Решение по дело №817/2022 на Районен съд - Видин

Номер на акта: 18
Дата: 9 януари 2023 г.
Съдия: Даниел Нинов Димитров
Дело: 20221320100817
Тип на делото: Гражданско дело
Дата на образуване: 5 май 2022 г.

Съдържание на акта

РЕШЕНИЕ
№ 18
гр. Видин, 09.01.2023 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
РАЙОНЕН СЪД – ВИДИН, I СЪСТАВ ГО, в публично заседание на
осми декември през две хиляди двадесет и втора година в следния състав:
Председател:Даниел Н. Димитров
при участието на секретаря СЛАВИНА Ж. СЛАВЧЕВА
като разгледа докладваното от Даниел Н. Димитров Гражданско дело №
20221320100817 по описа за 2022 година
Производството по настоящото дело е образувано по предявени от
„Йеттел България” ЕАД /с предишно наименование „Теленор България“/,
ЕИК *********, със седалище и адрес на управление: гр. София, ж.к.
„Младост 4“, Бизнес парк София, сграда 6, чрез адв. Виолета Герова, САК,
против И. К. С. с ЕГН **********, с адрес: с. *************, установителни
искове по реда на чл. 422 от ГПК, във връзка с чл. 415 от ГПК, във връзка с
чл. 79 от ЗЗД и чл. 92 от ЗЗД и осъдителен иск по чл. 79 от ЗЗД.
Твърди се, че длъжникът И. К. С. е абонат на дружеството-доставчик на
мобилни услуги „ТЕЛЕНОР БЪЛГАРИЯ“ ЕАД със сключени договори, както
следва:
По Договор за мобилни услуги от дата 09.11.2018 г. абонатът е
предпочел мобилен номер ************ с абонаментна програма Тотал 31.99
със срок на действие 12 месеца до 09.11.2019 г.
Сочи се, че съгласно последно подписано Допълнително споразумение
от дата 05.06.2019 г. абонатът е предпочел нов абонамент - Тотал + 40,99 със
срок на действие 24 месеца до 05.06.2021 г. Абонатът е сключил и Договор за
лизинг от същата дата до 05.06.2019 г. към договора за мобилни услуги от до
05.06.2019 г., по силата на който му е предоставено за ползване мобилно
устройство HUAWEI Y5 2019 Dual Brown за период от 23 месеца, срещу
1
заплащане на месечна лизингова вноска в размер на 4.39 лв., съгласно
уговорения погасителен план по лизинговия договор, както и с правото на
абоната след изтичане на 23-месечния срок на договора срещу заплащане на
допълнителна сума от 4.39 лв. да придобие собствеността върху лизинговата
вещ.
Излага се, че от раздел 2, т. 1 от договора общата лизингова цена с
избрания абонамент, на която устройството е предоставено е в размер на
132.86 лв., докато стандартната такава е 399.90 лв. - т. е. направената на
абоната отстъпка възлиза на сума в размер на 267.04 лв.
Посочва се, че по силата на договор за лизинг, сключен към мобилния
номер, от дата 04.06.2019 г. на абоната е предоставено устройство SAMSUNG
Galaxy Buds Black за период от 11 месеца срещу заплащане на месечна
лизингова вноска в размер на 28.49 лв., съгласно уговорения погасителен
план по лизинговия договор, както и с правото на абоната след изтичане на
23-месечния срок на договора срещу заплащане на допълнителна сума от
28.49 лв. да придобие собствеността върху лизинговата вещ.
Поддържа се, че въз основа на посочения договор, ответникът е
ползвал предоставяните от Дружеството мобилни услуги, като
потреблението е фактурирано под клиентския номер на абоната № *********.
Твърди се, че съгласно чл. 26 от Общите условия на мобилния оператор
„при ползване на услуги чрез индивидуален договор заплащането на
ползваните услуги се извършва въз основа на фактура, която се издава
ежемесечно на името на потребителя. При сключване на индивидуален
договор всеки потребител —страна по договора бива уведомен за датата от
месеца, на която ще му бъде издавана фактура. Неполучаването на фактурата
не освобождава потребителя от задължението му за плащане на дължимите
суми.“.
Сочи се, че за потребените от ответника услуги за периода 25.01.2020
до дата 24.05.2020 г. „Теленор България“ ЕАД е издал:
- Фактура № **********/25.02.2020 г. за отчетния период на
потребление от 25.01.2020-24.02.2020 с дължима стойност за плащане в
размер на 75.43 лв., от които: 30.82 лв. без ДДС за месечен абонамент; 5.49
лв. за застраховка; 4.39 лв. за месечна вноска за предоставено устройство,
както и потребление извън месечния абонамент, изразяващо се в 0.06 лв. без
2
ДДС за Роуминг таксуване; 28.49 лв. за месечна вноска за предоставено
устройство. От тази сума ищецът претендира сума в размер на 46.94 лв.
Дължимата сума е платима в срок 11.03.2020 г. Към фактурата е приложено
извлечение от потреблението на ползваните мобилни номера.
- Фактура № **********/25.03.2020 г. за отчетния период на
потребление от 25.02.2020- 24.03.2020 с дължима стойност за плащане в
размер на 76.99 лв., от които: 30.82 лв. без ДДС за месечен абонамент; 5.49
лв. за Застраховка; 4.39 лв. за месечна вноска за предоставено устройство и
потребление извън месечния абонамент, изразяващо се в: 0.61 лв. без ДДС за
Роуминг таксуване; 28.49 лв. за месечна вноска за предоставено устройство.
От тази сума ищецът претендира сума в размер на 48.50 лв. Дължимата сума е
платима в срок 09.04.2020 г.
Излага се, че към фактурата е приложено извлечение от потреблението
на ползваните мобилни номера. Към фактурата е прибавена и незаплатената
стойност от предходния отчетен период в размер на 46.94 лв., при което
общодължимото задължение възлиза на сума в размер на 95.44
лв.
- Фактура № **********/25.04.2020 г. за отчетния период на
потребление от 25.03.2020-24.04.2020 с дължима стойност за плащане в
размер на 75.35 лв., от които: 30.82 лв. без ДДС за месечен абонамент; .49 лв.
за Застраховка; 4.39 лв. за месечна вноска за предоставено
устройство. От тази сума ищецът претендира сума в размер на 46.86 лв.
Пояснява се, че дължимата сума е платима в срок 10.05.2019 г. Към
фактурата е приложено извлечение от потреблението на ползваните мобилни
номера. Към фактурата е прибавена и незаплатената стойност от предходния
отчетен период в размер на 95.44 лв., при което общодължимото задължение
възлиза на сума в размер на 142.30 лв.
Твърди се, че ответникът е потребител и не е заплатил мобилни услуги
на обща стойност 227.77 лв. Към всяка от фактурите има приложено
извлечение-детайлизирана справка от потреблението на ползвания номер. За
посочените месечни отчетни периоди длъжникът не е изпълнил задължението
си да заплати на „Теленор България“ ЕАД дължимите месечни абонаменти,
съобразно използваните от него услуги в общ размер па 227.77 лв.
Излага се, че с Кредитно известие № ********** от дата 25.05.2020 г. за
3
отчетния период 25.04.2020-24.05.2020 г. е извършена корекция по дълга,
като е сторнирана за върнати на абоната пропорционално начислени при
сключване на абонамента такси, като за мобилен номер ************ е
възстановена сума в размер на 6.16 лв. без ДДС; начислена е месечната
вноска за предоставеното устройство в размер на 4.39 лв.; начислена е и сума
в размер на 5.49 лв. за застраховка, както и отразен незаплатеният баланс от
предходния отчетен период в размер на 227.77 лв. за предходните периоди,
при което задължението за плащане възлиза на сума в размер на 258.75 лв., от
които стойността на незаплатени мобилни услуги възлиза на сума в размер на
144.79 лв., която ищецът в настоящото производство претендира. Сочи, се, че
процесуално допустимо е да се претендира сума по-ниска от заявената в
заповедното производство, но на същото основание - дължими и незаплатени
месечни абонаментни такси за потребление на мобилни услуги.
Твърди се, че неизпълнението на ответника да заплати стойността на
потребените и фактурирани услуги на стойност 258.75 лв., е ангажирало
договорната отговорност на абоната по т. 11 от процесиите договори за
услуги, като във връзка с чл.75, вр.с чл. 196, в) от ОУ на мобилния оператор,
„Теленор България“ ЕАД е прекратил едностранно индивидуалните договори
на ответника за ползваните абонаменти и е издал крайна фактура №
********** от дата 25.06.2020 г.
Поддържа се, че за посочените месечни отчетни периоди длъжникът не
е изпълнил задължението си да заплати на „Теленор България“ ЕАД сумите за
месечни абонаменти, съобразно използваните от него услуги, така както са
фактурирани. При наличието на неплатени месечни задължения на абоната,
операторът го уведомява по реда на чл. 31а от Общите условия. След
изтичането на срока за плащане, указан във всяка от издадените месечни
фактури и при нерегистрирано плащане на дължимата сума, последователно
се ограничават първо изходящите обаждания, впоследствие и входящите
обаждания на абоната, като операторът неколкократно праща смс-напомняне
за налична незаплатена месечна фактура. При нерегистрирано плащане,
въпреки напомнянията от страна на Оператора, ползваният телефонен номер е
двустранно спрян, за което абонатът е уведомен с поредно смс-известяване.
Предоставен е пореден шанс за плащане на дължимите месечни суми.
Посочва се, че след като страните са уговорили дължимите по договора
4
плащания да бъдат платими в определен срок, то сумата става изискуема след
изтичането на този срок. Когато денят за изпълнение на задължението е
определен, длъжникът изпада в забава след изтичането му /чл. 84, изр. първо
ЗЗД/.
Излага се, че съгласно чл. 49 от Общите Условия, Йеттел има право да
получава в срок всички плащания, дължими от потребителя в уговореното
количество и на уговореното място. Съгласно чл. 75 от Общите условия при
неспазване на което и да е задължение по част XIII от Общите условия или в
случай, че е налице неизпълнение на някое от другите задължения на
потребителя, Йеттел има право незабавно да ограничи предоставянето на
услугите или при условията на т. 19б буква в) да прекрати едностранно
индивидуалния договор с потребителя или да откаже сключване на нов
договор с него. Нито законът, нито договорените между страните условия,
вменяват задължение на кредитора да кани закъснелия длъжник да изпълни
задължението си. При това положение за мобилния оператор е възникнало
потестативното право едностранно да прекрати договора за мобилни услуги,
при това без необходимост да волеизявява изрично пред абоната намерението
си за прекратяване, предвид неколкократните напомняния чрез смс-
известяване до този момент.
Твърди се, че датата на деактивация на процесните абонаменти е
19.05.2020 г., като същата се генерира автоматично по вградената електронна
система на Оператора при нерегистрирано плащане и наличието на
незаплатени суми след изтичането на предвидените в месечните фактури
срокове за заплащане и съобразно уговорения краен срок на действие на
ползвания абонамент.
Поддържа се, че абонатът е в неизпълнение на договорите си, като
същият не е спазил крайния срок за ползване на абонаментите, както следва:
- Тотал + 40,99 за мобилен номер ************ до 05.06.2021 г.,
съгласно допълнителното споразумение от дата 05.06.2019 г.
Сочи се, че неизпълнението на ответника е обусловило правото на
мобилния оператор да ангажира договорната отговорност на абоната,
съгласно изричната клауза, съдържаща се в т. 11 от договорите, като начисли
в крайната издадена фактура неустойка за предсрочно прекратяване на
сключения абонамент. Предвид влизане в сила на постигната Спогодба между
5
Теленор България ЕАД и Комисия за защита на потребителите относно
начина на формиране на неустойките, претендирани при предсрочно
прекратяване на договорен абонамент, начислената на абоната неустойка в
размер на 238.91 лв. е формирана съобразно новите правила за изчисление,
уговорен в т.II/раздел 2 от
договорите.
Излага се, че претендираната неустойка е в размер на 238.91 лв.
представляваща стойността на три месечни абонаменти такси на ползваната
програма за всеки ползван номер. Съгласно т. 11 от договорите, в случай на
прекратяване на подписан договор преди изтичане на уговорения срок по вина
или инициатива на потребителя или по нарушение на задълженията му по
договора или приложения/документи свързани с него, същият е длъжен да
заплати за всяка СИМ карта, по отношение на която е налице прекратяване
(1) неустойка в размер на всички стандартни месечни абонаменти за периода
от прекратяване на договора до изтичане на уговорения срок, като сумата не
може да надвишава трикратния размер на стандартните месечни абонаменти,
взети без ДДС, (2) а в случай, че е предоставяна отстъпка от цената на
месечния абонамент, потребителят дължи и възстановяване на част от
стойността на ползваните отстъпки, съответстващи на оставащия срок на
договора. (3) В случаите, в които на абоната е предоставено мобилно
устройство за ползване на услуги, съгласно посоченото в подписания договор
или по предходно подписан документ, чийто срок не е изтекъл, потребителят
дължи такава част от разликата между стандартната цена на устройството (в
брой и без абонамент) съгласно ценовата листа, действаща към момента на
сключване на договора и заплатената от него при предоставянето му (в брой
или съответно обща лизингова цена по договора за лизинг), какъвто
съответства на оставащия срок на договора.
Посочва се, че неустойката в размер на 238.91 лв. се формира за
предсрочно прекратяване на договорен абонамент от дата 05.06.2019 г. за
мобилен номер ************, от които:
- 122.46 лв. представляваща стойността на 3 месечни абонаментни
такси, взети без ДДС и 116.45 лв. представляваща неустойка за предоставено
за ползване устройство HUAWEI Y5 2019 Dual Brown, c отстъпка от
стандартната цена, съгласно Раздел II, т.1 от Допълнителното споразумение
6
от дата 05.06.2019 г.;
Твърди се, че поради прекратяване на договора за мобилни услуги и
преустановяване на предоставяните услуги, на основание т.12, ал.2 от Общите
условия, приложени към лизинговия договор, дължимите месечните вноски
за предоставените на абоната мобилно устройство - HUAWEI Y5 2019 Dual
Brown, както и за предоставените базови аксесоари са обявени за предсрочно
изискуеми.
Сочи се, че при сключване на процесиите договори е посочена
предпочетена дата на фактуриране на услугите 5-то число от месеца. Така
падежът на лизинговите вноски е указания в месечните фактури срок за
заплащане на фактурираните услуги.
Поддържа се, че поради неизпълнението на абоната да заплати в
указаните срокове дължими към оператора месечни плащания, довело до
предсрочното прекратяване по вина на абоната на индивидуалния му
абонамент за ползвания мобилен номер, на основание чл. 12, ал. 2 от Общите
условия към договора за лизинг /„Месечните вноски и други плащания стават
предсрочно изискуеми в случай на прекратяване на договорите за мобилни
или фиксирани услуги, както и в случай на забава на дължими съгласно тези
договори плащания“/, са обявени за предсрочно изискуеми лизинговите
вноски, дължими от месеца на издаване на крайната фактура - месец 12/2019
г. до края на уговорения погасителен план по всеки договор, както следва:
Излага се, че за мобилно устройство марка HUAWEI Y5 2019 Dual
Brown се дължи цената в размер на 52.68 лв., представляваща 11 бр.
незаплатени лизингови вноски, дължими за периода от месец 6/2020 г. до
месец 5/2021 г. в размер на 48.29 лв., съгласно уговорения погасителен план,
както и една допълнителна вноска за изкупуване на устройството в размер на
4.39 лв.; За мобилно устройство марка SAMSUNG Galaxy Buds Black се
дължи цената в размер на 113.96 лв., представляваща 3 бр. незаплатени
лизингови вноски, дължими за периода от месец 3/2020 г. до месец 5/2020 г. в
размер на 85.47 лв., съгласно уговорения погасителен план, както и една
допълнителна вноска за изкупуване на устройството в размер на 28.49 лв.
Посочва се, че съгласно сключения договор за мобилни услуги,
страните имат права и задължения, описани в него и общите условия на
доставчика на мобилни услуги. Към индивидуалния договор се прилагат
7
клаузите на публикуваните общи условия и те са неразделна част към него.
По силата на същите, индивидуалният договор влиза в сила от момента на
подписването му от страните, а за неуредените случаи в индивидуалния
договор са в сила общите условия на договора за предоставяне на мобилни
услуги.
Твърди се, че в чл. 20 от Общите условия е посочено, че, всички услуги
се заплащат в зависимост от техния вид и специфика по цени, съгласно
действащата ценова листа на Теленор. Съгласно чл. 23, б) месечния
абонамент осигурява достъп до услугите, за които е сключен индивидуален
договор и включва разходите за поддръжка на мрежата и се предплаща от
потребителя ежемесечно, в размери съобразно избрания от потребителя
абонаментен план/програма/пакет. По силата на чл. 26 неполучаването на
фактура, не освобождава потребителя от задължението му за плащане на
дължимата сума. Потребителят отговаря и дължи връщане на оператора и на
всякакви допълнителни /извънредни/ разходи, свързани със събирането на
вземания, които са присъдени по съдебен ред. Съгласно чл. 27 от Общите
условия плащането на посочената във фактурата сума се извършва в срока
указан на фактурата, но не по-късно от 18 дни след датата на издаването й.
При неспазване на срока, потребителят дължи неустойка за забава в размер на
законната лихва за всеки ден закъснение.
Сочи се, че в конкретния случай ответникът е подписал договор за
услуги с мобилния оператор, ползвал е процесните мобилни номера и не е
изпълнил задължението си по договор да заплаща стойността на
предоставените услуги, като с това си поведение е изпаднал в забава.
Издадени са фактури и в срок не ги е заплатил, с което е изпълнен
фактическият състав на едно договорно неизпълнение по чл. 79 ЗЗД.
Иска се от Съда:
1. Да признае за установено по отношение на ответника И. К. С., че към
него съществува изискуемо вземане на ищеца „Йеттел България“ ЕАД, /с
предишно наименование „Теленор България“/, в размер на 436.38 лв., от
които:
- 144.79 лв., представляваща дължими и незаплатени месечни
абонаментни такси за потребление на мобилни услуги, за които са издадени
фактури **********/25.02.2020г., **********/25.03.2020г.,
8
**********/25.04.2020 г., **********/25.05.2020г. за периода от 25.01.2020 г.
до 24.05.2020г., ведно със законната лихва върху общодължимата сума,
считано от подаването на заявлението по чл. 410 ГПК до окончателно
заплащане на дължимата сума;
- 52.68 лв. – дължима сума по Договор за лизинг от дата 05.06.2019 г.,
сключен във връзка с договорен абонамент за номер ************, по силата
на който ответникът е взел мобилно устройство HUAWEI Y5 2019 Dual
Brown;
- 238.91 лв. - неустойка за предсрочно прекратяване на договорен
абонамент от дата 05.06.2019 г. за мобилен номер ************.
2. Да осъди ответника И. К. С. да заплати на „Йеттел България“ сумата в
размер на 113.96 лв., представляваща незаплатени лизингови вноски по
договор за лизинг от дата 04.06.2019 г. за устройство SAMSUNG Galaxy Buds
Black, дължими за периода от 03/2020 г. до 05/2020 г.
Претендират се и направените в исковото и в заповедното производство
разноски.
В срока по чл. 131 от ГПК от назначения особен представител на
ответника е постъпил писмен отговор на исковата молба, с който се оспорват
изцяло предявените искове. Посочва се, че не е ясно как е формирана сумата
от 144.79 лева. Оспорва се прекратяването на договора, както и приемането и
съгласието на ответника с общите условия. Сочи се, че неустойката,
претендирана от ищеца е нищожна на основание чл. 26, ал. 1, предл. 3 от ЗЗД,
поради накърняване на добрите нрави и се иска искът да бъде отхвърлен,
алтернативно се иска намаляване на размера на същата. Оспорват се и
останалите искове. Иска се от Съда исковете да бъдат отхвърлени като
неоснователни и недоказани.
По делото са събрани писмени доказателства, приложено е ч.гр.д. №
2524/2021 г. по описа на РС – Видин.
С оглед данните по делото, съдът намира следното от фактическа
страна:
Ответникът е сключил с ищеца Договор за мобилни услуги от
09.11.2018 г. за ползване на мобилен номер ************ със срок 12 месеца
– до 09.11.2019 г. и избран абонаментен план Тотал – 31.99 месечен
9
абонамент. На 05.06.2019 г. е сключено Допълнително споразумение към
договора и абонатът е избрал нов абонамент Тотал + 40.99 със срок на
действие от 24 месеца до 05.06.2021 г., сключен е на същата дата и Договор за
лизинг, с който му е предоставено за ползване мобилно устройство HUAWEI
Y5 2019 Dual Brown за период от 23 месеца при месечна лизингова вноска в
размер на 4.39 лева, съгласно уговорения погасителен план по лизинговия
договор, както и с право на абоната след изтичане на 23 месечния срок на
договора срещу заплащане на допълнителна сума от 4.39 лева да придобие
собствеността върху лизинговата вещ /чл. 1, ал. 2 от Договора за лизинг/.
На 04.06.2019 г. е сключен Договор за лизинг към мобилния номер и на
ответника е предоставено устройство SAMSUNG Galaxy Buds Black за период
от 11 месеца срещу заплащане на месечна лизингова вноска в размер на 28.49
лева, съгласно уговорения погасителен план по лизинговия договор, както и с
правото на абоната след изтичане на 23-месечния срок на договора срещу
заплащане на допълнителна сума от 28.49 лева да придобие собствеността
върху лизинговата вещ /чл. 1, ал. 2 от Договора за лизинг/.
Потреблението на абоната е фактурирано под клиентския номер на
същия, а именно № *********.
За ползваните от абоната услуги за процесния период от 25.01.2020 г.
до 24.05.2020 г. ищцовото дружество е издало на ответника следните фактури:
- Фактура № **********/25.02.2020 г. за отчетния период на
потребление от 25.01.2020-24.02.2020 с дължима стойност за плащане в
размер на 75.43 лв., от които: 30.82 лв. без ДДС за месечен абонамент; 5.49
лв. за застраховка; 4.39 лв. за месечна вноска за предоставено устройство,
както и потребление извън месечния абонамент, изразяващо се в 0.06 лв. без
ДДС за Роуминг таксуване; 28.49 лв. за месечна вноска за предоставено
устройство. От тази сума ищецът претендира сума в размер на 46.94 лв.
Дължимата сума е платима в срок 11.03.2020 г. Към фактурата е приложено
извлечение от потреблението на ползваните мобилни номера.
- Фактура № **********/25.03.2020 г. за отчетния период на
потребление от 25.02.2020- 24.03.2020 с дължима стойност за плащане в
размер на 76.99 лв., от които: 30.82 лв. без ДДС за месечен абонамент; 5.49
лв. за Застраховка; 4.39 лв. за месечна вноска за предоставено устройство и
потребление извън месечния абонамент, изразяващо се в: 0.61 лв. без ДДС за
10
Роуминг таксуване; 28.49 лв. за месечна вноска за предоставено устройство.
От тази сума ищецът претендира сума в размер на 48.50 лв. Дължимата сума е
платима в срок 09.04.2020 г. Към фактурата е приложено извлечение от
потреблението на ползваните мобилни номера. Към фактурата е прибавена и
незаплатената стойност от предходния отчетен период в размер на 46.94 лв.,
при което общодължимото задължение възлиза на сума в размер на 95.44
лв.
- Фактура № **********/25.04.2020 г. за отчетния период на
потребление от 25.03.2020-24.04.2020 с дължима стойност за плащане в
размер на 75.35 лв., от които: 30.82 лв. без ДДС за месечен абонамент; 49.00
лв. - застраховка; 4.39 лв. за месечна вноска за предоставено
устройство. От тази сума ищецът претендира сума в размер на 46.86 лв.
Дължимата сума е платима в срок 10.05.2019 г. Към фактурата е приложено
извлечение от потреблението на ползваните мобилни номера. Към фактурата
е прибавена и незаплатената стойност от предходния отчетен период в размер
на 95.44 лв., при което общодължимото задължение възлиза на сума в размер
на 142.30 лв.
С Кредитно известие № ********** от дата 25.05.2020 г. за отчетния
период 25.04.2020г. - 24.05.2020г. е извършена корекция по дълга, като е
сторнирана за върнати на абоната пропорционално начислени при сключване
на абонамента такси, като за мобилен номер ************ е възстановена
сума в размер на 6.16 лв. без ДДС; начислена е месечната вноска за
предоставеното устройство в размер на 4.39 лв.; начислена е и сума в размер
на 5.49 лв. за застраховка, както и отразен незаплатеният баланс от
предходния отчетен период в размер на 227.77 лв. за предходните периоди,
при което задължението за плащане възлиза на сума в размер на 258.75 лв., от
които стойността на незаплатени мобилни услуги възлиза на сума в размер на
144.79 лв., която ищецът в настоящото производство претендира.
Неизпълнението на ответника да заплати стойността на потребените и
фактурирани услуги на стойност 258.75 лв., е ангажирало договорната
отговорност на абоната по т. 11 от процесните договори за услуги, като във
връзка с чл. 75, вр. с чл. 19б, в) от ОУ на мобилния оператор, „Теленор
България“ ЕАД е прекратил едностранно индивидуалните договори на
ответника за ползваните абонаменти и е издал крайна фактура № **********
11
от дата 25.06.2020 г.
Ответникът е сключил валиден договор за мобилни услуги с ищеца, в
който ясно е определена месечната дължима се цена на предпочетения от
клиента абонаментен план по договора.
Така само на договорно основание месечно се дължи цена за избраната
абонаментна програма за ползвания мобилен номер + месечната лизингова
вноска за устройствата, взети към абонамента.
С Декларация-съгласие, подписана ответника при сключване на
процесните договори за мобилни услуги, същият е удостоверил, че е запознат,
приема и се задължава да спазва Общите условия на дружеството-ищец,
представляващи неразделна част от договора. От тях е видно, че дружеството
има право да получава месечна абонаментна цена, заплащаща се от абонатите
всеки месец, както и дължимата цена на всички използвани от него услуги,
като периодът на отчитане е на ежемесечна база. Съгласно договора
дружеството-оператор издава ежемесечно фактура на определена дата /в
случая 25-то число от месеца/за ползваните услуги и неполучаването на
фактурата не освобождава абоната от задълженията да я заплати съгласно
определения в т. 27 от ОУ срок, който е 15-дневен от издаване на фактурите,
съгласно същите, но не по-късно от 18 дни - съгласно ОУ.
Съгласно чл. 23 от ОУ на Оператора Дължимите от потребителите цени
са:
а) цена за първоначално свързване - включва разходите за осигуряване
достъпа на потребителя до Мрежата и се заплаща еднократно при
сключване на индивидуалния договор, респективно при закупуване на пакет
за предплатени услуги.
б) месечен абонамент - осигурява достъп до услугите, за които е
сключен индивидуален договор и включва разходите за поддръжка на
Мрежата и се предплаща от потребителя ежемесечно, в размери съобразно
избрания от потребителя абонаментен план/програма/пакет;
в) месечна цена за ползвани услуги - представлява сумата от стойността
на всички услуги, ползвани от потребителя през дадения месец.
Услугите, предоставени на абоната по предпочетените мобилни номера,
са фактурирани под Клиентски № *********, за който са издадени
12
процесните фактури с извлечение от детайлна справка на месечното
потребление на услугите, приложени по заповедното и по настоящото
производство. Твърдените от ищеца незаплатени услуги от абоната на обща
стойност 144.79 лв. са фактурирани за периода от 25.01.2020 г. до 24.05.2020
г. Към всяка от фактурите има приложено извлечение-детайлизирана справка
от потреблението на ползвания номер.
По делото не са ангажирани доказателства за заплащане на сумите по
фактурите от ответника.
След изтичане на определения за плащане срок по издадените фактури,
сумите по тях стават изискуеми.
По отношение на претенциите за лизингови вноски:
Вземането на ищеца в размер на 52.68 лева за устройство HUAWEI Y5
2019 Dual Brown произтича от сключен между страните договор за лизинг от
дата 05.06.2019 г. Същият е валиден и поражда правни последици. Във връзка
с Допълнителното споразумение от 05.06.2019 г. по договора за предоставяне
на мобилни услуги към номер ************ между страните е сключен и
договор за лизинг, по силата на който мобилният оператор е поел
задължението да предостави на абоната за временно и възмездно ползване,
както следва: устройство HUAWEI Y5 2019 Dual Brown за период от 23
месеца срещу заплащане на месечна лизингова вноска в размер на 4.39 лв. и
всяка от които вноски са дължими в сроковете и при условията, уговорени в
договора за мобилния абонамент, във връзка с който е сключен договора за
лизинг между същите страни от същата дата, както и заплащане на
допълнителна сума от 4.39 лева. Видно от Раздел 2, т. 1 от Договора е, че
процесното устройство е предоставено на абоната на цена от 132.86 лева при
стандартна такава 399.90 лева, т. е. на абоната е направена отстъпка в размер
на 267.04 лева само и единствено доколкото същият е сключил договор за
мобилни услуги за срок от 24 месеца и доколкото легитимната цел на
оператора е била да получи месечните абонаментни такси за тези 24 месеца, а
не да разваля договора. Сумата от 52.68 лева представлява 11 бр. месечни
лизингови вноски, дължими от месец 06/2020 г. до месец 05/2021 г. в общ
размер на 48.29 лева и допълнителната сума в размер на 4.39 лева съгласно
чл. 1, ал. 2 от Договора.
Поради неизпълнението на абоната да заплати в указаните срокове
13
дължими към оператора месечни плащания, довело до предсрочно
прекратяване по негова вина, на основание чл. 12, ал. 2 от Общите условия
към договора за лизинг са обявени за предсрочно изискуеми лизинговите
вноски, дължими от месеца на издаване на крайната фактура – м. 06.2020 г. до
края на уговорения в погасителния план срок.
Вземането на ищеца в размер на 113.96 лева за устройство SAMSUNG
Galaxy Buds Black произтича от сключен между страните договор за лизинг
от дата 04.06.2019 г. Същият е валиден и поражда правни последици. Между
страните е сключен договор за лизинг, по силата на който мобилният
оператор е поел задължението да предостави на абоната за временно и
възмездно ползване, както следва: устройство SAMSUNG Galaxy Buds Black
за период от 23 месеца срещу заплащане на месечна лизингова вноска в
размер на 28.49 лв. и всяка от които вноски са дължими в сроковете и при
условията, уговорени в договора за мобилния абонамент, във връзка с който е
сключен договора за лизинг между същите страни от същата дата, както и
заплащане на допълнителна сума от 28.49 лева. Сумата от 113.96 лева,
предмет на осъдителния иск представлява 3 бр. месечни лизингови вноски,
дължими от месец 03/2020 г. до месец 05/2020 г. в общ размер на 85.47 лева и
допълнителната сума в размер на 28.49 лева съгласно чл. 1, ал. 2 от Договора.
Поради неизпълнението на абоната да заплати в указаните срокове
дължими към оператора месечни плащания, довело до предсрочно
прекратяване по негова вина, на основание чл. 12, ал. 2 от Общите условия
към договора за лизинг са обявени за предсрочно изискуеми лизинговите
вноски, дължими от месеца на издаване на крайната фактура – м. 06.2020 г. до
края на уговорения в погасителния план.
В сключените между страните договори за лизинг /чл. 4 от договорите/
съдържа Декларация от Лизингополучателя, че при подписването на договора
Лизингодателят му е предал лизинговата вещ във вид, годен за употреба,
същата функционира и съответства на техническите характеристики и е
окомплектована с изискуемата документация и гаранционна карта.
По делото не са ангажирани доказателства за заплащане на сумите по
фактурите от ответника.
По отношение на претенцията за неустойка:
Неизпълнението на ответника е обусловило правото на мобилния
14
оператор да ангажира договорната отговорност на абоната съгласно
изричната клауза, съдържаща се в т. 11 от договорите, като начисли в
крайната издадена фактура неустойка за предсрочно прекратяване на
сключения абонамент. Предвид влизане в сила на постигната Спогодба между
Теленор България ЕАД и Комисия за защита на потребителите относно
начина на формиране на неустойките, претендирани при предсрочно
прекратяване на договорен абонамент, начислената на абоната неустойка в
размер на 238.91 лева е формирана съобразно новите правила за изчисление,
уговорени в т. 11 /раздел 2 от договорите/. Претендираната неустойка в
размер на 238.91 лева представлява стойността на три месечни абонаментни
такси на ползваната програма за всеки ползван номер. Съгласно т. 11 от
договорите в случай на прекратяване на подписан договор преди изтичане на
уговорения срок по вина или инициатива на Потребителя или по нарушение
на задълженията му по договора или приложения/документи свързани с него,
същият е длъжен да заплати за всяка СИМ карта по отношение на която е
налице прекратяване (1) неустойка в размер на всички стандартни месечни
абонаменти за периода от прекратяване на договора до изтичане на
уговорения срок, като сумата не може да надвишава трикратния размер на
стандартните месечни абонаменти, взети без ДДС, (2) а в случай, че е
предоставена отстъпка от цената на месечния абонамент, потребителят дължи
и възстановяване на част от стойността на ползваните отстъпки,
съответстващи на оставащия срок на договора. (3) В случаите, в които на
абоната е предоставено мобилно устройство за ползване на услуги съгласно
посоченото в подписания договор или по предходно подписан документ,
чийто срок не е изтекъл, потребителят дължи такава част от разликата между
стандартната цена на устройството /в брой и без абонамент/ съгласно
ценовата листа, действаща към момента на сключване на договора и
заплатената от него при предоставянето му /в брой или съответно обща
лизингова цена по договора за лизинг/, какъвто съответства на оставащия
срок на договора. Уговорената клауза е в унисон с предписанията на Комисия
за защита на потребителите и с уговореното в постигнатата Спогодба.
При така установената фактическа обстановка, съдът прави следните
правни изводи:
Ищцовото дружество претендира плащане на дължими и незаплатени
месечни абонаментни такси за потребление на мобилни услуги, по договор с
15
клиентски номер № *********, за които са издадени фактури №
**********/25.02.2020 г., **********/25.03.2020 г., **********/25.04.2020 г.
за периода от 25.01.2020 г. до 24.05.2020, ведно със законната лихва за забава,
претендира плащане и на дължими и незаплатени лизингови вноски по
Договор за лизинг от дата 05.06.2019 г., сключен във връзка с договорен
абонамент за номер ************, по силата на който абонатът е взел
мобилно устройство HUAWEI Y5 2019 Dual Brown, Договор за лизинг от дата
04.06.2019 г. по силата на който абонатът е взел устройство SAMSUNG
Galaxy Buds Black, както и начислена неустойка поради предсрочно
прекратяване на договори.
Между страните са възникнали валидни облигационни
правоотношения, по силата на които операторът е предоставил на абоната
телефонен номер и мобилни устройства на лизинг, при съответни месечни
такси и условия и срок на действие на договорите, срещу задължението за
заплащане на уговорените цени на услугите - абонаментни такси и цени на
услуги извън включените в съответния тарифен план, също така и лизингови
вноски за закупените мобилни устройства. В договорите се съдържа описание
на тарифният план, ценовите условия, като са посочени задълженията на
абоната и последиците от неизпълнението им, свързани с начисляване на
неустойки.
В договора за мобилни услуги /стр. 2 от договора/ и допълнителното
споразумение към договора /стр. 3 от допълнителното споразумение/ е
уговорено, че в случай на прекратяване на договора преди изтичане на срока,
посочен в раздела на договора по вина или инициатива на потребителя или
при нарушение на задълженията му по договора или други документи,
свързани с него, в това число приложимите Общи условия, последният дължи
за всяка СИМ карта, по отношение на която е налице прекратяване: (а)
неустойка в размер на всички стандартни месечни абонаменти за периода от
прекратяване до изтичане на уговорения срок, като максималният размер на
неустойката не може да надвишава трикратния размер на стандартните
месечни абонаменти. В допълнение на неустойката по предходното
изречение, потребителят дължи и възстановяване на част от ползваната
стойност на отстъпките от абонаментните планове съответстваща на
оставащия срок на договора; и (б) в случаите, в които е предоставено
16
устройство за ползване на услуги, съгласно посоченото в договора или по
предходно подписан документ, чийто срок не е изтекъл, потребителят дължи
и такава част от разликата между стандартната цена на устройството (в брой,
без абонамент), съгласно действащата към момента на сключване на договора
ценова листа, и заплатената от него при предоставянето му (в брой или обща
лизингова цена по договора за лизинг), съответстваща на оставащия срок на
договора.
Договорите по своето съдържание и допълнителното споразумение към
договора за мобилни услуги отговарят на законовите изисквания за договори,
сключени при общи условия, като те включват необходимите реквизити за
страни, предмет, срок и описание на услугите, а липсващите елементи могат
да бъдат заместени от общите условия, които са неразделна част от тях. Те са
приети с положения подпис на абоната в самите договори, който не е оспорен
и по този начин лицето е декларирало, че е запознато с тях.
Съгласно договорите за лизинг, сключени на 05.06.2019 г. и 46.06.2019
г., ищецът, в качеството си на лизингодател предоставил на ответника –
лизингополучател мобилни устройства, както следва:
HUAWEI Y5 2019 Dual Brown за период от 23 месеца срещу заплащане
на месечна лизингова вноска в размер на 4.39 лева всяка;
SAMSUNG Galaxy Buds Black за период от 23 месеца срещу заплащане
на месечна лизингова вноска в размер на 28.49 лева всяка, които вноски са
дължими в сроковете и при условията, уговорени в договора за мобилния
абонамент, във връзка с който е сключен договора за лизинг между същите
страни от същата дата. Изпълнението на задължението на лизингодателя е
удостоверенов чл. 4 от договорите за лизинг, съгласно които с подписването
на договора лизингополучателят декларира, че е получил устройството и то е
годно за употреба съобразно своето предназначение. Следователно за абоната
на основание чл. 345, ал. 1 ТЗ, във връзка с чл. 233, ал. 2, предл. 1 от ЗЗД е
възникнало задължението да плати уговорените лизингови вноски, чиято
изискуемост настъпва след издаването на съответната месечна фактура за
отчетните периоди по договора за мобилни услуги и на падежа, указан във
фактурата.
В чл.12, ал. 2 от Общите условия на договора за лизинг е уговорено, че
месечните вноски и другите дължими възнаграждения стават предсрочно
17
изискуеми в случай на прекратяване на договора/ договорите за предоставяне
на мобилни и/или фиксирани услуги сключени от лизингополучателя, както и
в случай на забава в плащане на дължими съгласно тези договори плащания.
В Общите условия на „Теленор България” ЕАД за взаимоотношенията с
потребителите на електронни съобщителни услуги е предвидено, че когато
потребител, с вече сключен и действащ индивидуален договор, сключи нов
индивидуален договор, всички използвани от него услуги преминават на
обща сметка и се заплащат по една фактура – т. 18. Съответно т. 23, б. „б” и
„в” от Общите условия предвиждат абонатите да заплащат месечния
абонамент, който се предплаща от потребителя ежемесечно, в размери
съобразно избрания от потребителя абонаментен план/програма/пакет, и
месечна цена за ползвани услуги, представляваща сумата от стойността на
всички услуги, ползвани от потребителя през дадения месец. В т. 26 и т. 27 от
Общите условия е предвидено при ползване на услуги чрез индивидуален
договор заплащането на ползваните услуги да се извършва въз основа на
фактура, която се издава ежемесечно на името на потребителя. При
сключване на индивидуален договор всеки потребител – страна по договора
бива уведомен за датата от месеца, на която ще му бъде издавана фактура.
Неполучаването на фактурата не освобождава потребителя от задължението
му за плащане на дължимите суми. Плащането на посочената във фактурата
сума се извършва в срока, указан в нея, но не по-късно от 18 дни след датата
на издаването й. В случай, че сумата по фактурата не е заплатена в срок,
Теленор има право да ограничи и/или спре достъпа на потребителя до
услуга/услугите, с изключение на достъпа до услугите за спешни повиквания,
до заплащане на дължимите суми. Съгласно чл. 19б, б. „в” от Общите
условия Теленор има право едностранно да прекрати индивидуален договор,
срочен или безсрочен, в случай че потребителят не е платил дължими суми
след изтичането на сроковете за плащане по индивидуалния договор,
съответно съгласно Общите условия.
Съдът счита направеното от ответника възражение за липса на фактура
относно сумата, предмет на осъдителния иск в размер на 113.96 лева за
неоснователно по следните съображения: Видно от представените по делото
фактури в тях са начислени дължимите месечни лизингови вноски в общ
размер на 4.39 лева съответно 28.49 лева всяка. Представени са четири броя
фактури, в които е начислена сума в размер на по 28.49 лева с посочено
18
основание „вноска за допълнителен лизниг“. След извършени аритметични
изчисления се установява, че четири броя вноски по 28.49 лева се равняват на
113.96 лева – именно сумата, предмет на осъдителния иск – цената на
мобилно устройство SAMSUNG Galaxy Buds Black.
От страна на ответника не са представени доказателства за изпълнение
на договорените и отразени във фактурите парични задължения по
договорите за абонаментни такси и лизингови вноски, поради което съдът
приема, че същият не е изпълнил поетите с договорите задължения.
Съгласно чл. 92 от ЗЗД задължението за неустойка възниква при
неизпълнение на конкретно задължение за едната страна по договора, като
страните следва да са уговорили начина, по който евентуално ще бъде
начислявана неустойката.
Съдът намира, че ответникът е изпаднал в забава, доколкото не е
изпълнил в указания във фактурите срок задължението си към ищеца.
Съгласно посоченото в договорите и допълнителните споразумения, ако
договорът бъде прекратен по вина на абоната, включително при неплащане на
дължими суми, абонатът дължи неустойка в размер на не повече от
трикратния размер на месечните такси.
В настоящият случай, абонатът - длъжник е сключил Договор за
мобилни услуги с оператора, като се е съгласил 24 месеца да заплаща месечна
абонаментна такса срещу задължението на последния да му предоставя
достъп до мобилната мрежа. Абонатът е подписал договор с конкретен
оператор, при условията уговорени в договора. При сключване на договора,
на абонатът са предоставени преференциални условия, за да получи мобилно
устройство HUAWEI Y5 2019 Dual Brown, като същият е получил
възможността да вземе мобилно устройство на цена, по-ниска от пазарната,
от която възможност длъжникът се е възползвал. Предвид сключеният 24-
месечен абонамент, абонатът е получил мобилното устройство HUAWEI Y5
2019 Dual Brown на цена, която е много по-ниска от пазарната, но с оглед
задължение на потребителя да запази облигацията за 2 години.
Следва да се има предвид още, че абонатът е имал свободата да сключи
безсрочен абонамент, както и да вземе предплатена СИМ карта, щом като не е
искал да се обвърже с договор за 24 месеца, но тогава не би получил
отстъпките и условията, който следват от срочния абонамент. Устройството е
19
предоставено по повод и поради това, че ответникът е избрал „Теленор
България“ ЕАД за свой доставчик на мобилни услуги. При положение, обаче,
че абонатът е променил решението си и е преустановил изпълнението на
задълженията си по договорите, необосновано е да се ползва от
преференциите на лоялните клиенти за закупуване на устройства на
специални, по- ниски цени. Ето защо тази клауза от договора не води до
заключение за възлагане на необосновано високи тежести върху потребителя,
а възстановява баланса в отношенията.
В конкретния случай, ответникът е получил повече от това, което е
престирал по договора. Най-малкото той е придобил собствеността на
мобилното устройство, като не е заплатил цената, която се дължи.
Неоснователно е възражението на ответника, че не е видно как е
определен размера на иска. Видно от неустоечните клаузи в договорите,
начинът на формиране на претендираната неустойка в размер на 238.91 лева е
следният: 122.46 лева - стойността на 3 месечни абонаментни такси, взети без
ДДС и 116.45 лева - неустойка за предоставено за ползване устройство
HUAWEI Y5 2019 Dual Brown с отстъпка от стандартната цена, съгласно
раздел II, т. 1 от Допълнителното споразумение от 05.06.2019 г.
Съдът намира, че не се претендират суми основани на неравноправни
клаузи по смисъла на чл. 143 от ЗЗП. Неустойката не се формира от
стандартните за договора месечни абонаментни такси за всяка СИМ карта до
края на договора. Точно обратното- ищецът претендира стойността на 3-
месечни абонаментни такси без ДДС, както и такава част от разликата между
стандартната цена на устройството (в брой, без абонамент), съгласно
действащата към момента на сключване на договора ценова листа, и
заплатената от него при предоставянето му (в брой или обща лизингова цена
по договора за лизинг), съответстваща на оставащия срок на договора. Чл.
143, ал. 2, т. 5 от ЗЗП е насочен към избягване понасянето на прекомерни
тежести върху икономически по-слабата страна. Заключение за
несъразмерност на дължимото обезщетение, договорено като неустойка, със
загубите на търговеца, следва да бъде изведено по правилата на житейската
логика. Видно е, че процесните договори и допълнителното споразумение са
със срок на действие 24 месеца до 05.06.2021 г. и до 04.06.2021 г.
Неизпълнението на абоната започва считано от месец 19.05.2020 г. /датата на
20
деактивация/. Вследствие на това търговецът е прекратил предсрочно
процесния абонамент. Съпоставката на горните периоди посочва, че
търговецът ще се лиши от съответните месечни абонаментни такси, за които е
бил готов да предостави мобилни услуги за период повече от една година.
Именно така уговорената сума за неустойка цели постигане на основните
функции на неустойката - превантивна - да стимулира страната да изпълни
задължението си, обезпечителна - да осигури точното изпълнение на договора
и обезщетителна - да компенсира вредите, възникващи за кредитора от
неизпълнението на договора. При положение, че на търговеца не са заплатени
месечните абонаментни такси за период от около една година и доколкото
неговото първоначално очакване е да получи 24 такива (колкото месеца е
срокът на договора), то заплащането на обезщетение в размер на 3-месечни
абонаментни такси не може да бъде прекомерно и необосновано високо. На
следващо място, видно от т. 7 /респ. раздел 2, т. 1 от Допълнителното
споразумение/ от договора е, че процесното устройство е предоставено на
абоната на обща лизингова цена с абонаментния план в размер на 132.86 лв.
към мобилен номер ************, докато стандартната цена на устройството
е 399.90 лв. Т. е. търговецът е направил отстъпка на абоната в размер на
267.04 лв., само и доколкото последният е сключил абонамент за 24 месеца.
При положение, че абонатът е преустановил заплащането на дължимите от
него суми, не е обосновано същият да се ползва от преференциалните
условия за лоялни клиенти за закупуване на устройства на специални, по-
ниски цени.
Неустойката е индивидуално договорена в сключените допълнителни
споразумения към договорите, като ясно е посочен начина на формирането й -
същата представлява трикратния размер на месечната такса. Отделно в
договорите и допълнителните споразумения изрично е уговорена следната
клауза: „(б) в случаите, в които е предоставено устройство за ползване на
услуги, съгласно посоченото в договора или по предходно подписан
документ, чийто срок не е изтекъл, потребителят дължи и такава част от
разликата между стандартната цена на устройството (в брой, без абонамент),
съгласно действащата към момента на сключване на договора ценова листа, и
заплатената от него при предоставянето му (в брой или обща лизингова цена
по договора за лизинг), съответстваща на оставащия срок на договора.“ Така
определена, неустойката не противоречи на добрите нрави, нито поставя
21
потребителя в неравноправно положение. Същата служи като обезщетение за
вредите от неизпълнението, без да е нужно те да се доказват.
С оглед на гореизложеното, съдът намира, че ответникът дължи
претендираните от ищеца суми, поради което предявените искове следва да
бъдат уважени.
Съдът констатира, че в заповедта за изпълнение е присъдена сумата в
размер на 258.75 лева – дължими и незаплатени месечни абонаментни такси
за потребление на мобилни услуги, а в настоящото производство е
претендирана сумата в размер на 144.79 лева – дължими и незаплатени
месечни абонаментни такси за потребление на мобилни услуги. По тази
причина на основание чл. 415, ал. 5 от ГПК, издадената Заповед за
изпълнение по ч.гр.д. № 2524/2021 г. следва да бъде обезсилена в частта на
вземането за горницата над сумата от 144.79 лева до присъдения в Заповедта
размер от 258.75 лева.
В случая основателна се явява и претенцията за присъждане на
направените разноски.
Съобразявайки т. 12 на ТР № 4/2013 на ОС ГТК на ВКС и изхода на
делото ответникът следва да понесе отговорността за разноските, както в
исковото, така и в заповедното производство.
В тази връзка ответната страна следва да заплати на ищеца направените
разноски по настоящето производството, в общ размер от 530.00 лева /50.00
лева за внесена държавна такса, 180.00 лева адвокатско възнаграждение и
300.00 лева разноски за особен представител/. Ответникът следва да заплати и
направените в заповедното производство разноски, а именно сумата в общ
размер на 205.00 лева /25.00 лева – държавна такса и 180.00 лева – адвокатско
възнаграждение/.
Водим от горното, Съдът
РЕШИ:
ПРИЗНАВА ЗА УСТАНОВЕНО по отношение на И. К. С. с ЕГН
**********, с адрес: с. *************, че дължи на „Йеттел България” ЕАД
/с предишно наименование „Теленор България“/, ЕИК *********, със
седалище и адрес на управление: гр. София, ж.к. „Младост 4“, Бизнес парк
22
София, сграда 6, сумата в общ размер на 436.38 лв., от които:
- 144.79 лв., представляваща дължими и незаплатени месечни
абонаментни такси за потребление на мобилни услуги, за които са издадени
фактури **********/25.02.2020г., **********/25.03.2020г.,
**********/25.04.2020 г., **********/25.05.2020г. за периода от 25.01.2020 г.
до 24.05.2020г., ведно със законната лихва върху общодължимата сума,
считано от 07.12.2021 г. – датата на подаването на заявлението по чл. 410 ГПК
по ч.гр.д. № 2524/2021 г. по описа на РС - Видин до окончателно заплащане
на дължимата сума;
- 52.68 лв. – дължима сума по Договор за лизинг от дата 05.06.2019 г.,
сключен във връзка с договорен абонамент за номер ************, по силата
на който ответникът е взел мобилно устройство HUAWEI Y5 2019 Dual
Brown;
- 238.91 лв. - неустойка за предсрочно прекратяване на договорен
абонамент от дата 05.06.2019 г. за мобилен номер ************.

ОБЕЗСИЛВА Заповед № 779 от 09.12.2021 г., издадена по ч.гр.д. №
2524/2021 г. по описа на РС - Видин в частта й за горницата над сумата от
144.79 лева до присъдения в Заповедта размер от 258.75 лева – дължими и
незаплатени месечни абонаментни такси за потребление на мобилни услуги.

ОСЪЖДА И. К. С. с ЕГН **********, с адрес: с. ************* да
заплати на „Йеттел България” ЕАД /с предишно наименование „Теленор
България“/, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление: гр. София,
ж.к. „Младост 4“, Бизнес парк София, сграда 6 сумата в размер на 113.96 лв.,
представляваща незаплатени лизингови вноски по договор за лизинг от дата
04.06.2019 г. за устройство SAMSUNG Galaxy Buds Black, дължими за
периода от 03/2020 г. до 05/2020 г.

ОСЪЖДА И. К. С. с ЕГН **********, с адрес: с. ************* да
заплати на „Йеттел България” ЕАД /с предишно наименование „Теленор
България“/, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление: гр. София,
ж.к. „Младост 4“, Бизнес парк София, сграда 6, направени разноски в
23
заповедното производство по ч.гр.д № 2524/2021 г. по описа на РС - Видин в
размер на 205.00 лева /25.00 лева – държавна такса и 180.00 лева – адвокатско
възнаграждение/.

ОСЪЖДА И. К. С. с ЕГН **********, с адрес: с. ************* да
заплати на „Йеттел България” ЕАД /с предишно наименование „Теленор
България“/, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление: гр. София,
ж.к. „Младост 4“, Бизнес парк София, сграда 6, сумата в общ размер от 530.00
лева /50.00 лева за внесена държавна такса, 180.00 лева адвокатско
възнаграждение и 300.00 лева разноски за особен представител/ - направени
разноски в исковото производство.

Решението може да бъде обжалвано пред ОС - Видин в двуседмичен
срок от връчването му на страните, като след влизането му в сила да се
приложи препис по ч.гр.д. № 2524/2021 г. по описа на РС - Видин.
Съдия при Районен съд – Видин: _______________________
24