Определение по дело №38/2019 на Административен съд - Шумен

Номер на акта: 242
Дата: 18 март 2019 г.
Съдия: Росица Карова Цветкова
Дело: 20197270700038
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 22 януари 2019 г.

Съдържание на акта

О П Р Е Д Е Л Е Н И Е

 

град Шумен, 18.03.2019 г.

 

   Шуменският административен съд в закрито заседание на осемнадесети март две хиляди и деветнадесета година в състав:

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ: Росица Цветкова

 

като разгледа докладваното от административен съдия Р. Цветкова АД №38 по описа за 2019 г., за да се произнесе взе предвид следното:

 

   Производство по реда на чл.156 и сл. от ДОПК, образувано въз основа на жалба от Н.Н.И. ***, с ЕГН **********, чрез адвокат А. Дочев при ШАК, срещу Ревизионен акт №Р-03002718002982-091-001/29.08.2018 г., издаден от Началник на сектор „Ревизии“ в Дирекция „Контрол“ при ТД на НАП гр.Варна и Главен инспектор по приходите в Дирекция „Контрол“ при ТД на НАП гр.Варна, потвърден изцяло с Решение №300/20.12.2018 г. на Директор Д „Обжалване и данъчно-осигурителна практика“ град Варна при ЦУ на НАП.

   Съдът констатира, че с Определение от 05.03.2019 г. от открито съдебно заседание е дал възможност на оспорващия, в 7-дневен срок, да постави задачи към вещото лице по исканата съдебно-счетоводна експертиза.

   В тази връзка с молба от 12.03.2019 г. процесуалният представител на жалбоподателят е посочил 5 задачи към вещото лице, а именно: 1.По какъв начин данъчната администрация е определила данъчните основи за всеки един от проверяваните периоди? Какви са точните размери / ако има такива установени от данъчната администрация / на данъчните основи за всеки един от периодите в обхвата на ревизията? 2.Установените в РА констатации във връзка ли са със извършено задължително регистриране на проверяваното лице по ЗДДС? Ако да - данъчните основи установени ли са по реда на чл. 96, ал. 2 от ЗДДС? 3.Вещото лице да отговори, верен ли е изводът на ревизиращия орган, че „финансовото състояние на лицето е нараснало в резултат на извършваната дейност” през проверявания период? Ако да - да даде точно заключение за това какво е било имущественото състояние на лицето преди проверявания период и как точно е „нараснало в резултат на извършваната дейност”? 4.Каква търговска надценка са използвали ревизиращите, за да „установят” конкретните публични вземания, посочени в РА спрямо ревизираното лице? 5.Точно и правилно ли са определени и формирани конкретните данъчни и осигурителни задължения, посочени в обжалвания РА спряло приетата от ревизиращите търговска надценка?

   Съдът е дал възможност на ответната страна по така постановените задачи към вещото лице да даде становище, като с молба от 15.03.2019 г. процесуалният представител гл. юрисконсулт И. Недялкова е депозирала такова, с което категорично възразява по т.3 и т.5, доколкото се касае за правен извод, а по отношение на другите въпроси счита, че са констатации и за тях не е необходимо специално знание.

   Съдът намира, че действително т.3 и т.5 от въпросите към вещото лице, поставени от процесуалния представител на оспорващия, така както са формулирани, касаят даване на правен отговор, което е недопустимо, поради което и доколкото в правомощието на съда е да назначава служебно експертиза, с оглед служебното начало, следва да бъдат преформулирани. По отношение на други задачи към вещото лице, съдът намира че са относими към спора и следва да бъдат поставени.

   Водим от горното, съдът

 

О П Р Е Д Е Л И:

 

   Назначава съдебно-счетоводна експертиза със задачи към вещото лице, след като се запознае с доказателствата по делото и на место в счетоводството на жалбоподателя, да даде заключение по следните въпроси:

1.По какъв начин са определени данъчните основи за всеки един от проверяваните периоди в процесния Ревизионен акт? Какви са точните размери /ако има такива установени/ на данъчните основи за всеки един от периодите в обхвата на ревизията?

2.Установените в РА констатации във връзка ли са с извършено задължително регистриране на проверяваното лице по ЗДДС? Ако да - данъчните основи установени ли са по реда на чл. 96, ал. 2 от ЗДДС?

3.Вещото лице да посочи и отговори дали приетите в РА от данъчните органи доходи, реализирани от жалбоподателя чрез продажба на стоки чрез интернет, са отразени в счетоводството на жалбоподателя и ако да, по каква сметка са отнесени и осчетоводени?

4.Каква търговска надценка са използвали ревизиращите, за да „установят” конкретните публични вземания, посочени в РА спрямо ревизираното лице? 5.По какъв начин са определени и формирани конкретните данъчни и осигурителни задължения, посочени в обжалвания РА, спрямо приетата от ревизиращите търговска надценка?

   Назначава както вещо лице Емилия Константинова, като определя възнаграждение на вещото лице в размер на 350.00 лв., вносими от жалбоподателя в 5-дневен срок от получаване на съобщението. 

   Вещото лице да се призове след внасяне на депозита.

   Препис от настоящото определение да се изпрати на страните.

 

                                                Административен съдия: