Решение по дело №407/2020 на Административен съд - Сливен

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 18 януари 2021 г. (в сила от 23 юли 2021 г.)
Съдия: Галя Петкова Иванова
Дело: 20207220700407
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 6 ноември 2020 г.

Съдържание на акта Свали акта

Р   Е   Ш   Е   Н   И   Е

 

№ 1

 

гр. Сливен, 18. 01. 2021 г.

 

В   ИМЕТО   НА   НАРОДА

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – СЛИВЕН, в публично заседание на седми  януари,  две  хиляди  двадесет  и  първа  година,  в  състав:

             

                                   АДМИНИСТРАТИВЕН  СЪДИЯ:  ГАЛЯ  ИВАНОВА

 

При участието на секретаря Николинка Йорданова и на прокурора Христо Куков, като разгледа докладваното от административния съдия административно дело № 407 по описа на съда за 2020 година, за да се произнесе, съобрази следното:

 

Производството е по реда на чл. 156 и сл. от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс /ДОПК/.

Образувано е по жалба, подадена от „Корект 2011“ ЕООД с ЕИК: *********, със седалище и адрес на управление: г. С., у. „П. К.“ бл. ***, вх. ***, ет. ***, ап. ***, представлявано от у. Т.Н.В., против Ревизионен акт № Р-02002018007677-091-001 от 22.08.2019 г., издаден от органи по приходите при Териториална дирекция /ТД/ на Национална агенция за приходите /НАП/ – Бургас, в следните части: в частта, в която е установено задължение за корпоративен данък /КД/ по Закона за корпоративното подоходно облагане /ЗКПО/ за периода от 01.01.2017 г. до 31.12.2017 г. в размер на 469,40 лева главница и 67,31 лева лихва; и в частта, в която е установено задължение за данък върху добавената стойност /ДДС/ по Закона за данък върху добавената стойност /ЗДДС/ за периода от 01.10.2017 г. до 30.06.2018 г. в размер на 143 273,81 лева главница и 19 009,84 лева лихва, в които части е потвърден с Решение № 199 от 08.11.2019 г. на Директора на Дирекция „Обжалване и данъчно-осигурителна практика“ Бургас при Централно управление /ЦУ/ на Национална агенция за приходите /НАП/.

 В жалбата си жалбоподателят твърди, че обжалваният ревизионен акт /РА/ е незаконосъобразен. Счита, че: за периода от 01.01.2017 г. до 31.12.2017 г. е закупил стоки на дребно – орехови ядки и лешник, срещу представени от продавачите фактури и издадени фискални бонове, като е установено, че закупените стоки са получени от жалбоподателя; всички закупени стоки са транспортирани до Г.; за част от извършените продажби на клиенти в Г., въпреки представените транспортни документи, органът по приходите е приел, че същите не са доставени на клиентите, и е начислил ДДС, с което жалбоподателят не е съгласен. Моли обжалваният РА да бъде отменен.

По подадената жалба първоначално е образувано адм. дело № 537 / 2019 г. по описа на Административен съд – Сливен. По делото е постановено Решение № 107 от 25.06.2020 г., с което РА е отменен в частта, в която са определени задължения по ЗКПО за периода от 01.01.2017 г. до 31.12.2017 г. в размер на 469,40 лева главница и 67,31 лева лихва, и в частта за задълженията по ЗДДС за периода от 01.10.2017 г. до 30.06.2018 г. в  размер на 143 273,81 лева главница и 19 009,84 лихва; отхвърлена е жалбата на „Корект 2011“ ЕООД против РА в частта, в която са определени задължения по ЗКПО за периода от 01.01.2017 г. до 31.12.2017 г. в размер на 17 336,51 лева главница и 2 441,56 лева лихва и за установения резултат по ЗДДС за м. 02.2018 г., м. 05.2018 г. и м. 06.2018 г. в размер на 7 038,60 лева главница и 758,17 лева лихва; осъдена е Дирекция „Обжалване и данъчно-осигурителна практика“ при ЦУ на НАП да заплати на адв. С.Р. сумата от 4 565 лева, представляваща адвокатско възнаграждение; осъдена е Дирекция „Обжалване и данъчно-осигурителна практика“ при ЦУ на НАП да заплати на „Корект 2011“ ЕООД деловодни разноски в размер на 530 лева; и е осъдено „Корект 2011“ ЕООД да заплати на Дирекция „Обжалване и данъчно-осигурителна практика“ при ЦУ на НАП, юрисконсултско възнаграждение в размер на 773 лева.

Горепосоченото първоинстанционното решение в частта, в която е отхвърлена жалбата на „Корект 2011“ ЕООД против РА, като необжалвано е влязло в сила.

Горепосоченото първоинстанционното решение в отменителната му част е обжалвано с касационна жалба от Директора на Дирекция „Обжалване и данъчно-осигурителна практика“ – Бургас. С Решение № 13563 от 03.11.2020 г., постановено по адм. дело № 7780 / 2020 г. по описа на Върховен административен съд на Република България – Първо отделение, решението на първоинстанционния съд е отменено в частта, в която е отменен РА в частта, в която са определени задължения по ЗКПО за периода от 01.01.2017 г. до 31.12.2017 г. в размер на 469,40 лева главница и 67,31 лева лихви, както и за задълженията по ЗДДС за периода от 01.10.2017 г. до 30.06.2018 г. в размер на 143 273,81 лева главница и 19 009,84 лева лихви, както и в осъдителната му част, в която Дирекция „Обжалване и данъчно-осигурителна практика“ – Бургас, е осъдена да заплати на адв. С.Р. адвокатско възнаграждение в размер на 4 565 лева, както и да заплати на „Корект 2011“ ЕООД разноски по делото в размер на 530 лева, и делото е върнато в тази му част за ново разглеждане от друг състав на същия съд с указания, след обсъждане на събраните по делото доказателства и доводите на страните, да се направят изводи дали процесните фактури отразяват реално извършени вътреобщностни доставки /ВОД/, и произнасяне по разноските за водене на делото във Върховния административен съд. Върнатото за ново разглеждане дело е образувано под нов номер – 407 / 2020 г. по описа на Административен съд – Сливен.

            В съдебно заседание жалбоподателят, редовно призован, се  представлява от упълномощен процесуален представител, който поддържа жалбата, моли да бъде уважена, претендира присъждане на разноски по чл. 38 от Закона за адвокатурата /ЗА/. Счита, че всички доставки през процесните периоди имат своята икономическа обоснованост. Представя списък на разноските.

Ответникът по жалбата – Директора на Дирекция „Обжалване и данъчно-осигурителна практика“ Бургас при ЦУ на НАП, редовно призован, се представлява в съдебно заседание от упълномощен процесуален представител, който оспорва жалбата, моли да бъде отхвърлена като неоснователна, поддържа съображенията, изложени в предходното разглеждане на делото, претендира присъждане на юрисконсултско възнаграждение.

Представителят на Окръжна прокуратура – Сливен, встъпила в образуваното съдебно производство, дава заключение за неоснователност на жалбата.

Административният съд, след като обсъди и прецени наведените в жалбата доводи, становищата на страните и събраните по делото относими към спора доказателства, приема за установено от фактическа и правна страна следното:

На „Корект 2011“ ЕООД е извършена ревизия по видове задължения: КД и ДДС, като предмет на настоящото съдебно производство е ревизията за периодите, както следва: КД по ЗКПО за периода от 01.01.2017 г. до 31.12.2017 г. и ДДС по ЗДДС за периода от 01.10.2017 г. до 30.06.2018 г.

Извършената на „Корект 2011“ ЕООД ревизия е възложена със Заповед за възлагане на ревизия /ЗВР/ № Р-02002018007677-020-001 от 11.12.2018 г., изменена със Заповед за изменение /ЗИ/ на ЗВР № Р-02002018007677-020-002 от 21.06.2019 г., и двете издадени от Началника на Сектор при ТД на НАП Бургас. ЗВР и ЗИ на ЗВР са подписани с електронен подпис. С горепосочената ЗВР е възложено ревизията да бъде извършена от К. Г. А.- г. и. по п. /р. на ревизията/, и Р. К. К. – с. и. по п. ЗВР е връчена на „Корект 2011“ ЕООД на 12.12.2018 г. по електронен път. Заповедта за изменение на ЗВР, с която срокът за извършване на ревизията е продължен до 24.07.2019 г., е връчена на „Корект 2011“ ЕООД на 25.06.2019 г. по електронен път.

Възложената ревизия е извършена от определените с горепосочената ЗВР ревизиращи органи по приходите и от същите е съставен, на основание чл. 117 от ДОПК, Ревизионен доклад /РД/ № Р-02002018007677-092-001 от 07.08.2019 г., с който въз основа на установените при ревизията факти и обстоятелства, и в резултат на извършените действия и направените констатации и изводи, е предложено да бъдат установени размери на задълженията по видове, периоди и лихви за просрочие към тях, изчислени към 07.08.2019 г. РД е подписан с електронни подписи от неговите съставители. РД е връчен на „Корект 2011“ ЕООД на 07.08.2019 г. по електронен път.

Ревизията е завършила с издаването на Ревизионен акт № Р-02002018007677-091-001 от 22.08.2019 г., на основание чл. 119, ал. 2 от ДОПК. РА е издаден от: Д. И. В. на длъжност Н. с., в качеството на в. ревизията, и К. Г. А. на длъжност г. и. по п., в качеството на р. на ревизията. РА е подписан с електронни подписи от издателите си. РА е връчен на „Корект 2011“ ЕООД на 26.08.2019 г. по електронен път. С РА са установени задължения на „Корект 2011“ ЕООД по ЗКПО, по ЗДДС и за лихви.

РА е обжалван от „Корект 2011“ ЕООД по административен ред. С Решение № 199 от 08.11.2019 г. на Директора на Дирекция „Обжалване и данъчно-осигурителна практика“ Бургас при ЦУ на НАП, обжалваният РА в частта, която е предмет на разглеждане в настоящото производство, е потвърден.

С РА в частта, която е предмет на разглеждане в настоящото производство, са установени следните задължения на „Корект 2011“ ЕООД по видове и периоди и лихвите за просрочие към тях, изчислени към 22.08.2019 г.: 1. КД по ЗКПО за периода от 01.01.2017 г. до 31.12.2017 г. в размер на 469,40 лева главница и 67,31 лева лихва; и 2. ДДС по ЗДДС за периода от 01.10.2017 г. до 30.06.2018 г. в размер на 143 273,81 лева главница и 19 009,84 лева лихва. Общият размер на процесните установени с РА задължения е 162 820,36 лева, от които главница 143 743,21 лева и лихва 19 077,15 лева.

От органите по приходите е посочено, че през ревизирания период „Корект 2011“ ЕООД е извършвало търговска дейност с плодове, зеленчуци и ядки.

Относно установените задължения по ЗКПО, е констатирано, че от ревизираното лице е издадена фактура с № 134 от 20.12.2017 г. на „Z. Z.” с VIN номер EL********* с предмет на доставка орехова ядка - 1 200 кг, ед. цена - 2 евро и стойност 2 400 евро /4 693,99 лева/, която фактура не е осчетоводена и не е отчетен приход по нея, като стоките са получени от г. фирма на нейния адрес в С., транспортирани са от България с камион на г. фирма с Рег. № *******, а плащането е осъществено в брой. Във връзка с тези констатации и съгласно на чл. 78 от ЗКПО, от органа по приходите е коригиран счетоводният финансов резултат на ревизираното дружество със сумата на прихода в размер на 4 693,99 лева, който е следвало да бъде отчетен през текущата година, съгласно изискванията на ЗКПО, но не е отчетен от задълженото лице. Определен е допълнително дължим КД в размер на 469,40 лева.

Относно установените задължения по ЗДДС, е констатирано, че през ревизирания период от „Корект 2011“ ЕООД са декларирани ВОД на лица, регистрирани в друга държава членка – Р. Г. След извършени проверки, от органа по приходите е счетено, че: част от представените от ревизираното дружество фактури и товарителници са непълни, неточни, с невярно съдържание, съставени единствено за целите на данъчен контрол; същите не отразяват действителното движение на стоки; заведеното счетоводство не дава пълно, ясно и точно представяне на стопанските операции, извършвани от предприятието; голяма част от представените товарителници не съдържат подписи на лицата, получатели на стоки; всички товарителници– CMR, не съдържат място и дата на получаване на стоките; в част от товарителниците е вписан друг регистрационен номер на МПС - различен от този на МПС, притежавано от клиента „Z. Z.”; от „Корект 2011“ ЕООД не са представени първични счетоводни документи за получени плащания за по-голямата част от фактурите. Посочено е, че съгласно данни от информационната система на МВР за задграничните пътувания, вписаните в CMR регистрационни номера и водачи на МПС, транспортирали процесните стоки от България до Г., не са напускали територията на страната на датите на извършване на доставките, а при извършени проверки чрез обмен на информация, от г. контрагенти не са потвърдени придобивания по голяма част от инвойс фактурите, вписани в дневниците за продажби на ревизираното дружество. Във връзка с тези констатации, от органа по приходите е прието, че с процесните фактури не е осъществен ВОД, тъй като не е доказано реалното движение и получаване на стоки от България в Г. Счетено е, че не са изпълнени изискванията по чл. 45 от ППЗДДС, което води до третирането на доставките по спорните фактури като такива с място на изпълнение на територията на страната и облагането им с приложимата, съгласно чл. 66, ал. 1, т. 1 от ЗДДС ставка - 20 %. Прието е, че на основание чл. 6, ал. 1 и чл. 17, ал. 2 от ЗДДС, доставките са облагаеми по смисъла на чл. 12, ал. 1 от ЗДДС и е доначислен 143 273,81 лева ДДС за периода от 01.10.2017 г. до 30.06.2018 г.

С РА са начислени и лихви за просрочие до датата на издаване на РА, на основание чл. 175 от ДОПК.

При административното обжалване на РА в горепосочената част, от решаващия орган е счетено, че жалбата е неоснователна и РА е потвърден като законосъобразен в тази част.  

Жалбата е допустима. Подадена е в предвидения в чл. 156, ал. 1 от ДОПК                          преклузивен срок, от надлежна страна, при наличие на правен интерес и след изчерпване на процедурата по обжалване на РА по административен ред.

Разгледана по същество, жалбата е неоснователна.

Съгласно чл. 160, ал. 2 от ДОПК, съдът преценява законосъобразността и обосноваността на ревизионния акт, като преценява дали е издаден от компетентен орган и в съответната форма, спазени ли са процесуалните и материалноправните разпоредби по издаването му.

Обжалваният РА е издаден от компетентни органи. Издателите на РА са оправомощени органи и са в съответствие с разпоредбата на чл. 119, ал. 2 от ДОПК. Същите са имали валидни квалифицирани електронни подписи към датата на издаване на РА и РА е подписан от лицата, които са посочени като негови издатели. РА е издаден в писмена форма и има изискуемото от чл. 120, ал. 1 от ДОПК съдържание. В съответствие с чл. 120, ал. 2 от ДОПК, неразделна част от РА е съставеният, на основание чл. 117 от ДОПК, РД. При издаване на РА не са допуснати съществени нарушения на процесуалноправните разпоредби на ДОПК. Ревизионното производство е образувано със заповед за възлагане на ревизия и е приключило в указаните от ДОПК срокове. Издателите на ЗВР, на ЗИ на ЗВР и на РД са имали валидни квалифицирани електронни подписи към датата на издаване на съответния документ и изброените ЗВР, ЗИ на ЗВР и РД са подписани с квалифициран електронен подпис от лицата, които са посочени.  

Относно спазването на материалноправните разпоредби при издаването на РА, съдът счита следното:

Спорът между страните е относно следните обстоятелства: констатациите на ревизиращия екип за неотчетен приход по издадена от ревизираното лице фактура с № 134 от 20.12.2017 г. на „Z. Z.” с VIN номер EL*********; и констатациите на ревизиращия екип, че с представените от ревизираното дружество фактури, издадени в периода от 01.10.2017 г. до 30.06.2018 г., не са осъществени вътреобщностни доставки и по отношение на доставките по тези фактури не са изпълнени изискванията по чл. 45 от ППЗДДС.

Относно констатациите на органите по приходите за неотчетен приход по издадена от ревизираното лице фактура с № 134 от 20.12.2017 г. на „Z. Z.” с VIN номер EL*********, съдът приема за установено следното:

От събраните в ревизионното производство документи е установено, че в хода на ревизията е извършен обмен на информация по чл. 7 от Регламент (ЕС) № 904/2010 на Съвета от 7 октомври 2010 г. относно административното сътрудничество и борбата с измамите в областта на данъка върху добавената стойност. На отправеното запитване е получен отговор от данъчната администрация в Г., че от „Корект 2011“ ЕООД е издадена фактура № 134 от 20.12.2017 г. с получател „Z. Z.” с VIN номер EL*********, с предмет на доставка орехова ядка - 1 200 кг, ед. цена - 2 евро и стойност 2 400 евро /4 693,99 лева/, приложена към отговора. При извършените процесуални действия е установено, че г. предприемач е декларирал, че през 2017 г. е осъществявал ВОП от „Корект 2011“ ЕООД, като стоките /орехи и шам- фъстъци/ е получил на адреса си в С., транспортирани от България с камион на г. фирма с Рег. № *******, а плащането е осъществено в брой, както и е декларирал в представените на г. данъчни органи СД по ДДС и обобщените/бел. VIES/декларации сумата от 2400 евро за периода от 01.12.2017 г. до 31.12.2017 г. с приложена инвойс фактура № 134 от 20.12.2017 г. - покупка на орехова ядка 1200 кг, издадена от „Корект 2011“ ЕООД. От ревизиращия екип е констатирано, че фактурата не е включена в счетоводството на дружеството и приходът не е отчетен, поради което са налице данни за укрити приходи или доходи. Ревизираното дружество е уведомено с искане за представяне на документи и писмени обяснения. В отговор от дружеството е представена декларация по чл. 124, ал. 3 от ДОПК. С оглед на изложеното,  констатациите на ревизиращия екип за неотчетен приход по издадената фактура са съобразени със събраните доказателства и правилно, в съответствие с чл. 78 от ЗКПО, е коригиран счетоводният финансов резултат на ревизираното дружество за 2017 г. със сумата на прихода в размер на 4 693,99 лева, и е определен дължим корпоративен данък в размер на 469,40 лева. Във връзка с изложеното, съдът не възприема приетото по делото заключение на вещото лице П. Т. И. в частта, в която от вещото лице е счетено, че няма доказателства дали сделката, описана във фактурата, е действително сключена и транспортиране на стоки е извършено. Тези изводи на вещото лице са в противоречие със събраните по делото доказателства, още повече че от ревизираното дружество не е оспорена реалността на горепосочената доставка.

Относно констатациите на органите по приходите за неосъществени вътреобщностни доставки по представени от ревизираното дружество фактури, издадени в периода от 01.10.2017 г. до 30.06.2018 г., съдът приема за установено следното:

От ревизираното дружество са представени инвойс фактури с получатели съответно: „Z. Z.“ с EL*********, „K. K. A.“ с EL********* /М. Н./ и „S. F. H. M." с VIN EL*********.

От събраните в ревизионното производство документи е установено, че представените от ревизираното дружество инвойс фактури с получател „Z. Z.“ с EL********* са: № ********** от 13.10.2017 г. с предмет бадем - 753,60 кг, бразилски орех - 200 кг и шам фъстък - 400 кг. на обща стойност 10 975,20 EUR /21 465,62 лева/; № ********** от 10.11.2017 г. с предмет 1 000,00 кг бадем и 525 кг шам фъстък на стойност 8 242,50 EUR /16 120,50 лева/; №********** от 13.11.2017 г. с предмет 1 500 кг лешник на стойност 10 500 EUR /20 536,10 лева/; № ********** от 13.12.2017 г. с предмет 1 100 кг бадем на стойност 7 920 EUR /15 490,17 лева/; № ********** от 09.03.2018 г. с предмет 700 кг бадем на стойност 5 019 EUR /9 816,31 лева/; № ********** от 10.03.2018 г. с предмет 710 кг бадем на стойност 5 098 EUR /9 970,82 лева/; № ********** от 11.03.2018 г. с предмет 140 кг бадем, 40 кг бразилски орех, 500 кг лешник и 10 кг стафида на обща стойност 5 117 EUR /10 007,98 лева/; № ********** от 12.03.2018 г. с предмет 700 кг бадем на стойност 5 019 EUR /9816,31 лева/; № ********** от 24.03.2018 г. с предмет лешник - 50 кг, стафида - 20 кг, нахут - 100 кг, кашу - 249 кг, страгали - 150 кг на обща стойност 3 575,20 EUR /6 992,48 лева/; № ********** от 26.03.2018 г. с предмет снакс - 217 кг, фъстък - 200 кг, шам фъстък - 417,94 кг и бадем - 1 400 кг на обща стойност 15 947 EUR /31 189,62 лева/; № ********** от 20.04.2018 г. с предмет 1 500 кг бадем на стойност 11 100 EUR /21 709,71 лева/; № ********** от 27.04.2018 г. с предмет 907,20 кг бадем, 476,28 кг шам фъстък и 226,80 кг кашу на обща стойност 13 025 EUR /25 474,69 лева/; № ********** от 30.04.2018 г. с предмет 163,40 кг шам фъстък на стойност 1 450,60 EUR/2 837,13 лева/; № ********** от 05.05.2018 г. с предмет 1 400 кг бадем на стойност 10 500 EUR /20 536,22 лв./; № ********** от 07.05.2018 г. с предмет 1 450 кг бадем на стойност 11 020 EUR /21 553,25 лева/; № ********** от 12.05.2018 г. с предмет 1 000 кг бадем, 22,68 кг кашу и 500 кг шам фъстък на стойност 12 128 EUR /23 720,31 лева/; № ********** от 17.05.2018 г. с предмет 1 111,26 кг бадем на стойност 8 441,50 EUR/16 510,14 лева/; № ********** от 25.05.2018 г. с предмет 1 202,04 кг бадем, 567 кг шам фъстък, 113,04 кг кашу и 100 кг бразилски орех на стойност 16 949,80 EUR /33 150,93 лева/; № ********** от 29.05.2018 г. с предмет 2 268 кг бадем, 90,72 кг шам фъстък, 340,20 кг кашу и 100 кг бразилски орех на стойност 21 248 EUR /41 557.47 лева/; № ********** от 13.06.2018 г. с предмет 1 465,18 кг шам фъстък, 100 кг бадем, 40 кг бразилски орех и 11,34 кг макадамия на стойност 15 832,30 EUR /30 965,29 лева/; и № ********** от 18.06.2018 г. с предмет 300 кг бадем, 1 412,86 кг бразилски орех и 11,34 кг макадамия на стойност 16 783,25 EUR /32 825.18 лева/. Към фактурите са представени международни товарителници CMR, че стоките са натоварени в С. и разтоварени в И. – С. – Г. Констатирано е, че няма постъпили суми по банковата сметка на ревизираното дружество от получателя по фактурите „Z. Z.“ с EL*********. В счетоводството на ревизираното дружество са осчетоводени разплащания в брой, без да са представени документи за плащане в брой. Извършен е обмен на информация, като на отправеното запитване е получен отговор от данъчната администрация в Г., че получателят по фактурите не е потвърдил и не е признал придобивания по гореизброените фактури.

От събраните в ревизионното производство документи е установено, че представените от ревизираното дружество инвойс фактури с получател „K. K. A.“ с EL********* /М. Н./ са: № ********** от 26.02.2018 г. с предмет 2 000 кг шам фъстък на стойност 17 200 EUR /33 640,28 лева/; № ********** от 17.03.2018 г. с предмет 2 100 кг бадем на стойност 15 540 EUR /30 393,60 лева/; № ********** от 18.03.2018 г. с предмет 2 000 кг бадем на стойност 15 000 EUR /29 337,45 лева/; и № ********** от 20.03.2018 г. с предмет 2 200 кг бадем на стойност 17 600 EUR /34 422,61 лева/. Към фактурите са представени международни товарителници CMR, че стоките са натоварени в С. и разтоварени в А. – Г.. Констатирано е, че  няма постъпили суми по банковата сметка на ревизираното дружество от получателя по фактурите „K. K. A.“ с EL*********. В счетоводството на ревизираното дружество са осчетоводени разплащания в брой, без да са представени документи за плащане в брой. Извършен е обмен на информация, като на отправеното запитване е получен отговор от данъчната администрация в Г., че получателят по фактурите не е потвърдил и не е признал придобивания по гореизброените фактури.

 От събраните в ревизионното производство документи е установено, че представените от ревизираното дружество инвойс фактури с получател „S. F. H. M.“ с VIN EL********* са: № ********** от 28.03.2017 г. с предмет 2 000 кг бадем на стойност 15 000 EUR /29 337,45 лева/; № ********** от 13.04.2018 г. с предмет 1 500 кг бадем на стойност 11 250 EUR /22 003,09 лева/; № ********** от 18.04.2018 г. с предмет 1 900 кг бадем на стойност 14 250 EUR /27 870,58 лева/; № ********** от 24.04.2018 г. с предмет 2 000 кг бадем на стойност 15 000 EUR /29 337,45 лева/; № ********** от 24.04.2018 г. с предмет 1 850 кг бадем на стойност 14 060 EUR /27 498,97 лева/; № ********** от 26.04.2018 г. с предмет 45,36 кг бадем и 1 406,16 кг шам фъстък на стойност 12 986,57 EUR /25 399,52 лева/; № ********** от 01.05.2018 г. с предмет 2 000 кг бадем на стойност 14 800 EUR /28 946,28 лева/; № ********** от 03.05.2018 г. с предмет 1 500 кг бадем на стойност 11 250 EUR /22 003,09 лева/; и № ********** от 09.05.2018 г. с предмет 2 000 кг бадем на стойност 14 800 EUR /28 946,28 лева/. Към фактурите са представени международни товарителници CMR, че стоките са натоварени в С. и разтоварени в Л. - Г. Констатирано е, че  няма постъпили суми по банковата сметка на ревизираното дружество от получателя по фактурите „S. F. H. M.“ с VIN EL*********. В счетоводството на ревизираното дружество са осчетоводени разплащания в брой, без да са представени документи за плащане в брой.

В чл. 7, ал. 1 от ЗДДС е предвидено, че вътреобщностна доставка на стоки е доставката на стоки, транспортирани от или за сметка на доставчика- регистрирано по този закон лице, или на получателя от територията на страната до територията на друга държава членка, когато получателят е данъчно задължено лице или данъчно незадължено юридическо лице, регистрирано за целите на ДДС в друга държава членка.

Документите, удостоверяващи извършването на вътреобщностна доставка на стоки, са регламентирани в чл. 45, т. 1 и т. 2 от ППЗДДС – в приложимата за случая редакция. Съгласно посочената разпоредба, за доказване на вътреобщностна доставка на стоки доставчикът следва да разполага със следните документи: 1. документ за доставката; и  2. документи, доказващи изпращането или транспортирането на стоките от територията на страната до територията на друга държава членка: а) транспортен документ или писмено потвърждение от получателя или упълномощено от него лице, удостоверяващи, че стоките са получени на територията на друга държава членка - в случаите, когато транспортът е извършен от получателя или от трето лице за сметка на получателя; в писменото потвърждение се посочват дата и място на получаване, вид и количество на стоката, вид, марка и регистрационен номер на превозното средство, с което е извършен транспортът, име на лицето, предало стоките, и длъжностното му качество, име на лицето, получило стоките, и длъжностното му качество; б) транспортен документ, удостоверяващ, че стоките са получени на територията на друга държава членка - когато транспортът е извършен от доставчика или от трето лице за сметка на доставчика.

С оглед събраните по делото доказателства, правилен е изводът на ревизиращия екип, че няма данни, от които да се направи обоснован извод, че стоките, предмет на гореизброените фактури, са напуснали територията на Република България. Липсват предвидените в чл. 45, т. 2, б. „б“ от ППЗДДС документи за доказване на ВОД, тъй като в представените CMR не се съдържат изискуеми реквизити: дата и място на получаване на стоките, подпис на лицето, получател на стоките. Няма доказателства за сключени договори за превоз на стоките. Не са събрани и доказателства за извършено плащане по фактурите. Във връзка с изложеното, съдът не възприема приетото по делото заключение на вещото лице П. Т. И. в частта, в която от вещото лице е счетено, че по отношение на процесните фактури жалбоподателят притежавал документите, изискуеми от чл. 45 от ППЗДДС за доказване на ВОД, и че жалбоподателят правилно приложил нулева ставка за ДДС. В тази част, освен че съдържа отговор на правен въпрос, който е от компетенцията на съда, заключението е и в противоречие със събраните по делото доказателства. Противно на констатациите на вещото лице, в представените CMR има само печат на г. дружество получател, от който не могат да се извлекат данни за мястото на получаване на стоката. Несъобразена с доказателствата по делото е и констатацията на вещото лице, че всички фактури са платени в брой, за което били представени „множество приходни касови ордери“. Изслушан в съдебно заседание, вещото лице посочва, че не по всички фактури има приходни касови ордери, а само няколко такива, като не бил проверявал дали има по всички. Този отговор на вещото лице е в противоречие със собственото му заключение и води до извод, че по отношение на едни и същи обстоятелства вещото лице дава взаимно противоречиви заключения.

По изложените съображения, правилни са изводите на ревизиращия екип, че не са представени надлежни документи, изискуеми от чл. 45, т. 2 от ППЗДДС, за транспортиране на стоките от територията на Република България до територията на друга държава членка и че не е установено по несъмнен начин, че жалбоподателят е осъществил през процесните данъчни периоди ВОД на ядки по смисъла на чл. 7, ал. 1 от ЗДДС, поради което са налице доставки на стоки с място на изпълнение на територията на страната, съгласно чл. 17, ал. 2 от ЗДДС. С оглед установеното в ревизионното производство, че стоките по издадените процесни фактури за ВОД са отписани от счетоводството на ревизираното дружество и не са налични, продажната стойност на отписаните и фактурирани стоки следва да се обложи с 20 % ДДС. Предвид изложеното, законосъобразно на основание чл. 6, ал. 1, чл. 17, ал. 2, чл. 25, ал. 2 и чл. 82, ал. 1 от ЗДДС, от органа по приходите е доначислен ДДС по процесните фактури за периода от 01.10.2017 г. до 30.06.2018 г. в общ размер на 143 273,81 лева.

 По изложените съображения, РА в обжалваните части е издаден от компетентен орган и в съответната форма, спазени са процесуалните и материалноправните разпоредби по издаването му, и същият не страда от пороци, обуславящи неговата отмяна. Жалбата е неоснователна и следва да бъде отхвърлена.

С оглед изхода на спора, претенцията на жалбоподателя за присъждане на разноски по делото е неоснователна.

С оглед изхода на спора, претенцията на ответника по жалбата за присъждане на разноски по делото е основателна. В чл. 161, ал. 1, изр. 2 от ДОПК е предвидено, че на ответника се присъждат разноски съобразно отхвърлената част от жалбата. А съгласно чл. 226, ал. 3 от АПК, при новото разглеждане на делото от първоинстанционния съд, съдът се произнася и по разноските за водене на делото във Върховния административен съд. В настоящото производство жалбата на „Корект 2011“ ЕООД се отхвърля изцяло, а касационната жалба, подадена от Директора на Дирекция „Обжалване и данъчно-осигурителна практика“ Бургас при ЦУ на НАП, е счетена за основателна, поради което жалбоподателят „Корект 2011“ ЕООД следва да бъде осъден да заплати на ответника по жалбата, защитаван в процеса от юрисконсулт, разноски в общ размер на 9 618, 96 лева, от които: 1 302, 56 лева– платена държавна такса за касационното производство; 4 158,20 лева– юрисконсултско възнаграждение за касационното производство, определено по реда на чл. 161, ал. 1, изр. 3 от ДОПК във връзка с чл. 8, ал. 1, т. 5 от Наредба № 1 от 9.07.2004 г. за минималните размери на адвокатските възнаграждения; и 4 158,20 лева – юрисконсултско възнаграждение за настоящата инстанция, определено по реда на чл. 161, ал. 1, изр. 3 от ДОПК във връзка с чл. 8, ал. 1, т. 5 от Наредба № 1 от 9.07.2004 г. за минималните размери на адвокатските възнаграждения.

Воден от гореизложеното и на основание чл. 160 от ДОПК, Административен съд – Сливен

 

Р          Е          Ш          И:

 

 ОТХВЪРЛЯ жалбата на „Корект 2011“ ЕООД с ЕИК: *********, със седалище и адрес на управление: г. С., у. „П. К.“ бл. ***, вх. ***, ет. ***, ап. ***, представлявано от у. Т.Н.В., подадена против Ревизионен акт № Р-02002018007677-091-001 от 22.08.2019 г., издаден от органи по приходите при Териториална дирекция на Национална агенция за приходите – Бургас, в следните части: в частта, в която е установено задължение за корпоративен данък по ЗКПО за периода от 01.01.2017 г. до 31.12.2017 г. в размер на 469,40 лева главница и 67,31 лева лихва; и в частта, в която е установено задължение за данък върху добавената стойност по ЗДДС за периода от 01.10.2017 г. до 30.06.2018 г. в размер на 143 273,81 лева главница и 19 009,84 лева лихва, в които части е потвърден с Решение № 199 от 08.11.2019 г. на Директора на Дирекция „Обжалване и данъчно-осигурителна практика“ Бургас при Централно управление на Национална агенция за приходите.

ОСЪЖДА „Корект 2011“ ЕООД с ЕИК: *********, със седалище и адрес на управление: г. С., у. „П. К.“ бл. ***, вх. ***, ет. ***, ап. ***, представлявано от у. Т.Н.В., да заплати на Национална агенция за приходите сумата от 9 618, 96 /девет хиляди шестстотин и осемнадесет лева и деветдесет и шест стотинки/ лева, представляваща общия размер на разноските за производството по административно дело № 7780 / 2020 г. по описа на Върховен административен съд на Република България – Първо отделение, и по настоящото дело.

Решението може да се обжалва с касационна жалба пред Върховен административен съд на Република България в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

 

 

                                         АДМИНИСТРАТИВЕН  СЪДИЯ: