Решение по дело №8034/2022 на Софийски районен съд

Номер на акта: 4363
Дата: 16 ноември 2022 г.
Съдия: Танка Петрова Цонева
Дело: 20221110208034
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 27 юни 2022 г.

Съдържание на акта


РЕШЕНИЕ
№ 4363
гр. София, 16.11.2022 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
СОФИЙСКИ РАЙОНЕН СЪД, 135 СЪСТАВ, в публично заседание на
тридесет и първи октомври през две хиляди двадесет и втора година в следния
състав:
Председател:ТАНКА П. ЦОНЕВА
при участието на секретаря ЗОРНИЦА В. АПОСТОЛОВИЧ
като разгледа докладваното от ТАНКА П. ЦОНЕВА Административно
наказателно дело № 20221110208034 по описа за 2022 година
Производството е по реда на чл. 59 и следващите от ЗАНН.
Образувано е по жалба от ********** чрез пълномощника му -адв.В. –
САК против Наказателно постановление № 633665-F645764/28.04.2022 г.,
издадено от Зам.директор на ТД на НАП – София, с което на основание чл.
53, ал.2 вр.чл.83 от ЗАНН и чл.180, ал.3 от ЗДДС на дружеството-
жалбоподател са наложени 13 (тринадесет) имуществени санкции, всяка в
размер на 200 (двеста) лева за извършени тринадесет нарушения по чл.86,
ал.1, т.2 и т.3 от ЗДДС.
В жалбата се релевират доводи, че обжалваното наказателно
постановление е незаконосъобразно и неправилно, поради което следвало да
бъде отменено от съда.
На първо място, в жалбата се сочи, че «Анди Транс 2017» ЕООД е
изпълнявало задълженията си по ЗДДС, като е издало нужните фактури и е
посочило същите в регистър „дневник за продажбите“, като е предвидило
размера на данъка при определяне на резултата в справката-декларация по
ЗДДС за процесния данъчен период. Недобросъвестно в случая било
дружеството „Ди Ейч Ел Лоджистик България“ ЕООД, което извършило
1
промени в наименованието си без да уведоми представител на «Анди Транс
2017» ЕООД.
На следващо място се акцентира на обстоятелството, че на 21.01.2022 г.
и на 03.02.2022 г. дружеството е изпратило писма до ТД на НАП, с които
уведомило, че се касае за неправилно отразени фактури, поради допуснати
технически грешки от страна на счетоводството на «Анди Транс 2017» ЕООД.
Общата сума на начисленото ДДС по конкретните доставки била 5308,40
лева, като същата била декларирана за внасяне към НАП, поради което по
никакъв начин не бил ощетен държавния бюджет.
На последно място в жалбата се излагат съображения за приложимост
на разпоредбата на чл.28 от ЗАНН за маловажност на случая, която
неправилно АНО не бил приложил.
В съдебно заседание дружеството- жалбоподател, редовно призовано, се
представлява от адв. В.. В дадения ход по същество последният пледира за
отмяна на обжалваното наказателно постановление по изложените в жалбата
съображения.
Административно-наказващият орган се представлява от юрк.Василев,
който оспорва жалбата, като моли съда да я остави без уважение, и да се
произнесе с решение, с което да потвърди издаденото НП, като правилно и
законосъобразно. Изразява становище, че тезата на жалбоподателя, че
дружеството на което са били издадени процесните фактури от страна на
«Анди Транс 2017» ЕООД е сменило наименованието си, не се подкрепяла от
събраните по делото доказателства, от които безспорно се установявало, че
«Ди Ейч Ел Експрес България»ЕООД и «Ди Ейч Ел Лоджистик
България»ЕООД са две самостоятелни дружества с различни ЕИК. Освен
това, следвало да се има предвид, че дружеството, на което първоначално са
били издадени процесните фактури, включило същите в дневника си за
покупки, което от своя страна сочело на липса на допусната техническа
грешка, тъй като получателят по фактурите е ползвал правото си на данъчен
кредит.
По –нататък юрк.Василев излага аргументи, че правилно е определен
размер на наложените имуществени санкции. Претендира присъждане на
юрисконсултско възнаграждение.
Съдът, след като служебно провери обжалваното наказателно
2
постановление, доводите на страните и събраните по делото
доказателства приема за установено от фактическа страна следното:
Нарушението, за което е реализирана административно -наказателната
отговорност на дружеството – жалбоподател е било установено при
извършена проверка по документи, възложена с резолюция № П-
22221321222229-0РП-001/30.12.2021 г. и за която е бил съставен Протокол №
П-22221321222229-073-001/01.02.2022 г.
В хода на проверката е установено, че „АНДИ ТРАНС 2017" ЕООД,
ЕИК *********, в качеството си на регистрирано и задължено по ЗДДС лице,
не е начислило ДДС в законоустановения срок за извършени от него доставки
на услуги, като не е посочило издаден от него данъчен документ - фактури в
регистър „дневник за продажбите" и не е включило размера на данъка при
определяне на резултата в справката-декларация по ЗДДС за съответния
данъчен период, а именно - данъчен период месец октомври 2021 год.
В хода на проверката, след извършен анализ на информацията,
съдържаща се в подадените от страна на проверяваното дружество в НАП -
регистър „дневник за продажбите" справки-декларации по ЗДДС, както и
след представените от страна на същото счетоводни документи било
установено, че през месец октомври 2021 г. „АНДИ ТРАНС 2017" ЕООД с
ЕИК ********* е издало фактури, както следва:
1.Фактура № **********/05.10.2021 г., с данъчна основа 145,00 лева и
посочен ДДС в размер на 29,00 лв. с получател „ДИ ЕЙЧ ЕЛ Лоджистикс
България" ЕООД с ЕИК *********. Предмет на доставката били транспортни
услуги /SOF-EF-0195203; SOF-EF-0195318; *********/.
По така издадената фактура, на основание чл. 82, ал. 1 от ЗДДС,
данъкът е изискуем от „АНДИ ТРАНС 2017" ЕООД в качеството му на
регистрирано по ЗДДС лице и същото е следвало да начисли данъка по реда
на чл. 86, ал. 1, т. 2 и т. 3 от ЗДДС, а именно - като посочи издаденият от него
данъчен документ в регистър „дневник за продажбите" за данъчен период
месец октомври 2021 г. и включи данъка в размер на 29,00 лева в справката-
декларация по ЗДДС при определяне на резултата за данъчен период месец
октомври 2021 г., дължима в компетентната за дружеството ТД на НАП
София, офис Надежда, в срок до 15.11.2021 г.
„АНДИ ТРАНС 2017" ЕООД не е начислило данъка по горепосочената
3
фактура в законоустановения срок, като фактура № **********/05.10.2021 г.
не е посочена в регистър „дневник за продажби" за данъчен период месец
октомври 2021 г. и данъка в размер 29,00 лв., не е включен при определяне на
резултата в справка-декларация по ЗДДС за данъчен период месец октомври
2021 г., видно от подадената от дружеството в ТД на НАП София, офис
Надежда, справка-декларация по ЗДДС с вх. № 22131415993/05.11.2021 г.
При извършената проверка е установено, че „АНДИ ТРАНС 2017"
ЕООД с ЕИК *********, е начислило данъка в размер 29,00 лева по
посочената доставка със закъснение, а именно в данъчен период месец
януари 2022 г., като е посочило издадената от него фактура №
**********/05.10.2021 г. с данъчна основа 145,00 лв. и ДДС в размер на 29,00
лв. в регистър „дневник за продажбите" за данъчен период месец януари 2022
г. и е включило размера на данъка при определяне на резултата в справката -
декларация за данъчен период месец януари 2022 г. с вх. №
22131428258/06.02.2022 г., подадена в компетентната за дружеството - ТД на
НАП София, офис Надежда.
2.Фактура № **********/05.10.2021 г. с данъчна основа 1516,00 лв. и
посочен ДДС в размер на 303,20 лв. с получател „ДИ ЕЙЧ ЕЛ Лоджистикс
България" ЕООД с ЕИК *********. Предмет на доставката е транспортни
услуги /седмица 37/.
По така издадената фактура, на основание чл. 82, ал. 1 от ЗДДС,
данъкът е изискуем от „АНДИ ТРАНС 2017" ЕООД в качеството му на
регистрирано по ЗДДС лице и същото е следвало да начисли данъка по реда
на чл. 86, ал. 1, т. 2 и т. 3 от ЗДДС, а именно - като посочи издаденият от него
данъчен документ в регистър „дневник за продажбите" за данъчен период
месец октомври 2021 г. и включи данъка в размер на 303,20 лева в справката-
декларация по ЗДДС при определяне на резултата за данъчен период месец
октомври 2021 г., дължима в компетентната за дружеството ТД на НАП
София, офис Надежда, в срок до 15.11.2021 г.
„АНДИ ТРАНС 2017" ЕООД не е начислило данъка по горепосочената
фактура в законоустановеният срок, като фактура № **********/05.10.2021 г.
не е посочена в регистър „дневник за продажби" за данъчен период месец
октомври 2021 г. и данъка в размер 303,20 лева не е включен при определяне
на резултата в справка-декларация по ЗДДС, за данъчен период месец
4
октомври 2021 г., видно от подадената от дружеството в ТД на НАП София,
офис Надежда, справка-декларация по ЗДДС с вх. № 22131415993/05.11.2021
г.
При извършената проверка е установено, че „АНДИ ТРАНС 2017"
ЕООД с ЕИК *********, е начислило данъка в размер 303,20 лева по
посочената доставка, със закъснение в данъчен период месец януари 2022 г.,
като е посочило издадената от него фактура № **********/05.10.2021 г. с
данъчна основа 1516,00 лв. и ДДС в размер на 303,20 лева в регистър
„дневник продажби" за данъчен период месец януари 2022 г. и е включило
размера на данъка при определяне на резултата в справката - декларация за
данъчен период месец януари 2022 г., с вх. № 22131428258/06.02.2022 г.,
подадена в компетентната за дружеството - ТД на НАП София, офис
Надежда.
3.Фактура № **********/05.10.2021 г., с данъчна основа 1181,00 лв. и
посочен ДДС в размер на 236,20 лв. с получател „ДИ ЕЙЧ ЕЛ Лоджистикс
България" ЕООД с ЕИК *********. Предмет на доставката е /транспортни
услуги -седмица 38/.
По така издадената фактура, на основание чл. 82, ал. 1 от ЗДДС,
данъкът е изискуем от „АНДИ ТРАНС 2017" ЕООД в качеството му на
регистрирано по ЗДДС лице и същото е следвало да начисли данъка по реда
на чл. 86, ал. 1, т. 2 и т. 3 от ЗДДС, а именно - като посочи издаденият от него
данъчен документ в регистър „дневник за продажбите" за данъчен период
месец октомври 2021 г. и включи данъка в размер на 236,20 лева в справката-
декларация по ЗДДС при определяне на резултата за данъчен период месец
октомври 2021 г., дължима в компетентната за дружеството ТД на НАП
София, офис Надежда, в срок до 15.11.2021 г.
„АНДИ ТРАНС 2017" ЕООД не е начислило данъка по горепосочената
фактура в законоустановеният срок, като фактура № **********/05.10.2021 г.
не е посочена в регистър „дневник за продажби" за данъчен период месец
октомври 2021 г. и данъка в размер 236,20 лева не е включен при определяне
на резултата в справка-декларация по ЗДДС, за данъчен период месец
октомври 2021 г., видно от подадената от дружеството в ТД на НАП София,
офис Надежда, справка-декларация по ЗДДС с вх. № 22131415993/05.11.2021
г.
5
При извършената проверка е установено, че „АНДИ ТРАНС 2017"
ЕООД с ЕИК *********, е начислило данъка в размер 236,20 лева по
посочената доставка, със закъснение в данъчен период месец януари 2022 г.,
като е посочило издадената от него фактура № **********/05.10.2021 г. с
данъчна основа 1181,00 лв. и ДДС в размер на 236,20 лева в регистър
„дневник продажби" за данъчен период месец януари 2022 г. и е включило
размера на данъка при определяне на резултата в справката - декларация за
данъчен период месец януари 2022 г., с вх. № 22131428258/06.02.2022 г.,
подадена в компетентната за дружеството - ТД на НАП София, офис
Надежда.
4. Фактура № **********/05.10.2021 г. с данъчна основа 1856,00 лв. и
посочен ДДС в размер на 371,20 лв. с получател „ДИ ЕЙЧ ЕЛ Лоджистикс
България" ЕООД с ЕИК *********. Предмет на доставката е /транспортни
услуги -седмица 39/.
По така издадената фактура, на основание чл. 82, ал. 1 от ЗДДС,
данъкът е изискуем от „АНДИ ТРАНС 2017" ЕООД в качеството му на
регистрирано по ЗДДС лице и същото е следвало да начисли данъка по реда
на чл. 86, ал. 1, т. 2 и т. 3 от ЗДДС, а именно - като посочи издаденият от него
данъчен документ в регистър „дневник за продажбите" за данъчен период
месец октомври 2021 г. и включи данъка в размер на 371,20 лева в справката-
декларация по ЗДДС при определяне на резултата за данъчен период месец
октомври 2021 г., дължима в компетентната за дружеството ТД на НАП
София, офис Надежда, в срок до 15.11.2021 г.
„АНДИ ТРАНС 2017" ЕООД не е начислило данъка по горепосочената
фактура в законоустановеният срок, като фактура № **********/05.10.2021
г. не е посочена в регистър „дневник за продажби" за данъчен период месец
октомври 2021 г. и данъка в размер 371,20 лева не е включен при определяне
на резултата в справка-декларация по ЗДДС, за данъчен период месец
октомври 2021 г., видно от подадената от дружеството в ТД на НАП София,
офис Надежда, справка-декларация по ЗДДС с вх. № 22131415993/05.11.2021
г.
При извършената проверка е установено, че „АНДИ ТРАНС 2017"
ЕООД с ЕИК *********, е начислило данъка в размер 371,20 лева по
посочената доставка, със закъснение в данъчен период месец януари 2022 г.,
6
като е посочило издадената от него фактура № **********/05.10.2021 г. с
данъчна основа 1856,00 лв. и ДДС в размер на 371,20 лева в регистър
„дневник продажби" за данъчен период месец януари 2022 г. и е включило
размера на данъка при определяне на резултата в справката - декларация за
данъчен период месец януари 2022 г. с вх. № 22131428258/06.02.2022 г.,
подадена в компетентната за дружеството - ТД на НАП София, офис
Надежда.
5. Фактура № **********/12.10.2021 г., с данъчна основа 1850,00 лв. и
посочен ДДС в размер на 370,00 лв. с получател „ДИ ЕЙЧ ЕЛ Лоджистикс
България" ЕООД с ЕИК *********. Предмет на доставката е /транспортни
услуги -седмица 40/.
По така издадената фактура, на основание чл. 82, ал. 1 от ЗДДС,
данъкът е изискуем от „АНДИ ТРАНС 2017" ЕООД в качеството му на
регистрирано по ЗДДС лице и същото е следвало да начисли данъка по реда
на чл. 86, ал. 1, т. 2 и т. 3 от ЗДДС, а именно - като посочи издаденият от него
данъчен документ в регистър „дневник за продажбите" за данъчен период
месец октомври 2021 г. и включи данъка в размер на 370,00 лева в справката-
декларация по ЗДДС при определяне на резултата за данъчен период месец
октомври 2021 г., дължима в компетентната за дружеството ТД на НАП
София, офис Надежда, в срок до 15.11.2021 г.
„АНДИ ТРАНС 2017" ЕООД не е начислило данъка по горепосочената
фактура в законоустановеният срок, като фактура № **********/12.10.2021 г.
не е посочена в регистър „дневник за продажби" за данъчен период месец
октомври 2021 г. и данъка в размер 370,00 лева не е включен при определяне
на резултата в справка-декларация по ЗДДС, за данъчен период месец
октомври 2021 г. видно от подадената от дружеството в ТД на НАП София,
офис Надежда, справка-декларация по ЗДДС с вх. № 22131415993/05.11.2021
г.
При извършената проверка е установено, че „АНДИ ТРАНС 2017"
ЕООД с ЕИК *********, е начислило данъка в размер 370,00 лева по
посочената доставка, със закъснение в данъчен период месец януари 2022 г.,
като е посочило издадената от него фактура № **********/12.10.2021 г. с
данъчна основа 1850,00 лв. и ДДС в размер на 370,00 лева в регистър
„дневник продажби" за данъчен период месец януари 2022 г. и е включило
7
размера на данъка при определяне на резултата в справката - декларация за
данъчен период месец януари 2022 г., с вх. № 22131428258/06.02.2022 г.,
подадена в компетентната за дружеството - ТД на НАП София, офис
Надежда.
6. Фактура № **********/19.10.2021 г. с данъчна основа 50,00 лв. и
посочен ДДС в размер на 10,00 лв. с получател „ДИ ЕЙЧ ЕЛ Лоджистикс
България" ЕООД с ЕИК *********. Предмет на доставката е транспортни
услуги /SOF-TR- 2110- 000826/.
По така издадената фактура, на основание чл. 82, ал. 1 от ЗДДС,
данъкът е изискуем от „АНДИ ТРАНС 2017" ЕООД в качеството му на
регистрирано по ЗДДС лице и същото е следвало да начисли данъка по реда
на чл. 86, ал. 1, т. 2 и т. 3 от ЗДДС, а именно - като посочи издаденият от него
данъчен документ в регистър „дневник за продажбите" за данъчен период
месец октомври 2021 г. и включи данъка в размер на 10,00 лева в справката-
декларация по ЗДДС при определяне на резултата за данъчен период месец
октомври 2021 г., дължима в компетентната за дружеството ТД на НАП
София, офис Надежда, в срок до 15.11.2021 г.
„АНДИ ТРАНС 2017" ЕООД не е начислило данъка по горепосочената
фактура в законоустановеният срок, като фактура № **********/19.10.2021 г.
не е посочена в регистър „дневник за продажби" за данъчен период месец
октомври 2021 г. и данъка в размер 10,00 лева не е включен при определяне
на резултата в справка-декларация по ЗДДС, за данъчен период месец
октомври 2021 г., видно от подадената от дружеството в ТД на НАП София,
офис Надежда, справка-декларация по ЗДДС с вх. № 22131415993/05.11.2021
г.
При извършената проверка е установено, че „АНДИ ТРАНС 2017"
ЕООД с ЕИК *********, е начислило данъка в размер 10,00 лева по
посочената доставка, със закъснение в данъчен период месец януари 2022 г.,
като е посочило издадената от него фактура № **********/19.10.2021 г. с
данъчна основа 50,00 лв. и ДДС в размер на 10,00 лева в регистър „дневник
продажби" за данъчен период месец януари 2022 г. и е включило размера на
данъка при определяне на резултата в справката - декларация за данъчен
период месец януари 2022 г., с вх. № 22131428258/06.02.2022 г., подадена в
компетентната за дружеството - ТД на НАП София, офис Надежда.
8
7.Фактура № **********/19.10.2021 г., с данъчна основа 60,00 лв. и
посочен ДДС в размер на 12 лв. с получател „ДИ ЕЙЧ ЕЛ Лоджистикс
България" ЕООД с ЕИК *********. Предмет на доставката е транспортни
услуги /SOF-TR- 0195137/.
По така издадената фактура, на основание чл. 82, ал. 1 от ЗДДС,
данъкът е изискуем от „АНДИ ТРАНС 2017" ЕООД в качеството му на
регистрирано по ЗДДС лице и същото е следвало да начисли данъка по реда
на чл. 86, ал. 1, т. 2 и т. 3 от ЗДДС, а именно - като посочи издаденият от него
данъчен документ в регистър „дневник за продажбите" за данъчен период
месец октомври 2021 г. и включи данъка в размер на 12,00 лева в справката-
декларация по ЗДДС при определяне на резултата за данъчен период месец
октомври 2021 г., дължима в компетентната за дружеството ТД на НАП
София, офис Надежда, в срок до 15.11.2021 г.
„АНДИ ТРАНС 2017" ЕООД не е начислило данъка по горепосочената
фактура в законоустановеният срок, като фактура № **********/19.10.2021 г.
не е посочена в регистър „дневник за продажби" за данъчен период месец
октомври 2021 г. и данъка в размер 12,00 лева не е включен при определяне
на резултата в справка-декларация по ЗДДС, за данъчен период месец
октомври 2021 г., видно от подадената от дружеството в ТД на НАП София,
офис Надежда, справка-декларация по ЗДДС с вх. № 22131415993/05.11.2021
г.
При извършената проверка е установено, че „АНДИ ТРАНС 2017"
ЕООД с ЕИК *********, е начислило данъка в размер 12,00 лева по
посочената доставка, със закъснение в данъчен период месец януари 2022 г.,
като е посочило издадената от него фактура N° **********/19.10.2021 г. с
данъчна основа 60,00 лв. и ДДС в размер на 12,00 лева в регистър „дневник
продажби" за данъчен период месец януари 2022 г. и е включило размера на
данъка при определяне на резултата в справката - декларация за данъчен
период месец януари 2022 г., с вх. № 22131428258/06.02.2022 г., подадена в
компетентната за дружеството - ТД на НАП София, офис Надежда.
8.Фактура № **********/21.10.2021 г., с данъчна основа 140,00 лв. и
посочен ДДС в размер на 28.00 лв. с получател „ДИ ЕЙЧ ЕЛ Лоджистикс
България" ЕООД с ЕИК *********. Предмет на доставката е /транспортни
услуги - *********: *********: SOF-TR - 0195881/.
9
По така издадената фактура, на основание чл. 82, ал. 1 от ЗДДС,
данъкът е изискуем от „АНДИ ТРАНС 2017" ЕООД в качеството му на
регистрирано по ЗДДС лице и същото е следвало да начисли данъка по реда
на чл. 86, ал. 1, т. 2 и т. 3 от ЗДДС, а именно - като посочи издаденият от него
данъчен документ в регистър „дневник за продажбите" за данъчен период
месец октомври 2021 г. и включи данъка в размер на 28,00 лева в справката-
декларация по ЗДДС при определяне на резултата за данъчен период месец
октомври 2021 г., дължима в компетентната за дружеството ТД на НАП
София, офис Надежда, в срок до 15.11.2021 г.
„АНДИ ТРАНС 2017" ЕООД не е начислило данъка по горепосочената
фактура в законоустановеният срок, като фактура № **********/21.10.2021 г.
не е посочена в регистър „дневник за продажби" за данъчен период месец
октомври 2021 г. и данъка в размер 28,00 лева не е включен при определяне
на резултата в справка-декларация по ЗДДС, за данъчен период месец
октомври 2021 г., видно от подадената от дружеството в ТД на НАП София,
офис Надежда, справка-декларация по ЗДДС с вх. № 22131415993/05.11.2021
г.
При извършената проверка е установено, че „АНДИ ТРАНС 2017"
ЕООД с ЕИК *********, е начислило данъка в размер 28,00 лева по
посочената доставка, със закъснение в данъчен период месец януари 2022 г.,
като е посочило издадената от него фактура № **********/21.10.2021 г. с
данъчна основа 140,00 лв. и ДДС в размер на 28,00 лева в регистър „дневник
продажби" за данъчен период месец януари 2022 г. и е включило размера на
данъка при определяне на резултата в справката - декларация за данъчен
период месец януари 2022 г., с вх. № 22131428258/06.02.2022 г., подадена в
компетентната за дружеството - ТД на НАП София, офис Надежда.
9.Фактура № **********/22.10.2021 г., с данъчна основа 1688,00 лв. и
посочен ДДС в размер на 337,60 лв. с получател „ДИ ЕЙЧ ЕЛ Лоджистикс
България" ЕООД с ЕИК *********. Предмет на доставката е /транспортни
услуги -седмица N° 41/.
По така издадената фактура, на основание чл. 82, ал. 1 от ЗДДС,
данъкът е изискуем от „АНДИ ТРАНС 2017" ЕООД в качеството му на
регистрирано по ЗДДС лице и същото е следвало да начисли данъка по реда
на чл. 86, ал. 1, т. 2 и т. 3 от ЗДДС, а именно - като посочи издаденият от него
10
данъчен документ в регистър „дневник за продажбите" за данъчен период
месец октомври 2021 г. и включи данъка в размер на 337,60 лева в справката-
декларация по ЗДДС при определяне на резултата за данъчен период месец
октомври 2021 г., дължима в компетентната за дружеството ТД на НАП
София, офис Надежда, в срок до 15.11.2021 г.
„АНДИ ТРАНС 2017" ЕООД не е начислило данъка по горепосочената
фактура в законоустановения срок, като фактура № **********/22.10.2021 г.
не е посочена в регистър „дневник за продажби" за данъчен период месец
октомври 2021 г. и данъка в размер 337,60 лева не е включен при определяне
на резултата в справка-декларация по ЗДДС, за данъчен период месец
октомври 2021 г., видно от подадената от дружеството в ТД на НАП София,
офис Надежда, справка-декларация по ЗДДС с вх. № 22131415993/05.11.2021
г.
При извършената проверка е установено, че „АНДИ ТРАНС 2017"
ЕООД с ЕИК *********, е начислило данъка в размер 337,60 лева по
посочената доставка, със закъснение в данъчен период месец януари 2022 г.,
като е посочило издадената от него фактура № **********/22.10.2021 г. с
данъчна основа 1688,00 лв. и ДДС в размер на 337,60 лева в регистър
„дневник продажби" за данъчен период месец януари 2022 г. и е включило
размера на данъка при определяне на резултата в справката - декларация за
данъчен период месец януари 2022 г., с вх. № 22131428258/06.02.2022 г.,
подадена в компетентната за дружеството - ТД на НАП София, офис
Надежда.
10. Фактура N° **********/25.10.2021 г. с данъчна основа 70,00 лв. и
посочен ДДС в размер на 14,00 лв. с получател „ДИ ЕЙЧ ЕЛ Лоджистикс
България" ЕООД с ЕИК *********. Предмет на доставката е транспортни
услуги /OF-TR- 2110- 001370/.
По така издадената фактура, на основание чл. 82, ал. 1 от ЗДДС,
данъкът е изискуем от „АНДИ ТРАНС 2017" ЕООД в качеството му на
регистрирано по ЗДДС лице и същото е следвало да начисли данъка по реда
на чл. 86, ал. 1, т. 2 и т. 3 от ЗДДС, а именно - като посочи издаденият от него
данъчен документ в регистър „дневник за продажбите" за данъчен период
месец октомври 2021 г. и включи данъка в размер на 14.00 лева в справката-
декларация по ЗДДС при определяне на резултата за данъчен период месец
11
октомври 2021 г., дължима в компетентната за дружеството ТД на НАП
София, офис Надежда, в срок до 15.11.2021 г.
„АНДИ ТРАНС 2017" ЕООД не е начислило данъка по горепосочената
фактура в законоустановения срок, като фактура № **********/25.10.2021 г.
не е посочена в регистър „дневник за продажби" за данъчен период месец
октомври 2021 г. и данъка в размер 14,00 лева не е включен при определяне
на резултата в справка-декларация по ЗДДС, за данъчен период месец
октомври 2021 г., видно от подадената от дружеството в ТД на НАП София,
офис Надежда, справка-декларация по ЗДДС с вх. № 22131415993/05.11.2021
г.
При извършената проверка е установено, че „АНДИ ТРАНС 2017"
ЕООД с ЕИК *********, е начислило данъка в размер 14,00 лева по
посочената доставка, със закъснение в данъчен период месец януари 2022 г.,
като е посочило издадената от него фактура № **********/25.10.2021 г. с
данъчна основа 70,00 лв. и ДДС в размер на 14,00 лева в регистър „дневник
продажби" за данъчен период месец януари 2022 г. и е включило размера на
данъка при определяне на резултата в справката - декларация за данъчен
период месец януари 2022 г., с вх. № 22131428258/06.02.2022 г., подадена в
компетентната за дружеството - ТД на НАП София, офис Надежда.
11. Фактура № **********/25.10.2021 г., с данъчна основа 95,00 лв. и
посочен ДДС в размер на 19,00 лв. с получател „ДИ ЕЙЧ ЕЛ Лоджистикс
България" ЕООД с ЕИК *********. Предмет на доставката е транспортни
услуги /SOF- EF - 0196138, *********/.
По така издадената фактура, на основание чл. 82, ал. 1 от ЗДДС,
данъкът е изискуем от „АНДИ ТРАНС 2017" ЕООД в качеството му на
регистрирано по ЗДДС лице и същото е следвало да начисли данъка по реда
на чл. 86, ал. 1, т. 2 и т. 3 от ЗДДС, а именно - като посочи издаденият от него
данъчен документ в регистър „дневник за продажбите" за данъчен период
месец октомври 2021 г. и включи данъка в размер на 19.00 лева в справката-
декларация по ЗДДС при определяне на резултата за данъчен период месец
октомври 2021 г., дължима в компетентната за дружеството ТД на НАП
София, офис Надежда, в срок до 15.11.2021 г.
„АНДИ ТРАНС 2017" ЕООД не е начислило данъка по горепосочената
фактура в законоустановения срок, като фактура № **********/25.10.2021 г.
12
не е посочена в регистър „дневник за продажби" за данъчен период месец
октомври 2021 г. и данъка в размер 19,00 лева не е включен при определяне
на резултата в справка-декларация по ЗДДС, за данъчен период месец
октомври 2021 г., видно от подадената от дружеството в ТД на НАП София,
офис Надежда, справка-декларация по ЗДДС с вх. № 22131415993/05.11.2021
г.
При извършената проверка е установено, че „АНДИ ТРАНС 2017"
ЕООД с ЕИК *********, е начислило данъка в размер 19,00 лева по
посочената доставка, със закъснение в данъчен период месец януари 2022 г.,
като е посочило издадената от него фактура № **********/25.10.2021 г. с
данъчна основа 95,00 лв. и ДДС в размер на 19,00 лева в регистър „дневник
продажби" за данъчен период месец януари 2022 г. и е включило размера на
данъка при определяне на резултата в справката - декларация за данъчен
период месец януари 2022 г., с вх. № 22131428258/06.02.2022 г., подадена в
компетентната за дружеството - ТД на НАП София, офис Надежда.
12. Фактура № **********/26.10.2021 г., с данъчна основа 50,00 лв. и
посочен ДДС в размер на 10,00 лв. с получател „ДИ ЕЙЧ ЕЛ Лоджистикс
България" ЕООД с ЕИК *********. Предмет на доставката е транспортни
услуги /SOF- EF - 0196079/.
По така издадената фактура, на основание чл. 82, ал. 1 от ЗДДС,
данъкът е изискуем от „АНДИ ТРАНС 2017" ЕООД в качеството му на
регистрирано по ЗДДС лице и същото е следвало да начисли данъка по реда
на чл. 86, ал. 1, т. 2 и т. 3 от ЗДДС, а именно - като посочи издаденият от него
данъчен документ в регистър „дневник за продажбите" за данъчен период
месец октомври 2021 г. и включи данъка в размер на 10.00 лева в справката-
декларация по ЗДДС при определяне на резултата за данъчен период месец
октомври 2021 г., дължима в компетентната за дружеството ТД на НАП
София, офис Надежда, в срок до 15.11.2021 г.
„АНДИ ТРАНС 2017" ЕООД не е начислило данъка по горепосочената
фактура в законоустановения срок, като фактура № **********/26.10.2021 г.
не е посочена в регистър „дневник за продажби" за данъчен период месец
октомври 2021 г. и данъка в размер 10,00 лева не е включен при определяне
на резултата в справка-декларация по ЗДДС, за данъчен период месец
октомври 2021 г., видно от подадената от дружеството в ТД на НАП София,
13
офис Надежда, справка-декларация по ЗДДС с вх. № 22131415993/05.11.2021
г.
При извършената проверка е установено, че „АНДИ ТРАНС 2017"
ЕООД с ЕИК *********, е начислило данъка в размер 10,00 лева по
посочената доставка, със закъснение в данъчен период месец януари 2022 г.,
като е посочило издадената от него фактура № **********/26.10.2021 г. с
данъчна основа 50,00 лв. и ДДС в размер на 10,00 лева в регистър „дневник
продажби" за данъчен период месец януари 2022 г. и е включило размера на
данъка при определяне на резултата в справката - декларация за данъчен
период месец януари 2022 г., с вх. № 22131428258/06.02.2022 г., подадена в
компетентната за дружеството - ТД на НАП София, офис Надежда.
13. Фактура № **********/28.10.2021 г., с данъчна основа 1159,00 лв. и
посочен ДДС в размер на 231,80 лв. с получател „ДИ ЕЙЧ ЕЛ Лоджистикс
България" ЕООД с ЕИК *********. Предмет на доставката е /транспортни
услуги -седмица 42/.
По така издадената фактура, на основание чл. 82, ал. 1 от ЗДДС,
данъкът е изискуем от „АНДИ ТРАНС 2017" ЕООД в качеството му на
регистрирано по ЗДДС лице и същото е следвало да начисли данъка по реда
на чл. 86, ал. 1, т. 2 и т. 3 от ЗДДС, а именно - като посочи издаденият от него
данъчен документ в регистър „дневник за продажбите" за данъчен период
месец октомври 2021 г. и включи данъка в размер на 231.80 лева в справката-
декларация по ЗДДС при определяне на резултата за данъчен период месец
октомври 2021 г., дължима в компетентната за дружеството ТД на НАП
София, офис Надежда, в срок до 15.11.2021 г.
„АНДИ ТРАНС 2017" ЕООД не е начислило данъка по горепосочената
фактура в законоустановения срок, като фактура № **********/28.10.2021 г.
не е посочена в регистър „дневник за продажби" за данъчен период месец
октомври 2021 г. и данъка в размер 231,80 лева не е включен при определяне
на резултата в справка-декларация по ЗДДС, за данъчен период месец
октомври 2021 г., видно от подадената от дружеството в ТД на НАП София,
офис Надежда, справка-декларация по ЗДДС с вх. № 22131415993/05.11.2021
г.
При извършената проверка е установено, че „АНДИ ТРАНС 2017"
ЕООД с ЕИК *********, е начислило данъка в размер 10,00 лева по
14
посочената доставка, със закъснение в данъчен период месец януари 2022 г.,
като е посочило издадената от него фактура № **********/28.10.2021 г. с
данъчна основа 1159,00 лв. и ДДС в размер на 231,80 лева в регистър
„дневник продажби" за данъчен период месец януари 2022 г. и е включило
размера на данъка при определяне на резултата в справката - декларация за
данъчен период месец януари 2022 г., с вх. № 22131428258/06.02.2022 г.,
подадена в компетентната за дружеството - ТД на НАП София, офис
Надежда.
Неизпълнението на посочените задължения за начисляване на ДДС се
реализира чрез неподаване на справка-декларация за ДДС за съответния
данъчен период, поради което най-ранната дата на извършване на
нарушенията съвпада с изтичането на крайния срок за подаване на справка-
декларация за данъчен период месец октомври 2021 г. Ето защо, контролните
органи приели, че така констатираните нарушения са извършени на
16.11.2021 г., а мястото на извършване на същите било ТД на НАП София,
офис Надежда - компетентна териториална дирекция за „АНДИ ТРАНС 2017"
ЕООД, относно подаване на справка-декларация за ДДС.
Във връзка с така констатираните нарушения на 15.03.2022 г. св.А. –
старши инспектор по приходите в ТД на НАП - София в присъствието на
управителя на „АНДИ ТРАНС 2017" ЕООД съставил срещу дружеството
АУАН № F645764, за извършени в гр.София на 16.11.2021 г. тринадесет
броя нарушения по чл.86, ал.1, т.2 и т.3 от ЗДДС.
Актът бил предявен и връчен на управителя на дружеството –
жалбоподател г-н Адриан Христов, който след като се запознал със
съдържанието му, го подписал без възражения.
В срока по чл. 44, ал.1 от ЗАНН също не е било депозирано писмено
възражение срещу така съставения АУАН.
Въз основа на АУАН е издадено обжалваното в настоящото съдебно
производство НП, с което при идентичност на описанието на нарушенията и
правната им квалификация, дружеството е санкционирано на основание
чл.180, ал.3 от ЗДДС с налагане на 13 (тринадесет) имуществени санкции,
всяка в размер на 200 (двеста) лева за извършените тринадесет нарушения по
чл.86, ал.1, т.2 и т.3 от ЗДДС.
Наказателното постановление било връчено срещу подпис на
15
управителя на дружеството- жалбоподател на 16.06.2022 г.
Изложената фактическа обстановка съдът приема за безспорно
установена от писмените доказателства, приобщени по реда на чл. 283 от
НПК вр.чл.84 от ЗАНН –резолюция за извършване на проверка № П-
22221321222229-0РП-001/30.12.2021 г., Протокол № П-22221321222229-073-
001/01.02.2022 г., АУАН № F645764/15.03.2022 г., справка –декларация за
данък върху добавената стойност, фактури, Заповед № 667/30.09.2021 г. на
Изпълнителен директор на НАП, пълномощно № ПД -04-29/31.01.2022 г.,
Заповед № ЗЦУ-1149/25.08.2020 г. на Изпълнителен директор на НАП; както
и от гласните доказателствени средства.
Съдът кредитира изцяло показанията на свидетеля Томанов, участвал в
извършването на проверката и съставил АУАН, възприемайки ги като
обективни, логични и безпротиворечиви, намиращи подкрепа в събраните по
делото писмени доказателства. В случая следва да се отбележи, че между
страните липсва спор относно правнорелевантните факти, като спорът е
единствено относно приложимото право.
Въз основа на така възприетата фактическа обстановка, съдът
прави следните правни изводи:
Жалбата е процесуално допустима, тъй като е подадена в срока по чл. 59,
ал. 2 от ЗАНН от процесуално легитимирано лице и е насочена срещу
административно-наказателен акт, подлежащ на въззивен съдебен контрол.
Съгласно разпоредбата на чл. 63, ал.1 от ЗАНН в това производство
районният съд следва да извърши цялостна проверка на законността на
обжалваното НП, т.е. дали правилно е приложен както процесуалния, така и
материалния закон, независимо от основанията, посочени от жалбоподателя –
арг. от чл. 314, ал.1 от НПК, вр. чл. 84 от ЗАНН.
В изпълнение на това свое правомощие съдът констатира, че съставеният
АУАН и оспорваното наказателно постановление са издадени от длъжностни
лица, в пределите на тяхната материална и териториална компетентност.
Спазена е предвидената от закона писмена форма и задължителни реквизити,
както при съставяне на АУАН, така и при издаване на атакуваното НП.
Описаната в АУАН фактология съответства изцяло на тази, обективирана в
НП и отговаря на дадената от административно-наказващия орган правна
квалификация на деянията. Спазени са и давностните срокове, визирани в
16
разпоредбата на чл. 34, ал. 1 и ал. 3 ЗАНН. Налице е редовна процедура по
връчването на АУАН и НП на жалбоподателя.
Предвид изложеното, съдът намира, че при съставяне на АУАН и
издаване на НП не са допуснати нарушения на процесуалните правила от
категорията на съществените, които да правят административно –
наказателното обвинение неясно и да ограничават правото на защита на
санкционираното лице, и които да са самостоятелно основание за отмяна на
обжалвания санкционен акт.
По същество на нарушението съдът намира следното:
Разпоредбата на чл. 86, ал. 1, т. 2 и т. 3 от ЗДДС предвижда, че
регистрирано лице, за което данъкът е станал изискуем, е длъжно да го
начисли, като: включи размера на данъка при определяне на резултата за
съответния данъчен период в справка декларацията по чл. 125 за този данъчен
период и посочи данъчния документ в дневника за продажбите за съответния
данъчен период. Съгласно чл. 86, ал. 2 от ЗДДС, данъкът е дължим от
регистрираното лице за данъчния период, през който е издаден данъчният
документ, а данъчните документи в случая са процесните 13 броя фактури.
От доказателствата по делото категорично се установи, че на 05.10.2021 г.
дружеството-жалбоподател е издало процесните фактури с предмет на
доставката "транспортни услуги", с посочени съответно данъчни основи и
ДДС, както и конкретен получател, като е издало данъчен документ, в който
е посочило данъка на отделен ред, но не е изпълнило задълженията си да
включи размера на данъка при определяне на резултата за съответния
данъчен период в справка-декларацията по чл. 125 за този данъчен период и
да посочи данъчния документ в дневника за продажбите за съответния
данъчен период. Съгласно чл. 125, ал. 5 от ЗДДС, тези задължения е трябвало
да бъдат изпълнени до 14-о число включително на месеца, следващ данъчния
период, за който се отнасят, тоест до 14.11.2021 г. включително, понеже
данъчният период е бил месец октомври 2021 г. Следователно нарушенията
са извършени на 16.11.2021 г. Посочените задължения са били изпълнени
едва през данъчен период месец януари 2022 г. и съответно размерът на
данъка е бил включен при определяне на резултата в справката-декларация за
ДДС за месец януари 2022 г.
Ето защо, настоящият съдебен състав приема, че от обективна страна е
17
била нарушена разпоредбата на чл. 86, ал. 1, т. 2 и т. 3 от ЗДДС, понеже
посочените в нея задължения не са били изпълнени в законоустановения
срок. Тези обстоятелства се установяват както от показанията на свидетеля –
актосъставител Томанов, така и от приложените по делото писмени
доказателства.
Отговорността на юридическите лица е обективна и безвиновна, поради
което не е необходимо да бъде изследван въпросът за субективната
съставомерност на нарушението. Достатъчно е единствено да е налице
нарушение от обективна страна. Без значение са също така причините и
мотивите довели до извършване на нарушението, тъй като те също спадат към
субективната страна на деянието. Нарушението е извършено чрез бездействие
на служителите на дружеството, но същото е следвало така да организира
дейността си, че да не допуска нарушения на ЗДДС. В тази връзка са
неоснователни възраженията на жалбоподателя, че в случая се касаело за
техническа грешка, допусната от счетоводството на дружеството, тъй като се
отнасят към причините за извършване на нарушението, които са част от
субективната страна и в случая са ирелевантни.
Нарушенията са подробно и пълно описани, правилно квалифицирани и
законосъобразно съотнесени към санкционната разпоредба на чл. 180, ал. 3 от
ЗДДС, предвиждаща, че при нарушение по чл. 180, ал. 1, когато
регистрираното лице е начислило данъка в срок до 6 месеца от края на
месеца, в който данъкът е следвало да бъде начислен, глобата, съответно
имуществената санкция, е в размер 5 на сто от данъка, но не по-малко от 200
лв., а при повторно нарушение – не по-малко от 400 лв. Съгласно чл. 180, ал.
1 от ЗДДС регистрирано лице, което, като е длъжно, не начисли данък в
предвидените в този закон срокове, се наказва с глоба - за физическите лица,
които не са търговци, или имуществена санкция - за юридическите лица и
едноличните търговци, в размер на неначисления данък, но не помалко от 500
лв.
Тъй като регистрираното лице е начислило данъка в срок до 6 месеца от
края на месеца, в който данъкът е следвало да бъде начислен, като 5% от
данъка са по-малко от 200 лева, то административнонаказващият орган
правилно е наложил санкциите по привилегирования състав на чл. 180, ал. 3
от ЗДДС в минималния законоустановен размер от 200 лева.
18
Наложените имуществени санкции са във фиксиран размер, поради което
и съдът не следва да обсъжда въпроса за ревизиране размера на наказанието.
На последно място, следва да се отбележи, че съдът не споделя тезата на
жалбоподателя за маловажен случай по смисъла на чл. 28 от ЗАНН, тъй като
все пак трябва да бъде отчетен срокът на закъснение на изпълнение на
задълженията.
В конкретиката на настоящия казус, предвид обстоятелството, че
нарушението по чл. 86, ал. 1, т. 2 и т. 3 от ЗДДС е формално такова, на
простото извършване, се явяват ирелевантни съображенията за липсата на
настъпили вредни последици, поради факта, че законодателят не е предвидил
в състава на нарушението настъпването на такива. Така констатираните
нарушения не разкриват по-ниска от типичната степен на обществена
опасност от нарушенията от този вид, поради което и не може да намери
приложение хипотезата на маловажен случай на административно нарушение.
По изложените съображения съдът намира, че обжалваното наказателно
постановление е законосъобразно и следва да бъде потвърдено.
При този изход на спора и с оглед направеното искане от процесуалния
представител на административно-наказващия орган за присъждане на
юрисконсултско възнаграждение, съдът намира същото за основателно.
Съгласно чл. 63д, ал. 4 от ЗАНН, в полза на учреждението или организацията,
чийто орган е издал акта по чл. 58д, се присъжда и възнаграждение в размер,
определен от съда, ако те са били защитавани от юрисконсулт или друг
служител с юридическо образование. Размерът на присъденото
възнаграждение не може да надхвърля максималния размер за съответния вид
дело, определен по реда на чл. 37 от Закона за правната помощ. На
основание чл. 27е от Наредбата за заплащането на правната помощ,
възнаграждението за защита в производства по Закона за административните
нарушения и наказания е от 80 до 150 лв. Съдът намира, че следва да се
присъди такова в минимален размер, а именно 80 лева, тъй като делото не се
отличава с правна и фактическа сложност, беше проведено само едно открито
съдебно заседание и беше разпитан един свидетел.
Мотивиран от горното и на основание чл. 63, ал. 2, т. 5 и чл. 63д, ал. 4 от
ЗАНН съдът,
19
РЕШИ:
ПОТВЪРЖДАВА Наказателно постановление №
633665-F645764/28.04.2022 г., издадено от Зам.директор на ТД на НАП –
София, с което на основание чл. 53, ал.2 вр.чл.83 от ЗАНН и чл.180, ал.3 от
ЗДДС на «Анди Транс 2017» ЕООД, ЕИК******** са наложени 13
(тринадесет) имуществени санкции, всяка в размер на 200 (двеста) лева за
извършени тринадесет нарушения по чл.86, ал.1, т.2 и т.3 от ЗДДС.
ОСЪЖДА «Анди Транс 2017» ЕООД, ЕИК ********* да заплати на
Териториална дирекция на Национална агенция за приходите - София (ТД на
НАП-София) сумата от 80 /осемдесет/ лева, представляваща юрисконсултско
възнаграждение.

РЕШЕНИЕТО подлежи на обжалване с касационна жалба пред
Административен съд София – град, в 14-дневен срок от съобщението за
изготвянето му до страните.
Съдия при Софийски районен съд: _______________________
20