Решение по дело №52/2023 на Административен съд - Пловдив

Номер на акта: 1129
Дата: 15 юни 2023 г.
Съдия: Недялко Георгиев Бекиров
Дело: 20237180700052
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 9 януари 2023 г.

Съдържание на акта Свали акта

Р Е Ш Е Н И Е

 

№ 1129

 

гр. Пловдив, 15 юни 2023 год.

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

Административен съд- Пловдив, VІІІ-ми състав, в открито заседание на тридесети май, две хиляди двадесет и трета година в състав:

ПРЕДСЕДАТЕЛ:                                                                      НЕДЯЛКО БЕКИРОВ,

 при секретаря Д. Й., като разгледа административно дело №52 по описа на съда за 2023г., за да се произнесе, взе предвид следното:

            Производството е по реда на чл.215 и следващите от Закона за устройство на територията (ЗУТ), във връзка с чл.145 и следващите от Административнопроцесуалния кодекс (АПК).

“ГУС“ АД, със седалище и адрес на управление: гр. ***, ЕИК ****, представлявано от адвокат О.Д.- пълномощник, обжалва Решение №521, взето с Протокол №22 от 24.11.2022г. на Общински съвет (ОбС) Пловдив, с което е одобрен окончателен проект за изменение на общ устройствен план (ОУП) на гр. Пловдив, в частта му относно поземлен имот (ПИ) с идентификатор 56784.520.1540 по кадастралната карта (КК) и кадастралните регистри (КР) на гр. Пловдив.

            Претендира се отмяна на оспорената част от процесния акт поради незаконосъобразност и присъждане на направените по делото разноски, съгласно списък с разноските (лист 249).

Ответникът- Общински съвет- Пловдив, представляван от адвокат Д.И.И.- пълномощник (лист 143), изразява становище за недопустимост на жалбата. Алтернативно поддържа становище за неоснователност на жалбата, претендира присъждане на направените по делото разноски, съгласно списък с разноските (лист 250) и доказателства, че същите са действително направени (листи 251-252). По делото е прието становище с Вх.№6620 (лист 151) от адвокат И., в същия смисъл, а на 02.06.2023г. по делото постъпват писмени бележки с Вх.№12117 (листи 255-257) от адвокат И., в които се излагат допълнителни съображения, подкрепящи изразените становища.

Окръжна прокуратура- Пловдив, редовно уведомена за възможността да встъпи в производството, не изпраща представител и не взема становище по жалбата.

Обнародвано е обявление в неофициален раздел на ДВ, бр.7 от 07.02.2023г. за образуването на настоящето производство, съгласно чл.218, ал.2 от ЗУТ, като в законоустановения срок- до 07.03.2023г. не са подадени молби за конституиране на заинтересувани лица.

По допустимостта на жалбата настоящият състав на съда констатира следното:

Решение №521 (листи 15-16, 17-33, 53а-54), взето с Протокол №22 от 24.11.2022г. на ОбС- Пловдив (листи 56-89), е обнародвано (лист 92) в ДВ, бр.101 от 20.12.2022г. (лист 91), съгласно чл.127, ал.6 от ЗУТ. От своя страна, жалбата (листи 4-6) е подадена чрез ответника на 30.12.2022г. или в рамките на законоустановения 14-дневен срок, съгласно чл.127, ал.12 от ЗУТ, според която норма, ОУП може да се обжалва по реда на чл.215, ал.1 в 14-дневен срок от обнародването в “Държавен вестник“ на акта за одобряването или приемането му от собствениците на недвижими имоти, непосредствено засегнати от неговите предвиждания. Обжалването не спира изпълнението на плана.

А според разпоредбата на чл.127, ал.13 от ЗУТ, Непосредствено засегнати от предвижданията на ОУП недвижими имоти са имотите, за които е предвидено изграждане на обекти – публична собственост на държавата или общината, или за които се установяват ограничения на собствеността с цел защита на обществени интереси – опазване на околната среда и на човешкото здраве, опазване на земеделски, горски и защитени територии и защитени зони.

В случая, жалбоподателят се легитимира за собственик на 55,66/1058 идеални части от ПИ с идентификатор 56784.520.1540 по КК и КР на гр. Пловдив, с площ от 1058 кв.м., с номер по предходен план парцел (УПИ) Х-компл. жил. стр., търговия, услуги, клубове, кв.443А по плана на “Първа градска част“- Пловдив, ведно със съответните идеални части от подобренията и приращенията в имота, за което по делото е прието заверено копие на нотариален акт за дарение на идеални части от недвижим имот от 05.11.2018г., с №185, том II, рег.№6085, Н.дело №358/2018г. на нотариус Ж.Н.- нотариус с рег.№457 в регистъра на Нотариалната камара на Република България (лист 7). Посоченото е отразено и в приетото по делото заверено копие на Скица №15-865976 от 21.11.2018г. (лист 8), като в скицата е записано и че община Пловдив е собственик на ид. част 999 кв.м. от правото на собственост, Акт за частна общинска собственост 0124 том 27 рег.8720 дело 6603 от 09.04.2008г., издаден от Служба по вписванията към Агенция по вписванията – Пловдив (неприложен по делото).

Според заключението на вещото лице Р.А.И.-Н. (листи 176-191) по назначената съдебно-техническа експертиза (СТЕ), прието неоспорено от страните и което съдът кредитира изцяло, като компетентно и безпристрастно изготвено и съответстващо на останалите по делото доказателства, с процесния проект за изменение на ОУП- Пловдив ПИ с идентификатор 56784.520.1540 е отреден за терен със собствен устройствен режим, представляващ терен за озеленени площи за широко обществено ползване (“Тоз“) по смисъла на чл.28, ал.1, т.1 от Правила и нормативи за прилагане на общия устройствен план на община Пловдив (листи 17-33), за които терени вместо нормативи (застроителни показатели) е предвидено (лист 33, 183) “Преместваеми търговски обекти по чл.56 от ЗУТ; макс. обща площ до 2 на сто от площта на терена. Открити обекти за масов спорт и развлечения, в т.ч. площадки за фитнес и детски площадки: обща макс. площ 10 на сто от площта на терена“. Видно от поставеното изображение в заключението на вещото лице (лист 184), представляващо цифрово извлечение от окончателния проект за изменение на ОУП- Пловдив 2022г., в процесната устройствена зона (всъщност в процесния терен със собствен устройствен режим) “Тоз“ попада единствено и само ПИ с идентификатор 56784.520.1540.

Според настоящия състав на съда, направеното предвиждане за ПИ с идентификатор 56784.520.1540 с процесния проект за изменение на ОУП като терен със собствен устройствен режим “Тоз“ предпоставя извод, че в имота се предвижда изграждане (изпълнение) на озеленени площи за широко обществено ползване по смисъла на чл.61, ал.2 от ЗУТ, които са публична собственост, съгласно чл.61, ал.4 от ЗУТ.

Съответно, ПИ с идентификатор 56784.520.1540 е непосредствено засегнат от предвижданията на ОУП и за жалбоподателя е налице правен интерес по отношение на заявеното оспорване.

Следователно, като подадена при наличието на правен интерес и в съответствие с изискването за срочност на заявеното оспорване, жалбата се явява допустима, противно на направеното възражение в тази насока от процесуалния представител на ответника.

Разгледана по същество, жалбата е неоснователна.

Тук е мястото да се напише, че според писмо с Вх.№289 от 06.01.2023г. (листи 2-3) на председателя на ОбС- Пловдив, на съда се изпращат заверени копия от пълната административна преписка по издаване на Решение №521, взето с Протокол №22 от 24.11.2022г. на ОбС- Пловдив, но това не е така.

Въпреки посоченото обаче и съобразно мотивите на Решение №521, взето с Протокол №22 от 24.11.2022г. на ОбС- Пловдив (листи 15а-16, 54), настоящият състав на съда намира за установено от фактическа страна следното:

С Решение №281, взето с Протокол №10 от 16.06.2016г. на ОбС- Пловдив (неприложено по делото, но достъпно на страницата на ОбС- Пловдив в интернет, на адрес: Решение 281 | Общински Съвет Пловдив (plovdiv.bg)), е одобрено планово задание за изменение на ОУП- Пловдив.

С Решение №292, взето с Протокол №16 от 14.09.2017г. на ОбС- Пловдив (листи 193-194), е одобрено допълнение към задание за изменение на ОУП- Пловдив и е разрешено изработването на проект за изменение на ОУП- Пловдив, одобрен с Решение №375, взето с Протокол №16 от 05.09.2007г. на ОбС- Пловдив (неприложено по делото, но обнародвано в ДВ, бр.82 от 12 октомври 2007г.).

С писмо Вх.№16-ИС-217/1/ от 26.10.2016г. (на община Пловдив, неприложено по делото) по повод подадено уведомление за изменение на ОУП- Пловдив, Регионална инспекция по околната среда и водите (РИОСВ)– Пловдив уведомява община Пловдив, че същото подлежи на задължителна екологична оценка.

            С писмо на Министерство на културата с Вх.№16-ИС-217 от 26.04.2017г. (на община Пловдив, неприложено по делото) е съгласувано задание за изменение на ОУП- Пловдив.

След проведена процедура по Закона за обществените поръчки (ЗОП) е определен изпълнител и сключен Договор за възлагане на обществена поръчка №18-ДГ-848 от 17.09.2018г. между Община Пловдив и “БУЛПЛАН“ ООД, ЕИК *********, за изработване на проект за изменение на ОУП на Община Пловдив (неприложен по делото, но достъпен на страницата на община Пловдив в интернет на адрес: https://op.plovdiv.bg/uploads/files/20180402nqVk6288615/00242018251709_%D0%94%D0%BE%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%80%20%D0%B8%D0%B7%D0%B2%D0%B5%D0%B4%D0%B5%D0%BD.PDF ).

В изпълнение на посочения договор за възлагане на обществена поръчка и съгласно сроковете и рамките за изработване на предварителния проект е внесен ескиз на проект за изменение на ОУП- Пловдив с цел дефиниране визия, цели и сценарии за развитие и пакет от общи устройствени решения и принципи – концептуална основа на проекта за изменение на ОУП, с цел осигуряване на най-висока степен на реализация на общинската устройствена политика. Внесеният ескиз е разгледан с Протокол №19, т.1 от 17.05.2019г. на Експертен съвет по устройство на територията (ЕСУТ) при Община Пловдив (неприложен по делото).

С писмо Вх.№18-Ф-8165/109/ от 21.10.2019г. от изпълнителя “БУЛПЛАН“ ООД (неприложено по делото) е внесен проект за изменение на ОУП- Пловдив – фаза Предварителен проект, ведно с Доклад за оценка степента на въздействие на ОУП- Пловдив върху предметите и целите на опазване в защитените зони от мрежата НАТУРА 2000 и Екологична оценка – работен вариант. Проектът е изпратен за запознаване и становища по чл.127, ал.2 от ЗУТ на заинтересуваните централни и териториални администрации, специализираните контролни органи и експлоатационни дружества.

Организирано е представяне на проекта на 14.02.2020г. и 21.02.2020г. за централни и териториални администрации, специализираните контролни органи, експлоатационни дружества, професионални гилдии и други.

Извършена е процедура в РИОСВ- Пловдив и с писмо от РИОСВ- Пловдив техен №ОВОС-1463-8 от 29.07.2020г. /Вх.№18-Ф-8165/159/ от 29.07.2020г. на община Пловдив/ е дадена положителна оценка на Доклад за оценка степента на въздействие на ОУП- Пловдив върху предметите и целите на опазване в защитените зони от мрежата НАТУРА 2000, като част от процедурата по приемане на ЕО (екологична оценка, неприложен по делото).

На основание и в изпълнение изискванията на чл.127, ал.1 от ЗУТ (и чл.20, ал.1, т.1 от Наредбата за извършване на екологични оценки на планове и програми) проектът за изменение на ОУП- Пловдив – фаза предварителен проект е съобщен, включително и публикуван в сайта на община Пловдив на 21.09.2020г., според приетите по делото заверени копия на нарочен констативен протокол (лист 195), разпечатки от страницата на община Пловдив в интернет (листи 195а-196), извадка от регионален ежедневник- вестник “Марица“ (лист 197) и извадка от национален ежедневник- вестник “24 часа“ (лист 197а).

Проведено е обществено обсъждане в 6 (шест) отделни сесии за шестте административни района на гр. Пловдив от 26.10.2020г. до 28.10.2020г. За общественото обсъждане са съставени протоколи, както следва: Район “Централен“ – 26.10.2020г. (листи 198-209), Район “Северен“ – 26.10.2020г. (листи 210-215), Район “Западен“ – 27.10.2020г. (листи 215а-223), Район “Южен“ – 27.10.2020г. (листи 223а-233), Район “Източен“ – 28.10.2020г. (листи 233а-240), Район “Тракия“ – 28.10.2020г. (листи 240а-245).

Внесеният предварителен проект за изменение на ОУП- Пловдив, заедно с постъпили предложения и възражения към него е разгледан от ЕСУТ при Община Пловдив и е взето решение по т.1, Протокол №32 от 01.10.2021г. (листи 106-126, достъпен и на страницата на община Пловдив в интернет на адрес: https://www.plovdiv.bg/wp-content/uploads/2021/11/protokol32.pdf)). На изпълнителя “БУЛПЛАН“ ООД е възложено да отрази решенията на протокола и представи коригиран проект за разглеждане. Между разгледаните от ЕСУТ възражения няма такова, подадено от жалбоподателя.

Извършена е процедура по Закона за опазване на околната среда (ЗООС) в РИОСВ- Пловдив и със Становище по екологична оценка №ПВ-2-ІІІ/2022г. (неприложено по делото, но достъпно на страницата на РИОСВ- Пловдив в интернет на адрес: Stan_EO_2_III_2022.pdf (riosv.com)) е съгласувано изменение на Общ устройствен план на Община Пловдив. С писмо на РИОСВ– Пловдив (Вх.№22-ИС-68/8/ от 30.08.2022г. в Община Пловдив, неприложено по делото) общината е уведомена, че становището е влязло в законна сила.

С писмо Вх.№18-П-8165/230/ от 23.12.2021г. от “БУЛПЛАН“ ООД (неприложено по делото) е внесен коригиран проект за изменение на ОУП във връзка с изпълнение решенията на Протокол №32, т.1 от 01.10.2021г. на ЕСУТ.

Коригираният проект е разгледан от ЕСУТ при община Пловдив и с Решение по т.1, взето с Протокол №26 от 31.08.2022г. (листи 95-105) е приет Проект за изменение на ОУП– Пловдив фаза Предварителен проект и Правила и нормативи за прилагане.

С писмо Вх.№18-Ф-8165/246/ от 12.09.2022г. от изпълнителя “БУЛПЛАН“ ООД (неприложено по делото) е внесен в Община Пловдив проект за изменение на ОУП на Община Пловдив – фаза окончателен проект.

С писмо Вх.№18-Ф-8165/249/ от 30.09.2022г. на МРРБ (Министерство на регионалното развитие и благоустройството, неприложено по делото)) е съгласувано изменение на ОУП на Община Пловдив.

С писмо Изх.№СТ-84-780 от 04.10.2022г. на Министерството на културата (неприложено по делото) е съгласувало изменение на ОУП на Община Пловдив.

На основание и в изпълнение изискванията на чл.127, ал.3 от ЗУТ проектът за изменение на ОУП на Община Пловдив – фаза Окончателен проект е разгледан от ЕСУТ и е взето Решение по т.1, Протокол №33 от 17.11.2022г. (лист 94) за приемане на Проект за изменение на ОУП – Пловдив фаза Окончателен проект и Правила и нормативи за прилагане.

Предложено е на Кмета на Община Пловдив да внесе в Общински съвет – Пловдив доклад за одобряване на проекта за изменение на ОУП- Пловдив.

            Изготвено е предложение от заместник-кмет “Финанси и стопански дейности“, изпълняващ длъжността (и.д.) кмет на община Пловдив, адресирано до ОбС- Пловдив, да бъде одобрен окончателен проект за изменение на ОУП- Пловдив, с Вх.№22ХI-575 от 17.11.2022г. (листи 33а-35), представляващо доклад по смисъла на чл.127, ал.6 от ЗУТ.

Предложението е разгледано и одобрено от постоянни комисии към ОбС- Пловдив, както следва: от Правна комисия - на 18.11.2022г., според нарочен протокол №21 от 18-11-2022г. (листи 36-38); от Комисия по бюджет и финанси – на 18-11-2022г., според нарочен протокол №21 от 18-11-2022г. (листи 39-40); от Комисия по екология и комунални дейности – на 18-11-2022г., според нарочен протокол №21 от 18-11-2022г. (лист 41); от Комисия по здравеопазване и социални дейности – на 18-11-2022г., според нарочен протокол №21 от 18-11-2022г. (лист 42); от Комисия по образование, наука, вероизповедание и етнически въпроси – на 18-11-2022г., според нарочен протокол №21 от 18-11-2022г. (лист 43); от Комисия по общинска собственост и стопански дейности – на 18-11-2022г., според нарочен протокол №21 от 18-11-2022г. (листи 44-46); от Комисия по култура, туризъм, евроинтеграция и международни отношения – на 18-11-2022г., според нарочен протокол №21 от 18-11-2022г. (листи 36а-47); от Комисия по устройство на територията и жилищна политика – на 18-11-2022г., според нарочен протокол №21 от 18-11-2022г. (листи 47а-50); от Комисия по обществен ред, транспорт и защита при бедствия – на 18-11-2022г., според нарочен протокол №21 от 18-11-2022г. (листи 50а-51); от Комисия по младежки дейности и спорт – на 18-11-2022г., според нарочен протокол №21 от 18-11-2022г. (листи 51а-52); от Комисия за противодействие на корупцията – на 18-11-2022г., според нарочен протокол №21 от 18-11-2022г. (листи 52а-53).

На 24.11.2022г. е проведено заседание на ОбС- Пловдив, на което е прието Решение №521, като за приемането му гласуват 39 гласа (общински съветници) “ЗА“, 6-ма гласуват “ПРОТИВ“ и 6-ма гласуват “ВЪЗДЪРЖАЛИ СЕ“, от общо 51 общински съветници.

Посочи се вече, че Решение №521, взето с Протокол №22 от 24.11.2022г. на ОбС- Пловдив, е обнародване в ДВ, бр.101 от 20.12.2022г., като за същото е публикувано и нарочно обявление (лист 93) на страницата на община Пловдив в интернет (https://www.plovdiv.bg/item/building/#), съгласно чл.127, ал.6, изр.3 от ЗУТ.

При така установената фактическа обстановка, настоящият състав на съда намира производството за проведено при липсата на допуснати съществени нарушения на административнопроизводствените правила, което обстоятелство не е спорно и между страните.

Разбира се, по делото липсват доказателства, че Решение №521, взето с Протокол №22 от 24.11.2022г. на ОбС- Пловдив, е публикувано в Единния публичен регистър по устройство на територията (ЕПРУТ) по чл.5а, съгласно изискването на чл.127, ал.6, изр.2 от ЗУТ, но това обстоятелство не представлява съществено нарушение на административнопроизводствените правила, тъй като не препятства защитата на правата и законните интереси на жалбоподателя.

Решение №521, взето с Протокол №22 от 24.11.2022г. на ОбС- Пловдив, е прието от компетентен орган, съгласно чл.127, ал.6 от ЗУТ, като същото е прието с мнозинство повече от половината от присъстващите съветници (39 от общо 51 присъствали на заседанието), съгласно чл.27, ал.3 от Закона за местното самоуправление и местната администрация (ЗМСМА), във връзка с чл.21, ал.1, т.11 от ЗМСМА.

Съгласно установеното от нормите на чл.103, ал.ал.1 и 2 от ЗУТ, устройствените планове са общи и подробни, като общите устройствени планове определят преобладаващото предназначение и начин на устройство на отделните структурни части на териториите, обхванати от плана.

Съгласно чл.7, ал.1 от ЗУТ, според основното им предназначение, определено с концепциите и схемите за пространствено развитие и общите устройствени планове, териториите в страната са: урбанизирани територии (населени места, селищни образувания и индустриални паркове извън границите на населените места и селищните образувания), земеделски територии, горски територии, защитени територии, нарушени територии за възстановяване, територии, заети от води и водни обекти, и територии на транспорта.

Съгласно чл.4, ал.5 от Наредба №7 от 22.12.2003г. за правила и нормативи за устройство на отделните видове територии и устройствени зони (Наредба №7/22.12.2003г.), в приложима редакция към 14.09.2017г. (на която дата е взето Решение №292 за изработване на проект за изменение на ОУП- Пловдив от 2007г.), съгласно §56 от ПЗР към Наредбата за изменение и допълнение на Наредба №7/22.12.2003г., (ДВ, бр.84 от 2022г., в сила от 23.11.2022г.), с ОУП на градовете и землищата им (или на части от тях) и на селищните образувания с национално значение се определя общото (преобладаващото) предназначение за обединени в зони и територии множество поземлени имоти със сходни характеристики.

Съгласно чл.6, ал.2 от Наредба №7/22.12.2003г., когато обединени в територии поземлени имоти или отделни самостоятелни поземлени имоти не могат да се отнесат към определените по ал.1 типове устройствени зони и техните разновидности, с устройствения план (ОУП) за тях може да се определя собствен режим на устройство съобразно предназначението по чл.4, ал.7.

А съгласно чл.21, ал.2, т.2 от Наредба №8 от 14.06.2001г. за обема и съдържанието на устройствените планове (Наредба №8/14.06.2001г.), с плановете по ал.1 (ОУП) се определят общият режим на устройство на всяка от териториите по т.1 чрез устройствени зони, територии с устройствен режим и самостоятелни поземлени имоти с устройствен режим със съответните правила и нормативи.

Съответно, няма нормативно установена забрана с предвижданията на ОУП в терен със собствен устройствен режим да бъде включен само един ПИ (УПИ), какъвто е настоящият случай.

На следващо място, чл.62, ал.1 от ЗУТ установява, че Зелените системи и озеленените площи се устройват в съответствие с одобрените общи и подробни устройствени планове на урбанизираните територии и подробни устройствени планове за парковете и градините, като се спазват правилата и нормативите в наредбата по чл.13, ал.1 (Наредба №7/22.12.2003г.), а както се написа вече озеленените площи за широко обществено ползване са публична собственост.

В случая, според представените от жалбоподателя извадки от действащия подробен устройствен план (ПУП, листи 10-12), както и според заключението на вещото лице И.-Н. (включително графичните материали към същото), ПИ с идентификатор 56784.520.1540 попада изцяло в УПИ Х-компл. жил. стр., търговия, услуги, клубове, кв.443А по плана на “Първа градска част“- Пловдив, и за който ПИ с процесния проект за изменение на ОУП е определен самостоятелен терен със собствен устройствен режим “Тоз“ (озеленени площи за широко обществено ползване).

Пак според експерта И.-Н., уличната и дворищна регулация на процесния УПИ Х-компл. жил. стр., търговия, услуги, клубове, кв.443А (ПИ с идентификатор 56784.520.1540) са одобрени със Заповед №1739 от 07.09.1993г. (неприложена по делото), изменена със Заповед №ОА-1178 от 04.11.1997г. (неприложена по делото), а застрояването в имота е също одобрено със Заповед №ОА-1178 от 04.11.1997г.

Според принципното положение, застъпено в нормата на чл.103а, ал.1, изр.1 от ЗУТ, в проекта за ОУП се съобразяват предвижданията на заварените ПУП (одобрен в случая със Заповед №ОА-1178 от 04.11.1997г.), одобрени до датата на издаване на разрешенията по чл.124 (14.09.2017г., на която е взето Решение №292).

Наред с това обаче, в чл.103а, ал.1, изр.2 от ЗУТ е предвидено изключение, според което, промяна на предназначението, начина и характера на застрояване на поземлените имоти, за които е налице одобрен ПУП, се допуска само за изграждането на обекти – публична държавна собственост или публична общинска собственост, както и с цел защита на обществени интереси – опазване на околната среда и на човешкото здраве, опазване на земеделски, горски и защитени територии и защитени зони.

При това положение, настоящият състав на съда намира, че е налице изключението по изр.2 от чл.103а, ал.1 от ЗУТ, тъй като направеното отреждане за ПИ с идентификатор 56784.520.1540 за терен със собствен устройствен режим- терен за озеленени площи за широко обществено ползване (“Тоз“) с процесния проект за изменение на ОУП- Пловдив е направено именно за изграждане в имота на обект публична общинска собственост- озеленени площи за широко обществено ползване.

Следователно, оспореното от жалбоподателя изменение в предназначението на ПИ с идентификатор 56784.520.1540 (УПИ Х-компл. жил. стр., търговия, услуги, клубове, кв.443А), направено с процесния проект за изменение на ОУП- Пловдив, се явява направено без противоречие с относимите материалноправни разпоредби на ЗУТ и наредбите по неговото прилагане.

Предвид гореизложеното, настоящият състав на съда намира жалбата за неоснователна, поради което същата не следва да бъде уважена.

А предвид очерталия се изход на делото, направеното искане за присъждане на разноски в полза на жалбоподателя е също неоснователно и не следва да бъде уважено. В полза на община Пловдив следва да бъдат присъдени направените по делото разноски.

Така мотивиран, съдът

 

Р Е Ш И:

 

ОТХВЪРЛЯ жалбата на “ГУС“ АД, със седалище и адрес на управление: гр. ***, ЕИК ****, против Решение №521, взето с Протокол №22 от 24.11.2022г. на Общински съвет- Пловдив, с което е одобрен окончателен проект за изменение на общ устройствен план на гр. Пловдив, в частта му относно поземлен имот с идентификатор 56784.520.1540 по кадастралната карта и кадастралните регистри на гр. Пловдив.

ОСЪЖДА “ГУС“ АД, със седалище и адрес на управление: гр. ***, ЕИК ****, да заплати на Община Пловдив, ЕИК/БУЛСТАТ *********, сумата от 1 500,00 (хиляда и петстотин) лева, представляваща направените по делото разноски.

Решението може да бъде обжалвано пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

Адм. съдия:.........................

/Н.Бекиров/