Решение по дело №316/2021 на Административен съд - Кърджали

Номер на акта: 113
Дата: 14 април 2022 г. (в сила от 4 май 2022 г.)
Съдия: Виктор Динев Атанасов
Дело: 20217120700316
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 12 ноември 2021 г.

Съдържание на акта Свали акта

Р   Е   Ш   Е   Н   И   Е

 

 … … …

 

град Кърджали, 14.04.2022 год.

 

В      И  М  Е  Т  О      Н  А      Н  А  Р  О  Д  А

 

Кърджалийският административен съд, .....……… в публично заседание ………..…...

заседание на петнадесети март ………...………………….…………...……………….......…...……….

през 2022/две хиляди двадесет и втора/ година, в състав:

 

                                                                                    ПРЕДСЕДАТЕЛ:  ВИКТОР  АТАНАСОВ

                                                                       

при секретаря ………………………..………….….... Мариана Кадиева, ….……....………....….........

като разгледа докладваното от .......................... съдията Виктор Атанасов ..............................  

административно дело ............. 316 .............. по описа за ... 2021 година .............................

и за да се произнесе, взе предвид следното:

 

          Производството е административно, по реда на Раздел І/Първи/ на Глава Х /чл.145 и следв./ от АПК, във връзка с чл.215, ал.4, във вр. с ал.1 и във връзка с чл.129, ал.1 от Закона за устройство на територията/ЗУТ/.

Образувано е по повод подадена направо в Административен съд – Кърджали жалба от Х.А.А. от ***, с ЕГН ***********, против Решение №138 от 28.10.2021 год. на Общински съвет - Момчилград, по Протокол №11 от 28.10.2021 год. от заседание на Общински съвет - Момчилград, с което решение, на основание чл.21, ал.1, т.11 от ЗМСМА и чл.129, ал.1 от ЗУТ, във връзка с чл.17а от ЗОЗЗ и по реда на чл.16 от ЗУТ, Общински съвет - Момчилград е одобрил Подробен устройствен план - План за регулация (ПУП - ПР) във фаза „предварителен проект”, съгласно чл.126, ал.4, т.1 от ЗУТ, на съществуващи рег.квартали №4, 34, 70, 79, 109, 110, 111, 112 и новообразувани регулационни квартали №4а, 21а (за НУПИ, граничещ с кв.21), 109а, 126, 127, 127а, 128, 129, 130, 131, 132, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156 и 157 по плана на град Момчилград, съгласно устройствени зони на одобрения и влязъл в сила Общ устройствен план на Община Момчилград (ОУПО - Момчилград), в частта за град Момчилград: 1Ов, 2Ов, 3Ов, 4Ов, 3Оз, 4Жм, 5Жм и 6Жм, на основание чл.129, ал.1 от ЗУТ и чл.17а от ЗОЗЗ, по реда на чл.16 от ЗУТ.

Жалбодателят сочи в жалбата, че е собственик на недвижим имот, представляващ нива от 1.499 дка, четвърта категория, местност „***”, представляваща имот №*** по плана за земеразделяне на землище ***, съгласно Решение №** **/*** год. на ПК - Момчилград за възстановяване на правото на собственост върху земеделски земи, съгласно плана за земеразделяне на землището на ***, при граници и съседи на имота: №*** - полски път на кметство; №*** - нива на наследници на М. И. К.; №*** - нива на наследници на А. А. М. и №*** - нива на наследници на Ю. Х. Х. Сочи, че на 28.10.2021 год. се е провело заседание на Общински съвет - Момчилград, на което, с Решение №138, на основание чл.21, ал.1, т.11 от ЗМСМА и чл.129, ал.1 от ЗУТ, във вр. с чл.17А от ЗОЗЗ и по реда на чл.16 от ЗУТ, е бил одобрен ПУП - План за регулация, във фаза „предварителен проект”, съгласно чл.126, ал.4, т.1 от ЗУТ, на съществуващи регулационни квартали №4, 34, 70, 79, 109, 110, 111, 112, и новообразувани регулационни квартали №4а, 2а/за НУПИ, граничещ с кв.21/, 109а, 126, 127, 127а, 128, 129, 130, 131, 132, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156 и 157 по плана на град Момчилград, съгласно устройствени зони на одобрения и влязъл в сила общ устройствен план на Община Момчилград, в частта за град Момчилград: 1 Ов; 2 Ов; 3 Ов; 4 Ов; 3 Оз; 4 Жм; 5 Жм; 6 Жм, на основание чл.129, ал.1 и чл.17А от ЗОЗЗ, по реда на чл.16 от ЗУТ.

Жалбоподателят твърди в жалбата, че като собственик на посочения по-горе недвижим имот е заинтересовано лице и заявява, че не е доволен от така приетото Решение №138/28.10.2021 год. на Общински съвет - Момчилград, поради което го обжалва пред съда в определения от закона срок, с молба да бъде отменено, като прието в противоречие с материалноправни разпоредби и в несъответствие с целта на закона, както и поради допуснати съществени нарушения на административно-производствените правила, ведно с всички законни последици от това, като му се присъдят и направените по делото разноски. Сочи, че съгласно чл.126, ал.4, т.1 от ЗУТ, проучвателните и проектни работи за съставяне на устройствени планове се извършват в следните фази - предварителен проект и окончателен проект, а съгласно ал.5, по преценка на възложителя може да се възложи отделно изработване на задание с опорен план, както и обединяване на фазите по ал.4. Според жалбоподателя, с обжалваното решение на Общински съвет - Момчилград се обединяват тези две фази с единствената цел да се заобиколи изискването на чл.127 от ЗУТ и чл.128 от ЗУТ - да се проведе обществено обсъждане преди внасянето им в ЕСУТ, без да се разгласява мястото, датата и часа на провеждането с обявление, което се поставя на определените за това места в сградата на общината и се публикува на интернет страницата на възложителя и на общината, в един национален всекидневник и в един местен вестник. Сочи също, че освен това, в чл.128 от ЗУТ изрично е посочено, че изработеният проект за ПУП се съобщава от общината на заинтересованите лица с обявление, което в 10-дневен срок от постъпването на проекта в общинска администрация се изпраща за обнародване в „Държавен вестник”. Заявява, че като собственик на посочения недвижим имот, който се засяга от приетото решение на Общински съвет – Момчилград, не е уведомен за предприетите действия от възложителя. С оглед на гореизложените съображения, с жалбата моли да бъде призован на съд и след като докаже твърденията си, да бъде постановено решение, с което да бъде отменено Решение №38 на Общински съвет - Момчилград, прието с Протокол №11/28.10.2021 год. от проведено заседание на Общински съвет – Момчилград, като прието в противоречие с материалноправни разпоредби и в несъответствие с целта на закона, както и поради допуснати съществени нарушения на административнопроизводствените правила, ведно с всички законни последици от това, както и моли да му бъдат присъдени и направените по делото разноски. Заявява, че подробни съображения в подкрепа на съображенията си ще изложи в съдебно заседание.

В съдебно заседание, редовно призован, жалбоподателят Х.А.А. от ***, не се явява, представлява се от редовно упълномощен процесуален представител – адв.Н.М. от АК-***, който поддържа жалбата по изложените в нея съображения и моли съда да отмени атакуваното Решение №138 от 28.10.2021 год. на Общински съвет – Момчилград, в частта, с която се одобрява проект на ПУП – ПР, за поземления имот с пл.сн.№***/парцел №** от масив №**/ по плана за земеразделяне на землище на ***, с площ от 1.499 дка, с начин на трайно ползване – нива, попадащ в УПИ ** – **, кв.***, с площ на този УПИ – 1259.44 кв.м, според отразеното в таблицата към представената графична част; в УПИ ** – **, кв.***; в УПИ *** „***”, кв.*** и в УПИ **, кв.*** по Подробния устройствен план - План за регулация, одобрен с Решение №138 от 28.10.2021 год. на Общински съвет – Момчилград, като постановено и прието при неправилно приложение на материалния закон, както и в несъответствие с целта на закона, поради допуснати съществени нарушения на процесуалните правила, ведно с всички законни последици от това, както и моли за присъждане на направените по делото разноски за внесена държавна такса и за обнародване на съобщение в „Държавен вестник”. Моли съда да има предвид съображенията, изложени в жалбата, като счита, че с обжалваното решение, в частта, с която се засяга имотът на жалбоподателя, обединяват двете фази, съгласно чл.127 и чл.128 от ЗУТ, с цел да се заобикалят тези изисквания, при което е прието атакуваното решение. Сочи освен това, че в чл.128 от ЗУТ изрично е посочено, че изработения проект за ПУП се съобщава в общината на заинтересованите лица с обявление, което в 10-дневен срок от постъпването на проекта в общинска администрация, се изпраща за обнародване в „Държавен вестник”, като заявява, че жалбоподателят не е бил уведомен като заинтересовано лице за предприетите действия от възложителя. Счита за безспорно доказано, че с това решение на Общински съвет – Момчилград, с което се одобрява проекта за ПУП - ПЗ, се засяга имотът, собственост на жалбоподателя, както и съдът правилно бил посочил в определението си, че същият има правен интерес от оспорването. Отново моли да бъде постановено решение, с което да бъде отменено атакуваното Решение №138 от 28.10.2021 год. на Общински съвет – Момчилград, в частта, касаеща имота на жалбоподателя и да му бъдат присъдени направените по делото разноски.

Ответникът по жалбата – Общински съвет – Момчилград, редовно призован за съдебното заседание, не се представлява и не изразява становище по жалбата.

Съобщение за оспорването, с изискуемото се съдържание по чл.218, ал.2 от ЗУТ,  е публикувано в „Държавен вестник”, брой 111 от 31.12.2021 год., на стр.83/л.92 от делото/, като в едномесечния срок по чл.218, ал.1 от ЗУТ, по делото не са постъпили искания за конституиране на заинтересовани страни.

Административният съд, като прецени събраните по делото доказателства и доводите на страните и въз основа на тях извърши проверка на законосъобразността на оспорения административен акт на всички основания по чл.146 от АПК, прие за установено следното:

По допустимостта на жалбата:

Жалбоподателят Х.А. обосновава правния си интерес въз основа на Решение №** от *** год. за възстановяване на правото на собственост върху земеделски земи, съгласно плана за земеразделяне на землището на ***, издадено от Поземлена комисия – град Момчилград/л.8-л.9/, с т.1 от което е възстановено правото на собственост на наследниците на А.Х.Х., бивш жител на ***, по удостоверение за наследници №**, върху имот – нива от 1.499 дка, четвърта категория, местност „***”, представляваща имот №*** по плана за земеразделяне на землище ***, при граници и съседи на имота: №*** - полски път на кметство; №*** - нива на наследници на М. И. К.; №*** - нива на наследници на А.А.М. и №*** - нива на наследници на Ю. Х. Х. Към жалбата е приложена Скица №*** от 20.05.2002 год., М 1:1000, издадена от Поземлена комисия – Момчилград, за имот с номер *** в землището на ***/л.10/, в която също е отразено, че имотът е собственост на наследниците на А.Х.Х. и че същият е с площ от 1.499 дка, с начин на трайно ползване - нива, четвърта категория на земята и се намира в местността „***”, при описаните граници, идентични с тези, описани в Решение №** от *** год. на Поземлена комисия – град Момчилград. Представен е и нотариален акт №** от *** год. за собственост върху недвижим имот по писмени документи /констативен/, том **, рег.№**, дело №** от *** год. на нотариус Г. Г., действащ в съдебен район на Районен съд – ***, с №** в Регистъра на Нотариалната камара, вписан в СВ – *** с Вх.рег.№** от ** год., акт №**, том **, дело №**/** год./л.16/, с който нотариален акт, жалбоподателят Х.А.А. от ***, с ЕГН **********, е признат за едноличен собственик на нива, с площ от 1.499 дка, четвърта категория, находяща се в местност „***” в землището на ***, ***, ЕКАТТЕ ***, представляваща източната част от имот №*** по плана за земеразделяне на землище ***, при граници/съседи/: имот №*** - полски път на община Момчилград; имот №*** - нива на наследници на М. И. К.; имот №*** - нива на наследници на А. А. М. и №*** - нива на наследници на Ю. Х. Х.

От представената от ответника по жалбата цветна скица-извадка с Изх.№213/25.11.2021 год. на община Момчилград, от Подробен устройствен план – План за регулация/ПУП – ПР/, одобрен с оспореното Решение №138 от Протокол №11/28.10.2021 год. на Общински съвет – Момчилград, в частта му за поземлен имот с №*** в землището на ***, с площ от 1.499 дка и начин на трайно ползване – нива, собственост на наследниците на А.Х.Х./имотът всъщност е собственост единствено на жалбоподателя Х.А.А./л.24/, придружена с таблица – извадка от площоразпределението по чл.16, с редукция на поземлените имоти от 16%/л.25/, е видно, че собствения на жалбоподателя поземлен имот №*** също е предмет на този ПУП - ПР, като с него, за същия се отрежда УПИ **/***/, квартал **, устройствена зона – Смф/смесена многофункционална устройствена зона/ и след редукцията, имотът остава с площ от 1259.44 кв.метра.

Съгласно разпоредбата на чл.215, ал.4, изр.I/първо/, предлI/второ/ от ЗУТ, когато актът се съобщава чрез обнародване в „Държавен вестник”, жалбите или протестите по този закон се подават в 30-дневен срок от обнародването му, чрез органа, чийто акт се обжалва или протестира. В случая, оспореното решение е прието от Общински съвет – Момчилград на 28.10.2021 год., жалбата е подадена направо в Административен съд – Кърджали на 11.11.2021 год., с Вх.№2372, а съобщението за приетото Решение №138 от 28.10.2021 год. на Общински съвет – Момчилград е обнародвано в брой 102 от 07.12.2021 год.  на „Държавен вестник”, на стр.153/л.79/. От горното следва, че жалбата е подадена преди актът да е бил съобщен чрез обнародването му в „Държавен вестник”, на 14-ия /четиринадесетия/ ден след приемането му от Общински съвет – Момчилград. Независимо от това преждевременно подаване на жалбата съдът намира, че същата е допустима за разглеждане по същество, т.к. в същата ясно и недвусмислено е посочен оспорения административен акт, обоснован е правния интерес на жалбоподателя, ясно е указано, в какво според него се състои незаконосъобразността на този акт и е формулирано ясно искане до съда. Съдът намира, че за жалбоподателя безспорно е налице правен интерес от оспорване на това решение, тъй като с приетия с него ПУП – ПР се засяга собствения му недвижим имот, т.е., както бе обосновано и по-горе, собствения му поземлен имот с посочения номер също е част от предмета на този ПУП – ПР, приет с оспореното решение на Общински съвет – Момчилград. Ето защо съдът намира, че така подадената жалба е допустима, макар и преждевременно подадена и не по предвидения ред, в предвидената от закона писмена форма и изискуемото се съдържание, от лице - надлежна страна, която с оглед на гореизложеното, има право и интерес от оспорването.

Съдът, след като обсъди доводите на страните и прецени събраните и приети по делото писмени доказателства, приема за установена следната фактическа обстановка:

С Определение №182 от 03.12.2021 год., постановено в закрито заседание по настоящото дело и влязло в законна сила на 16.12.2021 год., е определен предметът на оспорване, а именно:

На основание чл.218, ал.3 от ЗУТ, за предмет на настоящото административно дело №316/2021 год. по описа на Административен съд – Кърджали е определено оспорване от Х.А.А. от ***, с ЕГН ***********, на Решение №138 от 28.10.2021 год. на Общински съвет - Момчилград, по Протокол №11 от 28.10.2021 год. от заседание на Общински съвет - Момчилград, В ЧАСТТА МУ, с която се одобрява проект на Подробен устройствен план - План за регулация (ПУП - ПР), в посочения в решението обхват, В ЧАСТТА за поземления имот/ПИ/ с пл.сн.№***/парцел №** от масив №**/ по плана за земеразделяне на землище на ***, с площ от 1.499 дка, попадащ съобразно одобрения проект, в УПИ ** – **, кв.***, с площ на този УПИ – 1259.44 кв.метра, според отразеното в таблицата към графичната част на плана; в УПИ ** – **, кв.***; в УПИ *** „***”, кв.*** и в УПИ **, кв.*** по Подробния устройствен план - План за регулация (ПУП - ПР), одобрен с Решение №138 от 28.10.2021 год. на Общински съвет – Момчилград.

Началото на административното производство по одобряването на този Подробен устройствен план - План за регулация (ПУП - ПР) е поставено с Решение №70 от 23.04.2021 год. от Протокол №5 от заседание на Общински съвет – Момчилград, проведено на 23.04.2021 год./л.61/, с което решение, на основание чл.21, ал.1, т.11 от ЗМСМА и чл.124а, ал.1, във връзка с чл16, 16а, 134, ал.2 и 9 от ЗУТ и чл.17а от ЗОЗЗ, Oбщински съвет – Момчилград РАЗРЕШАВА създаване на нови и разширяване строителните граници на съществуващи урбанизирани територии на град Момчилград, разрешава изработването на проект на подробен устройствен план за територии с неурегулирани поземлени имоти, както и за територии с неприложена първа регулация по предходен устройствен план (ПУП), включващ: план за регулация и застрояване - ПРЗ; план за регулация - ПР; план за улична регулация - ПУР; парцеларни планове за елементите на техническата инфраструктура извън границите на урбанизираните територии (ПП) е териториален обхват на ПУП: кв.1, 4, 4а, 78, 109, 110, 111, 112, НУПИ, граничещ с кв.21 по плана на град Момчилград; устройствени зони по одобрения и влязъл в сила Общ устройствен план на Община Момчилград (ОУПО - Момчилград) в частта за град Момчилград: 1Ов, 2Ов, 3Ов, 4Ов, 3Оз, 4Жм, 5Жм, 6Жм, 7Жм, 8Жм, 9Жм, 10Жм, 5Смф.

В изпълнение на това решение на Общински съвет – Момчилград е бил изработен проект на разрешения ПУП – ПР, като във връзка с това е изпратено писмо с Изх.№5700-14 от 27.08.2021 год. на кмета на община Момчилград, до редакцията на „Държавен вестник”, за публикуване в неофициалния раздел на вестника, на обявление за изработения проект за ПУП – ПР, на основание чл.128, ал.1 от ЗУТ/л.58/, към което писмо е приложен и текста на обявлението/л.60/. Обявлението за изработения проект за ПУП – ПР е публикувано в „Държавен вестник” – брой 74 от 07.09.2021 год., на стр.222 – т.14/л.56/, като съобщението е със следното съдържание:

14. - Община Момчилград, на основание чл.128, ал.1 ЗУТ, съобщава, че е изработен проект за ПУП - ПР във фаза „предварителен проект” по смисъла на чл.126, ал.4, т.1 от ЗУТ, разрешен с Решение №70 от Протокол №4 от 23.04.2021 год. на Общинския съвет - Момчилград, с териториален обхват: кв.4, 4а, 109, 110, 111, 112 по плана на Момчилград; устройствени зони по ОУПО - Момчилград, в частта за Момчилград: 1Ов, 2Ов, ЗОв, 4Ов, ЗОз, 4Жм, 5Жм, 6Жм и 9Жм, за изменението и обособяването на нови регулационни квартали в съществуващите и новопредвидените строителни граници на Момчилград: 4, 4А, 109, 109А, 110, 111, 112, 126, 127, 127А, 128, 129, 130, 131, 132, 142, 143, 144, 145 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156 и 157, със съответните уличнорегулационни и вътрешни регулационни линии на урегулираните поземлени имоти, номерата на кварталите и на урегулираните имоти при условията на чл. 6 от ЗУТ. Проектът е изложен в сградата на общинската администрация, стая №23. На основание чл.128, ал.5 ЗУТ в едномесечен срок от обнародването в „Държавен вестник“ заинтересуваните лица могат да направят писмени възражения, предложения и искания по проекта до общинската администрация.”.

По изисканата от съда и представена административна преписка е приложено Съобщение с Изх.№283/08.09.2021 год. на Дирекция „УТКРЕПП” при Общинска администрация – Момчилград/л.55/, със следното съдържание:

„Община Момчилград, на основание чл.128, ал.2 от ЗУТ, съобщава, че в Държавен вестник, бр.74/07.09.2021 год., е обнародвано обявление за изработен проект за ПУП - ПР във фаза „предварителен проект” по смисъла на чл.126, ал.4, т.1 от ЗУТ, разрешен с Решение №70 от Протокол №4 от 23.04.2021 год. на Общински съвет - Момчилград, с териториален обхват: кв.4, 4а, 109, 110, 111, 112 по плана на град Момчилград; устройствени зони по ОУПО - Момчилград в частта за град Момчилград: 1Ов, 2Ов, 3Ов, 4Ов, 3Оз, 4Жм, 5Жм, 6Жм и 9Жм, за изменението и обособяването на нови регулационни квартали в съществуващите и ново предвидените строителни граници на град Момчилград: 4, 4А, 109, 109А, 110, 111, 112, 126, 127, 127А, 128, 129, 130, 131, 132, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156 и 157, със съответните уличнорегулационни и вътрешни регулационни линии на урегулираните поземлени имоти, номерата на кварталите и на урегулираните имоти, при условията на чл.16 от ЗУТ. Проектът е изложен в сградата на общинска администрация, стая 23. На основание чл.128, ал.5 от ЗУТ, в едномесечен срок от обнародването в „Държавен вестник”, заинтересованите лица могат да направят писмени възражения, предложения и искания по проекта до общинска администрация - град Момчилград.”.

По преписката е представен и Констативен протокол от 08.09.2021 год./л.54/, в който е удостоверено, че подписаните двама служители – *** при Община Момчилград, са залепили Съобщение №283 от 08.09.2021 год. на таблото на административната сграда на общинска администрация – Момчилград, с което се съобщава на заинтересованите собственици, че в „Държавен вестник”, бр.74/07.09.2021 год. е обнародвано обявление за изработен проект за ПУП - ПР във фаза „предварителен проект” по смисъла на чл.126, ал.4, т.1 от ЗУТ, разрешен с Решение №70 от Протокол №4 от 23.04.2021 год. на Общински съвет - Момчилград, с посочения териториален обхват, със съответните уличнорегулационни и вътрешни регулационни линии на урегулираните поземлени имоти, номерата на кварталите и на урегулираните имоти, при условията на чл.16 от ЗУТ.

По преписката е представена и разпечатка от интернет страницата на община Момчилград/л.53/, от която се установява, че на същата дата – 08.09.2021 год., на същата, на адрес: ***, е публикувано Съобщението с Изх.№283/09.098.2021 год. на Дирекция „УТКРЕПП” при Общинска администрация – Момчилград, с посоченото по-горе съдържание.

По преписката е представен и Констативен протокол от 12.10.2021 год./л.51/, в който е удостоверено от подписаните двама служители – *** при Община Момчилград, че след Съобщение №283 от 08.09.2021 год., с което се съобщава на заинтересованите собственици, че в „Държавен вестник”, брой 74 от 07.09.2021 год. е обнародвано обявление за изработен проект за ПУП - ПР във фаза „предварителен проект” по смисъла на чл.126, ал.4, т.1 от ЗУТ, разрешен с Решение №70 от Протокол №4 от 23.04.2021 год. на Общински съвет - Момчилград, с посочения териториален обхват със съответните уличнорегулационни и вътрешни регулационни линии на урегулираните поземлени имоти, номерата на кварталите и на урегулираните имоти, при условията на чл.16 от ЗУТ, в законоустановения едномесечен срок НЕ СА ПОСТЪПИЛИ писмени възражения, предложения и искания по проекта.

Така е изготвена и внесена в Общински съвет – Момчилград докладна записка от кмета на община Момчилград, с Изх.№0800-166 от 21.10.2021 год. на община Момчилград и с Вх.№199 от 21.10.2021 год. на Общински съвет – Момчилград/л.50-л.51/, относно: Одобряване на предварителен проект, съгласно чл.126, ал.4, т.1 от ЗУТ, на ПУП – ИПР, за кв.4, 34, 70, 79, 109, 110, 111, 112 и ПУП – ПР, обособяващ нови регулационни квартали 4а, 21а (за НУПИ, граничещ с кв.21), 109а, 126, 127, 127а, 128, 129, 130, 131, 132, 142, 143, 144,145,146, 147,148, 149, 150, 151, 152, 153,154, 155, 156 и 157 по плана на град Момчилград, съгласно устройствени зони по одобрения и влязъл в сила Общ устройствен план на Община Момчилград (ОУПО - Момчилград), в частта за град Момчилград: 1Ов, 2Ов, 3Ов, 4Ов, 3Оз, 4Жм, 5Жм, 6Жм, 7Жм, 8Жм, 9Жм, 10Жм, 5Смф, на основание чл.129, ал.1 и чл.17а от ЗОЗЗ, по реда на чл.16 от ЗУТ. Със същата, въз основа на описаните в нея документи, в т.ч. и Решение №1 от Протокол №9 от 20.10.2021 год. на ОбЕСУТ – Момчилград/което не е представено по преписката/ и по изложените мотиви, е предложен, на основание чл.21, ал.1, т.11 от ЗМСМА и чл.129, ал.1 от ЗУТ, във връзка с чл.17а от ЗОЗЗ и по реда на чл.16 от ЗУТ, на Общински съвет – Момчилград, следния проект за решение:

„Общински съвет - Момчилград одобрява Подробен устройствен план - План за регулация (ПУП - ПР) във фаза „предварителен проект”, съгласно чл.126, ал.4, т.1 от ЗУТ, на съществуващи peгулационни квартали №4, 34, 70, 79, 109, 110, 111, 112 и новообразувани регулационни квартали №4а, 21а (за НУПИ, граничещ с кв.21), 109а, 126, 127, 127а, 128,129,130, 131, 132, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156 и 157 по плана на град Момчилград, съгласно устройствени зони на одобрения и влязъл в сила Общ устройствен план на Община Момчилград (ОУПО -Момчилград) в частта за град Момчилград: 1Ов, 2Ов, 3Ов, 4Ов, 3Оз, 4Жм, 5Жм и 6Жм, на основание чл.129, ал.1 и чл.17а от ЗОЗЗ, по реда на чл.16 от ЗУТ.”.

В мотивите към докладната записка е описано, че териториалният обхват на проекта включва зоните североизточно от кв.„Мамулица” (Параграф 4), неприложената регулация югоизточно от ул.„Първа”, земеделски земи около съществуващия гробищен парк в близост до кв.„Мамулица”, както и урбанизирани такива, корекция на дере от съществуващ микроязовир до северното кръговото движение в града в близост до бензиностанция, кв.79 по плана на град Момчилград със съседни земеделски земи, НУПИ, граничещ с кв.21 източно от болницата, както и улица, свързваща ул.„Хаджи Димитър” с ул.„Сан Стефано” в направление северозапад-югоизток, разделяща кв.11 и новостроящите се жилищни сгради в началото на лесопарк „Момчил юнак”.

Посочено е, че проектът е изработен във фаза предварителен ПУП – ПР, съгласно чл.126, ал.4, т.1 от ЗУТ, с помощта на проектантски екип и оформен служебно от служители на отдел УТКР, който да послужи за поетапното разработване на необходимите водоснабдителни, канализационни и електроразпределителни схеми във фаза на окончателен проект и застроителен план, както и че планът има прогнозна рамка за развитие на града в следващите 15-20 години, като същевременно цели да улесни гражданите, собственици на поземлени имоти в обхвата на ПУП, като им спести изработването на отделни ПУП – ПЗ, с цел промяна на предназначението на ПИ или прилагане на регулация, както и ПУП - ПП за елементите на техническата инфраструктура.

В мотивите е посочено също така, че приблизителната площ на разработката е близо 400000 кв.метра, която е съгласувана с експлоатационните дружества „Електроразпределение Юг” ЕАД (КЕЦ - Момчилград) и „Водоснабдяване и канализация” ООД град Кърджали, като са предвидени необходимите места за трафопостове за ел. захранване и са отразени необходимите сервитути на съществуващите елементи на инфраструктурата, като  и че са предвидени достатъчно паркоместа, площи за озеленяване, спорт и широко обществено ползване и че улиците са проектирани основно на два принципа: улици, североизточно от кв.„Мамулица”, широки 5 метра без тротоари и улични регулации, широки общо 9 метра (двустранни тротоари, широки 1.5 м. и светла широчина на уличните платна 6 м.).

Тази докладна записка на кмета на община Момчилград е била разгледана на заседания на всички постоянни комисии/ПК/ към Общински съвет – Момчилград, както следва: от ПК по транспорт, промишленост, търговия, приватизация, следприватизационен контрол и енергетика – на 26.10.2021 год.; от ПК по териториално устройство, благоустрояване, строителство и общинска собственост – на 26.10.2021 год.; от ПК по бюджет, финанси и икономика – на 26.10.2021 год.; от ПК по селско стопанство, гори, води и екология – на 26.10.2021 год.; от ПК по законност, обществен ред и административно обслужване на населението – на 27.10.2021 год.; от ПК по здравеопазване, социални дейности и закрила на детето – на 27.10.2021 год. и от ПК по образование, спорт, култура, младежки дейности, вероизповедания, наименование на обекти с местно значение и туризъм – на 27.10.2021 година. Всички тези ПК към Общински съвет – Момчилград, след проведени разисквания и гласуване, са дали положително становище по тази докладна записка и са предложили на Общински съвет - Момчилград да гласува и приеме предложеното с нея проекто-решение/л.41-л.47/.

С Покана №10 от 22.10.2021 год. на председателя на Общински съвет – Момчилград/л.49/, на основание чл.23, ал.4, т.1 от ЗМСМА, е свикано заседание на Общински съвет – Момчилград, на датата 28.10.2021 год., от 10:00 часа, с посочен в поканата дневен ред, като видно от същия, докладната записка от кмета на община Момчилград, с Изх.№0800-166 от 21.10.2021 год. на община Момчилград и с Вх.№199 от 21.10.2021 год. на Общински съвет – Момчилград, е включена като т.6 от дневния ред на заседанието.

По делото е представен и приет като доказателство пълен препис от Протокол №11 от проведеното на 28.10.2021 год. заседание на Общински съвет – Момчилград/л.28-л.39/ и присъствения списък към него/л.40/, от които се установява, че в началото на заседанието, от общо 29 общински съветници, са присъствали 28 от тях, като от протокола е видно, че поради отлагане на т.2 от предварително обявения дневен ред, т.6 от същия - докладната записка от кмета на община Момчилград, с предложеното в нея проекто – решение за приемането на посочения ПУП – ПР във фаза предварителен проект, е била разгледана и гласувана като т.5 от заседанието. Видно е от отразеното в протокола, че след доклад на становищата на постоянните комисии към общинския съвет и доклад от главния архитект на община Момчилград, след проведени разисквания, е проведено гласуване, при което, с 26/двадесет и шест/ гласа „ЗА”, при 2 /двама/ негласували/единият поради конфликт на интереси/, е прието предложеното от кмета на община Момчилград проекто-решение, което е отразено като Решение №138 в Протокола с №11 от това заседание на Общински съвет - Момчилград, проведено на 28.10.2021 год., с посоченото по-горе съдържание.

С писмо Изх.№5700-17 от 26.11.2021 год. на кмета на община Момчилград, адресирано до редакцията на „Държавен вестник”/л.75/, е изпратено за публикуване в в неофициалния раздел на вестника, на Решение №138 от Протокол №11 от 28.10.2021 год. на Общински съвет – Момчилград, като към писмото е приложен и текста на обявлението/л.74/, със следното съдържание:

„Община Момчилград, на основание чл.129, ал.1 от ЗУТ, съобщава на заинтересованите, че на основание Решение №138 от Протокол №11 от 28.10.2021 год. на Общински съвет - Момчилград одобрява Подробен устройствен план - План за регулация (ПУП - ПР) във фаза „предварителен проект”, съгласно чл.126, ал.4. т.1 от ЗУТ, на съществуващи peгулационни квартали №4, 34, 70, 79, 109, 110, 111, 112 и новообразувани регулационни квартали №4а, 21а (за НУПИ, граничещ с кв.21), 109а, 126, 127, 127а, 128, 129, 130, 131, 132, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156 и 157 по плана на град Момчилград, съгласно устройствени зони на одобрения и влязъл в сила Общ устройствен план на Община Момчилград (ОУПО -Момчилград), в частта за град Момчилград: 1Ов, 2Ов, 3Ов, 4Ов, 3Оз, 4Жм, 5Жм и 6Жм, на основание чл.129, ал.1 от ЗУТ и чл.17а от ЗОЗЗ, по реда на чл.16 от ЗУТ.

На основание чл.215, ал.4 от ЗУТ, решението подлежи на обжалване в 30-дневен срок от обнародването му в „Държавен вестник”, чрез Община Момчилград, до Административен съд – Кърджали.”.

Както бе посочено и по-горе, това обявление е публикувано в брой 102 от 07.12.2021 год. на „Държавен вестник”, на стр.153 – т.17/л.79 от делото/, като във връзка с това е изготвено и Съобщение №365 от 08.12.2021 год. на община Момчилград/л.78/, в което е посочено, че в „Държавен вестник”, брой 102 от 07.12.2021 год., е публикувано Решение №138 от Протокол №11 от 28.10.2021 год. на Общински съвет - Момчилград, като е възпроизведено съдържанието на самото решение. В съобщението изрично е указано, че съгласно чл.215, ал.4 от ЗУТ, в 30-дневесн срок  от обнародването, решението подлежи на обжалване чрез Община Момчилград до Административен съд – Кърджали, както и че проектът/вероятно се има предвид одобрения с решението ПУП-ПР/ е изложен в стая №23, етаж 3 в сградата на общинска администрация - Момчилград.

Видно от представения Констативен протокол от 08.12.2021 год./л.82/, това Съобщение №365 от 08.12.2021 год. е било залепено на таблото за обяви и съобщения на Общинска администрация – Момчилград, което е удостоверено с подписите в този протокол, на двама служители – *** при община Момчилград, а видно от представената разпечатка от интернет страницата на община Момчилград/л.81/, това съобщение е било публикувано на същата, на датата 08.12.2021 година, на адрес: ***.

Така, при извършената служебна проверка за законосъобразност на  оспореното решение в посочената му част, в изпълнение на чл.168 от АПК, на всички основания по чл.146 от АПК, настоящият съдебен състав констатира следното:

Обжалваното решение е издадено от материално и териториално компетентен орган – Общински съвет – Момчилград, съгласно делегираните му правомощия в съответствие с чл.129, ал.1, изр.I/първо/ от ЗУТ, която регламентира, че подробният устройствен план се одобрява с решение на общинския съвет по доклад на кмета на общината в едномесечен срок след приемането на проекта за подробен устройствен план от експертен съвет, както и съобразно разпоредбата на чл.21, ал.1, т.11 от ЗМСМА, която регламентира, че общинският съвет приема решения за създаване и одобряване на устройствени планове и техни изменения за територията на общината или за части от нея при условията и по реда на Закона за устройство на територията.

Изработването на процесния ПУП - ПР е разрешено отново от компетентен орган – Общински съвет – Момчилград, с посоченото по-горе негово Решение №70 от 23.04.2021 год. по Протокол №5 от заседание, проведено на същата дата, в съответствие с правомощията му, съгласно цитираната по-горе разпоредба на чл.21, ал.1, т.11 от ЗМСМА и съгласно разпоредбата на чл.124а, ал.1 от ЗУТ, която регламентира, че разрешение за изработване на проект за подробен устройствен план се дава с решение на общинския съвет по предложение на кмета на общината и че по този ред се разрешава и изработването на проект за подробен устройствен план на селищно образувание с национално значение, както и на поземлени имоти извън границите на урбанизираните територии. Следва да се отбележи, че с това решение на Общински съвет – Момчилград ясно и конкретно е определен и териториалния обхват на разрешения за изработване проект на подробен устройствен план за територии с неурегулирани поземлени имоти, както и за територии с неприложена първа регулация по предходен устройствен план (ПУП), както и частите, които следва да включва същият.

На следващо място, изработеният проект за ПУП – ПР е съобщен на заинтересованите лица по реда на чл.128, ал.1, предл.I/първо/ от ЗУТ, което предвижда, че изработеният проект за подробен устройствен план се съобщава от общината на заинтересуваните лица с обявление, което в 10-дневен срок от постъпването на проекта в общинската администрация се изпраща за обнародване в „Държавен вестник”. Както бе посочено и по-горе, с писмо с Изх.№5700-14 от 27.08.2021 год. на кмета на община Момчилград, до редакцията на „Държавен вестник” е било изпратено за публикуване в неофициалния раздел на вестника, на обявление за изработения проект за ПУП – ПР, на основание чл.128, ал.1 от ЗУТ/л.58/, към което писмо е бил приложен и текста на самото обявление/л.60/. Това обявление за изработения проект за ПУП – ПР е публикувано в „Държавен вестник”, в брой 74 от 07.09.2021 год., на стр.222 – т.14. Спазено е в случая и изискването на чл.128, ал.2 от ЗУТ, която норма предвижда, че обявлението по ал.1 се разгласява, като се поставя на определените за това места в сградата на общината, района или кметството, както и на други предварително оповестени обществено достъпни места в съответната територия - предмет на плана, и се публикува на интернет страницата на общината, както и че проектът за подробен устройствен план се публикува на интернет страницата на съответната община, като разгласяването по този ред се извършва в 10-дневен срок от обнародването на обявлението по ал.1. В изпълнение на това изискване е било изготвено Съобщението с Изх.№283/08.09.2021 год. на Дирекция „УТКРЕПП” при Общинска администрация – Момчилград, с посоченото по-горе съдържание, което на същата дата – 08.09.2021 год., т.е. още на следващия ден след публикуването на обявлението в „Държавен вестник”, е било поставено и на таблото за обяви и съобщения на Общинска администрация – Момчилград, видно от представения и приет като доказателство Констативен протокол от същата дата – 08.09.2021 год., подписан от двамата служители – *** при община Момчилград, като същото е било публикувано и на интернет страницата на община Момчилград, също на датата 08.09.2021 год., видно от представената разпечатка от тази интернет страница. Следва да се отбележи, че в съобщението ясно и недвусмислено е посочено, къде е изложен изработеният проект за ПУП – ПР, а именно – в сградата на Общинска администрация – Момчилград, в стая 23, както и ясно е посочено, че в едномесечен срок от публикуването на обявлението в „Държавен вестник”, заинтересованите лица могат да правят възражения, предложения и искания по проекта, до Общинска администрация – Момчилград, т.е. на заинтересованите лица безспорно е дадена възможност за възражения, предложения и искания, в предвидения за това в закона срок.

Предвид изложеното по-горе, съдът намира за напълно неоснователни оплакванията в жалбата, развити в тази насока и поддържани и в съдебно заседание от процесуалния представител на жалбоподателя. Безспорно става ясно от горното, че в случая, изискванията на чл.128, ал.1 и ал.2 от ЗУТ са стриктно изпълнени, като в тази връзка следва да се посочи, че за възложителя на проекта за ПУП – ПР, т.е. в случая за Общински съвет – Момчилград, в тази хипотеза не съществува разписано задължение в ЗУТ, нито в подзаконовите нормативни актове по приложението му, да уведомява собствениците на недвижими имоти, които се засягат от проекта за ПУП - ПР, за предприетите действия от възложителя. Именно поради това, обявление за изготвения проект за ПУП се публикува в неофициалния раздел на „Държавен вестник”, освен това, обявлението се поставя на определените за това места в сградата на общината и се публикува на интернет страницата на съответната община, като наред с това, законодателят е предвидил и достатъчно дълъг срок – едномесечен, в който заинтересуваните лица могат да направят писмени възражения, предложения и искания по проекта за подробен устройствен план, до съответната общинска администрация, съгласно чл.128, ал.5, предл.I/първо/ от ЗУТ.

Неоснователен е на следващо място е и доводът, че с обжалваното решение на Общински съвет - Момчилград се заобикаляло изискването на чл.127 от ЗУТ и чл.128 от ЗУТ, а именно - да се проведе обществено обсъждане преди внасянето на проекта за ПУП в ЕСУТ, без да се разгласява мястото, датата и часа на провеждането с обявление, което се поставя на определените за това места в сградата на общината и се публикува на интернет страницата на възложителя и на общината, в един национален всекидневник и в един местен вестник. В тази връзка следва да бъде посочено, че изискването за провеждане на обществено обсъждане преди внасянето на проекта в експертните съвети по устройство на територията е въведено в нормата на чл.127, ал.1 от ЗУТ, но тази норма касае проектите за ОБЩИ устройствени планове, а не за ПОДРОБНИ устройствени планове – план за регулация/ПУП – ПР/, за какъвто в случая става дума. Нормите на чл.127, ал.1, предл.I/първо/ и II/второ/ от ЗУТ ясно регламентират, че проектите за общи устройствени планове се публикуват в интернет страницата на съответната община и подлежат на обществено обсъждане преди внасянето им в експертните съвети по устройство на територията и че възложителят на проекта организира и провежда общественото обсъждане, като разгласява мястото, датата и часа на провеждане с обявление, което се поставя на определените за това места в сградата на общината, района или кметството, както и на други предварително оповестени обществено достъпни места в съответната територия - предмет на плана, и се публикува на интернет страницата на възложителя и на общината, в един национален всекидневник и в един местен вестник. С оспореното Решение №138 от 28.10.2021 год. на Общински съвет – Момчилград обаче е одобрен не ОБЩ устройствен план, а ПОДРОБЕН устройствен план – план за регулация/ПУП – ПР/, проектът за който се изработва и съобщава по реда и при условията на чл.128 от ЗУТ, като пак в тази норма са подробно регламентирани сроковете и реда за подаване на възражения, предложения и искания от заинтересованите лица и съответно сроковете за разглеждане и произнасяне по същите, както и действията и сроковете след връщане на проект за подробен устройствен план за цялостно или частично преработване. В тази норма – чл.128 от ЗУТ, в никоя от нейните 16/шестнадесет/ алинеи, няма изискване за провеждане на обществено обсъждане преди внасянето на проекта за подробен устройствен план в експертния съвет по устройство на територията и в тази връзка, съдът намира за неоснователно това оплакване, инвокирано в жалбата.

За да стане по-ясно на жалбоподателя, а вероятно и на процесуалния му представител, следва да се поясни, че според разпоредбата на чл.103, ал.1 от ЗУТ, устройствените планове са: 1. общи устройствени планове; 2. подробни устройствени планове, като съгласно чл.103, ал.2 от ЗУТ, общите устройствени планове определят преобладаващото предназначение и начин на устройство на отделните структурни части на териториите, обхванати от плана, а съгласно ал.3 на същия чл.103, подробните устройствени планове определят конкретното предназначение и начин на устройство на отделните поземлени имоти, обхванати от плана. Следва да бъде посочено също, че съгласно чл.104, ал.1 от ЗУТ, общите устройствени планове са основа за цялостното устройство на териториите на общините, на части от тях или на отделни населени места с техните землища, като с предвижданията на общите устройствени планове, с които се определят общата структура и преобладаващото предназначение на териториите, видът и предназначението на техническата инфраструктура и опазването на околната среда и обектите на културно-историческото наследство, са задължителни при изготвянето на подробните устройствени планове, а съгласно чл.108, ал.1 от ЗУТ, подробните устройствени планове конкретизират устройството и застрояването на териториите на населените места и землищата им, както и на селищните образувания, като предвижданията на подробните планове са задължителни за инвестиционното проектиране. Следва да бъде отбелязано също така, че от своя страна, съгласно чл.110, ал.1 от ЗУТ, подробните устройствени планове могат да бъдат: 1. план за регулация и застрояване - ПРЗ (план за регулация на улици и поземлени имоти и за режим на застрояване); 2. план за регулация - ПР (план за регулация на улици и поземлени имоти без режим на застрояване – за какъвто става дума в настоящия случай); планът за регулация може да бъде план за улична регулация - ПУР (план за регулация само на улици и на поземлени имоти за обекти на публичната собственост); план за застрояване - ПЗ; 4. работен устройствен план - РУП (план за застрояване и силуетно оформяне); 5. парцеларни планове за елементите на техническата инфраструктура извън границите на урбанизираните територии.

В настоящия случай, както от съдържанието на процесното Решение №138 от 28.10.2021 год. на Общински съвет – Момчилград, с което е одобрен Подробен устройствен план – План за регулация/ПУП – ПР/ във фаза „предварителен проект”, в посочения в решението териториален обхват, така и от съдържанието на предхождащото го Решение №70 от 23.04.2021 год., с което Oбщински съвет – Момчилград е разрешил изработването на проект на подробен устройствен план за територии с неурегулирани поземлени имоти, както и за територии с неприложена първа регулация по предходен устройствен план (ПУП), ясно е посочено, че този проект обхваща посочените с номерацията им, както съществуващи регулационни квартали, така и новообразуваните регулационни квартали, съгласно устройствени зони на одобрения и влязъл в сила Общ устройствен план на Община – Момчилград/ОУП/, т.е. за територията, предмет на приетия с оспореното решение ПУП – ПР, е налице одобрен и влязъл в сила общ устройствен план, в процедурата по приемането на който, е следвало да бъде проведено такова обществено обсъждане. Така или иначе, според отразеното в цитираните две решения на Общински съвет – Момчилград, този Общ устройствен план/ОУП/ на община Момчилград е влязъл в сила, като това е станало още през 2019 год., според изложеното в доклада на главния архитект на община Момчилград, отразен в Протокол №11 от 28.10.2021 год. от заседанието на Общински съвет – Момчилград/на л.35/, съответно този ОУП не е предмет на оспорване в настоящото производство и съдът не намира за нужно да го коментира повече.

На следващо място, за пълнота на изложението следва да се посочи, че Решение №138 от 28.10.2021 год. на Общински съвет – Момчилград е издадено в предписаната от закона форма, с посочени в същото правни основания за приемането му, налице са и мотиви за приемането, т.е. фактически основания, изложени в доклада на главния архитект на община Момчилград и подробно отразени в Протокол №11 от 28.10.2021 год. от заседанието на Общински съвет – Момчилград. Подробният устройствен план – ПР е одобрен на 28.10.2021 год. с процесното решение на Общински съвет – Момчилград по доклад на кмета на общината, в случая - докладната записка до Общински съвет – Момчилград на кмета, с Изх.№0800-166 от 21.10.2021 год. и с Вх.№199 от 21.10.2021 год., в едномесечен срок след приемането на проекта за подробния устройствен план от ОЕСУТ - Момчилград/общинския експертен съвет по устройство на територията/, като в същата докладна записка изрично е посочено, че проекто-решението за приемането на този ПУП – ПР се предлага и въз основа на Решение №1 от Протокол №9 от 20.10.2021 год. на ОЕСУТ – Момчилград/л.50/. От горното следва, че са спазени изискванията и на чл.129, ал.1, предл.I/първо/ от ЗУТ, което регламентира, че подробният устройствен план се одобрява с решение на общинския съвет по доклад на кмета на общината в едномесечен срок след приемането на проекта за подробен устройствен план от експертен съвет.

Следва да се посочи също така, че процесното решение е прието на редовно свикано заседание на Общински съвет – Момчилград, с писмена покана с предварително обявен в нея дневен ред. Решението е взето с мнозинство от 26/двадесет и шест/ гласа „ЗА”, при нито един глас „против” или „въздържал се” и при 2/двама/ негласували, при кворум от 28 общински съветници, от общо 29 съветници в Общински съвет - Момчилград. При това положение, в настоящия случай съдът не констатира наличието на нарушения в хода на процедурата по гласуване и приемане на решението, със степен на същественост, които да влияят върху действителността на административния акт.

По отношение материалната законосъобразност на оспореното решение, т.е. по отношение съответствието му с приложимите материалноправни норми на закона, в жалбата не се съдържат абсолютно никакви оплаквания и доводи, а такива не са изложени и в хода по същество от процесуалния представител на жалбоподателя. Така или иначе следва да се отбележи, че одобреният с Решение №138 от 28.10.2021 год. на Общински съвет – Момчилград ПУП - ПР е първи по отношение на собствения на жалбоподателя поземлен имот/ПИ/ с пл.сн.№***/парцел №** от масив №**/ по Плана за земеразделяне на землище на ***, т.е. той се явява първа регулация за този ПИ с пл.сн.№***, а и за всички поземлени имоти, попадащи в обхвата на посочените в решението новообразувани регулационни квартали, което обуславят приложимостта на чл.16 от ЗУТ. Нормата на чл.16 от ЗУТ е изрично е посочена в решението като правно основание за приемането му, т.е. посочено е, че този ПУП – ПР се одобрява „по реда на чл.16 от ЗУТ.”. Нормата на чл.16, ал.1 от ЗУТ предвижда, че с подробен устройствен план за територии с неурегулирани поземлени имоти, както и за територии с неприложена първа регулация по предходен устройствен план, се определят необходимите площи за изграждане на обектите на зелената система, на социалната и на техническата инфраструктура – публична собственост и че за осъществяване на тези предвиждания, с влизането в сила на плана собствениците на недвижими имоти прехвърлят в полза на общината процентна част от площта на имотите си, определена с плана, но не повече от 25 на сто. В случая, конкретно за ПИ с пл.сн.№*** по плана за земеразделяне на землището на ***, от представената по преписката таблица – извадка от площоразпределението по чл.16 от ЗУТ/на л.25/ е видно, че предвиденият коефициент на редукция за този ПИ е 15.98%, при средно 16% за имотите в този район, т.е. този коефициент на редукция е много под максимално допустимите 25%, съгласно цитираната по-горе ал.1 на чл.16 от ЗУТ. От същата таблица – извадка е видно, че за поземлен имот/ПИ/ с пл.сн.№*** по плана за земеразделяне на землището на ***, с площ от 1499.00 кв.метра, с така одобрения ПУП – ПР се отрежда Урегулиран поземлен имот/УПИ/ **/шест римско/ - **, с площ от 1259.44 кв.метра, в новообразувания регулационен квартал **, попадащ в устройствена зона Смф. Това се установява и от приложената цветна скица – извадка, М 1:1000, от ПУП – ПР, одобрен с Решение №138 от 28.10.2021 год. на Общински съвет – Момчилград, в частта му за същият този поземлен имот №*** по плана за земеразделяне на землището на ***/л.24/, като същата са видни очертанията поземления имот и на отредения за него УПИ ** - **, кв.***, границите му, както и е видно, че за този УПИ ** - ** е предвидено и лице към улица, с широчина 19 метра/измерено графично и съобразно мащаба на скицата/. При това положение съдът намира, че по отношение на този УПИ ** - **, кв.***, са спазени изискванията за лице и за площ, предвидени в нормата на чл.19, ал.1 от ЗУТ.

Оспореното решение е съответно и на целта на закона, тъй като целта и предназначението на този ПУП – ПР е голяма неурегулирана и незастроена територия да бъде урегулирана, както и да се определят площи за изграждането на обекти на социалната инфраструктура, на зелената система и на техническата инфраструктура, при което поземлените имоти да се трансформират в урегулирани поземлени имоти, за които впоследствие да се предвиди конкретно предназначение и режим на застрояване.

С оглед на гореизложеното съдът в настоящия състав приема, че обжалваното Решение №180 от 28.10.2021 год.  на Общински съвет – Момчилград по Протокол №11 от 28.10.2021 год., вкл. и в частта му, която е определена конкретно като предмет на настоящото производство, е издадено от компетентен административен орган, в изискуемата форма и с изискуемото съдържание, при спазване на административно-производствените правила, при правилно приложение на относимите материално-правни разпоредби и в съответствие с целта на закона, т.е. по отношение на същото не е налице нито едно от отменителните основания по чл.146 от АПК, поради което жалбата на Х.А.А. от  ***, срещу него, в определената като предмет на делото част от същото,  следва да бъде отхвърлена, като недоказана и неоснователна.

Деловодни разноски не са претендирани от ответника по жалбата, а такива не са и сторени от него, поради което съдът не следва да се произнася по този въпрос.

Воден от гореизложеното и на основание чл.172, ал.2, предлV/четвърто/, във вр. с чл.172, ал.1 от АПК, Административен съд – Кърджали

 

Р      Е      Ш      И :

 

ОТХВЪРЛЯ жалбата на Х.А.А. от ***, с ЕГН ***********, против Решение №138 от 28.10.2021 год. на Общински съвет - Момчилград, по Протокол №11 от 28.10.2021 год. от заседание на Общински съвет - Момчилград, с което е одобрен проект на Подробен устройствен план - План за регулация (ПУП - ПР), в посочения в решението обхват, В ЧАСТТА МУ за поземлен имот/ПИ/ с пл.сн.№***/парцел №** от масив №**/ по Плана за земеразделяне на землище на ***, с площ от 1.499 дка, попадащ съгласно одобрения проект на ПУП - ПР, в УПИ ** – **, кв.***, с площ на този УПИ – 1259.44 кв.метра, според отразеното в таблицата към графичната част на плана; в УПИ ** – **, кв.***; в УПИ *** „***”, кв.*** и в УПИ **, кв.*** по Подробния устройствен план - План за регулация (ПУП - ПР), одобрен с Решение №138 от 28.10.2021 год. на Общински съвет – Момчилград.

Препис от решението, на основание чл.138, ал.3, във вр. с чл.137, ал.1 от АПК,  да се изпрати или връчи на страните по делото.

Решението подлежи на касационно обжалване, чрез Административен съд – Кърджали, пред Върховния административен съд на Република България, в 14/четиринадесет/ - дневен срок от съобщаването или връчването му на страните.

 

 

 

 

                                                                      С Ъ Д И Я :