Решение по дело №1406/2022 на Районен съд - Благоевград

Номер на акта: 513
Дата: 24 ноември 2022 г.
Съдия: Владимир Атанасов Пензов
Дело: 20221210201406
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 27 септември 2022 г.

Съдържание на акта Свали акта

РЕШЕНИЕ
№ 513
гр. Благоевград, 24.11.2022 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
РАЙОНЕН СЪД – БЛАГОЕВГРАД, II НАКАЗАТЕЛЕН СЪСТАВ, в
публично заседание на двадесет и пети октомври през две хиляди двадесет и
втора година в следния състав:
Председател:Владимир Ат. Пензов
при участието на секретаря М. Г. Исидорова
като разгледа докладваното от Владимир Ат. Пензов Административно
наказателно дело № 20221210201406 по описа за 2022 година
Производството e по реда на чл.58д и сл. от ЗАНН.
Образувано е по жалба на А. С. А. с ЕГН **********, в качеството му
на Кмет на Община Симитли, с ЕИК *********, със седалище и адрес на
управление: ... против Наказателно постановление № 5-03 от 02.09.2022г.
издадено от Директора на Регионална инспекция по околна среда и водите
(РИОСВ) - Благоевград, с което за административно нарушение по чл.151 ал.2
т.6 във връзка с чл.19 ал.3 т.15 от Закона за управление на отпадъците (ЗУО),
на основание чл.151 ал.2 т.6 от Закона за управление на отпадъците му е
наложена „Глоба” в размер на 3000.00 (три хиляди) лева.
С жалбата се оспорва издаденото наказателно постановление, като се
сочи, че същото е неправилно, незаконосъобразно, издадено при нарушение
на материалния и процесуалния закона, като се иска неговата отмяна.
Развиват се съображения за допуснати нарушение по чл.42 и чл.57 ал.1 т.5от
ЗАНН, както и такива по чл.40 от ЗАНН при съставянето на АУАН. Сочи се,
че не е ясно и не е посочено кое е мястото на извършване на нарушението, а
описаната фактическа обстановка е неясна и не отговаряща на действителната
такава, тъй като кмета на община отговаря единствено за общинска
територия, а процесното нарушение е установено и в държавна територия.
Излагат се и аргументи, че случаят представлява маловажен такъв, по
смисъла на чл.28 от ЗАНН.
В съдебно заседание Кмета на Община Симитли изпращат представител
в лицето на мл. експерт „АПИО“ при Община Симитли Надежда Любомирова
Илиева, която поддържа жалбата, ангажира доказателства в подкрепа на
1
защитната теза, развива съображения и за маловажност на случая по чл.28 от
ЗАНН и изразява становище по същество, като моли съдът да отмени
обжалваното наказателно постановление, като незаконосъобразно.
Претендира присъждане на юрисконсултско възнаграждение.
Административнонаказаващият орган, редовно и своевременно
призован, чрез представителя си – юрисконсулт ... който оспорва жалбата,
ангажира доказателства в подкрепа на обжалвания санкционен акт, като
излага по същество доводи за законосъобразност на атакуваното наказателно
постановление и моли същото да бъде потвърдено. Претендира присъждане
на юрисконсултско възнаграждение.
Районна прокуратура - Благоевград, редовно призована, не изпраща
представител и не ангажира становище по същество на делото.
Районният съд, след като съобрази доводите на страните, събрания по
делото доказателствен материал и закона, установи от фактическа страна
следното:
На 17.03.2022 година актосъставителят Ю. С. М. и свидетелите Д. .. С.,
двамата служители в РИОСВ - Благоевград и М. С. П., служител на Община
Симитли извършили планова проверка на територията на община Симитли за
установяване наличието на незаконни сметища. При обход на територията от
проверяващите било констатирано, че в речното корито на р.Осенска, с
начална точка с.Долно Осеново до вливането й в р.Градевска, в част от
поземлени имоти с идентификатори – 22753.80.205, 22753.78.204 и
22753.81.203 е налично незаконно сметище състоящо се от плътни пластове
отпадъци от полиетилени и пластмасови опаковки от двете страни на водното
течение по повърхността на земята и растителността, както и в речното легло
на р.Градевска, с начална точка – вливане на р.Осенска до центъра на
с.Градево (мост над р.Градевска при кметство с.Градево) в част от поземлени
имоти с идентификатори 17405.69.281 и 17405.58.280 е налично незаконно
сметище състоящо се от плътни пластове отпадъци от полиетилени и
пластмасови опаковки от двете страни на водното течение по повърхността на
земята и растителността. За извършената проверка и направените
констатации бил съставен Констативен протокол № 08-03 от 17.03.2022 г., с
който на основание чл.113 ал.3 от ЗУО било дадено предписание към Кмета
на община Симитли да да се извърши почистване на замърсените терени и
участъци от водните обекти, като отпадъците се предадат на лица
притежаващи разрешение по чл.35 от ЗУТ, както и писмено да се уведоми
РИОСВ – Благоевград, вкл. да се изпратят и документи доказващи
премахването на отпадъците. Със констативния протокол била направена и
забележка, кмета на община Симитли да се яви в сградата на РИОСВ –
Благоевград на 25.03.2022г. за съставяне на акт за установяване на
административно нарушение. Констативния протокол след съставянето му се
подписал от свидетелите Ю. С. М. и Д. .. С., двамата служители в РИОСВ –
Благоевград, като свидетелката М. С. П., отказала да го подпише, като същият
2
бил депозиран в община Симитли, заведен под рег. № 04-05-67 от 17.03.2022г.
на посочената дата 25.03.2022г. в сградата на РИОСВ – Благоевград не се
явил кмета на Община Симитли А. С. А., както и не се явило и упълномощено
от последния лице. Предвид тези обстоятелства, в края на работния ден на
същата дата 25.03.2022г., актосъставителят Ю. С. М., в присъствието на
свидетеля по установяване на нарушението и съставяне на акта Д. .. С. и
свидетеля по съставяне на акта С. А. В., служител на РИОСВ – Благоевград,
съставил на А. С. А., в качеството му на Кмет на община Симитли, Акт за
установяване на административно нарушение № 05-03 от 25.03.2022г.,
квалифицирано като административно нарушение по чл.151 ал.2 т.6 във
връзка с чл.19 ал.3 т.15 от Закона за управление на отпадъците, изразяващо се
в това, че като отговорно лице по чл.19.ал.3 т.15 от Закона за управление на
отпадъците, не е предприел мерки за предотвратяване изхвърлянето на
отпадъците на неразрешени за това места, вследствие на което са създадени
незаконни сметища в речното корито на р.Осенска, с начална точка с.Долно
Осеново до вливането й в р.Градевска, в част от поземлени имоти с
идентификатори – 22753.80.205, 22753.78.204 и 22753.81.203, където е
налично незаконно сметище състоящо се от плътни пластове отпадъци от
полиетилени и пластмасови опаковки от двете страни на водното течение по
повърхността на земята и растителността, както и в речното легло на
р.Градевска, с начална точка – вливане на р.Осенска до центъра на с.Градево
(мост над р.Градевска при кметство с.Градево) в част от поземлени имоти с
идентификатори 17405.69.281 и 17405.58.280, където е налично незаконно
сметище състоящо се от плътни пластове отпадъци от полиетилени и
пластмасови опаковки от двете страни на водното течение по повърхността на
земята и растителността. Така съставения АУАН се връчил със съдействието
на органите на МВР, видно от нарочно писмо вх. № 222(2) от 11.08.2022г. на
Началника на 02 РУ – Благоевград, лична на кмета на община Симитли, А. С.
А. на 08.08.2022г. срещу подпис и нарочна разписка. Същият се запознал са
акта, но не отразил по него обяснения или възражения. В законоустановения
срок не постъпили и писмени възражения по акта. Въз основа на така
съставения АУАН, на 02.09.2022г. Директорът на РИОСВ – Благоевград, в
качеството му на административнонаказващ орган издал атакуваното
Наказателно постановление № 5-03/02.09.2022г., с което на А. С. А., в
качеството му на Кмет на Община Симитли за административно нарушение
по чл.151 ал.2 т.6 във връзка с чл.19 ал.3 т.15 от Закона за управление на
отпадъците, на основание чл.151 ал.2 т.6 от Закона за управление на
отпадъците наложил административно наказание „Глоба” в размер на 3000.00
(три хиляди) лева. НП било връчено с нарочно писмо с изх. № 602 от
02.09.2022г. на РИОСВ – Благоевград, получено с известие за доставяне на
07.09.2022г., като в срок за обжалване, на 20.09.2022г. е постъпила при
административнонаказващият орган процесната жалба с вх. № 3980 от
20.09.2022г.
Разпитана в хода на съдебното производство свидетелите Ю. С. М. и Д.
3
.. С. установяват, че участвали в планова проверка за установяване на
нерегламентирани сметища на територията на община Симитли, като заедно
със свидетелката М. С. П., като представител на община Симитли извършили
обход на речните корита на някои реки в общината. Така установили плътни
пластове отпадъци от полиетилени и пластмасови опаковки от двете страни
на водното течение по повърхността на земята и растителността по речните
легла на р.Осенска, с начална точка с.Долно Осеново до вливането й в
р.Градевска и на р.Градевска, с начална точка – вливане на р.Осенска до
центъра на с.Градево. свидетелите сочат, че за тези констатации съставили
констативен протокол, който свидетелката М. С. П. отказала да подпише. За
установените нарушения, с констативния протокол било указано на кмета на
общината да се яви в сградата на РИОСВ – Благоевград на конкретна дата за
съставяне на акт за установяване на административно нарушение. Тъй като
кмета не се явил, както и не се явило упълномощено лице, на въпросната дата,
свидетелят М. съставил акта в негово отсъствие, но в присъствието на
свидетелката С., като участник в проверката и свидетел при констатиране на
нарушението и на втори свидетел по съставянето му – свидетелката С. В..
Свидетелите са категорични, че поддържат констатациите по така съставения
акт.
Свидетелката С. А. В. установява, че е свидетел по съставянето на акта.
Сочи, че акта е съставен в края на работния ден в сградата на РИОСВ –
Благоевград от свидетеля М., в присъствието на свидетелката С., но в
отсъствие на кмета на общината или упълномощено от него лице, който бил
поканен за съставяне на акт. Сочи също, че по акта не са постъпили
възражения.
Свидетелката М. С. П. установява с показанията си, че на 17.03.2022г. е
участвала в проверка на РИОСВ – Благоевград, като представител на община
Симитли. при проверката обиколили селата Железница, Черниче, Полето,
Брежани, Градево и Осеново, като били установени на места отпадъци.
Установява, че след проверката местата около населените места били
почистени и писма за това са изпратени в РИОСВ – Благоевград. Сочи, че не
подписала констативния протокол, тъй като не била съгласна с констатациите
за р.Осенска и р.Градевска, а сметищата които били на общинска територия
били отговорност на кмета и са почистени, но тези които са в държавна
територия не са в негово задължение да ги почиства.
По делото са представени Заповед № 99/08.03.2019г. и Заповед №
101/08.03.2019г. на Директора на РИОСВ – Благоевград, с която са
оправомощени длъжностните лице в инспекцията с права да упражняват
контрол за спазване на изискванията по ЗУО и да съставят актове за
установяване на административни нарушение, включително и по чл.152 – 156
от Закона за управление за отпадъците, удостоверяваща компетентността на
актосъставителя Ю. С. М..
Изложената фактическа обстановка съдът прие за установена въз основа
4
на показанията на разпитаните по делото свидетели, както и от приложените
към административнонаказателната преписка и приети по делото писмени
доказателства, които са безпротиворечиви, относно подлежащите на
доказване факти и установяват по несъмнен начин възприетата фактическа
обстановка, като последователна и логична.
При така установеното от фактическа страна, съдът прави следните
правни изводи:
Жалбата е депозирана от надлежно лице, в установения от закона 7-
дневен срок от връчване на НП, поради което е допустима, а разгледана по
същество частично основателна.
Атакуваното НП е издадено в съответствие с императивно установената
за това процедура и от компетентен орган, видно от представена по делото
заповед. В АУАН и НП подробно, точно и ясно са посочени всички
индивидуализиращи нарушителя елементи. Наличието на тези елементи са
достатъчни, за да се приемат за спазени строго формалните изискването на
чл.42 ал.1 т.4 и т.6 от ЗАНН и чл.57 ал.1 т.4 и т.5 от ЗАНН. При съставянето
на акта за установяване на административно нарушение и издаване на
атакуваното НП са спазени изискванията, визирани в разпоредбите на чл. 42 и
чл. 57 от ЗАНН, съгласно които, за да бъде редовен актът за установяване на
административно нарушение и НП трябва да включват в съдържанието си
всички кумулативно посочени реквизити. В конкретния случай АУАН е
съставен от свидетеля Ю. С. М., на длъжност главен експерт в дирекция
„Контрол на околната среда“, направление „Управление на отпадъците и
опазване на почвите“ при РИОСВ - Благоевград, който дава пълно описание
на нарушението и обстоятелствата, при които същото е извършено. В тази
насока са и показанията на свидетелката Д. .. С., присъствала при извършване
на проверката. Чрез изпълнение на изискванията на чл.42 от ЗАНН, органът
издал АУАН постига пълна индивидуализация на нарушението и нарушителя,
без да ограничава правото на защита на санкционираното лице. Издадения в
съответствие с процесуалните норми акт в сроковете по чл.34 от ЗАНН, е
редовен и като такъв се явява правно основание за издаване на НП. Съдът
счита, че не са налице формални предпоставки за отмяна на НП, тъй като при
реализирането на административнонаказателната отговорност на
жалбоподателя не са допуснати съществени процесуални нарушения, които
да водят до опорочаване на производството. В тази насока съдът не приема
доводите, изложени в жалбата. Съдът не констатира такива процесуални
нарушения, които да се довели до ограничаване правото на защита на
санкционираното лице. В случая жалбоподателя, в качеството си на Кмет на
Община Симитли е санкционирано за деяние, което се изразява в
бездействие, и съставлява фактическо положение което продължава във
времето, поради което и не може да се приеме, че същото е установено по
процесуално недопустим ред, водещ до отмяна на обжалваното наказателно
постановление, каквито доводи се излагат от защитата. Касае се за
продължено нарушение, фактическия състав на което се характеризира с
5
наличието на едно фактическо положение, обуславящо осъществяване на
нарушението, като прекъсването му е налице, с настъпването на момента на
изпълнение на задължението от страна на субекта на нарушението. В случая
административнонаказателното производство е започнало със съставяне на
АУАН, като нарушителят е надлежно уведомена с нарочна поканата, отразена
в констативния протокол приложен по делото, като му е указано какво е
констатирано и какво е прието от контролните органи. На посочената дата не
се е явил нарушителя или упълномощен негов представител, поради което
правилно и в съответствие с изискванията на чл.40, ал.1 от ЗАНН е съставен
акта в негово отсъствие. Предвид всичко изложено настоящия състав не
констатира нарушения от категорията на съществените, които да са
ограничили правото на защита на лицето, поради което и възражения в тази
насока са неоснователни. Съдът счита, че не са налице формални
предпоставки за отмяна на наказателното постановление, тъй като при
реализирането на административнонаказателната отговорност на
жалбоподателя не са допуснати съществени процесуални нарушения, които
да водят до опорочаване на производството и обуславят отмяна на
обжалвания санкционен акт, поради което неоснователни се явяват
възраженията на защитата в тази насока.
Нарушението е резултатно – образувани нерегламентирани сметища,
поради което кои са конкретно непредприетите мерки за предотвратяването
им е ирелевантно, след като случаят е явно бездействие. И двете хипотези по
чл.151 ал.2 т.6 от ЗУО са наказуеми поотделно с оглед алтернативните съюзи
„и/или“, но осъществяването им в съвкупност не е основание за налагането на
отделни санкции, нито фактическото им описание в наказателното
постановление създава неяснота. Обективното проявление на признаците от
двете хипотези е санкционирано от закона с едно наказание. Нарушението е
описано ясно, с подробно описание на обективните му признаци по чл.151
ал.2 т.6 от ЗУО, с посочените дата и място на извършване, съответните
нарушени законови разпоредби, и отсъстват основания за отмяна на
наказателното постановление по аргумент от чл.53 ал.2 от ЗАНН.
По делото е безспорно установено и не се спори от страните, че
жалбоподателя, в качеството му на Кмет на община Симитли има качеството
на субект на разглежданото административно нарушение.
Административнонаказателната отговорност на кмета на община Симитли е
ангажирана за нарушение на чл.19 ал.3 т.15 от ЗУО, която норма
регламентира в задължение на кмета да отговаря за предотвратяване на
изхвърлянето на отпадъци на неразрешени за това места и/или създаването на
незаконни сметища както и да организиране почистването им като
предприеме съответните мерки за това. Като е допуснал замърсяването и
натрупването на отпадъци в подробно посочените в АУАН и НП места, които
се намират на територията на община Симитли, а именно в речното корито на
р.Осенска, с начална точка с.Долно Осеново до вливането й в р.Градевска, в
част от поземлени имоти с идентификатори – 22753.80.205, 22753.78.204 и
6
22753.81.203, всички държавна публична собственост, вид територия –
територия заета от води и водни обекти, с начин на трайно ползване НТП
водно течение река и в речното легло на р.Градевска, с начална точка –
вливане на р.Осенска до центъра на с.Градево (мост над р.Градевска при
кметство с.Градево) в част от поземлени имоти с идентификатори
17405.69.281 и 17405.58.280, и двете държавна публична собственост, вид
територия – територия заета от води и водни обекти, НТП водно течение,
река и като не е предприел мерки за предотвратяване изхвърлянето на
отпадъци на неразрешени за това места, както и не е организирал
почистването им, с което са създадени незаконни сметища, кметът на община
Симитли - жалбоподателят А. С. А. безспорно е реализирал състава на
горното нарушение. Съдът приема, че са налице всички елементи от
фактическия състав на вмененото на жалбоподателя нарушение на чл.19 ал.3
т.15 от ЗУО. В случая се касае за форма на изпълнително деяние, изразяваща
се в бездействие, с оглед което до извършване на дължимото действие,
нарушението се осъществява от субекта. Нарушението по чл.19 ал.3 т.15 от
ЗУО се осъществява със самото изхвърляне на отпадъците и тяхното
непочистване, установено при извършената проверка. Следва да се отбележи,
че констатираните незаконни сметища по продължението на двете речни
корита са образувани в продължителен период от време, след като е
достигнало големи размери по протежението на самите реки. Ето защо съдът
е на мнение, че правилно е била ангажирана административнонаказателната
отговорност и е наложена санкцията, визирана в чл.151 ал.2 т.6 от ЗУО
спрямо жалбоподателя. Конкретно, не се спори по делото, че при
извършената проверка от служители на РИОСВ – Благоевград на 17.03.2022г
на територията на община Симитли, и по конкретно в землищата на селата
Железница, Черниче, Полето, Брежани, Градево и Осеново в присъствието на
представител на община Симитли и на проверяващите лица от РИОСВ -
Благоевград са установени създадени незаконни сметища в речното корито на
р.Осенска, с начална точка с.Долно Осеново до вливането й в р.Градевска, в
част от поземлени имоти с идентификатори – 22753.80.205, 22753.78.204 и
22753.81.203, където е установено налично незаконно сметище състоящо се
от плътни пластове отпадъци от полиетилени и пластмасови опаковки от
двете страни на водното течение по повърхността на земята и растителността,
както и в речното легло на р.Градевска, с начална точка – вливане на
р.Осенска до центъра на с.Градево (мост над р.Градевска при кметство
с.Градево) в част от поземлени имоти с идентификатори 17405.69.281 и
17405.58.280, където е установено налично незаконно сметище състоящо се
от плътни пластове отпадъци от полиетилени и пластмасови опаковки от
двете страни на водното течение по повърхността на земята и растителността.
По безспорен начин се установява от показанията на свидетелите, както и от
съставния констативен протокол от 17.03.2022г., че вмененото от закона на
кмета на общината задължение не е изпълнено, като поведението му се е
изразило в бездействие – от една страна не е препятствал изхвърлянето на
7
отпадъци, в резултат на което са създадени незаконни сметища и не са
предприемани действия по почистването им, а се е стигнало да констатиране
от РИОСВ - Благоевград на замърсявания, натрупвани в продължителен
период от време. Ирелевантно в случая е позоваването от страна на
жалбоподателя, че е предприел действия по почистване на констатираните
незаконни сметища, представяйки в тази връзка писма до контролния орган,
следващи извършената проверка. С това свое действие жалбоподателят е
целял изпълнение на дадените му с констативния протокол предписания, но
със същото не може да санира бездействието си до посочената дата. В
конкретния случай, за съставомерността на деянието има значение фактът, че
е допуснато натрупване на отпадъци и създаването на незаконни сметища,
като не е организирано почистването им и то на територията на две реки в
непосредствена близост до две села.
Неоснователно е и възражението на жалбоподателя, че последният в
качеството си на кмет на общината е отговорен единствено за общинска
територия в населените места, но не и в държавна такава поради което е
налице от части споделено задължение по спазването разпоредбите на ЗУО
със областния управител, отговарящ за държавната собственост. Липсва
такава правна разпоредба, която да освобождава кмета на общината от
активен ангажимент за изпълнение на предписанията на контролните органи,
чийто единствен адресат е той, както и да освобождава същия от
административнонаказателна отговорност при неизпълнение. Дори с
делегирането на правомощията си по ЗУО на други длъжностни лица, кметът
на общината не може да бъде освободен от възложените му със закон
задължения, доколкото не може да делегира отговорности при неизпълнение
на задълженията, поради което той е субект на административнонаказателна
отговорност, определен по силата на закона.
Правилно описаното нарушение е отнесено към съответстващата му
санкционна разпоредба на чл.151 ал.2 т.6 от ЗУО, която предвижда
административно наказание глоба за кмет на община и/или длъжностно лице,
което не предприеме мерки за предотвратяване изхвърлянето на отпадъци на
неразрешени за това места и/или създаването на незаконни сметища и/или
организиране на почистването им. В конкретния случай извършването на
нарушението е установено по несъмнен начин, тъй като при проверката на
място на 17.03.2022г. е било констатирано, че кметът на община Симитли не е
организирал почистването на отпадъци, изхвърлени на неразрешени за целта
места на процесните речни корита и създадените поради това незаконни
сметища. Посоченото се потвърждава напълно и от събраните гласни
доказателства при разпита на явилите се по делото свидетели. Правилно е
определен и субекта на административнонаказателната отговорност, а именно
кметът на община Симитли – А. С. А., тъй като той е адресат на посочената
по-горе норма и въведеното с нея правило за поведение. След като правилно е
квалифицирал процесното нарушение по чл.151 ал.2 т.6 във връзка с чл.19
ал.3 т.15 от Закона за управление на отпадъците, на основание чл.151 ал.2 т.6
8
от Закона за управление на отпадъците , административно-наказващият орган
правилно и законосъобразно е определил по вид наложената на А. С. А., в
качеството му на Кмет на община Симитли наказание, а именно глоба, като
физическо лице. Съгласно санкционната разпоредба на чл.156 ал.2 т.6 от
Закона за управление на отпадъците, за неизпълнение на процесното
задължение на физически лица се налага глоба в размер от 3000 лева до 10000
лева. В случая същата е определена в минимален размер от 3000.00 (три
хиляди) лева, поради което съдът я приема за съобразена с изискванията на
разпоредбата на чл.27 от ЗАНН.
Съдът счита, че процесното административно нарушение няма
характеристиките на маловажен случай, по смисъла на чл.28 от ЗАНН и не
представлява такъв, доколкото не се установиха каквито и да било
фактически обстоятелства с ефект на смекчаващи, които да характеризират
конкретно деяние като отличаващо се със значително по-ниска степен на
обществена опасност от типичната за този род административни нарушения.
Със ЗУО се уреждат обществени отношения, свързани с мерките и контрола
за защита на околната среда и човешкото здраве, чрез предотвратяване или
намаляване на вредното въздействие от образуването и управлението на
отпадъците. Предвиденият контрол е засилен, съответно и отговорността за
нарушенията по закона е по-строга, с оглед на предвидената и по-висока
санкция за тях, поради което конкретно извършеното деяние не се отличава с
по-ниска степен на обществена опасност.
По изложените съображения съдът прецени обжалваното наказателно
постановление за правилно и законосъобразно, което като правна последица
води до неговото потвърждаване.
С оглед изхода от спора, основателно е направеното искане от
юрисконсулт ..., в качеството му на процесуален представител на Директора
на РИОСВ - Благоевград за присъждане на юрисконсултско възнаграждение
за процесуално представителство. Размерът на присъденото възнаграждение
не може да надхвърля максималния размер за съответния вид дело, определен
по реда на чл.37 от Закона за правната помощ, който от своя страна препраща
към чл.27е от Наредбата за заплащането на правната помощ, съгласно който
възнаграждението е в размер от 80 до 150 лева. На основание чл.63д ал.1 и
ал.4 от ЗАНН във връзка с чл.143 ал.4 от АПК във връзка с чл.27е от
Наредбата за заплащането на правната помощ, предвид правната сложност и
извършените действия, съдът счита, че справедлив размер на конкретното
възнаграждение за процесуално представителство следва да бъде определен
на 100 (сто) лева.
Водим от горното и на основание чл.63 ал.2 т.5 във връзка с чл.58д т.1
от ЗАНН, Съдът
РЕШИ:
9
ПОТВЪРЖДАВА Наказателно постановление № 5-03 от 02.09.2022г.
издадено от Директора на Регионална инспекция по околна среда и водите -
Благоевград, с което на А. С. А. с ЕГН **********, в качеството му на Кмет
на Община Симитли, с ЕИК *********, със седалище и адрес на управление:
... за административно нарушение по чл.151 ал.2 т.6 във връзка с чл.19 ал.3
т.15 от Закона за управление на отпадъците, на основание чл.151 ал.2 т.6 от
Закона за управление на отпадъците му е наложена „Глоба” в размер на
3000.00 (три хиляди) лева.
ОСЪЖДА А. С. А. с ЕГН **********, в качеството му на Кмет на
Община Симитли, с ЕИК *********, със седалище и адрес на управление: ...
да заплати на Регионална инспекция по околна среда и водите - Благоевград,
сумата от 100 (сто) лева, представляваща юрисконсултско възнаграждение.
РЕШЕНИЕТО може да се обжалва в 14 – дневен срок пред
Административен съд Благоевград от всяка от страните, считано от
съобщаването му.
Съдия при Районен съд – Благоевград: _______________________
10