Решение по дело №7350/2024 на Софийски районен съд

Номер на акта: 3453
Дата: 24 юли 2024 г.
Съдия: Петя Николова Топалова
Дело: 20241110207350
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 28 май 2024 г.

Съдържание на акта

РЕШЕНИЕ
№ 3453
гр. София, 24.07.2024 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
СОФИЙСКИ РАЙОНЕН СЪД, 121-ВИ СЪСТАВ, в публично заседание
на седемнадесети юли през две хиляди двадесет и четвърта година в следния
състав:
Председател:ПЕТЯ Н. ТОПАЛОВА
при участието на секретаря АНЕЛИЯ Б. ЛЮБЕНОВА
като разгледа докладваното от ПЕТЯ Н. ТОПАЛОВА Административно
наказателно дело № 20241110207350 по описа за 2024 година
Производството е по реда на чл. 59 и следващите от ЗАНН.
Образувано е по жалба от Р. М. Б., с ЕГН ********** срещу
електронен фиш за налагане на глоба
за нарушение, установено с автоматизирано техническо средство или система
Серия К №8854428/14.03.2024 г., издаден от СДВР, с който на основание чл.
189 ал.4 вр. с чл. 182 ал.1 т.2 ЗДвП му е наложена глоба в размер на 50 лв. за
нарушение на чл.21 ал.2 ЗДвП.
В жалбата се прави искане за отмяна на ЕФ като незаконосъобразен, тъй
като липсва надлежно описание на нарушението, каквото е изискването на
чл.189 ал.4 ЗДвП, не е посочено къде е позиционирано техническото средство
и на какво разстояние е засичана скоростта на автомобила; ограничението на
ул. **** не е 50 км/ч, а 70 км/ч; в ЕФ не е приспаднат толеранс в полза на
водача от 3 %. Жалбоподателят редовно призован не се явява и не изпраща
представител в съдебно заседание. Постъпила е молба, с която
жалбоподателят заявява, че поддържа жалбата и прави възражение, че видно
от представената от СО схема на пътни знаци, на километри – 5+160, 5+220,
5+454 има пътни знаци В26 за ограничение 70 км/ч и само на километри -
5+305 и 5+462 има поставени пътни знаци В26 за ограничение 50 км/ч, като в
ЕФ не е посочено на кой километър е позиционирано техническото средство,
за да се установи какво е ограничението на скоростта. Предлага на съда на
1
отмени ЕФ като незаконосъобразен.
Въззиваемата страна редовно призована не изпраща представител. От
юрисконсулт **** са постъпили писмени бележки с подробни доводи за
неоснователност на жалбата. Предлага на съда да потвърди ЕФ като правилен
и законосъобразен, претендира юрисконсултско възнаграждение.

Съдът като съобрази и прецени доказателствата по делото по отделно и
в тяхната съвкупност намира, жалбата за ДОПУСТИМА, като подадена в
срок от лице, което има правен интерес от това.
Разгледана по същество, същата е НЕОСНОВАТЕЛНА, като мотивите за
това са следните:

По делото е установена следната фактическа обстановка:
Обжалваният електронен фиш е издаден за установено
нарушение с автоматизирано техническо средство CORDON M2 1197 с
№MD1197, за това, че на 14.03.2024 г. в 18:16 часа в гр. София, ул. **** до
№50, с посока от ул. **** към ул. ****, при ограничение на скоростта 50 км/ч,
въведено с пътен знак В26 в населено място, установило, че л.а. **** с рег.
№****, се се движи със скорост от 68 км/ч, респ. превишение от 18 км/ч, при
приспаднат толеранс от 3% в полза на водача.
Видно от база данни КАТ собственик на процесния лек автомобил е
именно жалбоподателят, като няма данни същияг да се е възползвал от
възможността по чл. 189 ал.5 ЗДвП и по чл. 189 ал.6 ЗДвП в отговор на
изложените възражения в жалбата.
На базата на всички събрани по делото доказателства, съдът намира за
установено, че действително на датата, отразена по електронния фиш,
описаният в него лек автомобил е извършвал движение с превишена скорост.
Това обстоятелство е било установено и надлежно заснето със съответно
техническо средство, с издадено удостоверение за одобрен тип средство за
измерване при БИМ, приложено по делото и валидно към датата на
нарушението.
Мястото и времето на нарушението са отразени по надлежния ред и
достатъчно подробно в електронния фиш, за да стане ясно на наказаното лице
какво именно поведение се санкционира.
Обжалваният електронен фиш е издаден по отношение на
жалбоподателя като собственик на вписаното в него МПС към момента на
нарушението.
2

При така установената фактическа обстановка, съдът намира
следното от правна страна:

Съобразно, правилото на чл. 189 ал. 4 ЗДвП, при нарушение, установено
и заснето с техническо средство, в отсъствието на контролен орган и на
нарушител се издава електронен фиш за налагане на глоба в размер, определен
за съответното нарушение. Настъпилата законодателна промяна в чл.189
ЗДвП (обн., ДВ, бр.19 от 13.03.2015 г.) и приетата Наредба №8121з-532 за
условията и реда за използване на автоматизирани технически средства и
системи за контрол на правилата за движение по пътищата (обн., ДВ, бр.36 от
19.05.2015 г.), които изцяло са съобразени с основните положения на
Тълкувателно решение №1/26.02.2014 г. по тълкувателно дело №1/2013 г. на
ОС на колегиите на ВАС, налагат извод, че използването на техническа
система, /без значение мобилна или стационарна/, е допустима, като законът и
наредбата изрично сочат на неучастието на контролния орган в нейното
функциониране и възможността за такова нарушение, установено и заснето с
автоматизирано техническо средство или система, в отсъствието на контролен
орган и на нарушител, да се издава електронен фиш. Именно с цел
гарантиране правата на гражданите и с оглед установяване на обективната
истина при евентуално съдебно обжалване на електронните фишове,
Наредбата предвижда към административната преписка, която се изпраща в
съда, освен доказателствата в подкрепа на обжалвания фиш, да се предоставя
и информация за участъка от пътя, с описание на мястото и координатите,
действащото ограничение на скоростта по чл.21 ЗДвП, посоката на движение
на автомобила, схемата на разположението на автоматизираното техническо
средство, неговия вид, датата на последната метрологична проверка.
Всички посочени данни са приобщени по делото, поради което съдът
счита че не е нарушено правото на защита на жалбоподателя.
Електронният фиш съдържа данни за: териториалната структура на
Министерството на вътрешните работи, на чиято територия е установено
нарушението, мястото, датата, точния час на извършване на нарушението,
регистрационния номер на моторното превозно средство, собственика, на
когото е регистрирано превозното средство, описание на нарушението,
нарушените разпоредби, размера на глобата, срока, сметката или мястото на
доброволното й заплащане. Образецът на електронния фиш се утвърждава от
министъра на вътрешните работи.
Съгласно § 1 от ДР на ЗАНН, по смисъла на този закон "електронен
фиш" е електронно изявление, записано върху хартиен, магнитен или друг
3
носител, създадено чрез административно-информационна система въз основа
на постъпили и обработени данни за нарушения от автоматизирани
технически средства или системи.
Електронния фиш съдържа предвидените от закона реквизити, като на
констатираното превишение на скоростта е дадена правилната правна
квалификация. В тази насока следва да се посочи, че в нормата на чл. 189 ал. 4
ЗДвП, законодателят е определил изчерпателно реквизитите, които следва да
съдържа електронния фиш, като по никакъв начин не е предвидено в него да
фигурира посочено къде е позиционирано техническото средство и на какво
разстояние е засичана скоростта на автомобила, каквито са възраженията в
жалбата.
В случая е налице нарушение, установено с мобилна радарна система,
като в електронния фиш са описани всички негови съставомерни признаци.
Нарушението е безспорно установено от приложения снимков материал от
техническо средство, като в случая скоростта е била ограничена до 50 км/ч,
въведена с пътен знак В26 в населено място, а същата е била превишена от
водача, обстоятелство, като няма данни, вкл. видно и от снимковия материал
за обстоятелства пречещи на правилното отчитане на скоростта от
техническото средство.
Налице е изготвен Протокол по чл.10 от Наредба №8121з-532/12.05.2015
г. за условията и реда за използване на автоматизирани технически средства и
системи за контрол на правилата за движение по пътищата /л.16 от делото/.
Всъщност именно с този протокол е удостоверено използването на АТСС на
съответното място за контрол съставен от обслужващия полицейски служител,
в който изчерпателно следва да бъдат посочени точното място за контрол и
посоката, в която е осъществяван, въведения за контролирания участък
скоростен режим, режима на измерване, идентификация на служебния
автомобил, в който е монтирано АТСС, началото и края на работната смяна и
номерата на първия и последния запис. Протоколът по чл. 10 ал. 1 от
наредбата е документът, предвиден да удостовери всяко използване на
мобилно АТСС, за да има обвръзка между предвидената с наредбата
информация /съдържание на протокола/ и снимковия материал, което в случая
безспорно е така
Налице е снимка на разположението на уреда, съгласно чл.10 ал.3 от
същата наредба /л.8 от делото/.
Техническото средство е годно такова, като по делото са представени
писмени доказателства установяващи това обстоятелство – Протокол за
проверка на техническото средство, установяващи изправността на същото
към датата на нарушението – 14.03.2024 г, характеристики на мобилната
4
видео-радарна система за наблюдение и регистрация на пътни нарушения
CORDON, както и удостоверение за одобрен тип на същото, издаден от БИМ.
От приложения снимков материал /л.7 от делото/, се вижда, че е
отчетена по-висока скорост на движение, а именно 71 км/ч. Видно е, че е
налице разминаване между установената съгласно приложения снимков
материал и т.нар. наказуема скорост, която именно е отразена във фиша, както
и изчисленото на тази база превишение, като тук следва да се има предвид, че
съгласно данните за конкретния вид система за наблюдение и регистрация на
пътни нарушения, публикувани в Публичния регистър на одобрените средства
за измерване на БИМ, са налице максимално предвидени грешки при
измерване на скорост при стационарна система от 3 процента. В тази връзка и
видно и от отразеното върху приложената снимка и електронния фиш, в
същия са изчислени в полза на водача наказуемата скорост и наказуемото
превишение, като действително установената скорост е намалена на 68 км/ч с
приспаднат изискуемия толеранс от 3 %, поради което възраженията на
жалбоподателя, че не е отчетен толеранс в негова полза – са неоснователни.
Служителят Валентин Велинов, който е изготвил Протокол по чл.10 от
Наредба №8121з-532/12.05.2015 г. е преминал задължителен курс за обучение
с техническо средство Cordon M-2, видно от сертификата приложен по делото
/л.19/.
Изложената в ЕФ фактическа обстановка за движението на процесния
автомобил с посочената скорост на посоченото място се доказва от
приложеното по административната преписка статично изображение /л.7 от
делото/, което съгласно чл. 16 ал. 3 Наредба № 8121з-532/12.05.2015 г. е годно
доказателствено средство за обстоятелствата, свързани с упражнения с АТСС
видеоконтрол.
Неоснователни са възраженията в писменото становище, че тъй като от
представената от СО схема на пътни знаци, на километри – 5+160, 5+220,
5+454 има пътни знаци В26 за ограничение 70 км/ч, а на километри 5+305 и
5+462 - пътни знаци В26 за ограничение 50 км/ч, респ. в ЕФ не е посочено на
кой километър е позиционирано техническото средство, то в действителност
няма как да бъде установено действителното ограничение на скоростта.
Действително, видно от схема, предоставена от Столична община е
видно, че са налични няколко пътни знака В26, ограничаващи скоростта както
до 50 км/ч, така и до 70 км/ч, но по улица „****”, до №50, с посока от ул. ****
към ул. ****, както коректно е посочено в ЕФ е наличен именно пътен знак
В26 с ограничение на скоростта 50 км/ч. Поради това, съдът намира, че по
категоричен начин е установено действителното ограничение на скоростта на
автомобила на процесната дата.
5
По отношение на определената санкция съдът счита, че размерът на
същата е правилно определен от административнонаказващия орган, тъй като
за превишаване на скоростта от 2111 до 20 km/h – се налага глоба от 50 лв.,
съгласно чл. 182 ал.1 т.2 ЗДвП.
Не е налице е маловажен случай по смисъла на чл.28 ЗАНН. В хода на
производството не се събраха доказателства, които да сочат по-ниска степен
на обществена опасност на извършеното от жалбоподателя нарушение в
сравнение с обикновените случаи от този вид.
С оглед изложеното съдът намира, че обжалваният ЕФ като правилен и
законосъобразен следва да бъде потвърден изцяло.
При този изход на делото основателна е претенцията на въззиваемата
страна за присъждане на юрисконсултско възнаграждение, като същото следва
да бъде определено в минималния посочен размер в чл. 27е от Наредбата за
заплащането на правната помощ, издадена въз основа на законовата делегация
по чл. 37 от ЗПП размер на 80 лв.
Мотивиран от изложеното и на основание чл. 63 ал. 1 ЗАНН, съдът
РЕШИ:

ПОТВЪРЖДАВА срещу електронен фиш за налагане на глоба
за нарушение, установено с автоматизирано техническо средство или система
Серия К №8854428/14.03.2024 г., издаден от СДВР, с който на Р. М. Б., с ЕГН
**********, на основание чл. 189 ал.4 вр. с чл. 182 ал.1 т.2 ЗДвП е наложена
глоба в размер на 50 лв. за нарушение на чл.21 ал.2 ЗДвП.
ОСЪЖДА Р. М. Б., с ЕГН **********, да заплати на СДВР сума в
размер на 80 лв., представляваща юрисконсултско възнаграждение за една
инстанция.
РЕШЕНИЕТО подлежи на касационно обжалване в 14-дневен срок от
съобщаването му на страните пред Административен съд София-град.
Съдия при Софийски районен съд: _______________________
6

Съдържание на мотивите


Производството е по реда на чл. 59 и следващите от ЗАНН.
Образувано е по жалба от ********, с ЕГН ********** срещу
електронен фиш за налагане на глоба
за нарушение, установено с автоматизирано техническо средство или система
Серия К №8854428/14.03.2024 г., издаден от СДВР, с който на основание чл.
189 ал.4 вр. с чл. 182 ал.1 т.2 ЗДвП му е наложена глоба в размер на 50 лв. за
нарушение на чл.21 ал.2 ЗДвП.
В жалбата се прави искане за отмяна на ЕФ като незаконосъобразен, тъй
като липсва надлежно описание на нарушението, каквото е изискването на
чл.189 ал.4 ЗДвП, не е посочено къде е позиционирано техническото средство
и на какво разстояние е засичана скоростта на автомобила; ограничението на
ул. ******** не е 50 км/ч, а 70 км/ч; в ЕФ не е приспаднат толеранс в полза на
водача от 3 %. Жалбоподателят редовно призован не се явява и не изпраща
представител в съдебно заседание. Постъпила е молба, с която
жалбоподателят заявява, че поддържа жалбата и прави възражение, че видно
от представената от СО схема на пътни знаци, на километри – 5+160, 5+220,
5+454 има пътни знаци В26 за ограничение 70 км/ч и само на километри -
5+305 и 5+462 има поставени пътни знаци В26 за ограничение 50 км/ч, като в
ЕФ не е посочено на кой километър е позиционирано техническото средство,
за да се установи какво е ограничението на скоростта. Предлага на съда на
отмени ЕФ като незаконосъобразен.
Въззиваемата страна редовно призована не изпраща представител. От
юрисконсулт ***** са постъпили писмени бележки с подробни доводи за
неоснователност на жалбата. Предлага на съда да потвърди ЕФ като правилен
и законосъобразен, претендира юрисконсултско възнаграждение.

Съдът като съобрази и прецени доказателствата по делото по отделно и
в тяхната съвкупност намира, жалбата за ДОПУСТИМА, като подадена в
срок от лице, което има правен интерес от това.
Разгледана по същество, същата е НЕОСНОВАТЕЛНА, като мотивите за
това са следните:

По делото е установена следната фактическа обстановка:
Обжалваният електронен фиш е издаден за установено
нарушение с автоматизирано техническо средство CORDON M2 1197 с
№MD1197, за това, че на 14.03.2024 г. в 18:16 часа в гр. София, ул. ********
до №50, с посока от ул. *** към ул. ******, при ограничение на скоростта 50
км/ч, въведено с пътен знак В26 в населено място, установило, че л.а. **** с
рег. №******, се се движи със скорост от 68 км/ч, респ. превишение от 18
км/ч, при приспаднат толеранс от 3% в полза на водача.
1
Видно от база данни КАТ собственик на процесния лек автомобил е
именно жалбоподателят, като няма данни същияг да се е възползвал от
възможността по чл. 189 ал.5 ЗДвП и по чл. 189 ал.6 ЗДвП в отговор на
изложените възражения в жалбата.
На базата на всички събрани по делото доказателства, съдът намира за
установено, че действително на датата, отразена по електронния фиш,
описаният в него лек автомобил е извършвал движение с превишена скорост.
Това обстоятелство е било установено и надлежно заснето със съответно
техническо средство, с издадено удостоверение за одобрен тип средство за
измерване при БИМ, приложено по делото и валидно към датата на
нарушението.
Мястото и времето на нарушението са отразени по надлежния ред и
достатъчно подробно в електронния фиш, за да стане ясно на наказаното лице
какво именно поведение се санкционира.
Обжалваният електронен фиш е издаден по отношение на
жалбоподателя като собственик на вписаното в него МПС към момента на
нарушението.

При така установената фактическа обстановка, съдът намира
следното от правна страна:

Съобразно, правилото на чл. 189 ал. 4 ЗДвП, при нарушение, установено
и заснето с техническо средство, в отсъствието на контролен орган и на
нарушител се издава електронен фиш за налагане на глоба в размер, определен
за съответното нарушение. Настъпилата законодателна промяна в чл.189
ЗДвП (обн., ДВ, бр.19 от 13.03.2015 г.) и приетата Наредба №8121з-532 за
условията и реда за използване на автоматизирани технически средства и
системи за контрол на правилата за движение по пътищата (обн., ДВ, бр.36 от
19.05.2015 г.), които изцяло са съобразени с основните положения на
Тълкувателно решение №1/26.02.2014 г. по тълкувателно дело №1/2013 г. на
ОС на колегиите на ВАС, налагат извод, че използването на техническа
система, /без значение мобилна или стационарна/, е допустима, като законът и
наредбата изрично сочат на неучастието на контролния орган в нейното
функциониране и възможността за такова нарушение, установено и заснето с
автоматизирано техническо средство или система, в отсъствието на контролен
орган и на нарушител, да се издава електронен фиш. Именно с цел
гарантиране правата на гражданите и с оглед установяване на обективната
истина при евентуално съдебно обжалване на електронните фишове,
Наредбата предвижда към административната преписка, която се изпраща в
2
съда, освен доказателствата в подкрепа на обжалвания фиш, да се предоставя
и информация за участъка от пътя, с описание на мястото и координатите,
действащото ограничение на скоростта по чл.21 ЗДвП, посоката на движение
на автомобила, схемата на разположението на автоматизираното техническо
средство, неговия вид, датата на последната метрологична проверка.
Всички посочени данни са приобщени по делото, поради което съдът
счита че не е нарушено правото на защита на жалбоподателя.
Електронният фиш съдържа данни за: териториалната структура на
Министерството на вътрешните работи, на чиято територия е установено
нарушението, мястото, датата, точния час на извършване на нарушението,
регистрационния номер на моторното превозно средство, собственика, на
когото е регистрирано превозното средство, описание на нарушението,
нарушените разпоредби, размера на глобата, срока, сметката или мястото на
доброволното й заплащане. Образецът на електронния фиш се утвърждава от
министъра на вътрешните работи.
Съгласно § 1 от ДР на ЗАНН, по смисъла на този закон "електронен
фиш" е електронно изявление, записано върху хартиен, магнитен или друг
носител, създадено чрез административно-информационна система въз основа
на постъпили и обработени данни за нарушения от автоматизирани
технически средства или системи.
Електронния фиш съдържа предвидените от закона реквизити, като на
констатираното превишение на скоростта е дадена правилната правна
квалификация. В тази насока следва да се посочи, че в нормата на чл. 189 ал. 4
ЗДвП, законодателят е определил изчерпателно реквизитите, които следва да
съдържа електронния фиш, като по никакъв начин не е предвидено в него да
фигурира посочено къде е позиционирано техническото средство и на какво
разстояние е засичана скоростта на автомобила, каквито са възраженията в
жалбата.
В случая е налице нарушение, установено с мобилна радарна система,
като в електронния фиш са описани всички негови съставомерни признаци.
Нарушението е безспорно установено от приложения снимков материал от
техническо средство, като в случая скоростта е била ограничена до 50 км/ч,
въведена с пътен знак В26 в населено място, а същата е била превишена от
водача, обстоятелство, като няма данни, вкл. видно и от снимковия материал
за обстоятелства пречещи на правилното отчитане на скоростта от
техническото средство.
Налице е изготвен Протокол по чл.10 от Наредба №8121з-532/12.05.2015
г. за условията и реда за използване на автоматизирани технически средства и
системи за контрол на правилата за движение по пътищата /л.16 от делото/.
3
Всъщност именно с този протокол е удостоверено използването на АТСС на
съответното място за контрол съставен от обслужващия полицейски служител,
в който изчерпателно следва да бъдат посочени точното място за контрол и
посоката, в която е осъществяван, въведения за контролирания участък
скоростен режим, режима на измерване, идентификация на служебния
автомобил, в който е монтирано АТСС, началото и края на работната смяна и
номерата на първия и последния запис. Протоколът по чл. 10 ал. 1 от
наредбата е документът, предвиден да удостовери всяко използване на
мобилно АТСС, за да има обвръзка между предвидената с наредбата
информация /съдържание на протокола/ и снимковия материал, което в случая
безспорно е така
Налице е снимка на разположението на уреда, съгласно чл.10 ал.3 от
същата наредба /л.8 от делото/.
Техническото средство е годно такова, като по делото са представени
писмени доказателства установяващи това обстоятелство – Протокол за
проверка на техническото средство, установяващи изправността на същото
към датата на нарушението – 14.03.2024 г, характеристики на мобилната
видео-радарна система за наблюдение и регистрация на пътни нарушения
CORDON, както и удостоверение за одобрен тип на същото, издаден от БИМ.
От приложения снимков материал /л.7 от делото/, се вижда, че е
отчетена по-висока скорост на движение, а именно 71 км/ч. Видно е, че е
налице разминаване между установената съгласно приложения снимков
материал и т.нар. наказуема скорост, която именно е отразена във фиша, както
и изчисленото на тази база превишение, като тук следва да се има предвид, че
съгласно данните за конкретния вид система за наблюдение и регистрация на
пътни нарушения, публикувани в Публичния регистър на одобрените средства
за измерване на БИМ, са налице максимално предвидени грешки при
измерване на скорост при стационарна система от 3 процента. В тази връзка и
видно и от отразеното върху приложената снимка и електронния фиш, в
същия са изчислени в полза на водача наказуемата скорост и наказуемото
превишение, като действително установената скорост е намалена на 68 км/ч с
приспаднат изискуемия толеранс от 3 %, поради което възраженията на
жалбоподателя, че не е отчетен толеранс в негова полза – са неоснователни.
Служителят *******, който е изготвил Протокол по чл.10 от Наредба
№8121з-532/12.05.2015 г. е преминал задължителен курс за обучение с
техническо средство Cordon M-2, видно от сертификата, приложен по делото
/л.19/.
Изложената в ЕФ фактическа обстановка за движението на процесния
автомобил с посочената скорост на посоченото място се доказва от
приложеното по административната преписка статично изображение /л.7 от
4
делото/, което съгласно чл. 16 ал. 3 Наредба № 8121з-532/12.05.2015 г. е годно
доказателствено средство за обстоятелствата, свързани с упражнения с АТСС
видеоконтрол.
Неоснователни са възраженията в писменото становище, че тъй като от
представената от СО схема на пътни знаци, на километри – 5+160, 5+220,
5+454 има пътни знаци В26 за ограничение 70 км/ч, а на километри 5+305 и
5+462 - пътни знаци В26 за ограничение 50 км/ч, респ. в ЕФ не е посочено на
кой километър е позиционирано техническото средство, то в действителност
няма как да бъде установено действителното ограничение на скоростта.
Действително, видно от схема, предоставена от Столична община е
видно, че са налични няколко пътни знака В26, ограничаващи скоростта както
до 50 км/ч, така и до 70 км/ч, но по улица „*****”, до №50, с посока от ул. ***
към ул. ******, както коректно е посочено в ЕФ е наличен именно пътен знак
В26 с ограничение на скоростта 50 км/ч. Поради това, съдът намира, че по
категоричен начин е установено действителното ограничение на скоростта на
автомобила на процесната дата.
По отношение на определената санкция съдът счита, че размерът на
същата е правилно определен от административнонаказващия орган, тъй като
за превишаване на скоростта от 2111 до 20 km/h – се налага глоба от 50 лв.,
съгласно чл. 182 ал.1 т.2 ЗДвП.
Не е налице е маловажен случай по смисъла на чл.28 ЗАНН. В хода на
производството не се събраха доказателства, които да сочат по-ниска степен
на обществена опасност на извършеното от жалбоподателя нарушение в
сравнение с обикновените случаи от този вид.
С оглед изложеното съдът намира, че обжалваният ЕФ като правилен и
законосъобразен следва да бъде потвърден изцяло.
При този изход на делото основателна е претенцията на въззиваемата
страна за присъждане на юрисконсултско възнаграждение, като същото следва
да бъде определено в минималния посочен размер в чл. 27е от Наредбата за
заплащането на правната помощ, издадена въз основа на законовата делегация
по чл. 37 ЗПП - 80 лв.
5