Р Е Ш Е Н И Е
В И М Е Т О
Н А Н А Р О Д А
06.Април.2020година
Номер 162
гр. Перник
Пернишки районен съд
01- Н. състав
На 10.03.
година 2020г.
В открито съдебно заседание в следния състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ : Валери Ненков
ЧЛЕНОВЕ :
СЪДЕБНИ ЗАСЕДАТЕЛИ :
Секретар:
Биляна Миткова
Прокурор:
Като
разгледа докладваното от Председателя АНД № 01995 по описа
на съда за 2020година, за да се произнесе взе предвид следното:
Производството е по чл.59 и сл. от
ЗАНН
Образувано
е по Жалба на Д.Д.В.-ЕГН
**********/***/,против
Наказателно постановление № 19-1158-003563/26.09.2019год. на
Началник Група при сектор
ПП-КАТ-ОДП-Перник с което на жалбоподателя са
наложени следните наказания: “Глоба” в
размер на 20лв. на осн. чл.185 от ЗДвП за извършено нарушение по чл.20 ал.1 от ЗДвП, “Глоба” в размер на
10лв. на осн. чл.183
ал.1 т.1
пр.1 от ЗДвП за извършено
нарушение по чл.100 ал.1 т.1
от ЗДвП, „Глоба” в
размер на 10лева на
осн. чл.183 ал.1 т.1
пр.3 от ЗДвП за
извършено нарушение по чл.100 ал.1 т.2
от ЗДвП и “Глоба” в
размер на 50лв. на осн. чл.181 т.1 от ЗДвП за извършено нарушение по чл.147 ал.1 от ЗДвП, затова че на 08.08.2019г. в 22,07ч. в общ.Перник Път Трети клас/РЕR/ №
1003, л.а СААБ 9 5 АРК 2.3 рег. № ** ** ****с посока на движение от с.Кладница към с.Рударци
управлява автомобила лична собственост, като на около 50м.,след табела “Делта Хил“,поради слаб контрол с конкретните
условия на видимост НЕ осветен участък от пътното платно губи контрол над
автомобила,като реализира ПТП във внезапно
излезнало животно на пътното платно/КОН/, като си само нанася материални
щети без пострадали лица. При проверката се установи,
че водача управлява БЕЗ СУМПС, НЕ
представя
СРМПС част Втора и автомобила НЕ е представян в срок на ГТП за 2019г. видно от извършена
справка с СРСОД.
В жалбата и с.з се изтъкват,
доводи за неправилност на наложените наказания и липса на доказателства,относно
вменените нарушения, като се иска отмяна на НП.
Въззиваемата
страна редовно призована, представител НЕ
изпраща.
Пернишки районен съд, като съобрази доказателствата
събрани по делото, както и предвид
становищата на страните по реда
на чл. 14 и 18 от НПК, намира за установено
следното:
Жалбата
е подадена в срок по чл.59 ал. 2
от ЗАНН от надлежно легитимирано лице с правен интерес и
е допустима, а разгледана по
същество е ЧАСТИЧНО
основателна.
С Акт Серия GА № 7918/08.08.2019год./Типов номер/ на П.В.Д. е посочено, че Д.Д.В.-ЕГН ********** на 08.08.2019г. в 22,07ч. в общ.Перник Път Трети клас/РЕR/ №
1003, л.а СААБ 9 5 АРК 2.3 рег. № ** ** ****с
посока на движение от с.Кладница към с.Рударци управлява автомобила лична собственост, като на
около 50м.,след табела “Делта Хил“, поради слаб контрол с конкретните
условия на видимост НЕ осветен участък от пътното платно губи контрол над
автомобила,като реализира ПТП във внезапно
излезнало животно на пътното платно/КОН/, като си само нанася материални
щети без пострадали лица. При проверката се
установи, че водача управлява БЕЗ СУМПС, НЕ
представя
СРМПС част Втора и автомобила НЕ е представян в срок на ГТП за 2019г. видно от извършена
справка с СРСОД-нарушение на чл.20 ал.1 от ЗДвП/чл.20.(1) Водачите са длъжни да контролират непрекъснато пътните
превозни средства, които управляват. (2)
Водачите на пътни превозни средства са длъжни при избиране скоростта на
движението да
се съобразяват с атмосферните условия, с
релефа на местността, със състоянието на пътя и на превозното средство, с
превозвания товар, с характера и интензивността на движението, с конкретните
условия на видимост, за да бъдат в състояние да
спрат пред всяко предвидимо препятствие. Водачите са
длъжни да намалят скоростта и в случай на необходимост да спрат, когато възникне
опасност за движението./, чл.100 ал.1 т.1 от ЗДвП, чл.100 ал.1 т.2
от ЗДвП/чл. 100. (1) Водачът на моторно превозно средство е
длъжен да носи: 1.свидетелство
за управление на моторно превозно средство от съответната
категория и контролния талон към него;
2. свидетелство за регистрация на моторното
превозно средство, което управлява, и за
тегленото от него ремарке; 3. документ за сключена
задължителна застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите
за моторното превозно средство, което управлява, и за тегленото от него
ремарке;4. превозните документи, определени от министъра на транспорта,
информационните технологии и съобщенията;5. при напускане на територията на
страната - валиден международен сертификат за "Гражданска отговорност"
на автомобилистите за чужбина - "Зелена карта";6. документ, отразяващ датата за
извършване на следващия периодичен преглед за проверка на техническата
изправност, удостоверяващ, че моторното превозно средство, което управлява, и
тегленото от него ремарке се допускат за движение по пътищата, отворени за
обществено ползване.(2).(3)
Водачът на моторно превозно средство, което не е било спряно от движение, е
длъжен да залепи в долния ляв ъгъл на предното стъкло на моторното превозно
средство валиден стикер на знак за сключена задължителна застраховка
"Гражданска отговорност" на автомобилистите и да носи контролен талон
към знака. Когато моторното превозно средство технологично не разполага с
предно стъкло и е невъзможно стикерът на знака да бъде залепен на указаното
място, същият стикер на знака се залепва на застрахователната полица, която се
носи от водача на моторно превозно средство, и при проверка се представя заедно
с контролния талон.(4) Водачът на моторното превозно средство е длъжен да
поддържа:1. табелите с регистрационния номер чисти
и да не допуска поставянето върху тях на никакви предмети, материали и
вещества;2. устройствата за осветяване и светлинна сигнализация при маневри
чисти, видими, регулирани и в изправност;3. стъклата и огледалата чисти./ и чл.147
ал.1 от ЗДвП/чл.147. (1)Регистрираните моторни
превозни средства и теглените от тях ремаркета и пътните превозни средства, с
които се извършват превози с атракционна цел, с изключение на пътните превозни
средства на поделенията на въоръжените сили, и пътните превозни средства с
животинска тяга, подлежат на задължителен периодичен преглед за проверка на
техническата им изправност. Условията и редът за извършване на прегледа на
превозните средства, с изключение на самоходните машини, колесните трактори с
максимална конструктивна скорост, ненадвишаваща 40 km/h, и ремаркетата, теглени
от тях, се определят с наредба на министъра на транспорта, информационните
технологии и съобщенията съгласувано с министъра на вътрешните работи.(2) Колесните трактори с
максимална конструктивна скорост, ненадвишаваща 40 km/h, и ремаркетата, теглени
от тях, и самоходните машини, регистрирани по Закона за регистрация и контрол на земеделската и
горската техника и по
реда на наредбата по чл. 140, ал. 2 относно регистрацията, отчета,
пускането в движение и спирането от движение на моторните превозни средства и
на ремаркетата, теглени от тях, подлежат на периодични прегледи за проверка на
техническата изправност по реда, определен в Закона за регистрация и контрол на земеделската и
горската техника. (3)
Пътните превозни средства подлежат на периодичен преглед за проверка на
техническата им изправност, както следва: 1.
превозните средства от категория N1 и превозните средства от категория М1, с
изключение на леките таксиметрови автомобили, къмпинг-автомобилите и линейките
– преди изтичане на третата и петата година от датата на първоначалната им
регистрация като нови, след което всяка година; 2. леките таксиметрови автомобили и превозните
средства от категории M2 и М3, с изключение на къмпинг-автомобилите – на всеки
6 месеца;3. тролейбусите и трамвайните мотриси – на всеки 6 месеца;4. превозните
средства от категории N2, N3, O2, O3 и О4, с изключение на къмпинг-ремаркетата,
от чиято първоначална регистрация са минали не повече от 10 години – всяка
година, след което – на всеки 6 месеца;
5. на всеки две години – превозните средства от категории: а) L3, L3e, L4, L4e, L5, L5e, L7, L7e и О1;б
L1, L1e, L2, L2e, L6, L6e;6. линейките, специалните пътни превозни средства на
Главна дирекция "Пожарна безопасност и защита на населението" на
Министерството на вътрешните работи, къмпинг-автомобилите, къмпинг-ремаркетата
от категории O2, O3 и О4, колесните трактори с максимална конструктивна
скорост, надвишаваща 40 km/h, и пътните превозни средства, с които се извършват
превози с атракционна цел – всяка година.(4) Пътните превозни средства, превозващи
опасни товари, подлежат на преглед за установяване на годността им да превозват
определени опасни товари всяка година. (5)
Пътните превозни средства се представят на периодичен преглед за проверка на
техническата им изправност, като сроковете по ал. 3 не се прилагат при:1. временно спиране от
движение на превозно средство поради техническа неизправност, възникнала
вследствие на произшествие и предизвикала някои от повредите и/или
неизправностите по чл. 101, ал. 3, или при нарушаване на
системата за активна или пасивна безопасност на превозното средство;2.
изменение в конструкцията на превозното средство, свързано с безопасността на
превозното средство или опазването на околната среда, или промяна на
категорията му.(6) Прегледът за проверка на техническата изправност обхваща
комплектността и изправността на оборудването, частите, агрегатите, уредбите,
механизмите, елементите и характеристиките на пътните превозни средства, които имат
връзка с безопасността на движението, опазването на околната среда, нивото на
шума и изправността на шумозаглушителните им устройства, определени в наредбата по
ал. 1.(7) Прегледът за проверка на техническата изправност на леките
таксиметрови автомобили, автобусите и превозните средства, с които се извършват
превози на опасни товари, включва освен елементите по ал. 6 и допълнителни
елементи, свързани с предназначението на превозните средства, определени с наредбата по
ал. 1.(8) Прегледите за проверка на техническата изправност на пътните превозни
средства се извършват от комисия, която се състои от председател и поне един
технически специалист.(9Резултатите от извършените периодични прегледи за
проверка на техническата изправност на пътните превозни средства се регистрират
в информационната система на Изпълнителна агенция "Автомобилна
администрация". Информационната система за електронно регистриране отчита
извършените от контролно-техническите пунктове прегледи за проверка на
техническата изправност на пътните превозни средства в реално време.
Изискванията към информационната система се определят с наредбата по
ал. 1.(10) Издадените удостоверения за техническа изправност и знаци за
периодичен преглед за проверка на техническата изправност на пътни превозни
средства запазват валидността си при промяна на собственика на пътното превозно
средство, когато не се подменят табелите с регистрационните номера.(11)
Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" води регистър на
извършените периодични прегледи за проверка на техническата изправност на
пътните превозни средства.(12 В регистъра по ал. 11 се съдържа
информация за:1. идентифицирането на превозното средство;2. показанието на
километропоказателя и техническите характеристики на превозното средство,
необходими за извършването на прегледа;3. лицето, представило превозното
средство на преглед;4. контролно-техническия пункт, в който е извършен
прегледът;5. датата, на която е извършен прегледът;6. председателя на комисията
и техническия специалист, които са извършили прегледа;7. резултатите и
заключението от извършения преглед;8. описание на неизправностите, ако са
констатирани такива;9. датата за извършване на следващия преглед;10. издадените
документи за техническа изправност на превозното средство.(13) Изпълнителният
директор на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" или
оправомощено от него длъжностно лице със заповед обявява за невалидни
издадените удостоверения за техническа изправност и знаци за периодичен преглед
за проверка на техническата изправност на пътни превозни средства, когато:1.
при проверка от контролните органи се установи, че:а) превозното средство не е
било представено за преглед;б) издадените документи за техническа изправност не
съответстват на категорията на представеното за преглед превозно средство;в) за
извършване на прегледа не са представени документите, определени с наредбата по
ал. 1, или е представен неистински документ или документ с невярно
съдържание;2. при проверка от контролните органи в контролно-техническите
пунктове непосредствено след приключване на прегледа се установи, че:а)
прегледът не е извършен по реда, определен с наредбата по ал. 1;б) прегледът е
извършен от председател на комисия или от технически специалист, който към
датата на прегледа не е отговарял на изискванията, определени с наредбата по
ал. 1;в) прегледът е извършен със съоръжения, оборудване, уреди или средства за
измерване, които към датата на прегледа не са отговаряли на изискванията, определени
с наредбата по ал. 1;г) резултатите от прегледа са манипулирани или е нарушена
маркировката или пломбата на оборудването или техниката, с които е извършен
прегледът.(14 Заповедта по ал. 13 подлежи на оспорване по реда на Административнопроцесуалния
кодекс. Оспорването не спира изпълнението на заповедта./
Въз основа на горепосоченият Акт е издадено Наказателно
постановление №
19-1158-003563/26.09.2019год. на Началник
Група при сектор ПП-КАТ-ОДП-Перник с което на
жалбоподателя са наложени
следните наказания: “Глоба” в размер на
20лв. на
осн. чл.185 от ЗДвП /чл. 185. За нарушение на този закон и на
издадените въз основа на него нормативни актове, за което не е предвидено друго
наказание, виновните се наказват с глоба 20 лв./ за извършено нарушение по чл.20 ал.1 от ЗДвП, “Глоба” в размер на
10лв. на осн. чл.183
ал.1 т.1
пр.1 от ЗДвП за извършено
нарушение по чл.100 ал.1 т.1
от ЗДвП, „Глоба” в размер
на 10лева на
осн. чл.183 ал.1 т.1
пр.3 от ЗДвП/чл.183.(1)Наказва се
с глоба 10лв. водач, който:1 не носи определените документи-свидетелство
за управление, контролен талон и свидетелство
за регистрация на управляваното моторно превозно средство; 2.не носи документ за
сключена задължителна застраховка "Гражданска отговорност" на
автомобилистите, ако водачът е изпълнил задължението си по чл. 100, ал. 3 и поставеният от него стикер е валиден
към датата на установяване на нарушението;3. неправилно използва звуков сигнал
в населено място;5. управлява велосипед без светлоотразителна жилетка в
нарушение на чл. 80, т. 1.(2) Наказва се с глоба 20 лв.
водач, който:1. неправилно престоява или е паркирал неправилно;2. нарушава
правилата за разположение на пътно превозно средство върху платното за
движение;3не спира на пътен знак "Спри! Пропусни движещите се по пътя с
предимство!", неправилно се включва в движението, неправилно се престроява
или не спазва предимството на друг участник в движението;8. управлява превозно
средство с необозначен по определения ред товар, който излиза отстрани на
превозното средство с повече от 0,20 метра, а отпред или отзад - с повече от 1
метър;11. нарушава правилата за движение назад.(3) (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002
г.) Наказва се с глоба 30 лв. водач,
който:5. навлиза след знак, забраняващ влизането на съответното пътно превозно
средство, или се движи в забранената посока на еднопосочен път;6. при
неправилно изпреварване, не създава опасност за движението;(4) (Наказва се с
глоба 50 лв. водач, който:2. неправилно преминава покрай спирка на превозни
средства за обществен превоз на пътници или покрай спиращ или спрял автобус;4.
управлява пътно превозно средство, което не е моторно, без необходимите
светлоотразителни елементи;5. управлява моторно превозно средство с износени
или разкъсани гуми или в нарушение на чл. 139, ал. 1, т. 4;6 използва мобилен
телефон по време на управление на превозното средство, освен чрез устройство,
позволяващо използването на телефона без участието на ръцете му;7 не изпълнява задължението за
използване на предпазен колан или носене на каска или превозва пътник, който не
изпълнява задължението за използване на предпазен колан или носене на каска;8.
неправилно престоява или паркира в зоната на пешеходна пътека, спирка за
обществен превоз на пътници или кръстовище;9. престоява или паркира като втори
ред в активна лента за движение до спрели моторни превозни средства по посока
на движението;10. превозва деца в нарушение на изискванията на глава втора, раздел ХХV;11. управлява превозно средство
с нечетлив или закрит по какъвто и да е начин регистрационен номер, включително
и в нарушение на чл. 100, ал. 4, т. 1;12. управлява моторно
превозно средство по пътна лента, сигнализирана за движение само на пътни
превозни средства от редовните линии за обществен превоз на пътници, без да има
право на това.(5Наказва се с глоба 100 лв. водач, който:1. преминава при сигнал
на светофара, който не разрешава преминаването;2. не осигури предимство, когато
преминава през пешеходна пътека.(6Когато нарушението по ал. 5, т. 1 или 2 е
повторно, водачът се наказва с глоба в размер 200 лв. и лишаване от право да
управлява моторно превозно средство за срок един месец.(7) Наказва се с
лишаване от право да управлява моторно превозно средство за срок от един месец
и с глоба от 300 лв. водач, който навлиза след знак, забраняващ влизането на
съответното пътно превозно средство при въведена временна забрана за движение./ за
извършено нарушение по чл.100 ал.1 т.2
от ЗДвП и “Глоба” в
размер на 50лв. на осн. чл.181 т.1 от ЗДвП/чл. 181. Наказва се с глоба
50 лв.: 1. собственик или длъжностно лице, което без уважителни причини не
представи в определения срок превозно средство за технически преглед;2.
водач, който използва устройство, смущаващо действието на уредите, използвани
за измерване скоростта на движение на моторните превозни средства;3. водач, който не носи определените за
носене документи във връзка с извършвания превоз или те не отговарят на
съответните изисквания;4. водач, който управлява моторно превозно средство за
обществен превоз повече от законоустановеното работно време, както и водач,
който управлява моторно превозно средство в болестно или друго състояние, което
създава опасност за движението;5. водач, който не спре двигателя, когато
моторното превозно средство е в престой или е паркирано, освен ако работата му
е необходима за извършване на товарно-разтоварна или друга технологична
дейност;7водач на моторно превозно средство, който превозва пътници над
определения брой места./ за извършено нарушение по чл.147 ал.1 от ЗДвП.
Жалбоподателя НЕ се явява лично в с.з. НЕ изпраща представител.
Свидетелите
по акта: П.В.Д. и В.П.К. се явяват в
съдебно заседание, като поддържат АУАН и изложената в него фактическа
обстановка.
Допълнително
от съда е изискана справка за преминат Технически преглед.
При така установената
фактическа обстановка, съдът направи
следните правни изводи:
Производството, предмет на настоящето
разглеждане е от административно наказателен
характер при което е необходимо да се установи налице ли е деяние,
същото представлява ли административно нарушение по смисъла на чл.6 от ЗАНН, ако да- извършено
ли е от посоченото в акта лице и извършено ли е виновно-предпоставките
са абсолютни, като тежестта на доказване лежи върху административно наказващия
орган.
Задължително, комулативно условие е
спазването на процесуалните правила по чл.42 от ЗАНН /още повече ако евентуални
нарушения в акта не могат да се преодолеят по реда на чл.53 ал. 2 от ЗАНН/,
както и правилата по чл.57 ал.1 ЗАНН, каквито в конкретния случай, процесуални
нарушения по издаване на акта за административно нарушение и НП, водещи до
съществено засягане правото на защита на жалбоподателя се установиха и ще се
разгледат по долу.
Съставянето на актове за извършеното административно
нарушение е основополагащ елемент
от всяко административно производство.
Това е дейност от процесуално естество от чието добросъвестно и
законосъобразно осъществяване зависи в
голяма степен ефективността на последващата юрисдикционна-наказателна дейност
на административно наказващия орган.
Чрез съставения акт се сезира оторизирания
административно наказателен орган със съответния административно наказателен
спор и се иска от него да се произнесе
по същия, като се внася твърдение, че е налице виновно извършено административно нарушение от
определен вид, който по силата на
разпоредбата на чл.189 ал.2 от ЗДвП /конкретно касаещи ЗДвП/ е с меродавна доказателствена сила до
доказване на противното.
Абсолютно задължително е и в акта за
установяване на административно нарушение и в наказателното постановление
административното нарушение, което е
вменено във вина на нарушителя и за което той е санкциониран да бъде описано точно,
прецизно и разбираемо, както и да
съдържа всички обективни и субективни признаци на посочената, като нарушена норма от съответния нормативен акт.
Също така следва да съществува правно
единство между описаното, като нарушение текстово
и цифрово в
акта и в наказателното постановление.
Не на последно място съставеният акт за
установяване на административно нарушение, следва да съдържа всички реквизити,
посочени в чл.42 от ЗАНН /”чл.42.Актът за установяване
на административното нарушение трябва да съдържа:1. собственото, бащиното и
фамилното име на съставителя и длъжността му;2. датата на съставяне на акта; 3.
датата и мястото на извършване на нарушението; 4. описание на
нарушението и обстоятелствата, при които е било извършено; 5.
законните разпоредби, които са нарушени;6. собственото, бащиното и
фамилното име и възрастта на нарушителя, точния му адрес и местоработата,
единен граждански номер;7. имената и точните адреси на свидетелите, единен
граждански номер;8. обясненията или възраженията на нарушителя, ако е направил
такива;9. (доп. - ДВ, бр. 59 от 1992 г.) имената и точните адреси на лицата,
които са претърпели имуществени вреди от нарушението, единен граждански
номер;10. опис на писмените материали и на иззетите вещи, ако има такива, и
кому са поверени за пазене.”/.
Издаденото въз основа на него наказателно
постановление е необходимо да съдържа
реквизитите, посочени в чл.57 от ЗАНН/”чл.57.(1)Наказателното
постановление трябва да съдържа:1. собственото, бащиното и фамилното име и
длъжността на лицето, което го е издало; 2. датата на издаването и номерата на
постановлението;3. датата на акта, въз основа на който се издава, и името,
длъжността и местослуженето на актосъставителя;4. собственото, бащиното и
фамилното име на нарушителя и точния му адрес, единен граждански номер; 5. описание
на нарушението, датата и мястото, където е извършено, обстоятелствата, при
които е извършено, както и на доказателствата, които го потвърждават;
6.законните разпоредби, които са били нарушени виновно;7.
вида и размера на наказанието;8. вещите, които се отнемат в полза на
държавата;9. размера на обезщетението и на кого следва да се заплати;10. дали
наказателното постановление подлежи на обжалване, в какъв срок и пред кой съд”/
и да бъде издадено от компетентен орган
/Заповед № 8121з-515/14.V.2018год/.
В
съответствие с разпоредбата на чл.43 ал.1 от ЗАНН актът е подписан от
актосъставителя както и от свидетеля по
акта. Предявен е на нарушителя за
запознаване с неговото съдържание.
В графата му, предоставяща му
възможност да даде обяснения по
нарушението да изложи възражения,НЕ се установиха конкретни такива.
Последващата втора възможност за излагане
евентуални възражения, законодателя е предоставил на евентуалния нарушител в
разпоредбата на чл.44 от ЗАНН /чл.44. (1) Освен възраженията при
съставяне на акта в тридневен срок от подписването му нарушителят може да
направи и писмени възражения по него. (2)
Когато във възраженията си нарушителят посочи писмени или веществени
доказателства, те трябва да бъдат събрани служебно, доколкото това е възможно./ от която същия НЕ се е възползвал.
При спазване на разпоредбата на чл.43
ал.5 от ЗАНН на нарушителя е връчен
препис от акта срещу разписка.
Съдът, извършвайки служебна проверка на
съставения акт за установяване на административно нарушение и издаденото въз
основа на него наказателно постановление
направи следните правни изводи:
Конкретно, относно деянията:
Относно
нарушението по Пункт.1 за което на жалбоподателя е
наложено наказание:“Глоба” в размер на
20лв. на осн.
чл.185 от ЗДвП /чл. 185. За нарушение на този закон и на
издадените въз основа на него нормативни актове, за което не е предвидено друго
наказание, виновните се наказват с глоба 20лв./ за извършено
нарушение по чл.20 ал.1
от ЗДвП/чл.20.(1) Водачите са длъжни да
контролират непрекъснато пътните превозни средства, които управляват. (2) Водачите на пътни превозни средства са
длъжни при избиране скоростта на движението да се съобразяват с атмосферните условия, с релефа на местността, със състоянието на
пътя и на превозното средство, с превозвания товар, с характера и интензивността
на движението, с конкретните условия на видимост, за да бъдат в състояние да
спрат пред всяко предвидимо препятствие. Водачите са длъжни да намалят
скоростта и в случай на необходимост да спрат, когато възникне опасност за
движението./
като е изложена фактическа обстановка/…… на 08.08.2019г. в 22,07ч.
в общ.Перник Път Трети клас/РЕR/
№ 1003, л.а СААБ 9 5 АРК 2.3 рег. № ** ** ****с
посока на движение от с.Кладница към с.Рударци управлява автомобила лична собственост,
като на около 50м.,след табела “Делта
Хил“,поради
слаб контрол с
конкретните условия на видимост НЕ осветен участък от пътното платно губи контрол над автомобила,като
реализира ПТП във внезапно излезнало
животно на пътното платно/КОН/, като си само нанася материални щети без пострадали
лица. ...…../,
състава приема,че са
налице съществени процесуални нарушения предвид следното:
Първо–нарушението
е квалифицирано по ал.1 от чл.20 от ЗДВП, касаеща „загуба на контрол“- внезапно възникнало
обстоятелство-отвличане на внимание, спукана гума,несъобразно натискане на
спирачки и др., НО въпросната разпоредба НЕ предвижда липса на правилна преценка на околната среда/съобразяване
със същата/ в частност“ конкретните условия на видимост НЕ
осветен участък от пътното платно…“ с която всеки водач е длъжен да
се съобразява по силата на ал.2 от
същата разпоредба и съобразно изложената фактология в АУАН тъй като конкретните
задължения са визирани в разпоредбата на ал.2, а не в ал.1 в който смисъл процесното НП по този пункт, следва да бъде отменено.
Конкретно, относно деянието по Пункт.2 и 3 за което в процесното НП е наложени съотвените наказания: “Глоба” в
размер на 10лв. на осн. чл.183 ал.1
т.1 пр.1 от ЗДвП за извършено
нарушение по чл.100 ал.1 т.1
от ЗДвП, „Глоба” в размер
на 10лева на
осн. чл.183 ал.1 т.1
пр.3 от ЗДвП/чл.183.(1)Наказва се
с глоба 10лв. водач, който:1 не носи определените документи-свидетелство
за управление, контролен талон и свидетелство
за регистрация на управляваното моторно превозно средство;………………….../ за
извършено нарушение по чл.100 ал.1 т.2
от ЗДвП/чл. 100. (1) Водачът на моторно превозно средство е
длъжен да носи: 1.свидетелство
за управление на моторно превозно средство от съответната
категория и контролния талон към него;
2. свидетелство за регистрация на моторното
превозно средство, което управлява, и за
тегленото от него ремарке; …/ със изложена фактическа обстановка/…… на 08.08.2019г. в 22,07ч. в общ.Перник
Път Трети клас/РЕR/ № 1003, л.а СААБ 9 5 АРК 2.3 рег. № **
** ****с посока на движение от
с.Кладница към с.Рударци управлява автомобила лична собственост, като на около 50м.,след табела “Делта Хил“,…………….При проверката се установи, че
водача управлява БЕЗ СУМПС, НЕ представя
СРМПС част Втора и автомобила НЕ е
представян в срок на ГТП за 2019г. видно от извършена справка с
СРСОД..…../, състава приема, че деянията безусловно са
консумирани по чл.100 ал.1 т.1 ЗДвП и чл.100 ал.1 т.2 от ЗДвП.
Тези факти се доказват
по несъмнен начин от събраните и проверени съобразно принципа на
непосредственост в съдебното следствие гласни и писмени доказателствени
средства и не се подкрепят от жалбоподателя,чрез надлежни доказателства.
Защитната позиция на
същия се гради на твърдение, че ги е представил. Преценявайки изложената версия
в контекста на събраните доказателства, съдът я приема за необективно и
защитна-недостатъчно да редуцира императивните правила за поведение,
каквито се явяват носенето на изискуемите документи,което процесния
жалбоподател очевидно не е направил видно от изложеното в АУАН и изложеното от
свидетелите по него.
Събраните
по делото гласни доказателствени средства–показанията на свидетелите: П.В.Д. и В.П.К.,които в
качеството си на полицейски служители са взели участие в проверката,
категорично опровергават голословното твърдение на жалбоподателя.
Същите
имат непосредствени възприятия за поведението на жалбоподателя, последователно,
логично и без противоречия установяват, че, лично са възприели не носенето на процесните документи.
Съдът
дава вяра на показанията на тези
свидетели, като намира, че излагат възприятията си обективно и правдиво, с
необходимата изчерпателност и последователност, без данни за заинтересованост и
проявена тенденциозност.
Същите са изпълнявали рутинните си служебни задължения и доколкото
изявленията им са логични, последователни и кореспондират на писмените
доказателства по делото, съдът приема, че интерпретират случилото се напълно
достоверно.
Жалбоподателят не е ангажирал
други доказателства в подкрепа на версията си, въпреки наличната възможност в
тази насока.
Поради това, съдът приема за доказано по несъмнен начин, че
жалбоподателя е имал качеството водач на моторно превозно средство и е субект
на вменените му нарушения.
При
липсата на събрани каквито и да било доказателства, изключващи виновното му
поведение или такива, установяващи различна от изложената в акта фактическа
обстановка, съдът приема, че формираните от актосъставителя и наказващия орган
изводи от фактическа и правна страна са обосновани и правилни, поради което и
законосъобразно жалбоподателят като водач на автомобила, е привлечен към
административно наказателна отговорност и наказан за вменените му нарушения.
По отношение вида и размера на
наложеното административно наказание:
С наказателното постановление
административно наказващият орган е наложил на жалбоподателя за всяко от
извършените нарушения по чл.100 ал.1
т.1 от ЗДвП, чл.100 ал.1 т.2
от ЗДвП и чл.100 ал.1
т.2 от ЗДвП, съобразно разпоредбата на чл.183 ал.1
т.1 пр.1,2 от
ЗДвП /”чл.
183. (1) Наказва се с глоба 10 лв. водач, който: 1. не носи определените документи - свидетелство
за управление, контролен талон и свидетелство за регистрация на управляваното
моторно превозно средство………….../ .
Наказанието е определено от закона в
абсолютен размер, поради което конкретните глоби са законосъобразно наложени и
наказателното постановление, следва да бъде потвърдено в частта му и
относно Пункт 2,3,
като законосъобразно и доказано по категоричен начин.
Относно нарушението по Пункт.4 за което на жалбоподателя е
наложено наказание:“Глоба” в размер на
50лв. на осн.
чл.181 т.1 от ЗДвП/чл. 181. Наказва се с глоба 50 лв.: 1.
собственик или длъжностно лице, което без уважителни причини не представи в
определения срок превозно средство за технически преглед;2. водач, който използва устройство,
смущаващо действието на уредите, използвани за измерване скоростта на движение
на моторните превозни средства;3. водач,
който не носи определените за носене документи във връзка с извършвания превоз
или те не отговарят на съответните изисквания;4. водач, който управлява моторно
превозно средство за обществен превоз повече от законоустановеното работно
време, както и водач, който управлява моторно превозно средство в болестно или
друго състояние, което създава опасност за движението;5. водач, който не спре
двигателя, когато моторното превозно средство е в престой или е паркирано,
освен ако работата му е необходима за извършване на товарно-разтоварна или
друга технологична дейност;7водач на моторно превозно средство, който превозва
пътници над определения брой места./ за извършено нарушение по чл.147
ал.1 от
ЗДвП/чл.147. (1)Регистрираните
моторни превозни средства и теглените от тях ремаркета и пътните превозни
средства, с които се извършват превози с атракционна цел, с изключение на
пътните превозни средства на поделенията на въоръжените сили, и пътните
превозни средства с животинска тяга, подлежат на задължителен периодичен
преглед за проверка на техническата им изправност. Условията и редът за
извършване на прегледа на превозните средства, с изключение на самоходните
машини, колесните трактори с максимална конструктивна скорост, ненадвишаваща 40
km/h, и ремаркетата, теглени от тях, се определят с наредба на министъра на
транспорта, информационните технологии и съобщенията съгласувано с министъра на
вътрешните работи.………………… (3) Пътните превозни средства подлежат на
периодичен преглед за проверка на техническата им изправност, както следва: 1.
превозните средства от категория N1 и превозните средства от категория М1, с
изключение на леките таксиметрови автомобили, къмпинг-автомобилите и линейките
– преди изтичане на третата и петата година от датата на първоначалната им
регистрация като нови, след което всяка година;… (5)
Пътните превозни средства се представят на периодичен преглед за проверка на
техническата им изправност, като сроковете по ал. 3 не се прилагат при:1. временно спиране от движение на превозно
средство поради техническа неизправност, възникнала вследствие на произшествие
и предизвикала някои от повредите и/или неизправностите по чл. 101, ал. 3, или при нарушаване на
системата за активна или пасивна безопасност на превозното средство;2.
изменение в конструкцията на превозното средство, свързано с безопасността на
превозното средство или опазването на околната среда, или промяна на
категорията му.……../, като е изложена фактическа обстановка/……
на 08.08.2019г. в 22,07ч. в общ.Перник Път Трети клас/РЕR/ № 1003, л.а СААБ 9 5 АРК 2.3 рег. № ** **
****с посока на движение от с.Кладница
към с.Рударци управлява автомобила лична
собственост, …………………. НЕ е представян в срок
на ГТП за 2019г. видно от извършена справка
с СРСОД..…../,
състава приема,че са
налице съществени процесуални нарушения предвид следното:
Първо-видно
от изложената фактология жалбоподателя е санкциониран за неспазване на
срок.Всеки срок има начало и край и е конкретно определен.Във визираната
фактология няма посочен такъв за да се прецени отправно начало на конкретен
срок респ. спазването или неспазването
му.
Второ-въпросния срок е периодичен всяка година с различно начало и
край,което изискване е в ал.3 и към която препратка не е налице.
Трето-липсват
фактология, относно евентуално наличие на изключващите обстоятелства по
ал.5,когато въпросните срокове в ал.3 не важат.
Предвид изложеното процесното НП по този
пункт, следва да бъде отменено,като незаконосъобразно.
С оглед гореизложеното осн. чл.63 ал. 1 от ЗАНН
Р Е Ш И
ПОТВЪРЖДАВА Наказателно постановление № 19-1158-003563/26.09.2019год. на
Началник Група при сектор
ПП-КАТ-ОДП-Перник в ЧАСТТА му с което на жалбоподателя
Д.Д.В.-ЕГН ********** са наложени
следните наказания: “Глоба” в размер
на 10/десет/лева на осн. чл.183
ал.1 т.1
пр.1 от ЗДвП за извършено
нарушение по чл.100 ал.1 т.1
от ЗДвП и „Глоба” в размер
на 10/десет/лева на
осн. чл.183 ал.1 т.1
пр.3 от ЗДвП за извършено
нарушение по чл.100
ал.1 т.2 от ЗДвП .
ОТМЕНЯВА Наказателно постановление № 19-1158-003563/26.09.2019год. на
Началник Група при сектор
ПП-КАТ-ОДП-Перник в ЧАСТТА му с което на жалбоподателя
Д.Д.В.-ЕГН ********** са наложени
следните наказания: “Глоба” в
размер на 20лв. на осн. чл.185 от ЗДвП за извършено нарушение по чл.20 ал.1 от ЗДвП и “Глоба” в
размер на 50лв. на осн. чл.181 т.1 от ЗДвП за извършено нарушение по чл.147 ал.1 от ЗДвП.
РЕШЕНИЕТО
подлежи на
касационно обжалване, по реда
на Административно процесуалния кодекс-Глава ХІІ, пред
Пернишки Административен съд в
14-дневен срок от съобщаването му на страните.
ПРЕДСЕДАТЕЛ:…………………………..
ВЯРНО С ОРИГИНАЛА
ВС
Пункт.1 за което в процесното НП е
наложено наказание“ “Глоба” в размер на 100лв. на осн. чл.183
ал.5 т.1 от ЗДвП/чл.183. ......... 5) Наказва се с
глоба 100 лв. водач, който:1. преминава при сигнал на светофара, който не
разрешава преминаването;…./ за извършено
нарушение по чл.6 т.1 от ЗДвП/чл.6. Участниците в движението:1. съобразяват своето поведение със
сигналите на длъжностните лица, упълномощени да регулират или да контролират
движението по пътищата, както и със светлинните сигнали, с пътните знаци и с
пътната маркировка;
и
Пункт.2 за което в процесното НП е наложено наказание:
„Глоба” в размер
на 150лева на
осн. чл.175 ал.1 т.4 от ЗДвП/чл.175.(1) Наказва се с лишаване от
право да управлява моторно превозно средство за срок от 1 до 6 месеца и с глоба
от 50 до 200 лв. водач, който:1.
управлява моторно превозно средство, на което табелите с регистрационния номер
не са поставени на определените за това места;2. е поставил или използва устройство
за подаване на светлинен или звуков сигнал, предвиден за автомобил със
специален режим на движение, без да има това право;3. откаже да предаде
документите си на органите за контрол или по какъвто и да е начин осуети
извършването на проверка от органите за контрол; 4.
откаже да изпълни нареждане на органите за контрол и регулиране на
движението; 5. наруши задълженията
си като участник в пътнотранспортно произшествие;6. при пътнотранспортно
произшествие, в което няма участие, откаже необходимото съдействие с моторното
превозно средство./,
както и „Лишаване от право да управлява
МПС“ за срок от 6месеца за
извършено нарушение по
чл.103 от ЗДвП/чл.103. При подаден сигнал за спиране от контролните органи
водачът на пътно превозно средство е длъжен да спре плавно в най-дясната част
на платното за движение или на посоченото от представителя на службата за
контрол място и да изпълнява неговите указания./, настоящия състав изхождайки от изложеното от разпитаните свидетели по АУАН в с.з /Димитър Емилов Д. /“ Бях назначен дневна смяна с колегата Мартин
Йорданов и още един колега. Мобилен патраул бяхме. На кръстовището на ул. „Ю.
Гагарин“ и ул. „Ленински проспект“ в посока гр.Перник забелязахме
мотоциклетист, на който мотоциклет номера не се виждаше. При опит същият да
бъде спрян, дори когато приближихме до него, при вида на патраулния автомобил,
същият потегли по посока центъра на града. След като мотоциклетистът тръгна на
червено, ние включихме звуков и светлинен сигнал, но водачът не спря и до гр.
Батановци карахме след него. Губихме на моменти визуален контакт с водача на
мотоциклета. На кв.„Бела вода“ го
изгубихме за малко. Настигнахме го преди гр.Батановци и там го
изпреварихме. Той се опита да обърне посоката на движение и да тръгне към гр. Перник.
Колегите слязоха и аз като слязох лицето
беше задържано. Мисля, че по цвета на мотора лицето, което видяхме в Перник
и намерихме след това, е едно и също. Поискахме
съдействие от колегите от сектор „Пътна
полиция“. Те дойдоха на място и съставиха необходимите документи. Това е,
което помня. Има докладна записка по случая, която е по-подробна. Може би сме
били в кв.„Бела вода“ в ниското и предполагаемия човек, след който тръгнахме,
след няма и минута го намерихме. Аз бях водач на патраулния автомобил и
колегите слязоха, а аз опитах да спра движението по пътя. След като слязоха от
колата водачът беше спрян на място. Установен бе на по-късен етап/, Мартин Бойков Йорданов /..Свидетел съм по акта за
установяване на административно нарушение. Поддържам изцяло и в пълен обем
констатациите по акта. Не си спомням всичко. На въпросната дата, място и час на
кръстовището в кв. „Изток“ на ул. „Ленински проспект“ и ул. „Ю. Гагарин“
видяхме въпросният мотоциклет. Водачът се обърна, видя ни, и след като се
обърна пак, мина на червено. Ние тръгнахме след него и го установихме на входа
на гр.Батановци. Последвахме мотоциклетиста със светлинен и звуков сигнал. Той
се опита да обърне посоката на движение и тръгна към нас с мотора. При
тръгването от банкета на пътя му поднесе мотора и той падна. Докато го следвахме не си спомням, но може
би на моменти сме губили визуален контакт с мотоциклетиста. Лицето, което
беше видяно в кв.„Изток“ и което спряхме, беше едно и също. Не си спомням как е бил облечен моториста.
Имаше каска, но не си спомням какъв цвят беше, но щеше да ми направи
впечатление ако каската беше различен цвят. В лице не съм видял моториста. Само
с каска го видях. Има докладна записка по случая./, възприели преминаването на червена светлина и
неизпълнение за спиране от страна
на водача на
мотоциклета и осъществили преследването на мотоциклетиста,
по време на което преследване в пределите
на два града/гр.Перник и гр.Батановци/ в с.з
заявяват, че са изгубили визуална връзка с преследвания мотоциклет, същите са
възприели мотоциклетиста като тяло с каска, мотоциклетно оборудване но НЕ и
като лице и установъчни данни,като свидетеля Мартин Стефанов Кирилов/Аз съм актосъставител по АУАН.
Поддържам констатациите, отразени в акта, изцяло и в пълен обем. Относно случая
мога да кажа следното: На въпросната дата, място и час дежурният на ОДМВР -
Перник ни изпрати за съдействие на колегите на Второ РУ, поради това, че водач
на мотоциклет не се подчинява на подаден сигнал и се движи в посока центъра на
града. Ние се отзоваваме, но тъй като сме били в по-далечна част на града, не
стигнахме до кръстовище „ Иван Пашов“. Мотоциклетистът се отклонява по път
1-6 по посока град Радомир и Батановци. От връзката, която поддържаме с колегите,
разбираме, че те го преследват. В процеса на говорене казаха, че същият
мотоциклетист е паднал по пътя за гр.Батановци. Те го установяват и ние отиваме
на мястото. Водачът на мотоциклета го
установихме на място, изпробвахме го за употреба на алкохол и го откарахме до
сградата на полицията, където в Сектор „Пътна полиция“, да се състави АУАН и
колегите продължиха да работят с него. Аз съставих акта в Сектор „Пътна
полиция“ по нарушенията, които са установили колегите, които са били на място.
Водачът мисля, че нямаше свидетелство за управление по отношение на мотоциклет.
Това е, което си спомням. Двама колеги от автопатраула са се движили след
мотоциклета. Аз само съм съставил акта. Аз не съм очевидец./ изобщо НЕ е очевидец, а
актосъставител на базата на възприетото от горните двама свидетели, т.е водача на
мотоциклета е установен и персонифициран, едва след падането му в гр.Батановци и задържането му от органите на
МВР, до този момент с оглед прекъснатия контакт,НЕ е доказано по категоричен
начин виновността на вменените нарушения по Пункт 1 и Пункт.2 именно на жалбоподателя,като са налице предположения, допуски и вероятности, което НЕ позволява да
бъде направен безспорен извод за виновно поведение по тези два пункта, респ.
процесното НП следва да бъде отменено в ТАЗИ МУ ЧАСТ, поради НЕДОКАЗАНОСТ
на вменените нарушения на жалбоподателя по тези два пункта.
Относно
нарушението по Пункт.3 за
което на жалбоподателя е наложено наказание:“Глоба” в размер на 200лв. на осн. чл.179 ал.2 пр.1 от ЗДвП/чл.179.………..(2) Който
поради движение с несъобразена скорост, неспазване на дистанция или
нарушение по ал. 1 причини пътнотранспортно произшествие, се наказва с глоба в
размер 200 лв., ако деянието не съставлява престъпление…/ за извършено нарушение по чл.20 ал.2
от ЗДвП/чл.20…….(2) Водачите на пътни превозни средства са
длъжни при избиране скоростта на движението да се съобразяват с атмосферните условия, с релефа на местността, със състоянието
на пътя и на превозното средство, с превозвания товар, с характера и
интензивността на движението, с конкретните условия на видимост, за да бъдат в
състояние да спрат пред всяко предвидимо препятствие. Водачите са длъжни да
намалят скоростта и в случай на необходимост да спрат, когато възникне опасност
за движението./ като е изложена фактическа обстановка/…… на 11.Х.2018г. в
17,15ч. в ………………….гр.Батановци и в Мах.“Трънска“ и „Кащерова“ до Дом № 29, поради движение със НЕсъобразена скорост спрямо
РЕЛЕФА на местността/Ляв и Десен
завой/-последователни,губи контрол над МОТОЦИКЛЕТА отклонява се наляво
по посока на движение,поднася се и пада в крайна лява част на платното за
движение и реализира ПТП с материални щети..…../, състава приема,че същото несъмнено е
консумирано от жалбоподателя, потвърдено категорично в с.з от свидетелите
по АУАН в който смисъл процесното НП по този пункт, следва да бъде потвърдено. Липсват каквито и да е доказателства опровергаващи този извод.
Относно
нарушението по Пункт.4 за
което на жалбоподателя е наложено наказание:“Глоба” в размер на
20лв. на осн.
чл.185 от ЗДвП/чл.185. За нарушение на този закон и на издадените въз основа на
него нормативни актове, за което не е предвидено друго наказание, виновните се
наказват с глоба 20 лв./ за извършено нарушение по чл.147 ал.1 от
ЗДвП/чл.147.(1) Регистрираните моторни превозни средства
и теглените от тях ремаркета и пътните превозни средства, с които се извършват
превози с атракционна цел, с изключение на пътните превозни средства на
поделенията на въоръжените сили, и пътните превозни средства с животинска тяга,
подлежат на задължителен периодичен преглед за проверка на техническата им
изправност. Условията и редът за извършване на прегледа на превозните средства,
с изключение на самоходните машини, колесните трактори с максимална
конструктивна скорост, ненадвишаваща 40 km/h, и ремаркетата, теглени от тях, се
определят с наредба на министъра на транспорта, информационните технологии и
съобщенията съгласувано с министъра на вътрешните работи./,като е изложена фактическа обстановка/…… на 11.Х.2018г. в
17,15ч. в ………………….гр.Батановци и в Мах.“Трънска“ и „Кащерова“ до Дом № 29, ……………..Водача НЕ притежава съответната Категория за управляваното от него
МПС..…../, състава
приема,че същото несъмнено е консумирано от жалбоподателя, потвърдено категорично в с.з от свидетелите по АУАН, както и от направената
допълнително и изискана от съда СПРАВКА-л.26 в който смисъл процесното НП по този
пункт,следва да бъде потвърдено по категоричен
начин.
Относно
нарушението по Пункт.5
за което на жалбоподателя е наложено наказание: “Глоба” в размер
на 200лв. на
осн. чл.177 ал.1
т.2 пр.1 от ЗДвП/чл.177.(1) Наказва се
с глоба от 100 до 300 лв.:1. който управлява моторно превозно средство, след като е
лишен от това право по съдебен или административен ред; 2.
който управлява моторно превозно средство, без да е правоспособен водач, без да
притежава свидетелство за управление, валидно за категорията, към която спада
управляваното от него моторно превозно средство, или след като е загубил
правоспособност по реда на чл.157 ал.4, или след като свидетелството
му за управление на моторно превозно средство е временно отнето по реда на чл. 171, т. 1 или 4 или по реда на чл. 69а от Наказателно-процесуалния кодекс,
или е обявено за невалидно, тъй като е изгубено, откраднато или повредено;…/ за
извършено нарушение по чл.150А
ал.1 от ЗДвП /чл.150а. За да управлява моторно
превозно средство, водачът трябва да притежава свидетелство за управление,
валидно за категорията, към която спада управляваното от него моторно превозно
средство, да не е лишен от право да управлява моторно превозно средство по
съдебен или административен ред, както и свидетелството му за управление да е в
срок на валидност, да не е временно отнето по реда на чл. 171, т. 1 или 4 или по реда на чл. 69а от Наказателно-процесуалния кодекс
и да не е обявено за невалидно, тъй като е изгубено, откраднато или повредено./, като е изложена фактическа
обстановка/…… на 11.Х.2018г. в 17,15ч. в ………………….гр.Батановци и в Мах.“Трънска“ и „Кащерова“ до Дом № 29, …………….. Мотоциклета НЯМА валиден
годишен технически преглед.…../, състава приема,че същото несъмнено е консумирано от
жалбоподателя,потвърдено категорично в с.з
от свидетелите по АУАН, както и от направената
допълнително и изискана от съда СПРАВКА-л.26 в който смисъл процесното
НП по този пункт, следва да бъде потвърдено.
Задължението за техническа безопасност е
императивно и перманентно с оглед обезпечаване безопасността и здравето на
хората и неговото игнориране неминуемо води до съответните санкционни
последици, предвидени от законадателя. В настоящия случай жалбоподателя не е предприел дължимите действия за което е
санкциониран.
Тези факти изложени по горе се доказват по несъмнен начин
от събраните и проверени съобразно принципа на непосредственост в съдебното
следствие гласни и писмени доказателствени средства и не се оспорват от
жалбоподателя.
Съдът дава вяра на
показанията на горните свидетели, като
намира, че излагат възприятията си обективно и правдиво, с необходимата
изчерпателност и последователност, без данни за заинтересованост и проявена
тенденциозност.
Същите са изпълнявали рутинните си служебни
задължения и доколкото изявленията им са логични, последователни и
кореспондират на писмените доказателства по делото, съдът приема, че
интерпретират случилото се напълно достоверно.
Жалбоподателят не е ангажирал други доказателства в подкрепа
на защитната си версията, въпреки наличната възможност в тази насока.
При липсата на събрани каквито и да било
доказателства, изключващи виновното му поведение или такива, установяващи различна
от изложената в акта фактическа обстановка, съдът приема, че формираните от
актосъставителя и наказващия орган изводи от фактическа и правна страна са
обосновани и правилни, поради което и законосъобразно жалбоподателят като водач
на мотоциклета е привлечен към административно наказателна отговорност и
наказан за вменените му нарушения по Пункт.3,4
и 5.
По
отношение вида и размера на наложеното административно наказание:
С
наказателното постановление административно наказващият орган е наложил на жалбоподателя
за всяко от извършените нарушения по Пункт 3,4,5 съответна санкция предвидена
от законодателя,както следва:
Пункт.3-“Глоба” в
размер на 200лв. на осн. чл.179 ал.2
пр.1 от ЗДвП/чл.179.………..(2) Който поради движение с несъобразена скорост, неспазване на
дистанция или нарушение по ал. 1 причини пътнотранспортно произшествие, се
наказва с глоба в размер 200 лв.,
ако деянието не съставлява престъпление…/
Пункт.4-“Глоба” в
размер на 20лв. на осн. чл.185 от ЗДвП/чл. 185. За нарушение на този закон и на
издадените въз основа на него нормативни актове, за което не е предвидено друго
наказание, виновните се наказват с глоба 20 лв./
по които два пункта наказанието е фиксирано от
законодателя в конкретен размер и не подлежи на редукция в който смисъл е
справедливо.
Пункт.5-“Глоба” в
размер на 200лв. на осн. чл.177 ал.1
т.2 пр.1 от ЗДвП/чл.177.(1) Наказва се
с глоба от 100 до 300 лв.:1. който управлява моторно превозно средство, след като е
лишен от това право по съдебен или административен ред; 2.
който управлява моторно превозно средство, без да е правоспособен водач, без да
притежава свидетелство за управление, валидно за категорията, към която спада
управляваното от него моторно превозно средство, или след като е загубил
правоспособност по реда на чл.157 ал.4, или след като свидетелството
му за управление на моторно превозно средство е временно отнето по реда на чл. 171, т. 1 или 4 или по реда на чл. 69а от Наказателно-процесуалния кодекс,
или е обявено за невалидно, тъй като е изгубено, откраднато или повредено;…/ който е в размер около
средния и който според състава е напълно адекватен и справедлив с оглед
цялостното поведение на жалбоподателя игнорирал множество задължителни правила
по движение по пътищата свързани с безопасността, както на същия така и на
другите участници в движението,като е неглижирал множество норми по
безопасността на движение в който смисъл наложената санкция, според състава,
следва да бъде потвърдена в пълен обем.
С оглед
изложеното и на
осн. чл.63 ал. 1 от ЗАНН
Р Е Ш И
ОТМЕНЯВА Наказателно постановление № 18-1158-004400/28.ХІ.2018год. на
Началник сектор ПП-КАТ-ОДП-Перник в ЧАСТТА
му с което на жалбоподателя Ерик Росенов Ценов -ЕГН **********
са наложени следните наказания: “Глоба” в размер на
100лв. на осн. чл.183
ал.5 т.1 от ЗДвП за
извършено нарушение по чл.6
т.1 от ЗДвП
и „Глоба” в
размер на 150лева на
осн. чл.175 ал.1 т.4 от ЗДвП,
както и „Лишаване от право да управлява МПС“ за срок от 6месеца за извършено
нарушение по чл.103
от ЗДвП.
ПОТВЪРЖДАВА Наказателно постановление № 18-1158-004400/28.ХІ.2018год. на
Началник сектор ПП-КАТ-ОДП-Перник в ЧАСТТА му с което на жалбоподателя Ерик Росенов Ценов -ЕГН **********
са наложени следните наказания: “Глоба” в
размер на 200лева на осн. чл.179 ал.2 пр.1 от ЗДвП за извършено нарушение по чл.20 ал.2 от ЗДвП, “Глоба” в
размер на 20лева на осн. чл.185 от ЗДвП за извършено нарушение по чл.147 ал.1 от ЗДвП и “Глоба” в
размер на 200лева на осн. чл.177 ал.1
т.2 пр.1 от ЗДвП за извършено нарушение по чл.150А ал.1
от ЗДвП.
РЕШЕНИЕТО подлежи на касационно
обжалване, по реда на Административно процесуалния кодекс-Глава
ХІІ, пред Пернишки Административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на
страните.
ПРЕДСЕДАТЕЛ:…………………………..