Р Е
Ш Е Н
И Е
Номер 1208 Година 2019, 06.06.
Град ПЛОВДИВ
В ИМЕТО НА НАРОДА
ПЛОВДИВСКИ АДМИНИСТРАТИВЕН
СЪД – Първо отделение, ІІІ състав
на 28.05.2019 година
в публично заседание в следния състав :
ПРЕДСЕДАТЕЛ: ТАНЯ
КОМСАЛОВА
Секретар: ВАНЯ ПЕТКОВА
като разгледа докладваното от СЪДИЯ ТАНЯ
КОМСАЛОВА адм. дело номер 1183 по описа за 2013
година и като обсъди :
Образувано е по жалба на “Сигма-3“ООД – в ликвидация, ЕИК ***, със
седалище и адрес на управление гр.Пловдив, ул.“Абаджийска“№9, против
Ревизионен акт /РА/ № Р-16001617001021-091-001/18.08.2017г., издаден на основание
чл.119 ал.2 от ДОПК от екип в състав Н.Ж.К. – Началник Сектор “Ревизии” при
ТД на НАП – Пловдив в качеството му на орган възложил ревизията, и С.Д.Й.–
главен инспектор по приходите в ТД на НАП – Пловдив, в качеството му на
ръководител ревизията, потвърден в хода на административното му обжалване с
Решение № 637 от 27.10.2017г. на Директор на Дирекция “Обжалване и
данъчно-осигурителна практика” /ОДОП/ - гр.Пловдив, при Централно
управление на Национална агенция за приходите, В ЧАСТТА с която на оспорващия
са вменени допълнителни публични задължения за внасяне както следва:
1. Допълнително начислен ДДС за периода от 01.09.2013г.
до 31.05.2016г. в размер общо на 171 964,67 лева, ведно с прилежащи лихви
за забава в размер общо на 41 088,95 лева и
2. Установен корпоративен данък за внасяне за
2015г. в размер на 9 412, 14 лева, ведно със съответните лихви за забава в
размер на 1 320,68 лева.
В жалбата се навеждат доводи за незаконосъобразност
на обжалвания административен акт и се иска неговата отмяна от Съда, както и присъждане на сторените разноски по производството. Единствените
поддържани възражения, вкл. и при първоначалното разглеждане на делото от
състав на Административен съд – Пловдив, така и в рамките на настоящото съдебно
производство са във връзка с допуснати нарушения на административно
производствените правила във връзка с провеждането на ревизионното
производство, касателно начина на връчване на
заповедта за изменение на заповед за възлагане на ревизия №
Р-16001617001021-020-002 от 06.06.2017г., с аргумента
че след 25.05.2017г. дружеството няма управител, както и на Ревизионния доклад
№ Р-16001617001021-092-001 от 18.07.2017г., както и на самия ревизионен акт. В
хода по същество пред настоящата инстанция са развити съображения, че Заповедта
за изменение на ЗВР и всички последващи действия
процесуални действия са незаконосъобразни, предвид липсата на представител на
дружеството, нарушено е правото на защита на ревизирания субект, поради което
се счита, че действията на органите по приходите не пораждат правни действия.
Настоява се за отмяна на РА и присъждане на сторените в процеса разноски.
Допълнителни аргументи не са изложени, въпреки предоставената възможност за
представяне на писмени бележки.
Ответникът по жалбата – Директор Дирекция
“Обжалване и данъчно - осигурителна практика”, гр.Пловдив при Централно
управление на Национална агенция за приходите, чрез процесуалния си
представител, е на становище, че жалбата е неоснователна, и моли Съдът да я
остави без уважение, като се присъди съответното юрисконсултско
възнаграждение. Поддържат се изцяло фактическите констатации и правните
изводи, съдържащи се в оспорения административен акт и потвърждаващото го
решение на Директора на Дирекция “ОДОП” гр. Пловдив. Моли съдът да се съобрази
и с мотивите на постановеното Решение от ВАС.
Административен съд – Пловдив, ІII състав, като прецени процесуалните предпоставки за допустимост на
жалбата, събраните доказателства по делото, поотделно и в тяхната съвкупност, и
взе предвид доводите на страните, съобразно с разпоредбата на чл. 160 от ДОПК,
прие за установено следното :
Ревизионният акт, е обжалван в рамките на
предвидените за това преклузивен срок, пред
горестоящия в йерархията на приходната администрация орган, който с решението
си го е изцяло потвърдил в обжалваната част. Така постановеният от Директора
на Дирекция "ОДОП" - гр. Пловдив резултат и подаването на жалбата в
рамките на предвиденият за това преклузивен срок,
налагат извод за нейната процесуална ДОПУСТИМОСТ.
Разгледана по същество жалбата е НЕОСНОВАТЕЛНА,
поради следните съображения :
По
твърдените процесуални нарушения следва да се посочи, че настоящото съдебно
производство е второ по ред след като с Решение № 5827 от 17.04. 2019г.,
постановено по адм.дело № 15381/2018г. по описа на
ВАС, е отменено Решение № 2302/08.11.2018г., постановено по адм.дело № 1453/2018г. по описа на Административен съд –
Пловдив и делото е върнато за ново разглеждане от друг състав на съда.
С
посочения съдебен акт касационната инстанция се е произнесла изрично, че
„заличаването на управителя на дружеството с ограничена отговорност Нешко Велев
не води да прекратяване на договорното представителство на упълномощения от
него Ангел Гитев“, „електронния адрес на който са
връчени ЗИЗВР и РД е деклариран от РЛ, т.е. адресът е такъв по чл.28 от ДОПК“,
в която връзка са дадени и изрични указания „при новото разглеждане на делото
преценката за законосъобразност на РА следва да се извърши в обхвата на чл.160
ал.2 от ДОПК извън проверката за
съответствието на административнопроизводствените правила
на процесуалните действия на органите по приходите по връчване на ЗИЗВР и РД“.
Така
дадените указания на касационната инстанция са задължителни при новото
разглеждане на делото – чл.224 от АПК, поради което и се следва изводът че
изцяло неоснователни са на практика единствените поддържани възражения при
оспорването на РА пред съда относно допуснати съществени нарушения на
административно производствените правила по връчването на ЗИЗВ, произтичащото
от това удължаване на срока на ревизионното производство, респ. по връчването
на РД, срещу който, както е констатирала и касационната инстанция е подадено и
възражение, т.е. не е нарушено по никакъв начин правото на защита на
ревизирания субект.
Или в
обобщение РА е издаден от компетентни органи по приходите /чиито правомощия
произтичат пряко от закона/, в предвидената за това форма и при липсата на
допуснати съществени нарушения на административно производствените правила за
това.
По
правилото приложение на материалния закон.
Установява
се, че ревизията спрямо дружеството–жалбоподател обхващаща
периода 01.09.2013г. до 31.05.2016г. касателно
правилното определяне на задълженията по ЗДДС и ППЗДДС и за периода от 2013г.
до 2015г. относно определянето на задълженията по ЗКПО е извършена по реда на
чл.122 от ДОПК, поради констатирани от органите по приходите обстоятелства
по чл.122, ал.1, т.2 от ДОПК, а именно наличие
на данни за укрити приходи или доходи.
Този извод органите по
приходите са направили на база следните събрани доказателства и направените въз
основана на тях фактически установявания, които се свеждат до следното.
За ревизирания период
основна икономическа дейност на дружеството е ресторанти и заведения за бързо
обслужване. Съгласно представена декларация дружеството осъществява своята
дейност чрез следните обекти, които са наети:
- бърза закуска „Софра“ - гр. Пловдив, ул. „Железарска“ № 13;
- кафе-сладкарница „Джумая“ - гр. Пловдив, ***;
- кафе-сладкарница „Джумая“ - гр. Пловдив, ул.
„Патриарх Евтимий“ № 13;
- сладкарница „Азра“ - гр. София, бул.
„Витоша“ № 85;
- ресторант „Конак“ - гр. София, ул. „Акад. Методи Попов“ № 26 -
прекратил дейност на 30.11.2015 г.;
- обменно бюро - гр. Пловдив, ул. „Абаджийска“ № 9;
- склад - гр. Пловдив, ул. „Злати бор“ № 3;
- склад - гр. Пловдив, ул. „Злати бор“ №1;
- сладкарска работилница - гр. Пловдив, ул. „Абаджийска“ № 9, ет. 2.
Задълженото лице е регистрирано по ЗДДС, считано от
28.03.2012г. – в хипотезата на задължителна регистрация във връзка с достигнат
облагаем оборот.
С протокол № Р-16001617001021-П73-001/09.03.2017г.
/Прил. № 1/, от досието на „Сигма
- 3“ ООД – в ликвидация, са присъединени протоколи, от които се установява, че
са извършени проверки в обектите на
дружеството: кафе – сладкарница „Джумая“ - гр.
Пловдив, ул. „Патриарх Евтимий“ № 13, бърза закуска „Софра“ - гр. Пловдив, ул.
„Железарска“ № 13; сладкарница „Азра“ - гр. София,
бул. „Витоша“ № 85 и кафе - сладкарница „Джумая“ -
гр. Пловдив, ***.
Съобразно същите е установено следното:
С протокол № П-16001616121972-073-001/12.01.2017г.
за извършена проверка за анализ на данни в електронен формат на „Сигма - 3“ ООД/в ликвидация/ е установено, че е копирана
информация от компютърната система, намираща се в обекти на ревизираното
дружество - обект сладкарница „Азра“ - гр. София,
бул. „Витоша“ № 85 и обект кафе - сладкарница „Джумая“
- гр. Пловдив, ***. В ППДОД са описани действията за обезпечаване на
доказателства.
При проверката в сладкарница „Азра“
- гр. София е установено, че в обекта се използва един компютър. Локализира се
информацията от използвания програмен продукт за извършените продажби в
обекта. За гарантиране автентичността на информацията, съгласно чл. 40, ал. 1
от ДОПК, на компютъра в обекта се формират контролни суми MD5 и SHA256 (файл
md5sha256.txt) за файловете, подлежащи на копиране.
Извършено е копиране на файл с данни и файла с контролните суми на устройство
с преносима памет, след което същите са записани на три броя финализирани оптични носители (CD-R). След анализ на
данните от програмен продукт „Pointer POS“ в обект
сладкарница „Азра“ - гр. София, бул. Витоша №85, се
установява, че записаният файл е развален.
Присъединен е и Протокол сер.
АА № № 0241119/02.06.2016г. за извършена проверка и протокол №
0010226/02.06.2016 г. за предприети действия за обезпечаване на доказателства
в обекта на дружеството кафе-сладкарница „Джумая“ -
гр. Пловдив, *** /л.366 и сл./
От същият е установено, че в обект кафе-сладкарница
„Джумая“ - гр. Пловдив, *** е констатирано, че е
налично 1 бр. фискално устройство /фискален принтер/ с инд.№
на ФУ № DT351864 и инд.№ на ФП 02351864, от същото се
издават касови бележки с наименование „фискален бон“, но същото устройство не е
свързано и не е регистрирано в приходната администраиця.
При извършената проверка е извършена контролна покупка на сладкарски изделия и
безалкохолни напитки на обща стойност 16,90 лв., платени в брой, е издадена
бележка № 000178/02.06.2016 г. , носеща наименование „фискален бон“ от
работещото в обекта фискално устройство /принтер/ № DT351864 и ФП № 02351864,
но същото няма изградена връзка с НАП
Установено е, че обектът е нает по договор за наем
от 12.06.2013 г., сключен с Мюсюлманско изповедание с ЕИК ********* чрез
Районен мюфтия, съгласно който наемодателят предоставя на наемателя за
временно ползване срещу заплащане на определена наемна цена свой собствен
недвижим имот, находящ се в гр. Пловдив, *** - етаж
едно (първи) от сграда 1 (едно), с площ на обекта от 61,00 кв.м., състоящ се от
търговска площ 39 кв.м. и прилежащо към нея складово помещение с площ от 22
кв.м. Месечният наем е 1 500,00 лв с ДДС. Данни за
капацитета на заведението - 60 места за консумация на открито и 30 места за
консумация на закрито. Предлагат се безалкохолни напитки, сладки, торти и др.
При проверката работещите в обекта лица са
попълнили справка четири лица на 8-часов трудов договор. Работното време на
обекта е от 08.00 ч. до 23.00 ч. Разчетена касова наличност при започване на
проверката 131,90 лв., фактическа наличност 333,00 лв., определена касова
разлика - 201,10 лв. Съставен е АУАН №F216707/14.06.2016 г. срещу „Сигма - 3“ ООД /сега в ликвидация/ за това, че не е издаден
фискален бон. Плащането е прието от Н.В.Б.- сервитьор. Съставен е АУАН №
F216739/14.06.2016 г. срещу Н.В.Б.за това, че не е издаден фискален бон.
На проверката е присъствал и упълномощен
представител на дружеството /така пълномощно на л.369-371/, който е подписал
протокола и е получил екземпляр от същия.
При извършената проверка е установено, че
използваният софтуер е Pointer POS. Представена е
фактура № **********/16.09.2013 г., издадена от „Соларити
БГ“ ООД с ЕИК ********* за предоставяне на проверяваното дружество на касов
апарат, компютърна система, термален принтер и софтуер Pointer
POS.
Предприети са действия по обезпечаване на
доказателствата по чл.40 от ДОПК обективирани в
Протокол сер. АА № 0010226 от 02.06.2016г. и описани
в Приложения № 1 към същия притокол, на които също е
присъствал посочения упълномощен представител на дружеството, респ. разписал е
протокола, съответно е получил препис от същия и приложенията /л.367-гръб и
сл./
Констатирано е, че в обекта кафе-сладкарница „Джумая“ - гр. Пловдив, *** се използва една компютърна конфигурация
за отчитане на продажбите.
Със съгласието на присъствалия упълномощен
представител е извършено обезпечаване на доказателства, чрез копиране на
информацията от и на технически носител.
Локализирана е информацията от използвания
програмен продукт за отчитане на продажбите („screenshot.2.jpg“). Файл „screenshot.3jpg“ -
край на обезпечаването. За гарантиране автентичността на информацията,
съгласно чл.40. ал.1 от ДОПК, на компютър в обекта се формират контролни суми
MD5, SHA1 и SHA256 (файл „md5sha256.txt“) за
файловете, подлежащи на копиране. Това е извършено посредством инсталирана
програма на устройство с преносима (флаш) памет.
Извършено е копиране на файловете с данни и файла с контролните суми на
устройство с преносима памет, след което същите са записани на три броя финализирани оптични носители (DVD-R). Върху оптичните
носители с перманентен маркер е изписан номерът и датата на протокола, имената
на присъствалите на проверката лица и подписите им. Едно от копията е
предоставено на представителя на проверяваното лице и а останалите две са за
органите по приходите на НАП. Присъствалото лице е запознато със същността на
контролните суми MD5, SHA1 и SHA256.
Извършен е анализ на текущата база данни на
програмния продукт, отчитащ продажбите в обекта на дружеството. Данните от
обект кафе-сладкарница „Джумая“ - гр. Пловдив,
ул.“Железарска“№2, са в пет файла (четири файла с данни и един с контролни
числа), с наименование RESTORANT.FDB и md5sha256.txt
- файл с контролни числа. Файлът с базата данни, използвани за анализа, е с
наименование RESTORANT.FDB. Обект на анализа са таблиците CARD_DAY – списък на
продажбите, извършени на каса /същата има изглед както е показано в Приложение
№ 1/справка 4 от Приложение № 5 към Протокол №П-16001616121972 -073-001/12.01.2017г.,
л.458/ и OPIS_CARD – описание на маркираните артикули към сметка, съгласно
предоставените данни от „Профит плюс ЕС“ООД /същата
има изглед както е показано в Приложение № 1, справка 10 от Приложение № 5 към
Протокол №П-16001616121972 -073-001/12.01.2017г./. Т.е. именно в тези таблици е
прието, че се съдържа информация за извършените продажби на каса и описанието
на маркираните артикули към сметките.
По данни от информационния масив на НАП е установено,
че ФУ с инд.№ ФУ DY352139 и инд.№
на ФП №36432939 е регистрирано от дата 12.09.2013 г. в същия обект -
сладкарница в гр. Пловдив, ул.
„Железарска“ №2 до дата 11.09. 2014г. Следователно за проверявания
период в обекта е прието да има установени 2 различни фискални устройства,
отчитащи продажбите в обекта през определен период. Със специализирания
софтуер ACL чрез обединяване на таблица FU_351864, съдържаща отчетения оборот
от ФУ № DT351864 и инд.№ на ФП 02351864 и таблица
FU_352139, съдържаща отчетения оборот от ФУ №DY352139 и инд.№
на ФП №36432939 в обекта на ул. „Железарска“ №2, както е показано в Приложение
№1 /справка №3,Приложение №5 към протокол №П-16001616121972 -073-001/12.01.2017г.,
л.454 и сл./ са установени приходи по години видно от таблица на стр.22-23 от
РД. Анализирани за данните от двете фискални устройства, като данните от ФУ №
DT351864 са за периода от 13.10.2014 г. до 30.06.2016 г., а от ФУ № DY352139 -
от 23.09.2013 г. до 13.10.2014 г.
С протокол № Р-16001617001021-П73-001/09.03.2017 г.
е присъединен протокол за извършена проверка за анализ на данни в електронен
формат на „Сигма – 3“ООД-в ликвидация, ведно с
приложени към него доказателства като протоколи за извършени проверки в
обекти на дружеството, протоколи за предприети действия за обезпечаване на
доказателства - данни от използван софтуер в обектите на дружеството, ИПДПОТЛ
до „Профит Плюс ЕС“ ООД и отговор от същото относно
информация за използвания от дружеството програмен продукт Pointer
Ресторант и техническото описание на базата данни на софтуера.
В хода на ревизията са ползвани данни от подадени в
НАП от дружеството ГДД по чл. 92 от ЗПКО за 2013 г., 2014 г. и 2015 г., данни
от ОПР за 2013 г., 2014 г. и 2015 г. от Търговски регистър и данни от
подадените в НАП справки-декларации и отчетни регистри по ЗДДС, протоколи за
подадени на магнитен носител справки-декларации, дневник на покупките и
дневник на продажбите за данъчните периоди, включени в обхвата на ревизията и
данни от информационната система на НАП. Посочената информация в дневниците за
продажби и в СД по ЗДДС е приета за достоверна.
С протокол № П-16001616121972-073-001/12.01.2017 г.
е присъединено ИПДПОТЛ № П- 16001616121972-041-001/25.08.2016 г., с което е
поискана информация от „Профит Плюс ЕС“ ООД с ЕИК
*********, което дружество е доставчик на софтуер Pointer
POS за отчитане на продажбите в обекта на дружеството, относно техническо
описание на базата от данни, с които работи програмен продукт Pointer Ресторант, както и ръководство за потребителя за
програмен продукт Pointer Ресторант. Представени са
документи и писмени обяснения, в които дружеството посочва, че са издадени
фактури за лиценз за ползване от „Соларити БГ“ ООД.
Представено е общо описание на таблиците в програмен продукт Pointer Ресторант и описание на съдържанието на таблиците,
съдържащи продажби - Card_day и Opis_card,
както и ръководство на потребителя, включващо функции на програмата като главен
екран, отваряне и приключване на ден, маркиране на сервитьори, монитори за
кухня и бар, запис на смяна, настройки на системата, потребители и карти,
сметки на сервитьори, проценти за деня, управленско меню, сторниране
на сметка.
От представената информация е прието за установено,
че в програмния продукт се съдържа информация, съгласно описанието на
таблиците, които са подробно описани на стр. 24-25 от РД.
В хода на ревизията е извършен анализ на данните от
програмен продукт Pointer POS в обект
кафе-сладкарница „Джумая“ - гр. Пловдив, ***.
Таблицата Card_day,
представляваща Списък с продажби, извършени на каса, има изглед, както е
показано в Приложение № 1 /справка № 4, Приложение № 5 към протокол
№П-16001616121972-073- 001/12.01.2017г./.
В таблицата Card_day се
съдържат 198 429 записа от № 1 до № 198 429. Всеки запис съответства на една
извършена продажба.
От наличната информация в таблицата е установено,
че записи с номера от № 1 до № 198 429 са за периода от 18.09.2013 г. до
02.06.2016 г. (датата на копиране на информацията на оптичния носител).
При извършения анализ на данните от таблица Card_day за изследване на пропуски Приложение №1 /справка №
5, Приложение № 5 към протокол №П-16001616121972-073-001/12.01.2017 г./ е
установено, че номерата на полето (ID) номер транзакция са последователни, като
започват от 1 и завършват до 198 430, т.е. установен е единствено един липсващ
запис № 623, при което е прието, че няма липсващи или дублирани номера на
записи, което е посочено, че свидетелства, че няма изтривани записи, съдържащи
информация за извършените продажби за периода 18.09.2013 г. - 02.06.2016г.
Това е дало основание на ревизиращия екип да
констатира, че информацията в базата данни съдържа всички регистрирани
продажби посредством програмния продукт Pointer POS,
използван за отчитане на продажбите в търговския обект за посочения период.
При анализа на данните е установено, че общо сумата
на отчетените продажби е в размер на 1 330 500,68 лв. - Приложение № 1
/справка № 6, Приложение № 5 към протокол №П-16001616121972-
073-001/12.01.2017г., л.460/.
Обобщена информация за всички извършени продажби по
месеци е изведена в справка на стр. 27 от РД, където Period_mesec_PP
e месецът, TOT_SUM е сумата на продажбите, Брой е броят на извършените
продажби. Предвид началната и крайната дата на периода, за който има налични
данни, информацията за месец 06.2016 г. е непълна и съдържа данни само до
02.06.2016 г.
В колона SAL от таблица Card_day,
в която според представеното описание на таблиците в програмен продукт Pointer Ресторант се посочва вида плащане, е установено
отразено плащане „1“ и „3“. Със символ „1“ се означава плащане в брой, със
символ „2“ - плащане по банка и със символ „3“ - друго. За една част от продажбите
е посочено плащане в брой, а за друга част - плащане друго.
Ревизиращите установяват, че няма плащания по
банков път. Сумата на извършените продажби с отразени плащания в брой за
периода от 18.09.2013 г. до 31.05.2016 г. за приключените сметки е в размер на
297 035,51 лева, а сумата на извършените продажби с отразено плащане друго е в
размер на 1 029 457,27 лева за същия период - Приложение № 1 /справка № 8,
Приложение № 5 към протокол №П- 16001616121972-073-001/12.01.2017г., л.463/.
Таблица Logs, съгласно
представеното от „Профит Плюс ЕС“ ООД описание на
таблиците в програмен продукт Pointer Ресторант
съдържа информация за събитията в програмата. При изпълнение на функция FIND
(„нулиране“) OR FIND („изтриване“) OR FIND(„анулиране“) за филтриране на
записи, където има изтриване, нулиране или анулиране на данни се установява,
че няма такива записи от наличните данни от програмния продукт. В таблицата се
съдържат данни за събития от дата до дата.
Таблица Opis card, съгласно представеното описание на таблиците в програмен
продукт Pointer, представлява описание на маркираните
артикули към сметка. Таблицата съдържа информация за маркираните артикули към
междинна сметка. От същата се установява, че стойността на маркираните артикули
към сметки за изследвания период е 1 345 002,82 лв.
За целите на анализа, при който следва да се
извърши съпоставка на декларираните данни за извършени продажби, отчетени в
счетоводството на дружеството, в ГДД и по справки-декларации, и сумата на
извършените продажби от наличната информация в базата данни на програмния
продукт в обект на дружеството кафе-сладкарница „Джумая“,
гр. Пловдив, ***, органите по приходите са констатирали, че е необходимо да се
сравняват данни, които са съпоставими.
В хода на ревизията с ИПДПОЗЛ №
Р-16001617001021-040-001/03.05.2017 г., връчено по електронен път, е поискана
от ревизираното лице справка за отчетения оборот в обектите на дружеството с
информация за общия оборот по ЕКАФП, оборота по фактури общо, в т.ч. оборот по
фактури в брой по месеци, както и справка за отчетените продажби в брой за
всеки обект по периоди.
Ревизираното лице е представило справки за
продажбите в обекти за периода 01.09.2013г. - 31.05.2016г., включително, за
обект - сладкарница „Джумая“, гр. Пловдив, *** с
посочен отчетен оборот в обекта - данъчна основа и ДДС и посочена сума на
оборота в брой за всеки месец. Ревизираното лице е представило и справки за
оборота по ЕКАФП за всеки месец с информация за общо оборот по ЕКАФП, нетен
оборот по ЕКАФП за месеца, оборот по фактури общо и оборот по фактури, платени
в брой, включително за ЕКАФП № 352139 и № 351864 в обект сладкарница „Джумая“, гр. Пловдив, ***.
При преглед на информацията в информационния масив
на НАП и от представените документи, писмени обяснения и справки от
дружеството е установено, че продажбите в обекта се отчитат като оборот на
продажбите в брой за населението или по фактури и се отчитат от фискално
устройство. В дневниците за продажби за всеки месец продажбите от обекта са
декларирани с отчет за извършените продажби с посочен тип на документа „81“ и
посочен контрагент „нерегистрирани“ и с фактури с посочен тип на документа „1“
и посочен съответния контрагент и VIN номер. В представените от ревизираното
лице справки е посочен оборотът от продажбите в обекта по месеци, платени в
брой, включително по фактури в брой. Посоченият оборот е приет за съпоставим с
установените от програмния продукт данни за сумата на реализираните продажби в
обекта.
При сторената съпоставка на установените при
проверката продажби, отчетени с програмен продукт Pointer
POS в обект кафе-сладкарница „Джумая“ - гр. Пловдив, ***,
за който има обезпечени данни и на отчетените по ЕКАФП продажби в обекта, са
получени резултати като разлика между сумата на отчетените от програмния
продукт продажби и фискализираните такива от
фискалните устройства по периоди от 23.09.2013 г. /датата, от която има данни
по ФУ/ до 31.05.2016 г. Резултатите са обобщени в таблица, описана в РД на стр.
9 и стр. 31. От същата е видно превишение на
регистрираните продажби в програмен продукт Pointer
POS спрямо продажбите, отчетени чрез фискалните устройства за съответните
периоди. Превишение се наблюдава за целия проверяван
период, за който има данни, а именно от м.09/2013 г. до м.05/2016 г.
Въз основа на извършените в хода на ревизията процесуални
действия е прието за установено, че задълженото лице в обект кафе-сладкарница „Джумая“ - гр. Пловдив, ул. *** ползва програма, в която има информация за
отразените чрез фискално устройство и посочено плащане в брой и неотразените
чрез фискално устройство и посочено плащане „друго“ продажби. Общият размер на
отчетените от дружеството продажби от процесния обект
възлизат на 294 702, 11 лв., а отчетените такива с програмен продукт Pointer POS – 1 326 492,78 лв.
Именно това е дало основание да се приеме, че са
безспорно установени данни за укрити приходи от ревизираното дружество, което
представлява обстоятелство по чл. 122, ал. 1, т. 2 от ДОПК, поради което и ревизията
е осъществена по реда на чл. 122 от ДОПК, като за констатациите в хода на
ревизията са ползвани събраните и наличните документи в данъчното досие,
подавани от задълженото лице, представени и присъединени документи и писмени
обяснения. Извършен е преглед на справките-декларации за периода.
На основание чл. 124, ал. 1 от ДОПК на ревизираното
лице е връчено уведомление по чл.124, ал.1 от ДОПК №
Р-16001617001021-113-001/03.05.2017г., с което ревизираното лице е уведомено,
че основата за облагане с корпоративен данък за периода 01.01.2013
г. - 31.12.2015 г. и основата за облагане с данък върху добавената стойност за
периода 01.09.2013 г. - 31.05.2016 г. ще бъде определена по реда на чл. 122 от ДОПК след задължителен анализ на всяко от относимите
към съответния данъчен субект обстоятелства. На основание чл. 17, ал. 1, т. 2
от ДОПК на задълженото лице е връчено уведомление №Р-16001617001021-139-001/03.05.2017
г. Задълженото лице е предоставило декларации по чл. 124, ал. 3 от ДОПК за 2013
г., 2014 г., 2015 г. и 2016 г.
На основание чл.122 ал.1 т.2 и ал.2 от ДОПК е
направен анализ на всички относими към лицето
обстоятелства, подробно описани в мотивната част на
РД към обжалвания РА.
При определяне на облагаемата данъчна основа и
по ЗКПО и по ЗДДС за процесните ревизирани периоди
ревизиращите органи са извършили и изискуемия анализ на обстоятелствата по чл.122 ал.2 от ДОПК, като в ревизионния доклад подробно са описани
констатациите
в тази насока., а именно :
1. Чл.122, ал.2, т.1 вида и характера на фактически
осъществяваната дейност – възприето като относимо
обстоятелство.
2. Чл.122, ал.2, т.2 платени данъци, мита, такси, вноски и
други публични вземания – също възприето като относимо
обстоятелство.
3. Чл.122, ал.2, т.3 движението и остатъците по банковите
сметки – също съотносимо обстоятелство. Посочени са разкритите банкови сметки,
но ревизираното лице не е предоставило информация за движението по тях.
4. Чл.122, ал.2, т.4 официалните документи и документите с
достоверни данни – също съотносимо обстоятелство за определяне основата за
облагане с данъци. Подробно са описани връчени в хода на ревизията ИПДПОЗЛ и
представените доказателства /описани по-горе в това изложение, бел.моя/, както
и данните от подадените СД по ЗДДС за процесните
периоди.
5. Чл.122 ал.2 т.5 наемната цена на недвижимите имоти, в
които се упражнява цялостно или частично дейността – съотносимо обстоятелство
към определяне данъчната основа за облагане с данъци. Посочени са обектите, в
които дружеството осъществява дейността си.
6. Чл.122 ал.2 т.6 търговското значение на мястото,
където се извършва дейността – също прието за относимо
обстоятелство за определяне данъчната основа за облагане, тъй като ревизирания
период дружеството е извършвало дейност в
търговски обекти в гр.София и гр.Пловдив, в централните части на града.
7. Чл.122 ал.2 т.8 брутните приходи /оборота/ - също
посочено като съотносимо обстоятелство за определяне основата за облагане с
данъци. Обобщена е информацията
от подадените СД и дневници
за продажби за осъществените
облагаеми доставки и начисления ДДС, както от подадените ГДД за отчетените приходи и разходи.
8. Чл.122,
ал.2, т.9 броя на
заетите за осъществяване на дейността лица – съотносимо обстоятелство към
определяне данъчната основа за облагане, като са посочени като установени 97
броя лица по трудови договори.
9. Чл.122 ал.2 т.10 сключени договори
от лицето във връзка с осъществяване на дейността му – съотносимо
обстоятелство към определяне данъчната основа за облагане; Описана са представените
в хода на ревизията договори.
10.
Чл.122, ал.2, т.15 получени и
извършени доставки и упражнено право на данъчен кредит – съотносимо
обстоятелство към определяне на данъчната основа за облагане. Цитирани са
данните за декларирани за процесния период покупки
с право на данъчен кредит, като не са установени основания за корекция на
упражненото право на данъчен кредит.
11.
Чл.122,
ал.2, т.16 други
доказателства, които могат да послужат за определяне на основата – също прието
като съотносимо обстоятелство към определяне на данъчната основа за облагане,
като тук е подробно анализирина информацията от
описаните по-горе действия по обезпечаване на доказателства и установените
неотчетени приходи
За да определят задълженията по ЗДДС
за периода 01.09.2013г. – 31.05. 2016г. органите са приели, че от съпоставката
на обобщените данни от електронния носител с декларираните продажби е видно,
че първите надхвърлят втората група – т.е. на лице са недекларирани приходи от
търговската дейност на лицето, които подлежат на облагане с ДДС съгласно чл.86
от ЗДДС /в ред. след 01.01. 2007г./.
Счетено е, че за извършените и
неотразени продажби са налице доставки по смисъла на чл.6 от ЗДДС, които са
облагаеми по смисъла на чл.12 от същия закон, като за определяне на
данъчно-задълженото лице, данъчното събитие, данъчният период през който е
следвало да се начисли данъка, данъчната основа и размерът на дължимия данък
органите по приходите са се позовали на нормите на чл.82 ал.1 от ЗДДС, чл.86
ал.1 и ал.2 от ЗДДС, чл.66 ал.1 и чл.67 ал.1 от ЗДДС, чл.25 ал.2 и ал.6 от ЗДДС.
Данъчната основа на осъществените от
лицето облагаеми доставки за пе-риода от 01.09.2013г.
до 31.05.2016г. е определена като сбор от декларираните от дружеството данъчни
основи на осъществените облагаеми доставки за съответ-ния
месец /по СД по ЗДДС/ и установената в хода на ревизията данъчна основа от
неосчетоводените продажби. Последната е определяна като разлика между помесечните данни за отчетените продажби в обект
сладкарница „Джумая“ на в гр.Пловдив, ул*** /в лева с ДДС/ и данните за извършени продажби регистрирани
чрез програмния продукт в същия този обект /в лева с ДДС/, съответно е
приложено правилото на чл.67 ал.1 от ЗДДС, като изчисленията са дадени в
таблиците на стр.61-81 от РД, съответно л.79-81 от делото/.
Конкретно данните за допълнително
дължимите главници на задълженията по ЗДДС са намерили отражение, ведно с дължимите
в тази връзка лихви за забава, и на стр.68 и сл. от РД, л.82 и сл. от досието
по адм.дело № 1453/218г., за всеки един от процесните данъчни период, съответно в Таблица 1
“Установявам” на Ревизионния акт.
За да определят задълженията по ЗКПО
органите по приходите са приели че всички така установени недекларирани приходи
от дейността на лицето рефлектират върху определяне на данъчната печалба,
която подлежи на облагане с корпоративен данък.
Приели са че във връзка с определяне
на сумата на разходите, съответстваща на недекларираните приходи за 2013г.,
2014г. и 2015г. за целите на облагане с корпоративен данък при ревизията
следва да се определи съотношението между декларираните от дружеството разходи
и декларираните от дружеството приходи, при което са използвани данните от
отчета за приходите и разходите и оборотната ведомост за разглежданите периоди,
съотношението е дадено в проценти, които са приложени спрямо установените
укрити приходи по години, по който начин с изчислени и разходите, съответстващи
на недекларираните приходи /стр.33 и 34 от РД/.
Съответно данъчната основа за облагане
с КД за всеки един от процесните периоди е определяна
на база установения в хода на ревизията данъчен финансов резултат, последния
изчислен на база разлика между сбора от декларираните и недекларираните приходи
и сбора от декларираните разходи и разходите, съответстващи на недекларираните
приходи, и при съобразяване и на останалите увеличения и намаления на
счетоводния финансов резултат сторени от ревизирания субект /които увеличения и
намаления не са коригирани от ревизиращите/.
Конкретно данните и начин на
изчисления са дадени в таблиците на стр.35 и сл. от РД, съобразно които
единствено за 2015г. е установено задължение за КД за внасяне, ведно със
съответните лихви за забава, дадени и в Таблица 1 “Установявам” на Ревизионния
акт, като за останалите отчетни периоди е установена данъчна загуба /разбира се
в по-малък от декларирания то лицето по ГДД размер/, съответно не са
определени задължения за КД за внасяне.
Тези фактически и правни констатации са възприети
изцяло от ответника при обжалването на РА по административен ред, поради което
и същият е потвърден изцяло.
В хода на съдебното производство във връзка с
материалната законосъобразност на РА не са изложени каквито и да било
възражения, не са оспорени събраните доказателства, не бе поискано събирането
на други такива.
Разрешаването
на административноправния спор по същество, в случая, на първо място налага да се съобразят разпоредбите на чл. 122 -
124 от ДОПК, които регламентират особени правила за извършване на данъчни
ревизии, т.н. ревизии при особени случай. Съгласно разпоредбата на
чл. 122, ал. 1 от ДОПК органът по приходите може да
приложи установения от съответния закон размер на данъка към определена от него
по реда на ал. 2 данъчна основа, когато е налице някое
от обстоятелствата, визирани в т.1 - 7 от посочената разпоредба. Съгласно разпоредбата
на чл. 122, ал. 1, т. 2 от ДОПК, такова обстоятелство
е налице, когато се констатира наличие на укрити приходи или доходи.
Относно наличието на предпоставките по чл. 122, ал.1, т.2 от ДОПК е необходимо да се отбележи още следното :
С оглед направените в
хода на ревизионното производство констатации, органите на приходната
администрация са приели, че в случая е проявен съставът, предвиден в хипотезата
на чл. 122, ал.1, т.2 от ДОПК, а именно налице са данни за укрити /в смисъл на
неотчетени/ приходи, реализирани от стопанската дейност на ревизираното лице „Сигма-3“ООД-в
ликвидация за процесните отчетни периоди в съответните
размери.
В тази насока данните, съдържащи се в приобщените в хода на ревизионното
производство писмени доказателства, данните от извършените проверки на
ревизираното лице, в т.ч и данните относно свалените/снетите/ информационни
файлове от база данни на програмните продукти в проверения търговски обект кафе-сладкарница
„Джумая“ – гр.Пловдив, ул.“Железарска“№2 в съвкупната
им преценка с останалия събран в хода на ревизията доказателствен материал, според
съда налагат несъмнения извод, че за процесните
ревизирани периоди жалбоподателят „Сигма -3”ООД- в
ликвидация е реализирал приходи от продажби в посочения обект, които не са
намерили надлежно счетоводно отражение в Отчета за приходи и разходи, и в
подадените Годишни данъчни декларации по ЗКПО и Справки – декларации по ЗДДС за
съответните отчетни периоди, съгласно определения в съответните нормативни
актове ред.
Установява се по безпротиворечив начин от
приобщените в хода на ревизионното производство писмени доказателства, в т.ч и
протоколите, обективиращи действията на органите по
приходите по сваляне/снемане/ на информационни файлове от база данни на
програмния продукт в проверения търговки обект, че жалбоподателят е реализирал
приходи от продажби на стоки в търговския си обект кафе-сладкарница „Джумая“ – гр.Пловдив, ул.“Железарска“№2, които не са намерили
съответното счетоводно отражение в дневника за продажби и СД по ЗДДС за всеки
един от процесните периоди, нито в отчета на наличното
в обекта фискално устройства, нито в подадените ГДД.
Както е констатирано от органите по приходите
при проверката в търговския обект, обективирана в
съставения протокол, в случая е установено, че в архивните данни на съответните програмни файлове на информационния
продукт, съществуват данни за ежедневните продажби и за издадените фискални
бонове. В тази насока е констатирано, че във въпросната програма съществува
възможност за отнасяне на продажбите към ФУ или не, като част от извършените
продажби са отнасяни към ФУ и са издавани фискални бонове за тях, а друга част,
не са отнасяни към фискално устройство и съответно не са отчитани посредством
ЕКАФП.
Действията на органите по приходите в обсъжданата насока, обективирани
в съответно съставени протоколи, са имали за цел да установят всички продажби
в търговските обекти на ревизираното дружество - тези които са били насочвани
към ФУ, и тези които не са били насочвани към съответното фискално устройство,
и съответно не са намерили отражение в отчетите от фискалното устройство и
Справки – декларации по ЗДДС, респ. ГДД, за съответните ревизирани периоди.
Все в обсъжданата насока, следва да се посочи и това, че констатациите
на органите по приходите са обосновани с годни доказателствени средства –
протокол, съставени при условията и реда на чл.50 от ДОПК, обективиращ
действията на органите по приходите по сваляне /снемане/ на данни от информационните
файлове на програмния продукт в проверения търговки обект, от длъжностни лица
в кръга на правомощията им, по установения ред и форма.
Протоколът е съставен в присъствието на упълномощен представител на самото
дружество, който е присъствал през цялото време на съответно извършваната
проверка, свалянето/снемането/ на информацията е сторено с негово съгласие,
подписал е протокол без заявени резерви и възражения, като към протоколът е
приложен и електронният носител, съдържащ информацията, свалена от базата данни
на програмния продукт, копие от който също е предоставен на упълномощения представител на дружеството.
В случая протоколът за извършена проверка на органите по приходите в
проверявания търговски обект е официални документи, съставени по установения
ред и форма от органите по приходите в кръга на правомощията им, възражения
по която компетентност не е и заявен в хода на процеса.
Оспорване на самия протокол, както и автентичността на подписите, положени
върху самите оптични носители, не бе и заявена в процеса.
Тук е мястото да се посочи, че изискването на чл.40 от ДОПК е за
съставяне на протокол за извършените от органите по приходите действия по
обезпечаване на доказателствата, което очевидно в случая е сторено, като
протоколът има необходимото съдържание по чл.50 ал.2 от ДОПК, съответно
разписан е от органите по приходите които са го съставили и присъствали на
проверката, както и от представляващия юридическото лице, съобразно чл.50 ал.3
от ДОПК.
Не на последно място съдът намира за нужно да подчертае, че съгласно
чл.41 от ДОПК действията по обезпечаване на доказателствата подлежат на самостоятелен
контрол /административен и съдебен/, какъвто в случая не е проведен от
жалбоподателя, поради което и оспорването им няма място в това производство,
като същите се ползват с придадения им от закона стабилитет и следва да бъдат
зачетени от състава на съда.
Или коментираният до тук протокол, ведно с приложенията към него, съставляват
пълно доказателство за извършените от органите по приходите действия и за
установените факти и обстоятелства, съгласно чл.50, ал.1 от ДОПК.
В случая събраните при проверките данни от технически носители, съдържащи
се в програмния продукт, наличен в компютъра, намиращ се в търговския обект,
където ревизираното лице упражнява дейността си – кафе-сладкарница „Джумая“ – гр.Пловдив, ул.***, се обхващат от хипотезата на
чл.54 от ДОПК. В случая без всякакво съмнение се касае за данни, получени на
технически носители по електронен път по установения нормативен ред за
събиране на информация от ревизирания субект, съгласно чл.54, ал.5 от ДОПК,
които като такива съставляват годно доказателствено средство. В тази насока е
необходимо да се посочи още, че в разпоредбите на ДОПК се съдържат специални
правила относно доказателствената стойност на данните от технически и
електронни носители на информация и компютърни данни за ревизираните субекти
или техни съконтрагенти, които в случая са спазени,
поради което и съставените протоколи и получените данни от технически и
електронни носители на информация, съставляват годни доказателствени
средства, обосноваващи констатациите в процесния
ревизионен акт.
В обсъжданата насока в случая следва да се посочи още и това, че проверката
в процесния търговски обект на ревизираното дружество
е извършена в присъствие на представляващия оспорващия, който е запознат на
място с всяко едно процесуално действие на проверяващите органи, като при
приключване на съответната проверка му е бил връчен екземпляр от съответния протокол
с приложенията, в т. ч и форматирания диск, съдържащ информацията от базата
данни на програмния продукт, и който протокол лицето е подписал без заявени
възражения и резерви. Тези данни са несъмнени и са обективирани,
като фактически констатации в протокола от извършена проверка в търговския
обект на ревизираното дружество, които и доколкото
не са оспорени и опровергани по надлежния ред, съставляват пълно доказателство
за извършените от органите по приходите действия и за установените факти и
обстоятелства.
Тук е
мястото да се посочи и че важи и презумпцията на чл.54 ал.3 изр.2 от ДОПК – а
именно че в случаи като процесния при които данните
се съдържат в компютрите или друг технически носител, намиращ се на място,
където това лице упражнява своята дейност /които предпоставки в случая са на
лице/ то се счита, че същите са създадени или ползвани от самия субект на
проверка.
Т.е. правилно е законосъобразно органите по приходите за установяване
на обема от реализираните продажби в проверявания обект са изходили именно от така
установените данни.
Следва да
се посочи, че в случая несъмнено се касае до извършени доставки, които от една
страна да са облагаеми такива по смисъла на ЗДДС, а от друга – приходите от
същите са укрити. От възприетото по-горе от
фактическа страна от състава на съда следва, че са осъществени облагаеми доставки,
невключени в месечните справки-декларации по ЗДДС, съответно приходите от
същите не са намерили отражения в ГДД на дружеството.
Следователно, правният извод,
който се налага е, че в случая е проявен съставът, предвиден в хипотезата на
чл. 122, ал.1, т.2 от ДОПК, което предопределя определяне на основата за
облагане с процесните косвен и пряк данък по реда на
чл. 122, ал.2 от ДОПК. Именно наличието на несъмнени данни за
реализирани приходи от продажби в търговския обект, стопанисван от жалбоподателя
през процесните ревизирани периоди на 2013г., 2014г.,
2015г. и 2016г. установени по надлежния ред в хода на проведеното ревизионно
производство, които не са отчетени в дневниците за продажби и Справки – декларации
по ЗДДС, и за тях не е начислен следващият се косвен данък, респ. не са
намерили отражения в ГДД за съответния данъчен период за нуждите за облагане с
корпоративен данък е наложило необходимостта да се прибегне до особения ред за
извършване на данъчна ревизия предвиден в чл.122 и сл. от ДОПК, който е
приложим във всеки случай, когато данъчната основа не може да бъде определена
по реда на съответния материален данъчен закон. Казано с други думи, когато е
налице едно противоправно развитие на данъчните
правоотношения, което е последица от проявлението на някой от фактите
възведени в нормата на чл. 122, ал.1 от ДОПК, се прилага особения ред за
извършване на ревизионно производство, същността на което е да се установят и
анализират онези от изброените в закона обстоятелства /критерии/, които са относими към конкретния ревизиран данъчен субект, като
целта на закона е да се установи възможната пълнота от данни, които се доближават
максимално до тази данъчна основа, при която би се стигнало при нормално
развитие на правоотношението.Това разбира се, в никакъв случай не означава, че
следва да бъдат напълно игнорирани и основните принципи на облагане,
възведени в съответния материален закон.
В конкретният казус, се
констатира, че органите на приходната администрация са съобразили основните
правила за облагане по ЗДДС и при наличието на предпоставките, предвидени в
нормата на чл. 122, ал.1, т.2 от ДОПК,
са взели предвид всяко от относимите за жалбоподателя
обстоятелства, съгласно чл. 122, ал.2 т.1 - 16
от ДОПК, и по този начин са определили основата за облагане с косвен и
данък данък за всеки един от казаните отчетни
периоди. Съобразно така определената данъчна основа в последствие е приложена
данъчната ставка за ДДС и корпоративния данък /последния единствено за 2015г./ в
резултат на което са определени и следващите се фискални задължения за ревизираното
дружество.
Каза се, че съгласно
разпоредбата на чл.122, ал.2 от ДОПК данъчната основа, се определя след анализ
на обстоятелствата, регламентирани изчерпателно в т.1-16 от ал.1 на чл.122 от ДОПК,
като органът по приходите следва да анализира и разгледа всички критерий,
визирани в нормата на ал.2 и съответно да приложи онези от тях, които биха му
позволили да определи основата за облагане по възможно най - достоверния и
обективен начин по отношение на конкретния ревизиран субект. В случая органите
по приходите са сторили именно това, като са извършили изискуемия анализ на
обстоятелствата по ал.2, и са определили данъчната основа по възможно най -
достоверния начин спрямо ревизирания субект, съобразявайки относимите критерий,
съгласно т.1 - т.16 по отношение на конкретния
ревизиран субект. Механизмът за определяне на облагаемата основа от страна на
ревизиращите органи е съобразен с действителното фактическо и правно
положение, като са взети предвид в необходимата пълнота релевантните
обстоятелства по ал.2, които са способствали за определяне на облагаемата
основа по начин, доближаващ се в маскимална степен
до обективно осъществения фактически състав. В случая подходът, възприет от
ревизиращите органи при определяне на облагаемата основа, несъмнено е
максимално обективен и способства за формиране на облагаемата основа по
чл.122, ал.2 от ДОПК по възможно най достоверния начин спрямо ревизирания
субект.
Неминуемо, така определената облагаема основа по реда на чл.122, ал.2 от ДОПК, ще се различава в една или друга степен от обективно осъществения данъчен
фактически състав, но това е резултат на неправомерното поведение на задълженото
лице, независимо, че в разпоредбата на чл.122, ал.2 от ДОПК са регламентирани
критериите за определяне на облагаемата основа, като по - този начин
различието се свежда до минимум. Задълженото лице обаче разполага с процесуална
възможност, в хода на производството по обжалване на ревизионния акт да опровергае
истинността на установените фактически констатации. Това определя и доказателствената тежест в
настоящия процес, която се предопределя с оглед правилото на чл. 154, чл. 1 от Гражданския
процесуален кодекс(ГПК), във вр.
с § 2 ДР ДОПК. В спорното съдебно производство, двете страни – данъчния субект
и административния орган са равнопоставени и имат
еднакви възможности за извършването на процесуални действия, насочени към
разкриване с помощта на доказателствените средства на истината относно фактите,
релевантни за спорното право. Решаващо е обстоятелството – каква правна
последица страната претендира като настъпила. Относно факта обуславящ тази
последица, страната носи доказателствената тежест.
В случая
без всякакво съмнение е приложимо и правилото, възведено в чл. 124, ал. 2 от ДОПК, съобразно което в производството по обжалване на ревизионен акт издаден
в хода на извършена ревизия по реда на чл. 122 от същия кодекс, фактическите
констатации в него се смятат за верни до доказване на противното, когато
наличието на основанията по чл. 122, ал. 1 е подкрепено от събраните
доказателства. Въпросното правило ясно и точно указва, кому лежи доказателствената
тежест относно релевантните факти, при спор относно законосъобразността на
ревизионен акт издаден в производство реда на чл. 122 от ДОПК, като придава
отнапред установена материална доказателствена сила на съдържащите се в
ревизионния акт фактически констатации, когато те са надлежно обосновани със
събраните в хода на ревизията доказателства.
Или съгласно презумпцията за вярност на фактическите констатации в РА
при ревизия, осъществена по правилата на чл.122 от ДОПК, данъчния субект е
този, който е следвало да обори същите в хода на процеса.
Съобразно
изложеното по-горе следва да се приеме, че данните от приобщените в хода на
ревизионното производство писмени доказателства, в т.ч и данните относно
свалените/снетите/ информационни файлове от базата данни на програмния продукт
в проверения търговки обект, налагат несъмнения извод, че за процесните ревизирани периоди на 2013г., 2014г., 2015г. и
2016г. жалбоподателят е реализирал приходи от продажби в посочения обект,
които не са намерили надлежно счетоводно отражение в Справките - декларации по
ЗДДС за съответните отчетни периоди, нито дори в отчетите на наличните в
обектите фискални устройства, респ. в подадените ГДД.
Каквито и да е
доказателства в обратния смисъл, които да подложат на съмнение така направените
констатации и основаните на тях правни изводи, не са ангажирани, нито в хода на
административното, нито дори в хода на настоящото съдебно производство, като
ревизираното лице не е опровергало истинността на фактическите констатации, като
дори не е изложило каквито и да било твърдения в тази насока.
В
заключение, и с оглед коментирания по - горе въпрос за разпределение на
доказателствената тежест, следва в случая да се посочи, че жалбоподателят,
който носи доказателствената тежест, не ангажира в настоящото производство
доказателства, с които успешно да опровергае, посредством проведено пълно
насрещно доказване нормативно установената материална доказателствена сила на
ревизионния акт, придадена му от разпоредбата на чл.124, ал.2 от ДОПК.
Обратно, в случая органите на приходната
администрация, установиха по безсъмнен
начин проявлението на фактите и обстоятелствата, от който черпят правомощието
си да определят данъчната основа за
облагане на жалбоподателят по реда на чл.122 от ДОПК,
като констатациите им са обосновани със събраните в хода на ревизионното
производство доказателства, а направените въз основа на тях правни изводи са
съответни на материалния закон.
В хода на проведеното административно и съдебно производство са събрани
достатъчно категорични и непротиворечиви доказателства, ползващи се с несъмнена
достоверност, които в своята съвкупност позволяват да се формира
обоснования и логичен извод за наличие на неотчетени приходи от продажби от
страна на ревизираното дружество, при което законосъобразно органите по приходите
са определили облагаемата основа по реда на чл.122 от ДОПК, и съответно са
начислили следващите се от това косвен и пряк данък.
Крайният
извод, който се налага, че ревизионният
акт, като правилен и законосъобразен ще следва да бъде оставен в сила, а жалбата
срещу му отхвърлена като неоснователна и недоказана.
При посочения изход на спора на основание чл.
161, ал. 1 от ДОПК на администрацията се дължи, юрисконсултско възнаграждение,
което според правилото на чл. 8 ал.1 .т.5 от Наредба № 1
от 9.07.2004 г. за минималните размери на адвокатските възнаграждения, издадена
от Висшия адвокатски съвет, съобразно общи материален
интерес на делото – 223 786,44 лева, е в размер
на 4 768 лева и жалбоподателят
следва да бъде осъден да го заплати.
Ето защо и поради мотивите, изложени по – горе
ПЛОВДИВСКИЯТ
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – І отд., ІІІ състав :
Р
Е Ш И
ОТХВЪРЛЯ
жалбата на “Сигма-3“ООД–в
ликвидация, ЕИК ***, със седалище и адрес на управление гр.Пловдив, ул.“Абаджийска“№9,
против Ревизионен акт № Р-16001617001021-091-001/18.08.2017г., издаден на
основание чл. 119 ал.2 от ДОПК от екип в състав Н.Ж.К. – Началник Сектор “Ревизии”
при ТД на НАП – Пловдив в качеството му на орган възложил ревизията, и С.Д.Й.–
главен инспектор по приходите в ТД на НАП – Пловдив, в качеството му на
ръководител ревизията, потвърден в хода на административното му обжалване с
Решение № 637 от 27.10.2017г. на Директор на Дирекция “Обжалване и данъчно-осигурителна
практика” - гр.Пловдив, при Централно управление на Национална агенция за
приходите, В ЧАСТТА с която на “Сигма-3“ООД–в ликвидация, ЕИК ***, със седалище
и адрес на управление гр.Пловдив, ул.“Абаджийска“№9 са вменени публични
задължения за внасяне както следва: 1. Допълнително начислен ДДС за периода от
01.09.2013г. до 31.05. 2016г. в размер общо на 171 964,67 лева, ведно с
прилежащи лихви за забава в размер общо на 41 088,95 лева и 2. Установен
корпоративен данък за внасяне за 2015г. в размер на 9 412,14 лева, ведно със
съответните лихви за забава в размер на 1 320,68 лева, като НЕОСНОВАТЕЛНА.
ОСЪЖДА “Сигма-3“ООД
– в ликвидация, ЕИК ***, със седалище и адрес на управление гр.Пловдив,
ул.“Абаджийска“№9, да
заплати на Дирекция “Обжалване и данъчно осигурителна практика” – Пловдив при
ЦУ на НАП, сумата от 4 768/четири хиляди седемстотин шестдесет и осем/
лева, юрисконсултско възнаграждение.
РЕШЕНИЕТО подлежи на обжалване пред
ВАС на РБ в 14 – дневен срок от съобщението до страните за постановяването му.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ :