Решение по дело №339/2018 на Административен съд - Велико Търново

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 24 юни 2019 г. (в сила от 23 април 2020 г.)
Съдия: Ивелина Карчева Янева
Дело: 20187060700339
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 16 май 2018 г.

Съдържание на акта Свали акта

Р Е Ш Е Н И Е

 

  282

 

гр. Велико Търново,  24.06.2019г.

 

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

                                                   

Великотърновският административен съд, Х-ти състав, в публично заседание  на двадесет и девети май две хиляди и деветнадесета  година в състав:

 

                                                                                                     Съдия: Ивелина Янева

 

при секретаря Д. С.,  като разгледа докладваното от съдията И. Янева  адм.дело N 339 по описа на Административен съд Велико Търново за 2018 год., за да се произнесе, взе предвид:

 

Производството е по чл.156 и сл. от ДОПК.

Образувано е по жалба на А.Г.Ц. *** против Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново, потвърден с Решение № 86 / 16.04.2018г. на Директора на Дирекция „ОДОП“ Велико Търново, с който за данъчни периоди 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11 и 12.2013г., 02.2014г. и 03.2017г. е начислен ДДС общо в размер на 18 820,15лв. и за невнесените в срок данъци са начислени лихви. В жалбата се твърди, че ревизионния акт е постановен в нарушение на процесуалния и материалния закони. Доводите на страната са за липсата на получени стоки по фактури, които са издадени на едноличния търговец, но не са отчетени в счетоводството му, респективно липса на извършени и неотчетени продажби на тези стоки и липса на неначислен ДДС. Моли се за отмяна на оспорения административен акт и присъждане на сторените по делото разноски.

 Ответната страна, Директора на Дирекция „ОДОП” Велико Търново, чрез процесуалния си представител, изразява становище за неоснователност на жалбата и отхвърлянето й като такава. Претендира присъждане на юрисконсултско възнаграждение.

Предмет на настоящото съдебно производство e Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново, с който за данъчни периоди 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11 и 12.2013г., 02.2014г. и 03.2017г. е начислен ДДС общо в размер на 18 820,15лв. и за невнесените в срок данъци са начислени лихви.

След като разгледа оплакванията, изложени в жалбата, доказателствата по делото, становищата на страните и в рамките на задължителната проверка по чл.160 от ДОПК, административния съд приема за установено от фактическа страна следното:

А.Г.Ц. е физическо лице с регистрация по Търговския закон като едноличен търговец с фирма „Ц. – А.Ц.“ от 1995г., регистриран по ЗДДС от 2005г. През ревизирания период дейността на едноличния търговец е търговия на дребно, която се извършва в два наети павилиона в гр.Плевен.

От органите по приходите е извършена съпоставка на декларираните от ревизираното лице покупки от неговите доставчици с декларираните продажби от същите доставчици, при която са установени несъответствия с "Табак Логистик груп Плевен" ЕИК ********* и "Интерплан инженеринг" (предишно наименование "Табак логистик груп") ЕИК *********.

Извършена е насрещна проверка на АД „Табак логистик груп”, при която е установено регистрация по ЗДДС от 2011г., основен предмет на дейност търговия с тютюневи изделия и издадени и включени в отчетни регистри и СД-ии фактури на ЕТ „Ц. – А.Ц.“ за ревизирания период общо 599 броя. В отговор на Искане за представяне на документи и писмени обяснения от задължено лице дружеството представя счетоводни справки за осчетоводяване на фактурите и писмени обяснения, в които се твърди, че от 2015г. не развива дейност, няма назначени лица, поради което и не е в състояние да представи копия от издадените фактури. В писмените обяснения се твърди наличието на сключен Договор за търговско представителство с ООД „Табак логистик груп Плевен", като търговския представител продава от името и за сметка на  АД „Табак логистик груп”, продуктовата гама на „Филип Морис България" и получава плащанията по доставките за сметка на търговеца. Касовите апарати са собственост на търговския представител, като събраните парични средства за сметка на АД „Табак логистик груп” са отчитани в отделен департамент. Предвид това всички приходни касови ордери, контролни ленти от ФУ и Свидетелство за фискално устройство, се намират в офиса на ООД „Табак логистик груп Плевен". Всички разходи - транспортни, административни и други са за сметка на ООД „Табак логистик груп Плевен". Транспортните документи относно извършените доставки – пътни листи, товарителници, разходни фактури за горива, договори с физически лица и др., доказващи транспортирането на стоките се намират на адрес – гр. Плевен, ул."Ангел Кънчев", № 25. Не са издавани други документи (стокови разписки, приемо–предавателни протоколи и други), освен фактури удостоверяващи продажбите и касови бонове, удостоверяващи плащанията в брой. АД „Табак логистик груп” няма подписани договори с ЕТ „Ц. – А.Ц.“. Стоките са доставяни от служител на ООД „Табак логистик груп Плевен" до адреса на клиента с микробус, собственост на дружеството, на който са получавани от служител на ЕТ „Ц. – А.Ц.“, който е бил на смяна и са заплащани. За извършената доставка е издавана фактура в брой. За извършеното плащане е издаван фискален бон. Всички счетоводни регистри и първични документи от предходни доставчици, доставяли стоки на „ТАБАК ЛОГИСТИК ГРУП" ООД се намират на адрес гр. София, жк."Хаджи Димитър", № бл.118, вх.Е. Всички първични документи (продажни фактури, дебитни известия, кредитни известия), отчети от ЕКАФП, пътни листи и др, относно доставките, с получател ЕТ „Ц. – А.Ц.“ се съхраняват на адрес ***.

От лицето, съхраняващо първичните счетоводни документи са представени копия от фактурите, издадени на ревизираното лице.

Извършена е насрещна проверка на ООД „Табак логистик груп Плевен”, при която е установено регистрация по ЗДДС, основен предмет на дейност търговия с тютюневи изделия и издадени и включени в отчетни регистри и СД-ии фактури на ЕТ „Ц. – А.Ц.“ за ревизирания период общо 346 броя. В отговор на Искане за представяне на документи и писмени обяснения от задължено лице дружеството представя копия от фактурите, счетоводни справки и писмени обяснения. В писмените обяснения се твърди ресурсна обезпеченост за извършване на доставките, превозването на цигарите от склад в гр.Плевен до обект на клиента със собствен транспорт, плащане в брой.

Извършена е насрещна проверка на Д.М.Й., който в писмени обяснения заявява следното - работи в ЕТ "Ц.-А.Ц." от 01.03.2006 г. до 09.05.2017 г. като продавач в павилион, находящ се на ул."Гренадерска" №30 в гр. Плевен. През повечето време работи нощни смени, когато не се зареждат и пазаруват стоки. Следи е да е точна касовата наличност, почиства, пише заявки за някои стоки, които са намалявали. От време на време замества колежка, когато й се е налагало и работи през деня, получава стоки, плаща ги и подписва документи. Но това е било рядко. Проверява стоките и плащането в брой от касата. Фактурите прибира в един плик, които счетоводителят взима.

Извършена е насрещна проверка на М.И.Г., която в писмени обяснения заявява следното - работи в ЕТ"Ц.-Ал.Ц." от 07.05.2014г. до 08.05.2017г. като продавач-консултант в павилион в гр. Плевен, ул. "Гренадерска"№30. Като материално отговорно лице задълженията и са да следи касовата наличност, оборота, опазване и съхранение на стоките, както и писане и даване на заявки за зареждане на стоки. Стоките са доставяни на място, в павилиона, от дистрибуторите,придружени със съответните документи. Стоките са приемани след проверка. Фактурите са подписвани и прибирани в папка, а впоследствие – предавани на счетоводителя на ЕТ "Ц.- Ал.Ц." . При грешка в броя на стоките, документите са пращани за корекция. Плащането винаги е извършвано в брой , в момента на доставките .

Извършена е насрещна проверка на Д.В.П., който в писмени обяснения заявява следното - работи в ЕТ "Ц.-Ал.Ц." от 16.01.2012 г. до 16.09.2014 г. като продавач в павилион на ул."Св.св.Кирил и Методий" № 6. Павилионът е малък 2 на 2 кв.м. Следи стоката и наличността, при нужда зарежда. Доставчиците идват на място, получават заявката и свалят стоката. Плащането е веднага на място, получаван е документ ( фактура ) и е приемана стоката. При грешка, документа е връщан и поправян от доставчиците. Плащането е в брой в момента на получаване на стоката. Фактурите се съхраняват в обекта и един път на седмица счетоводителят ги взема.

            Извършена е насрещна проверка на П.М.М.– лице, назначено по трудов договор при едноличния търговец, но Искането за представяне на документи не е връчено и не са представени обяснения.

            Извършена е насрещна проверка на Л.Й.Б., който в писмени обяснения заявява следното - работи в ЕТ"Ц.-Ал.Ц." от 03.2009г. до 08.05.2017г. като продавач-консултант в павилион в гр. Плевен, ул."Гренадерска" №30. Задълженията му включват да продава стока, да отчита с касовия апарат, да следи оборота, да почиства обекта и преглежда стоките за годност. Пише заявки за стоки, които намаляват. Изцяло работи нощна смяна и не приема стока и съответно не плаща. Не си спомня да е подписвал документи. Документите са събирани в плик и счетоводителя ги взима.

            Извършена е насрещна проверка на В.Г.М., която в писмени обяснения заявява следното - работи в ЕТ"Ц.-Ал.Ц." от 03.09.2007г. до 07.05.2014г. като продавачка в павилион в гр.Плевен, ул. "Гренадерска"№30. Като материално отговорно лице задълженията и са да следи касовата наличност, оборота и опазване и съхранение на стоките, както и писане и даване на заявка за зареждане на стоки. Идват дистрибуторите на павилиона, давана им е заявката, те доставят стоката със съответния документ. Стоката е преглеждана, плащана е, подписван е документа и е прибирана. При грешка, документът е пращан за корекция. Плащането винаги е извършвано в брой. Фактурите, които получавала ги е събира в плик и дава на счетоводителя, които ги е взема един път в седмицата.

            Извършена е насрещна проверка на В.Д.Г., която в писмени обяснения заявява следното - работи в ЕТ"Ц.-А.Ц." от 01.03.2011г. до 16.09.2014г. като продавачка в павилион на ул."Св. Кирил и Методий" №6. Павилионът е малък 2/2 кв.м, следи за стоката и наличността, когато е било необходимо прави заявка. Доставчиците идват на място, дава заявка и свалят стоката. Плащането е при получаване на фактура, като се разписва за получаването на стоката. Плащането става в брой в момента на получаване на стоката. Фактурите се съхраняват в обекта, като счетоводителят минава един път седмично да ги взима. Работи на смени, като се редуват първа и втора смяна.

            От ревизираното лице са изискани документи и обяснения във връзка с фактурите, издадени от АД „Табак логистик груп” и ООД „Табак логистик груп Плевен”, като са представени копия от фактури, които са осчетоводени и счетоводни справки. В писмени обяснения ревизираното лице заявява, че фактури с посочените номера никога не са издавани и не са получавани, сделки и доставки не са осъществявани, поради което такива не се намират при лицето и не съществува възможност за тяхното счетоводно отразяване. Приложени са заверени копия на 95 броя фактури, издадени от ООД "Табак логистик груп Плевен" и 70 бр. фактури, издадени отАД "Табак логистик груп".

Органите по приходите при извършване на анализ напредставените от доставчиците фактури установяват, че в част от тях липсват подписи на получател, а в някои в които има подпис на физическо лице - получател А.Ц. същият видимо се различава от този на връчваните в хода на ревизията на същото лице документи. Тези фактури не се приемат и производството продължава по отношение на 230 фактури, издадени от ООД "Табак логистик груп Плевен" и 361 фактури, издадени от АД "Табак логистик груп".

На 31.03.2017г. е извършена инвентаризация на налични активи-стоки в търговски обект- павилион за продажба на тютюневи изделия, безалкохолни напитки, бира, захарни изделия, спиртни напитки, вино, колбаси, ядки, вестници, списания, кафе, чай и др., находящ се в гр.Плевен, ул."Гренадирска" № 30, стопанисван от ЕТ "Ц.-А.Ц.". Инвентаризацията на наличните стоки в обекта се извършва чрез физическо изброяване и описване на същите, като общата стойност на наличните стоки в обекта е в размер на 40 378.33лв. Изискани са данни от счетоводството на търговеца във връзка с надценките върху стоките и наличността. Стойността на установените налични стоки е намалена с 20 % ДДС и съответния процент надценка и е получена стойността им при придобиване в размер на 36 737,89лв. По счетоводни данни към 31.03.2017г. са налични стоки на стойност 41 421,94лв. Налице е разлика между фактическата и счетоводна наличност в размер на 4 654,05лв. Тази разлика е приета за липса.

            Въз основа на така установеното органите по приходите приемат, че едноличния търговец осъществява продажби, които не са намерили отражение в дневниците за продажби, в СД за съответните данъчни периоди и не са отчетени приходи от тях. Предмет на доставките са продажба на тютюн и тютюневи изделия,като стоките са продадени в данъчния период на неосчетоводените фактури. Данъчната основа се определя като отчетната стойност на стоките (стойността на неотчетените фактури за покупки) се увеличава със средната търговска надценка на фирмата за съответната дейност. При определяне стойността на неотчетените приходи (данъчната основа на извършените продажби) от продажба на цигарите е взето в предвид, че цените на същите са нормативно регламентирани ПМС за определяне цените на тютюневите изделия от местно производство и от внос за вътрешния пазар № 298/28.12.2005г. влязло в сила от 01.01.2006г. и създаденият след отмяната му публичен регистър на цените на тютюневите изделия при МФ.

Определена е средна търговска отстъпка на цигарите за ревизирания период в размер на 5%.

За данъчни периоди 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11 и 12.2013г. и 02.2014г. е променен декларирания резултат като е начислен ДДС за продажби на стоки, като е прието, че ДДС е  включен в данъчна основа, определена като сбор на стойностите на неосчетоводените фактури, увеличени с 5% надценка. За данъчен период м.03.2017г. е начислен ДДС върху липси.

В хода на настоящото производство от жалбоподателя са оспорени представените от ООД "Табак логистик груп Плевен" и АД "Табак логистик груп" фактури, които не са отразени в счетоводството на търговеца и по отношение на тях е открито производство по чл.193 от ГПК.

Във връзка с откритото производство е разпитан свидетелят Д.М.Й., който потвърждава подписите си на част от оспорените фактури.

По делото е прието без оспорване заключение на вещото лице по допусната съдебно-графична експертиза, което съдът кредитира като компетентно, обективно и безпристрастно дадено.

По настоящото производство са представени в оригинал оспорените от жалбоподателя фактури.

При така установените факти съдът намира, че част от оспорените документи са неистински поради липсата на положен подпис за получател или неустановено авторство на подписа. На основание чл.1934, ал.2 от ГПК съдът обявява за неистински и изключва от доказателствения материал фактури № ********** / 09.03.2013г., № ********** / 02.02.2013г., ********** / 16.03.2013г., ********** / 30.03.2013г., № ********* / 11.04.2013г. и № ********* / 13.06.2013г. издадени от ООД "Табак логистик груп Плевен" и фактури № ********* / 28.01.2013г., № ********* / 29.01.2013г., № ********* / 30.01.2013г., № ********* / 31.01.2013г., № ********* / 01.02.2013г., № ********* / 02.02.2013г., № ********* / 16.03.2013г., № ********* / 30.03.2013г., № ********* / 11.04.2013г., № ********* / 07.05.2013г. № ********* / 04.06.2013г., № ********* / 05.06.2013г., № ********* / 13.07.2013г., № ********* / 23.07.2013г., № ********* / 24.07.2013г., № ********* / 25.07.2013г., № ********* / 26.07.2013г., № ********* / 27.07.2013г., № ********* / 29.07.2013г., № ********* / 30.07.2013г., № ********* / 31.07.2013г., № ********* / 01.08.2013г., № ********* / 02.08.2013г., № ********* / 03.08.2013г., №********* / 06.09.2013г., № ********* / 07.09.2013г., № ********* / 24.09.2013г., № ********* / 25.09.2013г., № ********* / 26.09.2013г. № ********* / 27.09.2013г., № ********* / 09.11.2013г., № ********* / 22.11.2013г., № ********* / 23.11.2013г. и № ********* / 12.02.2014г., издадени от ООД "Табак логистик груп".

Въз основа на така установената фактическа обстановка, съдът прави следните правни изводи:

След извършване на служебна проверка, съдът установи, че обжалвания акт е издаден от компетентен орган с оглед Тълкувателно решение № 5 / 13.12.2016г. на ВАС, и представените удостоверения по ЗЕДЕП, в предписаната писмена форма и при спазване на формалните процесуални правила за издаването му.

Ревизионното производство е проведено по реда на чл.122 от ДОПК, като се претендират наличие на основания по чл.122, ал.1, т.2 от ДОПК – наличие на данни за укрити приходи.

Доколкото едни и същи факти служат както за основане за преминаване към облагане по особения ред и за определяне на основа за облагане с данък, то съдът ще се произнесе и по двете след анализ на доказателствата по делото.

Настоящият състав намира за безспорно доказан фактът на издадени от ООД "Табак логистик груп Плевен" и АД "Табак логистик груп" фактури с получател ЕТ "Ц. - А.Ц.", които са подписани за получател от служител на търговеца и не са отразени в счетоводството му. Възраженията на процесуалния представител на жалбоподателя за несъответствие на представените по делото фактури с изискванията на Закона за счетоводството и ЗДДС, съдът намира за неоснователни. В конкретния случай не се касае за признаване на разходи или на право на приспадане на данъчен кредит, за които от значение са формалните реквизити на фактурите, доколкото в закона е поставено като условие документална обоснованост на разхода и наличие на оригинална фактура с определени реквизити. В конкретния случай представените от третото лице фактури са в качеството на частни документи, удостоверяващи получаването на посочените в тях видове стоки на определена цена. От значение за спора е дали данните във фактурите са достатъчни за индивидуализация на търговеца и стоката. При преглед на оригиналите се установява както вида и количеството на стоката, така и единична и обща цена, както и получателя. Следователно всички необходими данни относно твърденията на приходната администрация за получаване на стоки са налични в частните документи, предоставени от третото лице.

Доколкото не съществува законова забрана първични счетоводни документи да се съхраняват от трети на издателя им лица, то фактът, че фактурите са представени от трето лице не ги дискредитира като доказателствено средство.

Спорът в тази си част е правен и се концентрира около факта на получаване на стоките по процесните фактури от едноличния търговец. Последователно на всеки етап от производството А.Ц. твърди, че не съществуват неотчетени от него фактури, той не е получавал стоката по тях. Пред съда процесуалните представители на лицето формулират тези твърдения като отказ за приемане на извършени от трето лице действия без представителна власт. Претендира се, че отказът е заявен в първия възможен момент от узнаването за наличието на такива действия – в хода на ревизионното производство. Настоящият състав намира, че от жалбоподателя не са представени доказателства, оборващи презумпцията на чл.301 от ТЗ за извършени действия без представителна власт. От доказателствата по делото се установи по безспорен начин, че процесните фактури, с изключение на изключените от доказателствата, са подписани от служители на ревизираното лице. Установена е и търговска практика за подписване на първични счетоводни документи за приемане на стоки от служители, при липса на нарочно пълномощно за това. За да се докаже липсата на получаване на стоката по фактурите, те следва да бъдат оспорени пред издателя им, а не пред трето лице, каквото е приходната администрация. Именно издателя черпи правата от тези фактури, тъй като той обективира приход от продажби. Респективно именно издателят следва да анулира фактурата при липса на приемане на стоката от посочения в нея получател. Доколкото задълженията за данъци следват гражданския и търговски оборот, то наличието на гражданско и търговско правоотношение е водещо и обвързващо органите по приходите. Едва след представяне на доказателства за липсата или развалянето на търговското правоотношение /каквото е в случая/, то може да се пристъпи и към корекция на задълженията за данъци.

Доколкото константната практика на Върховния административен съд приема, че при наличие на подписани от получателя фактури е налице описаната от органите по приходите причинно-следствена връзка – получаване на стоки, продажба на тези получени и неосчетоводени стоки и липса на начисляване на ДДС и отчитане на приход от продажби – то и настоящият състав е длъжен да се съобрази и приложи закона съобразно нея.

Във всеки един от процесните данъчни период са налице неосчетоводени фактури, носещи подпис на служители на А.Ц., поради което и за всеки един данъчен период са налице сочените от органите по приходите предпоставки за преминаване към облагане по особения ред. При определяне на основата за облагане с данъци и допълнително начисляване на ДДС следва да бъде съобразено изключването от доказателствения материал на оспорени фактури, за които вещото лице установява, че не носят подпис на служител на ревизираното лице. Недоказан се явява извода на приходната администрация за наличие на получени стоки по тези фактури, поради което и не е налице неотчетен приход от продажбата им.

За данъчен период м.01.2013г. от органите по приходите са приети за неотчетени приходи в размер общо на 12 317,53лв., в които е включено и неначисленото ДДС в размер на 2 052,92лв. В хода на настоящото производство се установи неистинността на пет от посочените в таблици на стр.68 до стр.81 от ревизионния доклад фактури. Стойността на неотчетените стоки и неначисления ДДС по тях са съответно 1 450,18лв. и 241,70лв., поради което и ревизионния акт следва да бъде отменен в частта, в която е начислен ДДС в размер на 241,70лв.

За данъчен период м.02.2013г. от органите по приходите са приети за неотчетени приходи в размер общо на 12 918,65лв., в които е включено и неначисленото ДДС в размер на 2 153,11лв. В хода на настоящото производство се установи неистинността на три от посочените в таблици на стр.68 до стр.81 от ревизионния доклад фактури. Стойността на неотчетените стоки и неначисления ДДС по тях са съответно 971,80лв. и 61,96лв., поради което и ревизионния акт следва да бъде отменен в частта, в която е начислен ДДС в размер на 61,96лв.

За данъчен период м.03.2013г. от органите по приходите са приети за неотчетени приходи в размер общо на 12 251,34лв., в които е включено и неначисленото ДДС в размер на 2 041,89лв. В хода на настоящото производство се установи неистинността на четири от посочените в таблици на стр.68 до стр.81 от ревизионния доклад фактури. Стойността на неотчетените стоки и неначисления ДДС по тях са съответно 990,78лв. и 165,13лв., поради което и ревизионния акт следва да бъде отменен в частта, в която е начислен ДДС в размер на 165,13лв.

За данъчен период м.04.2013г. от органите по приходите са приети за неотчетени приходи в размер общо на 3 840,34лв., в които е включено и неначисленото ДДС в размер на 640,05лв. В хода на настоящото производство се установи неистинността на три от посочените в таблици на стр.68 до стр.81 от ревизионния доклад фактури. Стойността на неотчетените стоки и неначисления ДДС по тях са съответно 708,37лв. и 118,06лв., поради което и ревизионния акт следва да бъде отменен в частта, в която е начислен ДДС в размер на 118,06лв.

За данъчен период м.05.2013г. от органите по приходите са приети за неотчетени приходи в размер общо на 1 124,21лв., в които е включено и неначисленото ДДС в размер на 187,37лв. В хода на настоящото производство се установи неистинността на две от посочените в таблици на стр.68 до стр.81 от ревизионния доклад фактури. Стойността на неотчетените стоки и неначисления ДДС по тях са съответно 572,17лв. и 95,36лв., поради което и ревизионния акт следва да бъде отменен в частта, в която е начислен ДДС в размер на 95,36лв.

За данъчен период м.06.2013г. от органите по приходите са приети за неотчетени приходи в размер общо на 9 312,45лв., в които е включено и неначисленото ДДС в размер на 1 552,08лв. В хода на настоящото производство се установи неистинността на две от посочените в таблици на стр.68 до стр.81 от ревизионния доклад фактури. Стойността на неотчетените стоки и неначисления ДДС по тях са съответно 509,94лв. и 84,99лв., поради което и ревизионния акт следва да бъде отменен в частта, в която е начислен ДДС в размер на 84,99лв.

За данъчен период м.07.2013г. от органите по приходите са приети за неотчетени приходи в размер общо на 12 019,02лв., в които е включено и неначисленото ДДС в размер на 2 003,17лв. В хода на настоящото производство се установи неистинността на осем от посочените в таблици на стр.68 до стр.81 от ревизионния доклад фактури. Стойността на неотчетените стоки и неначисления ДДС по тях са съответно 2 731,68лв. и 455,27лв., поради което и ревизионния акт следва да бъде отменен в частта, в която е начислен ДДС в размер на 455,27лв.

За данъчен период м.08.2013г. от органите по приходите са приети за неотчетени приходи в размер общо на 12 225,01лв., в които е включено и неначисленото ДДС в размер на 2 037,50лв. В хода на настоящото производство се установи неистинността на три от посочените в таблици на стр.68 до стр.81 от ревизионния доклад фактури. Стойността на неотчетените стоки и неначисления ДДС по тях са съответно 960,54лв. и 60,09лв., поради което и ревизионния акт следва да бъде отменен в частта, в която е начислен ДДС в размер на 60,09лв.

За данъчен период м.09.2013г. от органите по приходите са приети за неотчетени приходи в размер общо на 10 531,68лв., в които е включено и неначисленото ДДС в размер на 1 755,28лв. В хода на настоящото производство се установи неистинността на шест от посочените в таблици на стр.68 до стр.81 от ревизионния доклад фактури. Стойността на неотчетените стоки и неначисления ДДС по тях са съответно 2 185,34лв. и 364,31лв., поради което и ревизионния акт следва да бъде отменен в частта, в която е начислен ДДС в размер на 364,31лв.

За данъчен период м.10.2013г. всички фактури носят подпис на получател, поради което и ревизионният акт следва да бъде потвърден.

За данъчен период м.11.2013г. от органите по приходите са приети за неотчетени приходи в размер общо на 10 445,96лв., в които е включено и неначисленото ДДС в размер на 1 741лв. В хода на настоящото производство се установи неистинността на три от посочените в таблици на стр.68 до стр.81 от ревизионния доклад фактури. Стойността на неотчетените стоки и неначисления ДДС по тях са съответно 625,63лв. и 170,94лв., поради което и ревизионния акт следва да бъде отменен в частта, в която е начислен ДДС в размер на 170,94лв.

За данъчен период м.12.2013г. всички фактури носят подпис на получател, поради което и ревизионният акт следва да бъде потвърден.

За данъчен период м.02.2014г. от органите по приходите са приети за неотчетени приходи в размер общо на 115,83лв., в които е включено и неначисленото ДДС в размер на 19,31лв. В хода на настоящото производство се установи неистинността на една от посочените в таблици на стр.68 до стр.81 от ревизионния доклад фактури. Стойността на неотчетените стоки и неначисления ДДС по тях са съответно 181,78лв. и 30,30лв., поради което и ревизионния акт следва да бъде отменен в частта, в която е начислен ДДС в размер на 30,30лв. През този данъчен период има само две неотчетени фактури, като втората е кредитно известие с данъчна основа -65,95 и ДДС – 10,99лв., поради което и резултатът в ревизионния акт за внасяне не съответства на начисления ДДС за периода. В конкретния случай резултата за периода следва да е ДДС за възстановяване в размер на 10,99лв.

За данъчен период 03.2017г. е начислен ДДС в размер на 930,81лв. върху данъчна основа 4 654,05лв., представляваща установена липса на стоки след извършена инвентаризация на налични стоки в обект на търговеца. На 31.03.2017г. от органи по приходите е извършена инвентаризация на наличните стоки, обективирана в протокол, като наличните стоки са на стойност 36 737,89лв. по доставни цени. Съгласно оборотна ведомост на търговеца за период 01.01. – 31.03.2017г. дебитното салдо на сметка 304 „Стоки“ е в размер на 41 421,94лв. Установената разлика представлява липса, за която търговеца е упражнил право на приспадане на данъчен кредит при закупуване на стоката и не са установени от него хипотезите на чл.80 от ЗДДС позволяващи неизвършване на корекция на ползвания данъчен кредит. В хода на настоящото производство не са ангажирани нови доказателства, нито да наведени доводи относно извършената с ревизионния акт корекция и установените липси.

Предвид задължението за произнасяне по същество на спора, съдът установи, че в ревизионната преписка са налични доказателства, установяващи липсата на стоки към 31.03.2017г. Налице е представена оборотна ведомост, инвентаризационни описи и протокол за извършена проверка. При съпоставяне на стойностите по счетоводни данни и по фактическа наличност се установява, че последната е по-малка, следователно са налице липси на стоки. Правилно е прието наличието на основание за корекция на упражнено право на приспадане на данъчен кредит по чл.79 от ЗДДС и правилно са определени данъчната основа и данъка, дължим в периода на установяване на липсата – м.03.2017г. Поради изложеното ревизионният акт в тази му част следва да бъде потвърден.

С оглед изхода на спора страните си дължат взаимно разноски съобразно уважената и отхвърлената част на жалбата. За жалбоподателя следват разноски в размер на 4,96лв. при претендирани разноски от 50лв – заплатена държавна такса. На ответника се следват разноски в размер на 1 944,79лв. или по компенсация жалбоподателя следва да бъде осъден да заплати на ответника сумата от 1 939,83лв.

 Водим от горното, съдът

 

 

Р Е Ш И:

 

 

ОТМЕНЯ Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.01.2013г. е начислен данък върху добавената стойност в размер на 241,70лв.

ОТМЕНЯ Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.01.2013г. е начислена лихва за невнесен данък върху добавената стойност в размер на 119,60лв.

ОТМЕНЯ Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.02.2013г. е начислен данък върху добавената стойност в размер на 60,96лв.

ОТМЕНЯ Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.02.2013г. е начислена лихва за невнесен данък върху добавената стойност в размер на 30,18лв.

ОТМЕНЯ Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.03.2013г. е начислен данък върху добавената стойност в размер на 165,13лв.

ОТМЕНЯ Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.03.2013г. е начислена лихва за невнесен данък върху добавената стойност в размер на 79лв.

ОТМЕНЯ Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.04.2013г. е начислен данък върху добавената стойност в размер на 118,06лв.

ОТМЕНЯ Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.04.2013г. е начислена лихва за невнесен данък върху добавената стойност в размер на 55,49лв.

ОТМЕНЯ Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.05.2013г. е начислен данък върху добавената стойност в размер на 95,36лв.

ОТМЕНЯ Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.05.2013г. е начислена лихва за невнесен данък върху добавената стойност в размер на 44лв.

ОТМЕНЯ Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.06.2013г. е начислен данък върху добавената стойност в размер на 84,99лв.

ОТМЕНЯ Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.06.2013г. е начислена лихва за невнесен данък върху добавената стойност в размер на 38,51лв.

ОТМЕНЯ Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.07.2013г. е начислен данък върху добавената стойност в размер на 455,27лв.

ОТМЕНЯ Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.07.2013г. е начислена лихва за невнесен данък върху добавената стойност в размер на 202,34лв.

ОТМЕНЯ Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.08.2013г. е начислен данък върху добавената стойност в размер на 60,09лв.

ОТМЕНЯ Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.08.2013г. е начислена лихва за невнесен данък върху добавената стойност в размер на 26,19лв.

ОТМЕНЯ Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.09.2013г. е начислен данък върху добавената стойност в размер на 364,31лв.

ОТМЕНЯ Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.09.2013г. е начислена лихва за невнесен данък върху добавената стойност в размер на 155,73лв.

ОТМЕНЯ Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.11.2013г. е начислен данък върху добавената стойност в размер на 170,94лв.

ОТМЕНЯ Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.11.2013г. е начислена лихва за невнесен данък върху добавената стойност в размер на 70,17лв.

ОТМЕНЯ Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.02.2014г. е начислен данък върху добавената стойност в размер на 30,30лв.

ОТМЕНЯ Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.02.2014г. е начислена лихва за невнесен данък върху добавената стойност в размер на 7,44лв.

ПОТВЪРЖДАВА Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.01.2013г. е начислен данък върху добавената стойност в размер на 1 811,22лв.

ПОТВЪРЖДАВА Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.01.2013г. е начислена лихва за невнесен данък върху добавената стойност в размер на 895,71лв.

ПОТВЪРЖДАВА Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.02.2013г. е начислен данък върху добавената стойност в размер на 2 091,15лв.

ПОТВЪРЖДАВА Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.02.2013г. е начислена лихва за невнесен данък върху добавената стойност в размер на 1 017,88лв.

ПОТВЪРЖДАВА Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.03.2013г. е начислен данък върху добавената стойност в размер на 1 876,76лв.

ПОТВЪРЖДАВА Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.03.2013г. е начислена лихва за невнесен данък върху добавената стойност в размер на 897,29лв.

ПОТВЪРЖДАВА Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.04.2013г. е начислен данък върху добавената стойност в размер на 521,99лв.

ПОТВЪРЖДАВА Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.04.2013г. е начислена лихва за невнесен данък върху добавената стойност в размер на 245,19лв.

ПОТВЪРЖДАВА Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.05.2013г. е начислен данък върху добавената стойност в размер на 92,01лв.

ПОТВЪРЖДАВА Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.05.2013г. е начислена лихва за невнесен данък върху добавената стойност в размер на 42,40лв.

ПОТВЪРЖДАВА Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.06.2013г. е начислен данък върху добавената стойност в размер на 1 467,09лв.

ПОТВЪРЖДАВА Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.06.2013г. е начислена лихва за невнесен данък върху добавената стойност в размер на 664,24лв.

ПОТВЪРЖДАВА Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.07.2013г. е начислен данък върху добавената стойност в размер на 1 547,90лв.

ПОТВЪРЖДАВА Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.07.2013г. е начислена лихва за невнесен данък върху добавената стойност в размер на 687,38лв.

ПОТВЪРЖДАВА Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.08.2013г. е начислен данък върху добавената стойност в размер на 1 977,41лв.

ПОТВЪРЖДАВА Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.08.2013г. е начислена лихва за невнесен данък върху добавената стойност в размер на 861,20лв.

ПОТВЪРЖДАВА Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.09.2013г. е начислен данък върху добавената стойност в размер на 1 390,97лв.

ПОТВЪРЖДАВА Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.09.2013г. е начислена лихва за невнесен данък върху добавената стойност в размер на 594,09лв.

ПОТВЪРЖДАВА Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.10.2013г. е начислен данък върху добавената стойност в размер на 1 698,34лв.

ПОТВЪРЖДАВА Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.10.2013г. е начислена лихва за невнесен данък върху добавената стойност в размер на 710,84лв.

ПОТВЪРЖДАВА Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.11.2013г. е начислен данък върху добавената стойност в размер на 1 570,06лв.

ПОТВЪРЖДАВА Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.11.2013г. е начислена лихва за невнесен данък върху добавената стойност в размер на 643,99лв.

ПОТВЪРЖДАВА Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.12.2013г. е начислен данък върху добавената стойност в размер на 7,32лв.

ПОТВЪРЖДАВА Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.12.2013г. е начислена лихва за невнесен данък върху добавената стойност в размер на 2,94лв.

ПОТВЪРЖДАВА Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.03.2017г. е начислен данък върху добавената стойност в размер на 930,81лв.

ПОТВЪРЖДАВА Ревизионен акт № Р – 04001517002383 – 091 - 001 / 28.12.2017г., издаден от органи по приходите при ТД на НАП – Велико Търново в частта, в която за данъчен период м.03.2017г. е начислена лихва за невнесен данък върху добавената стойност в размер на 66,71лв.

 

ОСЪЖДА А.Г.Ц. *** да заплати на Директора на Дирекция „Обжалване и данъчно-осигурителна практика” – Велико Търново при ЦУ на НАП сума в размер на 1 939,83лв. ( хиляда деветстотин тридесет и девет лева и осемдесет и три стотинки), представляващи разноски по компенсация.

 

            РЕШЕНИЕТО подлежи на касационно обжалване пред Върховния административен съд, в 14 – дневен срок от получаването му.

 

                                                          

Съдия: