РАЗПОРЕЖДАНЕ
№ 514
гр. Силистра,07 юли 2020 г.
Административен съд – Силистра, в
закрито заседание на 07 юли през две хиляди и двадесета година, в състав:
СЪДИЯ: Елена Чернева
разгледа адм. дело № 144 по описа
на съда за 2020 г. и за да се произнесе, взе предвид следното:
Производството по делото е
образувано по жалба на „Пътперфект – Т“ ЕАД с ЕИК *********, със седалище в гр.
Силистра, против Решение № 32 – 150113 / 28. 05. 2020 г. на директора на ТД -
Дунавска при Агенция „Митници“, с което
е отказано издаване на Удостоверение за освободен от акциз краен потребител
(УОАКП) по искане с вх. № 32 –
111024 от 13. 04. 2020 г. относно обект „Асфалтова база – Силистра“, находящ се
в землището на с. Калипетрово, обл. Силистра, в поземлен имот с идентификатор
41143.507.2 по КККР на населеното място. За да постанови решението органът е
посочил, че горивата с код по КН 27101966 и 271019 67, за които се иска
освобождаване от облагане с акциз, участват в процес, свързан с отделянето на топлина,
използвана непосредствено в производствения процес, поради което по смисъла на
чл. 4, т. 37 от ЗАДС съставляват енергийни продукти за отопление, за които не
са налице изключенията, визирани в т. „а“ и „б“ от посочения текст, респ.
условията по чл. 24, ал. 2, т. 4 от ЗАДС.
В жалбата се изтъква, че оспореният
административен акт е незаконосъобразен и се моли за неговата отмяна и за
връщане на преписката на органа със задължителни указания за издаване на УОАКП.
Изтъква се, че изводът на
административния орган, че процесният енергиен продукт не попада в обхвата на
хипотезата по чл. 24, ал. 2, т. 4 от ЗАДС и липсва основание за освобождаването
му от акциз, е неправилен. Акцентира се, че продуктът се използва в
производствено-технологични процеси при загряване на различни фракции инертни
материали като единствената цел е да се произведат асфалтови смеси, т. е. с
използването му се цели производство на стокови продукти, а не отопление,
поради което е налице изключението по б. „б“ на чл. 4, т. 37 от ЗАДС, респ.
основание за освобождаване от облагане с акциз съгласно чл. 24, ал. 2, т. 4 от
същия закон.
Производството е по реда на чл. 145 и сл. от АПК, във
връзка с чл. 24б, ал. 7, във връзка с ал. 5 от Закона за акцизите и данъчните
складове (ЗАДС).
Жалбата е подадена
в срока по чл.149, ал.1 АПК от лице, което е адресат на административния
акт и има правен интерес от оспорването по смисъла на чл.147, ал.1 АПК; атакува
се индивидуален административен акт, подлежащ на съдебен контрол, пред компетентния съд.
Ето защо жалбата се явява процесуално допустима и следва да се внесе за разглеждане
в открито съдебно заседание.
Жалбата е подадена съгласно
правилото на чл.152, ал. 1 АПК и ответният
орган е представил административната преписка, като по допускането на събраните по нея
доказателства съдът ще се произнесе в първото заседание – чл. 171, ал. 5 от АПК.
Съгласно чл. 170, ал. 1 от АПК в
тежест на административния орган е да установи съществуването на посочените в
оспорения акт фактически основания, както и изпълнението на законовите
изисквания за издаването му.
Жалбоподателят следва да установи в
процеса своите твърдения, базирани на факти, от които произтичат за него
благоприятни последици, по аргумент от чл.154 ал.1 ГПК, във връзка с чл.144 АПК
– в случая да докаже твърдението си, че е налице изключението по б. „б“ на чл.
4, т. 37 от ЗАДС, респ. основание за освобождаване от облагане с акциз съгласно
чл. 24, ал. 2, т. 4 от същия закон, тъй като горивата се използват само за
производство на краен продукт, а не за отопление, като установяването на този
факт несъмнено изисква наличие на специални знания.
Във връзка с гореизложеното и на
осн. чл. 154, ал. 1, 157, ал. 1 и чл. 163 АПК съдът
Р А
З П О
Р Е Д
И :
НАСРОЧВА
съдебно заседание за 17. 08. 2020 г. от
14. 00 часа, за която дата да се призоват следните страни:
Жалбоподател: „Пътперфект
– Т“ ЕАД с ЕИК *********, със седалище в гр. Силистра;
Ответник
по жалбата: Директора
на ТД - Дунавска при Агенция „Митници“.
ПРЕПИСИ от настоящото разпореждане
да се връчат на страните по реда на чл.138, вр. с чл.137 АПК, като ответният
административен орган има право на писмен отговор и посочване на доказателства
в 14-дневен срок от съобщаването.
ДАВА ВЪЗМОЖНОСТ на страните да
представят допълнително доказателства, съобразно указанията, съдържащи се в
мотивите на настоящото определение.
РАЗПОРЕЖДАНЕТО не подлежи на
оспорване.
СЪДИЯ: