Определение по дело №3021/2013 на Административен съд - Пловдив

Номер на акта: 2650
Дата: 8 октомври 2013 г.
Съдия: Величка Атанасова Георгиева
Дело: 20137180703021
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 25 септември 2013 г.

Съдържание на акта

 

 

  РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

Административен съд Пловдив

 

 


ОПРЕДЕЛЕНИЕ

Град Пловдив, 08 октомври 2013 година

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД ПЛОВДИВ, I отделение, ХХV състав, в закрито заседание на осми октомври две хиляди и тринадесетата година, в състав:

 

   АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: ВЕЛИЧКА ГЕОРГИЕВА

 

като разгледа докладваното от съдията  административно дело 3021 по описа на съда за 2013 година, за да се произнесе, взе предвид следното:

Производството е образувано по жалбата на Й.К.Д. , ЕГн **********, с адрес за призоваване: гр. Пловдив, ул.“Братя Миладинови“ № 34, ет.23, ап.8, срещу заповед ОП № 89/10.09.2013 г. на Окръжен прокурор на гр. Пловдив. Към жалбата е приложена процесната заповед. В жалбата се навеждат доводи, че обжалваната заповед представлява индивидуален административен акт,  който подлежи на обжалване по общия ред. Счита, че заповедта е издадена в нарушение на материалния и процесуален закон, не е спазена изискуемата от закона форма и при неспазване на целта на закона.

С оспорената заповед по т.1 от нея жалбоподателят се освобождава от длъжността "Завеждащ следствен следствен отдел" към Окръжна прокуратура гр.Пловдив и се преназначава в длъжност „следовател“ в същия отдел с ранг „следовател в НСл.С“ със заплата за длъжност и ранг съгласно Таблица № 1 от ВСС за определяне на максималните основни месечни заплати на съдии, прокурори и следователи, в сила от 01.04.2010 г.

Съдът като съобрази приложените по делото доказателства – представената заповед, а така също и аргументите, изразени в жалбата намира, че оспорването е НЕДОПУСТИМО по следните съображения:

Заповед ОП № 89/10.09.2013 г. на Пловдивския окръжен прокурор е издадена на основание чл. 153, ал.2 от Закона за съдебната власт /ДВ бр.ЗЗ от 2009 г./, който гласи: "Окръжните следствени отдели в окръжните прокуратури се ръководят от завеждащи отдели, които се назначават от административните ръководители на окръжните прокуратури, имат ранг на прокурор, завеждащ отдел в окръжна прокуратура, и получават възнаграждение, равно на възнаграждението на заместник на административния ръководител в окръжна прокуратура.". Според разпоредбата на чл. 172, ал.3 от ЗСВ /ДВ бл. ЗЗ от 2009 г., изм. и доп. ДВ бр.1 от 2011 г. в сила от 04.01.2011 г./: завеждащите окръжни следствени отдели в окръжните прокуратури се назначават от съответния административен ръководител.След като в чл. 153, ал.2 и в чл. 172, ал.3 от ЗСВ е предвидено завеждащите окръжни следствени отдели да бъдат назначавани от административните ръководители на окръжните прокуратури и в същия закон не е посочено изрично, че Висшия съдебен съвет освобождава от тази длъжност, лицата които досега са я заемали, е логичен извода, че освобождаването се осъществява от административния ръководител, който назначава.

Законодателят не е предвидил в Закона за съдебната власт процедура и критерии, по които административния ръководител на съответната окръжна прокуратура да избира завеждащ Окръжен следствен отдел или да освобождава лицата, които досега са я заемали. Следователно, назначаването и освобождаването на завеждащи окръжените следствени отдели става по усмотрение на съответния административен ръководител. Неговата преценка по целесъобразност не подлежи на съдебен контрол. Ето защо, съдът намира, че сочената заповед не е от категорията на индивидуалните административни актове, а представлява вътрешноведомствен акт по организация и управление на сочената структура.

Необходимо е да се посочи също така, че в Закона за съдебната власт не е предвиден ред за обжалване на актовете на административните ръководители на окръжните прокуратури, с които те назначават, респективно освобождават от длъжност завеждащите Окръжните следствени отдели. Последното от своя страна също определя жалбата като недопустима и подкрепя мотивите /изложени по-горе/, че тези две правни действия се извършват по усмотрения на дадения административен ръководител и не подлежат на съдебна проверка.

Нормата на §112, ал.2 от ПЗР на ЗИД на ЗСВ /ДВ бр.ЗЗ от 2009 г./ е във връзка с преструктурирането на окръжните следствени служби в окръжен следствен отдел в окръжните прокуратури дава възможност на досегашните директори без конкурс да продължат да изпълняват задълженията си на административни ръководители до края на мандата, за който са избрани. С други думи, чрез тази разпоредба се ограничава възможността бившите директори на окръжните следствени служби да бъдат освобождавани от ръководната си длъжност само и единствено поради настъпилата законова реорганизация. Това от своя страна не изключва възможността завеждащите окръжни следствени отдели да бъдат освобождавани от тази позиция на други основания преди да изтече мандата, който са имали, докато длъжността се е считала за такава на административен ръководител в съдебната власт. Още повече, че за всеки един мандат законът предвижда възможности да бъде предсрочно прекратяван.

Мотивиран от гореизложеното и на основание чл. 159, т.1 от Административнопроцесуалния кодекс съдът

 

О П Р Е Д Е Л И:

 

ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на Й.К.Д. , ЕГн **********, с адрес за призоваване: гр. Пловдив, ул.“Братя Миладинови“ № 34, ет.23, ап.8, срещу заповед ОП № 89/10.09.2013 г. на Окръжен прокурор на гр. Пловдив.

ПРЕКРАТЯВА ПРОИЗВОДСТВОТО по административно дело № 3021/2013 г. по описа на Административен съд – Пловдив.

Определението подлежи на обжалване с частна жалба в седемдневен срок от съобщаването му пред Върховния административен съд с препис за страните.

 

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: