Определение по дело №225/2021 на Районен съд - Пещера

Номер на акта: 47
Дата: 8 ноември 2021 г.
Съдия: Атанаска Стоянова Павлова-Стоименова
Дело: 20215240200225
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 4 ноември 2021 г.

Съдържание на акта

ОПРЕДЕЛЕНИЕ
№ 47
гр. Пещера, 08.11.2021 г.
РАЙОНЕН СЪД – ПЕЩЕРА, I НАК. СЪСТАВ, в закрито заседание на
осми ноември през две хиляди двадесет и първа година в следния състав:
Председател:Атанаска Ст. Павлова-

Стоименова
като разгледа докладваното от Атанаска Ст. Павлова-Стоименова
Административно наказателно дело № 20215240200225 по описа за 2021
година
Постъпила е жалба с вх. № 2231/05.10.2021г. от Н. Д. К., чрез адв. Д.
Семерджиева , против Решение от 23.09.2021г. взето с Протокол
№7/24.06.2021г. на Постоянната комисия за противодействие на корупцията и
отнемане на незаконно придобито имущество към Общински съвет -
Брацигово.
Излагат се доводи, че производството е по реда на чл. 59 от ЗАНН, като
наказващия орган е допуснал процесуално нарушение като не е издал АУАН
и НП.
От приложената по делото административна преписка, се установява, че
акт за установяване на административно нарушение и наказателно
постановление не са издавани.
Оспорва се решение на постоянно действащ орган, негов индивидуален
административен акт. В §2 ал. 10 от ЗПКОНПИ е предвидено , че актовете за
установяване на административни нарушения по чл.176 се съставят от органа
по избора или назначаването или от определени от него длъжностни лица, а
за кметовете на кметства – от председателя на постоянната комисия на
съответния общински съвет. Наказателните постановления се издават от
органа по избора или назначаването или от определени от него длъжностни
лица, а за кметовете на кметства – от кмета на общината. Чл. 176 от
ЗПКОНОПИ гласи , че "За нарушение на задълженията по чл. 49, ал. 1 на
виновното длъжностно лице се налага глоба от 5000 до 20 000 лв., ако
1
извършеното не съставлява престъпление", а чл. 49 ал. 1 гласи " Лицата, на
които е възложено разглеждането на сигнала, са длъжни:1. да не разкриват
самоличността на лицето, подало сигнала; 2. да не разгласяват фактите и
данните, които са им станали известни във връзка с разглеждането на
сигнала;3. да опазват поверените им писмени документи от нерегламентиран
достъп на трети лица.".
Обжалваното решение на ПКПКОНПИ не визира нарушение на чл. 49 ал. 1 от
ЗПКОНПИ. В чл. 177. ал.1 от ЗПКОНПИ е предвидено, че актовете за
установяване на нарушенията се съставят от определени от председателя на
Комисията длъжностни лица, а наказателните постановления се издават от
председателя на Комисията, като актовете за установяване на нарушение по
чл. 173 и 174 относно декларациите за несъвместимост се съставят от
овластени от органа по избора или назначаването лица. Наказателните
постановления се издават от органа по избора или назначаването. В случая
липсва издаден както АУАН, така и НП.
В обжалваното решение се сочи, че се налага санкция за недекларирано
обстоятелство, като се излагат съображения и за несъвместимост на
жалбоподателя към момента на встъпването му в длъжност, която
несъвместимост е уредена в Наредба за организацията и реда за извършване
на проверка на декларациите и за установяване конфликт на интереси .
Ето защо производството следва да се прекрати, предвид липсата на предмет.
Мотивиран от горното
ОПРЕДЕЛИ:
Прекратява административно наказателно дело № 225/2021г. по описа на РС
Пещера.
Определението подлежи на обжалване в едноседмичен срок от съобщаването
му пред Административен съд -гр. Пазарджик.
Съдия при Районен съд – Пещера: _______________________
2