П Р О Т О К О Л
Смолян, 07.09.2023 година
Административният съд - Смолян - I състав, в съдебно заседание на седми септември две хиляди и двадесет и трета година в състав:
Съдия: | ИГНАТ КОЛЧЕВ | |
при участието на секретаря Веселка Георгиева и с участието на прокурора сложи на разглеждане дело № 20237230700174 по описа за 2023 година докладвано от съдията ИГНАТ КОЛЧЕВ |
||
На поименно повикване в 10:00 часа, се явиха:
ЖАЛБОПОДАТЕЛЯТ Община Смолян, редовно и своевременно призован, се представлява от юриск. Р., редовно упълномощен.
ОТВЕТНИКЪТ по жалба – Ръководителят на Управляващия орган на ОП "Региони в растеж" 2014-2020, редовно и своевременно призован, не изпраща представител.
Постъпил е писмен отговор вх. № 2672/25.08.2023 г.
ПО ХОДА НА ДЕЛОТО:
ЮРИСК. Р.: Моля да се даде ход на делото.
СЪДЪТ счита, че следва да бъде даден ход на делото и затова,
О П Р Е Д Е Л И :
ДАВА ХОД НА ДЕЛОТО:
ДОКЛАДВА СЕ делото съобразно проекта за доклад, съдържащ се в мотивите на Определение № 324/28.06.2023 г.
ЮРИСК. Р.: Поддържам жалбата. Считам, че по принцип е неправилно по една и съща обществена поръчка по съществуващата нормативна уредба да се издава повече от едно решение за налагане на финансова корекция. Законодателят много ясно е дефинирал, че в случай на две или повече нарушения, че се налага санкция за най-тежкото от тях, т.е. издава се едно решение, като се налага санкция за най-тежкото нарушение по една обществена поръчка. Никъде в закона не се съдържа възможност да се издават решения за финансови корекции при условията на условност за бъдещи действия, и това считам, че е съществено процесуално нарушение. Ако във връзка с вече приключил сигнал за нередност се открият нови факти и обстоятелства, в случая юридическото ми мнение е, че административният орган е следвало да проведе производство за възобновяване на административното производство, евентуално да измени издадения акт, като включи нови нарушения и съответно новите обстоятелства, които счита, че по тази обществена поръчка налага финансова корекция. Но за мен действащото законодателство категорично забранява повече от едно решение за налагане на финансова корекция за една процедура, било то и при условност.
По сигнал за нередност № 2158 е образувано адм. д. № 121/2023 г. по описа на Административен съд - Смолян. С решение по това дело съдът е отхвърлил жалбата ни, като по касационна жалба делото е изпратено на Върховен административен съд, за произнасяне, към момента няма решение.
СЪДЪТ счита с оглед установените факти по делото, че са налице основанията на чл.229, ал.1, т.4 от ГПК за спиране на производството по настоящото дело, тъй като решението по сигнал за нередност № 2158, по което е образувано адм. д. № 121/2023 г. по описа на Административен съд - Смолян, се явява преюдициално по отношение на адм.д. № 174/2023 г., по което предмет на спора е втория сигнал за нередност № 2169. Изложените от юриск. Р. съображения, свързани с недопустимост на българското законодателство във връзка с една обществена поръчка да се налагат повече от една финансова корекция, е въпрос, който е свързан по същество на спора и следва съдът по този въпрос да се произнесе с решението си, но това не променя извода за преюдициалност на адм. д. дело № 121/2023 г.
Предвид горните основания и на осн. чл.229, ал.1, т.4 от ГПК, СЪДЪТ
О П Р Е Д Е Л И :
СПИРА ПРОИЗВОДСТВОТО по адм. д. № 174/2023 г. по описа на Административен съд - Смолян до влизане в сила на решение по адм. д. № 121/2023 г. по описа на Административен съд - Смолян.
ОПРЕДЕЛЕНИЕТО подлежи на обжалване с частна жалба в 7-дневен срок считано от днес за жалбоподателя и от съобщението за ответната страна пред Върховния административен съд.
СЪДИЯ:
Протоколът изготвен в с.з.
Заседанието закрито в 10:13 ч.
Съдия: |
||
Секретар: |