Определение по дело №748/2022 на Административен съд - Добрич

Номер на акта: 541
Дата: 16 декември 2022 г.
Съдия: Ивелина Димитрова Велчева
Дело: 20227100700748
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 8 декември 2022 г.

Съдържание на акта

                                ОПРЕДЕЛЕНИЕ

                                                16.12.2022 г.                           гр. Добрич 

 

 АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД - ДОБРИЧ, в закрито съдебно заседание на шестнадесети декември през две хиляди двадесет и втора година, в състав:

СЪДИЯ: ИВЕЛИНА ВЕЛЧЕВА

разгледа докладваното от съдия Ивелина Велчева административно дело №748/2022 г. по описа на Административен съд-Добрич и за да се произнесе взе предвид следното:

Производството е образувано по подадена жалба от „В и К Добрич“ АД със седалище и адрес на управление : гр. Добрич, бул. „Трети март“ № 59, представлявано от изпълнителния директор Т.И.Г. срещу Предписание за провеждане на задължителни хигиенни и противоепидемични мерки с изх. № ЗП-01-389/27.10.2021 г., издадено от Станислав Иванов Томов, на длъжност „инспектор“ в отдел „Държавен здравен контрол“, Дирекция „Обществено здраве“ в РЗИ - Добрич.

Инвокирани са оплаквания за нищожност на атакуваното предписание като постановено при липса на материална компетентност и нарушение на материалноправните норми.

Ответникът по жалбата я намира за недопустима, в условие на евентуалност претендира нейната неоснователност.

Съдът като взе предвид наведените твърдения и възражения, и представените доказателства, прие за установено от фактическа и правна страна следното:

 Атакуваното предписание е издадено въз основа на чл. 38 от Закона за здравето, където е регламентирано, че при неспазване на здравните изисквания за обектите с обществено предназначение, за продуктите, стоките и дейностите със значение за здравето на човека и на максимално допустимите нива на факторите на жизнената среда държавните здравни инспектори дават задължителни предписания и определят срок за отстраняване на нарушенията.

Съгласно чл. 44 от същия закон предписанието е задължително за неговия адресат, но не подлежи на самостоятелен съдебен контрол.

Оспореното предписание не е принудителна административна мярка. Евентуалното му неизпълнение, обаче, може да доведе като правна последица налагането на такава. В тоя смисъл е нормата и на чл. 38, ал. 2 и 3 от Закона за здравето.  При атакуване на принудителна административна мярка, съдът ще следва да прецени и законосъобразността на предписанието.

 Оспореното предписание не представлява и индивидуален административен акт по смисъла на чл. 21, ал. 1 от АПК, тъй като е произнасяне на компетентен административен орган в един неприключил административен процес. В тоя смисъл, чл. 21, ал. 5 АПК гласи, че не са индивидуални административни актове волеизявленията, действията и бездействията, когато са част от производствата по издаване или изпълнение на индивидуални административни актове.

С оглед изложеното, съдът намира, че жалбата е подадена против акт, който не подлежи на оспорване, поради което и на основание чл. 159, т.1 от АПК, следва да остави без разглеждане жалбата и прекрати производството по делото.

Воден от изложените съображения, съдът

ОПРЕДЕЛИ:

ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата от „В и К Добрич“ АД, със седалище и адрес на управление : гр. Добрич, бул. „Трети март“ № 59, представлявано от изпълнителния директор Т.И.Г. срещу Предписание за провеждане на задължителни хигиенни и противоепидемични мерки с изх. № ЗП-01-389/27.10.2021 г., издадено от Станислав Иванов Томов, на длъжност „инспектор“ в отдел „Държавен здравен контрол“, Дирекция „Обществено здраве“ в РЗИ - Добрич.

ПРЕКРАТЯВА производството по АД № 748/2022 г. по описа на Административен съд-Добрич.

Определението подлежи на обжалване пред Върховен административен съд с частна жалба в седемдневен срок от съобщаването му на страните.

 

 

 

                                         СЪДИЯ:……..