Решение по дело №1196/2021 на Административен съд - Бургас

Номер на акта: 820
Дата: 17 юни 2022 г.
Съдия: Атанаска Ангелова Атанасова
Дело: 20217040701196
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 28 май 2021 г.

Съдържание на акта

Р  Е  Ш  Е  Н  И  Е

 

№820                                       17.06.2022 година                                      гр. Бургас

 

В  И М Е Т О  Н А  Н А Р О Д А

 

Бургаският административен съд, седемнадесети състав, на осемнадесети май две хиляди двадесет и втора година, в публично заседание в следния състав:

                                       Председател: Атанаска Атанасова

 

при секретаря Галина Драганова, като разгледа докладваното от съдията Атанасова административно дело № 1196 по описа за 2021 година, за да се произнесе, взе предвид следното:

 

Производството е по реда на чл. 145 и сл. от АПК, вр чл. 84, ал. 14 от ЗКН и е образувано по повод постъпила жалба от „Оптимус“ ООД с ЕИК *********, със седалище и адрес на управление: гр. Бургас, ул. „Дебелт“ № 27, представлявано от управителя Мариян Димитров Пъздерков, против становище с изх. № 33-НН-450 от 17.12.2020 г. на министъра на културата, с което е отказано съгласуване на инвестиционен проект за промени по време на строителството за обект: „Реставрация и адаптация на сграда- недвижима културна ценност с идентификатор 07079.610.295.2 в УПИ ІІІ-2204, 2205, 2206 и 2417 в кв. 10 по плана на ЦГЧ на гр. Бургас“, ул. „Ил. Макариополски“ № 20/ул. „Граф Игнатиев“ № 5.

В жалбата са развити доводи за незаконосъобразност на издадения отказ, поради нарушение на административнопроизводствени правила, изразено в липса на мотиви, и противоречие с материалния закон. Жалбоподателят твърди, че с представения за съгласуване проект не се нарушават обемно-пространствените характеристики на сградата и нейната визия. Оспорва констатациите на административния орган за предвидено с проекта надстрояване с нов обитаем етаж, като сочи, че при предходно съгласуване на инвестиционния проект вече е одобрено обособяване на подпокривното пространство като обитаемо. Твърди, че с измененията в проекта не се променят височината и обема на сградата, а се изменя единствено формата на покрива, с което не са нарушени изискванията на ЗКН и ЗУТ. Моли за отмяна на отказа и връщане преписката на административния орган за ново произнасяне. Претендира разноски.

В съдебното заседание управителят на дружеството- жалбоподател поддържа жалбата. Ангажира доказателства. С писмено становище от упълномощен представител на дружеството са изложени подробни съображения за незаконосъобразност на оспорения акт и се иска неговата отмяна. Претендират се разноски.

Ответникът не изпраща представител в съдебното заседание, редовно уведомен. С писмена молба заявява становище за неоснователност на жалбата, като сочи, че отказът за съгласуване на проекта е издаден поради предвидена с него промяна в обемно-пространствените характеристики на покрива на сградата- промяна от скатен в плосък покрив, с което се променя и ефективната застроена площ на таванския етаж. Ангажира доказателства.

Жалбата е подадена от активно легитимирана страна- възложител на проекта, в законоустановения 14-дневен срок и срещу подлежащ на оспорване административен акт, поради което е процесуално допустима. При разглеждането и́ по същество, съдът намира за установено следното:

Жалбоподателят „Оптимус“ ООД е собственик на сграда с идентификатор 07079.610.295.2, построена в УПИ ІІІ- УПИ ІІІ-2204, 2205, 2206 и 2417 в кв. 10 по плана на ЦГЧ на гр. Бургас, с административен адрес гр. Бургас, ул. „Ил. Макариополски“ № 20/ул. „Гр. Игнатиев“ № 5. Сградата е със статут на единична архитектурно-строителна недвижима културна ценност с категория „местно значение“, посочена в т. 83 от списъка на архитектурните паметници в гр. Бургас от Възраждането в периода 1878 г. - 1930 г., обн. ДВ, бр. 18/1979 г. (л. 173 от адм.д. № 2329/2021 г. на ВАС). С решение на Експертния съвет на НИПК, обективирано в протокол № 15/30.10.2008 г. (на л. 53 от делото), е актуализиран списъкът на паметниците на културата на територията на гр. Бургас, като описаната сграда е отразена под № 22 в изготвения опорен план на груповите паметници на културата (ГПК) и попада в  ГПК ансамбъл ул. „Лермонтов“, с определена предварителна категория „местно значение“.

С писмо изх. № 33-НН-748 от 08.11.2012 г. от министъра на културата (л. 185 от адм.д. № 2329/2021 г. на ВАС) е съгласувана на основание чл. 84, ал. 1 и ал. 2 от ЗКН „Скица с виза за изготвяне на инвестиционен проект за възстановяване на разрушената част от сградата с идентификатор 07079.610.295.2 в УПИ ІІІ-2204, 2205, 2206 и 2417 в кв. 10 по плана на ЦГЧ на гр. Бургас“, с адрес ул. „Ил. Макариополски“ № 20/ул. „Гр. Игнатиев“ № 5, гр. Бургас. В писмото е посочено, че издадената виза за изготвяне на инвестиционен проект за възстановяване на разрушената част от сградата е коректна по отношение на изискванията за опазване на единичната архитектурно-строителна културна ценност от „местно значение“. Отбелязано е, че с проектното предложение е предвиден стъклен мансарден покрив с капандури по фасадните плоскости и стъклен архитектурен кулообразен елемент на сградата, които противоречат на стилистиката на недвижимата културна ценност, тъй като тя никога не е била с мансарден покрив и е недопустимо прерязването на автентичния атичен борд с капандури и привнасянето на чужд за стилистиката на паметника на културата доминиращ кулообразен акцент в скосения ъгъл на обекта. Относно подпокривното ниво и възможността за ползването му като пълноценен етаж е посочено, че е възможно да се реализира без изграждане на мансарден покрив, и е допустимо при възстановяване на традиционния скатен, с наклон не повече от 40%, покрит с червени керамични керемиди покрив. В заключение е посочено, че е възможно предвиждане на цялостно остъкляване на покривни или фасадни плоскости във вътрешността, към съществуващата незастроена част на имота, както и друго подходящо архитектурно решение, но същото не трябва да компрометира автентичните обемно-пространствени параметри на фасадната стилистика на недвижимата културна ценност при визуалното им възприемане от околните улици.

С писмо изх. № 33-НН-748/12 от 14.08.2013 г. на министъра на културата (на л. 187 от адм.д. № 2329/2021 г. на ВАС) е дадено на основание чл. 84, ал. 1 и ал. 2 от ЗКН становище за съгласуване на „Инвестиционен проект за обект „Реставрация и адаптация на сграда-недвижима културна ценност, с идентификатор 07079.610.295.2 в УПИ ІІІ-2204, 2205, 2206 и 2417 в кв. 10 по плана на ЦГЧ на гр. Бургас“, фаза: технически инвестиционен проект; части: архитектурна, конструктивна, ВиК и ОВКХТТГ“. В становището е посочено, че изменението на инвестиционното намерение, досежно предназначението на сградата- за хотел, вместо с „обществено-обслужващи функции“, не противоречи на изискванията за опазване на обекта на културното наследство. С писмото е указано да бъдат представени допълнителни проекти за съгласуване, преди издаване на разрешението за строеж, както и да бъдат предвидени конкретни детайли. След изпълнение на дадените указания, с писмо изх. № 7000-178 от 03.06.2014 г. на министъра на културата (на л. 189 от адм.д. № 2329/2021 г. на ВАС) е съгласувана на основание чл. 84, ал. 1 и ал. 2 от ЗКН „Проектна документация за обект: „Реставрация и адаптация на сграда-недвижима културна ценност, с идентификатор 07079.610.295.2 в УПИ ІІІ-2204, 2205, 2206 и 2417 в кв. 10 по плана на ЦГЧ на гр. Бургас“, по части: архитектурна, конструктивна, технология, инженерно-геоложко становище, като е дадено заключение, че представената документация е в съответствие с указанията, дадени със съгласувателно писмо от 14.08.2013 г.

На 03.01.2020 г. в НИНКН е депозирано заявление от жалбоподателя с вх. № 7000-178/9/ (на л. 36 от адм.д. № 2329/2021 г. на ВАС) за разглеждане и съгласуване на проектна документация за промени по време на строителството на обект: „Реставрация и адаптация на сграда- недвижима културна ценност с идентификатор 07079.610.295.2 в УПИ ІІІ-2204, 2205, 2206 и 2417 в кв. 10 по плана на ЦГЧ на гр. Бургас, ул. „Ил. Макариополски“ № 20/ул. „Гр. Игнатиев“ № 5. Към заявлението са приложени проектни документи по части Архитектура, Конструкции, ВиК, ОВК, Енергийна ефективност, ЕЕТ, Технология, Ел, както и инвестиционен проект, технически инвестиционен проект- част Архитектурна- съгласуван, проект по част Архитектурна- работни детайли- съгласуван. В обяснителната записка към проектната документация (л. 45 от адм.д. № 2329/2021 г. на ВАС) е посочено, че грубият строеж е изпълнен до котата на подпокривното ниво. С преработката е предвидена промяна в обемно-пространствените характеристики на подпокривното ниво, като вместо скатен покрив се проектира плосък с терасовидно отдръпване, без да се засяга по никакъв начин главният корниз на фасадните зидове по уличния фронт. Новата плоча е предвидена изцяло в равнината по 45 градуса над корниза на паметника. Предвидена е лека, вита метална стълба за излизане на покрива. По контура на борда на покривната плоча е предвиден предпазен стъклен парапет. С предвидените промени подпокривният етаж става терасовиден. Към проекта е приложена и визуализация, включваща съседните сгради, като в записката е дадено становище, че поради тесните улици и високите сгради, покривът на процесната сграда не се възприема от човешка гледна точка, а уличните фасади се възприемат до нивото на главния корниз.

Представената проектна документация е разгледана от НИНКН към Министерство на културата и със становище изх. № 7000-178 от 30.06.2020 г. (л. 35 от адм.д. № 2329/2021 г. по описа на ВАС) е направено предложение за нейното съгласуване. В становището е посочено, че основната промяна на инвестиционното намерение спрямо проекта, съгласуван с писмо № 7000-178 от 03.06.2014 г., касае замяната на скатния дървен покрив с покритие от керемиди и табакери с плосък покрив с терасовидно отстъпване с предпазен стъклен парапет. Отбелязано е, че предвид тясното пространство между сградите, покривът не се възприема от уличното ниво.

С оспорения акт на министъра на културата е отказано съгласуване на внесения инвестиционен проект за промени по време на строителството. Констатирано е от административния орган, че с него е предвидена замяна на предвидения със съгласуваните проекти (с писма от 2013 г. и 2014 г.) скатен покрив с покритие от керемиди и табакери с нов тавански етаж с плосък покрив с терасовидно отдръпване към улицата. Изменението е преценено като пълна реконструкция на покрива и надстрояване с нов обитаем тавански етаж, което променя цялостната визия на сградата и е в противоречие с режимите на опазването и́.

От заключението на извършената по делото съдебно-техническа експертиза се установява, че в действащия ПУП-ПРЗ (ЗРП) на ЦГЧ на гр. Бургас, одобрен със заповед № РД-02-14-142/19.04.1989 г., процесната сграда е отразена като 3- етажна, състояща се от партерен етаж за магазин(и) и 2 етажа, а изградените на калкан с нея две съседни сгради с идент. 07079.610.295.1 и идент. 07079.610.295.3 са отразени съответно като 5-етажна и 4-етажна. В действащата кадастрална карта на гр. Бургас сградата с идент. 07079.610.295.2 е вписана със следните характеристики: вид собственост- частна; функционално предназначение- жилищна сграда- многофамилна; брой етажи- 4; брой самостоятелни обекти (СОС)- 4; застроена площ (ЗП)- 165 кв.м. По действащия ОУП на гр. Бургас, одобрен с решение № 51-1/21.07.2011г. на Общински съвет- Бургас, сградата попада в устройствена зона 1/Цкин с обхват: ЦГЧ- историческо ядро на гр. Бургас, и с установени параметри: плътност на застрояване (Пзастр.)- съгласно чл. 38 от Наредба № 7 за ПНУОВТУЗ; етажност- до 17.50 м.; интензивност на застрояване (Кинт.)- съгласно чл.38 от Наредба № 7 за ПНУОВТУЗ; минимална озеленена площ (Позел.)- мин. 30%. С ОУП е предвидено инвестиционната инициатива в зоната да се осъществява въз основа на влезли в сила, съгласувани с НИНКН ПУП и РУП със силуетни планове и инвестиционни проекти, при спазване на одобрените от МРРБ специфични правила и норми към ОУП, като височината на сградите не трябва да надвишава 17.50 м.

В заключението на СТЕ е отбелязано, че статутът и режимът на опазване по ЗКН на сградата с идент. 07079.610.295.2 е уреден с решение № 3 от протокол № 25/30.10.2008 г. на Експертен съвет на НИПК към МК и изготвените към него опорен план и Система от ансамбли в исторически център на гр. Бургас- групови паметници на културата с категория „местно значение”. Констатирано е от вещото лице, че сградата попада в ансамбъл „Улица Лермонтов“ под № 22 в опорния план, като съседните сгради не са паметници на културата. Съгласно цветовата легенда към опорния план в територията, оградена като ГПК ансамбъл ул.”Лермонтов“ попадат 4 сгради, обявени като паметници на културата (ЕПК), 6 сгради, декларирани като паметници на културата (ЕПК) и една сграда, предложена за отписване от списъците на обявените ПК. В системата от ансамбли, в частта Предписания за опазване на ансамблите, е предвидено по отношение на разглеждания паметник на културата преди съгласуване на виза за проектиране по чл. 140 от ЗУТ да са налични съгласувани от НИПК/одобрени градоустройствени разработки: ПУП, РУП и силуетни планове, които да изяснят „устройствената и архитектурно-стиловата характеристика”, а съгласно т. „Г“ от предписанията всички проектни намеси в паметници на културата и тяхната среда в рамките на системата от ансамбли следва да се съобразят с устройствената и архитектурно стиловата им характеристика. В тази връзка е посочено в заключението на експертизата, че в Община Бургас не са установени процедирани РУП и силуетни планове, с които да са установени обемно-пространствените и стилови характеристики на съществуващото и новопредвиденото застрояване за ансамбъл „Улица Лермонтов“, в частност прилежащите две улици към процесната сграда.

В заключението на СТЕ е отбелязано още, че с одобрената проектна документация, въз основа на която е издадено РС от 19.09.2014 г., е предвидено изграждане на подпокривен етаж (ІІІ-ти над партер), на кота +11,06, включващ стълбище („ново”), панорамен асансьор, коридор, балкон (над балкон на ІІ-ри ет. на кота +7.73), обслужващи помещения- камериерски офис със санитарен възел, помещения за „чисто” и за „мръсно” бельо и 3 хотелски стаи към всяка от които има санитарен възел, тераса към „ъгловата” хотелска стая. Предвидено е подпокривният етаж да се обособи в подпокривното пространство над ІІ-ия жилищен етаж по първоначалното обемно-пространствено решение на сградата. Височината на подпокривния етаж при фасадните зидове е до 1.75 м. и е съобразена със съществуващия корниз на сградата. За осветяване и проветряване на помещенията са предвидени покривни прозорци („табакери”). Покрива на сградата е предвиден като „скатен” с покритие от керамични керемиди, тип „марсилски”. Площта на подпокривния етаж е 150.00 кв.м. Вещото лице сочи, че разликата между съгласуваните от Министерството на културата проекти (от 2013 г. и 2014 г.) и процедирания за съгласуване проект от 2020 г. за промяна по време на строителството касае основно обемно-пространствените характеристики на сградата- предложението е вместо първоначалния „скатен” покрив да се изпълни „плосък”, но без да се увеличава височината на сградата при кота „корниз”, и не се увеличава, а се понижава височината при кота „било”, като за целта първоначалният „подпокривен” етаж се отдръпва терасовидно навътре от контура на фасадите към улиците, което води до намаляване с около 19.20 кв.м. на площта на затворения обем на последния етаж от сградата. В заключение е формиран извод, че предвидените промени по време на строителството, за които е издаден оспореният отказ, в частност изменението на покрива и подпокривното пространство, не представляват надстрояване с нов обитаем тавански етаж, който не е бил съгласуван с предходни становища на министъра на културата, и не променят застроената площ на таванския етаж. Предвидените промени не представляват недопустими изменения съобразно ЗУТ и ЗКН и съобразно вече съгласуваните проекти. С тях не се нарушава режимът за опазване на недвижимите културни ценности. С оглед малката широчина на прилежащите улици- ул. „Иларион Макариополски“ и ул. „Граф Игнатиев” и височината на съседните съществуващи сгради, покривът на конкретната сграда не се възприема от нивото на преминаващите по улиците, включително и „през улица”, съответно ефектът от промяната на покрива не се отразява на цялостната визия на сградата.

При тези фактически данни съдът намира от правна страна следното:

Оспореният отказ е издаден от компетентен орган- министър на културата, овластен с нормата на чл. 84, ал. 2 от ЗКН. Издаден е в предвидената от закона писмена форма и съдържа изискуемите реквизити.

Отказът за съгласуване на внесения инвестиционен проект е основан на констатирано от административния орган несъответствие на процедираното изменение с режима на опазване на културната ценност и промяна на цялостната визия на сградата, в нарушение на чл. 19, ал. 7 от ЗУТ. В мотивите е посочено, че с проекта са предвидени значителни промени в покрива на сградата- замяна на скатния дървен покрив с покритие от керемиди и табакери с нов тавански етаж с плосък покрив с терасовидно отдръпване към улицата, представляващ пълна реконструкция на покрива и надстрояване с нов обитаем тавански етаж, което променя цялостната визия на сградата и е в противоречие с режимите и́ за опазване. Изложените съображения по мнение на настоящия съдебен състав са достатъчни за извършване на съдебната проверка за законосъобразност, поради което доводите на жалбоподателя за допуснато процесуално нарушение, изразено в липса на мотиви, се явяват неоснователни.

Съгласно нормата на чл. 19, ал. 7 от ЗУТ очертанията на улиците, площадите и на урегулираните имоти и техните размери, както и застрояването на имотите в населени места или в техни части с историческо, археологическо, етнографско или архитектурно значение се установяват със самия подробен устройствен план, така че да се запазят историческите и архитектурните ценности, околната среда, характерният обемно-пространствен и архитектурно-художествен образ и ценната дървесна растителност. Според чл. 83, ал. 1 от ЗКН инвестиционните проекти и искания за намеси в защитени територии за опазване на културното наследство се одобряват и строежите се изпълняват по реда на Закона за устройство на територията след съгласуване по реда на чл. 84 от същия закон. На основание чл. 84, ал. 9 от ЗКН съгласуване или отказ за съгласуване се извършва въз основа на проверка на съответствието с изискванията на наредбата по чл. 171, съгласуван устройствен план и виза за проектиране или схема за поставяне и с режимите за опазване за съответната територия. В случая е отказано съгласуване на внесения проект, по съображения, че е в противоречие с режимите за опазване на недвижимата културна ценност.

По делото не е спорно, че процесната сграда е със статут на единична архитектурно-строителна недвижима културна ценност, с категория „местно значение“, представляваща част от ансамбъл „Улица Лермонтов“. Режимът на защита на устройствената зона, касаещ опазване на обекти на културно-историческото наследство в системата от групови ГНКЦ в историческия център на гр. Бургас, е установен в раздел ІІ на одобрените Специфични правила и нормативи към ОУП на гр. Бургас, приети на основание на чл.13, ал. 6 от ЗУТ и съгласувани от Министъра на културата с писмо № 33-НН- 0490/27.06.2011 г., представляващи неразделна част от Общия устройствен план на гр. Бургас. В т. 1 от същите е установен режим на устройствена защита за единични недвижими културни ценности (ЕНКЦ), намиращи се в системата от групови недвижими културни ценности (ГНКЦ) в историческия център на гр.Бургас, в т.ч. ГНКЦ „улица Лермонтов”. С т. 1.8.2 е предвидено всички намеси в паметници на културата и тяхната среда в рамките на системата от групови недвижими културни ценности да се съобразят с устройствената и архитектурно-стиловата им характеристика. В този смисъл е и изискването на т. „Г“ на Системата от ансамбли към протоколно решение от 30.10.2008 г. на Експертния съвет на НИПК, според което всички проектни намеси в паметници на културата и тяхната среда в рамките на системата от ансамбли следва да се съобразяват с устройствената и архитектурно стиловата им характеристика.

В разглеждания случай с писмо изх. № 33-НН-748 от 08.11.2012 г. от министъра на културата е съгласувана скица с виза за изготвяне на инвестиционен проект за възстановяване на разрушена част от сградата, като е прието, че издадената виза за изготвяне на инвестиционен проект е коректна по отношение на изискванията за опазване на единичната архитектурно-строителна културна ценност от „местно значение“. В писмото изрично е отбелязано, че е допустимо ползване на подпокривното ниво като пълноценен етаж, при възстановяване на традиционния скатен, с наклон не повече от 40%, покрит с червени керамични керемиди покрив. Дадено е становище, че е възможно предвиждане на цялостно остъкляване на покривни или фасадни плоскости във вътрешността, към съществуващата незастроена част на имота, както и друго подходящо архитектурно решение, при положение, че същото не компрометира автентичните обемно-пространствени параметри на фасадната стилистика на недвижимата културна ценност при визуалното им възприемане от околните улици. С писмо изх. № 7000-178 от 03.06.2014 г. е съгласувана проектната документация за обект: „Реставрация и адаптация на сграда-недвижима културна ценност, с идентификатор 07079.610.295.2 в УПИ ІІІ-2204, 2205, 2206 и 2417 в кв. 10 по плана на ЦГЧ на гр. Бургас“, по части архитектурна, конструктивна, технология, инженерно-геоложко становище.

С внесения за съгласуване проект от 2020 г. за промяна по време на строителството е предвидено да бъде изпълнен плосък покрив, вместо първоначално предвидения скатен покрив, чрез отдръпване на първоначалния подпокривен етаж терасовидно навътре от контура на фасадите към улиците, без увеличаване височината на сградата при кота „корниз” и при кота „било”. Така предвидените промени по време на строителството, за които е издаден оспореният отказ, не представляват надстрояване с нов обитаем тавански етаж и не променят застроената площ на таванския етаж, доколкото такъв е предвиден с вече съгласувания от МК проект. Видно от заключението на съдебно-техническата експертиза и от приложените по делото съгласувателни писма на министъра на културата от 2012 г., 2013 г. и 2014 г., процедираното изменение на покрива не представлява обособяване на нов тавански етаж или надстрояване. Подпокривното пространство на сградата е обособено като обитаем тавански етаж със застроена площ от 150 кв.м. и е издадено разрешение за строеж, след съгласуване с министъра на културата (становище от 2014 г.).

Според настоящия съдебен състав не е налице и приетото от органа противоречие на предвидената с проекта промяна с режима на опазване на недвижимата културна ценност, в т.ч. с изискването за запазване на архитектурно-стиловите характеристики (т. Г на Системата от ансамбли) и архитектурно-художествен образ (чл. 19, ал. 7 от ЗУТ). С писмо изх. № 33-НН-748 от 08.11.2012 г. от министъра на културата, с което е съгласувана скица с виза за изготвяне на инвестиционен проект, изрично е предвидена възможност за приемане на друго подходящо архитектурно решение, с указание същото да не компрометира автентичните обемно-пространствени параметри на фасадната стилистика на сградата при визуалното им възприемане от околните улици. Внесеният за съгласуване проект за изменение по време на строителството е в съответствие с тези указания и с режима за опазване на недвижимата културна ценност. В този смисъл е даденото от НИПК становище по проекта и заключението на съдебно-техническата експертиза, в които се сочи, че поради малката широчина на прилежащите улици ”Иларион Макариополски” и ”Граф Игнатиев”, и височината на съседните съществуващи сгради, включително „през улица”, покривът на процесната сграда не се възприема от нивото на преминаващите по улиците. При тези данни и доколкото с проекта е предвидено отдръпване на първоначалния „подпокривен” етаж терасовидно навътре от контура на фасадите и не е увеличена височината на сградата при кота „корниз” и при кота „било”, не би могло да се приеме, че изменението се отразява на фасадната стилистика на недвижимата културна ценност при визуалното и́ възприемане от околните улици, респ. че е в противоречие с обсъдените по-горе в изложението режими за опазване на същата.

С оглед изложените съображения съдът приема, че не е налице приетото от административния орган основание за отказ да съгласува внесения проект, поради което оспореният акт следва да се отмени, като издаден в противоречие с материалния закон. На основание чл. 173, ал. 2 от АПК, доколкото естеството на акта не позволява решаване на въпроса по същество от съда, административната преписка следва да се изпрати на административния орган за ново произнасяне по заявлението на жалбоподателя с вх. № 7000-178/9/ от 03.01.2020 г.

При този изход на спора и предвид своевременно направеното искане, на основание чл. 143, ал. 1 от АПК следва да се присъдят на жалбоподателя направените разноски по делото в размер на 1822 лева, съобразно представения списък на разноските.

Мотивиран от горното, съдът

 

РЕШИ:

 

ОТМЕНЯ отказ за съгласуване на инвестиционен проект за промени по време на строителството за обект: „Реставрация и адаптация на сграда- недвижима културна ценност с идентификатор 07079.610.295.2 в УПИ ІІІ-2204, 2205, 2206 и 2417 в кв. 10 по плана на ЦГЧ на гр. Бургас“, ул. „Ил. Макариополски“ № 20/ул. „Граф Игнатиев“ № 5, обективиран в становище с изх. № 33-НН-450 от 17.12.2020 г. на министъра на културата.

ИЗПРАЩА преписката на министъра на културата за произнасяне по заявлението с вх. № 7000-178/9/ от 03.01.2020 г., подадено от „Оптимус“ ООД, за съгласуване на проектна документация за промени по време на строителството на обект: „Реставрация и адаптация на сграда- недвижима културна ценност с идентификатор 07079.610.295.2 в УПИ ІІІ-2204, 2205, 2206 и 2417 в кв. 10 по плана на ЦГЧ на гр. Бургас“, при спазване на указанията, дадени с настоящото решение.

ОСЪЖДА Министерството на културата да заплати на „Оптимус“ ООД с ЕИК ********* сумата от 1822.00 (хиляда осемстотин двадесет и два) лева, представляваща разноски по делото.

Решението може да се обжалва пред Върховния административен съд на Република България в 14- дневен срок от връчване на съобщението.

 

СЪДИЯ: