Определение по дело №166/2024 на Административен съд - Стара Загора

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 12 март 2024 г.
Съдия: Райна Димова Тодорова
Дело: 20247240700166
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 23 февруари 2024 г.

Съдържание на акта

О   П   Р   Е   Д   Е   Л   Е   Н   И   Е

 

№ 852

Стара Загора, 12.03.2024 г.

 

Старозагорският административен съд, V състав, в закрито заседание на дванадесети март през две хиляди двадесет и четвърта година, в състав:

 

                                            

СЪДИЯ: РАЙНА ТОДОРОВА

 

 

при секретар                                                                                                            и с участието

            на прокурор                                                                                                като разгледа

            докладваното от съдия    Р. ТОДОРОВА   административно дело № 166 по описа за  2024г., за да се произнесе, съобрази следното:                                                       

 

            Производството е по реда на чл. 145 и сл. от Административно-процесуалния кодекс /АПК/.    

 

Образувано е по жалба на д-р Г.Л.Л., ЕГН **********,***, против Заповед № 10-00-2772/ 21.12.2023г., издадена от Кмета на Община Стара Загора. В жалбата са изложени доводи за нищожност на оспорената заповед, по съображения за липса на компетентност (правомощия) за кмета на общината за нейното издаване.

 

Ответникът по жалбата – Кмет на Община Стара Загора, чрез процесуалния си представител, в представеното писмено становище оспорва жалбата като недопустима в хипотезите на чл.159, т.1 и т.4 от АПК.

 

Съдът намира, че подадената жалба от д-р Г.Л.Л. жалба против Заповед № 10-00-2772/ 21.12.2023г. на Кмета на Община Стара Загора, е процесуално недопустима, по следните съображения: 

 

Правото на жалба възниква и може да бъде упражнено при наличието на определени процесуални предпоставки, които обуславят и процесуалната допустимост на съдебното производство. По аргумент от разпоредбата на чл.159, т.1 от АПК, една от предпоставките за възникване и съществуване правото на жалба, от категорията на абсолютните, за които съдът следи служебно, е наличието на акт, подлежащ на съдебно оспорване. Подлежащи на съдебно обжалване са административните актове (индивидуални, общи и подзаконови нормативни), доколкото не са изключени от приложното поле на действие на АПК.

 

В случая от представената административна преписка се установява, че с Решение № 9 по Протокол № 3 от проведено на 07.12.2023г. заседание на Общински съвет – Стара Загора, на основание чл.21, ал.1, т.23 от ЗМСМА, чл. 63, ал.3 от ЗЛЗ,  чл.21, ал.1 от ЗПП, чл.31 и сл. от ППЗПП, е открита процедура за провеждане на конкурс за избор на управител на „Диагностично консултативен център – І Стара Загора“ ЕООД. Със същото решение са избрани четирима общински съветници от общо 7 членна комисия, определена със заповед на Кмета на Община Стара Загора, които да участват като членове на комисията за номиниране, в т.ч председател на комисията.  

 

С оспорената Заповед № 10-00-2772/ 21.12.2023г., издадена от Кмета на Община Стара Загора, на основание и в изпълнение на т. ІV във вр. с т.І, т.8 на Решение № 9 от 07.12.2023г. на Общински съвет за откриване на процедура за избор на управител на „Диагностично консултативен център – І Стара Загора“ ЕООД, е определен поименният състав на комисията, която да организира и проведе конкурса за избор на управител на „Диагностично консултативен център – І Стара Загора“ ЕООД, като е възложено на комисията да организира приемането на документите на кандидатите и да проведе конкурса на три етапа. Със заповедта са определени и задълженията на комисията във всеки от етапите по провеждането на конкурса; посочен е срокът за приемане на документите за участие в конкурса и мястото на тяхното подаване, както и мястото, на което се обявяват датата на провеждане на конкурса, списъка на допуснатите кандидати и съобщения във връзка с конкурса.  

 

С оглед предметното съдържание на обжалваната Заповед № 10-00-2772/ 21.12.2023г. на Кмета на Община Стара Загора, съдът приема, че по своята правна същност тази заповед не представлява нито индивидуален административен акт по см. на чл.21, ал.1 – ал.4 от АПК, нито общ административен акт, подлежащ на съдебно обжалване и контрол за законосъобразност по реда на АПК. Конкурсната процедура представлява сложен фактически състав, обхващаш няколко относително обособени етапа на организация и провеждане, всеки от който включва извършването на определени нормативно регламентирани действия и издаване на актове, осъществявани в предвидената от закона последователност и при упражняване на правомощията на съответните органи. В случая оспорената Заповед № 10-00-2772/ 21.12.2023г. на Кмета на Община Стара Загора обективира волеизявления - част от производството по издаването на приключващия административната фаза на конкурсната процедура акт за избор на управител на „Диагностично консултативен център – І Стара Загора“ ЕООД, което волеизявление, съгласно разпоредбата на чл.21, ал.5 от АПК, не е индивидуален административен акт, подлежащ на съдебно обжалване по реда на АПК. Проверката на законосъобразността на постановените актове и извършените действия в хода на проведената конкурсна процедура, обусловили издаването на крайния административен акт, се осъществява при оспорване на съответния административен акт, с който приключва производството.

 

С оглед на изложеното съдът приема че оспорването, като направено против  акт, които не подлежи на съдебно обжалване и контрол за законосъобразност по реда на АПК, е процесуално недопустимо, поради което следва да бъде оставено без разглеждане, а производството по делото – прекратено.

 

Водим от горните мотиви и на основание чл.159, т.1 от АПК, съдът

 

 

О  П  Р  Е  Д  Е  Л  И:

 

ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на д-р Г.Л.Л. ЕГН **********,***, против Заповед № 10-00-2772/ 21.12.2023г., издадена от Кмета на Община Стара Загора, като недопустима.

 

            ПРЕКРАТЯВА производството по адм. дело № 166/ 2024г. по описа на Административен съд – Стара Загора. 

 

            Определението подлежи на обжалване с частна жалба пред Върховния административен съд в 7-дневен срок от неговото съобщаване. 

                       

 

 

 

                                                                                               СЪДИЯ: