законосъобразни и като не констатира
основания за отмяна или изменение на наказателното постановление, съдът
намира, че същото следва да бъде потвърдено като правилно и
законосъобразно.
Неоснователно е твърдението, че случаят е маловажен. Касае се за общо
пет административни нарушения, периодът на закъснение е значителен и
надхвърля половин година дори за последното поред нарушение. С нищо така
констатираните извършени нарушения не се отличават от други нарушения от
този вид, напротив, касае се за общо пет отделни закъснения с дълъг период на
забава, като очевидно става въпрос за неинцидентна проява. Обстоятелството,
че вноски към бюджета са заплащани не променя обществената опасност на
нарушението, което касае некоригиране в срок на вече подадени неточни
декларации. Всички посочени от жалбоподателя обстоятелства са отчетени
при налагането на санкция в минимален размер.
8
По искането за разноски, съдът намира, че следва да уважи искането на
въззиваемата страна, тъй като издаденото НП е правилно и законосъобразно.
Ето защо, предвид изхода на делото, жалбоподателят следва да бъде осъден да
заплати юрисконсултско възнаграждение на ТД на НАП София, на основание
чл. 63д, ал. 3 ЗАНН, вр. чл. 37 ЗПП, вр. чл. 27е от Наредба за заплащането на
правната помощ. Размерът на възнаграждението следва да бъде 100 лева
съобразно правилата за неговото изчисляване и при отчитане на
обстоятелството, че делото е решено в едно съдебно заседание и не
представлява фактическа и правна сложност.
Така мотивиран и на основание чл. 63, ал. 2, т. 5 от ЗАНН, съдът
РЕШИ:
ПОТВЪРЖДАВА Наказателно постановление (НП) № 803100-F797062 от
20.12.2024 г., издадено от Р.Д.М. - Директор на офис "Красно село" в ТД на
НАП София, оправомощена със Заповед на изпълнителния директор на НАП
за упълномощаване на АНО № ЗЦУ-1149 от 25.08.2020 г., с което на
основание чл. 53, във вр. с чл. 83 ЗАНН и чл. 355, ал. 1 от Кодекса за социално
осигуряване (КСО), на "ЕЖИС БЪЛГАРИЯ " ЕАД, с ЕИК *********, са
наложени административни наказания, както следва:
За нарушение на чл. 11, ал. 3 от Наредба № Н-13/17.12.2019 г. на МФ
("Наредбата"), , на търговеца е наложено административно наказание
"имуществена санкция" в размер на 500 лева за периода м. октомври 2023 г.
За нарушение на чл. 11, ал. 3 от Наредба № Н-13/17.12.2019 г. на МФ
("Наредбата"), , на търговеца е наложено административно наказание
"имуществена санкция" в размер на 500 лева за периода м. ноември 2023 г.
За нарушение на чл. 11, ал. 3 от Наредба № Н-13/17.12.2019 г. на МФ
("Наредбата"), , на търговеца е наложено административно наказание
"имуществена санкция" в размер на 500 лева за периода м. декември 2023 г.
За нарушение на чл. 11, ал. 3 от Наредба № Н-13/17.12.2019 г. на МФ
("Наредбата"), , на търговеца е наложено административно наказание
"имуществена санкция" в размер на 500 лева за периода м. януари 2024 г.
За нарушение на чл. 11, ал. 3 от Наредба № Н-13/17.12.2019 г. на МФ
("Наредбата"), , на търговеца е наложено административно наказание
"имуществена санкция" в размер на 500 лева за периода м. февруари 2024 г.

ОСЪЖДА "ЕЖИС БЪЛГАРИЯ " ЕАД, с ЕИК *********, да заплати на
НАП, сумата от 100 лева, представляваща юрисконсултско възнаграждение,
на основание чл. 63д, ал. 3 ЗАНН, вр. чл. 37 ЗПП, вр. чл. 27е от Наредба за
заплащането на правната помощ.

Решението подлежи на обжалване с касационна жалба пред
9
Административен съд София – град, в 14-дневен срок от съобщението за
изготвянето му до страните.
Съдия при Софийски районен съд: _______________________
10