Определение по дело №138/2020 на Административен съд - Шумен

Номер на акта: 253
Дата: 9 март 2020 г.
Съдия: Бистра Радкова Бойн
Дело: 20207270700138
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 21 февруари 2020 г.

Съдържание на акта

О П Р Е Д Е Л Е Н И Е

 

гр.Шумен, 09.03.2020г.

 

 

Административен съд- град Шумен, в закрито заседание на девети март през две хиляди и двадесета година, в следния състав:

                                        Съдия: Бистра Бойн

като разгледа докладваното от съдията АД № 138 по описа за 2020г. и за  да се произнесе, взе предвид следното:

 

Производството е образувано  по реда на чл. 197 от АПК, във връзка с чл. 34, ал. 4т. 2 вр. с чл. 27 ал. 4 от ЗУСЕСИФ, въз основа на жалба с вх.№ ДА-01-6371 от 21.02.2020год. по описа на ШАдмС, депозирана от „Е.“ООД-гр.Шумен с ЕИК: *********, препратена по подсъдност от АС-гр.София против Решение №МДР-ПП-09-104 от 08.10.2019г. на Ръководител на управляващ орган по оперативна програма „Морско дело и рибарство“ 2014г.-2020г., с което е прекратено производството по оценка и класиране на проектно предложение с наименование „Изграждане на рибовъдна ферма за отглеждане на риба в яз.Дервиша“.

След като се запозна със съдържанието на жалбата, оспорвания административен акт и приложените доказателства, съдът намира, че делото следва да бъде разгледано в открито съдебно заседание, с оглед необходимостта от назначаване и приемане на експертиза.

Като страни в настоящото производство следва да бъдат конституирани, както следва: „Е.“ООД-гр.Шумен *** с управител В.С.Й.- като оспорващ и Заместник- министър на земеделието, храните и горите- като ответник.

  Съобразно произтичащото от разпоредбата на чл.171 ал.4, във връзка с чл.170 от АПК задължение за разпределяне на доказателствената тежест, съдът указва на страните за кои обстоятелства е в тяхна тежест да сочат доказателства, а именно, че е в тежест на оспорващия да установи обстоятелствата, от които черпи благоприятни правни последици, а в тежест на ответника да докаже съществуването на фактическите основания, посочени в административния акт, и изпълнението на законовите изисквания при издаването му.

  Към настоящия момент е депозирана изисканата административна преписка от Министерството, като в същата има непълноти и следва да бъдат изискани допълнително документи: Заповед №РД 09-466 от 16.05.2019г., с която издателят на акта е определен като Ръководител на управляващия орган на Програмата за морско дело и рибарство 2014-2020; Оценителен доклад/Докладна записка/ и Протокол на комисия, назначена от ръководителя на управляващия орган, съгл. чл. 33 ЗУСЕСИФ, в която е виден резултата от направената проверка за административно съответствие и допустимост на предложението на оспорващото дружество; Заповед, с която е назначена комисията; Становище с рег. № 93-2916 от 24.04.2019г. до Ръководителя на управляващия орган, с неизвестен на съда издател, посочено в абзац първи от оспореното решение и липсващо в административната преписка.

Съдът намира, че с оглед установяване на всички факти и обстоятелства, релевантни за преценка на законосъобразността на атакувания административен акт и по-конкретно дали включените в проекта дейности са допустими за финансиране, са необходими специални знания в областта на техниката, с каквито съдът не разполага. С оглед на това, направеното искане от жалбоподателят по делото за допускане на съдебна техническа експертиза е основателно. Следва да бъде назначено вещо лице- инженер хидролог, който да отговори на поставените в жалбата въпроси, като съобрази техническото предложение и всички приложени документи по делото.

 На днешна дата е депозирано в копие проектното предложение на оспорващото дружество, като от същото е видно, че стойността му възлиза на 493611,50лв., поради което и на осн.чл.27 ал.6 от ЗУСЕСИФ, държавната такса е пропорционална такса в размер 10 на сто от дължимата такса по изречение първо, която е 1700.00лв./внесена в цялост от оспорващия/ или 170.00лв. Надвнесената такса в размер на 1530.00лв. следва да се върне на посочена от оспорващия банкова сметка.

 *** глава десета от АПК, във връзка с чл.154 ал.1 от АПК, чл.157 ал.1 от АПК, чл.163 ал.2 от АПК и чл.171 ал.4 от АПК, във вр. с чл.170 от АПК, съдът

 

О П Р Е Д Е Л И:

 

Конституира като страни в настоящото производство:

-     „Е.“ ООД-гр.Шумен *** с управител В.С.Й.  в качеството на оспорващ;

             -  Заместник- министър на земеделието, храните и горите и Ръководител на управляващия орган на Програмата за морско дело и рибарство 2014-2020

 

Насрочва АД № 138/2020г. по описа на ШАС за 16.04.2020г. от 11.00 часа, за която дата да се призоват страните, като на заинтересуваните страни се изпрати препис от жалбата и приложенията към нея, а в призовката на ответника и заинтересуваните страни да се укаже, че съгласно чл.163 ал.2 от АПК могат в 14- дневен срок от получаването й да представят писмен отговор и да посочат доказателства.

 

 Указва на оспорващия, че е в негова тежест да установи обстоятелствата, от които черпи благоприятни правни последици.

 УКАЗВА на ответника, че е в негова тежест да докаже съществуването на фактическите основания, посочени в административния акт, и изпълнението на законовите изисквания при издаването му.

 Указва на ответната страна в 1-седмичен срок да представи по делото заверено копие от Заповед №РД 09-466 от 16.05.2019г., с която издателят на акта е определен като Ръководител на управляващия орган на Програмата за морско дело и рибарство 2014-2020; Оценителен доклад/Докладна записка/ и Протокол на комисия, назначена от ръководителя на управляващия орган съгл. чл. 33 ЗУСЕСИФ, в която е виден резултата от направената проверка за административно съответствие и допустимост на предложението на оспорващото дружество; Заповед, с която е назначена комисията и Становище с рег. № 93-2916 от 24.04.2019г. до Ръководителя на управляващия орган, с неизвестен на съда издател, посочено в абзац първи от оспореното решение и липсващо в административната преписка.

Допуска и назначава съдебна  техническа експертиза, със задача на вещото лице, след запознаване с материалите по делото, с наличната документация, относима към казуса, съхранявана в държавни институции, да даде мотивиран отговор на следните въпроси: 1.

1.     Каква система за отглеждане на зарибителен материал е предложена с проектното предложение на оспорващото дружество- рециркулационна или репродуктивно-производствен център от басейнов тип.

2.     В приложеното към проектната документация Решение №ШУ-05-ПР/2019г. на РИСВ Шумен, каква система е обсъдена в характеристиката на инвестиционното предложение.

На основание чл.75 от ГПК, във вр. с чл.144 от АПК определя първоначален депозит за изготвяне на експертизата в размер на 500 (петстотин) лева, вносими от оспорващия в 7-дневен срок от съобщаването, по набирателна сметка за вещи лица на Административен съд-гр.Шумен

Назначава в качеството на вещо лице инж. В.Н.Г.– специалист ВиК на съоръжения под №918 от списъка на вещите лица при ОС гр.Варна, който да се призове след внасяне на определения от съда депозит.

В призовката на вещото лице да се впише задължението му да представи заключението най-късно една седмица преди датата на съдебното заседание, ведно със Справка-декларация по чл. 23, ал. 2 и чл. 24, ал. 2 от Наредба № 2 от 2015 г. за вписването, квалификацията и възнагражденията на вещите лица; както и с Декларация, че не е в конфликт на интереси във връзка с изготвянето на експертизата, съгласно чл.35, ал.2 от Наредба № 2 от 2015 г. за вписването, квалификацията и възнагражденията на вещите лица.

        ДАВА възможност на страните да ангажират нови доказателства до датата на съдебното заседание.

        Препис от настоящото определение да се изпрати на страните и вещото лице, за сведение.

Да се върне надвнесената държавна такса на жалбоподателя в размер на 1530.00лв./ хиляда петстотин и тридесет лева/ на посочена от него банкова сметка.

        Препис от настоящото определение да се изпрати на страните.

 

                                                                    Съдия: