Решение по дело №838/2021 на Районен съд - Габрово

Номер на акта: 40
Дата: 29 март 2022 г. (в сила от 28 април 2022 г.)
Съдия: Васил Венелинов Ставрев
Дело: 20214210200838
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 29 септември 2021 г.

Съдържание на акта Свали акта

РЕШЕНИЕ
№ 40
гр. Габрово, 29.03.2022 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
РАЙОНЕН СЪД – ГАБРОВО в публично заседание на четиринадесети
март през две хиляди двадесет и втора година в следния състав:
Председател:Диян Д. Атанасов
при участието на секретаря Елисавета Б. Илиева
като разгледа докладваното от Диян Д. Атанасов Административно
наказателно дело № 20214210200838 по описа за 2021 година
и за да се произнесе взе предвид следното:
Жалбоподателката ЕК. М. К., ЕГН:**********, с адрес гр. Габрово, ул.
"**********"№5, управител на „Общински пътнически транспорт" ЕООД гр.Габрово,
е обжалвала наказателно постановление №11-01-294/08.09.2021 г. на директора на
Агенцията за държавна финансова инспекция, с което за извършено нарушение по чл.
13, ал. 3, т. 1 във вр. с чл. 2, ал. 2, т. 8 от Закона за финансовото управление и контрол
в публичния сектор /ЗФУКПС/, и на основание чл. 32, ал. 1, т. 1 от Закона за
държавната финансова инспекция й е наложено наказание глоба в размер от 500.00
лева. В жалбата се твърди, че наказателното постановление е неправилно и
незаконосъобразно, в подкрепа на което се излагат подробно развити в същата
съображения.
В жалбата и в съдебно заседание, чрез процесуален представител адвокат Н.М., се
излагат подробни съображения за неправилност и незаконосъобразност на
обжалваното наказателното постановление, като се иска отмяната му и присъждане на
разноски.
Ответникът по жалбата, АДФИ - София, се представлява от процесуален
представител юрисконсулт А.А., който в с.з. оспорва жалбата и отправя искане същата
да бъде оставена без уважение, а наказателното постановление да бъде потвърдено
като правилно и законосъобразно.
По делото се събраха писмени и гласни доказателства, от съвкупната преценка на
които съдът установи следната фактическа обстановка:
1
Въз основа на Заповед № ФК-10-1621/17.11.2020 г. на директора на АДФИ гр.
София, на Г. К. Г., държавен финансов инспектор, ИРМ гр. Велико Търново, отдел
Шести, дирекция "ИД", била възложена финансова инспекция на "Общински
пътнически транспорт" ЕООД гр. Габрово, с конкретно определени задачи: Проверка
за законосъобразност на отчетените през 2018 и 2019 г. разходи за строителство, във
връзка със спазване на нормативната уредба в областта на обществени те поръчки.
Проверка на изпълнението на сключените договори, относими към отчетените разходи
през проверявания период; Проверка за законосъобразност на отчетените през 2018 и
2019 г. разходи за доставки, във връзка със спазване на нормативната уредба в областта
на обществените поръчки. Проверка на изпълнението на сключените договори през
проверявания период. Проверка за законосъобразност на отчетените през 2018 и 2019 г.
разходи за услуги, във връзка със спазване на нормативната уредба в областта на
обществените поръчки. Проверка на изпълнението на сключените договори през
проверявания период.
Със заповед №ФК-10-316/01.03.2021 г. на директора на АДФИ била определена
крайна дата за приключване на финансовата инспекция до 18.03.2021 г.
В хода на инспекцията било установено, че едноличен собственик на
проверяваното дружество "Общински пътнически транспорт" ЕООД гр. Габрово е
Община Габрово, с оглед на което дружеството е организация от публичния сектор,
съгласно легалното определение на на чл. 2, aл. 2, т. 8 от Закона за финансовото
управление и контрол в публичния сектор. Като организация от публичния сектор,
която събира, получава, съхранява, разпределя и разходва публични средства по
смисъла на пар. 1. т. 1 от ДР на ЗФУКПС, "Общински пътнически транспорт" ЕООД
гр. Габрово е задължено да прилага разпоредбите на този закон.
В съответствие с чл. 3, ал. 1 от ЗФУКПС, ръководителите на организациите по чл.
2 отговарят за осъществяване на финансовото управление и контрол във всички
ръководени от тях структури, програми, дейности и процеси, при спазване на
принципите за законосъобразност, добро финансово управление и прозрачност.
Съгласно § 1, т. 8 от Допълнителните разпоредби на ЗФУКПС, ръководители са
лицата, управляващи организациите по чл. 2, изпълняващи ръководни функции и
носещи управленска отговорност. От приложената справка изх.№ 432/17.12.2020 г. и
извлечение от ТР безспорно е установено, че въз основа на Договор за управление от
11.04.2012 г. и анекс №2 от 10.04.2018 г., за инспектирания период дружеството се
представлява от ЕК. М. К. - управител, в което си качество тя се явява и ръководител
на организация от публичния сектор по чл. 2, ал. 2, т. 8 от ЗФУКПС. Главен
счетоводител на дружеството за инспекционния период е Р.Д.Т..
Съгласно чл. 4, ал. 1 от ЗФУКПС, управителят Е.К. е отговорна за въвеждане на
адекватни и ефективни системи за финансово управление и контрол в съответствие с
2
изискванията на закона. Като ръководител на организация от публичния сектор, в
съответствие с изискването на чл. 13, ал. 1 от ЗФУКПС, управителят на "Общински
пътнически транспорт" ЕООД гр. Габрово е длъжен да осигури контролни дейности,
включващи писмени политики и процедури, създадени да дават разумна увереност, че
рисковете са ограничени в допустимите граници, определени в процеса на управление
на риска, като в съответствие с изискването на чл. 13, ал. 3, т. 1 от ЗФУКПС, една от
тези контролни дейности включва система за двоен подпис, която не разрешава
поемането на финансово задължение или извършването на плащане, без подписите на
ръководителя на организацията по чл. 2 и на лицето, отговорно за счетоводните
записвания.
Съобразно § 1, т. 14 от Допълнителните разпоредби на ЗФУКПС, "Лице,
отговорно за счетоводните записвания" е лицето, съставител на финансовия отчет по
смисъла на Закона за счетоводството и организиращо финансовата дейност и контрола
върху направените счетоводни записвания.
На основание чл. 13 ал. 4 от ЗФУКПС, редът и начинът за осъществяване на
предварителния контрол за законосъобразност се определят от ръководителите на
организациите по чл. 2, въз основа на оценка на риска и анализ на разходите и ползите
и в съответствие с указанията на министъра на финансите.
При извършената проверка било установено, че със заповед №14/22.02.2019 г. на
управителя на „Общински пътнически транспорт" ЕООД гр. Габрово са утвърдени
актуализирани Вътрешни правила за изграждане и функциониране на система за
финансово управление и контрол, които влизат в сила от м. март 2019 година. Като
основание за въвеждане на системата за финансово управление и контрол, в заповедта
е посочен чл.7, ал.1 във връзка с чл.5, ал. 2 и чл.10, ал. 2 от ЗФУКПС, и методически
насоки по елементите на финансовото управление и контрол, дадени от Министерство
на финансите.
В утвърдените вътрешни правила е записано, че системата на двойния подпис е
задължителна процедура, при която поемането на всяко финансово задължение и
извършването на всеки разход се осъществява след полагането на подписите на
управителя и гл. счетоводител - т. 1. Съгласно т. 2, подписите се полагат върху всички
документи за поемане на задължение или поемане на разход, независимо от размера на
задължението или разхода. В т. 3 е регламентирано, че гл. счетоводител може
мотивирано да откаже да положи втори подпис, който отказ задължително се завежда в
деловодството на дружеството.
Със заповед №14А/22.02.2019 г., на управителя на „Общински пътнически
транспорт" ЕООД. гр. Габрово са актуализирани Вътрешни правила за прилагане на
системата за двоен подпис, като част от СФУК в дружеството. Със заповедта са
определени лицата, отговорни за функционирането на системата на двоен подпис -
3
управителят и главния счетоводител, а при отсъствие на всеки един от тях. съответно
зам. управителя и зам. главния счетоводител. Със заповед №14Б/22.02.2019 г. на
управителя на дружеството и във връзка с утвърдените Правила за извършване на
предварителен контрол, са определени длъжностните лица, които да извършват
предварителен контрол преди поемане на задължение или извършване на разход в
дружеството. В т. V от заповедта е записано, че системата на двойния подпис е
задължителна процедура, при която поемането на всяко задължение и извършване на
разход се осъществява след полагането на подписа от отговорен счетоводител и
управител.
Цитираните вътрешни правила и заповеди са приложени като неразделна част от
административно-наказателната преписка.
При извършената в хода на финансовата инспекция проверка в "Общински
пътнически транспорт" ЕООД гр. Габрово било установено, че на 31.10.2019 г. между
проверяваното дружество и „Ним Транс Сервиз" ООД гр. Габрово е сключен договор
№2/31.10.2019 г., с предмет: „Доставка на външни радиални автомобилни гуми за
нуждите на "Общински пътнически транспорт" ЕООД гр. Габрово. Със сключването
на този договор „Общински пътнически транспорт" ЕООД гр. Габрово е поело
финансово задължение за извършване на разход на обща прогнозна стойност в размер
на 60 015,58 лв. без ДДС, или 72 018,70 лв. с ДДС. Договорът бил подписан само от
ЕК. М. К. - управител на „Общински пътнически транспорт" ЕООД, гр. Габрово, но не
и от лицето, отговорно за счетоводните записвания.
Горната констатация е отразена в съставения от държавния финансов инспектор
констативен протокол №10 от 15.03.2021 г., подписан от него и следните лица: инж.
И.Ц., на длъжност Началник автогара при "ОПТ" ЕООД гр. Габрово, Р.Т. -
гл.счетоводител на дружеството и Е.К. - управител на "ОПТ" ЕООД гр. Габрово.
Протоколът, ведно със заверено копие от договора, са приложени към
административно-наказателната преписка и не се оспорват от жалбоподателката.
Въз основа на гореописаните писмени доказателства от актосъставителя Г. К. Г., в
присъствието на свидетелката Д. Т. Т. и на жалбоподателката-нарушител, в качеството
й на управител на "ОПТ" ЕООД гр. Габрово, бил съставен Акт № 11-01-294 от
17.03.2021 г. за това, че на 31.10.2019 г., ЕК. М. К., в качеството си на управител на
„Общински пътнически транспорт" ЕООД гр. Габрово и ръководител на организация
от публичния сектор по смисъла на чл. 2. ал. 2, т. 8 от ЗФУКПС, не е приложила
контролна дейност „система за двоен подпис" при сключване на договор
№2/31.10.2019 г. с „Ним Транс Сервиз" ООД. гр. Габрово, с предмет: "Доставка на
външни радиални автомобилни гуми за нуждите на Общински пътнически транспорт"
ЕООД, гр. Габрово, с който договор е поела финансово задължение за извършване на
разход на обща прогнозна стойност в размер на 60 015,58 лв. без ДДС, или 72 018,70
4
лв. с ДДС, без същият да е подписан от лицето, отговорно за счетоводните записвания
в „Общински пътнически транспорт" ЕООД гр. Габрово.
Актосъставителят квалифицирал нарушението като такова по чл. 13, ал. 3, т. 1 във
връзка с чл. 2, ал. 2, т. 8 от ЗФУКПС. АУАН бил подписан от актосъставителя,
свидетеля и нарушителя Е.К. - без възражения, като й бил предоставен екземпляр от
него.
В срока по чл. 44, ал. 1 от ЗАНН не е постъпвало писмено възражение срещу
АУАН.
Въз основа на така съставения акт, при идентично словесно описание на
извършеното деяние, е издадено атакуваното наказателно постановление № 11-01-294
от 08.09.2021 година на Директора на АДФИ – гр. София, с което на основание чл. 32,
ал. 1, т. 1, във вр. с чл. 35, ал. 1 от ЗДФИ на ЕК. М. К. е наложено административно
наказание - "ГЛОБА" в размер на 500,00 лева - за извършено нарушение на чл. 13, ал.
3, т. 5, във вр. с чл. 2, ал. 2, т. 8 от ЗФУКПС.
Горната фактическа обстановка се установява от показанията на свидетелите Г. К.
Г., Д. Т. Т., както и от Наказателно постановление №11-01-294/08.09.2021 г., издадено
от директора на АДФИ, АУАН № 11-01-294/17.03.2021 г., Актуално състояние по
партидата на „Общински пътнически транспорт" ЕООД, гр. Габрово с ЕИК *********
към 04.01.2021 г., Справка изх. № 432/17.12.2020 г. за отговорните длъжностни лица в
„Общински пътнически превози" ЕООД гр. Габрово, заповеди на управителя на
„Общински пътнически транспорт" ЕООД. гр. Габрово №14/22.02.2019г.,
№14А/22.02.2019 г. и №14Б/22.02.2019 г., Договор №2/31.10.2019 г. между „Общински
пътнически транспорт" ЕООД. гр. Габрово и „Ним Транс Сервиз" ООД гр. Габрово,
Констативен протокол №10 от 15.03.2021 г., Заповеди на директора на АДФИ: № ФК-
10-1621/17.11.2020 г., № ФК-10-10/06.01.2021 г., №ФК-10-160/01.02.2021 г. и № ФК-
10-316/01.03.2021 г., известие за доставяне от 15.09.2021 г. за връчване на Наказателно
постановление №11- 01-294/08.09.2021 г., които съдът кредитира в тяхната цялост,
като релевантни към конкретния казус и подкрепящи описаната фактическа
обстановка в АУАН и НП.
При така установената фактическа обстановка съдът достига до следните изводи:
Жалбата срещу наказателно постановление №11-01-294/08.09.2021 г., издадено от
директора на АДФИ, е подадена в срока по чл. 59, ал. 2 от ЗАНН - препис от
обжалваното НП е връчено на жалбоподателката на 15.09.2021 г., а жалбата е
постъпила в АДФИ на 15.09.2021 г. С оглед на това жалбата е процесуално допустима.
Разгледана по същество, е неоснователна.
Настоящият съдебен състав приема, че АУАН и НП са издадени от компетентни
органи и в рамките на техните правомощия, съгласно разпоредбата на чл. 35 ал. 1 от
ЗДВФИ.
5
Нарушението и нарушителят са установени в хода на проверка, стартирала на
17.11.2020 г. и завършила със съставянето на АУАН от 17.03.2021 г., въз основа на
който на 08.09.2021 г. било издадено атакуваното НП, поради което и законосъобразно
е била ангажирана административно наказателната отговорност на жалбоподателката в
рамките на специалните срокове по чл. 34 ал. 2 от ЗАНН.
Фактическата обстановка е правилно установена и посочена, както в АУАН, така
и в НП. Съставените АУАН и НП са издадени при спазване изискванията на чл. 42 и
чл. 57 от ЗАНН и няма допуснати съществени процесуални нарушения при съставянето
им, като при проверката на наведените с жалбата възражения съдът намира, че не се
констатират сочените такива.
Не е допуснато съществено нарушение на чл. 40 ал. 1 и ал. 3 от ЗАНН. АУАН е
съставен в присъствието на нарушителя-жалбоподател и един свидетел - Д.Т.. Тази
свидетелка не отрича, че се е подписала в акта, но твърди, че не знае какво е неговото
съдържание, докато актосъставителят заяви, че е обяснил на нея и жалбоподателката за
какво нарушение се съставя АУАН. Отчитайки положението на свидетелката Т. като
настоящ служител в проверяваното дружество и подчинена на жалбоподателката, както
и факта, че тя е посочена като свидетел по чл. 40 ал. 3 от ЗАНН, настоящият съдебен
състав намира, че показанията й не водят до извод за допуснато съществено
процесуално нарушение при съставяне на акта, тъй като нарушението е установено въз
основа на официални документи - констативен протокол №10 от 15.03.2021 г. и
договор №2/31.10.2019 г. между „Общински пътнически транспорт" ЕООД гр. Габрово
и „Ним Транс Сервиз" ООД гр. Габрово. При това положение актът може да се състави
и в отсъствие на свидетели, на осн. чл. 40 ал. 4 от ЗАНН, с оглед на което показанията
на св. Т. не са от естество да повлияят на преценката досежно законосъобразността при
съставяне на процесния АУАН.
Не са нарушени и изискванията на чл. 42, т. 3 и т. 4 и т. 5 и чл. 57 от ЗАНН, като
изпълнителното деяние и квалификацията на административното нарушение е
посочена подробно, ясно и точно, поради което и възраженията в тази насока,
изтъкнати в жалбата, не се споделят от настоящата инстанция - още повече, че не бяха
изложени конкретни мотиви относно наличието на тези твърдяни процесуални
нарушения.
АУАН и издаденото в последствие въз основа на него НП са за извършено
нарушение на разпоредбите на чл. 13, ал. 3, т. 1 във вр. с чл. 2, ал. 2, т. 8 от ЗФУКПС.
Съгласно чл. 13, ал. 3, т. 1 от ЗФУКПС: "Контролните дейности се прилагат на всички
нива в организацията и на всички етапи при постигането на целите. Те могат да са
превантивни, разкриващи или коригиращи, като трябва да включват най-малко:
система за двоен подпис, която не разрешава поемането на финансово задължение или
извършването на плащане без подписите на ръководителя на организацията по чл. 2 и
6
на лицето, отговорно за счетоводните записвания ". Разпоредбата на чл. 2, ал. 2, т. 8 от
ЗФУКПС гласи следното: "По смисъла на този закон организации от публичния сектор
са: търговските дружества, с над 50 на сто държавно и/или общинско участие в
капитала".
Безспорно установено по делото е обстоятелството, че "Общински пътнически
транспорт" ЕООД гр. Габрово, чийто управител е жалбоподателката, е търговско
дружество, чийто едноличен собственик на капитала е Община Габрово, поради което
е общинско предприятие по смисъла на чл. 61 ТЗ. Разпоредбата на чл. 2, ал. 2, т. 8, вр.
ал. 1 ЗФУКПС (в относимата редакция) предвижда разпоредбите на ЗФУКПС да се
прилагат в организациите от публичния сектор, каквито са и търговските дружества по
чл. 61 от Търговския закон. Ето защо правилно е ангажирана отговорността на
настоящата жалбоподателка, тъй като в качеството си на ръководител на
горепосоченото дружество тя е имала задължението по чл. 4, ал. 1 ЗФУКПС във вр. чл.
13, ал. 3, т. 5, във вр. с чл. 2, ал. 2, т. 8 от ЗФУКПС, тъй като именно тя е отговорното
длъжностно лице, на което е вменено управлението и контрола на дружество с изцяло
общински капитал.
Фактическото описание на нарушението в АУАН и в НП е достатъчно ясно,
същото е описано в пълнота и дава възможност на жалбоподателката да установи
срещу какви факти следва да се защитава, поради което в тази насока липсва допуснато
нарушение при издаване на АУАН и НП и за нарушителя е ясно какво нарушение му е
вменено, а именно - неприлагане на контролна дейност "система за двоен подпис" при
сключване на договора от 31.10.2019 г. с „Ним Транс Сервиз" ООД гр. Габрово.
Наказващият орган е изпълнил в пълна степен задължението си по чл. 52, ал. 4 от
ЗАНН, а именно - проверил е акта, с оглед неговата законосъобразност и обоснованост,
и е преценил правилно събраните в производството доказателства. Извършването на
нарушението се доказа безспорно и в проведеното съдебно дирене, като се
потвърждава и от показанията на разпитания пред съда свидетел-актосъставител - Г.Г.,
който лично е извършил проверка на документацията на дружеството, чиито управител
е била жалбоподателката и е констатирал наличието на процесния договор
№2/31.10.2019 г., при сключването на който не е приложена контролна дейност
"система на двоен подпис", която не разрешава поемането на финансово задължение
или извършването на плащане, без подписите на ръководителя на организацията по чл.
2 и на лицето, отговорно за счетоводните записвания в проверяваното дружество. В
кръга на службата си по чл. 13-16 от ЗДФИ свидетелят Г. е съставил констативен
протокол, в който е отразил неоспореното от жалбоподателката обстоятелство, че
горепосоченият договор е подписан само от нея, като ръководител на организацията,
но не е подписан и от лицето, отговорно за счетоводните записвания, което
обстоятелство се установява и от приложения към административно-наказателната
7
преписка договор №2/31.10.2019 г., сключен между „Общински пътнически
транспорт" ЕООД гр. Габрово и „Ним Транс Сервиз" ООД гр. Габрово. С договора е
поето финансово задължение за извършване на разход на обща прогнозна стойност в
размер на 60 015,58 лв. без ДДС или 72 018.70 лв. с ДДС - в нарушение на цитираните
законови разпоредби и на утвърдените и актуализирани от самата жалбоподателка-
управител на "ОПТ" ЕООД гр. Габрово Вътрешни правила за изграждане и
функциониране на система за финансово управление и контрол.
Нарушението е извършено чрез бездействие, изразяващо се в неприлагане на
контролна дейност "система за двоен подпис", при сключване на договора от
31.10.2019 г., като договорът е подписан от ръководителя на организацията, но не е
подписан и от лицето, отговорно за счетоводните записвания.
С оглед на гореизложеното съдът намира, че нарушението е безспорно доказано
както от обективна, така и от субективна страна, тъй като жалбоподателката, като
ръководител на организация от публичния сектор, е бил напълно наясно че не е
приложила контролна дейност "система за двоен подпис" при сключването на
горепосочения договор. Затова съдът намира, че правилно е ангажирана нейната
административно-наказателна отговорност. Съгласно чл. 32, ал. 1, т. 1 ЗДФИ, за
нарушение на нормативен акт, уреждащ бюджетната, финансово-стопанската или
отчетната дейност, ако не е предвидено наказание в съответния нормативен акт,
виновните лица се наказват с глоба от 200 до 2000 лв, като на наказаното лице е
определена глоба в размер малко над минимума предвиден в закона, а именно 500 лв.
Настоящият съдебен състав намира, че правилно АНО е определил този размер на
санкцията, като споделя изложените от него мотиви, че се касае за първо констатирано
нарушение, което е смекчаващо отговорността обстоятелство, а от друга страна -
договорът, с който е поето финансово задължение, без да е приложена задължителната
контролна дейност, е на значителна стойност. Неизпълнението на системата за
финансово управление и контрол, включващи системата на двоен подпис и контрол за
законосъобразност представлява сериозно нарушение, тъй като засяга особено важни
обществени отношения, касаещи финансовата дисциплина при разходване на
публични средства. АНО е обсъдил и правилно приел, че не са и налице
предпоставките за прилагане нормата на чл. 28 ЗАНН, тъй като разглежданото
нарушение не се отличава с по-ниска степен на обществена опасност от останалите
нарушения от същия вид. За формирането на извода за маловажност на случая е
необходимо наличието на някакви особени извинителни обстоятелства около
извършването на деянието, във връзка с които тежестта на нарушението да бъде
оценена като по-малка от типичната, като в настоящия случай няма данни за наличие
на подобни обстоятелства. Безспорно е, че нарушението е такова на просто, формално
извършване, при което законът не изисква вредоносен резултат, с оглед
осъществяването на фактическия състав на нарушението. Поради това, настъпването
8
на вредоносни последици не е от значение за осъществяване състава на нарушението
от обективна страна, а има значение за индивидуализиране на размера на наложената
санкция.
По изложените в настоящия съдебен акт съображения, съдът намира, че жалбата е
неоснователна, а издаденото наказателно постановление №11-01-294/08.09.2021 г. на
директора на АДФИ, като правилно и законосъобразно, следва да се потвърди.
От процесуалния представител на ответника е направено искане за присъждане на
юрисконсултско възнаграждение. Съобразявайки фактическата и правна сложност на
делото, съдът намира, че на основание чл. 63д, ал. 4 от ЗАНН във вр. с чл. 37 от ЗПП
във вр. с чл. 25 от НЗПП, на АДФИ гр. София следва да се присъди юрисконсултско
възнаграждение в размер на 100 лв., което да се заплати от жалбоподателката.
Водим от гореизложените съображения и на осн. чл. 63 от ЗАНН, съдът
РЕШИ:
ПОТВЪРЖДАВА наказателно постановление №11-01-294/08.09.2021 г. на
Директор на АГЕНЦИЯТА ЗА ДЪРЖАВНА ФИНАНСОВА ИНСПЕКЦИЯ гр. София,
с което на ЕК. М. К., ЕГН:**********, с адрес гр. Габрово, ул. "**********"№5,
управител на „Общински пътнически транспорт" ЕООД гр. Габрово, за извършено
нарушение по чл. 13, ал. 3, т. 1 във вр. с чл. 2, ал. 2, т. 8 от Закона за финансовото
управление и контрол в публичния сектор, на основание чл. 32, ал. 1, т. 1 от Закона за
държавната финансова инспекция е наложено наказание "ГЛОБА" в размер от 500.00
/петстотин/ лева, като ПРАВИЛНО и ЗАКОНОСЪОБРАЗНО, на осн. чл. 63 ал. 9 във
вр. с ал. 2 т. 5 от ЗАНН.
ОСЪЖДА ЕК. М. К., ЕГН:**********, с адрес гр. Габрово, ул. "**********"№5,
ДА ЗАПЛАТИ на АГЕНЦИЯ ЗА ДЪРЖАВНА ФИНАНСОВА ИНСПЕКЦИЯ – гр.
София, направените по делото разноски за юрисконсултско възнаграждение в размер
на 100,00 /сто/ лева, на осн. чл. 63д, ал. 4 от ЗАНН във вр. с чл. 37 от ЗПП във вр. с чл.
25 от НЗПП.
Решението подлежи на касационно обжалване пред Административен съд гр.
Габрово в 14-дневен срок от съобщението до страните, че е изготвено.
Съдия при Районен съд – Габрово: _______________________
9