РАЗПОРЕЖДАНЕ
№ /26.02.2024 г.
Административен съд -
Русе, четвърти състав, в
закрито заседание на двадесет и шести февруари две хиляди двадесет и четвърта
година в състав:
Съдия:
Диана КАЛОЯНОВА
като разгледа
докладваното от съдията адм. д. № 145 по
описа за 2024 г., за да се произнесе, съобрази следното:
Образувано е по жалба на Община
Русе срещу Комплексно разрешително № 181-Н2/2024 на оператора Община Русе за
експлоатация на „Регионално депо за неопасни, инертни и опасни отпадъци за
общините Русе, Ветово, Иваново, Сливо поле и Тутракан“, издадено от и.д.
изпълнителния директор на Изпълнителна агенция по околна среда.
С Разпореждане № 545/13.02.2024
г. съдът е дал указания на страните във връзка с жалбата и с административната
преписка.
С молба с вх. №
1088/20.02.2024 г. жалбоподателят е изпълнил указанията на съда. Независимо от
този факт, съдът намира, че жалбата е нередовна по следните причини:
След запознаване с
административната преписка, която към настоящия момент е в обем от над
1 500 бр. листове и за която за 4 класьора (над 1 300 бр. листове)
ответникът не е представил подробен опис на съдържащите се в тях документи,
съдът намира, че следва да даде указания на жалбоподателя да отстрани нередовности
в предявената жалба.
Налице е нарушение на
изискването на чл. 150, ал. 1, т. 5 от АПК. Сочи се в първия абзац на жалбата,
че предмет на оспорване е „….индивидуален
административен акт на Директора на ИАОС към МОСВ – Комплексно разрешително /КР/
на „Регионално депо за неопасни, инертни и опасни отпадъци за общините Русе,
Ветово, Иваново, Сливо поле и Тутракан“, прието с Решение № 181-Н2-ИО/2024 на
ИАОС към МОСВ.“ Съдът счита, че жалбоподателят трябва да
уточни кой акт обжалва.
Следващо нарушение на вече
посочената норма на чл. 150, ал. 1, т. 5 от АПК се изразява във факта, че дори
да се приеме, че актът, който се оспорва е правилно посочен (а това не е
така!), не става ясно как точно се оспорва същия – изцяло („…издаденият
от ИАОС индивидуален административен акт е незаконосъобразен…)
или частично („…моля да постановите решение, с което да
измените Условие № 11 „Управление на отпадъците", Условие 11.2. „Приемане
на отпадъци за третиране" на Комплексно разрешително на „Регионално депо
за неопасни, инертни и опасни отпадъци за общините Русе, Ветово, Иваново, Сливо
поле и Тутракан", прието с Решение № 181-Н2-ИО/2024 на ИАОС, като добавите
към Списъка на условие 11.2.1. …“).
Безспорно е налице и
нарушение на чл. 150, ал. 1, т. 6 от АПК. В жалбата хаотично се цитират
различни кодове на отпадъци като изключени и неодобрени от административния
орган в издаденото комплексно разрешително и се твърди, че действията на
издателя на последното в тази връзка са незаконосъобразни. Същите кодове обаче не
са свързани с предявеното към съда искане „ …моля да постановите
решение, с което да измените Условие № 11 „Управление на отпадъците", Условие
11.2. „Приемане на отпадъци за третиране" на Комплексно разрешително на
„Регионално депо за неопасни, инертни и опасни отпадъци за общините Русе,
Ветово, Иваново, Сливо поле и Тутракан", прието с Решение № 181-Н2-ИО/2024
на ИАОС, като добавите към Списъка на условие 11.2.1. …“. На практика неразбираемо е
в какво точно се изразява незаконосъобразността на обжалвания акт предвид
предявеното искане.
При така установените
нарушения съдът не може да установи кой индивидуален административен акт се
оспорва; как се оспорва същия – изцяло или частично; в какво се състои
незаконосъобразността на акта и какво точно се иска от съда. Посочените
нарушения водят до нередовност на жалбата от категорията на препятстващи
развитието на производството по делото и дори недопустимост на същата, поради
което съдът следва да остави жалбата без движение и да даде указания на
жалбоподателя за отстраняването им, като го предупреди за последиците.
Съдът, на основание чл.
158, ал. 1 от АПК,
РАЗПОРЕДИ:
ОСТАВЯ без
движение производството по жалба с вх. № КР-656/ 05.02.2024 г. по деловодния
регистър на ИАОС.
1. УКАЗВА на жалбоподателя, че следва в 7-дневен
срок от съобщението:
1.1. Да посочи акта, който обжалва.
1.2. Да посочи в какво се състои
незаконосъобразността на обжалвания акт.
1.3. В случай, че се налага да посочи кодове
на отпадъци, да обоснове защо всеки код е цитиран и какво отношение има към
незаконосъобразността на обжалвания акт.
1.4. Да посочи какво е искането, което
отправя към съда.
2. ПРЕДУПРЕЖДАВА жалбоподателя, че при неизпълнение на
дадените указания и неотстраняване на посочените нередовности в определения
срок и/или в цялост, жалбата ще бъде оставена без разглеждане, а производството
по адм.д. № 145/2024 г. ще бъде прекратено, съгласно чл. 158, ал. 3 от АПК.
Разпореждането е окончателно.
СЪДИЯ: