Решение по дело №471/2019 на Районен съд - Дупница

Номер на акта: 254
Дата: 3 юли 2019 г. (в сила от 26 юли 2019 г.)
Съдия: Ели Георгиева Скоклева
Дело: 20191510200471
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 30 април 2019 г.

Съдържание на акта Свали акта

Р Е Ш Е Н И Е

 

 

Дупница

 
 


Номер                                                  Година 03.07.2019г                   Град

 

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

 
 


Районен съд – Дупница                                                                          Іс- НО                 състав

  03.06

 

2019

 
 


на                                                            Година

 

 
В публично съдебно заседание в следния състав:

Председател       Ели Скоклева

Членове

Съдебни заседатели:

 

 
        1.

 

 

Сашка Вукадинова

 
         2.

 

 
Секретар:     

Председателя на състава

 
Прокурор:

Сложи за разглеждане докладваното от

Н.а.х.д

 

471

 

2019

 
 


                                      дело №                                     по описа за                                    година.

 

 

ОТМЕНЯ НАКАЗАТЕЛНО ПОСТАНОВЛЕНИЕ   № АВМ-01/ 28.02.2019г.., издадено от началника на регионален отдел“Надзор на пазара  Югозападна България“ на Главна дирекция  „Надзор на пазара”, при Държавната агенция за метрологичен и технически надзор гр.София, с което са наложени имуществени санкции на дружеството  в размер на 250лв. за  нарушение по чл.52г ЗТИП и имуществена санкция от 250лв. за нарушение по чл.250б ЗТИП на  „Деви- 03“ ЕООД  с ЕИК  ********* и адрес на управление гр.Дупница , ул.”Велико Търново” № 87, представлявано от управителя Е.П.О., като незаконосъобразно.

         Решението подлежи на касационно обжалване, пред Кюстендилския административен съд, на основанията, предвидени в НПК и по реда на глава ХІІ АПК.

 

 

 

                                                                  РАЙОНЕН СЪДИЯ:

 

 

МОТИВИ: „Деви-03“ ЕООД гр.Дупница, чрез управителя Е.О. обжалва наказателно постановление № АВМ-01/ 28.02.2019г.., издадено от началника на регионален отдел“Надзор на пазара  Югозападна България“ на Главна дирекция  „Надзор на пазара”, при Държавната агенция за метрологичен и технически надзор гр.София,с което са наложени имуществени санкции на дружеството  в размер на 250лв. за  нарушение по чл.52г ЗТИП и имуществена санкция от 250лв. за нарушение по чл.250б ЗТИП .  Прави оплаквания за незаконосъобразност и моли да бъде отменено, като излага доводи за допуснати нарушение на процесуалните правила ,както и за несъстовамерност на деянията, тъй като въпросните артикули не са детски играчки.

                   Представителят на АНО оспорва жалбата, излагайки доводи за законосъобразност на атакуваното наказателно постановление.

                   Съдът, като взе предвид събраните по делото доказателства-показанията на актосъставителя, свидетеля по акта и писмените такива, преценени по отделно и в съвкупност, прие за установено следното от фактическа и правна страна:

                  Дружеството жалбоподател осъществява търговска дейност в магазин „Кипра“ гр.Дупница..На 19.08.2016г.длъжностни лица във въззиваемата страна извършили проверка на детски играчки, предлагани за продажба в търговския обект. При същата било установено,че в същия се продават два модела  детски играчки „Скуиши“ с прикрепени ключодържатели,които са били без нанесено върху играчките или опаковките им търговско наименование на производителя и адрес за връзка, както и без маркировка за съответствие ЕС .Тези констатации са отразени в констативен протокол, съставен при проверката, в присъствие на управителя на дружеството.

         На 21.01.2019г. в присъствие  на управителя на дружеството  бил съставен АУАН за нарушения по чл 4б,т.1 ЗТИП във вр. с чл..17,ал.1 НСИОСИ и по чл.4б,т.2 ЗТИП във вр. с чл.във вр. с чл.6, ал.1-5 НСИОСИ.

         Акта е подписан без възражения от управителя, и въз основа на същия е издадено атакуваното наказателно постановление, с което са наложени две имуществени санкции по 250лв.

         Горната фактическа обстановка се установява от показанията на свидетелите, които са безпротиворечиви и се подкрепят от  писмените доказателства, приложени по преписката.

С оглед на така установеното, съдът счете,че жалбата е допустима. Същата е подадена в срока по чл.59, ал.2 ЗАНН, от надлежна страна, а по същество е основателна и съдът  отмени  атакуваното наказателно постановление , по следните съображения:

Наказателното постановление е издадено от компетентен орган, въз основа на АУАН, съставен от оправомощено за това лице, съгласно изискванията на чл.54,ал.1 и ал.2 от ЗТИП, видно от заповеди № А-848/18.12.2018г и А-629/25.08.2017г.. на председателя на Държавната агенция за метеорологичен и технически надзор . АУАН съдържа всички реквизити, визирани в чл.4 ЗАНН, а НП съответства на изискванията на чл.57 ЗАНН.неоснователни са възраженията,че  АУАН е съставен в нарушение на чл.42,т.4 ЗАНН. Описанието  и на двете  нарушения и обстоятелствата, при които са извършени,обосновават признаците на посочените нарушения.

         Събраните по делото доказателства установиха, че  нарушенията, за които са наложени посочените по-горе имуществени санкция са несъставомерни, тъй като дружеството не е осъществило изпълнителните дейния на същите.  Както в АУАН, така и в НП е посочено,че в търговския обект са предлагани за продажба артикули, които не са играчки по см. на чл.2,ал.1 от Наредбата за  съществените изисквания и оценяване съответствието на играчките / НСИОСИ/, тъй като попадат в изключенията, визирани в ал.2 на този текст по Приложение № 1т.19. Действително, същите са посочени като „играчки ,с прикрепен ключодържател“, но това описание не променя предназначението на артикула, който представлява аксесоар/ ключодържател/ и е изключен от обхвата на горната наредба. Ключодържателите имат конкретно приложение- съхранение на ключове, и  не са предназначени за използване при игра, поради  което , към тях законодателят не е предвидил съществени изисквания по см. на чл.7 от ЗТИП. Обстоятелството,че към ключодържателите е имало прикрепени  играчки“Скуоши“ ,не променят предназначението на артикула, а го характеризират като моден аксесоар за деца по см. на т.18 от Приложение №1 по чл.2,ал.2 НСИОСИ,който не представлява играчка по см. на ал.1 на този текст.

         С оглед изложеното, съдът прие,че дружеството не е осъществило обективен признак съставите на визираните в АУАН административни нарушения, тъй като е предлагало за продажба продукти, които не попадат в обхвата на изискванията по чл.7 или мерките по прилагането на чл.26б ЗТИП  и отмени наказателното постановление като незаконосъобразно.

         По горните съображения, съдът постанови решението си.